-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Хімічна продукція різна. Коагулянт для очищення води «Bukochem» PAC-L2, ТУ У 20.1-44452757-001:2022» або аналог, Гіпохлорит натрію марки А, ТУ У 20.1-44452757-005:2022 або аналог
Категорія замовника:п.4 ч.2 ст.2 19700 Черкаська обл.,м.Золотоноша,вул.Шевченка,156.
Завершена
1 030 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 153.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 153.50 UAH
Період оскарження:
25.03.2025 16:40 - 02.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Номер:
656dc611d465474dacffca80368de53e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-25-012977-a.c1
Назва:
СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Сертифікат відповідності на серійне виробництво гіпо.pdf 16.05.2025 16:22
- Сертификат № 69 від 11.10.2024 гіпо А.pdf 16.05.2025 16:22
- 14.05.Скарга АМКУ КП Міськводоканал Золотоноша.docx 16.05.2025 16:22
- 14.05.Скарга АМКУ КП Міськводоканал Золотоноша.pdf 16.05.2025 16:22
- Протокольне рішення_відхилення.docx 16.05.2025 16:22
- sign.p7s 16.05.2025 16:24
- Заперечення на пояснення, Золотоноша.pdf 23.05.2025 11:41
- Заперечення на пояснення, Золотоноша.docx 23.05.2025 11:41
- Рішення від 20.05.2025 №7990.pdf 20.05.2025 17:19
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.05.2025 №8522.pdf 29.05.2025 12:11
- Рішення від 28.05.2025 №8522.pdf 02.06.2025 11:44
- Пояснення замовника на скаргу АМКУ ТОВ КАПІТАЛ-РОСТ.PDF 21.05.2025 16:49
- Пояснення замовника на скаргу АМКУ ТОВ КАПІТАЛ-РОСТ.docx 21.05.2025 16:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.05.2025 16:31
Дата розгляду скарги:
28.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.05.2025 17:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.06.2025 11:45
Дата виконання рішення Замовником:
02.06.2025 16:04
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ- виконано!
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1baae2cf7cf0467dbc12f5256574d290
Заголовок пункту скарги:
Порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, 25.03.2025 року було оголошено процедуру Відкритих торги з Особливостями, ідентифікатор № UA-2025-03-25-012977-a, (надалі-Закупівля/Торги). Предметом процедури Відкритих торгів з Особливостями є: Хімічна продукція різна. Коагулянт для очищення води «Bukochem» PAC-L2, ТУ У 20.1-44452757-001:2022» або аналог, Гіпохлорит натрію марки А, ТУ У 20.1-44452757-005:2022 або аналог, замовник торгів - Комунальне підприємство «Міський водоканал», (надалі -Замовник).
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Відповідно до ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до п. 37 Особливостей - Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, що оформлене Протокольним рішенням №18 від 12.05.2025 року (надалі-Рішення).
Згідно оприлюдненого Рішення, підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника було наступне:
«Учасник, у складі тендерної пропозиції, надав:
1. Сертифікат відповідності № UA.CRT.00233-25 терміном дії з 04 квітня 2025 року до 03 квітня 2026 року.
2. Сертифікат якості № 69 від 11.10.2024 на « іпохлорит натрію, Марка А.», виготовлений 09.10.2024.
Тобто, дія сертифікату відповідності №UA.CRT.00233-25 не розповсюджується на запропонований товар, що виготовлено 09.10.2024.
Отже, тендерна пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАПІТАЛ-РОСТ» не відповідає технічним, якісним характеристикам предмета закупівлі.»
Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція відповідає технічним, якісним характеристикам предмета закупівлі, а Рішення Замовника є таким, що порушило права та законні інтереси Скаржника, з огляду на наступне.
Відповідно п.п.1 п.1 Розділу III Документації, затверджено:
«1.1. Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
1) інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
2) інформації щодо відсутності підстав, установлених у пункті 47 Особливостей - згідно з частиною 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатком 1 до цієї тендерної документації;
3) інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) згідно з Додатком 1 та Додатком 3 до цієї тендерної документації;
4) документів, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції - згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
5) документом, що підтверджує надання учасником забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі), з урахуванням умов, викладених в частині 2 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 1 до цієї тендерної документації;
інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї тендерної документації»
Відповідно п.п.6.1-6.2 п.6 Розділу ІІІ Документації затверджено:
«6.1. Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
6.2. Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, згідно Додатку 1 до тендерної документації, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам (технічним, якісним, кількісним та іншим) до предмета закупівлі, установленим замовником.»
Відповідно Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», затверджено:
«3. Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
3.1. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 3 до тендерної документації та документів, які зазначені у Додатку 3 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист про те, що він зобов’язується, у разі укладання договору, постачати товар за переліком, кількістю та якістю які зазначені у Додатку 3.»
Відповідно Додатку 3 «Технічні, якісні та кількісні характеристики
до предмета закупівлі: Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 24960000-1 – Хімічна продукція різна», затверджено:
«Для підтвердження якості запропонованого товару (таблиця 1) Додатку 3 Учасник надає:
- сертифікат/паспорт якості на запропонований Товар, де вказано: назву виробника, його адресу, масу продукції, дату виготовлення. Сертифікат/паспорт якості повинен підтверджувати відповідність Товару всім якісним вимогам, що встановлені в таблиці 1 Додатку 3
- копію сторінок технічних умов України, у відповідності з якими виготовляється запропонований Товар, з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище якісних властивостей товару, з детальною та поетапною методикою проведення аналізу з контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника. У разі виготовлення запропонованого Товару за технічними умовами або стандартами інших країн, учасник надає завірені копії документів (з перекладом на українську мову) у відповідності з якими виготовляється запропонований Товар, з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище якісних властивостей товару, з детальними та поетапними методиками проведення аналізу з контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника;
- у разі виготовлення запропонованого Товару за технічними умовами або стандартами інших країн, учасник надає оригінали документів (з перекладом) у відповідності з якими виготовляється запропонований Товар з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище, властивостей товару, з детальними та поетапними методиками проведення аналізу з контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника;
- дійсний сертифікат відповідності на серійне виробництво запропонованого товару виданий органом, акредитованим згідно ДСТУ EN ISO/IEC 17065;
- копія паспорту безпеки на Товар, що пропонується Учасником до постачання, виданий виробником Товару;
- копію сертифіката управління якості виробника згідно вимогам міжнародного стандарту ISO 9001/ДСТУ 9001
- копію сертифікату екологічного менеджменту виробника відповідно до вимог міжнародного стандарту ISO 14001/ДСТУ 14001
- копію сертифікату ISO 45001/ДСТУ ISO 45001».
На виконання вищевикладених вимог, в складі тендерної пропозиції Скаржника надано:
- Сертифікат якості №69 від 11.10.2024 року, на продукт Гіпохлорит натрію, Марки А (назва файлу: Сертификат № 69 від 11.10.2024 гіпо А);
- Сертифікат якості на коагулянт алюмінійвмісний для очищення води, ST PAC`S, на продукт коагулянт алюмінійвмісний ST PAC`S – LB 0-2 (назва файлу: Сертификат ST PAC _0-4. Стоунсенд);
- Технічні умови на гіпохлорит натрію ТУ У 20.1-33400188-001:2023 (назва файлу: ТУ КР_гіпохлорит, А. Б, В,Е вз);
- Технічні умови коагулянт алюмінійвмісний для очищення води ST PAC`S ТУ У 20.5.-41769323-002:2022 (назва файлу: ТУ алюмінійвмісні коагулянти Стоунсенд копія);
- Сертифікат відповідності, №UA.CRT.00233-25 на продукцію гіпохлорит натрію марки А,Б, В, Е, щ виготовляється серійно з 04.04.2025– 03.04.2026 (назва файлу: Сертифікат відповідності на серійне виробництво гіпо);
- Сертифікат відповідності, № UA.CRT.OOI 79.25 на продукцію Коагулянти алюмінійвмісні для очищення води ST PAC та ST PAC'S марок ST PAC-LB O-1,0-2,0-3,0-4; MB 0-0, 0-1,0-2,0-3,0-4,0-5; HB O-0, 0-1, 0-2, 0-3,0-4, 0-5 та ST PAC'S-LB 0'1,0'2,0-3, 0'4, MB 0'0, o-1, 0-2,0-3,0-4,0-5, HB 0-0, o-1,0-2,0-3,0-4,0-5, що виготовляється серійно з 14 березня 2025 – 13 березня 2026 (назва файлу: Сертиф відповідності вироб Стоунсенд коагулянт).
- Паспорт безпечності хімічної продукції Гіпохлорит натрію Марки А (назва файлу: ПБ ГПХ Марка А вз);
- Паспорт безпечності хімічної продукції Коагулянт алюмінійвмісний ST PAC'S LB - 0-2 (назва файлу: Паспорт безпеки_ST PAC LB-04 Стоунсенд);
- Сертифікат на систему менеджменту якості №: SIC.MS.005.ISO9001.3087 ISO 9001:2015, ТОВ «СТОУНСЕНД» (назва файлу: СТОУНСЕНД 9001 UA ФКС ТН2);
- Сертифікат на систему екологічного менеджменту №: SIC.MS.005.ISO14001.3088, ISO 14001:2015, ТОВ «СТОУНСЕНД» (назва файлу: СТОУНСЕНД 14001 UA ФКС ТН2);
- Сертифікат систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці №: SIC.MS.005.ISO45001.3089, ISO 45001:2018, ТОВ «СТОУНСЕНД» (назва файлу: СТОУНСЕНД 45001 UA ФКС ТН2);
- Сертифікат на систему менеджменту якості №: SIC.MS.055.ISO9001.4438, ISO 9001:2015, ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» (назва файлу: КАПІТАЛ РОСТ 9001 UA_ФЬОРСТ24);
- Сертифікат на систему на систему екологічного менеджменту №: SIC.MS.055.ISO14001.4439, ISO 14001:2015, ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» (назва файлу: КАПІТАЛ РОСТ 14001 UA_ФЬОРСТ24);
- Сертифікат на систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці №: SIC.MS.055.ISO45001.4440, ISO 45001:2018, ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» (назва файлу: КАПІТАЛ РОСТ 45001 UA_ФЬОРСТ24).
Скаржник звертає увагу на те, що всі вищевказані документи, в тому числі сертифікати якості та сертифікати відповідності, відповідають встановленим вимогам Документації та підтверджують технічні, якісні характеристики запропонованого товару, вимогам, що встановлені до предмета закупівлі.
Скаржник спростовує твердження Замовника, що дія сертифікату відповідності №UA.CRT.00233-25 не розповсюджується на запропонований товар, що виготовлено 09.10.2024.
ТОВ «КАПІТАЛ -РОСТ» є виробником продукції гіпохлориту натрію, Марки А, що виготовляється за технічними умовами ТУ У 20.1-33400188-001:2023 та має на нього діючий сертифікат відповідності. Звертаємо увагу на те, що вказаний документ видається на серійне виробництво, строком на один рік, тому Скаржник отримує його щороку.
Відповідно до частини 1, статті 1 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» визначено поняття:
«документ про відповідність» - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Отже, сертифікат відповідності №UA.CRT.00233-25 поширює свою дію на гіпохлорит натрію, марки А, який виготовляється за технічними умовами ТУ У 20.1-33400188-001:2023 та жодним чином на це не впливає дата виготовлення такого товару, що зазначена в сертифікаті якості. Разом з тим, умовами Документації відсутні будь-які окремі вимоги щодо дати виготовлення товару, яка повинна бути в сертифікаті якості, в тому числі, вимоги щодо інформації, що має відображатися в сертифікаті відповідності.
Додатково звертаємо увагу на те, що пункту 28 Особливостей (в редакції від 09.07.2024) зазначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Слід зазначити, що Додатком 1 Документації затверджено перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції:
1 Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі»
1.1. Відповідно до п.48 Особливостей під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону.
2. Інформація щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, відповідно до частини 5 розділу ІІІ тендерної документації
2.1. Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у пункті 47 Особливостей, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей.
У разі подання тендерної пропозиції об’єднанням учасників, підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, встановленими пунктом 47 Особливостей, подається по кожному з учасників, які входять у склад об’єднання окремо.
3. Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
3.1. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 3 до тендерної документації та документів, які зазначені у Додатку 3 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист про те, що він зобов’язується, у разі укладання договору, постачати товар за переліком, кількістю та якістю які зазначені у Додатку 3.
4. Документи, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції
4.1. Повноваження щодо підпису документів пропозиції учасника закупівлі (а так само особи, що наклала удосконаленого електронний підпис або кваліфікований електронний підпис на тендерну пропозицію) підтверджується: 4.1.1. Для посадових (службових) осіб учасника, які уповноважені підписувати документи пропозиції та вчиняти інші юридично значущі дії від імені учасника на підставі положень установчих документів:
- копії розпорядчих документів, про призначення (обрання) на посаду відповідної особи (копія наказу про призначення та/або протоколу зборів засновників, тощо)
- копія паспорту (відповідно до вимог Положення про паспорт громадянина України, затвердженого Постановою Верховної Ради України від 26 червня 1992 року N 2503-XII, далі – Положення про паспорт) або іншого документу, що посвідчує особу уповноваженого згідно чинного законодавства.
4.1.2. Для фізичних осіб-підприємців:
- документи згідно чинного законодавства, що підтверджують їх повноваження на підписання тендерної пропозиції
- копія паспорту (згідно Положення про паспорт) або іншого документу, що посвідчує особу фізичної особи-підприємця згідно чинного законодавства,
- копія ідентифікаційного коду фізичної особи-підприємця.
4.1.3. Для осіб, що уповноважені представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі, та які не входять до кола осіб, які представляють інтереси учасника без довіреності:
- довіреність, оформлена у відповідності до вимог чинного законодавства, зі строком дії не менше ніж до завершення строку дійсності тендерної пропозиції,
- копія паспорту (згідно Положення про паспорт) або іншого документу, що посвідчує особу згідно чинного законодавства,
- документи, що у відповідності до цього пункту підтверджують повноваження посадової (службової) особи учасника, що підписала від імені учасника вказану довіреність.
4.1.4. Згода суб’єкта персональних даних згідно вимог чинного законодавства України особи, яка має повноваження на підписання документів тендерної пропозиції. Згода надається у складі тендерної пропозиції, що адресована замовнику торгів та містить ідентифікатор і посилання на дану закупівлю.
4.1.5. Довідка про посадову особу або представника учасника, яка уповноважена представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі. В довідці обов’язково зазначається прізвище, ім’я, по-батькові, посада визначеної особи та реквізити (назва, дата і номер) документу (усіх документів), що підтверджує (-ють) повноваження такої особи. Довідка має містити зразок підпису уповноваженої особи учасника, та надається за підписом керівника Учасника.
4.1.6. У разі наявності в установчих документах певних обмежень (за строком, сумою тощо) – надати документ (рішення, протокол, дозвіл тощо), який надає право підписувати документи, що входять до складу тендерної пропозиції та укладати такий договір) та в якому міститься необхідна та достатня інформація для перевірки замовником повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі на підписання.
4.1.7. Статут (установчий документ) в останній редакції такого Учасника.
5. Перелік інших документів та/або інформації, які Учасники подає у складі тендерної пропозиції:
5.1. Проєкт договору, у відповідності з Додатком 4 до тендерної документації, підписаний керівником/уповноваженою особою учасника та завірений печаткою учасника, у разі наявності.
5.2. Лист-згода з проєктом договору про закупівлю, у відповідності з Додатком 5 до тендерної документації.
5.3. Документ про створення об’єднання учасників (у разі, якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників).
5.4. Кваліфікований електронний підпис (КЕП) / удосконалений електронний підпис (УЕП), накладений на тендерну пропозицію відповідно до частини 1 розділу ІІІ тендерної документації.
5.5. У складі тендерної пропозиції учасник надає інформацію в довільній формі про те, що відсутні підстави для відмови в участі у закупівлі, передбачені пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, а саме:
- замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів;
-замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою.
5.6. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку в довільній формі про те, що його місцезнаходження (місце проживання – для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території. Тимчасово окупованою територією є частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації.
5.7. Довідка в довільній формі з відомостями про учасника із зазначенням повного найменування, коду за ЄДРПОУ, місцезнаходження, контактних телефонів, банківські реквізити; керівництво (посада, прізвище, ім'я, по-батькові, номер контактного телефону, адреси електронної пошти); форма власності, організаційно-правова форма, статус учасника (фізична особа, юридична особа/підприємство, фізична особа-підприємець, тощо), системи та ставки оподаткування.
5.8. Відповідно до частини 7 розділу 1 тендерної документації тендерна пропозиція Учасника та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою. Переклад може бути здійснений учасником та надається в складі тендерної пропозиції за підписом та печаткою учасника (в разі наявності).
5.9. Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі;
3) отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством.
Отже, як вбачається з вищевикладеного переліку документів, він не містить інформацію щодо подання в складі тендерної пропозиції, зокрема, але не виключно:
- сертифікату/паспорту якості на запропонований Товар, де вказано: назву виробника, його адресу, масу продукції, дату виготовлення. Сертифікат/паспорт якості повинен підтверджувати відповідність Товару всім якісним вимогам, що встановлені в таблиці 1 Додатку 3;
- дійсного сертифікату відповідності на серійне виробництво запропонованого товару виданий органом, акредитованим згідно ДСТУ EN ISO/IEC 17065.
Відповідно до пункту 44 Особливостей (в редакції від 09.07.2024) зазначено, зокрема, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
З огляду на викладене, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» та провів необ’єктивну оцінку пропозиції учасника та прийняв неправомірне рішення щодо її відхилення.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА
Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме:
- ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей;
- ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: порушення принципів об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників); недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах.
Таким чином, прийнявши рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, Замовник порушив вимоги чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а також права та інтереси ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», як учасника закупівлі, в частині об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій , чим протиправно позбавив можливості бути обраним переможцем закупівлі.
Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням вимог ст.ст. 5, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 44 Особливостей.
Усунення зазначених в даній Скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов’язання скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції.
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, 25.03.2025 року було оголошено процедуру Відкритих торги з Особливостями, ідентифікатор № UA-2025-03-25-012977-a, (надалі-Закупівля/Торги). Предметом процедури Відкритих торгів з Особливостями є: Хімічна продукція різна. Коагулянт для очищення води «Bukochem» PAC-L2, ТУ У 20.1-44452757-001:2022» або аналог, Гіпохлорит натрію марки А, ТУ У 20.1-44452757-005:2022 або аналог, замовник торгів - Комунальне підприємство «Міський водоканал», (надалі -Замовник).
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Відповідно до ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до п. 37 Особливостей - Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, що оформлене Протокольним рішенням №18 від 12.05.2025 року (надалі-Рішення).
Згідно оприлюдненого Рішення, підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника було наступне:
«Учасник, у складі тендерної пропозиції, надав:
1. Сертифікат відповідності № UA.CRT.00233-25 терміном дії з 04 квітня 2025 року до 03 квітня 2026 року.
2. Сертифікат якості № 69 від 11.10.2024 на « іпохлорит натрію, Марка А.», виготовлений 09.10.2024.
Тобто, дія сертифікату відповідності №UA.CRT.00233-25 не розповсюджується на запропонований товар, що виготовлено 09.10.2024.
Отже, тендерна пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАПІТАЛ-РОСТ» не відповідає технічним, якісним характеристикам предмета закупівлі.»
Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція відповідає технічним, якісним характеристикам предмета закупівлі, а Рішення Замовника є таким, що порушило права та законні інтереси Скаржника, з огляду на наступне.
Відповідно п.п.1 п.1 Розділу III Документації, затверджено:
«1.1. Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
1) інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
2) інформації щодо відсутності підстав, установлених у пункті 47 Особливостей - згідно з частиною 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатком 1 до цієї тендерної документації;
3) інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) згідно з Додатком 1 та Додатком 3 до цієї тендерної документації;
4) документів, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції - згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
5) документом, що підтверджує надання учасником забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі), з урахуванням умов, викладених в частині 2 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 1 до цієї тендерної документації;
інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї тендерної документації»
Відповідно п.п.6.1-6.2 п.6 Розділу ІІІ Документації затверджено:
«6.1. Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
6.2. Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, згідно Додатку 1 до тендерної документації, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам (технічним, якісним, кількісним та іншим) до предмета закупівлі, установленим замовником.»
Відповідно Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», затверджено:
«3. Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
3.1. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 3 до тендерної документації та документів, які зазначені у Додатку 3 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист про те, що він зобов’язується, у разі укладання договору, постачати товар за переліком, кількістю та якістю які зазначені у Додатку 3.»
Відповідно Додатку 3 «Технічні, якісні та кількісні характеристики
до предмета закупівлі: Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 24960000-1 – Хімічна продукція різна», затверджено:
«Для підтвердження якості запропонованого товару (таблиця 1) Додатку 3 Учасник надає:
- сертифікат/паспорт якості на запропонований Товар, де вказано: назву виробника, його адресу, масу продукції, дату виготовлення. Сертифікат/паспорт якості повинен підтверджувати відповідність Товару всім якісним вимогам, що встановлені в таблиці 1 Додатку 3
- копію сторінок технічних умов України, у відповідності з якими виготовляється запропонований Товар, з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище якісних властивостей товару, з детальною та поетапною методикою проведення аналізу з контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника. У разі виготовлення запропонованого Товару за технічними умовами або стандартами інших країн, учасник надає завірені копії документів (з перекладом на українську мову) у відповідності з якими виготовляється запропонований Товар, з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище якісних властивостей товару, з детальними та поетапними методиками проведення аналізу з контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника;
- у разі виготовлення запропонованого Товару за технічними умовами або стандартами інших країн, учасник надає оригінали документів (з перекладом) у відповідності з якими виготовляється запропонований Товар з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище, властивостей товару, з детальними та поетапними методиками проведення аналізу з контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника;
- дійсний сертифікат відповідності на серійне виробництво запропонованого товару виданий органом, акредитованим згідно ДСТУ EN ISO/IEC 17065;
- копія паспорту безпеки на Товар, що пропонується Учасником до постачання, виданий виробником Товару;
- копію сертифіката управління якості виробника згідно вимогам міжнародного стандарту ISO 9001/ДСТУ 9001
- копію сертифікату екологічного менеджменту виробника відповідно до вимог міжнародного стандарту ISO 14001/ДСТУ 14001
- копію сертифікату ISO 45001/ДСТУ ISO 45001».
На виконання вищевикладених вимог, в складі тендерної пропозиції Скаржника надано:
- Сертифікат якості №69 від 11.10.2024 року, на продукт Гіпохлорит натрію, Марки А (назва файлу: Сертификат № 69 від 11.10.2024 гіпо А);
- Сертифікат якості на коагулянт алюмінійвмісний для очищення води, ST PAC`S, на продукт коагулянт алюмінійвмісний ST PAC`S – LB 0-2 (назва файлу: Сертификат ST PAC _0-4. Стоунсенд);
- Технічні умови на гіпохлорит натрію ТУ У 20.1-33400188-001:2023 (назва файлу: ТУ КР_гіпохлорит, А. Б, В,Е вз);
- Технічні умови коагулянт алюмінійвмісний для очищення води ST PAC`S ТУ У 20.5.-41769323-002:2022 (назва файлу: ТУ алюмінійвмісні коагулянти Стоунсенд копія);
- Сертифікат відповідності, №UA.CRT.00233-25 на продукцію гіпохлорит натрію марки А,Б, В, Е, щ виготовляється серійно з 04.04.2025– 03.04.2026 (назва файлу: Сертифікат відповідності на серійне виробництво гіпо);
- Сертифікат відповідності, № UA.CRT.OOI 79.25 на продукцію Коагулянти алюмінійвмісні для очищення води ST PAC та ST PAC'S марок ST PAC-LB O-1,0-2,0-3,0-4; MB 0-0, 0-1,0-2,0-3,0-4,0-5; HB O-0, 0-1, 0-2, 0-3,0-4, 0-5 та ST PAC'S-LB 0'1,0'2,0-3, 0'4, MB 0'0, o-1, 0-2,0-3,0-4,0-5, HB 0-0, o-1,0-2,0-3,0-4,0-5, що виготовляється серійно з 14 березня 2025 – 13 березня 2026 (назва файлу: Сертиф відповідності вироб Стоунсенд коагулянт).
- Паспорт безпечності хімічної продукції Гіпохлорит натрію Марки А (назва файлу: ПБ ГПХ Марка А вз);
- Паспорт безпечності хімічної продукції Коагулянт алюмінійвмісний ST PAC'S LB - 0-2 (назва файлу: Паспорт безпеки_ST PAC LB-04 Стоунсенд);
- Сертифікат на систему менеджменту якості №: SIC.MS.005.ISO9001.3087 ISO 9001:2015, ТОВ «СТОУНСЕНД» (назва файлу: СТОУНСЕНД 9001 UA ФКС ТН2);
- Сертифікат на систему екологічного менеджменту №: SIC.MS.005.ISO14001.3088, ISO 14001:2015, ТОВ «СТОУНСЕНД» (назва файлу: СТОУНСЕНД 14001 UA ФКС ТН2);
- Сертифікат систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці №: SIC.MS.005.ISO45001.3089, ISO 45001:2018, ТОВ «СТОУНСЕНД» (назва файлу: СТОУНСЕНД 45001 UA ФКС ТН2);
- Сертифікат на систему менеджменту якості №: SIC.MS.055.ISO9001.4438, ISO 9001:2015, ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» (назва файлу: КАПІТАЛ РОСТ 9001 UA_ФЬОРСТ24);
- Сертифікат на систему на систему екологічного менеджменту №: SIC.MS.055.ISO14001.4439, ISO 14001:2015, ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» (назва файлу: КАПІТАЛ РОСТ 14001 UA_ФЬОРСТ24);
- Сертифікат на систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці №: SIC.MS.055.ISO45001.4440, ISO 45001:2018, ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» (назва файлу: КАПІТАЛ РОСТ 45001 UA_ФЬОРСТ24).
Скаржник звертає увагу на те, що всі вищевказані документи, в тому числі сертифікати якості та сертифікати відповідності, відповідають встановленим вимогам Документації та підтверджують технічні, якісні характеристики запропонованого товару, вимогам, що встановлені до предмета закупівлі.
Скаржник спростовує твердження Замовника, що дія сертифікату відповідності №UA.CRT.00233-25 не розповсюджується на запропонований товар, що виготовлено 09.10.2024.
ТОВ «КАПІТАЛ -РОСТ» є виробником продукції гіпохлориту натрію, Марки А, що виготовляється за технічними умовами ТУ У 20.1-33400188-001:2023 та має на нього діючий сертифікат відповідності. Звертаємо увагу на те, що вказаний документ видається на серійне виробництво, строком на один рік, тому Скаржник отримує його щороку.
Відповідно до частини 1, статті 1 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» визначено поняття:
«документ про відповідність» - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Отже, сертифікат відповідності №UA.CRT.00233-25 поширює свою дію на гіпохлорит натрію, марки А, який виготовляється за технічними умовами ТУ У 20.1-33400188-001:2023 та жодним чином на це не впливає дата виготовлення такого товару, що зазначена в сертифікаті якості. Разом з тим, умовами Документації відсутні будь-які окремі вимоги щодо дати виготовлення товару, яка повинна бути в сертифікаті якості, в тому числі, вимоги щодо інформації, що має відображатися в сертифікаті відповідності.
Додатково звертаємо увагу на те, що пункту 28 Особливостей (в редакції від 09.07.2024) зазначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Слід зазначити, що Додатком 1 Документації затверджено перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції:
1 Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі»
1.1. Відповідно до п.48 Особливостей під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону.
2. Інформація щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, відповідно до частини 5 розділу ІІІ тендерної документації
2.1. Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у пункті 47 Особливостей, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей.
У разі подання тендерної пропозиції об’єднанням учасників, підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, встановленими пунктом 47 Особливостей, подається по кожному з учасників, які входять у склад об’єднання окремо.
3. Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
3.1. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 3 до тендерної документації та документів, які зазначені у Додатку 3 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист про те, що він зобов’язується, у разі укладання договору, постачати товар за переліком, кількістю та якістю які зазначені у Додатку 3.
4. Документи, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції
4.1. Повноваження щодо підпису документів пропозиції учасника закупівлі (а так само особи, що наклала удосконаленого електронний підпис або кваліфікований електронний підпис на тендерну пропозицію) підтверджується: 4.1.1. Для посадових (службових) осіб учасника, які уповноважені підписувати документи пропозиції та вчиняти інші юридично значущі дії від імені учасника на підставі положень установчих документів:
- копії розпорядчих документів, про призначення (обрання) на посаду відповідної особи (копія наказу про призначення та/або протоколу зборів засновників, тощо)
- копія паспорту (відповідно до вимог Положення про паспорт громадянина України, затвердженого Постановою Верховної Ради України від 26 червня 1992 року N 2503-XII, далі – Положення про паспорт) або іншого документу, що посвідчує особу уповноваженого згідно чинного законодавства.
4.1.2. Для фізичних осіб-підприємців:
- документи згідно чинного законодавства, що підтверджують їх повноваження на підписання тендерної пропозиції
- копія паспорту (згідно Положення про паспорт) або іншого документу, що посвідчує особу фізичної особи-підприємця згідно чинного законодавства,
- копія ідентифікаційного коду фізичної особи-підприємця.
4.1.3. Для осіб, що уповноважені представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі, та які не входять до кола осіб, які представляють інтереси учасника без довіреності:
- довіреність, оформлена у відповідності до вимог чинного законодавства, зі строком дії не менше ніж до завершення строку дійсності тендерної пропозиції,
- копія паспорту (згідно Положення про паспорт) або іншого документу, що посвідчує особу згідно чинного законодавства,
- документи, що у відповідності до цього пункту підтверджують повноваження посадової (службової) особи учасника, що підписала від імені учасника вказану довіреність.
4.1.4. Згода суб’єкта персональних даних згідно вимог чинного законодавства України особи, яка має повноваження на підписання документів тендерної пропозиції. Згода надається у складі тендерної пропозиції, що адресована замовнику торгів та містить ідентифікатор і посилання на дану закупівлю.
4.1.5. Довідка про посадову особу або представника учасника, яка уповноважена представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі. В довідці обов’язково зазначається прізвище, ім’я, по-батькові, посада визначеної особи та реквізити (назва, дата і номер) документу (усіх документів), що підтверджує (-ють) повноваження такої особи. Довідка має містити зразок підпису уповноваженої особи учасника, та надається за підписом керівника Учасника.
4.1.6. У разі наявності в установчих документах певних обмежень (за строком, сумою тощо) – надати документ (рішення, протокол, дозвіл тощо), який надає право підписувати документи, що входять до складу тендерної пропозиції та укладати такий договір) та в якому міститься необхідна та достатня інформація для перевірки замовником повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі на підписання.
4.1.7. Статут (установчий документ) в останній редакції такого Учасника.
5. Перелік інших документів та/або інформації, які Учасники подає у складі тендерної пропозиції:
5.1. Проєкт договору, у відповідності з Додатком 4 до тендерної документації, підписаний керівником/уповноваженою особою учасника та завірений печаткою учасника, у разі наявності.
5.2. Лист-згода з проєктом договору про закупівлю, у відповідності з Додатком 5 до тендерної документації.
5.3. Документ про створення об’єднання учасників (у разі, якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників).
5.4. Кваліфікований електронний підпис (КЕП) / удосконалений електронний підпис (УЕП), накладений на тендерну пропозицію відповідно до частини 1 розділу ІІІ тендерної документації.
5.5. У складі тендерної пропозиції учасник надає інформацію в довільній формі про те, що відсутні підстави для відмови в участі у закупівлі, передбачені пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, а саме:
- замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів;
-замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою.
5.6. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку в довільній формі про те, що його місцезнаходження (місце проживання – для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території. Тимчасово окупованою територією є частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації.
5.7. Довідка в довільній формі з відомостями про учасника із зазначенням повного найменування, коду за ЄДРПОУ, місцезнаходження, контактних телефонів, банківські реквізити; керівництво (посада, прізвище, ім'я, по-батькові, номер контактного телефону, адреси електронної пошти); форма власності, організаційно-правова форма, статус учасника (фізична особа, юридична особа/підприємство, фізична особа-підприємець, тощо), системи та ставки оподаткування.
5.8. Відповідно до частини 7 розділу 1 тендерної документації тендерна пропозиція Учасника та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою. Переклад може бути здійснений учасником та надається в складі тендерної пропозиції за підписом та печаткою учасника (в разі наявності).
5.9. Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі;
3) отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством.
Отже, як вбачається з вищевикладеного переліку документів, він не містить інформацію щодо подання в складі тендерної пропозиції, зокрема, але не виключно:
- сертифікату/паспорту якості на запропонований Товар, де вказано: назву виробника, його адресу, масу продукції, дату виготовлення. Сертифікат/паспорт якості повинен підтверджувати відповідність Товару всім якісним вимогам, що встановлені в таблиці 1 Додатку 3;
- дійсного сертифікату відповідності на серійне виробництво запропонованого товару виданий органом, акредитованим згідно ДСТУ EN ISO/IEC 17065.
Відповідно до пункту 44 Особливостей (в редакції від 09.07.2024) зазначено, зокрема, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
З огляду на викладене, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» та провів необ’єктивну оцінку пропозиції учасника та прийняв неправомірне рішення щодо її відхилення.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА
Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме:
- ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей;
- ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: порушення принципів об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників); недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах.
Таким чином, прийнявши рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, Замовник порушив вимоги чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а також права та інтереси ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», як учасника закупівлі, в частині об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій , чим протиправно позбавив можливості бути обраним переможцем закупівлі.
Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням вимог ст.ст. 5, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 44 Особливостей.
Усунення зазначених в даній Скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов’язання скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції.
×
-
Назва доказу:
Протокольне рішення про відхилення ТОВ Капітал-рост
-
Повʼязаний документ:
Протокольне рішення_відхилення.docx
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності на серійне виробництво гіпохлорит натрію
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат відповідності на серійне виробництво гіпо.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат якості гіпохлорит натрію
-
Повʼязаний документ:
Сертификат № 69 від 11.10.2024 гіпо А.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ТА ЇХ ОБҐРУНТУВАННЯ Усунення зазначених в даній скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов’язання скасувати рішення Уповноваженої особи КП «МІСЬКИЙ ВОДОКАНАЛ», оформлене Протокольним рішенням №18 від 12.05.2025 року. Враховуючи викладене вище, на підставі статей 5, 18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 44 Особливостей ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про наявність порушень Замовником процедури закупівлі UA-2025-03-25-012977-a. 3. Зобов’язати Замовника КП «МІСЬКИЙ ВОДОКАНАЛ», скасувати рішення уповноваженої особи, оформлене Протокольним рішенням №18 від 12.05.2025 року, яким відхилена тендерна пропозицію ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» в процедурі закупівлі UA-2025-03-25-012977-a.