-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 (71340000-3) Комплексні інженерні послуги (Проведення аудиторського перевіряння та розроблення висновків з питань стану та забезпечення безпеки дорожнього руху на об’єктах: «Міст через канал на автомобільній дорозі загального користування державного значення М-01 Київ - Чернігів - Нові Яриловичі, Південний під'їзд до м. Чернігова, км 3+447, Чернігівська область»; «Міст через р. Десна на автомобільній дорозі загального користування державного значення М-01 Київ - Чернігів – Нові Яриловичі, км 136+177, Чернігівська область»; «Міст через р. Білоус на автомобільній дорозі загального користування державного значення М-01 Київ - Чернігів – Нові Яриловичі км 157+876, Чернігівська область»; «Шляхопровід через залізницю на автомобільній дорозі загального користування державного значення М-01 Київ - Чернігів – Нові Яриловичі, км 161+113, Чернігівська область»; «Шляхопровід через залізничні колії на автомобільній дорозі загального користування державного значення М-02 Кіпті - Глухів - Бачівськ, км 52+211, Чернігівська область»; «Міст через р. Сейм на автомобільній дорозі загального користування державного значення М-02 Кіпті - Глухів - Бачівськ, км 126+780, Чернігівська область»; «Міст через р. Замглай на автомобільній дорозі державного значення Н-27 Чернігів - Мена - Сосниця - Грем'яч, км 12+264, Чернігівська область)
Категорія замовників: 3) підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої Ст.2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області, 14005 м.Чернігів, вул.Київська,17, код ЄДРПОУ 25901106. Усі документи пропозиції, що підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою .
Завершена
280 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 800.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 800.00 UAH
Період оскарження:
26.03.2025 10:19 - 01.04.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
Дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
a3d66b01527847d49f95c59b267a2fee
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-26-002313-a.b1
Назва:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
За результатами ознайомлення з умовами тендерної документації, було виявлено умови тендерної документації, що є дискримінаційними по відношенню до учасників, що мають бажання прийняти участь в торгах, оскільки вимога Замовника не відповідає вимогам чинного законодавства та за її наявності у тендерній документації відбудеться безпідставне обмеження кола учасників, що мають намір прийняти участь у торгах.
Так, у технічному завданні, що йде у якості додатків до тендерної документації, чітко визначено склад послуг, котрі необхідно буде здійснити:
Відповідно до «Порядку проведення аудиту безпеки автомобільних доріг» затвердженого Наказом Міністерства інфраструктури України 09 квітня 2021 року №204, аудит на стадії після введення в експлуатацію проводиться з урахуванням національних стандартів та фактичної поведінки користувачів автомобільної дороги шляхом опису таких елементів впливу на безпеку дорожнього руху:
- безпеки учасників дорожнього руху та видимості при різних погодних умовах, в нічний та денний час;
- читабельності та видимості дорожніх знаків та розміток;
- облаштування автомобільної дороги технічними засобами організації дорожнього руху, показників шорсткості;
- стану тротуарів, велосипедних доріжок, пішохідних переходів та освітлення.
Разом з тим, Додатком № 2 до Тендерного завдання, встановлено:
Обов’язкова наявність в Учасника сертифікованих спеціалістів на право проведення аудиту та перевірки безпеки автомобільних доріг – (у відповідності до ст. 51 Закону України «Про автомобільні дороги»).
Та ДОДАТКОВО визначено перелік необхідних спеціалістів та вимоги до їх добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності:
Провідний інженер-проектувальник – (напрямок - інженерно-будівельне проектування в частині автомобільних доріг.
Провідний інженер-проектувальник – (напрямок - інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення механічного опору та стійкості)
Сертифікований** фахівець з неруйнівного контролю (метод контролю VT – візуальний), що має право здійснювати контроль перед введенням та у процесі експлуатації, включно із виробництвом
** на підтвердження надається чинний сертифікат, виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ, про відповідність вимогам стандарту ISO 9712:2012 «Неруйнівний контроль. Кваліфікація і сертифікація персоналу в галузі неруйнівного контролю» та відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату.
Додатково учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати страховий поліс до договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності, в якому Страхувальником зазначено інженера-проектувальника учасника, разом із самим договором добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності, укладеним між страховою компанією та безпосередньо інженером-проектувальником учасника, що є чинним на дату розкриття тендерних пропозицій для провідного інженера- проектувальника в частині автомобільних доріг та провідного інженера- проектувальника в частині забезпечення механічного опору та стійкості.
Пов'язані документи:
Учасник
- Порядок аудиту.pdf 30.03.2025 19:12
- Закон України Про автомобільні дороги.pdf 30.03.2025 19:12
- sign.p7s 30.03.2025 19:13
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
30.03.2025 21:27
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
38ea275f7d8f467191ebf6f966c16b36
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
зазначені вище вимоги є явно дискримінаційними для потенційного кола Учасників, оскільки вони не відповідають вимогам чинного законодавства у сфері проведення аудиту безпеки автомобільних доріг, та спрямовані на дискримінацію учасників, що не мають у своєму штаті відповідних працівників.
Так, відповідно до вимог статті 50 Закону України «Про автомобільні дороги», встановлено, що:
Аудит проводиться аудиторами або юридичними особами, що залучають таких аудиторів, відомості про яких включаються до реєстру аудиторів безпеки автомобільних доріг.
На підставі п. 3 «Порядку проведення аудиту безпеки автомобільних доріг», затвердженого Наказом Міністерства інфраструктури України від 09 квітня 2021 року №204,
аудит безпеки автомобільних доріг проводиться аудитором безпеки автомобільних доріг або юридичними особами, що залучають таких аудиторів, відомості про яких включені до реєстру аудиторів безпеки автомобільних доріг.
Тобто, Законі і Порядок чітко визначають роль і відповідальність саме аудиторів безпеки, які є кваліфікованими спеціалістами для виконання аудиту на всіх етапах: від оцінки безпеки дорожнього руху на стадії розроблення техніко-економічного обґрунтування до введення об’єкту в експлуатацію.
Таким чином, оскільки аудитори безпеки мають усі необхідні знання та сертифікацію та включені до реєстру аудиторів безпеки, вони можуть проводити повний обсяг робіт, передбачених Порядком, без залучення додаткових інженерів.
Вимога про залучення додаткових інженерів, таких як провідні інженери-проектувальники в частині автомобільних доріг, провідні інженери-проектувальники в частині механічного опору та стійкості або інших спеціалізованих фахівців, є надмірною та не відповідає вимогам чинного законодавства, а також Порядку проведення аудиту.
Порядок не передбачає обов'язковості залучення додаткових інженерів до аудиту безпеки, оскільки всі відповідні завдання та перевірки повинні виконувати саме аудитори безпеки, що є достатньою умовою для проведення оцінки відповідності вимогам безпеки.
Згідно з законодавством України щодо публічних закупівель, кожна тендерна вимога повинна бути обґрунтованою і не повинна штучно обмежувати кількість потенційних учасників. Разом з тим, вимога наявності додаткових інженерів-проектувальників і полісу страхування для кожного конкретного інженера-проектувальника є надмірною і необґрунтованою.
Враховуючи, що аудитори безпеки автомобільних доріг мають право проводити всі перевірки та оцінки самостійно, відповідно до вимог Порядку, додаткові вимоги щодо залучення провідних інженерів-проектувальників є необґрунтованими, обмежують конкуренцію та мають бути визнані дискримінаційними, оскільки не мають підстав згідно з чинними нормами.
Згідно з ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», кожна вимога в тендерній документації повинна бути чітко обґрунтованою та не повинна обмежувати конкуренцію. У даному випадку, вимога щодо залучення певних інженерів-проектувальників з додатковими вимогами щодо сертифікації та страхування є явним обмеженням кола потенційних учасників, оскільки багато компаній не мають в своєму складі таких спеціалістів або не можуть виконати ці вимоги через високі витрати на залучення додаткових працівників.
Так, відповідно до вимог статті 50 Закону України «Про автомобільні дороги», встановлено, що:
Аудит проводиться аудиторами або юридичними особами, що залучають таких аудиторів, відомості про яких включаються до реєстру аудиторів безпеки автомобільних доріг.
На підставі п. 3 «Порядку проведення аудиту безпеки автомобільних доріг», затвердженого Наказом Міністерства інфраструктури України від 09 квітня 2021 року №204,
аудит безпеки автомобільних доріг проводиться аудитором безпеки автомобільних доріг або юридичними особами, що залучають таких аудиторів, відомості про яких включені до реєстру аудиторів безпеки автомобільних доріг.
Тобто, Законі і Порядок чітко визначають роль і відповідальність саме аудиторів безпеки, які є кваліфікованими спеціалістами для виконання аудиту на всіх етапах: від оцінки безпеки дорожнього руху на стадії розроблення техніко-економічного обґрунтування до введення об’єкту в експлуатацію.
Таким чином, оскільки аудитори безпеки мають усі необхідні знання та сертифікацію та включені до реєстру аудиторів безпеки, вони можуть проводити повний обсяг робіт, передбачених Порядком, без залучення додаткових інженерів.
Вимога про залучення додаткових інженерів, таких як провідні інженери-проектувальники в частині автомобільних доріг, провідні інженери-проектувальники в частині механічного опору та стійкості або інших спеціалізованих фахівців, є надмірною та не відповідає вимогам чинного законодавства, а також Порядку проведення аудиту.
Порядок не передбачає обов'язковості залучення додаткових інженерів до аудиту безпеки, оскільки всі відповідні завдання та перевірки повинні виконувати саме аудитори безпеки, що є достатньою умовою для проведення оцінки відповідності вимогам безпеки.
Згідно з законодавством України щодо публічних закупівель, кожна тендерна вимога повинна бути обґрунтованою і не повинна штучно обмежувати кількість потенційних учасників. Разом з тим, вимога наявності додаткових інженерів-проектувальників і полісу страхування для кожного конкретного інженера-проектувальника є надмірною і необґрунтованою.
Враховуючи, що аудитори безпеки автомобільних доріг мають право проводити всі перевірки та оцінки самостійно, відповідно до вимог Порядку, додаткові вимоги щодо залучення провідних інженерів-проектувальників є необґрунтованими, обмежують конкуренцію та мають бути визнані дискримінаційними, оскільки не мають підстав згідно з чинними нормами.
Згідно з ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», кожна вимога в тендерній документації повинна бути чітко обґрунтованою та не повинна обмежувати конкуренцію. У даному випадку, вимога щодо залучення певних інженерів-проектувальників з додатковими вимогами щодо сертифікації та страхування є явним обмеженням кола потенційних учасників, оскільки багато компаній не мають в своєму складі таких спеціалістів або не можуть виконати ці вимоги через високі витрати на залучення додаткових працівників.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Беручи до уваги все вищевикладене, вважаємо вищевказані вимоги Тендерної документації такими, що суперечать нормам ЗУ «Про публічні закупівлі», є дискримінаційними, значно звужують потенційне коло учасників, а тому, керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі», просимо вас: Привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, шляхом виключення дискримінаційних вимог, щодо обов’язкової наявності у учасника працівників відповідної кваліфікації та полісів добровільного страхування цивільно-правової відповідальності, а саме: Провідного інженера-проектувальника – (напрямок - інженерно-будівельне проектування в частині автомобільних доріг. Провідного інженера-проектувальника – (напрямок - інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення механічного опору та стійкості) Сертифікованого** фахівця з неруйнівного контролю (метод контролю VT – візуальний), що має право здійснювати контроль перед введенням та у процесі експлуатації, включно із виробництвом ** на підтвердження надається чинний сертифікат, виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ, про відповідність вимогам стандарту ISO 9712:2012 «Неруйнівний контроль. Кваліфікація і сертифікація персоналу в галузі неруйнівного контролю» та відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату. Додатково учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати страховий поліс до договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності, в якому Страхувальником зазначено інженера-проектувальника учасника, разом із самим договором добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності, укладеним між страховою компанією та безпосередньо інженером-проектувальником учасника, що є чинним на дату розкриття тендерних пропозицій для провідного інженера- проектувальника в частині автомобільних доріг та провідного інженера- проектувальника в частині забезпечення механічного опору та стійкості.