• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони будівель Одеської обласної прокуратури в Одеській області

Торги не відбулися

3 513 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 35 136.00 UAH
Період оскарження: 25.03.2025 15:46 - 19.04.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення пропозиції

Номер: 72455a62f7b34dbeab9e63e42b8cac43
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-25-011495-a.c5
Назва: Скарга на неправомірне відхилення пропозиції
Скарга:
За результатами проведення процедури відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-25-011495-a) за предметом закупівлі ДК 021:2015 код 79710000-4 – Охоронні послуги (Послуги з охорони будівель Одеської обласної прокуратури в Одеській області), 05 липня 2025 року замовником прийнято рішення № 84 від 04 липня 2025 рокуу про відхидення тендерної пропозиції Учасника – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ "ЦЕНТР-КИЇВ" (надалі за текстом – ТОВ "АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ "ЦЕНТР-КИЇВ", Скаржник, Учасник) з наступних підстав:
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 10.07.2025 18:16
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ "ЦЕНТР-КИЇВ", Ігор Дубчак 380957776136 i.dubchak@centr.od.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 16bb96c50ee747109483c68af05d04d9
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо підстав зазначениих у пунктах 1 та 2 рішення № 84 від 04 липня 2025 року слід зазначити таке.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до 43 Постанови № 1178 від 12.10.2022 р. (далі-Постанови), під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте, всупереч зазначеній нормі Замовником не було надано право на віправлення вказаних невідповідностей
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6c72020e55bf48649976c869a5a873fb
Заголовок пункту скарги: Щодо пункту 3 рішення рішення № 84 від 04 липня 2025 року слід зазначити таке.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно з абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Натомість рішення Замовника № 84 від 04.07. 2025 року не містить жодного пояснення у чому саме полягає невідповідність, що на думку Скаржника позбавляє останнього права на обєктивний розгляд його пропозиції, а також свідчить про упереджене ставлення до Скаржніка адже під час розгляду пропозиції Учасника ТОВ “САМСОН -ГРУПП-06” Замовник надав йому право на віправлення невідповідностей у технічній частині документації
До того ж варто зазначити, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Узагальнена практика розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування наголошує, що у разі виявлення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника процедури закупівлі, замовнику необхідно встановити, чи підпадають вони під визначення, встановлене пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до положень Закону, Особливостей та практики Комісії під таке визначення підпадають всі невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, окрім двох випадків:
- відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
- відсутності та/або невідповідності документів, які стосуються безпосередньо предмета закупівлі, його технічних, якісних та кількісних характеристик.
Зважаючи на вищезазначене, вважаємо, що замовник не мав в даному випадку достатніх підстав для відхилення пропозиції/
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на відхилення пропозиції ТОВ "ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС"

Номер: b68c86aa938d47138a8712f9e994f5a2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-25-011495-a.a4
Назва: Скарга на відхилення пропозиції ТОВ "ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС"
Скарга:
Дата розгляду скарги: 23.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.06.2025 16:18
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.07.2025 14:45
Автор: ТОВ "ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС", Григорій Діногло +380665046071 tov.titanius@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 02223a69c68448ddab90c8a02df38dc6
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п.16 додатку 5 до тендерної документації учасникам потрібно було надати: довідку у довільній формі, що містить інформацію щодо наявності документів, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Стосовно підстави відхилення зазначаємо наступне.
Відповідно до п.16 додатку 5 до тендерної документації учасникам потрібно було надати: довідку у довільній формі, що містить інформацію щодо наявності документів, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку та документів, що підтверджують відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків у працівників/службовців Учасника, які будуть залучатись для виконання умов Замовника, безпосередньо на постах (надати копії підтверджуючих документів).
У складі тендерної пропозиції надано довідку №10 від 26.03.2025 року (файл: 19.1.Довідка про огляди працівників.pdf.p7s) та медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівників (файл: 19. нарко-псих, мед. на охоронників, які будуть безпосер.задіяні_compressed.pdf.p7s) та карти працівників, які підлягають попередньому (періодичному) медичному огляду (файл: 19. нарко-псих, мед. на охоронників, які будуть безпосер.задіяні_compressed.pdf.p7s).
Скаржником не була надана жодна недостовірна інформація.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №76 від 06.06.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 0a0c2ea73c9e44ff8f06d1f7d54b61b9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-25-011495-a.a3
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.05.2025 14:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.05.2025 16:02
Дата виконання рішення Замовником: 29.05.2025 11:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення скасовано
Автор: ТОВ "ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС", Григорій Діногло +380665046071 tov.titanius@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 979bad1728934b46b04dc068383dfdd7
Заголовок пункту скарги: пункт 7 додатку 4 до тендерної документації: у складі пропозиції Учасник повинен надати розрахунок однієї години праці охоронника з урахуванням усіх обов'язкових платежів, податків і зборів, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 7 додатку 4 до тендерної документації: у складі пропозиції Учасник повинен надати розрахунок однієї години праці охоронника з урахуванням усіх обов'язкових платежів, податків і зборів, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно). Розрахунок ціни тендерної пропозиції (з ПДВ та без ПДВ) з урахуванням усіх своїх витрат, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно).
Відповідно до пункту 20 додатку 5 до тендерної документації: у складі пропозиції Учасник повинен надати розрахунок однієї години праці охоронника з урахуванням усіх обов'язкових платежів, податків і зборів, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно). Розрахунок ціни тендерної пропозиції (з ПДВ та без ПДВ) з урахуванням усіх своїх витрат, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно).
В складі тендерної пропозиції учасника не надано розрахунок однієї години праці охоронника з урахуванням усіх обов'язкових платежів, податків і зборів, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно).
Варто зазначити, що замовник не повинен був звертатися до учасника вимогою про усунення невідповідностей, оскільки вказані документи не відносяться до переліку вказаному в п. 43 Особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "САМСОН-ГРУПП-06" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 730caa20c4c443b7994a49fa09e53d59
Заголовок пункту скарги: пункт 1 розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації: тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до пункту 1 розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації: тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником) та завантаження файлів з: - тендерною пропозицією, яка подається у формі, наведеній у ДОДАТКУ № 1 тендерної документації.
Відповідно до пункту 1 додатку 5 до тендерної документації: Тендерна пропозиція, яка подається у формі, наведеній у ДОДАТКУ № 1 тендерної документації.
Відповідно до додатку 1 до тендерної документації:
1Тендерна пропозиція оформлюється та подається за встановленою замовником формою. Учасник не повинен відступати від даної форми.
2 ПДВ нараховується у випадках, передбачених законодавством України.
Вимоги до оформлення форми «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ»:
1. До кінцевої вартості тендерної пропозиції включаються усі витрати Учасника.
2. Ціна тендерної пропозиції має бути визначена чітко та остаточно без будь-яких посилань, обмежень або застережень. Тендерна пропозиція, яка буде мати будь-які посилання, обмеження або застереження щодо ціни тендерної пропозиції, буде відхилено як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Відповідно до пункту 1 форми тендерної пропозиції: Розмір сплати податку (податок на додану вартість або єдиний податок) у відсотках: __
Відповідно до інформації, що розміщена в електронній системі закупівель: Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 22 квітня 2025 15:51.

В складі тендерної пропозиції учасника надано тендерну пропозицію № 01/22-Т від 22 квітня 2025 року (фал: Тендерна пропозиція нова редакція), в якій не заповнений пункт 1, зокрема не вказано розмір сплати податку у відсотках.
Крім того, тендерна пропозиціє не є такою, що чітко розрахована, оскільки загальна кількість людино-годин становить 43920, що відповідає загальній сумі людино-годин за всіма позиціями разом у погодженому додатку 4 до тендерної документації (файл: Згода з ТЗ).
Варто звернути увагу, що така кількість людино годин була розрахована саме з 21.04.2025 року, що є раніше ніж кінцевий строк подання пропозицій. Тобто, цінова пропозиція включає проміжок часу, в який учасник фактично вже не наддасть послуги.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "САМСОН-ГРУПП-06" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 32caffd80ae94977a41d230e3cf1c2cb
Заголовок пункту скарги: пункту 1.3.4. додатку 2 до тендерної документації вимагали надати: листи-згоди кожного працівника/службовця Учасника в довільній формі на обробку персональних даних.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до пункту 1.3.4. додатку 2 до тендерної документації вимагали надати: листи-згоди кожного працівника/службовця Учасника в довільній формі на обробку персональних даних.
Відповідно до пункту 18 додатку 2 до тендерної документації вимагали надати: листи-згоди кожного працівника/службовця Учасника в довільній формі на обробку персональних даних.
Відповідно до пункту 7 додатку 5 до тендерної документації вимагали надати: документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції, договору за проведеними торгами.

В складі тендерної пропозиції учасника надано наказ № 6 від 23.04.2021 року (файл: Правоустановчі документи, сторінка 22). Відповідно до цього наказу Бабенко Вікторія Олегівна є працівником учасника та займає посаду директора. Відповідно учасник повинен був надати лист-згоду в довільній формі на обробку персональних даних Бабенко Вікторії Олегівни, проте цього не зробив.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "САМСОН-ГРУПП-06" містить невідповідності, відповідно до п.43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: d1b9811de3324bd8a086afe8eee1a100
Заголовок пункту скарги: до пункту 1.3.5. додатку 2 до тендерної документації вимагали надати: дійсні на момент розкриття тендерної пропозиції посвідчення працівників/службовців Учасника, які будуть залучатись для виконання умов Замовника, безпосередньо на постах, оформлених відповідно до вимог частини четвертої статті 11 Закону України «Про охоронну діяльність».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до пункту 1.3.5. додатку 2 до тендерної документації вимагали надати: дійсні на момент розкриття тендерної пропозиції посвідчення працівників/службовців Учасника, які будуть залучатись для виконання умов Замовника, безпосередньо на постах, оформлених відповідно до вимог частини четвертої статті 11 Закону України «Про охоронну діяльність».
Відповідно до пункту 19 додатку 5 до тендерної документації вимагали надати: дійсні на момент розкриття тендерної пропозиції посвідчення працівників/службовців Учасника, які будуть залучатись для виконання умов Замовника, безпосередньо на постах, оформлених відповідно до вимог частини четвертої статті 11 Закону України «Про охоронну діяльність».
Відповідно до інформації, що розміщена в електронній системі закупівель: кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 22 квітня 2025 15:51.

В складі пропозиції учасника надано службове посвідчення видане Локтєву Віталію Віталійовичу (файл: Посвідчення працівників, сторінка 21) зі строком дії до 01.10.2024 року. Отже, таке посвідчення не було дійсним на момент розкриття тендерної пропозиції.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "САМСОН-ГРУПП-06" містить невідповідності, відповідно до п.43 Особливостей.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 667d6ca86b60426e8f3a8687a6c9d42a
Заголовок пункту скарги: пункту 1.2.2 додатку 2 до тендерної документації вимагали надати: довідку у довільній формі, якою підтверджено наявність дозволу (іншого документа) на зберігання, носіння вогнепальної зброї та/або травматичної зброї співробітниками Учасника (для чергової групи швидкого реагування)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 5. Відповідно до пункту 1.2.2 додатку 2 до тендерної документації вимагали надати: довідку у довільній формі, якою підтверджено наявність дозволу (іншого документа) на зберігання, носіння вогнепальної зброї та/або травматичної зброї співробітниками Учасника (для чергової групи швидкого реагування), виданого учаснику процедури закупівлі або його працівнику/службовцю, у межах чинного законодавства (надати копії підтверджуючих документів).
Відповідно до пункту 11 додатку 5 до тендерної документації вимагали надати: довідку у довільній формі, якою підтверджено наявність дозволу (іншого документа) на зберігання, носіння вогнепальної зброї та/або травматичної зброї співробітниками Учасника (для чергової групи швидкого реагування), виданого учаснику процедури закупівлі або його працівнику/службовцю, у межах чинного законодавства (надати копії підтверджуючих документів).

В складі тендерної пропозиції учасника надано довідку №28/28-Т від 01.04.2025 року (файл: Довідка наявність дозволу на зброю), а також надано витяг з Єдиного реєстру зброї про наявність дозволу на зберігання, носіння зброї, боєприпасів до неї, основних частин зброї, пристроїв, патронів до них, що видано Сатановському Сергію Миколайовичу (файл: Витяги на зброю працівники, стр 4).

При перевірці вказаного дозволу за порядку, що зазначено в ньому, надається інформацію, що вказаний дозвіл анульовано.

Разом з тим, витяг з Єдиного реєстру зброї про наявність дозволу на зберігання, носіння зброї, боєприпасів до неї, основних частин зброї, пристроїв, патронів до них, що видано Левченко Костянтину Івановичу взагалі неможливо перевірити його дійсність за порядком зазначеним в такому документі, оскільки Qr-код не зчитується, а інформація про реквізити не є чіткою.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "САМСОН-ГРУПП-06" містить невідповідності, відповідно до п.43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 9acfb4e787034b218f45d9114e6d206a
Заголовок пункту скарги: пункт 1.1 додатку 2 до тендерної документації: довідка, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного договору (договору відповідно до даного предмета закупівлі послуги з охорони та/або 79710000-4 – Охоронні послуги) за період з 2019 по 2024 року,
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 6. Відповідно до пункту 1.1 додатку 2 до тендерної документації: довідка, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного договору (договору відповідно до даного предмета закупівлі послуги з охорони та/або 79710000-4 – Охоронні послуги) за період з 2019 по 2024 року, датована не раніше дати виходу оголошення про проведення процедури закупівлі, за формою:
№ п/п Назва контрагента Предмет договору Термін виконання договору Адреса та контактні телефони контрангента

Для підтвердження інформації учасник повинен надати аналогічний договір відповідно до даного предмета закупівлі послуги з охорони та/або 79710000-4 – Охоронні послуги (з усіма додатками) та документи, що підтверджують його виконання, а саме:
- позитивний відгук, виданий установою (організації) із зазначенням дати і номеру договору (на який надано відгук) та інформації про належне виконання договору стосовно якості і строків;
- акт (-и) виконаних робіт (наданих послуг) або накладна або акт (-и) прийому передачі.
Відповідно пункту 9 додатку 5 до тендерної документації: Довідка, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного договору (договору відповідно до даного предмета закупівлі послуги з охорони та/або 79710000-4 – Охоронні послуги) за період з 2019 по 2024 року, датована не раніше дати виходу оголошення про проведення процедури закупівлі, за формою:
№ п/п Назва контрагента Предмет договору Термін виконання договору Адреса та контактні телефони контрангента

Для підтвердження інформації учасник повинен надати аналогічний договір відповідно до даного предмета закупівлі послуги з охорони та/або 79710000-4 – Охоронні послуги (з усіма додатками) та документи, що підтверджують його виконання, а саме:
- позитивний відгук, виданий установою (організації) із зазначенням дати і номеру договору (на який надано відгук) та інформації про належне виконання договору стосовно якості і строків;
- акт (-и) виконаних робіт (наданих послуг) або накладна або акт (-и) прийому передачі.

В складі тендерної пропозиції учасника надано:
- довідка №31/28-Т від 28.03.2025 року (файл: Довідка аналогічний договір);
- договір № 02/07-О від 17.07.2023 з актами (файл: Аналогічний договір 1);
- договір № 12/23-О від 13.12.2023 з актами (файл: Аналогічний договір 2).

Надані документи не відповідають вимогам документації, оскільки:

По-перше, в довідці за позицією 1 учасник вказав, що строк дії договору № 02/07-О від 17.07.2023 є 01.08.2023р- 01.08.2024р. з пролонгацією, що не відповідає відомостям зазначеним у самому договорі. Зокрема в п. 10.1 договору вказано, що договір діє з 17.07.2023 до 17.07.2024.
Відповідно до п. 11.5 договору вказано, що додаткові угоди до нього є невідʼємною частиною.
Відповідно до п.10.5. договір може бути розірваний тільки у випадках визначених п.п. 4.2.1-4.2.4, 5.2.3 та за домовленістю сторін, яка оформлюється додатковою угодою.
Тобто, за умовами договору для завершення його виконання потрібно укласти додаткову угоду, яка є його невідʼємною частиною. Таких додаткових угод в складі пропозиції не було надано.
Фактично за цим договором надано акти за період з 01.08.2023 по 31.12.2024. Тобто, договір відповідно до п. 10.1 автоматично було пролонговано на 1 рік, а саме до 17.07.2024., а потім ще раз було пролонговано до 17.07.2025. Оскільки до договору не було надано жодних додаткових угод, то договір продовжувався саме на 1 рік, а не до кінця поточного року. З цього скаржник робить висновок, що вказаний договір є діючим, або учасник надав не всі додаткові угоди до договору.
Підсумовуючи, строк дії такого договору є саме з 17.07.2023 по 17.07.2025.
Крім того, відповідно до додатку 1 до вказаного договору вартість охорони в повному обсязі за послуги становить 38000 грн, проте всі акти надані на суму 38400 грн. Разом з тим, акти за період з 17.07.2023 по 01.08.2023 року не були надані в складі тендерної пропозиції, також не було надано актів після 31.12.2024 року.

По-друге, в довідці за позицією 2 учасник вказав, що строк дії договору 12/23-О від 13.12.2023 є 13.12.2024 – 13.12.2024р. з пролонгацією, що не відповідає відомостям зазначеним у самому договорі. Зокрема в п. 10.1 договору вказано, що договір діє з 13.12.2023 до 30.11.2024.
Відповідно до п. 11.5 договору вказано, що додаткові угоди до цього договору є його невідʼємною частиною.
Відповідно до п.10.5. договір може бути розірваний тільки у випадках визначених п.п. 4.2.1-4.2.4, 5.2.3 та за домовленістю сторін, яка оформлюється додатковою угодою.
Тобто, за умовами договору для завершення його виконання потрібно укласти додаткову угоду, яка є його невідʼємною частиною. Таких додаткових угод в складі пропозиції не було надано.
Фактично за цим договором надано акти за період з 13.12.2023 по 31.12.2024. Тобто, договір відповідно до п. 10.1 автоматично було пролонговано на 1 рік, а саме до 13.12.2025., а потім ще раз було пролонговано до 13.12.2025. Оскільки до договору не було надано жодних додаткових угод, то договір продовжувався саме на 1 рік, а не до кінця поточного року. З цього скаржник робить висновок, що вказаний договір є діючим, або учасник надав не всі додаткові угоди до договору.
Підсумовуючи, строк дії такого договору є саме з 13.12.2023 по 13.12.2025. Крім того, не було надано актів після 31.12.2024 року.

Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "САМСОН-ГРУПП-06" містить невідповідності, відповідно до п.43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: d404cab18538409ebe909a141727cb99
Заголовок пункту скарги: пункту 1 розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації: Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 7. Відповідно до пункту 1 розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації: Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником) та завантаження файлів з: інформацією, що підтверджує відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам по предмету закупівлі ДОДАТОК № 4 (увесь ДОДАТОК погоджується та подається у складі тендерної пропозиції).
Відповідно до пункту 3 додатку 5 до тендерної документації вимагали надати: Інформація, що підтверджує відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам по предмету закупівлі ДОДАТОК № 4 (увесь ДОДАТОК погоджується та подається у складі тендерної пропозиції).
Відповідно до додатку 4 була передбачена форма таблиці, а саме:
№ Найменування об'єкту адреса об'єкту кількість охорони (чол.) Кількість та типи постів робочих годин на день
(в робочий день) робочих годин на день
(в передсвяткоий день) робочих годин на день
(в святковий день) робочих годин на день
(у вихідний день) Всього кількість людино – годин з 21.04.2025 по 31.12.2025

В складі пропозиції учасника надано інформацію про технічні, якісні, кількісні характеристики № 36/28-Т від 28.03.2025 року (файл: Згода з ТЗ), в якій учасник погодився з тим, що всього людино-годин потрібно враховувати за кожною позицією саме з 21.04.2025 по 31.12.2025. Зазначене підтверджується і тендерною пропозицією №01/22-Т від 22.04.2025 року (файл: Тендерна пропозиція нова редакція), в якій учасник врахував загальну кількість людино-годин як 43920 за всіма позиціями разом. Хоча станом на зараз, та станом на кінцевий строк подання тендерних пропозицій, зокрема 22 квітня 2025 15:51 надання послуг так і не було розпочато.
Отже, надана інформацію не підтверджує відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам по предмету закупівлі.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "САМСОН-ГРУПП-06" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №59 від 30.04.2025 року.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ "САМСОН-ГРУПП-06", не звернув увагу на відсутність необхідних документів та в супереч власних вимог визначив переможцем ТОВ "САМСОН-ГРУПП-06", хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможцем ТОВ "САМСОН-ГРУПП-06", що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне визначення Переможцем закупівлі ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06»

Номер: 325b22187022428b9d0c406fc4c35ec7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-25-011495-a.a2
Назва: Скарга на неправомірне визначення Переможцем закупівлі ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06»
Скарга:
За результатами проведення процедури відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-25-011495-a за предметом закупівлі ДК 021:2015 код 79710000-4 – Охоронні послуги (Послуги з охорони будівель Одеської обласної прокуратури в Одеській області), 30 квітня 2025 року замовником прийнято рішення № 59 від 30 квітня 2025 року про визначення Учасника – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «САМСОН-ГРУПП-06» переможценм процедури закупівлі. Товариство з обмеженою відповідальністю «Агенція безпеки «Центр-Київ» (надалі за текстом – ТОВ «АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ «ЦЕНТР-КИЇВ», Скаржник) не погоджується з рішенням Замовника з огляду на таке.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.05.2025 15:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.05.2025 15:10
Дата виконання рішення Замовником: 29.05.2025 11:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення скасовано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ "ЦЕНТР-КИЇВ", Ігор Дубчак 380957776136 i.dubchak@centr.od.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 00a0dd91ed724881bd1aac2abf8444f1
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо розміщення вимоги про усунення невідповідностей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додаток 4 до тендерної документації визначає ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ та інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі до предмета закупівлі за ДК 021:2015 код 79710000-4 – Охоронні послуги (послуги з охорони будівель Одеської обласної прокуратури в Одеській області).
Відповідно до пункту 7 додатку № 4 та пункту 20 додатку № 5 тендерної документації, у складі пропозиції учасник повинен надати розрахунок однієї години праці охоронника з урахуванням усіх обов’язкових платежів, податків і зборів на період з 21.04.2025 по 31.12.2025 (включно), а також розрахунок ціни тендерної пропозиції (з ПДВ та без ПДВ) з урахуванням усіх своїх витрат на період з 21.04.2025 по 31.12.2025 (включно).
У складі тендерної пропозиції ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» відсутній як розрахунок однієї години праці охоронника, так і розрахунок ціни тендерної пропозиції на зазначений період.
Проте 28 квітня 2025 року замовником було розміщено вимогу про усунення невідповідностей до 29.04.2025 17:07 такого змісту:
За результатами розгляду документів тендерної пропозиції учасника № 1 – ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06», яка визначена електронною системою закупівель «PROZORRO» найбільш економічно вигідною, встановлено: Відповідно до пункту 7 додатку № 4 та пункту 20 додатку № 5 тендерної документації у складі пропозиції Учасник повинен надати розрахунок однієї години праці охоронника з урахуванням усіх обов'язкових платежів, податків і зборів, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно). Розрахунок ціни тендерної пропозиції (з ПДВ та без ПДВ) з урахуванням усіх своїх витрат, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно). У складі тендерної пропозиції ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» відсутній розрахунок однієї години праці охоронника з урахуванням усіх обов'язкових платежів, податків і зборів, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно) та розрахунок ціни тендерної пропозиції (з ПДВ та без ПДВ) з урахуванням усіх своїх витрат, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно). Пунктом 43 Особливостей визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Для виправлення виявлених невідповідностей у складі тендерної пропозиції учасник № 1 – ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» повинен надати: - розрахунок однієї години праці охоронника з урахуванням усіх обов'язкових платежів, податків і зборів, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно); - розрахунок ціни тендерної пропозиції (з ПДВ та без ПДВ) з урахуванням усіх своїх витрат, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно).
Відповідно до Постанови №1178 , під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
24 лютого 2025 року на веб порталі Антимонопольного комітету України опубліковано узагальнену практику розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування
Так, пункт 2 зазначеного документу наголошує на тому, що з огляду на положення Закону та Особливостей, а також практику розгляду скарг Комісією, замовник без розміщення повідомлення про усунення невідповідностей повинен відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
У даному випадку необхідно звернути увагу, що вимога тендерної документації має стосуватись безпосередньо предмета закупівлі (його технічних, якісних, кількісних характеристик).
Також орган оскарження звертає увагу Замовників, що не менш поширеними є випадки, коли замовник, навпаки, розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, на які не поширюються положення пункту 43 Особливостей, та надає учаснику можливість виправити невідповідності в інформації та/або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі помилково вважаючи, що їх виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Як приклади неправомірного застосування замовниками положень пункту 43 Особливостей орган оскарження в узагальненнях зазначає випадки розміщення повідомлень про усунення невідповідностей в інформації та/або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, передбачених такими вимогами тендерної документації, зокрема
- щодо надання та або оформлення кошторисної документації (відсутність документів; помилки в розрахунках; надання кошторисної документації в іншому форматі; відсутність підписів інженера-кошторисника тощо), приклади рішень Комісії: № 14656-р/пк-пз (UA-2024-06-10-011735-a); № 16260-р/пк-пз (UA-2024-07-26-008796-a); № 15093-р/пк-пз (UA-2024-06-06003259-a);
Практика розгляду скарг Комісією свідчить, що розміщення замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель щодо порушення учасниками процедур закупівель зазначених вище та/або аналогічних умов тендерної документації є неправомірним, оскільки вони стосуються саме предмета закупівлі та/або його характеристик, а виправлення таких невідповідностей може призвести до зміни предмета закупівлі.
Разом із цим відповідно до положень Закону та Особливостей замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи наведене, замовнику під час вирішення питання щодо застосування положень пункту 43 Особливостей слід керуватись саме змістом вимоги про усунення невідповідностей та її приналежністю до предмета закупівлі, а не назвою додатка (розділу, пункту тощо) тендерної документації, у якому вона міститься.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 672af351751148b696807d90464863a5
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо невідповідності наданих розрахунів вимогам тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 28 квітня 2025 року Замовником розміщено вимогу про усунення невідповідностей до 29.04.2025 17:07 наступного змісту:
За результатами розгляду документів тендерної пропозиції учасника № 1 – ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06», яка визначена електронною системою закупівель «PROZORRO» найбільш економічно вигідною, встановлено: Відповідно до пункту 7 додатку № 4 та пункту 20 додатку № 5 тендерної документації у складі пропозиції Учасник повинен надати розрахунок однієї години праці охоронника з урахуванням усіх обов'язкових платежів, податків і зборів, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно). Розрахунок ціни тендерної пропозиції (з ПДВ та без ПДВ) з урахуванням усіх своїх витрат, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно). У складі тендерної пропозиції ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» відсутній розрахунок однієї години праці охоронника з урахуванням усіх обов'язкових платежів, податків і зборів, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно) та розрахунок ціни тендерної пропозиції (з ПДВ та без ПДВ) з урахуванням усіх своїх витрат, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно). Пунктом 43 Особливостей визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Для виправлення виявлених невідповідностей у складі тендерної пропозиції учасник № 1 – ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» повинен надати: - розрахунок однієї години праці охоронника з урахуванням усіх обов'язкових платежів, податків і зборів, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно); - розрахунок ціни тендерної пропозиції (з ПДВ та без ПДВ) з урахуванням усіх своїх витрат, на період: з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно).
На виконання зазначеної вимоги ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» у складі пропозиції надано розрахунок однієї години праці охоронника з урахуванням усіх обов'язкових платежів, податків і зборів, на період з 21.04.2025 по 31.12.2025 року (включно) (Вих № 1/29-Т від 29 квітня 2025 року).
Зазначений документ складений всупереч вимогам тендерної документації та не відповідає нормам чинного законодавства з огляду на таке:
Виходячи з положень статті 8 Закону України «Про державний бюджет на 2025 рік», розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2025 року у погодинному розмірі становить 48 гривень.
Але, всупереч зазначеній нормі, ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» вказує мінімальний оклад за годину у розмірі 38 грн, і відповідно всі доплати згідно з чинним законодавством провадить виходячи саме з показника 38 грн.
Так, доплата за нічні години нараховується на оклад у 38 грн, хоча відповідно до статті 108 Кодексу законів про працю України робота в нічний час оплачується у підвищеному розмірі, встановлюваному генеральною, галузевою (регіональною) угодою та колективним договором, але не нижче 20% тарифної ставки (окладу) за кожну годину роботи в нічний час.
Тобто 7,60 грн = 38 * 20%, хоча мало б бути 48 * 20% = 9,6 грн.
ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» проводить розрахунок відпускних також виходячи з окладу нижче рівня мінімальної заробітної плати, що суперечить Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 р. № 100 (далі – Порядок), який використовується у випадку надання працівникам усіх видів відпусток, передбачених законодавством (крім відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами), або виплати їм компенсації за невикористані відпустки.
Згідно з пунктом 3 цього Порядку, при обчисленні середньої заробітної плати враховуються всі суми нарахованої заробітної плати згідно з законодавством та умовами трудового договору.
Таким чином, відпускні мають нараховуватися виходячи з окладу не нижче мінімального, в той час як ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» здійснює нарахування відпустних, виходячи з окладу, який є нижчим за мінімальний.
Відповідно, сума єдиного соціального внеску також розрахована учасником невірно: при законодавчо гарантованому рівні заробітної плати база для нарахування ЄСВ повинна розраховуватися наступним чином:
48 грн (МЗП у погодинному розмірі) + 20% доплати за роботу в нічний час + відпускні.
Тобто сума ЄСВ мала б бути не менше:
МЗП + нічні (20%) + відпускні (24 * 100 / 365 = 6,5753%) = (48 + 9,6 + 3,16) * 22% = 13,37 грн.
Таким чином, ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» не виконало вимогу щодо врахування у розрахунку вартості години праці охоронника всіх обов'язкових платежів, податків і зборів.
Відповідно, через помилку в нарахуванні заробітної плати персоналу, переможець припустився помилки під час розрахунку вартості однієї години охорони та вартості тендерної пропозиції ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06», зокрема, неправильно визначив решту показників і відповідно базу для нарахування ПДВ у вартості пропозиції.
Крім того, у пункті 8 зазначено суми податків, що складаються відповідно до законодавства і складають 0,82 грн. Але при цьому, згідно з даними Реєстру платників єдиного податку, ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» виключено з реєстру з 31.12.2024 року, та включено до реєстру платників ПДВ, і відповідно цей учасник є платником податку на прибуток на загальних підставах зі ставкою 18% від чистого прибутку. При цьому, у п. 6 вказано, що учасник розраховує отримати 0,2 грн прибутку, а отже, графа 8 мала б дорівнювати 0,036 грн (0,2 * 18%). Також надалі учасник враховує графу 8 у базу для оподаткування ПДВ, тобто учасник зазначає, що сплачує податок на податок, що в свою чергу суперечить Податковому кодексу.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» не відповідає вимогам тендерної документації та нормам законодавства, а невідповідності не були усунені у встановлений строк.
Незважаючи на це, Замовник не відхилив пропозицію Учасника № 1, чим порушив права Скаржника та інших учасників процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про допущення тендерної пропозиції до процедури закупівлі

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 4001da89a9074a45a4e7ce083d0a0c57
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо прийняття Замовником обгрунтування аномально низької ціни
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Вартість пропозиції ТОВ «САМСОН-ГРУП-06» за результатами аукціону становить 1 500 000,00 грн та є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону. У звязку із чим системою сформована вимога про обгрунтування аномально низької ціни до 25.04.2025 00:00
На виконання зазначеної вимоги ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» надано Довідку
№ 1/2304-Т від 23 квітня 2025 року в якій Учасник-переможець зазначає, що під час розрахунку враховує «застосування мінімально-необхідної кількості працівників».
Тобто, вартість однієї години охорони праці складає: 1 500 000,00/43920=34,15 з ПДВ.
За такої вартості години охорони неможливо навіть забезпечити виплату заробітної плати на рівні мінімальної, адже:
34,15-20% ПДВ = 27,20 грн.
27,20 грн – 22% ЄСВ = 21,21 грн,
в яку входить фонд оплати прпаці з урахуванням всіх обовязкових виплат та доплат працівникам, прибуток, витрати на матеріали (інвентар, спецодяг, паливо, та ін) та адміністративні витрати учасника-переможця.
Оскільки обсяг предмета закупівлі визначено у годинах охорони, що є сталою величиною, то за умови врахування як мінімальної, так і максимальної кількості працівників, загальна кількість годин охорони не змінюється. Водночас, як не підлягає зміні і законодавчо встановлений рівень мінімальної заробітної плати на 2025 рік. Відтак, вплив кількості працівників на загальну вартість послуги не є обґрунтованим, оскільки вартість повинна формуватися відповідно до загального обсягу робіт (у годинах), а не кількості осіб, задіяних до їх виконання.
Відповідно до статті 43 Конституції України, кожен має право на працю з гідними умовами та своєчасну оплату. Кодекс законів про працю України гарантує, що заробітна плата має виплачуватись не рідше ніж двічі на місяць, а її розмір не може бути нижчим за встановлений законом мінімум. Ухилення роботодавця від сплати податків або виплата заробітної плати «в конверті» є порушенням чинного законодавства, що призводить до втрат бюджету та підриває засади соціальної справедливості, особливо в умовах воєнного стану, коли кожна гривня податків є критично важливою для обороноздатності держави.
Таким чином, запропонована ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» вартість послуг у розмірі 21,21 грн, яка, на думку Учасника та Замовника, є економічно обґрунтованою та такою, що дозволяє надавати якісну послугу, може бути реалізована лише шляхом порушення норм законодавства України про працю. З огляду на те, що тендерна документація передбачала обов’язкове врахування усіх податків, зборів та інших обов’язкових платежів, вважаємо, що прийняття Замовником такого обґрунтування ціни є неправомірним та суперечить принципам відкритості, прозорості й добросовісної конкуренції в сфері публічних закупівель.
У звязку із зазначеним вище просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення № 59 від 30 квітня 2025 року про визначення ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» переможцем.

Зважаючи на неодноразові порушення з боку Замовника, допущені під час розгляду пропозиції ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» вважаємо, що Замовником прушено права Скаржника та принципи закупівель, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принцип добросовісної конкуренції та принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Скаржник висловлює бажання бути присутнім на засіданні щодо розгляду скарги про порушення законодавства в сфері публічних закупівель і надати додаткові пояснення.
Виходячи з положень статтей 5 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скаржник, як суб’єкт оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та законних інтересів.
У зв'язку з викладеним, на підставі Закону України «Про публічні закупівлі», скаржник просить
1. Визнати дії Замовника з визначення переможцем ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» неправомірними.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про намір укласти договір з ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06».
3. Зобов’язати Замовника відхилити тендерну пропозицію Учасника № 1 – ТОВ «САМСОН-ГРУПП-06» через неусунення невідповідностей та порушення вимог законодавства.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю UA-2025-03-25-011495-a

Номер: 339219c8ac894766bddd964fade29fc0
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-25-011495-a.a1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю UA-2025-03-25-011495-a
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю UA-2025-03-25-011495-a
Дата розгляду скарги: 09.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.04.2025 17:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.04.2025 16:07
Дата виконання рішення Замовником: 17.04.2025 15:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: до тендерної документації внесені зміни
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АЗІМУТ-К", Вікторія Жукаускєнє 380505210141 vikaverba72@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 52090c851e614390beb28c64a8a1b5e9
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю UA-2025-03-25-011495-a
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Додаток 1 до Тендерної документації містить форму тендерної пропозиції. Вівдповідно до примітки 1 1 Тендерна пропозиція оформлюється та подається за встановленою замовником формою. Учасник не повинен відступати від даної форми.
Згадана форма передбачає можливість зазначення ціни лише з урахуванням ПДВ
Найменування
Одиниця
виміру
Кількість
Ціна за одиницю товару (послугу) з ПДВ (грн.)
Сума за товари (послуги)
з ПДВ (грн.)
1
2
3
4
5
за ДК 021:2015 код 79710000-4 – Охоронні послуги (Послуги з охорони будівель Одеської обласної прокуратури в Одеській області)
людино-годин
43920




Загальна вартість без ПДВ2:


Крім того ПДВ2:


Загальна вартість з ПДВ2:




Разом із тим, пункт 1 Додатку 1 передбачає для Учасників необхідність зазначити інформацію про розмір сплати податку (податок на додану вартість або єдиний податок) у відсотках.
Таким чином, форма тендерної пропозиції встановлена Замовником містить суперечності, що унеможливлюють участь Скаржника у цій закупівлі оскільки останній не є платником податку на додану вартість , а перебуває на спрощеній системі оподаткування і є платником єдиного податку 3 групи за ставкою 5%.
Відповідно до статті 5 закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

На думку Скаржника, Замовник встановлюючи вимоги щодо надання пропозиції із урахуванням ПДВ порушує, зокрема, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них та максимальної економії, ефективності та пропорційності.

Відповідно до пунткту 37 частини 1 статті 1 Закону учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі
Згідно з частиною 2 статті 20 Закону під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи.

Відтак, вважаємо вимоги Тендерної документації в частині надання тендерних пропозицій із урахуванням ПДВ дискримінаційними та такими, що порушують право Скаржника на участь у цій закупівлі.

Скаржник вважає, що дану дискримінаційну вимогу необхідно виключити з тексту тендерної документації, внесши до неї відповідні зміни, згідно яких надати можливість учасникам, що не мають статусу платника ПДВ надавати пропозиції без ПДВ.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: de22f68898234992a12ff6619e1326fc
Заголовок пункту скарги: пункт 5.1. Додатку 3 до Тендерної документації «Проєкт договору»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до пункту 5.1. Додатку 3 до Тендерної документації «Проєкт договору» «Ціна цього Договору становить: ______ грн., у тому числі ПДВ 20% - ___ грн. (якщо передбачено) (Додаток № 2).»
Проте в Додатку 2 до договору наведено форму кошторису, яка передбачає зазначення вартості виключно із врахуванням ПДВ:

Об’єкт
Загальна кількість охорони
з 21.04.2025 по 31.12.2025 (людино –годин)
Вартість послуги за
1 людино -годину охорони
(грн. з ПДВ)
Загальна вартість послуг з охорони
з 21.04.2025 по 31.12.2025
(грн. з ПДВ)
1
Ізмаїльська окружна прокуратура
м. Ізмаїл,
4392




2
Білгород-Дністровська окружна прокуратура
м. Б-Дністровський,
4392




3
Біляївська окружна прокуратура
м. Біляївка,
4392




4
Березівська окружна прокуратура
м. Березівка,
4392




5
Болградська окружна прокуратура
м. Болград,
4392




6
Доброславська окружна прокуратура
смт. Доброслав,
4392




7
Любашівська окружна прокуратура
смт. Любашівка,
4392




8
Подільська окружна прокуратура
м. Подільськ,
4392




9
Роздільнянська окружна прокуратура
м. Роздільна,
4392




10
Чорноморська окружна прокуратура
м. Чорноморськ,
4392




РАЗОМ З ПДВ


в тому числі ПДВ (20%)




Таким чином, між згаданими пунктами Додатку 2 існує суперечність – так, пункт 5.1. передбачає можливість вказати вартість договору без ПДВ, в той час як додаток до договору такої можливості не передбачає.
Таким чином, проєкт Договору наведений Замовником у Додатку 3 до Тендерної документації містить суперечності, що унеможливлюють участь Скаржника у цій закупівлі оскільки останній не є платником податку на додану вартість , а перебуває на спрощеній системі оподаткування і є платником єдиного податку 3 групи за ставкою 5%.
Відповідно до статті 5 закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

На думку Скаржника, Замовник встановлюючи вимоги щодо надання кошторису із урахуванням ПДВ порушує, зокрема, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них та максимальної економії, ефективності та пропорційності.

Відповідно до пунткту 37 частини 1 статті 1 Закону учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі
Згідно з частиною 2 статті 20 Закону під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи.

Відтак, вважаємо вимоги Тендерної документації в частині надання тендерних пропозицій із урахуванням ПДВ дискримінаційними та такими, що порушують право Скаржника на участь у цій закупівлі.

Скаржник вважає, що дану дискримінаційну вимогу необхідно виключити з тексту тендерної документації, внесши до неї відповідні зміни, згідно яких надати можливість учасникам, що не мають статусу платника ПДВ надавати пропозиції без ПДВ.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації