-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція системи електропостачання котельні з влаштуванням точки підключення резервного джерела електропостачання по вул. Михайла Грушевського, 95Б в м. Житомир
Завершена
484 926.18
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 424.63 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 424.63 UAH
Період оскарження:
28.03.2025 11:52 - 10.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
c1e1d965f4e24685b9f568a4fdf6612f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-28-004885-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови документації (1).pdf 10.04.2025 16:25
- Скарга на умови документації.docx 10.04.2025 16:25
- Наказ Нартенко.pdf 10.04.2025 16:25
- Повідомлення Нартенко.pdf 10.04.2025 16:25
- Доказ до п.1 (Постанова КМУ).pdf 10.04.2025 16:25
- Фін звітність 2022.pdf 10.04.2025 16:25
- Посвідчення Нартенко Електромонтер.pdf 10.04.2025 16:25
- Декларація Будівельна СС2, СС3.pdf 10.04.2025 16:25
- Ліцензії Декларація ТОП ФАЄР.pdf 10.04.2025 16:25
- sign.p7s 10.04.2025 16:26
- рішення від 14.04.2025 № 5811.pdf 14.04.2025 17:15
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.04.2025 №6264.pdf 22.04.2025 13:21
- рішення від 21.04.2025 №6264.pdf 24.04.2025 16:28
- Додаток 1.pdf 16.04.2025 16:08
- Відповідь.docx 16.04.2025 16:08
- Відповідь.pdf 16.04.2025 16:08
- Додаток 2.pdf 16.04.2025 16:08
- Протокол.pdf 08.05.2025 13:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.04.2025 17:01
Дата розгляду скарги:
21.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.04.2025 17:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.04.2025 16:28
Дата виконання рішення Замовником:
08.05.2025 13:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання вимог Рішення № 6264-р/пк-пз від 21.04.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель внесено зміни до Додатку №1 до тендерної документації «Документи, які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції» та Додатку №3 до тендерної документації «Технічні вимоги».
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3ae8d1f6aeb945fb950d519ea7a2452b
Заголовок пункту скарги:
Вимога щодо надання Витягу/Виписки з ЄДР є дискримінаційною
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
В пункті 3 Додатку 1 Тендерної документації, Замовник вимагає надати в складі пропозиції: у форматі pdf. Витяг/Виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до постанови КМУ від 16 грудня 2022 р. № 1422 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації» відновлено доступ до відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, тому наданий час дані відомості містяться у відкритих єдиних державних реєстрах https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search .
За таких умов, зазначені вимоги Документації щодо надання відповідних документів не узгоджуються з вимогами Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до постанови КМУ від 16 грудня 2022 р. № 1422 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації» відновлено доступ до відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, тому наданий час дані відомості містяться у відкритих єдиних державних реєстрах https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search .
За таких умов, зазначені вимоги Документації щодо надання відповідних документів не узгоджуються з вимогами Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації
×
-
Назва доказу:
Як доказ порушеного права надаємо: Постанову КМУ від 16 грудня 2022 р. № 1422
-
Повʼязаний документ:
Доказ до п.1 (Постанова КМУ).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації шляхом видалення незаконної вимоги
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
542b4c6a1fff4de19186c0a9e2538d37
Заголовок пункту скарги:
Вимога щодо досвіду роботи у сфері енергетики не менше 3 років є дискримінаційною для учасників які мають досвід роботи у сфері енергетики 2 роки
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
У абз.1 розділі Вимоги до Учасника Додатку 3 Тендерної документації, Замовник встановив таку дискримінаційну вимогу: Учасник подає пропозицію щодо виконання робіт з урахуванням вимог цього Додатку до тендерної документації. Досвід роботи учасника у сфері енергетики повинен бути не менше 3 (трьох) років.
Вищевказана вимога є дискримінаційною та така, що не узгоджується з нормами чинного законодавства, зокрема нормами ЗУ «Про публічні закупівлі», у зв’язку з нижченаведеним.
Вимога тендерної документації, що досвід роботи учасників у сфері енергетики повинен становити не менше 3 років значно зменшує коло потенційних учасників закупівлі. Так, наприклад наше підприємство здійснює господарську діяльність, працює у сфері енергетики 2 роки, ТОВ «ТОП ФАЄР» має достатній досвід, кваліфікованих працівників, виконані аналогічні договори, необхідну матеріально-технічну базу для виконання вказаних у закупівлі робіт. Проте, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, так як наше підприємство не має досвіду роботи у сфері енергетики не менше 3 (трьох) років.
Ведення господарської діяльності, у тому числі діяльність у сфері енергетики ТОВ «ТОП ФАЄР» було розпочато у жовтні 2022 року. Що підтверджується Декларацією про провадження господарської діяльності №014032/22, зареєстрована 04.12.2022 р. та Декларацію про провадження господарської діяльності №011130/22, зареєстрована 07.10.2022 р.
Додаткового на підтвердження того, що ми не вели господарську діяльність надаємо Фінансову звітність з якої вбачається, що до 2022 року підприємство не здійснювало діяльність.
Вищезазначеною вимогою, Замовник вимагає від учасників, щоб їхній досвід роботи був не менше 3 роки, що являється досвідом виконання аналогічних робіт та договорів не менше 3 років. Ми не можемо прийняти участь, так як не підпадаємо під вимогу щодо досвіду роботи у сфері енергетики не менше 3 років. Досвід роботи нашого підприємства становить 2 роки.
Отже, Замовник свідомо встановлює вимогу, яка суперечить та не узгоджується зі ст. 16 Закону.
Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлює, що Замовник має право встановлювати такі кваліфікаційні критерії, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Також зазначаємо, Законом не передбачено, що Замовник може вимагати від учасників досвід у сфері енергетики не менше 3 років, 5 років чи більше років.
В Узагальненій практиці розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель наголошено «Стаття 16 Закону передбачає встановлення замовником такого кваліфікаційного критерію до учасників, як зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
При розгляді нашого звернення, просимо взяти до уваги Рішення АМКУ №4630-р/пк-пз від 25.03.2025 р. По аналогічній ситуації, коли Замовник встановив вимогу наявність досвіду не менше 5 років. Рішення АМКУ зобов’язано Замовника внести зміни до Тендерної документації та видалити дискримінаційну вимогу, яка значно обмежує коло осіб.
Замовник у тендерній документації не надав пояснень, чому саме 3 роки досвіду у сфері енергетики є необхідним мінімумом для виконання умов договору. Відсутність такого обґрунтування свідчить про необ’єктивність встановлення цієї умови та її можливу штучність, що суперечить принципам Закону.
Предмет закупівлі: Реконструкція системи електропостачання котельні з влаштуванням точки підключення резервного джерела електропостачання по вул. Рильського, 5 в м. Житомир» згідно коду ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи не вимагає обов’язкового досвіду у сфері енергетики не менше 3 роки. Альтернативні критерії, такі як наявність виконаних аналогічних договорів повністю підтверджують компетентність ТОВ «ТОП ФАЄР» як потенційного учасника, без надмірного обмеження доступу до тендеру.
Вважаємо, Замовник не обгрунтував та не підтвердив необхідність встановлення даної вимоги у Тендерній документації.
Вищевказана вимога є дискримінаційною та така, що не узгоджується з нормами чинного законодавства, зокрема нормами ЗУ «Про публічні закупівлі», у зв’язку з нижченаведеним.
Вимога тендерної документації, що досвід роботи учасників у сфері енергетики повинен становити не менше 3 років значно зменшує коло потенційних учасників закупівлі. Так, наприклад наше підприємство здійснює господарську діяльність, працює у сфері енергетики 2 роки, ТОВ «ТОП ФАЄР» має достатній досвід, кваліфікованих працівників, виконані аналогічні договори, необхідну матеріально-технічну базу для виконання вказаних у закупівлі робіт. Проте, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, так як наше підприємство не має досвіду роботи у сфері енергетики не менше 3 (трьох) років.
Ведення господарської діяльності, у тому числі діяльність у сфері енергетики ТОВ «ТОП ФАЄР» було розпочато у жовтні 2022 року. Що підтверджується Декларацією про провадження господарської діяльності №014032/22, зареєстрована 04.12.2022 р. та Декларацію про провадження господарської діяльності №011130/22, зареєстрована 07.10.2022 р.
Додаткового на підтвердження того, що ми не вели господарську діяльність надаємо Фінансову звітність з якої вбачається, що до 2022 року підприємство не здійснювало діяльність.
Вищезазначеною вимогою, Замовник вимагає від учасників, щоб їхній досвід роботи був не менше 3 роки, що являється досвідом виконання аналогічних робіт та договорів не менше 3 років. Ми не можемо прийняти участь, так як не підпадаємо під вимогу щодо досвіду роботи у сфері енергетики не менше 3 років. Досвід роботи нашого підприємства становить 2 роки.
Отже, Замовник свідомо встановлює вимогу, яка суперечить та не узгоджується зі ст. 16 Закону.
Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлює, що Замовник має право встановлювати такі кваліфікаційні критерії, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Також зазначаємо, Законом не передбачено, що Замовник може вимагати від учасників досвід у сфері енергетики не менше 3 років, 5 років чи більше років.
В Узагальненій практиці розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель наголошено «Стаття 16 Закону передбачає встановлення замовником такого кваліфікаційного критерію до учасників, як зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
При розгляді нашого звернення, просимо взяти до уваги Рішення АМКУ №4630-р/пк-пз від 25.03.2025 р. По аналогічній ситуації, коли Замовник встановив вимогу наявність досвіду не менше 5 років. Рішення АМКУ зобов’язано Замовника внести зміни до Тендерної документації та видалити дискримінаційну вимогу, яка значно обмежує коло осіб.
Замовник у тендерній документації не надав пояснень, чому саме 3 роки досвіду у сфері енергетики є необхідним мінімумом для виконання умов договору. Відсутність такого обґрунтування свідчить про необ’єктивність встановлення цієї умови та її можливу штучність, що суперечить принципам Закону.
Предмет закупівлі: Реконструкція системи електропостачання котельні з влаштуванням точки підключення резервного джерела електропостачання по вул. Рильського, 5 в м. Житомир» згідно коду ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи не вимагає обов’язкового досвіду у сфері енергетики не менше 3 роки. Альтернативні критерії, такі як наявність виконаних аналогічних договорів повністю підтверджують компетентність ТОВ «ТОП ФАЄР» як потенційного учасника, без надмірного обмеження доступу до тендеру.
Вважаємо, Замовник не обгрунтував та не підтвердив необхідність встановлення даної вимоги у Тендерній документації.
×
-
Назва доказу:
- Фінансову звітність за 2022 рік.
-
Повʼязаний документ:
Фін звітність 2022.pdf
-
-
Назва доказу:
- Декларація про провадження господарської діяльності №011130/22 від 07.10.2022 р.
-
Повʼязаний документ:
Ліцензії Декларація ТОП ФАЄР.pdf
-
-
Назва доказу:
- Декларація про провадження господарської діяльності №014032/22 від 04.12.2022 р
-
Повʼязаний документ:
Декларація Будівельна СС2, СС3.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації шляхом видалення дискримінаційної вимоги
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
d3ce3bc311c14cb5ad5da20a4bb2358e
Заголовок пункту скарги:
Вимога щодо надання трудових книжок є дискримінаційною по відношенні до учасників які не ведуть на підприємстві трудові книжки
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
У п.1 розділі Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі Додатку 3 Тендерної документації, Замовник встановив таку дискримінаційну вимогу: «На підтвердження інформації щодо наявності в учасника працівників, які зазначені учасником в Довідці, йому необхідно, у складі тендерної пропозиції надати: на працівників, що працюють за основним місцем роботи оригінали (або належним чином завірені копії) трудових книжок (першу сторінку та сторінку, що містить запис про призначення на посаду в учасника); на працівників, що працюють за суміщенням посад або сумісництвом оригінали (або належним чином завірені копії) наказів про призначення на посаду; на працівників, що працюють за цивільно-правовими угодами оригінали (або належним чином завірені копії) таких угод, або інші документи, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, на всіх працівників, зазначених у довідці, та які містять посаду працівника, зазначену учасником».
Вимога щодо надання трудових книжок чи сторінку, що містить запис про призначення на посаду на працівників які працюють за основним місцем роботи є дискримінаційною та не узгоджується із законодавством України.
Наше підприємство поступово здійснює перехід на електронні трудові книжки та впровадження електронного обліку трудової діяльності через Пенсійний фонд України. Тобто, з 2021 року ТОВ «ТОП ФАЄР» не веде трудові книжки у традиційному порядку, а замінили їх електронними формами, згідно із Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі". Вимога надання паперових трудових книжок є дискримінаційною, адже така вимога виключає тих потенційних учасників, хто перейшов на електронний облік або не використовує трудові книжки взагалі.
Так наприклад, у нашому підприємстві працює за основним місцем роботи Нартенко Владислав Анатолійович на посаді Електромонтер силових мереж та енергоустаткування. Нартенко В.А. має відповідну необхідну кваліфікацію, освіту, пройшов навчання з питань охорони праці. Але ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, так як не маємо трудову книжку (або належним чином завірені копії) або першу сторінку та сторінку, що містить запис про призначення на посаду Нартенка В. А. На підтвердження працевлаштування працівників, зокрема і Нартенка В.А. наше підприємство може надати Повідомлення про прийняття на роботу або Наказ (розпорядження) про призначення на посаду/ штатний розпис.
Вимога щодо надання трудових книжок чи сторінку, що містить запис про призначення на посаду на працівників які працюють за основним місцем роботи є дискримінаційною та не узгоджується із законодавством України.
Наше підприємство поступово здійснює перехід на електронні трудові книжки та впровадження електронного обліку трудової діяльності через Пенсійний фонд України. Тобто, з 2021 року ТОВ «ТОП ФАЄР» не веде трудові книжки у традиційному порядку, а замінили їх електронними формами, згідно із Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі". Вимога надання паперових трудових книжок є дискримінаційною, адже така вимога виключає тих потенційних учасників, хто перейшов на електронний облік або не використовує трудові книжки взагалі.
Так наприклад, у нашому підприємстві працює за основним місцем роботи Нартенко Владислав Анатолійович на посаді Електромонтер силових мереж та енергоустаткування. Нартенко В.А. має відповідну необхідну кваліфікацію, освіту, пройшов навчання з питань охорони праці. Але ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, так як не маємо трудову книжку (або належним чином завірені копії) або першу сторінку та сторінку, що містить запис про призначення на посаду Нартенка В. А. На підтвердження працевлаштування працівників, зокрема і Нартенка В.А. наше підприємство може надати Повідомлення про прийняття на роботу або Наказ (розпорядження) про призначення на посаду/ штатний розпис.
×
-
Назва доказу:
- Наказ (розпорядження) про переведення на іншу роботу
-
Повʼязаний документ:
Наказ Нартенко.pdf
-
-
Назва доказу:
- Повідомлення на прийняття працівника на роботу
-
Повʼязаний документ:
Повідомлення Нартенко.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації шляхом внесення змін до вимоги