-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Щебінь та щебенево-піщані суміші (Філія «Столичний лісовий офіс»)
Завершена
3 576 857.16
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 35 768.57 UAH
мін. крок: 1% або 35 768.57 UAH
Період оскарження:
26.03.2025 18:13 - 31.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МАРЛІН ІНК» без надання 24 годин на усунення невідповідностей за процедурою закупівлі UA-2025-03-26-012967-a
Номер:
d4c711230c6741ad9f5ef98ec813d186
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-26-012967-a.c1
Назва:
Скарга на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МАРЛІН ІНК» без надання 24 годин на усунення невідповідностей за процедурою закупівлі UA-2025-03-26-012967-a
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Тендерна пропозиція.pdf 12.04.2025 15:08
- Скарга в АМКУ ТОВ МАРЛІН ІНК від 11.04.2025 UA-2025-03-26-012967-a .docx 12.04.2025 15:08
- Скарга в АМКУ ТОВ МАРЛІН ІНК від 11.04.2025 UA-2025-03-26-012967-a .pdf 12.04.2025 15:08
- sign.p7s 12.04.2025 15:11
- рішення від 15.04.2025 № 5928.pdf 15.04.2025 14:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.04.2025 № 6400.pdf 23.04.2025 11:15
- рішення від 22.04.2025 № 6400.pdf 25.04.2025 10:14
- Пояснення Антимонопольний.pdf 17.04.2025 17:20
- Протокол відхилення.pdf 17.04.2025 17:20
- Тендерна документація.pdf 17.04.2025 17:20
- 18. Додаток №1 технічні,якісні характеритсики.pdf 17.04.2025 17:20
- Пояснення Антимонопольний.docx 17.04.2025 17:21
- Протокол відхилення тендерної пропозиції, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.docx 17.04.2025 17:21
- додаток 1 Технічні характеристики.doc 17.04.2025 17:21
- Додаток 2 Тендерна пропозиція.docx 17.04.2025 17:21
- Додаток 3 (Кваліфікаційні вимоги).docx 17.04.2025 17:21
- Додаток 5 (документи учасник).docx 17.04.2025 17:21
- Додаток 4 Проєкт договору.doc 17.04.2025 17:21
- Додаток 6 (документи переможець).docx 17.04.2025 17:21
- ТД (1).docx 17.04.2025 17:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.04.2025 20:38
Дата розгляду скарги:
22.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.04.2025 14:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
25.04.2025 10:16
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c780fbb6241140a2aa9535720982b54f
Заголовок пункту скарги:
Відхилення тендерної пропозиції без надання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Підстави для оскарження
Підстава для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МАРЛІН ІНК» встановлена у Протоколі від 07.04.2025 року, яким уповноважена особа Замовника прийняла рішення про відхилення пропозиції. Як зазначено в тексті протоколу:
«Учасником надано Заповнену Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в стверджувальній формі, однак не підтверджено кількісні характеристики товару, які вимагаються Замовником».
Зазначене твердження Замовника про те, що ТОВ «МАРЛІН ІНК» не підтвердило кількісні характеристики запропонованого товару, суперечить фактичному змісту документа “Тендерна пропозиція” №01-07/262 від 02.04.2025, який подано у складі тендерної пропозиції. У цьому документі чітко зазначено:
• найменування товару,
• кількість у відповідних одиницях виміру (м³),
• ціну за одиницю,
• загальну вартість пропозиції, сформовану шляхом множення кількості на відповідну ціну.
З наведеного документа безпосередньо і однозначно вбачається, що Учасник підтвердив вимоги Замовника щодо кількості запропонованого до постачання товару, а розрахунок загальної вартості виконано відповідно до тендерної документації.
Окрім того, у цьому ж документі (№01-07/262), у пункті 6 учасник зазначив наступне:
«6.Зазначеним нижче підписом ми підтверджуємо повну, безумовну і беззаперечну згоду з усіма умовами проведення процедури закупівлі, визначеними у тендерній документації, у тому числі з проектом договору, що наведений у Додатку 4 до тендерної документації, та умовами, які передбачають розкриття конфіденційної інформації.»
Таким чином, Учасник чітко і безумовно підтвердив свою згоду із усіма умовами закупівлі, включаючи кількість товару, яка визначена Замовником, що виключає можливість тлумачення змісту пропозиції як такої, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Що стосується документа вих. №01-07/267 від 02.04.2025 під назвою «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», в якому подано таблицю відповідності вимогам Замовника, то в ньому учасником було припущено помилку у заповненні колонок, що стосуються кількості в одиницях м³ та т.
Замість зазначення загальної кількості товару, Учасник помилково вказав співвідношення м³/т, вважаючи, що у цих колонках слід вказати питому вагу (тобто скільки тонн міститься в одному кубічному метрі), оскільки у попередньому стовпці таблиці зазначалась насипна щільність матеріалу.
Таким чином, Учасник не заперечував і не занижував кількісні характеристики, а технічно невірно зрозумів порядок їх зазначення у таблиці, що не є змістовною помилкою у тендерній пропозиції, оскільки:
• кількість товару, що пропонується до закупівлі, була наведена у документі №01-07/262,
• розрахунки ціни тендерної пропозиції проведено відповідно до вимог ТД,
• надано повне підтвердження згоди з усіма умовами закупівлі, включаючи кількісні показники.
З огляду на зазначене, виявлена помилка носить виключно формальний, технічний характер, і відповідно до пункту 47 Особливостей, Замовник був зобов’язаний надати Учаснику строк для її усунення, а не приймати рішення про безповоротне відхилення пропозиції.
Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МАРЛІН ІНК» без надання Учаснику можливості усунути технічну невідповідність, а також без всебічного аналізу і належної оцінки усіх документів, поданих у складі пропозиції, є таким, що порушує норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема:
Пункт 47 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (із змінами), передбачає:
«У разі виявлення замовником невідповідностей у поданих учасником документах, що можуть бути усунені, замовник зобов’язаний надати учаснику строк не менше ніж 24 години з моменту оприлюднення повідомлення для їх усунення».
У даному випадку, виявлене Замовником порушення не є суттєвою або невиправною невідповідністю, а має виключно формальний характер. Така помилка могла бути усунена шляхом уточнення або надання скоригованого документа, що прямо передбачено вказаним пунктом Особливостей. Замовник, однак, не реалізував обов’язок надати 24 години на усунення порушення, чим допустив порушення процедури розгляду пропозиції.
Замовник не здійснив повної та об'єктивної оцінки усіх документів, поданих Учасником, зокрема, не врахував зміст документа №01-07/262 від 02.04.2025, Замовник обмежився поверховим тлумаченням одного документа, фактично ігноруючи інші елементи тендерної пропозиції, які є взаємопов’язаними та підтверджують відповідність вимогам.
Тим самим Замовник порушив низку принципів, закріплених у статті 3 Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме:
• Принцип добросовісної конкуренції серед учасників – шляхом безпідставного усунення найбільш економічно вигідної пропозиції;
• Принцип недискримінації учасників – шляхом непропорційного реагування на усувну технічну помилку;
• Принцип об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій – шляхом формального підходу до аналізу частини документів і неврахування поданої Учасником інформації в повному обсязі;
• Принцип максимальної економії та ефективності – шляхом виключення пропозиції, яка пропонувала найменшу ціну серед усіх учасників.
Таким чином, дії Замовника є такими, що порушують вимоги нормативно-правових актів, які регулюють процедури закупівель, зводять нанівець передбачені законом можливості для виправлення формальних помилок і створюють ризик упередженого, непрозорого підходу до оцінки пропозицій учасників.
Підстава для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МАРЛІН ІНК» встановлена у Протоколі від 07.04.2025 року, яким уповноважена особа Замовника прийняла рішення про відхилення пропозиції. Як зазначено в тексті протоколу:
«Учасником надано Заповнену Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в стверджувальній формі, однак не підтверджено кількісні характеристики товару, які вимагаються Замовником».
Зазначене твердження Замовника про те, що ТОВ «МАРЛІН ІНК» не підтвердило кількісні характеристики запропонованого товару, суперечить фактичному змісту документа “Тендерна пропозиція” №01-07/262 від 02.04.2025, який подано у складі тендерної пропозиції. У цьому документі чітко зазначено:
• найменування товару,
• кількість у відповідних одиницях виміру (м³),
• ціну за одиницю,
• загальну вартість пропозиції, сформовану шляхом множення кількості на відповідну ціну.
З наведеного документа безпосередньо і однозначно вбачається, що Учасник підтвердив вимоги Замовника щодо кількості запропонованого до постачання товару, а розрахунок загальної вартості виконано відповідно до тендерної документації.
Окрім того, у цьому ж документі (№01-07/262), у пункті 6 учасник зазначив наступне:
«6.Зазначеним нижче підписом ми підтверджуємо повну, безумовну і беззаперечну згоду з усіма умовами проведення процедури закупівлі, визначеними у тендерній документації, у тому числі з проектом договору, що наведений у Додатку 4 до тендерної документації, та умовами, які передбачають розкриття конфіденційної інформації.»
Таким чином, Учасник чітко і безумовно підтвердив свою згоду із усіма умовами закупівлі, включаючи кількість товару, яка визначена Замовником, що виключає можливість тлумачення змісту пропозиції як такої, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Що стосується документа вих. №01-07/267 від 02.04.2025 під назвою «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», в якому подано таблицю відповідності вимогам Замовника, то в ньому учасником було припущено помилку у заповненні колонок, що стосуються кількості в одиницях м³ та т.
Замість зазначення загальної кількості товару, Учасник помилково вказав співвідношення м³/т, вважаючи, що у цих колонках слід вказати питому вагу (тобто скільки тонн міститься в одному кубічному метрі), оскільки у попередньому стовпці таблиці зазначалась насипна щільність матеріалу.
Таким чином, Учасник не заперечував і не занижував кількісні характеристики, а технічно невірно зрозумів порядок їх зазначення у таблиці, що не є змістовною помилкою у тендерній пропозиції, оскільки:
• кількість товару, що пропонується до закупівлі, була наведена у документі №01-07/262,
• розрахунки ціни тендерної пропозиції проведено відповідно до вимог ТД,
• надано повне підтвердження згоди з усіма умовами закупівлі, включаючи кількісні показники.
З огляду на зазначене, виявлена помилка носить виключно формальний, технічний характер, і відповідно до пункту 47 Особливостей, Замовник був зобов’язаний надати Учаснику строк для її усунення, а не приймати рішення про безповоротне відхилення пропозиції.
Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МАРЛІН ІНК» без надання Учаснику можливості усунути технічну невідповідність, а також без всебічного аналізу і належної оцінки усіх документів, поданих у складі пропозиції, є таким, що порушує норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема:
Пункт 47 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (із змінами), передбачає:
«У разі виявлення замовником невідповідностей у поданих учасником документах, що можуть бути усунені, замовник зобов’язаний надати учаснику строк не менше ніж 24 години з моменту оприлюднення повідомлення для їх усунення».
У даному випадку, виявлене Замовником порушення не є суттєвою або невиправною невідповідністю, а має виключно формальний характер. Така помилка могла бути усунена шляхом уточнення або надання скоригованого документа, що прямо передбачено вказаним пунктом Особливостей. Замовник, однак, не реалізував обов’язок надати 24 години на усунення порушення, чим допустив порушення процедури розгляду пропозиції.
Замовник не здійснив повної та об'єктивної оцінки усіх документів, поданих Учасником, зокрема, не врахував зміст документа №01-07/262 від 02.04.2025, Замовник обмежився поверховим тлумаченням одного документа, фактично ігноруючи інші елементи тендерної пропозиції, які є взаємопов’язаними та підтверджують відповідність вимогам.
Тим самим Замовник порушив низку принципів, закріплених у статті 3 Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме:
• Принцип добросовісної конкуренції серед учасників – шляхом безпідставного усунення найбільш економічно вигідної пропозиції;
• Принцип недискримінації учасників – шляхом непропорційного реагування на усувну технічну помилку;
• Принцип об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій – шляхом формального підходу до аналізу частини документів і неврахування поданої Учасником інформації в повному обсязі;
• Принцип максимальної економії та ефективності – шляхом виключення пропозиції, яка пропонувала найменшу ціну серед усіх учасників.
Таким чином, дії Замовника є такими, що порушують вимоги нормативно-правових актів, які регулюють процедури закупівель, зводять нанівець передбачені законом можливості для виправлення формальних помилок і створюють ризик упередженого, непрозорого підходу до оцінки пропозицій учасників.
×
-
Назва доказу:
Тендерна пропозиція учасника, в якій підтверджено кількісні характеристики пропозиції
-
Повʼязаний документ:
Тендерна пропозиція.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Визнати дії Замовника — Державного спеціалізованого господарського підприємства "ЛІСИ УКРАЇНИ" — щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МАРЛІН ІНК» у процедурі закупівлі UA-2025-03-26-012967-a — неправомірними. 3) Зобов’язати Замовника (Державне спеціалізоване господарське підприємство "ЛІСИ УКРАЇНИ") скасувати рішення, оформлене протоколом від 07.04.2025 щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МАРЛІН ІНК» та повторно розглянути пропозицію відповідно до законодавства. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.