• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

Послуги спеціаліста із закупівель та фінансових розрахунків проєкту «Співпраця на користь клімату – розвиток зеленої інфраструктури в Ленчні та Ковелі» (PLUA.01.03-IP.01-0016/23) в рамках Програми Interreg NEXT "Польща – Україна 2021-2027"27"

Торги відмінено

915 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 575.00 UAH
Період оскарження: 26.03.2025 08:31 - 04.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі

Номер: ad60b6c51db74331951c205e42bcc47d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-26-000277-a.a1
Назва: Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Скарга:
26.03.2025 Виконавчий комітет Ковельської міської ради (далі – Замовник) оголосило закупівлю за предметом: Послуги спеціаліста із закупівель та фінансових розрахунків проєкту «Співпраця на користь клімату – розвиток зеленої інфраструктури в Ленчні та Ковелі» (PLUA.01.03-IP.01-0016/23) в рамках Програми Interreg NEXT "Польща – Україна 2021-2027"27", ідентифікатор: UA-2025-03-26-000277-a. Академія міждисциплінарної освіти подала тендерну пропозицію та взяла участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, Академія міждисциплінарної освіти подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі за ідентифікатором : UA-2025-03-26-000277-a. Академія міждисциплінарної освіти вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Дата розгляду скарги: 29.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.04.2025 18:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.05.2025 12:45
Дата виконання рішення Замовником: 29.05.2025 15:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення про відміну процедури закупівлі – «Послуги спеціаліста із закупівель та фінансових розрахунків проєкту «Співпраця на користь клімату – розвиток зеленої інфраструктури в Ленчні та Ковелі» (PLUA.01.03-IP.01-0016/23) в рамках Програми Interreg NEXT "Польща – Україна 2021-2027", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-26-000277-a - скасоване.
Автор: АКАДЕМІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ, Віталій Якубишин 380956200614 aie45328152@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3929f580b6b14ed9a8058cd12a305793
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірної відміни процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Фактичні обставини
26.03.2025 Замовник оголосив закупівлю за предметом: Послуги спеціаліста із закупівель та фінансових розрахунків проєкту «Співпраця на користь клімату – розвиток зеленої інфраструктури в Ленчні та Ковелі» (PLUA.01.03-IP.01-0016/23) в рамках Програми Interreg NEXT "Польща – Україна 2021-2027"27", ідентифікатор: UA-2025-03-26-000277-a.
Академія міждисциплінарної освіти подала тендерну пропозицію та взяла участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
10.04.2025 Замовник оприлюднив повідомлення в електронній системі закупівель про відміну закупівлі на підставі Протоколу № 55-4 від 10 квітня 2025 року у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.

Щодо неправомірної відміни процедури закупівлі

Відповідно до даних електронної системи закупівель та Протоколу № 55-4 від 10 квітня 2025 року, Замовником було відмінено процедуру закупівлі у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, зазначена причина: «1. Про відміну відкритих торгів на закупівлю - Послуги спеціаліста із закупівель та фінансових розрахунків проєкту «Співпраця на користь клімату - розвиток зеленої інфраструктури в Ленчні та Ковелі» (PLUA.01.03-IP.01-0016/23) в рамках Програми Interreg NEXT "Польща Україна 2021-2027" / код ДК 021:2015: 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління, Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-26-000277-a, керуючись вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням пункту 50 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі Особливості).
2. Про оприлюднення в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю Послуги спеціаліста із закупівель та фінансових розрахунків проєкту «Співпраця на користь клімату – розвиток зеленої інфраструктури в Ленчні та Ковелі» (PLUA.01.03-IP.01-0016/23) в рамках Програми Interreg NEXT "Польща - Україна 2021-2027" / код ДК 021:2015: 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління, Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-26-000277-a.

Під час розгляду першого питання порядку денного:
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Закупівля послуг спеціаліста із закупівель та фінансових розрахунків здійснюється з метою реалізації проєкту «Співпраця на користь клімату розвиток зеленої інфраструктури в Ленчні та Ковелі» (PLUA.01.03-IP.01-0016/23) у рамках Програми Interreg NEXT Польща-Україна 2021-2027 (далі - Проєкт).
Проєкт зареєстровано Секретаріатом Кабінету Міністрів України за Реєстраційною карткою проекту (програми) № 5876 від 26.02.2025 року згідно Рамкової Угоди між Урядом України та Комісією Європейських Співтовариств від 12.12.2006, ратифікованою із заявою Законом України від 03.09.2008 року № 360-VI; Угоди про фінансування програми (Interreg VI-A) NEXT Польща
-Україна від 01.12.2023 року, ратифікованою Законом України від 09.05.2024 року № 3719-ІХ). Джерело фінансування: кошти Європейського Союзу та співфінансування виконавчого комітету Ковельської міської ради, згідно бюджету Проєкту.
Грантовим контрактом № PLUA.01.03-IP.01-0016/23-00 та партнерською угодою від 17.01.2025 року визначено, що Посібник з реалізації Програми (для великих інфраструктурних проектів (ВІП)/ регулярних проєктів/мікропроєктів) - документ, затверджений Моніторинговим комітетом Програми, який встановлює правила підготовки, реалізації, моніторингу та врегулювання проєкту (ВІП/регулярного проєкту/мікропроєкту), а також його тривалості. Чинний Посібник з реалізації Програми доступний на веб-сайті Програми.
При цьому частиною 3 параграфа 2 Партнерської угоди від 17.01.2025 року встановлено, що під час реалізації та тривалості Проєкту Сторони повинні дотримуватися чинного законодавства ЄС та національного законодавства в тому числі чинних програмних документів, зокрема:
а) Програма Interreg NEXT Польща-Україна 2021-2027;
b) Посібник з реалізації Програми для регулярних проєктів;
с) Додаток 2 до Фінансової угоди;
с) Посібник бенефіціарів CST2021.
Частиною 2 параграфа 5 Партнерської угоди від 17.01.2025 року встановлено, що кожен з партнерів Проєкту повинен готувати та проводити процедури державних закупівель та укладати договори на частину Проєкту, яку він реалізує, відповідно до законодавства ЄС та національного законодавства, а також правил Посібника з реалізації Програми, включаючи принцип конкурентності, зазначений у Посібнику з реалізації Програми, за умови, що договір присуджується учаснику тендеру, який подав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, уникаючи при цьому будь-якого конфлікту інтересів.
Розділом 9.1 «Витрати на персонал» Посібника з реалізації програми зазначено, таке:
«Ця категорія стосується всіх завдань з обслуговування в проєкті (так зване управління проєктами), а також основних завдань, які виконують:
1) персонал, найнятий Партнером за трудовим договором, незалежно від тривалості робочого часу (у Польщі та Україні: також інші договори з Трудового кодексу),
2) фізичні особи, які працюють у Партнера на підставі договору, відмінного від трудового, які одночасно працюють у партнера за трудовим договором
(у Польщі: усі цивільно-правові договори щодо реалізації проєкту, укладені з фізичними особами, які не здійснюють підприємницьку діяльність, які також працюють у Партнера за трудовим договором;
в Україні: цивільно-правові договори на реалізацію проєкту, укладені з фізичними особами, які не здійснюють підприємницьку діяльність, а також фізичними особами, які є приватними підприємцями (ФОП), які також працюють у Партнера за
трудовим договором), 3) фізичні особи, які здійснюють підприємницьку діяльність, які одночасно працюють у Партнера за трудовим договором.»
Крім того правилами Посібника з реалізації програми (сторінка 53 Програмного посібника регулярних проєктів та сторінка 36 Програмного посібника для великих інфраструктурних проєктів) вказано:
«аутсорсинг управління проєктом зовнішнім компаніям не є прийнятним (витрати на управління проєктом не можуть бути оплачені в цій категорії).
Враховуючи наведене вище, відповідно до вимог частини 3 параграфа 2 Партнерської угоди від 17.01.2025, Розділу 9.1. «Витрати на персонал» Програмного Посібника - Регулярні проєкти. Частина 1 - заявка (версія 6 від 22.10.2024) Програми Interreg NEXT Польща-Україна 2021-2027, послуги спеціаліста із закупівель та фінансових розрахунків проєкту (так зване управління проєктом), що є предметом цієї закупівлі, можуть надаватись фізичними особами шляхом укладання трудового договору, договору цивільно-правового характеру з фізичною особою, самозайнятим спеціалістом. Відтак, участь в закупівлі можуть брати вітчизняні та іноземні фізичні особи і фізичні особи-підприємці.
Разом з тим тендерна документація на закупівлю послуг спеціаліста із закупівель та фінансових розрахунків проєкту «Співпраця на користь клімату — розвиток зеленої інфраструктури в Ленчні та Ковелі» (PLUA.01.03-IP.01-0016/23) в рамках Програми Interreg NEXT «Польща Україна 2021-2027» код ДК 021:2015: 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління не містить відповідного уточнення, що допустимим надавачем послуг є лише фізична особа.
Враховуючи вище викладене через неможливість внесення змін до тендерної документації після закінчення строку подання пропозицій, усунути виявлені порушення неможливо. Тому процедура закупівлі за предметом «Послуги спеціаліста із закупівель та фінансових розрахунків проєкту «Співпраця на користь клімату розвиток зеленої інфраструктури в Ленчні та Ковелі» (PLUA.01.03-IP.01-0016/23) в рамках Програми Interreg NEXT " Польща – Україна 2021-2027"> код ДК 021:2015: 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління має бути відмінена.

Під час розгляду другого питання порядку денного:
Згідно з пунктом 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
На виконання наведеної вище норми необхідно оприлюднити в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю Послуги спеціаліста із закупівель та фінансових розрахунків проєкту «Співпраця на користь клімату – розвиток зеленої інфраструктури в Ленчні та Ковелі» (PLUA.01.03-IP.01-0016/23) в рамках Програми Interreg NEXT "Польща – Україна 2021-2027" / код ДК 021:2015: 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління, Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-26-000277-а згідно з підпунктом 2 пункту 50 Особливостей.

ВИРІШИВ:
1. Відмінити відкриті торги на закупівлю Послуги спеціаліста із закупівель та фінансових розрахунків проєкту «Співпраця на користь клімату – розвиток зеленої інфраструктури в Ленчні та Ковелі» (PLUA.01.03-IP.01-0016/23) в рамках Програми Interreg NEXT "Польща Україна 2021-2027" / код ДК 021:2015: 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління, Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-26-000277-a відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
2. Оприлюднити в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення про відміну відкритих торгів на Послуги спеціаліста із закупівель та фінансових розрахунків проєкту «Співпраця на користь клімату - розвиток зеленої інфраструктури в Ленчні та Ковелі» (PLUA.01.03-IP.01-0016/23) в рамках Програми Interreg NEXТ "Польща – Україна 2021-2027" / код ДК 021:2015: 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності ma управління, Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-26-000277-а згідно з підпунктом 2 пункту 50 Особливостей.», вважаємо, що Замовником було порушено процедуру відміни закупівлі, оскільки в рішенні вказано нічим не підкріплену та достатньо не обґрунтовану підставу для відміни закупівлі.
Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
По-перше, звертаємо увагу Комісії, на відсутність факту безпосереднього виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які Замовник не має можливості усунути.
По-друге, в рішенні Замовника відсутній опис самих порушень, а саме: відсутні будь-які посилання на законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, що відповідає за порушення законодавства про закупівлі.
Додатково повідомляємо, що Замовник, відповідно до статті 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до частини 4 статті 7 Закону, такими повноваженнями наділені органи, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, зокрема: Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Таким чином, на думку скаржника, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1) відсутній сам факт виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель;
2) Замовником не надано опис порушень законодавства у сфері публічних закупівель;
3) Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень.

Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Крім того, аргументація Замовника, викладена в рішенні, загалом є безпідставною у зв’язку з нижченаведеним.
Відповідно до пункту h розділу 9.4 «Зовнішня експертиза та послуги» Програмного посібника, витрати на зовнішню експертизу та послуги обмежуються наступними послугами та експертизою, що надаються органом державного чи приватного права чи фізичною особою, які не є Партнерами проєкту:
h) юридичні та нотаріальні послуги, технічна та фінансова експертиза, інші консультації.

У цій категорії [ред. - витрати на зовнішню експертизу та послуги] можуть бути врегульовані такі витрати на персонал:
− витрати на зовнішніх експертів та зовнішні послуги, обмежені послугами та експертизою, що надаються державними чи приватними установами чи фізичними особами, які не є Партнерами проєкту (у Польщі та Україні: постачальники послуг (компанії)), за цивільно-правовими договорами з фізичними особами, які не є одночасно співробітниками Партнера проєкту

Так, згідно з розділом 9.4 Програмного посібника, аутсорсинг управління проєктом зовнішнім компаніям не є прийнятним (витрати на управління проєктом не можуть бути оплачені в цій категорії). Проте, відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, предметом закупівлі є саме Послуги спеціаліста із закупівель та фінансових розрахунків проєкту «Співпраця на користь клімату – розвиток зеленої інфраструктури в Ленчні та Ковелі» (PLUA.01.03-IP.01-0016/23) в рамках Програми Interreg NEXT "Польща – Україна 2021-2027"27"
Отже, учасник, з яким буде укладено договір про закупівлю, не здійснюватиме управління проєктом, а лише надаватиме послуги спеціаліста із закупівель та фінансових розрахунків, що відповідно до Програмного посібника включено до розділу витрат на зовнішню експертизу та послуги, що є прийнятними в рамках цього проєкту. Замовник безпідставно посилається на пункт щодо управління проєктом, адже управління проєктом здійснюватиме Замовник як розпорядник коштів, а переможець цієї закупівлі – виключно надаватиме послуги спеціаліста із закупівель та фінансових розрахунків.

Таким чином, підстави для відміни процедури закупівлі – відсутні. Замовник не мав права приймати рішення про відміну процедури закупівлі у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на підставі Протоколу № 55-4 від 10 квітня 2025 року.
Отже, рішення Замовника, оформлене Протоколом № 55-4 від 10 квітня 2025 року є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника.

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)