• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Арматура трубопровідна

за ДК 021:2015 код 42130000-9 “Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої”

Завершена

1 327 451.34 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 637.26 UAH
Період оскарження: 28.03.2025 14:09 - 03.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей)

Номер: 670dfdf7dfa14832a81f78d8240d91e3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-28-007898-a.c1
Назва: СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей)
Скарга:
28.03.2025 року КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА» (далі – Замовник) опублікувало на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення № UA-2025-03-28-007898-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: код ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (далі – Закупівля). 12.04.2025 року Протокольним РІШЕННЯМ № 141 уповноваженої особи — Інни Ждановських, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Комунального підприємства «Управління житлово-комунального господарства» , вирішено визначити Учасника ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) Переможцем Закупівлі, прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем Закупівлі, а саме Учасником ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) та оприлюднити рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем Закупівлі, а саме Учасником ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189), в електронній системі закупівель. 12.04.2025 року Замовником опубліковано ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір про закупівлю № UA-2025-03-28-007898-a стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) за предметом закупівлі: код ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої з ціною тендерної пропозиції/пропозиції 1 079 286,72 UAH з ПДВ. Із Протокольним РІШЕННЯМ № 141 від 12.04.2025 уповноваженої особи — Інни Ждановських, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Комунального підприємства «Управління житлово-комунального господарства», яким визначено Учасника ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) Переможцем Закупівлі та ПОВІДОМЛЕННЯМ про намір укласти договір про закупівлю UA-2025-03-28-007898-a стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказані рішення підлягають скасуванню з огляду на наступне. По суті скарги: І. Щодо надання переможцю можливості виправити технічні характеристики відповідно до змін у тендерній документації (порушення п. 44 Особливостей). Відповідно до умов Тендерної закупівлі, кінцевим строком подання учасниками своїх пропозицій було визначено до 6 квітня 2025 року. Проаналізувавши документи ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА”, останні надали свою пропозицію 03.04.2025 року. Ознайомившись з наданою пропозицією від 03.04.2025 року №157-7/т зазначаємо, що даний документ є повністю порожнім, та не містить жодної інформації. Окрім того, 01.04.2025 року замовник вніс зміни до ТД, поряд з цим ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” проігнорував данні зміни та надав свою пропозицію не врахувавши їх. Побачивши, що пропозиція ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” не відповідає ТД, Замовник висуває Вимогу про усунення невідповідностей, в якій надає час ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” до 11 квітня 2025 року 11:14 виправити наступне: “Перелік виявлених невідповідностей з посиланням на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: 1. Згідно Додатка 2.1. до тендерної документації Учасник повинен надати заповнену та підписану Форму ‘ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ”. Учасник надав заповнений Додаток 2.1 до тендерної документації (Форму ‘ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ”, згідно Додатка 2.1.) без заповненої таблиці. 2. Згідно пункту 1.1. Таблиці 1.1. Додатка 2.3. до тендерної документації Учасник повинен був надати заповнену “Довідку про аналогічний договір”. Учасник надав “Довідку про аналогічний договір”, але неправильно вказав назву предмета договору (закупівлі), а саме: вказав код ДК, а треба назву закупівлі, яка вказана в аналогічному договорі. 3.Згідно Таблиці 2.2.2. Додатка 2.2. до тендерної документації Учасник повинен був надати заповнену Порівняльну таблицю. Учасник надав заповнену Порівняльну таблицю з технічною характеристикою, яка підходить замовнику, але не вніс зміни до таблиці до показників по пунктам 1,2,36,37 згідно внесених змін замовника від 01.04.2025, а саме: - в пункті 1 замовником було змінено показник L-200 на L-230 (в колонці “Номенклатура від замовника”), в колонці “Технічна характеристика від Замовника” було змінено довжину корпусу з 200 на 230. - в пункті 2 замовником було змінено показник L-265 на L-310 (в колонці “Номенклатура від замовника”). - в пункті 36 замовником було прибрано “19ч21бр” (в колонці “Номенклатура від замовника”) - в пункті 37 замовником було прибрано “19ч21бр” (в колонці “Номенклатура від замовника”) Для усунення зазначеної невідповідності Учаснику необхідно надати у строк, визначений Особливостями (24 години): 1. Надати заповнену та підписану Форму ‘ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ”, а саме: заповнити таблицю (Згідно вимог Додатка 2.1. до тендерної документації). 2. Надати заповнену “Довідку про аналогічний договір” з правильно вказаною назвою предмета закупівлі аналогічного договору (Згідно вимог пункту 1.1. Таблиці 1.1. Додатка 2.3. до тендерної документації). 3. Надати Порівняльну таблицю з внесеними змінами до показників замовника по пунктам 1,2,36,37 згідно внесених змін замовника від 01.04.2025 (Згідно Таблиці 2.2.2. Додатка 2.2. до тендерної документації та змін замовника від 01.04.2025)”. Таким чином, вимога замовника: надати виправлення трьох невідповідностей: 1. Форма “Тендерна пропозиція” — не заповнена таблиця. 2. Довідка про аналогічний договір — неправильна назва предмета закупівлі. 3. Порівняльна таблиця технічних характеристик — не враховані зміни замовника від 01.04.2025 (зміна розмірів, найменувань і вилучення позицій). Згідно з умовами тендерної документації (зокрема, Додаток 2.2 та Додаток 1), учасники мали надати Порівняльну таблицю технічних характеристик, яка повинна була чітко відповідати технічній специфікації, затвердженій замовником. 01.04.2025 року замовником було внесено зміни до тендерної документації, які торкались, зокрема: · Заміни L=200 на L=230 у позиції 1. · Заміни L=265 на L=310 у позиції 2. · Видалення з технічного опису назви моделі "19ч21бр" у позиціях 36 та 37. Ці зміни мають істотний характер, оскільки змінюють ключові фізичні параметри предмета закупівлі, що прямо впливає на відповідність пропозиції вимогам замовника. Проте переможець процедури закупівлі – ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА" – у своїй тендерній пропозиції не врахував ці зміни у Порівняльній таблиці. Їх пропозиція містила старі (некоректні) значення технічних параметрів, що не відповідає актуальній технічній специфікації, яка є невід’ємною частиною тендерної документації. У відповідь на цю невідповідність, замовник надав учаснику вимогу про усунення порушення у відповідності до пункту 43 Особливостей, що дозволяє учасникам протягом 24 годин виправити несуттєві помилки. Однак така дія замовника є незаконною, оскільки: Згідно з абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей, замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, яка не відповідає технічній специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, визначеним у тендерній документації. А згідно з пунктом 43 Особливостей, виправленню підлягають лише ті помилки, які: · не змінюють суті тендерної пропозиції; · не впливають на зміст предмета закупівлі; · є формальними (наприклад, відсутність підпису, помилка у назві, тощо). Зміна технічних параметрів товару (наприклад, довжини фільтра з L=200 на L=230) — це зміна предмета пропозиції, яка не може вважатися формальною. Відповідно, надання учаснику можливості внести такі зміни порушує принцип рівного ставлення до учасників та дає неправомірну перевагу. Таким чином, замовник порушив норми законодавства, зокрема: 1. Частина перша статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" Усі учасники процедури закупівлі мають бути поставлені в рівні умови, а замовник зобов’язаний дотримуватись принципів добросовісної конкуренції, відкритості, прозорості на всіх стадіях закупівлі та рівного ставлення до учасників. Надання ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА" можливості після кінцевого строку подання пропозицій внести зміни до технічної частини пропозиції порушує принцип рівного ставлення, оскільки: · інші учасники не мали змоги змінити свої технічні пропозиції після дедлайну; · фактично замовник надав переможцю другий шанс подати нову технічну специфікацію після ознайомлення з вимогами замовника, що є нечесною перевагою. 2. Підпункт 2 пункту 44 Особливостей (Постанова КМУ №1178) Замовник відхиляє тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, визначеним тендерною документацією. Пропозиція ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА" на момент розкриття не відповідала технічній специфікації (застарілі параметри, не оновлені згідно змін від 01.04.2025). Тобто, наявна пряма підстава для відхилення, яку замовник проігнорував. 3. Пункт 43 Особливостей Учасник має право протягом 24 годин усунути лише ті невідповідності, які не змінюють зміст його пропозиції та не впливають на предмет закупівлі. Зміна технічної специфікації (наприклад, параметру L=200 на L=230) є зміною предмета закупівлі, а отже — не підлягає виправленню. Внесення таких змін суперечить суті цього пункту і є неправомірним використанням механізму «усунення помилок». Таким чином, дії замовника щодо прийняття тендерної пропозиції ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА", попри її невідповідність технічній специфікації, є прямим порушенням чинного законодавства у сфері публічних закупівель, що призвело до незаконного визначення переможця. ІІ. Невідповідність товару зазначеного ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА" в технічній специфікації умовам Тендерної документації Замовника. 10.04.2025 року на вимогу Замовника про усунення невідповідностей в технічній специфікації ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА", останні надають виправлений документ під назвою “8-5 порівняльна таблиця 2.2.2.pdf”. На підставі аналізу порівняльної таблиці 2.2.2, поданої учасником, виявлено такі суттєві невідповідності технічній специфікації: 1. Позиції 3–5 (Засувка 30с41нж) · У порівняльній таблиці переможця вказано тиск PN16, але в наданому сертифікаті відповідності та декларації зазначено PN25, що створює технічну невідповідність та сумнів щодо фактичних характеристик запропонованого товару. 2. Позиції 10–14 (Засувки типу 30ч6бр) · В паспорті не вказано виробника продукції. Це порушує вимоги тендерної документації щодо надання інформації про країну походження та виробника продукції. 3. Позиції 21–28 (Фланці сталеві) · У таблиці вказано «ДСТУ ISO 7005-1:2005 або ДСТУ EN 1092-1:2018», але не уточнено, який саме норматив застосовано. · У паспорті зазначено просто «ДСТУ ISO 7005-1» — без року, що не дозволяє ідентифікувати, чи відповідає товар чинному стандарту. · По матеріалу виготовлення: в пропозиції учасник надає «Фланець сталевий» в паспорті зазначено лише, що фланець «кований» і хімічні показники, з яких не зовсім зрозуміло що саме за метал використовується, матеріал чи то марка металу відсутні, в сертифікаті «Фланець плоский приварний». Таким чином, немає чіткої інформації про матеріал виготовлення, що не дозволяє встановити відповідність технічним вимогам. 4. Позиція 29 (Кран для манометра) · Учасник пропонує «Кран д/манометру з ручкою трьохходовий без фланця М20х1,5/G1/2 (2,5Мпа) відповідно до ДСТУ EN 12266-1:2015». В паспорті не зазначена нормативно-технічна документація. В паспорті вказано що кран «точений», але не зазначено, що він «кульовий», до того ж на технічному малюнку зображено пробковий кран (а це інший тип затвору, і саме він є точений), що не відповідає вимогам замовника. · Також незрозуміло яка саме різьба запропонованого крану. Запропонована різьба М20х1,5 – це метрична різьба, а G1/2 – це трубна циліндрична різьба. І це різні різьби. Замовник вимагає кран у якого з одного боку різьба М20х1,5, а з іншого внутрішня G1/2. У паспорті наданому учасником вказано «G1/2 (М20х1,5)» з обох боків. Таким чином, G1/2 (М20х1,5) це — різні типи різьблення, а учасник зазначає його як одне, таке позначення є некоректним та вводить в оману, тому можна дійти до висновку, що вказана різьба не відповідає вимогам Замовника. 5. Позиція 30 (Засувка батерфляй ) · Невідповідність найменувань: в Сертифікаті - «Засувка поворотна Baterfly», в порівняльній таблиці 2.2.2 в колонках запропонованого товару - «Регулятор «Батерфляй»», в паспорті: «Затвор чавунний дисковий поворотний». · Невідповідність зазначених температур: в порівняльній таблиці 2.2.2 в колонках запропонованого товару – 100 0С, в паспорті - 1200С. 6. Позиція 34 (Засувка батерфляй агресивне середовище (сіль)) · Невідповідність найменувань: у таблиці й сертифікаті — «Регулятор», у паспорті — «Затвор». · Маркування «Р203» є в сертифікаті і паспорті, але відсутнє у таблиці — що унеможливлює перевірку ідентичності товару. · Мінімальна робоча температура не підтверджена паспортом. 7. Позиції 38–42 (Вентиль фланц. 15кч19(34)п) · У таблиці вказано чинний ДСТУ ГОСТ 5761:2018, а в паспорті — старі ГОСТи: 5152-80, 481-80, 12.2.063-81. · Невідповідність термінології: в сертифікаті — «вентиль прохідний», у паспорті — «запірний». 8. Позиції 54–56 (Вентиль муфтовий 15Б3р) · В порівняльній таблиці 2.2.2 в колонках запропонованого товару вказано «Вентиль 15Б3р» по ГОСТ 17711 і ДСТУ ГОСТ 15527 , Сертифікат надано на Клапани без зазначення маркування по ТУ У 29,1-32570408-001:2005 · Сертифікат виданий на “клапани” без згадки про конкретну модель 15Б3р — що не дозволяє чітко ідентифікувати відповідність. 9. Позиція 58 (Клапан електромагнітний, нормально закритий) · Замовник вимагав «Клапан електромагнітний, нормально закритий», В порівняльній таблиці 2.2.2 в колонках запропонованого товару вказано: «Електромагнітний клапан ODE 21W5KB350 », тобто надано еквівалент. · У пропозиції відсутній паспорт на цей клапан, що порушує вимогу ТД щодо підтвердження технічних характеристик. Враховуючи вищевикладене, ці невідповідності: · не є формальними; · стосуються ключових технічних параметрів продукції; · не можуть бути виправлені в межах 24 годин згідно з п. 43 Особливостей, оскільки вони впливають на суть пропозиції. З огляду на вищевикладене, тендерна пропозиція ТОВ «Теплоарматура» повинна була бути відхилена замовником згідно з підп. 2 п. 44 Особливостей (невідповідність технічній специфікації); Неправомірним визначенням ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА", як переможця Замовник повністю знехтував процедурою відкритих торгів з особливостями, принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, обравши упереджене ставлення до ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА". Матеріальна частина Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників. Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію Учасника ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА", та дійшов передчасних та неправильних висновків про відповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного Протокольного РІШЕННЯ № 141 від 12.04.2025 уповноваженої особи — Інни Ждановських, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Комунального підприємства «Управління житлово-комунального господарства», яким визначено Учасника ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) Переможцем Закупівлі. З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси ФОП Поган І.М. можуть бути захищені шляхом: 1) Скасування Протокольного РІШЕННЯ № 141 від 12.04.2025 уповноваженої особи — Інни Ждановських, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Комунального підприємства «Управління житлово-комунального господарства», яким визначено Учасника ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) Переможцем Закупівлі, прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем Закупівлі, а саме Учасником ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) на суму 1 079 286,72 UAH з ПДВ та оприлюднити рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем Закупівлі, а саме Учасником ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189), в електронній системі закупівель. 2) Скасування ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір про закупівлю № UA-2025-03-28-007898-a стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) за предметом закупівлі: код ДК 021:2015 42130000-9 Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої з ціною тендерної пропозиції/пропозиції 1 079 286,72 UAH з ПДВ Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель. На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2025-03-28-007898-a 3. Зобовʼязати Замовника скасувати Протокольного РІШЕННЯ № 141 від 12.04.2025 уповноваженої особи — Інни Ждановських, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Комунального підприємства «Управління житлово-комунального господарства», яким визначено Учасника ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) Переможцем Закупівлі, прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем Закупівлі, а саме Учасником ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) на суму 1 079 286,72 UAH з ПДВ та оприлюднити рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем Закупівлі, а саме Учасником ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189), в електронній системі закупівель. 4. Зобовʼязати Замовника скасувати ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір про закупівлю № UA-2025-03-28-007898-a стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) за предметом закупівлі: код ДК 021:2015 42130000-9 Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої з ціною тендерної пропозиції/пропозиції 1 079 286,72 UAH з ПДВ
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.04.2025 14:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.05.2025 15:45
Дата виконання рішення Замовником: 05.05.2025 15:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно рішення Комісії Антимонопольного комітету України від 28.04.2025 №6673 замовник Комунальне підприємство "Управління житлово-комунального господарства" скасовує рішення про визначення ТОВ "Теплоарматура" переможцем за процедурою закупівлі - "Арматура трубопровідна".
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПОГАН ІВАН МИКОЛАЙОВИЧ, Іван Поган 380938983526 pogan2021@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0eaf39b62912411389b50b84f98dcf9a
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги: 28.03.2025 року КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА» (далі – Замовник) опублікувало на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення № UA-2025-03-28-007898-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: код ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (далі – Закупівля).
12.04.2025 року Протокольним РІШЕННЯМ № 141 уповноваженої особи — Інни Ждановських, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Комунального підприємства «Управління житлово-комунального господарства» , вирішено визначити Учасника ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) Переможцем Закупівлі, прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем Закупівлі, а саме Учасником ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) та оприлюднити рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем Закупівлі, а саме Учасником ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189), в електронній системі закупівель.
12.04.2025 року Замовником опубліковано ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір про закупівлю № UA-2025-03-28-007898-a стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) за предметом закупівлі: код ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої з ціною тендерної пропозиції/пропозиції 1 079 286,72 UAH з ПДВ.
Із Протокольним РІШЕННЯМ № 141 від 12.04.2025 уповноваженої особи — Інни Ждановських, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Комунального підприємства «Управління житлово-комунального господарства», яким визначено Учасника ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) Переможцем Закупівлі та ПОВІДОМЛЕННЯМ про намір укласти договір про закупівлю UA-2025-03-28-007898-a стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказані рішення підлягають скасуванню з огляду на наступне.

По суті скарги:
І. Щодо надання переможцю можливості виправити технічні характеристики відповідно до змін у тендерній документації (порушення п. 44 Особливостей).
Відповідно до умов Тендерної закупівлі, кінцевим строком подання учасниками своїх пропозицій було визначено до 6 квітня 2025 року.
Проаналізувавши документи ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА”, останні надали свою пропозицію 03.04.2025 року. Ознайомившись з наданою пропозицією від 03.04.2025 року №157-7/т зазначаємо, що даний документ є повністю порожнім, та не містить жодної інформації. Окрім того, 01.04.2025 року замовник вніс зміни до ТД, поряд з цим ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” проігнорував данні зміни та надав свою пропозицію не врахувавши їх.
Побачивши, що пропозиція ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” не відповідає ТД, Замовник висуває Вимогу про усунення невідповідностей, в якій надає час ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” до 11 квітня 2025 року 11:14 виправити наступне: “Перелік виявлених невідповідностей з посиланням на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: 1. Згідно Додатка 2.1. до тендерної документації Учасник повинен надати заповнену та підписану Форму ‘ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ”. Учасник надав заповнений Додаток 2.1 до тендерної документації (Форму ‘ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ”, згідно Додатка 2.1.) без заповненої таблиці. 2. Згідно пункту 1.1. Таблиці 1.1. Додатка 2.3. до тендерної документації Учасник повинен був надати заповнену “Довідку про аналогічний договір”. Учасник надав “Довідку про аналогічний договір”, але неправильно вказав назву предмета договору (закупівлі), а саме: вказав код ДК, а треба назву закупівлі, яка вказана в аналогічному договорі. 3.Згідно Таблиці 2.2.2. Додатка 2.2. до тендерної документації Учасник повинен був надати заповнену Порівняльну таблицю. Учасник надав заповнену Порівняльну таблицю з технічною характеристикою, яка підходить замовнику, але не вніс зміни до таблиці до показників по пунктам 1,2,36,37 згідно внесених змін замовника від 01.04.2025, а саме: - в пункті 1 замовником було змінено показник L-200 на L-230 (в колонці “Номенклатура від замовника”), в колонці “Технічна характеристика від Замовника” було змінено довжину корпусу з 200 на 230. - в пункті 2 замовником було змінено показник L-265 на L-310 (в колонці “Номенклатура від замовника”). - в пункті 36 замовником було прибрано “19ч21бр” (в колонці “Номенклатура від замовника”) - в пункті 37 замовником було прибрано “19ч21бр” (в колонці “Номенклатура від замовника”) Для усунення зазначеної невідповідності Учаснику необхідно надати у строк, визначений Особливостями (24 години): 1. Надати заповнену та підписану Форму ‘ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ”, а саме: заповнити таблицю (Згідно вимог Додатка 2.1. до тендерної документації). 2. Надати заповнену “Довідку про аналогічний договір” з правильно вказаною назвою предмета закупівлі аналогічного договору (Згідно вимог пункту 1.1. Таблиці 1.1. Додатка 2.3. до тендерної документації). 3. Надати Порівняльну таблицю з внесеними змінами до показників замовника по пунктам 1,2,36,37 згідно внесених змін замовника від 01.04.2025 (Згідно Таблиці 2.2.2. Додатка 2.2. до тендерної документації та змін замовника від 01.04.2025)”.
Таким чином, вимога замовника: надати виправлення трьох невідповідностей:
1. Форма “Тендерна пропозиція” — не заповнена таблиця.
2. Довідка про аналогічний договір — неправильна назва предмета закупівлі.
3. Порівняльна таблиця технічних характеристик — не враховані зміни замовника від 01.04.2025 (зміна розмірів, найменувань і вилучення позицій).
Згідно з умовами тендерної документації (зокрема, Додаток 2.2 та Додаток 1), учасники мали надати Порівняльну таблицю технічних характеристик, яка повинна була чітко відповідати технічній специфікації, затвердженій замовником. 01.04.2025 року замовником було внесено зміни до тендерної документації, які торкались, зокрема:
· Заміни L=200 на L=230 у позиції 1.
· Заміни L=265 на L=310 у позиції 2.
· Видалення з технічного опису назви моделі "19ч21бр" у позиціях 36 та 37.
Ці зміни мають істотний характер, оскільки змінюють ключові фізичні параметри предмета закупівлі, що прямо впливає на відповідність пропозиції вимогам замовника.
Проте переможець процедури закупівлі – ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА" – у своїй тендерній пропозиції не врахував ці зміни у Порівняльній таблиці. Їх пропозиція містила старі (некоректні) значення технічних параметрів, що не відповідає актуальній технічній специфікації, яка є невід’ємною частиною тендерної документації.
У відповідь на цю невідповідність, замовник надав учаснику вимогу про усунення порушення у відповідності до пункту 43 Особливостей, що дозволяє учасникам протягом 24 годин виправити несуттєві помилки.
Однак така дія замовника є незаконною, оскільки:
Згідно з абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей, замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, яка не відповідає технічній специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, визначеним у тендерній документації.
А згідно з пунктом 43 Особливостей, виправленню підлягають лише ті помилки, які:
· не змінюють суті тендерної пропозиції;
· не впливають на зміст предмета закупівлі;
· є формальними (наприклад, відсутність підпису, помилка у назві, тощо).
Зміна технічних параметрів товару (наприклад, довжини фільтра з L=200 на L=230) — це зміна предмета пропозиції, яка не може вважатися формальною. Відповідно, надання учаснику можливості внести такі зміни порушує принцип рівного ставлення до учасників та дає неправомірну перевагу.
Таким чином, замовник порушив норми законодавства, зокрема:
1. Частина перша статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі"
Усі учасники процедури закупівлі мають бути поставлені в рівні умови, а замовник зобов’язаний дотримуватись принципів добросовісної конкуренції, відкритості, прозорості на всіх стадіях закупівлі та рівного ставлення до учасників.
Надання ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА" можливості після кінцевого строку подання пропозицій внести зміни до технічної частини пропозиції порушує принцип рівного ставлення, оскільки:
· інші учасники не мали змоги змінити свої технічні пропозиції після дедлайну;
· фактично замовник надав переможцю другий шанс подати нову технічну специфікацію після ознайомлення з вимогами замовника, що є нечесною перевагою.
2. Підпункт 2 пункту 44 Особливостей (Постанова КМУ №1178)
Замовник відхиляє тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, визначеним тендерною документацією.
Пропозиція ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА" на момент розкриття не відповідала технічній специфікації (застарілі параметри, не оновлені згідно змін від 01.04.2025). Тобто, наявна пряма підстава для відхилення, яку замовник проігнорував.
3. Пункт 43 Особливостей
Учасник має право протягом 24 годин усунути лише ті невідповідності, які не змінюють зміст його пропозиції та не впливають на предмет закупівлі.
Зміна технічної специфікації (наприклад, параметру L=200 на L=230) є зміною предмета закупівлі, а отже — не підлягає виправленню. Внесення таких змін суперечить суті цього пункту і є неправомірним використанням механізму «усунення помилок».
Таким чином, дії замовника щодо прийняття тендерної пропозиції ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА", попри її невідповідність технічній специфікації, є прямим порушенням чинного законодавства у сфері публічних закупівель, що призвело до незаконного визначення переможця.

ІІ. Невідповідність товару зазначеного ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА" в технічній специфікації умовам Тендерної документації Замовника.
10.04.2025 року на вимогу Замовника про усунення невідповідностей в технічній специфікації ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА", останні надають виправлений документ під назвою “8-5 порівняльна таблиця 2.2.2.pdf”.
На підставі аналізу порівняльної таблиці 2.2.2, поданої учасником, виявлено такі суттєві невідповідності технічній специфікації:
1. Позиції 3–5 (Засувка 30с41нж)
· У порівняльній таблиці переможця вказано тиск PN16, але в наданому сертифікаті відповідності та декларації зазначено PN25, що створює технічну невідповідність та сумнів щодо фактичних характеристик запропонованого товару.
2. Позиції 10–14 (Засувки типу 30ч6бр)
· В паспорті не вказано виробника продукції. Це порушує вимоги тендерної документації щодо надання інформації про країну походження та виробника продукції.
3. Позиції 21–28 (Фланці сталеві)
· У таблиці вказано «ДСТУ ISO 7005-1:2005 або ДСТУ EN 1092-1:2018», але не уточнено, який саме норматив застосовано.
· У паспорті зазначено просто «ДСТУ ISO 7005-1» — без року, що не дозволяє ідентифікувати, чи відповідає товар чинному стандарту.
· По матеріалу виготовлення: в пропозиції учасник надає «Фланець сталевий» в паспорті зазначено лише, що фланець «кований» і хімічні показники, з яких не зовсім зрозуміло що саме за метал використовується, матеріал чи то марка металу відсутні, в сертифікаті «Фланець плоский приварний». Таким чином, немає чіткої інформації про матеріал виготовлення, що не дозволяє встановити відповідність технічним вимогам.
4. Позиція 29 (Кран для манометра)
· Учасник пропонує «Кран д/манометру з ручкою трьохходовий без фланця М20х1,5/G1/2 (2,5Мпа) відповідно до ДСТУ EN 12266-1:2015». В паспорті не зазначена нормативно-технічна документація. В паспорті вказано що кран «точений», але не зазначено, що він «кульовий», до того ж на технічному малюнку зображено пробковий кран (а це інший тип затвору, і саме він є точений), що не відповідає вимогам замовника.
· Також незрозуміло яка саме різьба запропонованого крану. Запропонована різьба М20х1,5 – це метрична різьба, а G1/2 – це трубна циліндрична різьба. І це різні різьби. Замовник вимагає кран у якого з одного боку різьба М20х1,5, а з іншого внутрішня G1/2. У паспорті наданому учасником вказано «G1/2 (М20х1,5)» з обох боків. Таким чином, G1/2 (М20х1,5) це — різні типи різьблення, а учасник зазначає його як одне, таке позначення є некоректним та вводить в оману, тому можна дійти до висновку, що вказана різьба не відповідає вимогам Замовника.
5. Позиція 30 (Засувка батерфляй )
· Невідповідність найменувань: в Сертифікаті - «Засувка поворотна Baterfly», в порівняльній таблиці 2.2.2 в колонках запропонованого товару - «Регулятор «Батерфляй»», в паспорті: «Затвор чавунний дисковий поворотний».
· Невідповідність зазначених температур: в порівняльній таблиці 2.2.2 в колонках запропонованого товару – 100 0С, в паспорті - 1200С.
6. Позиція 34 (Засувка батерфляй агресивне середовище (сіль))
· Невідповідність найменувань: у таблиці й сертифікаті — «Регулятор», у паспорті — «Затвор».
· Маркування «Р203» є в сертифікаті і паспорті, але відсутнє у таблиці — що унеможливлює перевірку ідентичності товару.
· Мінімальна робоча температура не підтверджена паспортом.
7. Позиції 38–42 (Вентиль фланц. 15кч19(34)п)
· У таблиці вказано чинний ДСТУ ГОСТ 5761:2018, а в паспорті — старі ГОСТи: 5152-80, 481-80, 12.2.063-81.
· Невідповідність термінології: в сертифікаті — «вентиль прохідний», у паспорті — «запірний».
8. Позиції 54–56 (Вентиль муфтовий 15Б3р)
· В порівняльній таблиці 2.2.2 в колонках запропонованого товару вказано «Вентиль 15Б3р» по ГОСТ 17711 і ДСТУ ГОСТ 15527 , Сертифікат надано на Клапани без зазначення маркування по ТУ У 29,1-32570408-001:2005
· Сертифікат виданий на “клапани” без згадки про конкретну модель 15Б3р — що не дозволяє чітко ідентифікувати відповідність.
9. Позиція 58 (Клапан електромагнітний, нормально закритий)
· Замовник вимагав «Клапан електромагнітний, нормально закритий», В порівняльній таблиці 2.2.2 в колонках запропонованого товару вказано: «Електромагнітний клапан ODE 21W5KB350 », тобто надано еквівалент.
· У пропозиції відсутній паспорт на цей клапан, що порушує вимогу ТД щодо підтвердження технічних характеристик.
Враховуючи вищевикладене, ці невідповідності:
· не є формальними;
· стосуються ключових технічних параметрів продукції;
· не можуть бути виправлені в межах 24 годин згідно з п. 43 Особливостей, оскільки вони впливають на суть пропозиції.
З огляду на вищевикладене, тендерна пропозиція ТОВ «Теплоарматура» повинна була бути відхилена замовником згідно з підп. 2 п. 44 Особливостей (невідповідність технічній специфікації);
Неправомірним визначенням ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА", як переможця Замовник повністю знехтував процедурою відкритих торгів з особливостями, принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, обравши упереджене ставлення до ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА".

Матеріальна частина
Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію Учасника ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА", та дійшов передчасних та неправильних висновків про відповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного Протокольного РІШЕННЯ № 141 від 12.04.2025 уповноваженої особи — Інни Ждановських, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Комунального підприємства «Управління житлово-комунального господарства», яким визначено Учасника ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) Переможцем Закупівлі.
З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ФОП Поган І.М. можуть бути захищені шляхом:
1) Скасування Протокольного РІШЕННЯ № 141 від 12.04.2025 уповноваженої особи — Інни Ждановських, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Комунального підприємства «Управління житлово-комунального господарства», яким визначено Учасника ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) Переможцем Закупівлі, прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем Закупівлі, а саме Учасником ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) на суму 1 079 286,72 UAH з ПДВ та оприлюднити рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем Закупівлі, а саме Учасником ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189), в електронній системі закупівель.
2) Скасування ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір про закупівлю № UA-2025-03-28-007898-a стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) за предметом закупівлі: код ДК 021:2015 42130000-9 Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої з ціною тендерної пропозиції/пропозиції 1 079 286,72 UAH з ПДВ
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -

ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2025-03-28-007898-a
3. Зобовʼязати Замовника скасувати Протокольного РІШЕННЯ № 141 від 12.04.2025 уповноваженої особи — Інни Ждановських, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Комунального підприємства «Управління житлово-комунального господарства», яким визначено Учасника ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) Переможцем Закупівлі, прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем Закупівлі, а саме Учасником ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) на суму 1 079 286,72 UAH з ПДВ та оприлюднити рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем Закупівлі, а саме Учасником ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189), в електронній системі закупівель.
4. Зобовʼязати Замовника скасувати ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір про закупівлю № UA-2025-03-28-007898-a стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "ТЕПЛОАРМАТУРА” (код ЄДРПОУ - 44721189) за предметом закупівлі: код ДК 021:2015 42130000-9 Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої з ціною тендерної пропозиції/пропозиції 1 079 286,72 UAH з ПДВ
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір