• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з розроблення технічної документацій з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області

Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості / Постанова № 1178).

Торги відмінено

1 650 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 16 500.00 UAH
Період оскарження: 27.03.2025 16:09 - 25.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022

Номер: 426c4567277a4ad7aea93a1dc62335fc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-27-009280-a.a1
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
Скарга:
Сквирська міська рада (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі послуг: «ДК 021:2015 - 71340000-3 «Комплексні інженерні послуги» (Послуги з розроблення технічної документацій з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області)». Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Окрім того, частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовником торгів у тендерній документації (зі змінами від 27.03.25), встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь ПЕВП «ЗЕМПРОЕКТ» (далі – Скаржник) у процедурі закупівлі послуг UA-2025-03-27-009280-a. Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону. ЗМІСТ СКАРГИ: 1. Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку №3 тендерної документації (далі – ТД), Замовником встановлено наступні вимоги до учасників щодо подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів): «- для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, учасник надає в складі тендерної пропозиції довідку за формою відповідно до Таблиці 3 нижче. Аналогічними договорами в розумінні цієї тендерної документації є договори: - повністю виконаний аналогічний договір за предметом: розроблення технічної документації із землеустрою щодо нормативної грошової оцінки земель населених пунктів. Крім того за таким аналогічним договором учасник має надати у складі тендерної пропозиції відомості про нормативно грошову оцінку земель населених пунктів, що внесені до Державного земельного кадастру та отримані витяги з Державного земельного кадастру про землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць (не менше ніж 1 договір)*.Для підтвердження виконання Учасник процедури закупівлі повинен надати скан-копії у кольоровому вигляді з оригіналів документів або належно завірених копій виконаного(их) договору(-ів) (включно з його Додатками, невід’ємними частинами; актом(ами) наданих послуг; листи-відгуки від Замовників, що вказані у довідці; - повністю виконаний аналогічний договір за предметом: виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними/виготовлення базових геопросторових даних геоінформаційної системи/створення компонентів геоінформаційної системи – для містобудівного кадастру (не менше ніж 1 договір)*. Крім того за таким аналогічним договором учасник має надати скан-копії у кольоровому вигляді з оригіналу або належно завіреної копії виконаного договору (договорів), вказаного у довідці, включно зі всіма додатками/невід’ємними частинами до такого договору (договорів), актами виконаних робіт/послуг тощо, а також скан оригіналу або належно завіреного листа-відгуку та/або інформаційного листа щодо виконання такого договору (договорів) від замовника (замовників), вказаних у довідці. Замовниками послуг за аналогічними договорами повинні бути органи місцевого самоврядування.» Згідно пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку Пунктом 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, що затверджено Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, визначено, що Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Предметом закупівлі є «Послуги з розроблення технічної документацій з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області» Згідно пункту 7 Додатку №1 до ТД, за результатами послуг Виконавець зобовязаний передати для замовника - Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області Скаржник, як виконавець послуг, що є предметом закупівлі, має наступний досвід із розробки технічної документації з нормативно грошової оцінки земель: - Договір №292 від 07.06.2024 року, який укладено із Теофіпольською селищною радою щодо предмету «Розробка технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Теофіпольської селищної ради: село Великий Лазучин, село Малий Лазучин, село Михнівка» (Додаток 1 до Скарги) Пункту 7 Технічне завдання, що є Додатком до Договору №292 від 07.06.2024 року передбачено, що документи і матеріали, що повинні бути представлені за результатами виконаних послуг - Технічні документації нормативної грошової оцінки земель. Отже під час виконання умов договору №292 від 07.06.2024 року Скаржник фактично виконував ідентичні послуги, що є предметом закупівлі Однак, Замовником встановлено дискримінаційну умов за якою учасники також повинні підтвердити досвід виконання договору щодо виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними/виготовлення базових геопросторових даних геоінформаційної системи/створення компонентів геоінформаційної системи – для містобудівного кадастру (не менше ніж 1 договір)*, а саме: 1.1. Послуги щодо виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними/виготовлення базових геопросторових даних геоінформаційної системи/створення компонентів геоінформаційної системи – для містобудівного кадастру не є ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ та такі послуги не передбачені Додатком №1 до ТД. Передбачення вимог щодо підтвердження досвіду виконання тих послугів, які не стосуються предмету закупівлі є нічим іншим, як дискримінацією учаснкиів, які мають виконані договори щодо надання послуг, які закуповуються Замовником торгів. 1.2. Згідно статті 6 ЗУ «Про оцінку земель», суб'єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель є фізичні та юридичні особи - розробники документації із землеустрою згідно із Законом України "Про землеустрій" (у частині виконання робіт з бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є: -юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою; -фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою Тобто участь у закупівлі зможуть взяти лише «спеціалізовані» суб’єкти господарювання, які відповідають вимогам ст. 26 Закону України «Про землеустрій» У свою чергу, такі послуги як виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними/виготовлення базових геопросторових даних геоінформаційної системи/створення компонентів геоінформаційної системи – для містобудівного кадастру, не передбачені Законом України «Про землеустрій» Участь у такій закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які є розробники документації із землеустрою, у розумінні ст. 26 Закону України «Про землеустрій», та які виконували не притаманні таким суб’єктам господарювання послуги, а саме із виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними/виготовлення базових геопросторових даних геоінформаційної системи/створення компонентів геоінформаційної системи – для містобудівного кадастру Наявність вищенаведеної дискримінаційної та незаконної вимоги не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг (розробнику документації із землеустрою), взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності надання послуг із розробки технічної документацій з нормативної грошової оцінки, який є предметом закупівлі. Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у пункту 2 розділу 1 Додатку №3, а саме щодо підтвердження досвіду із виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними/виготовлення базових геопросторових даних геоінформаційної системи/створення компонентів геоінформаційної системи – для містобудівного кадастру (не менше ніж 1 договір). 2. Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку №3 ТД, Замовником встановлено наступні вимоги до учасників щодо подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»: «Для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Учасник надає у складі тендерної пропозиції довідку у довільній формі з інформацією про ПІБ, посаду, освіту працівників, які мають необхідні знання та досвід, необхідних для виконання умов договору, в тому числі: - не менше одного сертифікованого інженера-землевпорядника; - не менше одного фахівця із геодезичною та/або землевпорядною вищою освітою: - не менше одного інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем)*.» На підтвердження кваліфікації і досвіду працівників, зазначених в довідці, учасником надаються наступні документи: 1) щодо кожного сертифікованого інженера-землевпорядника, зазначеного в довідці, учасником надаються скан-копії з оригіналів або належним чином засвідченні копії наступних документів: кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника; свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника (подається у разі виконання обов’язку підвищення кваліфікації цими спеціалістами у встановлений законом строк); документ (диплом) про освіту спеціаліста або магістра за спеціальністю та/або кваліфікацією у галузі землеустрою/землевпорядкування. 2) щодо кожного інженера-геоінформатика, зазначеного в довідці, учасником надаються скан-копії з оригіналів або належним чином засвідченні копії наступних документів: документ (диплом) про освіту у сфері геоінформаційних технологій, що підтверджує отримання кваліфікації інженера-геоінформатика. Також в підтвердження наявності працівників, що будуть залучені до надання послуг, що є предметом закупівлі, на кожну особу зазначену у довідці, мають бути надані: копії документів про освіту, копії наказів про призначення за основним місцем роботи, наказ про прийняття на роботу (вступ на посаду), трудова книжка (перша сторінка, сторінка що містить запис про прийняття на роботу, а також наступна за нею). Наявність в учасника зазначених спеціалістів є обов’язковою умовою для належного надання послуг за Договором. Учасник в складі тендерної пропозиції стосовно всіх зазначених в довідці працівників надає податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за останній звітний період, з відповідною відміткою про прийняття. У разі, якщо працівник, прийнятий на роботу після складання вищевказаного звіту, необхідно надати повідомлення про прийняття працівника на роботу за формою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413, з відміткою про прийняття. ……..» Скаржник вважає такі вимоги до кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» виключно дискримінаційними, надмірними та такими, що обмежують участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, зважаючи на наступне. Предметом закупівлі є «Послуги з розроблення технічної документацій з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області» Згідно статті 6 ЗУ «Про оцінку земель», суб'єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель є фізичні та юридичні особи - розробники документації із землеустрою згідно із Законом України "Про землеустрій" (у частині виконання робіт з бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є: -юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою; -фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою Тобто участь у закупівлі зможуть взяти лише «спеціалізовані» суб’єкти господарювання, які відповідають вимогам ст. 26 Закону України «Про землеустрій», а саме мають за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник Скаржник, як розробник документації із землеустрою, має наступних працівників (Додаток №2 до скарги): - директор (інженер-землевпорядник) - Олефіренко Олексій Сергійович - інженер-землевпорядник - Святина Анастасія Валеріївна - інженер-землевпорядник - Троценко Анна Олегівна Як те вимагається ст. 26 Закону України «Про землеустрій», такі працівники працюють у Скаржника за основним місцем роботи. Однак, Замовником встановлено імперативну норму, що потенційні учасники процедури закупівлі зобов’язані надати: - інформацію про наявність за основним місцем роботи «фахівця із геодезичною та/або землевпорядною вищою освітою» та «інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем)»; - копії наказів про призначення за основним місцем роботи, наказів про прийняття на роботу (вступ на посаду) та трудові книжки (перша сторінка, сторінка що містить запис про прийняття на роботу, а також наступна за нею) вищезгаданих працівників; - податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за останній звітний період, з відповідною відміткою про прийняття у якому вказано вищезгадані працівники Чинне законодавство не передбачає для розробників документації із землеустрою, а саме виготовлення технічної документації із нормативно грошової оцінки земельних ділянок, залучення таких працівників як «фахівця із геодезичною та/або землевпорядною вищою освітою» та «інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем)» Частиною 3 статті 7 ЗУ «Про оцінку земель» Розробниками технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок є особи, які згідно із Законом України "Про землеустрій" мають право на здійснення діяльності у сфері землеустрою. Відповідність технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок положенням нормативно-технічних документів, норм і правил засвідчується сертифікованим інженером-землевпорядником. Отже фактичну розробнику технічної документації із нормативно грошової оцінки земельних ділянок та підтвердження її відповідності положенням нормативно-технічних документів, норм і правил здійснює сертифікований інженер-землевпорядник. Встановлення Замонвиком вимоги щодо залучення до надання послуг «- не менше одного фахівця із геодезичною та/або землевпорядною вищою освітою» та «не менше одного інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем)» є нічим іншим, як прямою дискримінацією потенційних учасників процдеруи закупівлі, оскільки залучення таких працівників до надання послуг, що є предметом закупівлі, не передбачено чинним законодавством. Більше того Замовник вимагає, щоб такі працівники були працевлаштовані в Учасника за основним місцем роботи, що є також незаконною вимогою, оскільки у будь якого суб’єкту господарювання є право здійснювати залучення працівників/надавачів послуг/ виконавців на інших підставах, що не заборонено законом: договір цивільно правового характеру, сумісництво, договір надання послуг, тощо. Сукупна наявність вищенаведених дискримінаційних та незаконних вимог не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг (розробнику документації із землеустрою), взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності надання послуг із розробки технічної документацій з нормативної грошової оцінки, який є предметом закупівлі. Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційні умови, яка зазначені у пункту 2 розділу 1 Додатку №3 ТД, а саме: «Для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Учасник надає у складі тендерної пропозиції довідку у довільній формі з інформацією про ПІБ, посаду, освіту працівників, які мають необхідні знання та досвід, необхідних для виконання умов договору, в тому числі: - не менше одного сертифікованого інженера-землевпорядника; - не менше одного фахівця із геодезичною та/або землевпорядною вищою освітою: - не менше одного інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем)*.» На підтвердження кваліфікації і досвіду працівників, зазначених в довідці, учасником надаються наступні документи: 1) щодо кожного сертифікованого інженера-землевпорядника, зазначеного в довідці, учасником надаються скан-копії з оригіналів або належним чином засвідченні копії наступних документів: кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника; свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника (подається у разі виконання обов’язку підвищення кваліфікації цими спеціалістами у встановлений законом строк); документ (диплом) про освіту спеціаліста або магістра за спеціальністю та/або кваліфікацією у галузі землеустрою/землевпорядкування. 2) щодо кожного інженера-геоінформатика, зазначеного в довідці, учасником надаються скан-копії з оригіналів або належним чином засвідченні копії наступних документів: документ (диплом) про освіту у сфері геоінформаційних технологій, що підтверджує отримання кваліфікації інженера-геоінформатика. Також в підтвердження наявності працівників, що будуть залучені до надання послуг, що є предметом закупівлі, на кожну особу зазначену у довідці, мають бути надані: копії документів про освіту, копії наказів про призначення за основним місцем роботи, наказ про прийняття на роботу (вступ на посаду), трудова книжка (перша сторінка, сторінка що містить запис про прийняття на роботу, а також наступна за нею). Наявність в учасника зазначених спеціалістів є обов’язковою умовою для належного надання послуг за Договором. Учасник в складі тендерної пропозиції стосовно всіх зазначених в довідці працівників надає податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за останній звітний період, з відповідною відміткою про прийняття. У разі, якщо працівник, прийнятий на роботу після складання вищевказаного звіту, необхідно надати повідомлення про прийняття працівника на роботу за формою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413, з відміткою про прийняття. 3. Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку №3 ТД, Замовником встановлено наступні вимоги до учасників щодо подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»: «- наявність автомобільних транспортних засобів.; - наявність не менше 1 (одного) транспортного засобу для надання послуг. На підтвердження даної вимоги Учасник надає свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) та правовстановлюючі документи згідно законодавства про майнові права (згідно Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України тощо).» Згідно частини 1 статті 177 Цивільного Кодексу України (далі – ЦКУ), Об’єктами цивільних прав є речі, гроші, цінні папери, цифрові речі, майнові права, роботи та послуги, результати інтелектуальної, творчої діяльності, інформація, а також інші матеріальні та нематеріальні блага. Частиною 2 ст. 656 ЦКУ передбачено, що предметом договору купівлі-продажу можуть бути майнові права. До договору купівлі-продажу майнових прав застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не випливає із змісту або характеру цих прав Частиною 1 статті 145 Господарського Кодексу України, Майновий стан суб'єкта господарювання визначається сукупністю належних йому майнових прав та майнових зобов'язань, що відображається у бухгалтерському обліку його господарської діяльності відповідно до вимог закону. Отже встановивши умову щодо надання «правовстановлюючі документи, згідно законодавства про майнові права (згідно Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України тощо)» Замовник торгів вимагає від учасників надання підтвердження наявності у власності учасника автомобільного транспортного засобу, тобто учасник повинен мати майнові права на такий автомобільний транспортний засіб. Скаржник має можливість залучити до надання послуг, що є предметом закупівлі, автомобільний транспортний засіб «автомобіль (транспортний засіб) марки VOLKSWAGEN, модель – TOUAREG». Такий автомобільний транспортний засіб використовується Скаржником на підставі договору оренди № 4353-2 від «06» січня 2025 року (Додаток №3 до скарги) Встановивши вимогу, що такий автомобільний транспортний засіб повинен виключно належати на праві власності Учаснику, Замовник повністю нехтує положеннями чинного законодавства, а саме можливістю залучення учасниками майна на підставі правочинів по користуванню майном (оренда, позика, тощо) Участь у такій закупівлі можуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які мають у власності автомобільний транспортний засіб, що є дискримінаційним по відношенню до тих Учасників, які використовують таке обладнання на підставі договорів оренди/позички/тощо. Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у пункту 2 розділу 1 Додатку №3, та/або привести положення тендерної документації у відповідність до чинного законодавства в частині правових підстав залучення автомобільного транспортного засобу (на підставі права власності або користування). ОБГРУНТУВАННЯ ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ Права Скаржника порушені тим, що Замовником торгів було допущено Закону та Особливостей в частині встановлення дискримінаційних вимог у ТД, які суперечать принципам публічних закупівель. Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону передбачено, що Закупівлі здійснюються за такими принципом - недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Не усунення таких дискримінаційних положень не дає можливості взяти участь у процедурі закупівлі Скаржника за умови повної відповідності останнього вимоги щодо можливості поставки товару, який є предметом закупівлі. Підставою для подання скарги являється порушення прав на участь у процедурі закупівлі Скаржника Замовником торгів, в частині встановлення дискримінаційних вимог. Документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, містяться у додатку до Скарги. Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 55 – 67 Особливостей та ст. 18 Закону. Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону ПРОСИМО: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Сквирська міська рада внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у даній Скарзі. Додатки: 1) Договір №292 від 07.06.2024 року 2) Інформація щодо працівників Олефіренко О.С., Святина А.В., Троценко А.О. 3) Договір оренди № 4353-2 від «06» січня 2025 року
Дата розгляду скарги: 10.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.04.2025 17:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.04.2025 14:38
Дата виконання рішення Замовником: 23.04.2025 10:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 10.04.2025 №5696-р/пк-пз замовником внесені зміни до тендерної документації
Автор: ПРИВАТНЕ ЕКСПЕРТНО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗЕМПРОЕКТ", Олексій Олефіренко 380970155096 tender.zemproekt@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cd80d560820b45c1acb7a7b9a0c28cc2
Заголовок пункту скарги: Оскарження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку №3 тендерної документації (далі – ТД), Замовником встановлено наступні вимоги до учасників щодо подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
«- для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, учасник надає в складі тендерної пропозиції довідку за формою відповідно до Таблиці 3 нижче. Аналогічними договорами в розумінні цієї тендерної документації є договори:
- повністю виконаний аналогічний договір за предметом: розроблення технічної документації із землеустрою щодо нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.
Крім того за таким аналогічним договором учасник має надати у складі тендерної пропозиції відомості про нормативно грошову оцінку земель населених пунктів, що внесені до Державного земельного кадастру та отримані витяги з Державного земельного кадастру про землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць (не менше ніж 1 договір)*.Для підтвердження виконання Учасник процедури закупівлі повинен надати скан-копії у кольоровому вигляді з оригіналів документів або належно завірених копій виконаного(их) договору(-ів) (включно з його Додатками, невід’ємними частинами; актом(ами) наданих послуг; листи-відгуки від Замовників, що вказані у довідці;
- повністю виконаний аналогічний договір за предметом: виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними/виготовлення базових геопросторових даних геоінформаційної системи/створення компонентів геоінформаційної системи – для містобудівного кадастру (не менше ніж 1 договір)*. Крім того за таким аналогічним договором учасник має надати скан-копії у кольоровому вигляді з оригіналу або належно завіреної копії виконаного договору (договорів), вказаного у довідці, включно зі всіма додатками/невід’ємними частинами до такого договору (договорів), актами виконаних робіт/послуг тощо, а також скан оригіналу або належно завіреного листа-відгуку та/або інформаційного листа щодо виконання такого договору (договорів) від замовника (замовників), вказаних у довідці.
Замовниками послуг за аналогічними договорами повинні бути органи місцевого самоврядування.»

Згідно пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку
Пунктом 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, що затверджено Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, визначено, що Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Предметом закупівлі є «Послуги з розроблення технічної документацій з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області»
Згідно пункту 7 Додатку №1 до ТД, за результатами послуг Виконавець зобовязаний передати для замовника - Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області
Скаржник, як виконавець послуг, що є предметом закупівлі, має наступний досвід із розробки технічної документації з нормативно грошової оцінки земель:
- Договір №292 від 07.06.2024 року, який укладено із
Теофіпольською селищною радою щодо предмету «Розробка технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Теофіпольської селищної ради: село Великий Лазучин, село Малий Лазучин, село Михнівка» (Додаток 1 до Скарги)
Пункту 7 Технічне завдання, що є Додатком до Договору №292 від 07.06.2024 року передбачено, що документи і матеріали, що повинні бути представлені за результатами виконаних послуг - Технічні документації нормативної грошової оцінки земель.
Отже під час виконання умов договору №292 від 07.06.2024 року Скаржник фактично виконував ідентичні послуги, що є предметом закупівлі
Однак, Замовником встановлено дискримінаційну умов за якою учасники також повинні підтвердити досвід виконання договору щодо виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними/виготовлення базових геопросторових даних геоінформаційної системи/створення компонентів геоінформаційної системи – для містобудівного кадастру (не менше ніж 1 договір)*, а саме:
1.1. Послуги щодо виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними/виготовлення базових геопросторових даних геоінформаційної системи/створення компонентів геоінформаційної системи – для містобудівного кадастру не є ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ та такі послуги не передбачені Додатком №1 до ТД.
Передбачення вимог щодо підтвердження досвіду виконання тих послугів, які не стосуються предмету закупівлі є нічим іншим, як дискримінацією учаснкиів, які мають виконані договори щодо надання послуг, які закуповуються Замовником торгів.

1.2. Згідно статті 6 ЗУ «Про оцінку земель», суб'єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель є фізичні та юридичні особи - розробники документації із землеустрою згідно із Законом України "Про землеустрій" (у частині виконання робіт з бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок)
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
-юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
-фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою
Тобто участь у закупівлі зможуть взяти лише «спеціалізовані» суб’єкти господарювання, які відповідають вимогам ст. 26 Закону України «Про землеустрій»
У свою чергу, такі послуги як виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними/виготовлення базових геопросторових даних геоінформаційної системи/створення компонентів геоінформаційної системи – для містобудівного кадастру, не передбачені Законом України «Про землеустрій»
Участь у такій закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які є розробники документації із землеустрою, у розумінні ст. 26 Закону України «Про землеустрій», та які виконували не притаманні таким суб’єктам господарювання послуги, а саме із виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними/виготовлення базових геопросторових даних геоінформаційної системи/створення компонентів геоінформаційної системи – для містобудівного кадастру

Наявність вищенаведеної дискримінаційної та незаконної вимоги не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг (розробнику документації із землеустрою), взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності надання послуг із розробки технічної документацій з нормативної грошової оцінки, який є предметом закупівлі.

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у пункту 2 розділу 1 Додатку №3, а саме щодо підтвердження досвіду із виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними/виготовлення базових геопросторових даних геоінформаційної системи/створення компонентів геоінформаційної системи – для містобудівного кадастру (не менше ніж 1 договір).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 84ffff90e1c44459957fcf67d9139c03
Заголовок пункту скарги: Оскарження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку №3 ТД, Замовником встановлено наступні вимоги до учасників щодо подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»:
«Для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Учасник надає у складі тендерної пропозиції довідку у довільній формі з інформацією про ПІБ, посаду, освіту працівників, які мають необхідні знання та досвід, необхідних для виконання умов договору, в тому числі:
- не менше одного сертифікованого інженера-землевпорядника;
- не менше одного фахівця із геодезичною та/або землевпорядною вищою освітою:
- не менше одного інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем)*.»
На підтвердження кваліфікації і досвіду працівників, зазначених в довідці, учасником надаються наступні документи:
1) щодо кожного сертифікованого інженера-землевпорядника, зазначеного в довідці, учасником надаються скан-копії з оригіналів або належним чином засвідченні копії наступних документів: кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника; свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника (подається у разі виконання обов’язку підвищення кваліфікації цими спеціалістами у встановлений законом строк); документ (диплом) про освіту спеціаліста або магістра за спеціальністю та/або кваліфікацією у галузі землеустрою/землевпорядкування.
2) щодо кожного інженера-геоінформатика, зазначеного в довідці, учасником надаються скан-копії з оригіналів або належним чином засвідченні копії наступних документів: документ (диплом) про освіту у сфері геоінформаційних технологій, що підтверджує отримання кваліфікації інженера-геоінформатика.
Також в підтвердження наявності працівників, що будуть залучені до надання послуг, що є предметом закупівлі, на кожну особу зазначену у довідці, мають бути надані:
копії документів про освіту, копії наказів про призначення за основним місцем роботи, наказ про прийняття на роботу (вступ на посаду), трудова книжка (перша сторінка, сторінка що містить запис про прийняття на роботу, а також наступна за нею).
Наявність в учасника зазначених спеціалістів є обов’язковою умовою для належного надання послуг за Договором.
Учасник в складі тендерної пропозиції стосовно всіх зазначених в довідці працівників надає податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за останній звітний період, з відповідною відміткою про прийняття. У разі, якщо працівник, прийнятий на роботу після складання вищевказаного звіту, необхідно надати повідомлення про прийняття працівника на роботу за формою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413, з відміткою про прийняття.
……..»

Скаржник вважає такі вимоги до кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» виключно дискримінаційними, надмірними та такими, що обмежують участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, зважаючи на наступне.

Предметом закупівлі є «Послуги з розроблення технічної документацій з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області»
Згідно статті 6 ЗУ «Про оцінку земель», суб'єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель є фізичні та юридичні особи - розробники документації із землеустрою згідно із Законом України "Про землеустрій" (у частині виконання робіт з бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок)
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
-юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
-фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою
Тобто участь у закупівлі зможуть взяти лише «спеціалізовані» суб’єкти господарювання, які відповідають вимогам ст. 26 Закону України «Про землеустрій», а саме мають за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник
Скаржник, як розробник документації із землеустрою, має наступних працівників (Додаток №2 до скарги):
- директор (інженер-землевпорядник) - Олефіренко Олексій Сергійович
- інженер-землевпорядник - Святина Анастасія Валеріївна
- інженер-землевпорядник - Троценко Анна Олегівна
Як те вимагається ст. 26 Закону України «Про землеустрій», такі працівники працюють у Скаржника за основним місцем роботи.

Однак, Замовником встановлено імперативну норму, що потенційні учасники процедури закупівлі зобов’язані надати:
- інформацію про наявність за основним місцем роботи «фахівця із геодезичною та/або землевпорядною вищою освітою» та «інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем)»;
- копії наказів про призначення за основним місцем роботи, наказів про прийняття на роботу (вступ на посаду) та трудові книжки (перша сторінка, сторінка що містить запис про прийняття на роботу, а також наступна за нею) вищезгаданих працівників;
- податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за останній звітний період, з відповідною відміткою про прийняття у якому вказано вищезгадані працівники

Чинне законодавство не передбачає для розробників документації із землеустрою, а саме виготовлення технічної документації із нормативно грошової оцінки земельних ділянок, залучення таких працівників як «фахівця із геодезичною та/або землевпорядною вищою освітою» та «інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем)»
Частиною 3 статті 7 ЗУ «Про оцінку земель» Розробниками технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок є особи, які згідно із Законом України "Про землеустрій" мають право на здійснення діяльності у сфері землеустрою. Відповідність технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок положенням нормативно-технічних документів, норм і правил засвідчується сертифікованим інженером-землевпорядником.
Отже фактичну розробнику технічної документації із нормативно грошової оцінки земельних ділянок та підтвердження її відповідності положенням нормативно-технічних документів, норм і правил здійснює сертифікований інженер-землевпорядник.
Встановлення Замонвиком вимоги щодо залучення до надання послуг «- не менше одного фахівця із геодезичною та/або землевпорядною вищою освітою» та «не менше одного інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем)» є нічим іншим, як прямою дискримінацією потенційних учасників процдеруи закупівлі, оскільки залучення таких працівників до надання послуг, що є предметом закупівлі, не передбачено чинним законодавством.
Більше того Замовник вимагає, щоб такі працівники були працевлаштовані в Учасника за основним місцем роботи, що є також незаконною вимогою, оскільки у будь якого суб’єкту господарювання є право здійснювати залучення працівників/надавачів послуг/ виконавців на інших підставах, що не заборонено законом: договір цивільно правового характеру, сумісництво, договір надання послуг, тощо.

Сукупна наявність вищенаведених дискримінаційних та незаконних вимог не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг (розробнику документації із землеустрою), взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності надання послуг із розробки технічної документацій з нормативної грошової оцінки, який є предметом закупівлі.

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційні умови, яка зазначені у пункту 2 розділу 1 Додатку №3 ТД, а саме:
«Для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Учасник надає у складі тендерної пропозиції довідку у довільній формі з інформацією про ПІБ, посаду, освіту працівників, які мають необхідні знання та досвід, необхідних для виконання умов договору, в тому числі:
- не менше одного сертифікованого інженера-землевпорядника;
- не менше одного фахівця із геодезичною та/або землевпорядною вищою освітою:
- не менше одного інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем)*.»
На підтвердження кваліфікації і досвіду працівників, зазначених в довідці, учасником надаються наступні документи:
1) щодо кожного сертифікованого інженера-землевпорядника, зазначеного в довідці, учасником надаються скан-копії з оригіналів або належним чином засвідченні копії наступних документів: кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника; свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника (подається у разі виконання обов’язку підвищення кваліфікації цими спеціалістами у встановлений законом строк); документ (диплом) про освіту спеціаліста або магістра за спеціальністю та/або кваліфікацією у галузі землеустрою/землевпорядкування.
2) щодо кожного інженера-геоінформатика, зазначеного в довідці, учасником надаються скан-копії з оригіналів або належним чином засвідченні копії наступних документів: документ (диплом) про освіту у сфері геоінформаційних технологій, що підтверджує отримання кваліфікації інженера-геоінформатика.
Також в підтвердження наявності працівників, що будуть залучені до надання послуг, що є предметом закупівлі, на кожну особу зазначену у довідці, мають бути надані:
копії документів про освіту, копії наказів про призначення за основним місцем роботи, наказ про прийняття на роботу (вступ на посаду), трудова книжка (перша сторінка, сторінка що містить запис про прийняття на роботу, а також наступна за нею).
Наявність в учасника зазначених спеціалістів є обов’язковою умовою для належного надання послуг за Договором.
Учасник в складі тендерної пропозиції стосовно всіх зазначених в довідці працівників надає податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за останній звітний період, з відповідною відміткою про прийняття. У разі, якщо працівник, прийнятий на роботу після складання вищевказаного звіту, необхідно надати повідомлення про прийняття працівника на роботу за формою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413, з відміткою про прийняття.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: ecf3cf8afb1843efbda9f1769884c947
Заголовок пункту скарги: Оскарження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку №3 ТД, Замовником встановлено наступні вимоги до учасників щодо подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»:
«- наявність автомобільних транспортних засобів.;
- наявність не менше 1 (одного) транспортного засобу для надання послуг. На підтвердження даної вимоги Учасник надає свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) та правовстановлюючі документи згідно законодавства про майнові права (згідно Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України тощо).»

Згідно частини 1 статті 177 Цивільного Кодексу України (далі – ЦКУ), Об’єктами цивільних прав є речі, гроші, цінні папери, цифрові речі, майнові права, роботи та послуги, результати інтелектуальної, творчої діяльності, інформація, а також інші матеріальні та нематеріальні блага.
Частиною 2 ст. 656 ЦКУ передбачено, що предметом договору купівлі-продажу можуть бути майнові права. До договору купівлі-продажу майнових прав застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не випливає із змісту або характеру цих прав
Частиною 1 статті 145 Господарського Кодексу України, Майновий стан суб'єкта господарювання визначається сукупністю належних йому майнових прав та майнових зобов'язань, що відображається у бухгалтерському обліку його господарської діяльності відповідно до вимог закону.
Отже встановивши умову щодо надання «правовстановлюючі документи, згідно законодавства про майнові права (згідно Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України тощо)» Замовник торгів вимагає від учасників надання підтвердження наявності у власності учасника автомобільного транспортного засобу, тобто учасник повинен мати майнові права на такий автомобільний транспортний засіб.
Скаржник має можливість залучити до надання послуг, що є предметом закупівлі, автомобільний транспортний засіб «автомобіль (транспортний засіб) марки VOLKSWAGEN, модель – TOUAREG».
Такий автомобільний транспортний засіб використовується Скаржником на підставі договору оренди № 4353-2 від «06» січня 2025 року (Додаток №3 до скарги)
Встановивши вимогу, що такий автомобільний транспортний засіб повинен виключно належати на праві власності Учаснику, Замовник повністю нехтує положеннями чинного законодавства, а саме можливістю залучення учасниками майна на підставі правочинів по користуванню майном (оренда, позика, тощо)
Участь у такій закупівлі можуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які мають у власності автомобільний транспортний засіб, що є дискримінаційним по відношенню до тих Учасників, які використовують таке обладнання на підставі договорів оренди/позички/тощо.

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у пункту 2 розділу 1 Додатку №3, та/або привести положення тендерної документації у відповідність до чинного законодавства в частині правових підстав залучення автомобільного транспортного засобу (на підставі права власності або користування).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації