• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Страхування від нещасних випадків

Завершена

198 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 980.00 UAH
Період оскарження: 26.03.2025 09:50 - 04.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги ТД 2

Номер: 0bc7d1d7308a429db7bba293c8809e29
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-26-001611-a.a2
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД 2
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.04.2025 15:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.05.2025 11:20
Дата виконання рішення Замовником: 02.05.2025 10:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесені зміни в тендерну документацію
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d9f8cc17f1cc4ae7b525bbb48e748ef8
Заголовок пункту скарги: Пунктом 19 Додатку № 4 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або які повинен виконати Учасник, а саме: учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність офіційного представництва в м. Вінниця з вказаною адресою та номером телефону.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пунктом 19 Додатку № 4 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або які повинен виконати Учасник, а саме: учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність офіційного представництва в м. Вінниця з вказаною адресою та номером телефону.

Отже, прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має офіційне представництво в м. Вінниці.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають офіційного представництва в м. Вінниці, але можуть надавати страхові послуги на всій території України (крім тимчасово окупованих територій) із залученням субпідрядних організацій, у відповідності до чинного законодавства України.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати відокремлені підрозділи, філії, відділення, управління та представництва в тих чи інших регіонах України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Скаржник не має у м. Вінниці офіційного представництва, тому не може надати про це відповідну довідку, а відтак,- не може прийняти участь і в даній закупівлі.
Враховуючи те, що скаржник не має офіційного представництва в м. Вінниці, то дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Скаржник має відповідні договори-доручення, згідно яких ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ» та ТОВ «Еншурія Оперейшнз Україна» забезпечують надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій, організація та ведення процедур лікування, виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій, у тому числі й у м. Вінниці (копії договорів № 01/ТА-202401/UAas від 18.01.2024 р. та № INA 02/08 від 01.08.2024 р. додаються).
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними і такими, що не відповідають діючому законодавству та порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, а тому, мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги ТД

Номер: cacc99143748487faeef7df61fcb1668
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-26-001611-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Дата розгляду скарги: 11.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.04.2025 19:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.04.2025 18:24
Дата виконання рішення Замовником: 18.04.2025 10:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесені зміни до Тендерної документації
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 993e71120bde40a98860a12c34cc5ecf
Заголовок пункту скарги: Пунктом 16 Додатку № 4 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або які повинен виконати Учасник, а саме: учасник повинен мати загальний рівень виплат страховою компанією за 9 місяців 2024р року не менше 40%, про що необхідно надати гарантійний лист із відповідним посиланням.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пунктом 16 Додатку № 4 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або які повинен виконати Учасник, а саме: учасник повинен мати загальний рівень виплат страховою компанією за 9 місяців 2024р року не менше 40%, про що необхідно надати гарантійний лист із відповідним посиланням.

1. Щодо фінансових показників (п. 16 дод. 4 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який має загальний рівень виплат страховою компанією за 9 місяців 2024р року не менше 40%.
Скаржник не має можливості виконати вказані умови ТД та отримати вказані фінансові показники та надати про це гарантійний лист із відповідним посиланням, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаного фінансового показника порушує принцип недискримінації учасників закупівель та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має встановленого Замовником фінансового показника і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимогу в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть не більше 15 страхових компаній із рівнем виплат (за 9 місяців 2024 р.) не менше 40% (доказ: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/24/9/10).

Таким чином, відповідати вищевказаним рейтингам можуть лише не більше 15 страховиків із 84 існуючих Non-life в Україні (доказ: https://forinsurer.com/news/24/05/15/43797#:~:text=%D0%9A%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%20%D1%83%20%D0%BA%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%202024%20%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83%20%D0%B7%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%88%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%8F%20%D0%B4%D0%BE%2096), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають інші фінансові показники, можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Скаржником дотримано вимог частин другої та третьої статті 38 Закону України від 18 листопада 2021 року № 1909-ІХ «Про страхування» (копія листа НБУ додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова умова Тендерної документації є дискримінаційною та порушує права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, тому, має бути видалена Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: e576c3fd5a1d486695a83a9225d3c05a
Заголовок пункту скарги: Пунктом 17 Додатку № 4 до Тендерної документації Замовником встановлені вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пунктом 17 Додатку № 4 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника надати довідку (лист), виданий Національним банком України, яким підтверджується, що Учаснику за результатами оцінювання відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість, затвердженого Постановою Правління НБУ № 143 від 08.11.2023 присвоєно ступінь ризику «1» або «2» та рівень суспільної важливості «1» або «2».

2. Щодо критеріїв ступеню ризику діяльності учасника (п. 16 дод. 4 до ТД)
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно Учасник, який має ступінь ризику «1» або «2» та рівень суспільної важливості «1» або «2».
Скаржник має ступінь ризику на рівні «2», а суспільну важливість на рівні «3», а тому і не може прийняти участь в закупівлі.
08.11.2023 р. Постановою Правління НБУ № 143 затверджено Положення про встановлення критеріїв, за якими визначається профіль ризику надавачів фінансових послуг, їх суспільна важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку України (далі – Положення).
Вказане Положення визначає критерії, за якими Національний банк визначає профіль ризику надавачів фінансових послуг (крім банків) (далі - профіль ризику), їх суспільну важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку, з метою визначення інтенсивності наглядових дій пруденційного нагляду (включаючи періодичність проведення планових інспекційних перевірок, окремих заходів під час здійснення безвиїзного пруденційного нагляду) щодо надавачів фінансових послуг, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, та порядок їх застосування.
Тобто, на підставі даного Положення НБУ визначає інтенсивність (періодичність) здійснення перевірок страхових компаній.
Відповідно до пп. 2 п. 6 Положення, критерії для визначення суспільної важливості страховика / кредитної спілки / фінансової компанії, ломбарду, встановлені у додатках 4-6 до цього Положення.
Згідно таблиці 1 додатку № 4 до Положення, страховикам із суспільною важливістю із рівнем «3» характерні наступні показники:
- Частка чистих страхових премій у загальному обсязі чистих страхових премій або частка резерву премій за лініями бізнесу накопичувального страхування життя у технічних резервах зі страхування життя складає від 0,5% (включно) до 2%;
- Частка страхових премій (валових) страховика, нарахованих за договорами страхування, укладеними зі страхувальниками фізичними особами, у валових страхових преміях складає від 5% (включно) до 25%;
- Загальна вартість активів (згідно з регуляторним балансом) страховика на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 50 (включно) до 100 млн грн.;
- Середній обсяг сформованих технічних резервів за період оцінювання на кожну звітну дату складає від 20 до 40 млн грн. включно;
- Розгалуженість мережі страховика (кількість відокремлених підрозділів) на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 1 до 3 одиниць включно.

Вищевказані показники критерію суспільної важливості Скаржника характерні страховику, який має значне перевищення нормавно встановлених регулятором (НБУ) активів, технічних резервів, має значний валовий дохід, має переважну частину доходів від юридичних осіб, головний офіс у м. Києві достатню розгалуженість структурних підрозділів в регіонах країни для якісного надання страхових послуг!
Отже, Скаржник є достатньо потужним та успішним страховиком на фінансовому ринку України із переважним орієнтуванням на клієнтський портфель з юридичних осіб, яким являється і Замовник!
Враховуючи вищенаведене, рівень суспільної важливості страховика жодним чином не впливає на якість надання страхових послуг, зокрема і юридичній особі.
Тому, вищенаведена обов’язкова вимога є дискримінаційною та має бути видалена Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації