-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Металопластикові енергозберігаючі вікна та двері» (заходи з енергозбереження для оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти) код ДК 021:2015 44220000-8 Столярні вироби
Завершена
207 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 035.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 035.00 UAH
Період оскарження:
27.03.2025 16:07 - 20.04.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
скарга
Номер:
b55053bf4a4748439f426f9b6f046e87
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-27-009218-a.a2
Назва:
скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- standard-ISO-9001-2015-ua.pdf 18.04.2025 15:12
- dstu_iso_45001_2019.pdf 18.04.2025 15:12
- ДБН В.1.1_7_2016.pdf 18.04.2025 15:12
- Скарга2 до АМКУ- ред (1).docx.p7s 18.04.2025 15:12
- Скарга2 до АМКУ- ред .docx 18.04.2025 15:12
- ДСТУ-ISO_14001-2015-.pdf 18.04.2025 15:12
- Скарга2 до АМКУ- ред .pdf 18.04.2025 15:12
- sign.p7s 18.04.2025 15:13
- рішення від 22.04.2025 № 6306.pdf 22.04.2025 14:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.04.2025 15:16
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
22.04.2025 14:47
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
67c1d87594ce4bb893a9db57283e801f
Заголовок пункту скарги:
докази підтверджують що в діях замовника вбачаються порушення вимог Закону і Особливостей, а саме зловживання своїми правами і обов’язками
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
27.03.2025 року Управління освіти Петриківської селищної ради (далі - Замовник) в системі електронних торгів оприлюднив оголошення № UA-2025-03-27-009218-a про проведення процедури відкриті торги з особливостями на закупівлю: ««Металопластикові енергозберігаючі вікна та двері» (заходи з енергозбереження для оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти) код ДК 021:2015 44220000-8 Столярні вироби» очікуваною вартістю 207 000 грн з ПДВ
Додатково вивчивши тендерну документацію нами виявлено, що Замовник на нашу думку висунув дискримінаційну умову в технічній специфікації, яку не можуть виконати всі учасники.
1. Так у додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що учасники повинні надати::
Сертифікат відповідності на профілі (надається у складі пропозиції). Повинен відповідати ДСТУ EN 12608-1:2021, ДСТУ Б.В.2.7-130:2007, ДБН В.1.1.7-2016.
Згідно з ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги» (URL: https://e-construction.gov.ua/laws_detail/3080743763845318619?doc_type=2), ці будівельні норми (надалі – Норми) встановлюють загальні вимоги пожежної безпеки до будинків, будівель, споруд будь-якого призначення (далі – будинків), що спрямовані на обмеження поширення пожежі між будинками, обмеження поширення пожежі в будинках; забезпечення безпечної евакуації людей; забезпечення гасіння пожежі та проведення рятування людей під час пожежі; застосування систем протипожежного захисту. Цими Нормами встановлюються основні вимоги щодо забезпечення пожежної безпеки будинків. Ці вимоги можуть бути уточнені в інших нормативних актах та документах системи стандартизації та нормування в будівництві (надалі – НД), при цьому вимоги інших НД не повинні знижувати вимог цих Норм.
Звичайним пошуком у ДБН В.1.1-7:2016 буквосполучення «вік» встановлено, що таке сполучення зустрічається в ДБН В.1.1-7:2016 19 разів. І всі вони стосуються «протипожежних вікон». Нагадаємо що предметом закупівлі є ««Металопластикові енергозберігаючі вікна та двері» (заходи з енергозбереження для оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти)»
Наведено основні згадування сполучення «вік» в ДБН В.1.1-7:2016:
6.29 Протипожежні вікна не повинні відчинятися. Протипожежні двері та ворота повинні мати пристрої для самозачинення, ущільнення в притулах, відповідне маркування згідно з ДСТУ Б В.2.6-77.
7.3.20 Вікна, що розташовані на відстані до 8 м по вертикалі від сходів типу С3 та/або до 4 м по горизонталі від сходів типу С3, повинні бути такими, що не відчиняються, та мати клас вогнестійкості не менше Е 30.
Примітка: У таблиці технічної специфікації додатку 2 до тендерної документації, Замовник зазначив «Вікно металопластикове, 1750*1760 мм. Поворотно-відкидні - 1». Отже Замовник не закупляє протипожежні вікна, а закупляє поворотно-відкидні енергозберігаючі вікна.
7.3.26 Площа вікон у зовнішніх стінах сходових кліток типу СК1 має бути не менше ніж 1,2 м2, сходових кліток типів Н1, Н2, Н3 – як правило, не менше 1,2 м2. Такі вікна слід передбачати на кожному поверсі будинку. Вікна сходових кліток типів СК1, Н1, Н3 слід обладнувати пристроями для їх відчинення з рівня сходових площадок, маршів.
7.3.30 Довжина відкритого назовні переходу визначається з розрахунку, щоб відстань між осями дверних прорізів виходу з поверху на такий перехід і входу до сходової клітки була не менша за 2,2 м. Ширина переходу і висота його огорожі повинні становити не менше ніж 1,2 м. Ширина суцільного простінку між дверними прорізами повітряної зони та найближчим вікном приміщення повинна становити не менше ніж 2 м
8.6 Виходи через горище на покрівлю слід передбачати по закріплених металевих драбинах через двері, вікна або люки з розмірами не менше ніж 0,6 м × 0,8 м.
8.10 Зовнішні пожежні драбини повинні виконуватися з негорючих матеріалів і розташовуватися на відстані не менше за 1 м від віконних, дверних прорізів.
8.13 У підвальних поверхах, частинах підвальних поверхів (у тому числі в коридорі), відокремлених між собою протипожежними стінами або перегородками, з приміщеннями, в яких застосовуються або зберігаються горючі речовини та матеріали, слід передбачати не менше двох вікон з розмірами не менше ніж 0,75 м × 1,2 м з приямками.
Вільну площу зазначених вікон необхідно приймати за розрахунком, але не менше ніж 0,2 % площі цих приміщень.
Також звичайним пошуком у ДБН В.1.1-7:2016 буквосполучення «проф» встановлено, що таке сполучення зустрічається в ДБН В.1.1-7:2016 лише один раз(!), а саме:
У п. 6.19 У стінах, перегородках, перекриттях і покриттях забороняється передбачати порожнини, обмежені матеріалами груп горючості Г3, Г4, за винятком порожнин:
б) між металевим профільованим листом і пароізоляцією за умов розташування за пароізоляцією утеплювача з негорючого матеріалу або матеріалів груп горючості Г1, Г2. При використанні утеплювача з матеріалів груп горючості Г3, Г4 (у тому числі без пароізоляції) ці порожнини по торцях листів мають бути заповнені на довжину не менше за 0,25 м негорючими матеріалами або матеріалами груп горючості Г1 або Г2;
Отже як бачимо, ДБН В.1.1-7:2016 не встановлює якісь вимоги для металопластикових конструкцій, а зокрема і предмету закупівлі, не визначає показники якості, експлуатаційні показники, а тим більше показники пожежонебезпечності енергозберігаючих вікон і дверей. та
Предметом закупівлі є металопластикові конструкції, а не загальні вимоги щодо проектування будівель, розташування сходів, еквакошляхів, вимог до розмірів вікон і дверей забезпечення загальних вимог пожежної безпеки.
Майже всі виробники металопластикових конструкцій, крім одного, не проводять дослідження своєї продукції на відповідність вимогам ДБН В.1.1-7:2016
Таким чином встановлюючи, на наш погляд, дискримінаційну вимогу щодо надання учасниками сертифікатів відповідності вимогам ДБН В.1.1-7:2016, Замовник не розуміє для чого треба цей сертифікат, не створює умови щодо придбання якісної продукції, а обмежує конкуренцію, оскільки такі вимоги, повторимось, не передбачені ні самим ДБН В.1.1-7:2016 і не має двох і більше виробників металопластикових конструкцій, які зобов’язані, могли і хотіли виконати і виконували такі непередбачені законодавством вимоги дослідження і сертифікацію..
На підставі вищевикладеного, вважаємо вимогу в частині надання сертифікатів, які повинні відповідати ДБН В.1.1-7:2016, дискримінаційною.
2. Так у додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що учасники повинні надати::
Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 на систему екологічного управління стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів (надається у складі пропозиції).
Відповідно до п.02 ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування», призначеність цього стандарту — надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні з соціально-економічними потребами. Він установлює вимоги, виконання яких дає змогу організації досягти запланованих результатів, що їх вона визначила для своєї системи екологічного управління.
Відповідно до п.03 ДСТУ ISO 14001:2015, прийняття цього стандарту, однак, саме по собі не гарантує оптимальних екологічних результатів. Застосування цього стандарту може бути різним для різних організацій залежно від середовища їх фун- кціювання. Дві організації можуть здійснювати подібну діяльність, але можуть мати різні обов’язкові для дотримання відповідності вимоги, зобов’язання, установлені в їхніх екологічних політиках, а також різні екологічні технології й цілі щодо екологічної дієвості, однак обидві організації можуть відповіда¬ти вимогам цього стандарту.
Відповідно до п.05 ДСТУ ISO 14001:2015, Зміст цього стандарту
Цей стандарт відповідає вимогам ISO щодо стандартів на системи управління. Ці вимоги стосу¬ються загальної структури стандарту, однозначності викладу основного тексту, а також загальних термінів з основними визначеннями, щоб полегшити користувачам запровадження кількох стандартів ISO на системи управління.
У цьому стандарті немає вимог, характерних для інших систем управління, зокрема, систем управління якістю, систем управління охороною здоров'я та безпекою праці, систем енергетичного управління та систем управління фінансами. Однак, цей стандарт дає змогу організації використову¬вати єдиний підхід і ризик-орієнтоване мислення, щоб поєднати свою систему екологічного управлін¬ня з вимогами інших систем управління.
Відповідно до п. 1 СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ ДСТУ ISO 14001:2015,
Цей стандарт установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості. Цей стандарт призначено для застосування організацією, яка прагне керувати своїми екологічними зобов’язаннями на систематичній основі, що сприятиме екологічному складникові сталого розвитку.
Цей стандарт допоможе організації досягти запланованих результатів своєї системи екологічного управління, які будуть корисними для довкілля, для самої організації та зацікавлених сторін. Результа¬ти системи екологічного управління, які організація планує в своїй екологічній політиці, стосуються:
— підвищення екологічної дієвості;
— виконання обов’язкових для дотримування відповідності вимог;
— досягнення екологічних цілей.
Цей стандарт застосовний до будь-якої організації, незалежно від її розміру, типу та особливос¬тей, і поширюється на визначені організацією екологічні аспекти її діяльності, продукції та послуг, які вона може контролювати чи на які вона може впливати протягом передбачуваного життєвого циклу. Стандарт не встановлює конкретних критеріїв екологічної дієвості.
Цей стандарт може бути використано в цілому чи частково задля того, щоб систематично поліпшувати екологічне управління. Проте, твердження щодо відповідності цьому стандарту не є прийнятним, якщо всі його вимоги не буде охоплено системою екологічного управління організації та їх не буде виконано без винятку.
Отже із змісту вищевикладеного, під ДСТУ ISO 14001:2015 підпадає система екологічного управління вцілому на організацію і не має ділення стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, чи стосовно наприклад виробництва залізобетонних конструкцій, видобутку кам’яного вугілля чи освітнього процесу. Цей стандарт всеохоплюючий. Організація яка дотримується цього стандарту, має систему екологічного управління на всі свої філії, підрозділи і види виробництв. Зрозуміло, що якщо завод - виробник металопластикових конструкцій дотримується ДСТУ ISO 14001:2015, то його виробництво вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів відповідає цьому стандарту, атк само цьому стандарту відповідає і його наприклад побічне виробництво і постачання теплової енергії. Натомість Замовник вимагає Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 саме на систему екологічного управління стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, тобто неправомірно звужує дію стандарту на окремі галузі і навіть товари.
Таким чином встановлюючи, на наш погляд, дискримінаційну вимогу щодо надання учасниками сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 на систему екологічного управління стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, Замовник не розуміє для чого треба цей сертифікат, навіщо він звужує дію стандарту, тим самим не створюючи умови щодо придбання якісної продукції, а обмежує конкуренцію, оскільки такі вимоги, повторимось, не передбачені ні самим ДСТУ ISO 14001:2015 і не має двох і більше виробників металопластикових конструкцій, які отримали сертифікат на такі непередбачені законодавством вимоги.
На підставі вищевикладеного, вважаємо вимогу в частині надання Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 саме на систему екологічного управління стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, дискримінаційною. Ми вважаємо що для участі в закупівлі Замовник повинен вимагати від учасників просто наявність сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015,
Враховуючи вимогу щодо надання «звуженого» сертифіката виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, учасник який не є виробником (не здійснює виробництво товару), не може приймати участь у закупівлі.
3. Також у додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що учасники повинні надати::
Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів (надається у складі пропозиції).
Відповідно до п.01 ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», Організація несе відповідальність за здоров’я й безпеку своїх працівників і тих, на кого так чи інакше впливає діяльність організації. Ця відповідальність поширюється на підтримку й захист їхнього фізичного та психічного здоров’я. Застосування системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП) спрямоване на те, щоб дати змогу організації забезпечити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігти виробничим травмам і погіршенню стану здоров’я, а також постійно удосконалювати показники у сфері ОЗІБП.
Вибачте, але ця вимога Замовника стосується виробничої сфери. Нагадаємо що відповідно до проекту договору і Тендерної документації вцілому, предметом закупівлі є «Металопластикові енергозберігаючі вікна та двері» (заходи з енергозбереження для оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти) код ДК 021:2015 44220000-8 Столярні вироби (далі - Товар). Не виробництво товару, а саме постачання. Фактично закупівля зорієнтована не на виробників а на продавців, посередників. Тому систему управління охороною здоров’я та безпекою праці має бути стосовно саме реалізації, поставки, та вочевидь монтажу товару на об’єкті замовника, а не стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів.
У п.03 ДСТУ ISO 45001:2019, зазначено «Однак прийняття цього стандарту не гарантує унеможливлення виробничих травм і погіршення стану здоров’я працівників, забезпечення безпечних і здорових умов праці на робочому місці, а також поліпшення показників у сфері ОЗІБП.».
Навіщо тоді Замовнику, сертифікат який не гарантує відсутність травм тим більше на виробництві, а не безпосередньо на об’єкті Замовника під час встановлення металопластикових конструкцій?
Відповідно до п. 1 СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ ДСТУ ISO 45001:2019,
Цей стандарт установлює вимоги до системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗІБП), а також містить настанови щодо їх застосування, щоб дати змогу організації створити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігаючи травмам і погіршенню стану здоров’я, що пов’язані з виробництвом, та активно вдосконалюючи свої показники діяльності у сфері ОЗІБП.
Цей стандарт можна застосовувати до будь-якої організації, незалежно від її розмірів, типу та видів діяльності. Він застосовний до ризиків у сфері ОЗІБП , пов’язаних з охороною здоров’я, під контролем організації, що перебувають під управлінням організації, з урахуванням таких чинників, як середовище, у якому функціонує організація, а також потреб і очікувань її працівників та інших зацікавлених сторін.
Цей стандарт не містить конкретних критеріїв ефективності для ОЗІБП, а також жодних приписів щодо структури системи управління ОЗІБП.
У цьому стандарті не розглянуто таких питань, як безпека продукції, пошкодження майна або вплив на довкілля, за винятком тих випадків, якщо це пов’язано з виникненням ризиків для працівників та інших відповідних зацікавлених сторін.
Отже із змісту вищевикладеного, під дію ДСТУ ISO 45001:2019 підпадає система управління охороною здоров’я і безпекою праці вцілому на організацію і не має ділення стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, чи стосовно наприклад виробництва залізобетонних конструкцій, видобутку кам’яного вугілля чи освітнього процесу. Цей стандарт всеохоплюючий. Організація яка дотримується цього стандарту, має систему управління охороною здоров’я і безпекою праці на всі свої філії, підрозділи і види виробництв. Зрозуміло, що якщо завод - виробник металопластикових конструкцій дотримується ДСТУ ISO 45001:2019, то його виробництво вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів відповідає цьому стандарту, так само цьому стандарту відповідає і його наприклад побічне виробництво і постачання теплової енергії. Натомість Замовник вимагає Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 саме на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, тобто неправомірно звужує дію стандарту на окремі галузі і навіть товари.
Таким чином встановлюючи, на наш погляд, дискримінаційну вимогу щодо надання учасниками сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, Замовник не розуміє для чого треба цей сертифікат, навіщо він звужує дію стандарту, тим самим не створюючи умови щодо придбання якісної продукції, а обмежує конкуренцію, оскільки такі вимоги, повторимось, не передбачені ні самим ДСТУ ISO 45001:2019 і не має двох і більше виробників металопластикових конструкцій, які отримали сертифікат на такі непередбачені законодавством вимоги.
На підставі вищевикладеного, вважаємо вимогу в частині надання Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 саме на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, дискримінаційною. Ми вважаємо що для участі в закупівлі Замовник повинен вимагати від учасників просто наявність сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019,
Враховуючи вимогу щодо надання «звуженого» сертифіката виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, учасник який не є виробником (не здійснює виробництво товару), не може приймати участь у закупівлі.
.
4. Також у додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що учасники повинні надати::
• Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Виробництво вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів»
Натомість, відповідно до Наказу ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30.11.2018 № 454 (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0454774-18#Text) ДСТУ EN ISO 9001:2018 має назву «Системи управління якістю. Вимоги».
Відпоідно до п. 1 ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація
a) повинна показати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги;
b) зорієнтована на підвищення задоволеності замовника завдяки результативному застосовуванню системи, зокрема процесів поліпшування системи та забезпечування відповідності вимогам замовни¬ка й застосовним законодавчим і регламентувальним вимогам.
Усі вимоги цього стандарту — загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає.
Таким чином встановлюючи, на наш погляд, дискримінаційну вимогу щодо надання учасниками сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Виробництво вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів», , Замовник не розуміє для чого треба цей сертифікат, навіщо він звужує дію стандарту, тим самим не створюючи умови щодо придбання якісної продукції, а обмежує конкуренцію, оскільки такі вимоги, повторимось, не передбачені самим ДСТУ EN ISO 9001:2018
На підставі вищевикладеного, вважаємо вимогу в частині надання Сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Виробництво вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів», дискримінаційною. Ми вважаємо що для участі в закупівлі Замовник повинен вимагати від учасників просто наявність сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018.
На підтвердження того, що вищевказані національні стандарти не розрізняють за сферами виробництва, зокрема Виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, додаємо до скарги Наказ ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203 «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України» (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0203774-15#Text)
Більш того сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 14001:2015 не є обов’язковими для учасника, їх відсутність не забороняє учаснику займатись господарською діяльністю зокрема, продажам (постачанням) металопластикових конструкцій. Такі вимоги Замовника є втручанням в господарську діяльність Учасника та призводить до дискримінації учасника публічної закупівлі.
»
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Вважаємо що Замовник порушив Конституцію України, а також вищевказані принципи здійснення публічних закупівель, визначених в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Таким чином, встановлюючи неправомірну вимогу в тендерній документації у закупівлі UA-2025-03-27-009218-a, Замовник порушив права та охоронювані законом інтереси суб’єкта оскарження, зокрема право бути визнаним переможцем вказаної закупівлі і укласти договір, право як суб’єкт господарювання отримати замовлення за бюджетні кошти і надати послуги, право отримання прибутку, доходів, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене, право на підприємницьку діяльність, передбачене ст. 42 Конституції України, право на працю, передбачене ст. 43 Конституції України (кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.)
Скаржник є потенційним продавцем товару, що є предметом закупівлі. Відомості щодо участі і перемог ТОВ «Будівельна компанія «Пірамід Корп» у закупівлях містяться в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі UA-2025-03-27-009218-a відмінити дискваліфікуючі умови наведені в мотивувальній частині скарги.
Керуючись статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Порядком оскарження відкритих торгів Особливостей,
Додатково вивчивши тендерну документацію нами виявлено, що Замовник на нашу думку висунув дискримінаційну умову в технічній специфікації, яку не можуть виконати всі учасники.
1. Так у додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що учасники повинні надати::
Сертифікат відповідності на профілі (надається у складі пропозиції). Повинен відповідати ДСТУ EN 12608-1:2021, ДСТУ Б.В.2.7-130:2007, ДБН В.1.1.7-2016.
Згідно з ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги» (URL: https://e-construction.gov.ua/laws_detail/3080743763845318619?doc_type=2), ці будівельні норми (надалі – Норми) встановлюють загальні вимоги пожежної безпеки до будинків, будівель, споруд будь-якого призначення (далі – будинків), що спрямовані на обмеження поширення пожежі між будинками, обмеження поширення пожежі в будинках; забезпечення безпечної евакуації людей; забезпечення гасіння пожежі та проведення рятування людей під час пожежі; застосування систем протипожежного захисту. Цими Нормами встановлюються основні вимоги щодо забезпечення пожежної безпеки будинків. Ці вимоги можуть бути уточнені в інших нормативних актах та документах системи стандартизації та нормування в будівництві (надалі – НД), при цьому вимоги інших НД не повинні знижувати вимог цих Норм.
Звичайним пошуком у ДБН В.1.1-7:2016 буквосполучення «вік» встановлено, що таке сполучення зустрічається в ДБН В.1.1-7:2016 19 разів. І всі вони стосуються «протипожежних вікон». Нагадаємо що предметом закупівлі є ««Металопластикові енергозберігаючі вікна та двері» (заходи з енергозбереження для оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти)»
Наведено основні згадування сполучення «вік» в ДБН В.1.1-7:2016:
6.29 Протипожежні вікна не повинні відчинятися. Протипожежні двері та ворота повинні мати пристрої для самозачинення, ущільнення в притулах, відповідне маркування згідно з ДСТУ Б В.2.6-77.
7.3.20 Вікна, що розташовані на відстані до 8 м по вертикалі від сходів типу С3 та/або до 4 м по горизонталі від сходів типу С3, повинні бути такими, що не відчиняються, та мати клас вогнестійкості не менше Е 30.
Примітка: У таблиці технічної специфікації додатку 2 до тендерної документації, Замовник зазначив «Вікно металопластикове, 1750*1760 мм. Поворотно-відкидні - 1». Отже Замовник не закупляє протипожежні вікна, а закупляє поворотно-відкидні енергозберігаючі вікна.
7.3.26 Площа вікон у зовнішніх стінах сходових кліток типу СК1 має бути не менше ніж 1,2 м2, сходових кліток типів Н1, Н2, Н3 – як правило, не менше 1,2 м2. Такі вікна слід передбачати на кожному поверсі будинку. Вікна сходових кліток типів СК1, Н1, Н3 слід обладнувати пристроями для їх відчинення з рівня сходових площадок, маршів.
7.3.30 Довжина відкритого назовні переходу визначається з розрахунку, щоб відстань між осями дверних прорізів виходу з поверху на такий перехід і входу до сходової клітки була не менша за 2,2 м. Ширина переходу і висота його огорожі повинні становити не менше ніж 1,2 м. Ширина суцільного простінку між дверними прорізами повітряної зони та найближчим вікном приміщення повинна становити не менше ніж 2 м
8.6 Виходи через горище на покрівлю слід передбачати по закріплених металевих драбинах через двері, вікна або люки з розмірами не менше ніж 0,6 м × 0,8 м.
8.10 Зовнішні пожежні драбини повинні виконуватися з негорючих матеріалів і розташовуватися на відстані не менше за 1 м від віконних, дверних прорізів.
8.13 У підвальних поверхах, частинах підвальних поверхів (у тому числі в коридорі), відокремлених між собою протипожежними стінами або перегородками, з приміщеннями, в яких застосовуються або зберігаються горючі речовини та матеріали, слід передбачати не менше двох вікон з розмірами не менше ніж 0,75 м × 1,2 м з приямками.
Вільну площу зазначених вікон необхідно приймати за розрахунком, але не менше ніж 0,2 % площі цих приміщень.
Також звичайним пошуком у ДБН В.1.1-7:2016 буквосполучення «проф» встановлено, що таке сполучення зустрічається в ДБН В.1.1-7:2016 лише один раз(!), а саме:
У п. 6.19 У стінах, перегородках, перекриттях і покриттях забороняється передбачати порожнини, обмежені матеріалами груп горючості Г3, Г4, за винятком порожнин:
б) між металевим профільованим листом і пароізоляцією за умов розташування за пароізоляцією утеплювача з негорючого матеріалу або матеріалів груп горючості Г1, Г2. При використанні утеплювача з матеріалів груп горючості Г3, Г4 (у тому числі без пароізоляції) ці порожнини по торцях листів мають бути заповнені на довжину не менше за 0,25 м негорючими матеріалами або матеріалами груп горючості Г1 або Г2;
Отже як бачимо, ДБН В.1.1-7:2016 не встановлює якісь вимоги для металопластикових конструкцій, а зокрема і предмету закупівлі, не визначає показники якості, експлуатаційні показники, а тим більше показники пожежонебезпечності енергозберігаючих вікон і дверей. та
Предметом закупівлі є металопластикові конструкції, а не загальні вимоги щодо проектування будівель, розташування сходів, еквакошляхів, вимог до розмірів вікон і дверей забезпечення загальних вимог пожежної безпеки.
Майже всі виробники металопластикових конструкцій, крім одного, не проводять дослідження своєї продукції на відповідність вимогам ДБН В.1.1-7:2016
Таким чином встановлюючи, на наш погляд, дискримінаційну вимогу щодо надання учасниками сертифікатів відповідності вимогам ДБН В.1.1-7:2016, Замовник не розуміє для чого треба цей сертифікат, не створює умови щодо придбання якісної продукції, а обмежує конкуренцію, оскільки такі вимоги, повторимось, не передбачені ні самим ДБН В.1.1-7:2016 і не має двох і більше виробників металопластикових конструкцій, які зобов’язані, могли і хотіли виконати і виконували такі непередбачені законодавством вимоги дослідження і сертифікацію..
На підставі вищевикладеного, вважаємо вимогу в частині надання сертифікатів, які повинні відповідати ДБН В.1.1-7:2016, дискримінаційною.
2. Так у додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що учасники повинні надати::
Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 на систему екологічного управління стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів (надається у складі пропозиції).
Відповідно до п.02 ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування», призначеність цього стандарту — надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні з соціально-економічними потребами. Він установлює вимоги, виконання яких дає змогу організації досягти запланованих результатів, що їх вона визначила для своєї системи екологічного управління.
Відповідно до п.03 ДСТУ ISO 14001:2015, прийняття цього стандарту, однак, саме по собі не гарантує оптимальних екологічних результатів. Застосування цього стандарту може бути різним для різних організацій залежно від середовища їх фун- кціювання. Дві організації можуть здійснювати подібну діяльність, але можуть мати різні обов’язкові для дотримання відповідності вимоги, зобов’язання, установлені в їхніх екологічних політиках, а також різні екологічні технології й цілі щодо екологічної дієвості, однак обидві організації можуть відповіда¬ти вимогам цього стандарту.
Відповідно до п.05 ДСТУ ISO 14001:2015, Зміст цього стандарту
Цей стандарт відповідає вимогам ISO щодо стандартів на системи управління. Ці вимоги стосу¬ються загальної структури стандарту, однозначності викладу основного тексту, а також загальних термінів з основними визначеннями, щоб полегшити користувачам запровадження кількох стандартів ISO на системи управління.
У цьому стандарті немає вимог, характерних для інших систем управління, зокрема, систем управління якістю, систем управління охороною здоров'я та безпекою праці, систем енергетичного управління та систем управління фінансами. Однак, цей стандарт дає змогу організації використову¬вати єдиний підхід і ризик-орієнтоване мислення, щоб поєднати свою систему екологічного управлін¬ня з вимогами інших систем управління.
Відповідно до п. 1 СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ ДСТУ ISO 14001:2015,
Цей стандарт установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості. Цей стандарт призначено для застосування організацією, яка прагне керувати своїми екологічними зобов’язаннями на систематичній основі, що сприятиме екологічному складникові сталого розвитку.
Цей стандарт допоможе організації досягти запланованих результатів своєї системи екологічного управління, які будуть корисними для довкілля, для самої організації та зацікавлених сторін. Результа¬ти системи екологічного управління, які організація планує в своїй екологічній політиці, стосуються:
— підвищення екологічної дієвості;
— виконання обов’язкових для дотримування відповідності вимог;
— досягнення екологічних цілей.
Цей стандарт застосовний до будь-якої організації, незалежно від її розміру, типу та особливос¬тей, і поширюється на визначені організацією екологічні аспекти її діяльності, продукції та послуг, які вона може контролювати чи на які вона може впливати протягом передбачуваного життєвого циклу. Стандарт не встановлює конкретних критеріїв екологічної дієвості.
Цей стандарт може бути використано в цілому чи частково задля того, щоб систематично поліпшувати екологічне управління. Проте, твердження щодо відповідності цьому стандарту не є прийнятним, якщо всі його вимоги не буде охоплено системою екологічного управління організації та їх не буде виконано без винятку.
Отже із змісту вищевикладеного, під ДСТУ ISO 14001:2015 підпадає система екологічного управління вцілому на організацію і не має ділення стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, чи стосовно наприклад виробництва залізобетонних конструкцій, видобутку кам’яного вугілля чи освітнього процесу. Цей стандарт всеохоплюючий. Організація яка дотримується цього стандарту, має систему екологічного управління на всі свої філії, підрозділи і види виробництв. Зрозуміло, що якщо завод - виробник металопластикових конструкцій дотримується ДСТУ ISO 14001:2015, то його виробництво вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів відповідає цьому стандарту, атк само цьому стандарту відповідає і його наприклад побічне виробництво і постачання теплової енергії. Натомість Замовник вимагає Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 саме на систему екологічного управління стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, тобто неправомірно звужує дію стандарту на окремі галузі і навіть товари.
Таким чином встановлюючи, на наш погляд, дискримінаційну вимогу щодо надання учасниками сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 на систему екологічного управління стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, Замовник не розуміє для чого треба цей сертифікат, навіщо він звужує дію стандарту, тим самим не створюючи умови щодо придбання якісної продукції, а обмежує конкуренцію, оскільки такі вимоги, повторимось, не передбачені ні самим ДСТУ ISO 14001:2015 і не має двох і більше виробників металопластикових конструкцій, які отримали сертифікат на такі непередбачені законодавством вимоги.
На підставі вищевикладеного, вважаємо вимогу в частині надання Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 саме на систему екологічного управління стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, дискримінаційною. Ми вважаємо що для участі в закупівлі Замовник повинен вимагати від учасників просто наявність сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015,
Враховуючи вимогу щодо надання «звуженого» сертифіката виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, учасник який не є виробником (не здійснює виробництво товару), не може приймати участь у закупівлі.
3. Також у додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що учасники повинні надати::
Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів (надається у складі пропозиції).
Відповідно до п.01 ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», Організація несе відповідальність за здоров’я й безпеку своїх працівників і тих, на кого так чи інакше впливає діяльність організації. Ця відповідальність поширюється на підтримку й захист їхнього фізичного та психічного здоров’я. Застосування системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП) спрямоване на те, щоб дати змогу організації забезпечити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігти виробничим травмам і погіршенню стану здоров’я, а також постійно удосконалювати показники у сфері ОЗІБП.
Вибачте, але ця вимога Замовника стосується виробничої сфери. Нагадаємо що відповідно до проекту договору і Тендерної документації вцілому, предметом закупівлі є «Металопластикові енергозберігаючі вікна та двері» (заходи з енергозбереження для оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти) код ДК 021:2015 44220000-8 Столярні вироби (далі - Товар). Не виробництво товару, а саме постачання. Фактично закупівля зорієнтована не на виробників а на продавців, посередників. Тому систему управління охороною здоров’я та безпекою праці має бути стосовно саме реалізації, поставки, та вочевидь монтажу товару на об’єкті замовника, а не стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів.
У п.03 ДСТУ ISO 45001:2019, зазначено «Однак прийняття цього стандарту не гарантує унеможливлення виробничих травм і погіршення стану здоров’я працівників, забезпечення безпечних і здорових умов праці на робочому місці, а також поліпшення показників у сфері ОЗІБП.».
Навіщо тоді Замовнику, сертифікат який не гарантує відсутність травм тим більше на виробництві, а не безпосередньо на об’єкті Замовника під час встановлення металопластикових конструкцій?
Відповідно до п. 1 СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ ДСТУ ISO 45001:2019,
Цей стандарт установлює вимоги до системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗІБП), а також містить настанови щодо їх застосування, щоб дати змогу організації створити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігаючи травмам і погіршенню стану здоров’я, що пов’язані з виробництвом, та активно вдосконалюючи свої показники діяльності у сфері ОЗІБП.
Цей стандарт можна застосовувати до будь-якої організації, незалежно від її розмірів, типу та видів діяльності. Він застосовний до ризиків у сфері ОЗІБП , пов’язаних з охороною здоров’я, під контролем організації, що перебувають під управлінням організації, з урахуванням таких чинників, як середовище, у якому функціонує організація, а також потреб і очікувань її працівників та інших зацікавлених сторін.
Цей стандарт не містить конкретних критеріїв ефективності для ОЗІБП, а також жодних приписів щодо структури системи управління ОЗІБП.
У цьому стандарті не розглянуто таких питань, як безпека продукції, пошкодження майна або вплив на довкілля, за винятком тих випадків, якщо це пов’язано з виникненням ризиків для працівників та інших відповідних зацікавлених сторін.
Отже із змісту вищевикладеного, під дію ДСТУ ISO 45001:2019 підпадає система управління охороною здоров’я і безпекою праці вцілому на організацію і не має ділення стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, чи стосовно наприклад виробництва залізобетонних конструкцій, видобутку кам’яного вугілля чи освітнього процесу. Цей стандарт всеохоплюючий. Організація яка дотримується цього стандарту, має систему управління охороною здоров’я і безпекою праці на всі свої філії, підрозділи і види виробництв. Зрозуміло, що якщо завод - виробник металопластикових конструкцій дотримується ДСТУ ISO 45001:2019, то його виробництво вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів відповідає цьому стандарту, так само цьому стандарту відповідає і його наприклад побічне виробництво і постачання теплової енергії. Натомість Замовник вимагає Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 саме на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, тобто неправомірно звужує дію стандарту на окремі галузі і навіть товари.
Таким чином встановлюючи, на наш погляд, дискримінаційну вимогу щодо надання учасниками сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, Замовник не розуміє для чого треба цей сертифікат, навіщо він звужує дію стандарту, тим самим не створюючи умови щодо придбання якісної продукції, а обмежує конкуренцію, оскільки такі вимоги, повторимось, не передбачені ні самим ДСТУ ISO 45001:2019 і не має двох і більше виробників металопластикових конструкцій, які отримали сертифікат на такі непередбачені законодавством вимоги.
На підставі вищевикладеного, вважаємо вимогу в частині надання Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 саме на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, дискримінаційною. Ми вважаємо що для участі в закупівлі Замовник повинен вимагати від учасників просто наявність сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019,
Враховуючи вимогу щодо надання «звуженого» сертифіката виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, учасник який не є виробником (не здійснює виробництво товару), не може приймати участь у закупівлі.
.
4. Також у додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що учасники повинні надати::
• Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Виробництво вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів»
Натомість, відповідно до Наказу ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30.11.2018 № 454 (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0454774-18#Text) ДСТУ EN ISO 9001:2018 має назву «Системи управління якістю. Вимоги».
Відпоідно до п. 1 ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація
a) повинна показати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги;
b) зорієнтована на підвищення задоволеності замовника завдяки результативному застосовуванню системи, зокрема процесів поліпшування системи та забезпечування відповідності вимогам замовни¬ка й застосовним законодавчим і регламентувальним вимогам.
Усі вимоги цього стандарту — загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає.
Таким чином встановлюючи, на наш погляд, дискримінаційну вимогу щодо надання учасниками сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Виробництво вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів», , Замовник не розуміє для чого треба цей сертифікат, навіщо він звужує дію стандарту, тим самим не створюючи умови щодо придбання якісної продукції, а обмежує конкуренцію, оскільки такі вимоги, повторимось, не передбачені самим ДСТУ EN ISO 9001:2018
На підставі вищевикладеного, вважаємо вимогу в частині надання Сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Виробництво вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів», дискримінаційною. Ми вважаємо що для участі в закупівлі Замовник повинен вимагати від учасників просто наявність сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018.
На підтвердження того, що вищевказані національні стандарти не розрізняють за сферами виробництва, зокрема Виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, додаємо до скарги Наказ ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203 «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України» (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0203774-15#Text)
Більш того сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 14001:2015 не є обов’язковими для учасника, їх відсутність не забороняє учаснику займатись господарською діяльністю зокрема, продажам (постачанням) металопластикових конструкцій. Такі вимоги Замовника є втручанням в господарську діяльність Учасника та призводить до дискримінації учасника публічної закупівлі.
»
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Вважаємо що Замовник порушив Конституцію України, а також вищевказані принципи здійснення публічних закупівель, визначених в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Таким чином, встановлюючи неправомірну вимогу в тендерній документації у закупівлі UA-2025-03-27-009218-a, Замовник порушив права та охоронювані законом інтереси суб’єкта оскарження, зокрема право бути визнаним переможцем вказаної закупівлі і укласти договір, право як суб’єкт господарювання отримати замовлення за бюджетні кошти і надати послуги, право отримання прибутку, доходів, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене, право на підприємницьку діяльність, передбачене ст. 42 Конституції України, право на працю, передбачене ст. 43 Конституції України (кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.)
Скаржник є потенційним продавцем товару, що є предметом закупівлі. Відомості щодо участі і перемог ТОВ «Будівельна компанія «Пірамід Корп» у закупівлях містяться в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі UA-2025-03-27-009218-a відмінити дискваліфікуючі умови наведені в мотивувальній частині скарги.
Керуючись статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Порядком оскарження відкритих торгів Особливостей,
×
-
Назва доказу:
ДСТУ-ISO_14001-2015-.pdf
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ-ISO_14001-2015-.pdf
-
-
Назва доказу:
ДБН В.1.1_7_2016.pdf
-
Повʼязаний документ:
ДБН В.1.1_7_2016.pdf
-
-
Назва доказу:
standard-ISO-9001-2015-ua.pdf
-
Повʼязаний документ:
standard-ISO-9001-2015-ua.pdf
-
-
Назва доказу:
dstu_iso_45001_2019.pdf
-
Повʼязаний документ:
dstu_iso_45001_2019.pdf
-
-
Назва доказу:
Скарга2 до АМКУ- ред .pdf
-
Повʼязаний документ:
Скарга2 до АМКУ- ред .pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
2. Визнати умову тендерної документації Управління освіти Петриківської селищної ради (далі - Замовник) в закупівлі № UA-2025-03-27-009218-a в частині надання сертифікатів відповідності товару вимогам ДБН В.1.1-7:2016, ДСТУ ISO 14001:2015 на систему екологічного управління стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, ДСТУ ISO 45001:2019 на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Виробництво вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів», дискримінаційною. 3. Зобов’язати Управління освіти Петриківської селищної ради скасувати умову тендерної документації в закупівлі № UA-2025-03-27-009218-a в частині надання сертифікатів відповідності товару вимогам ДБН В.1.1-7:2016, ДСТУ ISO 14001:2015 на систему екологічного управління стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, ДСТУ ISO 45001:2019 на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно виробництва вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів, ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Виробництво вікон та дверей з полівінілхлоридних профілів»,
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
c211bff9714e4274b062827623ebd693
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-27-009218-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ 1 .docx.p7s 31.03.2025 21:07
- DSTU-EN-14351-1-2020.pdf 31.03.2025 21:07
- Скарга до АМКУ 1 .docx 31.03.2025 21:07
- dstu-8829-2019-1.pdf 31.03.2025 21:07
- Скарга до АМКУ 1 .pdf 31.03.2025 21:07
- sign.p7s 31.03.2025 21:09
- П.В. профіль 0906013.24 (1).pdf 08.04.2025 13:23
- сертифікат, Вікна та Двері.pdf (1).pdf 08.04.2025 13:23
- Інформація по скарзі до АМКУ.docx.p7s 08.04.2025 13:23
- ВІКОНДА Сертифікат вікна та двері 30=10=25 (1).pdf 08.04.2025 13:23
- ЄВРО ВІНДОУС Сертифікат вікна 6-к Gealan 8000 (1).pdf 08.04.2025 13:23
- Інформація по скарзі до АМКУ.docx 08.04.2025 13:23
- VEKA СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ НА ВІКНА ДВЕРІ 2024 (1).PDF 08.04.2025 13:23
- Інформація по скарзі до АМКУ.pdf 08.04.2025 13:23
- рішення від 02.04.2025 № 5139.pdf 02.04.2025 17:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.04.2025 № 5717.pdf 11.04.2025 12:00
- рішення від 10.04.2025 № 5717.pdf 15.04.2025 11:00
- пояснення до скарги 04.04.2025 14:24
- пояснення до скарги 04.04.2025 14:24
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.03.2025 21:16
Дата розгляду скарги:
10.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.04.2025 17:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.04.2025 11:00
Дата виконання рішення Замовником:
15.04.2025 14:25
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ №5717-р/пк-пз від 10.04.2025 року виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0f21ff7678af44f58f2320fb8bdd903e
Заголовок пункту скарги:
докази підтверджують що в діях замовника вбачаються порушення вимог Закону і Особливостей, а саме зловживання своїми правами і обов’язками
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
27.03.2025 року Управління освіти Петриківської селищної ради (далі - Замовник) в системі електронних торгів оприлюднив оголошення № UA-2025-03-27-009218-a про проведення процедури відкриті торги з особливостями на закупівлю: ««Металопластикові енергозберігаючі вікна та двері» (заходи з енергозбереження для оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти) код ДК 021:2015 44220000-8 Столярні вироби» очікуваною вартістю 207 000 грн з ПДВ
Вивчивши тендерну документацію нами виявлено, що Замовник на нашу думку висунув дискримінаційну умову в технічній специфікації, яку не можуть виконати всі учасники.
1. Так у додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що учасники повинні надати::
Сертифікат відповідності на вироби металопластикових конструкцій та протокол випробувань з відповідним склопакетом (надається у складі пропозиції). Повинен відповідати ДБН В.2.6-31:2021, ДСТУ EN 14351-1:2020 пункти 4.2,4.3, 4.5,4.7- 4.9, 4.11, 4.12, 4.14,4.16,4.17 4.21.
Згідно з вказаним ДСТУ EN 14351-1:2020 при сертифікації металопластикових конструкцій (вікон і дверей), уповноважений орган з сертифікації визначає наступні показники:
п. 4.2 - Опір вітровому навантаженню
п. 4.3 - Стійкість до снігового і статичного навантаження
п. 4.5 - Водонепроникність
п. 4.7. - Стійкість до ударних навантажень
п. 4.8 - Несуча здатність пристроїв безпеки
п. 4.9 - Висота та ширина дверей і французьких вікон
п. 4.11 - Акустичні показники
п. 4.12 - Коефіцієнт теплопередачі
п. 4.14 - Повітропроникність
п. 4.16 - Діюче навантаження
п. 4.17 Механічна міцність
п. 4.21 - Стійкість до багатократного відчинення та зачинення
При цьому відповідно до Таблиці ZA.3b — Розподіл завдань оцінки відповідності для виробів, за системою 3, для завдання під відповідальність виробника (включаючи відбір), а саме, початкового типового випробування виробу уповноваженим органом згідно з 7.2, обов’язковим випробуванням (завдання) має бути лише п.п. 4.2, 4.5, 4.9, 4.11, 4.12, 4.14, 4.21 ДСТУ EN 14351-1:2020.
Решта завдань (випробувань) передбачених пунктами 4.3, 4.7, 4.8, 4.16, 4.17 ДСТУ EN 14351-1:2020 або не виконується або не застосовується для такого типу металоконструкцій. Іншими словами сертифікація вказаних пунктів непередбачена самим ДСТУ EN 14351-1:2020.
На теперішній час, в силу специфіки законодавства, заводи - виробники металопластикових конструкцій не приймають участь у процедурах закупівлі. У закупівлях із зазначеним предметом приймають участь тільки суб’єкти господарської діяльності, які є посередниками, тобто, замовляють товар у заводів-виробників і перепродають його замовникам. При цьому такі відносини носять характер дистрибуції, дилерства консигнації, комісії. Вказані види діяльності не передбачають отримувати будь-які сертифікати на товар, що постачається, оскільки чинне законодавство тягар сертифікації покладає тільки на виробника.
Законом «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» не визначено норм щодо здійснення такої сертифікації в обов’язковому порядку. Загалом сертифікація в Україні не є обов’язковою ще з 1 січня 2018 року. Також відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93↗ про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації.
Тому учасники процедур закупівель, які не є виробниками, а посередниками, не мають законних підстав, та не можуть вплинути на заводи- виробники, з метою отримання останніми будь-яких сертифікатів, протоколів випробувань, свідоцтв тощо, у тому числі тих, які не передбачені чинним законодавством.
В основному заводи- виробники металопластикових вікон замовляють дослідження свої продукції на відповідність пунктам 4.2,4.5,4.9, 4.11, 4.12, 4.14, 4.21 ДСТУ EN 14351-1:2020, оскільки випробування за рештою пунктів не є обов’язковими, а випробування по кожному пункту вимагає додаткових фінансових витрат.
Замовник вимагає від учасників, надати інформацію про відповідність товару пунктам 4.2, 4.3, 4.5, 4.7, 4.8, 4.9, 4.11, 4.12, 4.14, 4.16, 4.17 4.21 ДСТУ EN 14351-1:2020. При цьому жоден із заводів-виробників не надають сертифікати та протоколи випробувань на відповідність власного товару пунктам 4.3, 4.7, 4.8, 4.16, 4.17 ДСТУ EN 14351-1:2020. Оскільки такі випробування є необов’язковими в силу норм самого ДСТУ EN 14351-1:2020, і не вимагаються іншими нормативно-правовими актами.
Таким чином встановлюючи, на наш погляд, дискримінаційну вимогу щодо надання учасниками сертифікатів відповідності вимогам пунктів 4.3, 4.7, 4.8, 4.16, 4.17 ДСТУ EN 14351-1:2020, Замовник не створює умови щодо придбання якісної продукції, а обмежує конкуренцію, оскільки такі вимоги, повторимось, не передбачені ні самим ДСТУ EN 14351-1:2020 і не має двох і більше виробників металопластикових конструкцій, які зобов’язані, могли і хотіли виконати такі непередбачені законодавством вимоги.
На підставі вищевикладеного, вважаємо вимогу в частині надання сертифікатів, які повинні відповідати ДСТУ EN 14351-1:2020 пункти 4.3, 4.7, 4.8, 4.16, 4.17, дискримінаційною.
2. Так у додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що учасники повинні надати::
Профіль має відповідати вимогам ДСТУ EN 12608-1:2021, ДСТУ Б.В.2.7-130:2007, ДБН В.1.1.7-2016, ДСТУ 8829-2019 та ДСТУ 8829:2019 – підтверджено сертифікатом відповідності.
Відповідно до ДСТУ 8829:2019, цей стандарт поширюється на речовини, хімічні сполуки та їхні суміші в різних агрегатних станах і комбінаціях і матеріали (далі — речовини і матеріали). Стандарт не поширюється на вибухові та радіоактивні речовини і матеріали. Стандарт установлює номенклатуру показників пожежовибухонебезпечності речовин та матеріалів, методи їхнього визначення, а також їхню пожежну класифікацію, зокрема будівельних матеріалів (матеріалів будівельного призначення).
Відповідно до п. 5.1 ДСТУ 8829:2019, Показники пожежовибухонебезпечності речовин і матеріалів визначають з метою отримання даних для розробки систем забезпечення пожежної безпеки і вибухобезпеки, державних будівельних норм, нормативних документів і нормативно-правових актів та оцінювання відповідності речовин і матеріалів.
Нагадаємо предметом закупівлі не є речовини і матеріали, будівельні конструкції.
Таким чином, ДСТУ 8829:2019 не має ніякого відношення до якості предмета закупівлі «Металопластикові енергозберігаючі вікна та двері», оскільки на підставі нього розробляються системи забезпечення пожежної безпеки і будівельні норми. А потім ці системи забезпечення пожежної безпеки і будівельні норми визначають умови якості і технічні характеристики для будівельних матеріалів, відповідно до яких в подальшому виготовляються сертифіковані металопластикові конструкції.
ДСТУ 8829:2019 визначає показники пожежовибухонебезпечності речовин і матеріалів, а не будівельних конструкцій.
Заводи- виробники металопластикових конструкцій не здійснюють випробування показники пожежовибухонебезпечності речовин і матеріалів, оскільки користуються спеціальними ДСТУ EN 12608-1:2021, ДСТУ Б.В.2.7-130:2007, ДБН В.1.1.7-2016,
Таким чином встановлюючи, на наш погляд, дискримінаційну вимогу щодо надання учасниками сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ 8829:2019, Замовник не розуміє для чого треба цей сертифікат, не створює умови щодо придбання якісної продукції, а обмежує конкуренцію, оскільки такі вимоги, повторимось, не передбачені ні самим ДСТУ 8829:2019 і не має двох і більше виробників металопластикових конструкцій, які зобов’язані, могли і хотіли виконати такі непередбачені законодавством вимоги.
На підставі вищевикладеного, вважаємо вимогу в частині надання сертифікатів, які повинні відповідати ДСТУ 8829:2019, дискримінаційною.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Вважаємо що Замовник порушив Конституцію України, а також вищевказані принципи здійснення публічних закупівель, визначених в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Таким чином, встановлюючи неправомірну вимогу в тендерній документації у закупівлі UA-2025-03-27-009218-a, Замовник порушив права та охоронювані законом інтереси суб’єкта оскарження, зокрема право бути визнаним переможцем вказаної закупівлі і укласти договір, право як суб’єкт господарювання отримати замовлення за бюджетні кошти і надати послуги, право отримання прибутку, доходів, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене, право на підприємницьку діяльність, передбачене ст. 42 Конституції України, право на працю, передбачене ст. 43 Конституції України (кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.)
Скаржник є потенційним продавцем товару, що є предметом закупівлі. Відомості щодо участі і перемог ТОВ «Будівельна компанія «Пірамід Корп» у закупівлях містяться в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі UA-2025-03-27-009218-a відмінити дискваліфікуючу умову, а саме «сертифікат відповідності на вироби металопластикових конструкцій та протокол випробувань з відповідним склопакетом повинні відповідати ДСТУ EN 14351-1:2020 пункти 4.3, 4.7, 4.8, 4.16, 4.17»,
а саму умову викласти у новій редакції:
Сертифікат відповідності на вироби металопластикових конструкцій та протокол випробувань з відповідним склопакетом (надається у складі пропозиції). Повинен відповідати ДБН В.2.6-31:2021, ДСТУ EN 14351-1:2020 пункти 4.2, 4.5, 4.9, 4.11, 4.12, 4.14, 4.21.
Керуючись статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Порядком оскарження відкритих торгів Особливостей,
Вивчивши тендерну документацію нами виявлено, що Замовник на нашу думку висунув дискримінаційну умову в технічній специфікації, яку не можуть виконати всі учасники.
1. Так у додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що учасники повинні надати::
Сертифікат відповідності на вироби металопластикових конструкцій та протокол випробувань з відповідним склопакетом (надається у складі пропозиції). Повинен відповідати ДБН В.2.6-31:2021, ДСТУ EN 14351-1:2020 пункти 4.2,4.3, 4.5,4.7- 4.9, 4.11, 4.12, 4.14,4.16,4.17 4.21.
Згідно з вказаним ДСТУ EN 14351-1:2020 при сертифікації металопластикових конструкцій (вікон і дверей), уповноважений орган з сертифікації визначає наступні показники:
п. 4.2 - Опір вітровому навантаженню
п. 4.3 - Стійкість до снігового і статичного навантаження
п. 4.5 - Водонепроникність
п. 4.7. - Стійкість до ударних навантажень
п. 4.8 - Несуча здатність пристроїв безпеки
п. 4.9 - Висота та ширина дверей і французьких вікон
п. 4.11 - Акустичні показники
п. 4.12 - Коефіцієнт теплопередачі
п. 4.14 - Повітропроникність
п. 4.16 - Діюче навантаження
п. 4.17 Механічна міцність
п. 4.21 - Стійкість до багатократного відчинення та зачинення
При цьому відповідно до Таблиці ZA.3b — Розподіл завдань оцінки відповідності для виробів, за системою 3, для завдання під відповідальність виробника (включаючи відбір), а саме, початкового типового випробування виробу уповноваженим органом згідно з 7.2, обов’язковим випробуванням (завдання) має бути лише п.п. 4.2, 4.5, 4.9, 4.11, 4.12, 4.14, 4.21 ДСТУ EN 14351-1:2020.
Решта завдань (випробувань) передбачених пунктами 4.3, 4.7, 4.8, 4.16, 4.17 ДСТУ EN 14351-1:2020 або не виконується або не застосовується для такого типу металоконструкцій. Іншими словами сертифікація вказаних пунктів непередбачена самим ДСТУ EN 14351-1:2020.
На теперішній час, в силу специфіки законодавства, заводи - виробники металопластикових конструкцій не приймають участь у процедурах закупівлі. У закупівлях із зазначеним предметом приймають участь тільки суб’єкти господарської діяльності, які є посередниками, тобто, замовляють товар у заводів-виробників і перепродають його замовникам. При цьому такі відносини носять характер дистрибуції, дилерства консигнації, комісії. Вказані види діяльності не передбачають отримувати будь-які сертифікати на товар, що постачається, оскільки чинне законодавство тягар сертифікації покладає тільки на виробника.
Законом «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» не визначено норм щодо здійснення такої сертифікації в обов’язковому порядку. Загалом сертифікація в Україні не є обов’язковою ще з 1 січня 2018 року. Також відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93↗ про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації.
Тому учасники процедур закупівель, які не є виробниками, а посередниками, не мають законних підстав, та не можуть вплинути на заводи- виробники, з метою отримання останніми будь-яких сертифікатів, протоколів випробувань, свідоцтв тощо, у тому числі тих, які не передбачені чинним законодавством.
В основному заводи- виробники металопластикових вікон замовляють дослідження свої продукції на відповідність пунктам 4.2,4.5,4.9, 4.11, 4.12, 4.14, 4.21 ДСТУ EN 14351-1:2020, оскільки випробування за рештою пунктів не є обов’язковими, а випробування по кожному пункту вимагає додаткових фінансових витрат.
Замовник вимагає від учасників, надати інформацію про відповідність товару пунктам 4.2, 4.3, 4.5, 4.7, 4.8, 4.9, 4.11, 4.12, 4.14, 4.16, 4.17 4.21 ДСТУ EN 14351-1:2020. При цьому жоден із заводів-виробників не надають сертифікати та протоколи випробувань на відповідність власного товару пунктам 4.3, 4.7, 4.8, 4.16, 4.17 ДСТУ EN 14351-1:2020. Оскільки такі випробування є необов’язковими в силу норм самого ДСТУ EN 14351-1:2020, і не вимагаються іншими нормативно-правовими актами.
Таким чином встановлюючи, на наш погляд, дискримінаційну вимогу щодо надання учасниками сертифікатів відповідності вимогам пунктів 4.3, 4.7, 4.8, 4.16, 4.17 ДСТУ EN 14351-1:2020, Замовник не створює умови щодо придбання якісної продукції, а обмежує конкуренцію, оскільки такі вимоги, повторимось, не передбачені ні самим ДСТУ EN 14351-1:2020 і не має двох і більше виробників металопластикових конструкцій, які зобов’язані, могли і хотіли виконати такі непередбачені законодавством вимоги.
На підставі вищевикладеного, вважаємо вимогу в частині надання сертифікатів, які повинні відповідати ДСТУ EN 14351-1:2020 пункти 4.3, 4.7, 4.8, 4.16, 4.17, дискримінаційною.
2. Так у додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що учасники повинні надати::
Профіль має відповідати вимогам ДСТУ EN 12608-1:2021, ДСТУ Б.В.2.7-130:2007, ДБН В.1.1.7-2016, ДСТУ 8829-2019 та ДСТУ 8829:2019 – підтверджено сертифікатом відповідності.
Відповідно до ДСТУ 8829:2019, цей стандарт поширюється на речовини, хімічні сполуки та їхні суміші в різних агрегатних станах і комбінаціях і матеріали (далі — речовини і матеріали). Стандарт не поширюється на вибухові та радіоактивні речовини і матеріали. Стандарт установлює номенклатуру показників пожежовибухонебезпечності речовин та матеріалів, методи їхнього визначення, а також їхню пожежну класифікацію, зокрема будівельних матеріалів (матеріалів будівельного призначення).
Відповідно до п. 5.1 ДСТУ 8829:2019, Показники пожежовибухонебезпечності речовин і матеріалів визначають з метою отримання даних для розробки систем забезпечення пожежної безпеки і вибухобезпеки, державних будівельних норм, нормативних документів і нормативно-правових актів та оцінювання відповідності речовин і матеріалів.
Нагадаємо предметом закупівлі не є речовини і матеріали, будівельні конструкції.
Таким чином, ДСТУ 8829:2019 не має ніякого відношення до якості предмета закупівлі «Металопластикові енергозберігаючі вікна та двері», оскільки на підставі нього розробляються системи забезпечення пожежної безпеки і будівельні норми. А потім ці системи забезпечення пожежної безпеки і будівельні норми визначають умови якості і технічні характеристики для будівельних матеріалів, відповідно до яких в подальшому виготовляються сертифіковані металопластикові конструкції.
ДСТУ 8829:2019 визначає показники пожежовибухонебезпечності речовин і матеріалів, а не будівельних конструкцій.
Заводи- виробники металопластикових конструкцій не здійснюють випробування показники пожежовибухонебезпечності речовин і матеріалів, оскільки користуються спеціальними ДСТУ EN 12608-1:2021, ДСТУ Б.В.2.7-130:2007, ДБН В.1.1.7-2016,
Таким чином встановлюючи, на наш погляд, дискримінаційну вимогу щодо надання учасниками сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ 8829:2019, Замовник не розуміє для чого треба цей сертифікат, не створює умови щодо придбання якісної продукції, а обмежує конкуренцію, оскільки такі вимоги, повторимось, не передбачені ні самим ДСТУ 8829:2019 і не має двох і більше виробників металопластикових конструкцій, які зобов’язані, могли і хотіли виконати такі непередбачені законодавством вимоги.
На підставі вищевикладеного, вважаємо вимогу в частині надання сертифікатів, які повинні відповідати ДСТУ 8829:2019, дискримінаційною.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Вважаємо що Замовник порушив Конституцію України, а також вищевказані принципи здійснення публічних закупівель, визначених в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Таким чином, встановлюючи неправомірну вимогу в тендерній документації у закупівлі UA-2025-03-27-009218-a, Замовник порушив права та охоронювані законом інтереси суб’єкта оскарження, зокрема право бути визнаним переможцем вказаної закупівлі і укласти договір, право як суб’єкт господарювання отримати замовлення за бюджетні кошти і надати послуги, право отримання прибутку, доходів, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене, право на підприємницьку діяльність, передбачене ст. 42 Конституції України, право на працю, передбачене ст. 43 Конституції України (кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.)
Скаржник є потенційним продавцем товару, що є предметом закупівлі. Відомості щодо участі і перемог ТОВ «Будівельна компанія «Пірамід Корп» у закупівлях містяться в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі UA-2025-03-27-009218-a відмінити дискваліфікуючу умову, а саме «сертифікат відповідності на вироби металопластикових конструкцій та протокол випробувань з відповідним склопакетом повинні відповідати ДСТУ EN 14351-1:2020 пункти 4.3, 4.7, 4.8, 4.16, 4.17»,
а саму умову викласти у новій редакції:
Сертифікат відповідності на вироби металопластикових конструкцій та протокол випробувань з відповідним склопакетом (надається у складі пропозиції). Повинен відповідати ДБН В.2.6-31:2021, ДСТУ EN 14351-1:2020 пункти 4.2, 4.5, 4.9, 4.11, 4.12, 4.14, 4.21.
Керуючись статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Порядком оскарження відкритих торгів Особливостей,
×
-
Назва доказу:
DSTU-EN-14351-1-2020.pdf
-
Повʼязаний документ:
DSTU-EN-14351-1-2020.pdf
-
-
Назва доказу:
dstu-8829-2019-1.pdf
-
Повʼязаний документ:
dstu-8829-2019-1.pdf
-
-
Назва доказу:
Скарга до АМКУ 1 .pdf
-
Повʼязаний документ:
Скарга до АМКУ 1 .pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
3. Зобов’язати Управління освіти Петриківської селищної ради скасувати умову тендерної документації в закупівлі № UA-2025-03-27-009218-a в частині надання сертифікатів відповідності товару вимогам ДСТУ 8829:2019, а також сертифікатів відповідності на вироби металопластикових конструкцій та протоколів випробувань з відповідним склопакетом, які повинні відповідати ДСТУ EN 14351-1:2020 пункти 4.3, 4.7, 4.8, 4.16, 4.17,