-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дипломи про вищу освіту (бакалавра, магістра, спеціаліста, молодшого спеціаліста, доктора філософії), додатки до дипломів європейського зразка
Завершена
159 606.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 798.03 UAH
мін. крок: 0.5% або 798.03 UAH
Період оскарження:
25.03.2025 10:46 - 31.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на неправомірне визнання переможцем учасника, щодо тендерної пропозиції якого наявні підстави для відхилення
Номер:
cca517bb297a4f749345bd5b4211b844
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-25-003313-a.a2
Назва:
Скарга на неправомірне визнання переможцем учасника, щодо тендерної пропозиції якого наявні підстави для відхилення
Скарга:
У складі тендерної пропозиції ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ" завантажено файл «11 ТХ.pdf», що є Довідкою №11 від 01.04.2025р в якій надав Додаток 2 до тендерної документації, без змін до формулювання і виходячи зі змістовного наповнення цього документа, Учасник не довів та документально не підтвердив відповідність своєї пропозиції вимогам технічної специфікації.
Відповідно до зазначеної ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ" інформації, у якій відсутні конкретні формулювання технічних та якісних характеристик пропонованого предмета закупівлі, неможливо визначити, які саме товари пропонує ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ", що є невідповідністю в інформації, що стосується технічної специфікації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Аналогічне рішення Комісії 06.05.2025 19:35
- Скарга 06.05.2025 19:35
- Скарга з ЕЦП 06.05.2025 19:35
- Докази не підтвердження тех характеристик 06.05.2025 19:35
- Протокол про визначення переможця 06.05.2025 19:35
- sign.p7s 06.05.2025 19:38
- рішення від 09.05.2025 № 7444.pdf 09.05.2025 14:31
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.05.2025 № 7939.pdf 20.05.2025 12:07
- рішення від 19.05.2025 № 7939.pdf 22.05.2025 10:50
- пояснення амку дипломи.pdf 13.05.2025 16:51
- пояснення атимонопольний дипломи.docx 13.05.2025 16:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.05.2025 09:34
Дата розгляду скарги:
19.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.05.2025 14:31
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
22.05.2025 10:51
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b0e2212838ae4759b0d421661e020aa2
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне визнання переможцем учасника, щодо тендерної пропозиції якого наявні підстави для відхилення
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
У складі тендерної пропозиції ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ" завантажено файл «11 ТХ.pdf», що є Довідкою №11 від 01.04.2025р в якій надав Додаток 2 до тендерної документації, без змін до формулювання і виходячи зі змістовного наповнення цього документа, Учасник не довів та документально не підтвердив відповідність своєї пропозиції вимогам технічної специфікації.
Відповідно до зазначеної ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ" інформації, у якій відсутні конкретні формулювання технічних та якісних характеристик пропонованого предмета закупівлі, неможливо визначити, які саме товари пропонує ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ", що є невідповідністю в інформації, що стосується технічної специфікації.
Відповідно до зазначеної ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ" інформації, у якій відсутні конкретні формулювання технічних та якісних характеристик пропонованого предмета закупівлі, неможливо визначити, які саме товари пропонує ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ", що є невідповідністю в інформації, що стосується технічної специфікації.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов'язати Замовника скасувати рішення про визначення ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ" переможцем процедури закупівлі у зв'язку з тим, що наявні підстави для відхилення пропозиції.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Номер:
f75725cdb44c445f932186c8a8296334
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-25-003313-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Сертифікат 9001.pdf 14.04.2025 22:02
- ООВ ФАКТУМ ЦОВ ТОВ лист 1331і_14042025IMG_0001.pdf 14.04.2025 22:02
- Рішення від 18.01.2024 № 1152.pdf 14.04.2025 22:02
- Додаток 6 перелік документів дипломи 2025 нова редакція.docx 14.04.2025 22:03
- Рішення від 18.01.2024 № 1123.pdf 14.04.2025 22:03
- Скарга (1).pdf 14.04.2025 22:03
- Протокол відхилення дипломи.pdf 14.04.2025 22:03
- sign.p7s 14.04.2025 22:04
- рішення від 16.04.2025 № 5983.pdf 16.04.2025 15:34
- інформація про резолютивну частину рішення від 24.04.2025 № 6547.pdf 25.04.2025 14:36
- рішення від 24.04.2025 № 6547.pdf 28.04.2025 16:52
- відповідь амку.docx 18.04.2025 11:35
- відповідь амку дипломи.pdf 18.04.2025 11:35
- протокол 04-79 дипломи.docx 29.04.2025 16:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.04.2025 22:08
Дата розгляду скарги:
24.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.04.2025 15:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.04.2025 16:52
Дата виконання рішення Замовником:
29.04.2025 16:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення №6547-р/пк-пз від 24.04.2025 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України по закупівлі UA-2025-03-25-003313-a за кодом ДК 021:2015 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту (Дипломи про вищу освіту (бакалавра, магістра, спеціаліста, молодшого спеціаліста, доктора філософії), додатки до дипломів європейського зразка) виконане. Тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Попа Івана Степановича (код ЄДРПОУ: 2246814558) повернуто на кваліфікацію.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3c1571a7acff499e8975335dc4a4d13d
Заголовок пункту скарги:
Незаконність рішення замовника про відхилення ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ"
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
25 березня 2025 року Замовником торгів Поліським національним університетом (далі - Замовник) було оголошено про проведення відкритих торгів з особливостями по предмету: Дипломи про вищу освіту (бакалавра, магістра, спеціаліста, молодшого спеціаліста, доктора філософії), додатки до дипломів європейського зразка, ідентифікатор закупівлі № UA-2025-03-25-003313-a, (далі - Процедура закупівлі/Закупівля), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості).
Очікувана вартість предмета закупівлі 159 606,00 UAH з ПДВ.
ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ" (надалі – Скаржник) виявив бажання взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та згідно умов тендерної документації подав свою тендерну пропозицію.
Згідно інформації, розміщеної на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua, свої тендерні пропозиції на участь у процедурі закупівлі подали наступні учасники:
1. ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ" (2246814558, далі – Скаржник).
2. ПрАТ Артсервіс (20836479).
Під час розгляду пропозиції скаржника замовником було прийнято рішення про відхилення його пропозиції.
Вважаємо, що пропозиція скаржника була відхилена безпідставно, замовник відхиляючи пропозицію скаржника створює перешкоди для участі скаржника у закупівлі, штучно обмежуючи конкуренцію.
Підстави подання скарги
Підставою подання даної скарги є порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції, безпідставне відхилення пропозиції скаржника.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Свою позицію обґрунтовуємо наступним. Вважаємо, що порушені головні принципи здійснення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Щодо неправомірності відхилення пропозиції скаржника
Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи від 09 квітня 2025 року № 04-66 (додається до скарги), тендерна пропозиція Скаржника була відхилена Замовником з наведених нижче підстав:
Замовник встановив вимоги до предмета закупівлі у положеннях тендерної документації а саме: відповідно до Додатку 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики до предмету закупівлі», документи які повинен надати учасник для підтвердження відповідності предмета закупівлі технічним, якісним та кількісним характеристикам: «Чинний сертифікат відповідності система управління якості Учасника стосовно виробництва інших виробів з паперу та картону вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 (Системи управління якістю). Сертифікати повинні бути видані сертифікаційним органом, який акредитовано з відповідною сферою в Національному агентстві з акредитації України a6o іншому органі акредитації, який с членом Європейського співробітництва з акредитації або Міжнародного Акредитаційного Форуму. Зазначені документи Учасником — не надано,
3 огляду на положення пункту 43 Особливостей такі помилки у складі тендерної пропозиції учасника не можна вважати невідповідністю в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі. Отже, замовник мас відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ФОП "ПОП IBAH СТЕПАНОВИЧ", на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
У свою чергу, відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи від 09 квітня 2025 року № 04-66, Замовник стверджує, що вимоги про надання: чинного сертифікату відповідності система управління якості Учасника стосовно виробництва інших виробів з паперу та картону вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 (Системи управління якістю) віднесено до вимог що не що можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Проте, у випадку, якщо замовник виявляє таку невідповідність, він мав опублікувати повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель згідно положень пункту 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, на законодавчому рівні Замовника зобов’язано у разі виявлення ним невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, розміщувати повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, а учасникам надана можливість виправляти такі невідповідності в інформації та/або документах, що подані ними у своїх тендерних пропозиціях, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Зміна предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції – це змінювання або перетворення предмета закупівлі, який пропонується учасником в інший предмет закупівлі шляхом заміни інформації та/або документів, що ним надані.
Надання 24 годин на виправлення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника процедури закупівлі, у випадках, що передбачені законодавством у сфері закупівель – обов’язок замовника, а не його право.
Отже, невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, в частині невідповідності саме надання підтвердження наявності сертифікату відповідності система управління якості Учасника стосовно виробництва інших виробів з паперу та картону вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 (Системи управління якістю), не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, замовник повинен був звернутися до скаржника з вимогою про усунення даної невідповідності та надати скаржнику час на виправлення виявлених замовником невідповідностей, а саме 24 години з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
У будь-якому випадку замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію скаржника на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей.
Аналогічне питання вже було предметом розгляду постійно діючої адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду скарги UA-2023-12-21-015461-a.b1 (рішення 1123-р/пк-пз від 18.01.2024р.) та скарги UA-2023-12-21-016946-a.a1 (рішення 1152-р/пк-пз від 18.01.2024р.): «У складі Пропозиції Скаржника відсутні наведені сертифікати ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), копія атестату акредитації органу сертифікації, від якого надані документи, а також акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP без виявлених порушень, виданий територіальним підрозділом Держпродспоживслужби на складські приміщення складські приміщення що вказані у довідці про наявність складських приміщень, отриманий не раніше 2023 року. Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей. Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.»
Також, необхідно зазначити, що відповідно до пункту 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Пунктом 44 Особливостей зазначено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Повідомляємо, що Додаток 6 перелік документів дипломи 2025 нова редакція містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, проте зазначений перелік не містить наступної вимоги: «Чинний сертифікат відповідності системи управління якості Учасника стосовно виробництва інших виробів з паперу та картону вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 (Системи управління якістю). Сертифікати повинні бути видані сертифікаційним органом, який акредитовано з відповідною сферою в Національному агентстві з акредитації України або іншому органі акредитації, який є членом Європейського співробітництва з акредитації або Міжнародного Акредитаційного Форуму».
З огляду на вищезазначене, вважаємо, що замовник зловживає своїми правами, порушує принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Замовник здійснює необ’єктивну та упереджену оцінку пропозиції скаржника.
Рішення про відхилення пропозиції підлягає скасуванню.
У зв’язку з вищевикладеним, прошу:
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі Дипломи про вищу освіту (бакалавра, магістра, спеціаліста, молодшого спеціаліста, доктора філософії), додатки до дипломів європейського зразка, ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-25-003313-a .
3. Встановити незаконність рішення замовника про відхилення ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ" та зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ".
Додатки до скарги (докази):
1. Протокол відхилення дипломи
2. Додаток 6 перелік документів дипломи 2025 нова редакція
3. Рішення Комісії АМКУ №1123-р/пк-пз від 18.01.2024р. Номер скарги: UA-2023-12-21-015461-a.b1
4. Рішення Комісії АМКУ № 1152-р/пк-пз від 18.01.2024р. Номер скарги: UA-2023-12-21-016946-a.a1
5. Чинний сертифікат відповідності системи управління якості Учасника стосовно виробництва інших виробів з паперу та картону вимогам міжнародного стандарту
ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT ISO 9001:2015, IDT) (Системи управлiння якiстю)
№ UA.MQ.250312.03-25 від 01.04.2025 р.
6. Пояснення ТОВ «Центр оцінки відповідності «Фактум», щодо ідентичності вимог національних, європейського та міжнародного стандартів.
Очікувана вартість предмета закупівлі 159 606,00 UAH з ПДВ.
ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ" (надалі – Скаржник) виявив бажання взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та згідно умов тендерної документації подав свою тендерну пропозицію.
Згідно інформації, розміщеної на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua, свої тендерні пропозиції на участь у процедурі закупівлі подали наступні учасники:
1. ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ" (2246814558, далі – Скаржник).
2. ПрАТ Артсервіс (20836479).
Під час розгляду пропозиції скаржника замовником було прийнято рішення про відхилення його пропозиції.
Вважаємо, що пропозиція скаржника була відхилена безпідставно, замовник відхиляючи пропозицію скаржника створює перешкоди для участі скаржника у закупівлі, штучно обмежуючи конкуренцію.
Підстави подання скарги
Підставою подання даної скарги є порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції, безпідставне відхилення пропозиції скаржника.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Свою позицію обґрунтовуємо наступним. Вважаємо, що порушені головні принципи здійснення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Щодо неправомірності відхилення пропозиції скаржника
Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи від 09 квітня 2025 року № 04-66 (додається до скарги), тендерна пропозиція Скаржника була відхилена Замовником з наведених нижче підстав:
Замовник встановив вимоги до предмета закупівлі у положеннях тендерної документації а саме: відповідно до Додатку 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики до предмету закупівлі», документи які повинен надати учасник для підтвердження відповідності предмета закупівлі технічним, якісним та кількісним характеристикам: «Чинний сертифікат відповідності система управління якості Учасника стосовно виробництва інших виробів з паперу та картону вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 (Системи управління якістю). Сертифікати повинні бути видані сертифікаційним органом, який акредитовано з відповідною сферою в Національному агентстві з акредитації України a6o іншому органі акредитації, який с членом Європейського співробітництва з акредитації або Міжнародного Акредитаційного Форуму. Зазначені документи Учасником — не надано,
3 огляду на положення пункту 43 Особливостей такі помилки у складі тендерної пропозиції учасника не можна вважати невідповідністю в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі. Отже, замовник мас відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ФОП "ПОП IBAH СТЕПАНОВИЧ", на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
У свою чергу, відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи від 09 квітня 2025 року № 04-66, Замовник стверджує, що вимоги про надання: чинного сертифікату відповідності система управління якості Учасника стосовно виробництва інших виробів з паперу та картону вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 (Системи управління якістю) віднесено до вимог що не що можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Проте, у випадку, якщо замовник виявляє таку невідповідність, він мав опублікувати повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель згідно положень пункту 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, на законодавчому рівні Замовника зобов’язано у разі виявлення ним невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, розміщувати повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, а учасникам надана можливість виправляти такі невідповідності в інформації та/або документах, що подані ними у своїх тендерних пропозиціях, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Зміна предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції – це змінювання або перетворення предмета закупівлі, який пропонується учасником в інший предмет закупівлі шляхом заміни інформації та/або документів, що ним надані.
Надання 24 годин на виправлення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника процедури закупівлі, у випадках, що передбачені законодавством у сфері закупівель – обов’язок замовника, а не його право.
Отже, невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, в частині невідповідності саме надання підтвердження наявності сертифікату відповідності система управління якості Учасника стосовно виробництва інших виробів з паперу та картону вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 (Системи управління якістю), не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, замовник повинен був звернутися до скаржника з вимогою про усунення даної невідповідності та надати скаржнику час на виправлення виявлених замовником невідповідностей, а саме 24 години з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
У будь-якому випадку замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію скаржника на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей.
Аналогічне питання вже було предметом розгляду постійно діючої адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду скарги UA-2023-12-21-015461-a.b1 (рішення 1123-р/пк-пз від 18.01.2024р.) та скарги UA-2023-12-21-016946-a.a1 (рішення 1152-р/пк-пз від 18.01.2024р.): «У складі Пропозиції Скаржника відсутні наведені сертифікати ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), копія атестату акредитації органу сертифікації, від якого надані документи, а також акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP без виявлених порушень, виданий територіальним підрозділом Держпродспоживслужби на складські приміщення складські приміщення що вказані у довідці про наявність складських приміщень, отриманий не раніше 2023 року. Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей. Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.»
Також, необхідно зазначити, що відповідно до пункту 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Пунктом 44 Особливостей зазначено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Повідомляємо, що Додаток 6 перелік документів дипломи 2025 нова редакція містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, проте зазначений перелік не містить наступної вимоги: «Чинний сертифікат відповідності системи управління якості Учасника стосовно виробництва інших виробів з паперу та картону вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 (Системи управління якістю). Сертифікати повинні бути видані сертифікаційним органом, який акредитовано з відповідною сферою в Національному агентстві з акредитації України або іншому органі акредитації, який є членом Європейського співробітництва з акредитації або Міжнародного Акредитаційного Форуму».
З огляду на вищезазначене, вважаємо, що замовник зловживає своїми правами, порушує принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Замовник здійснює необ’єктивну та упереджену оцінку пропозиції скаржника.
Рішення про відхилення пропозиції підлягає скасуванню.
У зв’язку з вищевикладеним, прошу:
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі Дипломи про вищу освіту (бакалавра, магістра, спеціаліста, молодшого спеціаліста, доктора філософії), додатки до дипломів європейського зразка, ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-25-003313-a .
3. Встановити незаконність рішення замовника про відхилення ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ" та зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ".
Додатки до скарги (докази):
1. Протокол відхилення дипломи
2. Додаток 6 перелік документів дипломи 2025 нова редакція
3. Рішення Комісії АМКУ №1123-р/пк-пз від 18.01.2024р. Номер скарги: UA-2023-12-21-015461-a.b1
4. Рішення Комісії АМКУ № 1152-р/пк-пз від 18.01.2024р. Номер скарги: UA-2023-12-21-016946-a.a1
5. Чинний сертифікат відповідності системи управління якості Учасника стосовно виробництва інших виробів з паперу та картону вимогам міжнародного стандарту
ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT ISO 9001:2015, IDT) (Системи управлiння якiстю)
№ UA.MQ.250312.03-25 від 01.04.2025 р.
6. Пояснення ТОВ «Центр оцінки відповідності «Фактум», щодо ідентичності вимог національних, європейського та міжнародного стандартів.
×
-
Назва доказу:
Пояснення ТОВ «Центр оцінки відповідності «Фактум», щодо ідентичності вимог національних, європейського та міжнародного стандартів.
-
Повʼязаний документ:
ООВ ФАКТУМ ЦОВ ТОВ лист 1331і_14042025IMG_0001.pdf
-
-
Назва доказу:
Чинний сертифікат відповідності системи управління якості Учасника стосовно виробництва інших виробів з паперу та картону вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT ISO 9001:2015, IDT) (Системи управлiння якiстю) № UA.MQ.250312.03-25 від 01.04.2025 р
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат 9001.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення Комісії АМКУ № 1152-р/пк-пз від 18.01.2024р. Номер скарги: UA-2023-12-21-016946-a.a1
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 18.01.2024 № 1152.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення Комісії АМКУ №1123-р/пк-пз від 18.01.2024р. Номер скарги: UA-2023-12-21-015461-a.b1
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 18.01.2024 № 1123.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 6 перелік документів дипломи 2025 нова редакція
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6 перелік документів дипломи 2025 нова редакція.docx
-
-
Назва доказу:
Протокол відхилення дипломи
-
Повʼязаний документ:
Протокол відхилення дипломи.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти Скаргу до розгляду; 2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі Дипломи про вищу освіту (бакалавра, магістра, спеціаліста, молодшого спеціаліста, доктора філософії), додатки до дипломів європейського зразка, ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-25-003313-a . 3. Встановити незаконність рішення замовника про відхилення ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ" та зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ФОП "ПОП ІВАН СТЕПАНОВИЧ".