• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин А-95; Дизельне паливо

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТД _ ПАЛИВО", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та з урахуванням Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Категорії замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Вид закупівлі - процедура закупівлі (відкриті торги, з урахуванням Особливостей). Застосовані критерії оцінки - Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.

Завершена

1 399 984.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 999.92 UAH
Період оскарження: 25.03.2025 15:53 - 18.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації

Номер: abf04fb318c74a7ea99bc992ba509d70
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-25-011722-a.c1
Назва: скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 07.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.03.2025 16:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.04.2025 18:15
Дата виконання рішення Замовником: 15.04.2025 14:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: РІШЕННЯ № 5397-р/пк-пз від 07.04.2025 Комісії Антимонопольного комітету України щодо розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, прийнятої за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "ТД "ІФС" (код ЄДРПОУ: 45067285) від 28 березня 2025 № UA-2025-03-25-011722-a.c1 щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі, виконано Замовником шляхом внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі - «ККод згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-25-011722-a.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fa995d75ea694097bb370bfd0adb4352
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимоги, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть надати підтверджуючі документи саме щодо права користування АЗС через які буде здійснюватися заправка, а також наявності у учасника саме не менше 9 АЗС у м. Дніпро та саме не менше 2 АЗС у Самарівському районі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. В Додатку 1 до тендерної документації, Замовником встановлено вимоги, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть надати підтверджуючі документи саме щодо права користування АЗС через які буде здійснюватися заправка, а також наявності у учасника саме не менше 9 АЗС у м. Дніпро та саме не менше 2 АЗС у Самарівському районі:


«8. Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах, повинна знаходитися на території Дніпропетровської області, в тому числі стаціонарні автозаправні станції у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (не менше 9 АЗС у м. Дніпро, власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин), на території Самарівського району (не менше 2 АЗС у Самарівському районі, власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) ( з наявністю в реалізації усіх видів палива, що є предметом даної закупівлі.
9. Учасник повинен надати підтверджуючі документи щодо права користування запропонованою АЗС через які буде здійснюватися заправка (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин), які повинні бути дійсними до кінця 2025 року.»


Дискримінаційна вимога в частині надання учасниками підтверджуючих документів щодо права користування запропонованою АЗС

Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників обмеженого переліку документального підтвердження наявності у учасника можливості здійснення відпуску Товару на АЗС, які знаходяться саме у праві користування учасника:
- підтверджуючі документи щодо права користування АЗС (власні АЗС);
ТА/АБО
- підтверджуючі документи щодо права користування АЗС (орендовані АЗС);
ТА/АБО
- підтверджуючі документи щодо права користування АЗС (суборендовані АЗС);
ТА/АБО
- підтверджуючі документи щодо права користування АЗС (партнерських взаємовідносин на право користування АЗС)



Користування — це правові норми, які встановлюють порядок добування з речей їхніх корисних властивостей. Одна з трьох класичних правомочностей власника (нарівні з володінням і розпорядженням).
Право власності — це сукупність правових норм, які регулюють відносини, пов'язані з володінням, користуванням і розпорядженням власником належним йому майном на свій розсуд і у своїх інтересах, усуненням усіх третіх осіб від протиправного втручання у сферу його володіння цим майном, а також обов'язки власника не порушувати прав та законних інтересів інших осіб.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві користуванні або АЗС у праві власності - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування АЗС Скаржником.
Оскільки самостійного поняття «партнерський договір», діюче законодавство не передбачає, Скаржником та його партнером було укладено договір купівлі-продажу бланків-дозволів для отоварення ПММ (у відповідності до вимог ст.ст. 655, 656 Цивільного кодексу України).
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС у праві користування учасника, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренди/суборенди або АЗС у праві користуванні учасником, на підставі партнерських взаємовідносин - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/користувачі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренди/суборенди, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

Дискримінаційна вимога в частині наявності не менше 9 АЗС у м. Дніпро та не менше 2 АЗС у Самарівському районі

Замовник встановив вимогу в частині наявності АЗС у учасника з наступним місцезнаходженням:
- стаціонарні автозаправні станції у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (не менше 9 АЗС у м. Дніпро);
- на території Самарівського району (не менше 2 АЗС у Самарівському районі).

На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта з наступним місцезнаходженням на території м. Дніпро:
АЗС у м. Дніпро (у кількості 8 АЗС у м. Дніпро), що складає менше 9 АЗС у м. Дніпро;
Адреси мережі БРСМ-нафта в територіальних межах міста Дніпро у кількості 8 АЗС:
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Журналістів, буд. 16 В
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Набережно-Заводська, буд 70 А
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Павлова, буд. 16 В
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Малиновського, буд. 110 А
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Пушкіна, буд. 42 Б
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Каруни, 93Г
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Марії Лисиченко, 4
Дніпропетровська обл, м. Дніпро, вул. Гаванська 8б

На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта з наступним місцезнаходженням на території Самарівського району:
Адреса АЗС БРСМ-нафта в територіальних межах Самарівського району міста Дніпра у кількості 1 (одна) АЗС:
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, Самарівський район, вул. Гаванська, 8б
Звертаємо увагу, що Замовник КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ ЧЕРКАСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ є комунальним підприємством з надання за основним зареєстрованим видом діяльності - загальної медичної практики на території Черкаської селищної об’єднаної територіальної громади.
Склад Черкаської селищної об’єднаної територіальної громади:
Черкаська селищна рада (смт. Черкаське)
Гвардійська селищна рада (смт. Гвардійське)
Тобто, фактично Замовник здійснює свої функції на території смт. Черкаське (Дніпропетровської області) та смт. Гвардійське (Дніпропетровської області).
Постає питання, навіщо Замовнику така кількість АЗС на території м. Дніпра з урахуванням, що здійснення своїх безпосередніх функцій автотранспорт Замовника буде здійснювати на території Черкаської селищної об’єднаної територіальної громади.
Також Скаржник може запропонувати на території Самарівського району Дніпропетровської області (НЕ Самарівського району міста Дніпра) дві АЗС, які за своїм територіальним місцерозташуванням знаходяться в безпосередній близькості до адреси місцерозташування Замовника та здійснення ним своїх функцій.
Адреси мережі БРСМ-нафта в територіальних межах Самарівського району Дніпропетровської області у кількості 2 АЗС:
Дніпропетровська область, Новомосковський район, с. Хащеве, вул. Овчаренко , 2а
Дніпропетровська область, м. Новомосковськ, вул. Сучкова, 66д

З урахуванням вищезазначеного, наявні дискримінаційні вимоги до Скаржника в частині визначеного місцерозташування АЗС учасників «не менше 9 АЗС у м. Дніпро» ТА «не менше 2 АЗС у Самарівському районі».
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах, у кількості не менше 9 (дев’яти) АЗС у м. Дніпро та не менше 2 (двох) АЗС у Самарівському районі - може запропонувати виключно один постачальник палива або афілійовані із ним суб’єкти господарювання, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 5b4880e5dcd549ddae456c5236da4ed6
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із ТД вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника з наданням переліку
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2.В Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника з наданням документів та їх переліком:
«Крім того, в складі тендерної пропозиції Учасник надає довідку довільної форми про наявність в нього (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника (в разі потреби) із підтвердженням копіями свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких автотранспортних засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких автотранспортних засобів).»
Вимагаючи від учасників наявність в нього (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника (в разі потреби) із підтвердженням копіями свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких автотранспортних засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких автотранспортних засобів) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки тендерною документацією передбачено можливість здійснення заправку автомобілів через АЗС за талонами, які Скаржник може запропонувати для постачання товару Замовнику, а отже вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника (в разі потреби) із підтвердженням копіями свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких автотранспортних засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких автотранспортних засобів - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють продаж талонів, які надають їм право реалізації палива через партнерську мережу АЗС та не мають бензовозів, які здійснюють поставку палива на АЗС.
Бензовози належать тим суб’єктам господарювання, які безпосередньо здійснюють поставку/доставку палива за адресою АЗС, а не учасникам, які здійснюють продаж талонів. Тим паче, Замовник встановлює вимогу щодо здійснення постачання палива за талонами на АЗС.

Також, умовами Проекту договору передбаченими Додатком № 2 до ТД визначено:
п. 1.1. Постачальник зобов’язується протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Договорі, передати Замовнику бензин А-95 та дизельне паливо (далі – Товар) на АЗС Постачальника з використанням талонів/відомостей (бланків – дозволів внутрішнього обігу на відпуск Товару), а Замовник зобов’язується приймати у власність Товар та повністю оплачувати його вартість (ціну) в порядку та на умовах визначених в цьому Договорі.
п. 2.2. Під терміном Довірена особа Замовника (фактичного держателя, пред’явника талонів та/або відомостей Сторони розуміють будь – яку особу, якій Замовник передав талони та/або відомості і тим самим уповноважив її на вчинення дій по отриманню Товару від імені та за рахунок Замовника. Сторони погоджуються вважати, що кожен, хто пред’являє талони та/або відомості є уповноваженим представником (повіреним) Замовника на отримання Товару за цим Договором.
п. 2.3. Талон/скреч-картка – є документом встановленого зразка та форми, одноразового використання, який посвідчує право Замовника та/або уповноваженого ним представника на одержання певної кількості та певної марки пального на АЗС. Талон надає право Замовнику або його Довіреній особі отримати Товар на АЗС. Талон не є платіжним документом, що підтверджує оплату Товару.
п. 2.4. Паливна картка – є пластикова картка з вбудованим чіпом, на якій зберігається пальне у грошовому еквіваленті або в літрах з фіксованою ціною. Паливні картки діляться на лімітовані та безлімітні.

Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які пропонують виключно таку мережу АЗС, яка має власні бензовози та/або ті учасники, які безпосередньо займаються перевезеннями палива та мають бензовози, в тому числі до АЗС.
Вважаємо, що Замовник неправомірно встановив вимогу про наявність бензовозів у закупівлі палива за талонами.
У випадку закупівлі талонів – наявність у учасника бензовозів не можлива, оскільки ми здійснюємо продаж талонів на пальне в мережі АЗС БРСМ-нафта, на підставі укладеного між нами та продавцем талонів мережі АЗС БРСМ-нафта партнерського договору.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
(Скаржник надає копію партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).)
Отже, зазначений вище партнерський договір надає Скаржнику право здійснювати перепродаж талонів (скретч-карт), емітованих мережею БРСМ-НАФТА, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому Скаржник не має у наявності автотранспорту для поставки палива наливом.
Більш того, учасник повинен надати на підтвердження цих прав на бензовози - копії свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин), а також лист від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких автотранспортних засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких автотранспортних засобів).
Отже, документація містить необґрунтовані, суперечливі вимоги, які передбачають наявність у учасника матеріально-технічної бази (бензовозів) у праві власності та/або оренди та/або суборенди та/або на підставі партнерських взаємовідносин та підтверджувальні документи на них, для здійснення відпуску товару за талонами.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0f378f5ffdae4f8abc955fb0ac504114
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність та переліком на кожній із запропонованих АЗС.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.3.В Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність та переліком на кожній із запропонованих АЗС:
«Для забезпечення рівних прав Учасників та з метою уникнення дискримінації Учасників, враховуючи воєнний стан в Україні, перебої в постачанні електроенергії, з метою забезпечення безперебійного постачання пально-мастильних матеріалів, Учасники в складі тендерної пропозиції надають лист у довільній формі про наявність на кожній із запропонованих ним АЗС генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких засобів).»
Вважаємо, що Замовником необґрунтовано вимагається від учасників наявність можливості забезпечення автозаправних станцій безперебійним електроживленням, в тому числі з застосуванням альтернативних джерел електропостачання та генераторів, з огляду на наступне:
По-перше: гарантувати та забезпечувати на АЗС наявність альтернативних джерел електропостачання може лише власник/користувачі/орендарі АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника, який планує залучити партнерську мережу автозаправних станцій, що описано в пункті 1. цієї Скарги.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-НАФТА. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Згідно чинного законодавства за постановою Кабінетів Міністрів України № 314 від 18 березня 2022 року «Про деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», власники підприємств на яких використовуються генератори мають подати до органів ліцензування, дозвільних органів та суб'єктів надання публічних (електронних публічних) послуг тільки декларацію про провадження господарської діяльності.
Відомості, які вносять до декларації про провадження господарської діяльності:
• для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ, місцезнаходження (крім військових частин, військових закладів, установ), контактний номер телефону, адреса електронної пошти, прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи або його уповноваженого представника;
• для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України), місце проживання, контактний номер телефону, адреса електронної пошти;
• назва виду господарської діяльності/частини виду господарської діяльності, який провадиться суб'єктом господарювання, або інформація щодо змін, які вносяться до дозвільного документа;
• зазначається фактична адреса провадження господарської діяльності;
• назва дозвільного документа на заміну якого подана декларація або до якого декларацією вносяться зміни;
• відмітка про те, що суб'єкт господарювання ознайомлений з вимогами законодавства, якими встановлено вичерпний перелік вимог до провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, отриманню документа дозвільного характеру, іншого результату надання публічної послуги, на заміну якого подана декларація, та зобов'язується їх виконувати.
На виконання Закону України “Про охорону праці” та відповідно до вимог Державних нормативно - правових актів з охорони праці, на підприємстві обов'язково повинна бути особа (працівник) відповідальний за експлуатацію генератора електроенергії, який пройшов інструктаж з охорони праці та пожежної безпеки при експлуатації генератора електроенергії, а також повинен знати будову та принцип роботи генератора. Вищезазначена відповідальна особа призначається наказом, підписаним керівником підприємства, про призначення відповідальних осіб за роботу з обладнання підвищеної небезпеки (генератором електроенергії).

Отже, з урахуванням норм, які передбачені для встановлення генераторів на підприємстві, встановлювати останні на кожній АЗС повинна юридична особа – власник/користувач/орендар АЗС, який крім встановлення такого генератора, призначає відповідальну особу за його експлуатацію.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта, тобто з залученням партнерської мережі АЗС. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Предметом укладеного між Скаржником та партнером договору є купівля-продаж талонів для отримання ПММ на АЗС:
(На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).)
Умовами укладеного між нами та партнерською мережею АЗС договором - не передбачено наявність інформації про генератори або інших резервних засобів живлення на кожній АЗС, а також Постачальник (як сторона договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) не має зобов’язань з надання таких послуг на АЗС, зокрема обов’язку надання Скаржнику (Покупцю згідно партнерського договору) внутрішніх документів господарської діяльності мережі АЗС, переліку генераторів або інших резервних засобів живлення, а також підтверджуючих документів про їх наявність (листів з переліком засобів безперебійного електроживлення на кожній АЗС мережі (яка має більше 200 одиниць автозаправних станцій по всій території України)).
Скаржник не має права запросити матеріали технічної інвентаризації на кожну АЗС мережі АЗС Партнера, а отже вимога в частині надання учасниками у складі пропозиції листа у довільній формі про наявність на кожній із запропонованих ним АЗС генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких засобів – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника у праві на участь у відповідній процедурі закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: c5eba74deb85465db18ca900f3b1de2b
Заголовок пункту скарги: 4. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу щодо терміну дії талонів/скретч-карт Постачальника, який повинен складати не менше 12 місяців з дати передачі талонів або скретч-карток Замовнику.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Про суперечливі умови тендерної документації:

2.1. В Додатку № 1 до ТД та п. 3.3. Додатку № 2 до ТД (Проєкт договору): Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів/скретч-карт Постачальника, який повинен складати не менше 12 місяців з дати передачі талонів або скретч-карток Замовнику:
«3.3. Термін дії талонів/скретч-карт Постачальника не менше 12 місяців з дати передачі талонів або скретч-карток Замовнику.»

Замовник визначає умову, що обмежує Скаржника та таку, що суперечить іншим умовам тендерної документації в частині терміну дії талонів: «Термін дії талонів/скретч-карт Постачальника не менше 12 місяців з дати передачі талонів або скретч-карток Замовнику»

Така вимога є суперечливою та такою, що не відповідає вимогам ст. 5 Закону та частини четвертої ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2025 року.
Згідно п. 1.1. Проєкту договору (Додаток № 2 до ТД) Замовник визначає Предмет договору: 1.1. Постачальник зобов’язується протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Договорі, передати Замовнику бензин А-95 та дизельне паливо (далі – Товар) на АЗС Постачальника.
Також, Згідно п. 6.3. Проєкту договору (Додаток № 2 до ТД):
6.3. Строк передачі товару: з дати укладення договору до 31.12.2025 року.
11.1. Цей Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до «31» грудня 2025 року, а в частині оплати отриманих Товарів – до їх повної оплати. Строк дії цього Договору та строк виконання зобов’язань щодо передачі Товару може бути продовжено у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат Замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в цьомуДоговорі.
Але, при цьому, Замовник встановлює вимогу в частині строку дії талонів - не менше 12 місяців з дати передачі талонів або скретч-карток Замовнику, що не узгоджується між собою та з діючими вимогами законодавства, в тому числі Цивільного та Господарського кодексу України.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів на паливо, який повинен бути не менше 12 місяців з дати передачі талонів або скретч-карток Замовнику, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2025 року, при цьому Проєктом Договору також передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2025 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 25.03.2025 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 02.04.2025 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 12 місяців з дати передачі талонів або скретч-карток Замовнику, – а отже, закінчуватись щонайменше квітнем 2026 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 1 до ТД та Проєкту договору (Додатку № 2 до ТД), а також Форми оголошення в частині строку поставки Товару, а саме щодо Термін дії талонів на паливо - не менше 12 місяців з дати передачі талонів або скретч-карток Замовнику.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше 12 місяців з дати передачі талонів або скретч-карток Замовнику, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 12 місяців з дати передачі талонів або скретч-карток Замовнику, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2025 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2025 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: не менше 12 місяців з дати передачі талонів або скретч-карток Замовнику.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації