• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Охоронні послуги

Завершена

8 220 273.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 41 101.37 UAH
Період оскарження: 25.03.2025 23:20 - 26.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 79710000-4 Охоронні послуги (охоронні послуги) Державним підприємством України «Міжнародний дитячий центр «Артек» (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2025-03-25-014674-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 79710000-4 Охоронні послуги (охоронні послуги). Оголошення було опубліковано 25 березня 2025 року, кінцеву дату подання учасниками тендерних пропозицій було визначено 03 квітня 2025 року о 00:00. Ознайомившись з редакцією тендерної документації Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:

Номер: 5205abebc38742739e76b8ba753ddd6e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-25-014674-a.c1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 79710000-4 Охоронні послуги (охоронні послуги) Державним підприємством України «Міжнародний дитячий центр «Артек» (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2025-03-25-014674-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 79710000-4 Охоронні послуги (охоронні послуги). Оголошення було опубліковано 25 березня 2025 року, кінцеву дату подання учасниками тендерних пропозицій було визначено 03 квітня 2025 року о 00:00. Ознайомившись з редакцією тендерної документації Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:
Скарга:
Дата розгляду скарги: 07.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.03.2025 17:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.04.2025 16:31
Дата виконання рішення Замовником: 23.04.2025 10:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5411-р/пк-пз від 07.04.2025 року внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Охоронні послуги", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-25-014674-a.
Автор: ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ", Юрій Бибик +380507221240 grizli03@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 26b5c14de09b4890a8d7ce5cca1c3283
Заголовок пункту скарги: щодо ліцензії
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно пункту Технічного завдання маємо наступну вимогу:
«У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати наказ МВС про видачу ліцензії на провадження охоронної діяльності або ліцензію на провадження охоронної діяльності.»
Зазначена вимога у саме такій редакції як у документації Замовника є дискримінаційною з огляду на наступне:
Скаржник не може надати наказ МВС про видачу ліцензії на провадження охоронної діяльності або ліцензію на провадження охоронної діяльності, оскільки згідно постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану»: у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Перелік у Додатку 2 НЕ МІСТИТЬ охоронної діяльності.
Декларація не містить терміну дії. Відповідно до пункту 12 статті 13 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»: Ліцензія видається на необмежений строк.
Чинність дозвільного документу Замовник може самостійно перевірити на сайті МВС https://mvs.gov.ua/, вкладення «Діяльність», далі вкладення - «Ліцензування та проведення заходів державного нагляду (контролю)», далі – «Ліцензування», далі – «Ліцензії», далі – «Перелік поданих суб’єктами господарювання до МВС декларацій про провадження охоронної діяльності». У автоматично завантаженому реєстрі за кодом ЄДРПОУ можна знайти необхідного суб’єкта та перевірити інформацію про ліцензію.
Скаржник має декларацію № 052219/23 від 16.11.2023р. на провадження господарської діяльності, але не може взяти участь у закупівлі, бо не має саме ліцензії виданої МВС.
Суперечливі вимоги наявні в Додатку № 6 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», а саме:
- п. 4), в якому цитується Технічне завдання;
- п. 12) копією ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом (у разі, якщо господарська діяльність не передбачає отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності, учасник надає лист – пояснення в довільній формі).
Згідно такого формулювання вимоги, а саме «документа дозвільного характеру» Скаржник може взяти участь у закупівлі, оскільки ТОВ «Грізлі-Сторож» має декларацію на провадження охоронної діяльності. Але вимога Технічного завдання є вужчою та обмежує права учасників взяти участь у закупівлі тими учасниками, що отримали ліцензію до набуття чинності постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d3ec5b5f8b1b43959283c273e66fdddf
Заголовок пункту скарги: щодо дозволів на експлуатацію переносних засобів радіотехнічного зв’язку, встановленого зразка
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно пункту 1.3. Додаток № 3 до тендерної документації маємо вимогу:
«1.3. Документальне підтвердження наявності радіостанцій в кількості не менше 7 одиниці, потужністю не менше 2 Вт шляхом надання копій наступних документів: копій видаткових накладних на придбання та надати чинні дозволи на експлуатацію переносних засобів радіотехнічного зв’язку, встановленого зразка.»
Зазначена вимога у саме такій редакції як у документації Замовника є дискримінаційною для суб’єктів господарювання, які отримали дозволи на експлуатацію переносних засобів радіотехнічного зв’язку, встановленого зразка не пізніше 01.01.2022 року.
Роз’яснюємо: Закон України «Про радіочастотний ресурс України», від 01.06.2000 № 1770-III, який передбачав отримання дозволів на експлуатацію переносних засобів радіотехнічного зв’язку, втратив чинність з 01.01.2022, у зв’язку з набранням чинності Закону України «Про електронні комунікації» від 16.12.2020 № 1089-IX. Відповідно, отримання дозволів на експлуатацію переносних засобів радіотехнічного зв’язку було можливим лише до 01.01.2022 року.
З 01.01.2022 року отримання дозволів на експлуатацію переносних засобів радіотехнічного зв’язку є неможливим.
На сьогодні є чинним і діє Закон України «Про електронні комунікації» від 16.12.2020 № 1089-IX, згідно якого Скаржник отримав відомості з автоматизованої системи інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник не може взяти участь у закупівлі, бо має відомості з автоматизованої системи інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання, отримані згідно чинного Закону України «Про електронні комунікації» від 16.12.2020 № 1089-IX, але не має чинні дозволи на експлуатацію переносних засобів радіотехнічного зв’язку, встановленого зразка, які вимагає Замовник.
Аналогічна вимога наявна в п. 1.3. Додатку №6 до тендерної документації:
«1.3. Документальне підтвердження наявності радіостанцій в кількості не менше 7 одиниці, потужністю не менше 2 Вт шляхом надання копій наступних документів: копій видаткових накладних на придбання та надати чинні дозволи на експлуатацію переносних засобів радіотехнічного зв’язку, встановленого зразка.»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 95872776b1d54f639dcfa0b886aa6e78
Заголовок пункту скарги: щодо власних груп швидкого реагування
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно пункту 1.4. Додаток № 3 до тендерної документації маємо вимогу:
«1.4. У випадку виникнення надзвичайних ситуацій на об’єкті для посилення охорони охоронник повинен мати можливість викликати за допомоги радіостанції групи швидкого реагування – надати спеціальні перепустки на транспортні засоби, які видані відповідним територіальним органом для можливості здійснювати реагування екіпажами груп реагування у комендантську годину;
- дозвільний документ, виданий органом державної влади, на право зберігання зброї (пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії);
- наявність пункту централізованого спостереження з персоналом для здійснення цілодобового режиму чергування – не менше 3 працівників, які відповідають за контроль прийняття сигналів, які надходять на пульт.»
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Вимога згідно таблиці «Перелік документів для підтвердження відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» звучить як «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», що передбачає, що групи швидкого реагування мають бути у власності учасника.
Замовник встановивши в тендерній документації зазначену вимогу про власні ГШР, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та норми ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання охорони. Також зазначені нормативно-правові акти передбачають право, а не обов’язок мати групи швидкого реагування.
Ми, як суб’єкт охоронної діяльності отримали декларацію на провадження господарської діяльності, зокрема на провадження охоронної діяльності, але не маємо власних груп швидкого реагування. Для того, щоб надавати зазначені послуги, ми уклали договір реагування з іншим суб’єктом охоронної діяльності, що має такі потужності. Зокрема, згідно вимог Замовника:
- спеціальні перепустки на транспортні засоби, які видані відповідним територіальним органом для можливості здійснювати реагування екіпажами груп реагування у комендантську годину;
- дозвільний документ, виданий органом державної влади, на право зберігання зброї (пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії);
- наявність пункту централізованого спостереження з персоналом для здійснення цілодобового режиму чергування – не менше 3 працівників, які відповідають за контроль прийняття сигналів, які надходять на пульт.
Проте Скаржник не може взяти участь у закупівлі згідно вимоги тендерної документації Замовника саме у такій редакції, оскільки ТОВ «Грізлі-Сторож» не має власних груп швидкого реагування і не може надати вищезазначені документи (перепустки на пересування транспорту реагування у комендантську годину, дозвільний документ, виданий органом державної влади, на право зберігання зброї, а також пункт централізованого спостереження), але Скаржник уклав договір реагування із ПП «Шериф-Захист», що має відповідні потужності та може надати документальне підтвердження цьому.
Зазначимо, що згідно п. 8 Розділу III. Інструкція з підготовки тендерних пропозицій Замовник передбачає залучення субпідрядників.
Аналогічна вимога наявна в п. 1.4. Додатку №6 до тендерної документації:
1. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
1.4. У випадку виникнення надзвичайних ситуацій на об’єкті для посилення охорони охоронник повинен мати можливість викликати за допомоги радіостанції групи швидкого реагування – надати спеціальні перепустки на транспортні засоби, які видані відповідним територіальним органом для можливості здійснювати реагування екіпажами груп реагування у комендантську годину;
- дозвільний документ, виданий органом державної влади, на право зберігання зброї (пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії);
- наявність пункту централізованого спостереження з персоналом для здійснення цілодобового режиму чергування – не менше 3 працівників, які відповідають за контроль прийняття сигналів, які надходять на пульт.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 5ce922340958467bb33405d99d9f5287
Заголовок пункту скарги: щодо власних груп швидкого реагування
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно пункту Додаток № 3 до тендерної документації маємо вимоги:
«2.3. Довідка у довільній формі про наявність мобільних груп швидкого реагування зі штатною екіпіровкою, спеціальними засобами та зброєю.
2.4. Суб’єкт охоронної діяльності, який надає охоронні послуги із залученням транспорту, для забезпечення охорони об’єкта під час нештатних ситуацій повинен мати висококваліфікованих охоронників групи швидкого реагування зі штатною екіпіровкою, спеціальними засобами, зброєю. Документально підтвердити в складі пропозиції шляхом надання довідки довільної форми з переліком осіб, які входять в склад екіпажу групи швидкого реагування (з розрахунку не менше 2 охоронників на 1 автотранспортний засіб), та які повинні бути забезпечені пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії.
Для підтвердження надати наступні документи:
- сканкопії чинних дозвільних документів на право володіння пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, згідно всіх охоронників в п. 2.4.»
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Вимога згідно таблиці «Перелік документів для підтвердження відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» звучить як «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», що передбачає, що групи швидкого реагування мають бути у власності учасника.
Замовник встановивши в тендерній документації зазначену вимогу про власні ГШР, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та норми ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання охорони. Також зазначені нормативно-правові акти передбачають право, а не обов’язок мати групи швидкого реагування.
Ми, як суб’єкт охоронної діяльності отримали декларацію на провадження господарської діяльності, зокрема на провадження охоронної діяльності, але не маємо власних груп швидкого реагування. Для того, щоб надавати зазначені послуги, ми уклали договір реагування з іншим суб’єктом охоронної діяльності, що має такі потужності. Зокрема, згідно вимог Замовника мобільні групи швидкого реагування зі штатною екіпіровкою, спеціальними засобами та зброєю.
Проте Скаржник не може взяти участь у закупівлі згідно вимоги тендерної документації Замовника саме у такій редакції, оскільки ТОВ «Грізлі-Сторож» не має власних груп швидкого реагування і не може надати вищезазначені документи (довідку довільної форми з переліком осіб, які входять в склад екіпажу групи швидкого реагування (з розрахунку не менше 2 охоронників на 1 автотранспортний засіб), та які повинні бути забезпечені пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії та дозвільних документів на право володіння пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, згідно всіх охоронників в п. 2.4.), але Скаржник уклав договір реагування із ПП «Шериф-Захист», що має відповідні потужності та може надати документальне підтвердження цьому.
Зазначимо, що згідно п. 8 Розділу III. Інструкція з підготовки тендерних пропозицій Замовник передбачає залучення субпідрядників.
Аналогічна вимога наявна в Додатку №6 до тендерної документації:
2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
2.3. Довідка у довільній формі про наявність мобільних груп швидкого реагування зі штатною екіпіровкою, спеціальними засобами та зброєю.
2.4. Суб’єкт охоронної діяльності, який надає охоронні послуги із залученням транспорту, для забезпечення охорони об’єкта під час нештатних ситуацій повинен мати висококваліфікованих охоронників групи швидкого реагування зі штатною екіпіровкою, спеціальними засобами, зброєю. Документально підтвердити в складі пропозиції шляхом надання довідки довільної форми з переліком осіб, які входять в склад екіпажу групи швидкого реагування (з розрахунку не менше 2 охоронників на 1 автотранспортний засіб), та які повинні бути забезпечені пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії.
Для підтвердження надати наступні документи:
- сканкопії чинних дозвільних документів на право володіння пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, згідно всіх охоронників в п. 2.4.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації