• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Стаціонарний комплекс протидії БпЛА Defender Bush - 11 (або аналог)

Торги відмінено

4 800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 000.00 UAH
Період оскарження: 28.03.2025 10:26 - 03.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 01369977c4c543b1b4b54024621ce339
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-28-002504-a.b3
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.06.2025 15:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.06.2025 13:15
Дата виконання рішення Замовником: 13.06.2025 13:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: на виконання рішення АМКУ, Замовником скасовано рішення про визначення ТОВ "Лелека Дрон" переможцем процедури даної закупівлі
Автор: ТОВ "ДронХаб", Ігор Бєлінський +380443346775 ceo@dronehub.site

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6d02ab3976be44ca8347ac46d3355a3f
Заголовок пункту скарги: НЕЗАКОННЕ ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ "ЛЕЛЕКА ДРОН"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Комісією було встановлено, що надані Переможцем фото не підтверджують, зокрема, комплектацію товару, на фото відсутні, зокрема, акумулятор 36 В, 105A (3.6 кВт), зарядний пристрій для акумулятора 20 А, паспорт з настановою з експлуатації, а тому Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації та підлягає саме відхиленню.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 2f40b819282d4e299b0567992cd44097
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-28-002504-a.a2
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 21.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.05.2025 17:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.05.2025 16:01
Дата виконання рішення Замовником: 27.05.2025 10:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення АМКУ Замовником скасоване рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕЛЕКА ДРОН» переможцем процедури закупівлі UA-2025-03-28-002504-a
Автор: ТОВ "ДронХаб", Іван Стойков +380443346775 ceo@dronehub.site

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2756979b6d0d4606a174c6dffa42dd8f
Заголовок пункту скарги: Незаконне визначення переможцем ТОВ "ЛЕЛЕКА ДРОН"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ "ЛЕЛЕКА ДРОН" у складі тендерної пропозиції фото запропонованого товару, не підтверджують тип антен, матеріал корпусу, факт наявності пасивного та активного охолодження та комплектацію, що не відповідає умовам тендерної документації.

Замовник повинен був відхилити Пропозицію Переможця на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме - Пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Аналогічної думки притримується і Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель АМКУ у своєму рішенні № 18108-р/пк-пз від 08.11.2024 (UA-2024-10-10-007112-a).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Виключення вимоги щодо надання зразку

Номер: 913e0e593d3c492b9fc37f65a94a8ea0
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-28-002504-a.a1
Назва: Виключення вимоги щодо надання зразку
Вимога:
Додатком 2 до тендерної документації обумовлено наступне: «...Для запобігання постачання недоброякісного товару, безпеки та захисту Замовника від імітації, підробок та непрацюючого обладнання, Замовник торгів може вимагати надання зразків готового товару після проведення оцінки пропозицій (аукціону), що пропонується Учасником, пропозиція якого перебуває «На розгляді». Учасник не зобов’язаний мати в наявності готовий товар на етапі подання пропозицій та на етапі після проведення оцінки пропозицій, до власне моменту поставки в строк визначений умовами тендерної документації. Крім того, кожен товар який замовляється замовниками під час закупівель є в певному розумінні унікальним, тобто має свої окремі вимоги щодо технічних характеристик чи зовнішнього вигляду, а тому наявність готових товарів з відповідними технічними параметрами на складах учасників є неможливою, крім випадків, коли Замовник цілеспрямовано створює тендерну закупівлі під конкретного учасника, що є грубим порушенням вимог чинного законодавства та прав інших учасників. Відповідно до пункту 32 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) тендерна пропозиція — пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Відповідно до частини 1 статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Частиною 6 статті 26 Закону передбачено, що тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, не приймаються електронною системою закупівель. Отже, тендерна пропозиція учасника складається з документів, які учасник підготував на виконання вимог тендерної документації замовника, та подаються учасником через електронну систему закупівель до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Крім цього, статтею 31 Закону визначені підстави для відхилення замовником тендерної пропозиції учасника, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, та / або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та / або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону; 2) тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; є такою, строк дії якої закінчився. Проаналізувавши, зазначене вище, можемо дійти висновку, що зразок товару не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже, невідповідність наданих зразків чи їх ненадання не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника відповідно до статті 31 Закону. Також статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 3 статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, Законом не передбачено надання учасниками зразка товару. Встановлюючи наведену вимогу, замовник порушує принципи публічних закупівель, зокрема дискримінує учасників за територіальним принципом. Учасники, місцезнаходження яких — поруч із замовником, мають переваги перед учасниками, які знаходяться на значній відстані та фізично можуть не встигнути надати зразок у визначений термін. Такої ж думки притримується АМКУ, зокрема в рішенні Колегії від №6051-р/пк-пз від 25.03.2021, оголошення № UA-2021-03-02-003360-c, яке свідчить, що вимога надати зразок є незаконною та дискримінаційною та має бути усунена. Відповідно до п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Згідно з п. 33 ч. 1 ст. 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. Частинами 1,3 і 4 ст. 23 Закону передбачено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Таким чином технічна специфікація формується Замовником з урахуванням та дотриманням принципів здійснення закупівель та інших норм закупівельного законодавства, в тому числі приписів ст. 22 та ст. 23 Закону. Надана Учасником тендерна пропозиція в повній мірі відповідає заявленим в тендерній документації. Враховуючи викладене, оскільки зазначені вимоги порушують права учасників на чесні прозорі торги, просимо виключити з тендерної документації вимоги щодо надання зразків готового товару після проведення оцінки пропозицій (аукціону), що пропонується Учасником, скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІНСТУТ ГІГІЄНИ, ЕКОЛОГІЇ ТА САНІТАРІЇ» викладене в протоколі прийняття рішення уповноваженої особою про відхилення тендерної пропозиції та прийняти нове рішення яким визнати ТОВ «ІНСТУТ ГІГІЄНИ, ЕКОЛОГІЇ ТА САНІТАРІЇ» переможцем.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: вимога Замовника: надати зразок товару ніяким чином не порушує конкуренцію. Додатком 2 чіткко зазначена мета задля чого необхідно надати зразки товару. Крім того в учасника було достатньо часу для надання зразків товару (три календарних дні). Прийняття товару Замовником після строку визначеного Додатком 2 до тендерної документації буде розцінено як порушення визначення пропозиції учасника та як наслідок призведе до порушення тендерного законодавства. Враховуючи викладене вище у Замовника відсутні правові підстави у скасуванні рішення вказаного у вимозі учасника.
Статус вимоги: Відхилено