-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Устаткування для операційних блоків (інструменти та обладнання для артроскопії)
Завершена
1 030 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 6 184.20 UAH
мін. крок: 0.6% або 6 184.20 UAH
Період оскарження:
25.03.2025 16:08 - 30.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації а також порушення мовного законодавства
Номер:
6ce79cc2458742c28c8ec61af04d5d77
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-25-012152-a.a1
Назва:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації а також порушення мовного законодавства
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ORTHOTECH_compressed.pdf 29.03.2025 21:20
- Скарга Орто каре.pdf 29.03.2025 21:20
- Сертифікат відповідності ORTHO Care.pdf 29.03.2025 21:20
- Скарга Орто каре.docx 29.03.2025 21:20
- Додаток 2.pdf 29.03.2025 21:20
- Doratek Сертифікат.pdf 29.03.2025 21:20
- sign.p7s 29.03.2025 21:23
- Заперечення .pdf 07.04.2025 19:51
- Заперечення .docx 07.04.2025 19:51
- Рішення від 01.04.2025 №5077.pdf 01.04.2025 18:35
- Інфорамція про перенесення дати розгляду скарги від 09.04.2025 №874.pdf 09.04.2025 16:14
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.04.2025 №6044.pdf 17.04.2025 13:51
- Рішення від 16.04.2025 №6044.pdf 18.04.2025 18:30
- Пояснення по суті скарги.pdf 03.04.2025 16:28
- Бетамед Декларація.pdf 03.04.2025 16:28
- Пояснення по суті скарги.docx 03.04.2025 16:28
- Ortho care Сертифікати відповідності, декларація відповідності.pdf 03.04.2025 16:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.03.2025 21:24
Дата розгляду скарги:
09.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.04.2025 18:35
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
18.04.2025 18:30
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4100bc3fd36f4c5f9bbb31d61e4fa33d
Заголовок пункту скарги:
встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації а також порушення мовного законодавства
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
25 березня 2025 року Комунальне некомерційне підприємство "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" (далі по тексту –Замовник) оприлюднило оголошення про проведення закупівлі ДК 021:2015 – код 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (інструменти та обладнання для артроскопії).
ФОП «Іванов Володимир Вадимович» з метою участі у зазначеній вище процедурі закупівлі розглянув тендерну документацію та виявив порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації та обмеження конкуренції. Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Що в свою чергу порушує принципи здійснення публічних закупівель (штучне зменшення кола учасників, перешкоджання добросовісній конкуренції). Як передбачено ч. 4. ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Також Скаржником виявлено порушення Замовником Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”
Скаржник, як потенційний учасник закупівлі та авторизований продавець продукції компанії ORTHOTECH (Індія), звертається з метою захисту своїх прав, порушених дискримінаційними умовами тендерної документації, які обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі.
1. Порушення мовного законодавства
У медико-технічних вимогах до предмета закупівлі, які наведені у Додатку 2 до тендерної документації (Доказ-1), в частині визначення матеріалу виготовлення, Замовником використані слова, викладені іноземною мовою, зокрема "Titanium" та "PEEK". Зазначені формулювання порушують:
- статтю 29 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, яка передбачає, що державною мовою у сфері публічних заходів є українська;
- статтю 31 цього ж Закону, яка встановлює, що технічна та проєктна документація повинна складатися українською мовою, за винятком загальноприйнятих міжнародних позначень.
Слова “Titanium” та “PEEK” мають відповідники українською мовою (титан, поліефірефіркетон) та не є загальноприйнятими міжнародними технічними позначеннями у нормативному полі України. Таким чином, Замовник створює дискримінаційні умови та порушує вимоги законодавства.
3. Дискримінаційні технічні вимоги під конкретного виробника
У Додатку 2 до тендерної документації встановлено медико-технічні вимоги до предмета закупівлі, який складається з 57 позицій.
Проведений аналіз ринку та наявної продукції офіційно представлених в Україні виробників, а саме:
- Ortho Kare (Індія) – Доказ-2,
- Doratek (Туреччина) – Доказ-3,
- ORTHOTECH (Індія) – Доказ-4,
свідчить про те, що лише продукція компанії Ortho Kare повністю відповідає технічним вимогам Замовника. Позиції з 25 по 32 та 53 - 54 є фактично блокуючими, оскільки аналогічна продукція інших виробників відсутня на українському ринку.
Таким чином, вимоги сформульовано під конкретного виробника, що є порушенням ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі", оскільки дискримінують інших учасників.
4. Порушення прав Скаржника
Скаржник є авторизованим представником продукції компанії «ORTHOTECH» на території України та має намір брати участь у процедурі закупівлі. Проте через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги тендерної документації, Скаржник позбавлений можливості подати тендерну пропозицію, що прямо порушує його право на участь у відкритій конкурентній процедурі.
Технічні вимоги встановлені Замовником є надмірно вузькими, такими, що штучно обмежують конкуренцію та призводять до фактичної монополізації окремих позицій закупівлі.
Такі дії Замовника порушують основні принципи публічних закупівель, визначені Законом України «Про публічні закупівлі», зокрема принципи недискримінації учасників та рівного доступу до участі у процедурі закупівлі.
З огляду на викладене, з метою забезпечення відкритої конкуренції та створення рівних умов для всіх потенційних учасників, Скаржник вважає за необхідне: виділити позиції з 25 по 32 та 53–54 в окремий лот, оскільки на ринку України відсутні альтернативні виробники, здатні запропонувати продукцію з аналогічними характеристиками у складі одного лоту.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
ФОП «Іванов Володимир Вадимович» з метою участі у зазначеній вище процедурі закупівлі розглянув тендерну документацію та виявив порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації та обмеження конкуренції. Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Що в свою чергу порушує принципи здійснення публічних закупівель (штучне зменшення кола учасників, перешкоджання добросовісній конкуренції). Як передбачено ч. 4. ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Також Скаржником виявлено порушення Замовником Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”
Скаржник, як потенційний учасник закупівлі та авторизований продавець продукції компанії ORTHOTECH (Індія), звертається з метою захисту своїх прав, порушених дискримінаційними умовами тендерної документації, які обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі.
1. Порушення мовного законодавства
У медико-технічних вимогах до предмета закупівлі, які наведені у Додатку 2 до тендерної документації (Доказ-1), в частині визначення матеріалу виготовлення, Замовником використані слова, викладені іноземною мовою, зокрема "Titanium" та "PEEK". Зазначені формулювання порушують:
- статтю 29 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, яка передбачає, що державною мовою у сфері публічних заходів є українська;
- статтю 31 цього ж Закону, яка встановлює, що технічна та проєктна документація повинна складатися українською мовою, за винятком загальноприйнятих міжнародних позначень.
Слова “Titanium” та “PEEK” мають відповідники українською мовою (титан, поліефірефіркетон) та не є загальноприйнятими міжнародними технічними позначеннями у нормативному полі України. Таким чином, Замовник створює дискримінаційні умови та порушує вимоги законодавства.
3. Дискримінаційні технічні вимоги під конкретного виробника
У Додатку 2 до тендерної документації встановлено медико-технічні вимоги до предмета закупівлі, який складається з 57 позицій.
Проведений аналіз ринку та наявної продукції офіційно представлених в Україні виробників, а саме:
- Ortho Kare (Індія) – Доказ-2,
- Doratek (Туреччина) – Доказ-3,
- ORTHOTECH (Індія) – Доказ-4,
свідчить про те, що лише продукція компанії Ortho Kare повністю відповідає технічним вимогам Замовника. Позиції з 25 по 32 та 53 - 54 є фактично блокуючими, оскільки аналогічна продукція інших виробників відсутня на українському ринку.
Таким чином, вимоги сформульовано під конкретного виробника, що є порушенням ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі", оскільки дискримінують інших учасників.
4. Порушення прав Скаржника
Скаржник є авторизованим представником продукції компанії «ORTHOTECH» на території України та має намір брати участь у процедурі закупівлі. Проте через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги тендерної документації, Скаржник позбавлений можливості подати тендерну пропозицію, що прямо порушує його право на участь у відкритій конкурентній процедурі.
Технічні вимоги встановлені Замовником є надмірно вузькими, такими, що штучно обмежують конкуренцію та призводять до фактичної монополізації окремих позицій закупівлі.
Такі дії Замовника порушують основні принципи публічних закупівель, визначені Законом України «Про публічні закупівлі», зокрема принципи недискримінації учасників та рівного доступу до участі у процедурі закупівлі.
З огляду на викладене, з метою забезпечення відкритої конкуренції та створення рівних умов для всіх потенційних учасників, Скаржник вважає за необхідне: виділити позиції з 25 по 32 та 53–54 в окремий лот, оскільки на ринку України відсутні альтернативні виробники, здатні запропонувати продукцію з аналогічними характеристиками у складі одного лоту.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
×
-
Назва доказу:
Сертифікати/декларації ORTHOTECH (Індія)
-
Повʼязаний документ:
Doratek Сертифікат.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікати/декларації Doratek (Туреччина)
-
Повʼязаний документ:
Doratek Сертифікат.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікати/декларації Ortho Kare (Індія)
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат відповідності ORTHO Care.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
f57f39d954ab41d2b074a202dba196ce
Заголовок пункту скарги:
Порушення Постанови КМУ № 1178 щодо обов’язкової закупівлі через електронний каталог
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. та затвердженого Переліку лікарських засобів та медичних виробів, деякі позиції, зокрема:
- Нитки хірургічні нестерильні без голки,
- Нитки хірургічні стерильні без голки,
- Нитки хірургічні стерильні з голкою,
- Шовний матеріал,
повинні закуповуватись винятково через електронний каталог Prozorro Market. Аналізуючи предмет закупівлі Замовника, як описову його частину, так і наведені зображення (ілюстрації) встановлено, що в складі наявні позиції, які за функціональним призначенням та технічними характеристиками повністю або частково відповідають вищезазначеним категоріям, зокрема:
- Оптоволоконний дріт білий 90см,
- Білий волоконний дріт 90 см з однією голкою,
- Оптоволоконний дріт білий з синім 90 см з односторонньою/двосторонньою голкою,
- Оптоволоконний дріт білий з чорним 90 см з односторонньою/двосторонньою голкою,
- Оптоволоконний дріт 100 см з прямою двосторонньою голкою,
- Біло-блакитна стрічка для догляду за волокном 90 см.
Ці вироби за своїми характеристиками відносяться до категорії шовного матеріалу та ниток хірургічних. Таким чином, Замовник мав обрати процедуру закупівлі через електронний каталог, а не відкриті торги, що є порушенням чинного порядку та обмежує участь постачальників, які реалізують такі товари виключно через Prozorro Market.
- Нитки хірургічні нестерильні без голки,
- Нитки хірургічні стерильні без голки,
- Нитки хірургічні стерильні з голкою,
- Шовний матеріал,
повинні закуповуватись винятково через електронний каталог Prozorro Market. Аналізуючи предмет закупівлі Замовника, як описову його частину, так і наведені зображення (ілюстрації) встановлено, що в складі наявні позиції, які за функціональним призначенням та технічними характеристиками повністю або частково відповідають вищезазначеним категоріям, зокрема:
- Оптоволоконний дріт білий 90см,
- Білий волоконний дріт 90 см з однією голкою,
- Оптоволоконний дріт білий з синім 90 см з односторонньою/двосторонньою голкою,
- Оптоволоконний дріт білий з чорним 90 см з односторонньою/двосторонньою голкою,
- Оптоволоконний дріт 100 см з прямою двосторонньою голкою,
- Біло-блакитна стрічка для догляду за волокном 90 см.
Ці вироби за своїми характеристиками відносяться до категорії шовного матеріалу та ниток хірургічних. Таким чином, Замовник мав обрати процедуру закупівлі через електронний каталог, а не відкриті торги, що є порушенням чинного порядку та обмежує участь постачальників, які реалізують такі товари виключно через Prozorro Market.
×
-
Назва доказу:
Додаток 2 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги.