• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Шини автомобільні

Торги відмінено

375 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 3 750.00 UAH
Період оскарження: 28.03.2025 14:04 - 09.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: b87a2ce039a84629809d89917fdcd60d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-28-007763-a.b1
Назва: СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» є учасником процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, оголошеної замовником торгів Приватне акціонерне товариство «Черкаське хімволокно», далі по тексту «Замовник», предметом закупівлі є «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності – код ДК 021:2015 - 44110000-4 (Шини автомобільні)», з ідентифікатором закупівлі UA-2025-03-28-007763-a. Від 16 квітня 2025 року протоколом №330 уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН». Вважаємо рішення незаконним, виходячи з наступного. Умовами закупівлі згідно п.6 Додатку 6 до Тендерної документації встановлений перелік документів, які необхідно учаснику надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі: 6.1. Завірену підписом Учасника копію або оригінал сертифіката (паспорта, свідоцтва) якості на товар (документ повинен бути виданий не раніше 2024 року), в якому міститься інформація про технічні характеристики товару, що пропонується до постачання. 6.2. Довідка у довільній формі, в якій в обов’язковому порядку повинна міститися інформація про технічні характеристики товару, який пропонується до постачання, назву товаровиробника, країну походження товару та рік виготовлення товару. Учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» на виконання пп.6.1 Додатку 6 до Тендерної документації у складі документів пропозиції надав сертифікат Типу №059929, на підтвердження технічних характеристик по запропонованих позиціях товару №1, 3, документ міститься у файлі «Технічні характеристики.pdf» на сторінці 4, дата видачі якого 02.02.2022, тобто пізніше 2024, що свідчить про невідповідність сертифіката технічному завданню Замовника п.6.1 Додатку №6 до ТД, крім того згідно сертифіката товар 2022 року виготовлення, а не 2024 як вимагає Замовник. В тому ж сертифікаті Типу №059929 у пункті 0.5 (на першій сторінці) міститься інформація, що виробником товару є «TIA (GB) Limited t/a Treadsetlers», місцезнаходження виробника Велика Британія, в той же час ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» в документі Технічні характеристики, що знаходиться у файлі «Технічні характеристики.pdf» на сторінці 2 зазначив країну-виробника та самого виробника Китай «TORQUE», що не відповідає дійсності. Витяг з документа додаємо: «Країна виробник Товару: TORQUE, БцШЗ, GRI. Виробник товару: Китай, Україна, Шрі Ланка. Рік виготовлення Товару: 2024 року». В іншому документі, що надав ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН», сертифікаті Типу №059927, на підтвердження технічних характеристик по запропонованих позиціях товару №6, документ міститься у файлі «Технічні характеристики.pdf» на сторінці 12, дата видачі якого 02.02.2022, тобто пізніше 2024, що свідчить про невідповідність сертифіката технічному завданню Замовника п.6.1 Додатку №6 до ТД, крім того згідно сертифіката товар 2022 року виготовлення, а не 2024 як вимагає Замовник. В пункті 0.5 сертифікату Типу №059927 (на другій сторінці) міститься інформація, що виробником товару є «TIA (GB) Limited t/a Treadsetlers», місцезнаходження виробника Велика Британія, хоча в Технічних характеристиках учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» зазначив країну-виробника та самого виробника Китай TORQUE, що не відповідає дійсності. Згідно з інформаційним пакетом, що є додатком до сертифіката, у розділі 2 зазначено, що підприємствами виробника можуть бути декілька виробників, які розміщені, як вбачається, в Китайській народній республіці, але ж серед них немає виробника з назвою «Китай TORQUE». ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» надав Технічний паспорт без номеру та без дати видачі, без підпису, без печатки, фактично документ немає юридичної сили, на підтвердження технічних характеристик по запропонованих позиціях товару №7 (Шина с/г 13.6-38 (350-965) GREEN EX RT100 8 сл 131A6 TT (GRI) та міститься у файлі «GRI 13^6-38.pdf», чорновик документа міститься у файлі «GRI 13^6-38.pdf», невідомо якою датою видачі, так як дата документа відсутня, у зв’язку з чим не підтверджується технічний параметр «документ повинен бути виданий не раніше 2024 року», та технічні характеристики товару вцілому. Згідно технічної специфікації учасника ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» по позиціях товару №2,4,5,8,9 запропоновано товар виробництва «БцШЗ», однак учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» не надав сертифікати (паспорта, свідоцтва) якості на товар «БцШЗ» (документ повинен бути виданий не раніше 2024 року) в якому міститься інформація про технічні характеристики товару, що пропонується до постачання. Таким чином, учасник не виконав умову пп.6.1 п.6 Додатку №6 до ТД. На підставі вищевикладеного, керуючись чинним законодавством України, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі замовником. 3. Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» (протокол від 16 квітня 2025 року №330).
Дата розгляду скарги: 28.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.04.2025 17:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.05.2025 11:36
Дата виконання рішення Замовником: 09.05.2025 10:35
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником прийнято рішення виконати рішення комісії Антимонопольного комітету України.
Автор: ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА", Антоненко Оксана Петрівна +380674600418 office@viking-ak.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: dc83de8be15043f9ad94493ae5bfcce7
Заголовок пункту скарги: порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» є учасником процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, оголошеної замовником торгів Приватне акціонерне товариство «Черкаське хімволокно», далі по тексту «Замовник», предметом закупівлі є «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності – код ДК 021:2015 - 44110000-4 (Шини автомобільні)», з ідентифікатором закупівлі UA-2025-03-28-007763-a.
Від 16 квітня 2025 року протоколом №330 уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН».
Вважаємо рішення незаконним, виходячи з наступного.
Умовами закупівлі згідно п.6 Додатку 6 до Тендерної документації встановлений перелік документів, які необхідно учаснику надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі:
6.1. Завірену підписом Учасника копію або оригінал сертифіката (паспорта, свідоцтва) якості на товар (документ повинен бути виданий не раніше 2024 року), в якому міститься інформація про технічні характеристики товару, що пропонується до постачання.
6.2. Довідка у довільній формі, в якій в обов’язковому порядку повинна міститися інформація про технічні характеристики товару, який пропонується до постачання, назву товаровиробника, країну походження товару та рік виготовлення товару.
Учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» на виконання пп.6.1 Додатку 6 до Тендерної документації у складі документів пропозиції надав сертифікат Типу №059929, на підтвердження технічних характеристик по запропонованих позиціях товару №1, 3, документ міститься у файлі «Технічні характеристики.pdf» на сторінці 4, дата видачі якого 02.02.2022, тобто пізніше 2024, що свідчить про невідповідність сертифіката технічному завданню Замовника п.6.1 Додатку №6 до ТД, крім того згідно сертифіката товар 2022 року виготовлення, а не 2024 як вимагає Замовник.
В тому ж сертифікаті Типу №059929 у пункті 0.5 (на першій сторінці) міститься інформація, що виробником товару є «TIA (GB) Limited t/a Treadsetlers», місцезнаходження виробника Велика Британія, в той же час ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» в документі Технічні характеристики, що знаходиться у файлі «Технічні характеристики.pdf» на сторінці 2 зазначив країну-виробника та самого виробника Китай «TORQUE», що не відповідає дійсності.
Витяг з документа додаємо:
«Країна виробник Товару: TORQUE, БцШЗ, GRI.
Виробник товару: Китай, Україна, Шрі Ланка.
Рік виготовлення Товару: 2024 року».
В іншому документі, що надав ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН», сертифікаті Типу №059927, на підтвердження технічних характеристик по запропонованих позиціях товару №6, документ міститься у файлі «Технічні характеристики.pdf» на сторінці 12, дата видачі якого 02.02.2022, тобто пізніше 2024, що свідчить про невідповідність сертифіката технічному завданню Замовника п.6.1 Додатку №6 до ТД, крім того згідно сертифіката товар 2022 року виготовлення, а не 2024 як вимагає Замовник.
В пункті 0.5 сертифікату Типу №059927 (на другій сторінці) міститься інформація, що виробником товару є «TIA (GB) Limited t/a Treadsetlers», місцезнаходження виробника Велика Британія, хоча в Технічних характеристиках учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» зазначив країну-виробника та самого виробника Китай TORQUE, що не відповідає дійсності. Згідно з інформаційним пакетом, що є додатком до сертифіката, у розділі 2 зазначено, що підприємствами виробника можуть бути декілька виробників, які розміщені, як вбачається, в Китайській народній республіці, але ж серед них немає виробника з назвою «Китай TORQUE».
ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» надав Технічний паспорт без номеру та без дати видачі, без підпису, без печатки, фактично документ немає юридичної сили, на підтвердження технічних характеристик по запропонованих позиціях товару №7 (Шина с/г 13.6-38 (350-965) GREEN EX RT100 8 сл 131A6 TT (GRI) та міститься у файлі «GRI 13^6-38.pdf», чорновик документа міститься у файлі «GRI 13^6-38.pdf», невідомо якою датою видачі, так як дата документа відсутня, у зв’язку з чим не підтверджується технічний параметр «документ повинен бути виданий не раніше 2024 року», та технічні характеристики товару вцілому.
Згідно технічної специфікації учасника ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» по позиціях товару №2,4,5,8,9 запропоновано товар виробництва «БцШЗ», однак учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» не надав сертифікати (паспорта, свідоцтва) якості на товар «БцШЗ» (документ повинен бути виданий не раніше 2024 року) в якому міститься інформація про технічні характеристики товару, що пропонується до постачання. Таким чином, учасник не виконав умову пп.6.1 п.6 Додатку №6 до ТД.
На підставі вищевикладеного, керуючись чинним законодавством України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі замовником.
3. Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» (протокол від 16 квітня 2025 року №330).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі

Номер: d43e39aa0c74428fad9db459fca95598
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-28-007763-a.a2
Назва: Скарга на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі
Скарга:
Вих.№ UA-2025-03-28-007763-a від 19.05.2025 року Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» код ЄДРПОУ 37976553 10031, Україна, Житомирська область, Житомир, Гранітна 14 UA113052990000026008016409612 в АТ КБ «ПРИВАТБАНК», код банку 305299; тел. +380674600418 е-mail: office@viking-ak.com.ua Замовник: Приватне акціонерне товариство «Черкаське хімволокно» код ЄДРПОУ 00204033 18013, Черкаська область, місто Черкаси, Придніпровський район, проспект Хіміків 76, тел. (0472) 39-72-03 e-mail: kkt_khimvolokno@ukr.net Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-28-007763-a СКАРГА що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» є учасником процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, оголошеної замовником торгів Приватне акціонерне товариство «Черкаське хімволокно», далі по тексту «Замовник», предметом закупівлі є «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності – код ДК 021:2015 - 44110000-4 (Шини автомобільні)», з ідентифікатором закупівлі UA-2025-03-28-007763-a. Стислий виклад хронології подій. 28.03.2025 оголошена процедура закупівлі. 16.04.2025 протоколом №330 уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН». 17.04.2025 нами оскаржено до АМКУ рішення замовника про визначення переможцем ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН». 25.04.2025 Замовник не дочекавшись результату закупівлі, оголосив нову закупівлю UA-2025-04-25-000873-a , предмет закупівлі той же що і в закупівлі UA-2025-03-28-007763-a на таку ж суму, в новій закупівлі взяв участь той же учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН», фактично продубльована закупівля. 01.05.2025 опубліковано рішення АМКУ (повний текст) від 28.04.2025 №6693, згідно якого визначено скасовано рішення замовника про визначення переможцем ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН». 09.05.2025 о 10:35 год Замовником прийнято рішення виконати рішення комісії АМКУ, тобто скасовано протокол про перемогу ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН». 09.05.2025 о 10:55 год замовник скасував (відмінив) закупівлю згідно протоколу 369/1, підстава відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (Зазначення в тендерній документації вимоги надати документ для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, а саме: Завірену підписом Учасника копію або оригінал сертифіката (паспорта, свідоцтва) якості на товар (документ повинен бути виданий не раніше 2024 року) в якому міститься інформація про технічні характеристики товару, що пропонується до постачання, що суперечить пункту 6.1. розділу VI. «Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання» затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України від 17.08.2012р № 521, відповідно до якого «Строк чинності сертифіката типу не обмежується, крім випадків, передбачених розділами IX та X цього Порядку». Зазначена вимога обмежує учасників, які мають сертифікат типу виданий більш ранньою датою, ніж зазначено в тендерній документації). Вважаємо рішення про відміну закупівлі незаконним, виходячи з наступного. З пояснення Замовника, що міститься у протоколі про відміну, замовник стверджує, що у затвердженій ним же тендерній документації містяться умови, що суперечать законодавству. Тобто на стадії затвердження тендерної документації, замовник не вбачав порушень у своїй тендерній документації, як і не вбачав порушень на стадії прийняття рішення про визначення переможцем ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН», як і не вбачав порушення під час розгляду справи в АМКУ про незаконне визначення переможцем ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН», а побачив це замовник коли постало питання у нього яку закупівлю відмінити бо виходить що в будь якому випадку одну з двох оголошених замовник має відмінити, то чомусь замовник прийняв рішення відмінити першу оголошену, а не другу що по часу була оголошена пізніше, але саме друга процедура була оголошена завчасно безпідставно, тому скасованою має бути саме друга закупівля UA-2025-04-25-000873-a. Окремо хочемо зазначити, що умови ТД в частині встановлення вимоги про надання сертифікату (паспорта, свідоцтва) якості на товар (документ повинен бути виданий не раніше 2024 року) не порушують вимоги чинного законодавства, положення п.6.1. розділу VI. «Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання» затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України від 17.08.2012р № 521, відповідно до якого «Строк чинності сертифіката типу не обмежується, крім випадків, передбачених розділами IX та X цього Порядку» - взагалі не може братися до уваги, оскільки у Порядку мова йдеться про сертифікат ТИПУ, що не є сертифікатом (паспортом, свідоцтвом) якості на товар, це різні документи, а по-друге, в Порядку зазначається про необмеженість строку чинності сертифіката типу, а не про дату його видачі, дата видачі документа є загальноприйнятим обов’язковим реквізитом документа, і умова ТД замовника передбачала умову саме про дату видачі а не строк чинності. Тож, фактична підстава зазначена Замовником при відміні торгів не відповідає дійсності та не узгоджується з чинним законодавством України. Аналогічної позиції дотримується АМКУ при розгляді скарг про відміну торгів щодо неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. • Закупівля пального UA-2024-05-24-010028-a, рішення АМКУ №12247-р/пк-пз від 16.07.2024. Суть справи: Замовник скасував відкриті торги, посилаючись на неможливість усунення порушень, виявлених Державною аудиторською службою України. Учасник ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» оскаржив це рішення в АМКУ. Колегія АМКУ встановила, що замовник не довів неможливість виправлення порушень, і зобов’язала його скасувати рішення про відміну торгів. • Закупівля квадрокоптерів UA-2024-04-24-013292-a, рішення АМКУ 2252-р/пк-пз від 16.07.2024. Суть справи: Замовник виявив на стадії після визначення переможця помилки у ТД, на даному етапі процедури Закупівлі у Замовника відсутня технічна можливість внести зміни до Тендерної документації. Враховуючи вище зазначене, на виконання рішення Державної аудиторської служби України (ID моніторингу UA-M-2024-06-04-000081) про усунення порушення (порушень), з урахуванням листа Територіального управління БЮРО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ України у м. Києві з метою дотримання законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема вимог статті 5 Закону та технічної неможливості усунути виявлені порушення замовником прийнято рішення відмінити Закупівлю. Враховуючи наведене, АМКУ дійшла висновку, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. • Закупівля генераторів UA-2024-08-05-006991-a, рішення АМКУ №14828-р/пк-пз від 04.09.2024. Суть справи: Органом оскарження встановлено, що Замовником під час оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів було допущено порушення порядку оприлюднення інформації про публічні закупівлі, а саме, на порушення пункту 24 Особливостей та абзацу 3 пункту 14 Порядку Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Натомість в цьому полі Замовником зазначено узагальнений код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, за яким визначено предмета закупівлі — 31120000-3 — Генератори. При прийнятті рішення про відміну відкритих торгів Замовник керувався практикою здійснення цих висновків вбачається, що факт неоприлюднення замовниками коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, кваліфікується органами державного фінансового контролю як порушення замовниками законодавства у сфері закупівель. Позиція Органу оскарження - Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій / бездіяльності Замовника. Комісія АМКУ постановила зобов'язати замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі. З огляду на вищевказане, права та законні інтереси ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну тендеру. Всі документи, на які є посилання в даній заяві є у системі Prozorro, зазначена інформація є загальнодоступною, згідно ч.2 ст. 101 ЗУ «Про доступ до публічної інформації». На підставі вищевикладеного, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду та прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі замовником. 2. Зобов’язати замовника скасувати рішення про відміну закупівлі, оформлене протоколом №369/1 від 09.05.2025. З ПОВАГОЮ, ДИРЕКТОР ТОВ «ТК «ВОУ» АНТОНЕНКО О. П. Додаток: Протокол замовника №369/1 від 09.05.2025 про відміну торгів.
Дата розгляду скарги: 28.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.05.2025 13:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.05.2025 17:28
Дата виконання рішення Замовником: 13.06.2025 14:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником прийнято рішення виконати рішення АМКУ.
Автор: ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА", Антоненко Оксана Петрівна +380674600418 office@viking-ak.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7cecfe43f3964285a874de4d396b31fb
Заголовок пункту скарги: СКАРГА що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» є учасником процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, оголошеної замовником торгів Приватне акціонерне товариство «Черкаське хімволокно», далі по тексту «Замовник», предметом закупівлі є «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності – код ДК 021:2015 - 44110000-4 (Шини автомобільні)», з ідентифікатором закупівлі UA-2025-03-28-007763-a.
Стислий виклад хронології подій.
28.03.2025 оголошена процедура закупівлі.
16.04.2025 протоколом №330 уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН».
17.04.2025 нами оскаржено до АМКУ рішення замовника про визначення переможцем ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН».
25.04.2025 Замовник не дочекавшись результату закупівлі, оголосив нову закупівлю UA-2025-04-25-000873-a , предмет закупівлі той же що і в закупівлі UA-2025-03-28-007763-a на таку ж суму, в новій закупівлі взяв участь той же учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН», фактично продубльована закупівля.
01.05.2025 опубліковано рішення АМКУ (повний текст) від 28.04.2025 №6693, згідно якого визначено скасовано рішення замовника про визначення переможцем ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН».
09.05.2025 о 10:35 год Замовником прийнято рішення виконати рішення комісії АМКУ, тобто скасовано протокол про перемогу ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН».
09.05.2025 о 10:55 год замовник скасував (відмінив) закупівлю згідно протоколу 369/1, підстава відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (Зазначення в тендерній документації вимоги надати документ для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, а саме: Завірену підписом Учасника копію або оригінал сертифіката (паспорта, свідоцтва) якості на товар (документ повинен бути виданий не раніше 2024 року) в якому міститься інформація про технічні характеристики товару, що пропонується до постачання, що суперечить пункту 6.1. розділу VI. «Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання» затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України від 17.08.2012р № 521, відповідно до якого «Строк чинності сертифіката типу не обмежується, крім випадків, передбачених розділами IX та X цього Порядку». Зазначена вимога обмежує учасників, які мають сертифікат типу виданий більш ранньою датою, ніж зазначено в тендерній документації).
Вважаємо рішення про відміну закупівлі незаконним, виходячи з наступного.
З пояснення Замовника, що міститься у протоколі про відміну, замовник стверджує, що у затвердженій ним же тендерній документації містяться умови, що суперечать законодавству.
Тобто на стадії затвердження тендерної документації, замовник не вбачав порушень у своїй тендерній документації, як і не вбачав порушень на стадії прийняття рішення про визначення переможцем ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН», як і не вбачав порушення під час розгляду справи в АМКУ про незаконне визначення переможцем ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН», а побачив це замовник коли постало питання у нього яку закупівлю відмінити бо виходить що в будь якому випадку одну з двох оголошених замовник має відмінити, то чомусь замовник прийняв рішення відмінити першу оголошену, а не другу що по часу була оголошена пізніше, але саме друга процедура була оголошена завчасно безпідставно, тому скасованою має бути саме друга закупівля UA-2025-04-25-000873-a.
Окремо хочемо зазначити, що умови ТД в частині встановлення вимоги про надання сертифікату (паспорта, свідоцтва) якості на товар (документ повинен бути виданий не раніше 2024 року) не порушують вимоги чинного законодавства, положення п.6.1. розділу VI. «Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання» затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України від 17.08.2012р № 521, відповідно до якого «Строк чинності сертифіката типу не обмежується, крім випадків, передбачених розділами IX та X цього Порядку» - взагалі не може братися до уваги, оскільки у Порядку мова йдеться про сертифікат ТИПУ, що не є сертифікатом (паспортом, свідоцтвом) якості на товар, це різні документи, а по-друге, в Порядку зазначається про необмеженість строку чинності сертифіката типу, а не про дату його видачі, дата видачі документа є загальноприйнятим обов’язковим реквізитом документа, і умова ТД замовника передбачала умову саме про дату видачі а не строк чинності.
Тож, фактична підстава зазначена Замовником при відміні торгів не відповідає дійсності та не узгоджується з чинним законодавством України.
Аналогічної позиції дотримується АМКУ при розгляді скарг про відміну торгів щодо неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
• Закупівля пального UA-2024-05-24-010028-a, рішення АМКУ №12247-р/пк-пз від 16.07.2024.
Суть справи: Замовник скасував відкриті торги, посилаючись на неможливість усунення порушень, виявлених Державною аудиторською службою України. Учасник ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» оскаржив це рішення в АМКУ. Колегія АМКУ встановила, що замовник не довів неможливість виправлення порушень, і зобов’язала його скасувати рішення про відміну торгів.
• Закупівля квадрокоптерів UA-2024-04-24-013292-a, рішення АМКУ 2252-р/пк-пз від 16.07.2024.
Суть справи: Замовник виявив на стадії після визначення переможця помилки у ТД, на даному етапі процедури Закупівлі у Замовника відсутня технічна можливість внести зміни до Тендерної документації.
Враховуючи вище зазначене, на виконання рішення Державної аудиторської служби України (ID моніторингу UA-M-2024-06-04-000081) про усунення порушення (порушень), з урахуванням листа Територіального управління БЮРО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ України у м. Києві з метою дотримання законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема вимог статті 5 Закону та технічної неможливості усунути виявлені порушення замовником прийнято рішення відмінити Закупівлю.
Враховуючи наведене, АМКУ дійшла висновку, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
• Закупівля генераторів UA-2024-08-05-006991-a, рішення АМКУ №14828-р/пк-пз від 04.09.2024.
Суть справи: Органом оскарження встановлено, що Замовником під час оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів було допущено порушення порядку оприлюднення інформації про публічні закупівлі, а саме, на порушення пункту 24 Особливостей та абзацу 3 пункту 14 Порядку Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Натомість в цьому полі Замовником зазначено узагальнений код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, за яким визначено предмета закупівлі — 31120000-3 — Генератори.
При прийнятті рішення про відміну відкритих торгів Замовник керувався практикою здійснення цих висновків вбачається, що факт неоприлюднення замовниками коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, кваліфікується органами державного фінансового контролю як порушення замовниками законодавства у сфері закупівель.
Позиція Органу оскарження - Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій / бездіяльності Замовника. Комісія АМКУ постановила зобов'язати замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
З огляду на вищевказане, права та законні інтереси ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну тендеру.

Всі документи, на які є посилання в даній заяві є у системі Prozorro, зазначена інформація є загальнодоступною, згідно ч.2 ст. 101 ЗУ «Про доступ до публічної інформації».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення