• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт покрівлі будівлі складу ГО 21 державної пожежно-рятувальної частини 2 державного пожежно-рятувального загону Головного Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області по вул. Бузька, 42 в м. Нова Одеса

Завершена

2 512 297.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 561.49 UAH
Період оскарження: 24.03.2025 16:02 - 06.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: 05c358ea69d149859c41d8df8a5e31a4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-24-011749-a.a2
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 09.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.05.2025 16:49
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.05.2025 14:56
Автор: ФОП "Яцко Ярослав Васильович", Ярослав Яцко +380673036760 yatsko82@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 318d3f760c9447ee8dd50d014c54e2f2
Заголовок пункту скарги: Неправомірне Повідомлення з вимогою про усунення виявлених під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БУДЖАКСТРОЙСЕРВІС" (40156270) невідповідностей в електронній системі закупівель з порушенням п.43 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник 24.04.2025 р., о 15:57 год оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення наступного змісту:
Опис:
1. перелік виявлених невідповідностей: - Учасником надано документ “ Кошторис.pdf”. В Пояснювальній записці не зазначено інформацію в полі “Будівництво розташоване на території … області”. Договірна ціна не мітить повної дати в полі “Складена в поточних цінах станом на …”. 2. посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: - Відповідно до додатку №4 тендерної документації Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі: “Кошторисна документація повинна бути складена відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва ”. 3. перелік інформації та / або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: - Надати оновлену Пояснювальну записку та Договірну ціну.
Відповідно до положень пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 року №1179 43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Текст Постанови КМУ знаходиться у відкритому доступі за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text
Відповідно до положень тендерної документації закупівлі UA-2025-03-24-011749-a, що додається разом з додатками до неї, які Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель(далі за текстом-ТД або тендерна документація), Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до тендерної документації.
Відповідно до положень п.8 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Додатку№1 до ТД Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 4. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку № 4 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Згідно з положеннями додатку№4 до ТД Учасник повинен сформувати та надати в складі пропозиції технічну частину (кошторисна документація) пропозиції, яка повинна бути складена відповідно до нижченаведених форм:

 Зведений кошторисний розрахунок;
 Об’єктний кошторис;
 Локальний кошторис на будівельні роботи;
 Локальний кошторис на придбання устаткування;
 Договірна ціна;
 Пояснювальна записка;
 Розрахунок 1-4 до договірної ціни;
 відомість ресурсів до локальних кошторисів;
 Підсумкова відомість ресурсів (загальна) до договірної ціни;
 Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису.
Кошторисна документація повинна бути складена відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва із застосуванням програмного комплексу АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації, завірена підписом інженера-проектувальника.
ТОВ БУДЖАКСТРОЙСЕРВІС (далі-Учасник) у складі тендерної пропозиції надав файл Кошторис.pdf, (що додається як файл Кошторис завантажений 07.04.2025.pdf) який містив у собі документи, які не відповідають вимогам ТД та чинного законодавства України, так зокрема Договірна ціна подана у складі тендерної пропозиції учасника містить зазначення: « Складена в поточних цінах станом на 2025 р. (скан копія додається) Відповідно до положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі за текстом-Настанова) а саме згідно з пунктом 5.2 Настанови договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено в додатку 30 до цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 до цієї Настанови.Формою договірної ціни, згідно з додатком 30 до Настанови, передбачена інформація для заповнення такого змісту Складена в поточних цінах станом на «___» ____________ 20__ р. , Текст настанови та затверджені додатки до неї знаходяться у публічному доступі на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва за посиланням https://e-construction.gov.ua/laws_detail/2699601180912256347
Згідно з положеннями п.п.5.10. Настанови: Поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні.
Відповідно до положень ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації.Вимоги до оформлення документів» затвердженого Наказом ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ" від 01.07.2020 № 144 (текст розміщений у відкритому доступі за посиланням https://ips.ligazakon.net/document/FN070106) : п.п.5.10. Дата документа — це, відповідно, дата його підписання, затвердження,прийняття, реєстрації або складення. Крім того, датують усі службові відмітки,проставлені на документі, а саме: візу, резолюцію, відмітку про засвідчення копіїдокумента, відмітку про надходження документа до юридичної особи, відмітку про
виконання документа, відмітку про ознайомлення з документом.
Дату оформлюють цифровим або словесно-цифровим способом.
У разі оформлення дати цифровим способом її елементи зазначають арабськими
цифрами в один рядок у такій послідовності: день місяця, місяць, рік. У цьому разі
день місяця і місяць проставляють двома парами цифр, розділеними крапкою; рік —
чотирма цифрами, крапку наприкінці не ставлять.
Приклад
07.12.2019
Допустимо оформлювати дату у зворотній послідовності: рік, місяць, день місяця.
Такий спосіб найчастіше використовують під час службового листування з
іноземними партнерами, оскільки він відповідає міжнародній системі датування
документів.
Приклад
2019.05.25
У текстах нормативно-правових актів та посиланнях на них і в документах, що
містять відомості фінансового характеру, застосовують словесно-цифровий спосіб
зазначення дат із проставлянням нуля в позначенні дня місяця, якщо він містить
одну цифру.
Приклад
07 грудня 2019 року
Допустимо вживати слово «рік» у скороченому варіанті «р.».
Приклад
25 травня 2019 р.
У різних реквізитах одного документа дата може бути оформлена як словесноцифровим способом, так і цифровим.
Відповідно до вищенаведеного Договірна ціна учасника подана ним у складі тендерної пропозиції не містить дати станом на яку визначені поточні ціни на матеріали і не відповідає вимогам Настанови і ТД(не містить зазначення числа і місяця), та є документом який відповідно до умов ТД підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічний, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а отже відповідно до положень п.43 Особливостей Замовник не мав права надавати Учаснику можливість виправити невідповідності у цьому документів. Тому тендерна пропозиція учасника відповідно до положень Особливостей підлягала відхиленню без надання можливості учаснику виправлення невідповідності в інформації так як ним допущені невідповідності у документах, що підтверджують відповідність технічній специфікації.
Підтвердженням цього є Узагальнена практика розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що міститься у відкритому доступі за посиланням https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/komisia-z-rozglyadu-skarg/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-komisii-amku-za-2025/uzahalnena-praktyka-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zastosuvannia-zamovnykamy-polozhen-punktiv-43-ta-44
А саме такі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: № 16895-р/пк-пз від 15.10.2024, оголошення UA-2024-09-13-011492-a; № 15906-р/пк-пз від 26.09.2024, оголошення UA-2024-07-22-004271-a; № 9029-р/пк-пз від 22.05.2024, оголошення UA-2024-04-16-001515-a; № 13855-р/пк-пз від 15.08.2024, оголошення UA-2024-07-05-002695-a. №16260-р/пк-пз (UA-2024-07-26-008796-a)
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 316cc15e33e6459bac3499a01b756e4a
Заголовок пункту скарги: Неправомірне визнання замовником переможцем процедури закупівлі ТОВ "БУДЖАКСТРОЙСЕРВІС" чия пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ БУДЖАКСТРОЙСЕРВІС (далі-Учасник) у складі тендерної пропозиції надав файл Кошторис.pdf, який містив у собі документи, які не відповідають вимогам ТД та чинного законодавства України: 1) Пояснювальну записку(сканкопія додається) в якій не зазначено область на якій розташовано будівництво. У пояснювальній записці учасник зазначив середньомісячну зарплату 1 робітника в режимі повної зайнятості 13707,89 грн
Мінімальний розмір кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, що повинен застосовуватися замовником при визначенні вартості об'єктів будівництва в 2025 році, складає 18 570,02 грн.
Відповідно до положень п.п.5.3. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі за текстом-Настанова) 5.3. Заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі(підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
Середній нормативний розряд по видах робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників приймаєтьсяза КНУ РЕКН, а для ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, —за КНУ РКНЕМ.
Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу. у свої пояснювальній записці до договірної ціни Учасник зазначив середньомісячну норму тривалості робочого часу 173,83 люд.год це пов'язано з використанням ним застарілої версії програми АВК 5 3.9.2 яка враховує показник, що не є діючим на час складання договірної ціни учасником
Посилання на сайт розробника програми https://avk5.com.ua/about_prog_ed_392.html
Нове в АВК-5 редакції 3.9.2 в порівнянні з редакцією 3.9.1
1. Внаслідок продовження воєнного стану по 10 листопада 2024, змінені значення середньомісячної тривалості робочого часу на 2024 рік:
- для ТС №№ 1-7; 11-21 (дані щодо 40-годинного робочого тижня) – 173,83 години;
- для ТС №№ 8-10 (дані щодо 30-годинного робочого тижня) – 130,5 годин;
- для ТС № 22 (дані щодо 36-годинного робочого тижня) – 156,60 години.
Натомість актуальні дані містяться у версії АВК 5 3.10.0 і відповідають вимогам Настанови і чинного законодавства Нове в АВК-5 редакції 3.10.0
1. За замовчуванням прийняті наступні показники для розрахунку заробітної плати:
1.1 Значення середньомісячної тривалості робочого часу розраховані із умов тривалості воєнного стану до 8 травня 2025 року:
- для ТС №№ 1-7; 11-21 (у відповідності з даними щодо 40-годинного робочого тижня) – 169,58;
- ТС №№ 8-10 (у відповідності з даними щодо 30-годинного робочого тижня) – 127,5;
- ТС № 22 (у відповідності з даними щодо 36-годинного робочого тижня) – 153.
Середньомісячна норма тривалості робочого часу діє з моменту останнього продовження воєнного стану з 08 лютого 2025 р посилання таблиця 1 де зазначені місячні показники тривалості https://kadroland.com/news/2307-norma-trivalosti-robocogo-casu-u-2025-roci-za-pyatidennogo-ta
1.2 Рівень середньомісячної заробітної плати відповідає мінімально допустимому значенню, яке може бути враховане при складанні інвесторської кошторисної документації у 2025 році. Це значення розраховано на підставі даних, оприлюднених на офіційному веб-сайті Державної служби статистики щодо середньомісячної заробітної плати у будівництві за 2024 рік, та індексу споживчих цін на 2025 рік(Постанова Кабінету Міністрів України від 28 червня 2024 р. № 780 «Про схвалення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2025-2027 роки») і складає:
16928 * 1,097 = 18570,02 грн
Відповідно до положень Настанович 5.3. Заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі(підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.

Середній нормативний розряд по видах робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників приймаєтьсяза КНУ РЕКН, а для ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, —за КНУ РКНЕМ.

Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу і розраховується за формулою Влюд.год = ЗПп / Пснтрч (4)
де Влюд.год ― вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт, грн;

ЗПп—середньомісячна заробітна плата на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті будівництва, грн;

Пснтрч—показник середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановлений центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу, люд.год.

Визначена таким чином вартість людино-години відповідає певному середньому нормативному розрядові робіт. Для визначення вартості людино-години, яка відповідає будь-якому іншому розряду робіт, що передбачені проектною документацією, до цієї вартості застосовуються міжрозрядні коефіцієнти, наведені у додатку 15 цієї Настанови.
Таким чином учасник невірно здійснив розрахунок договірної ціни із використанням застарілих показників і його тендерна пропозиція підлягала відхиленню
Також слід зазначити, що всі документи подання яких вимагалося умовами ТД згідно положень додатку№4 до ТД для підтвердження Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі , що містять графи для зазначення інформації «Поточні ціни на меріальні ресурси прийняті станом на_____» або «Складений за поточними цінами станом на_____» які надав учасник ТОВ "БУДЖАКСТРОЙСЕРВІС" містять зазначення станом на 2025 р.
Відповідними додатками до Настанови визначені наступні форми документів: Додаток 1 (ФОРМА локального кошторису на будівельні роботи), що містить реквізити Складений в поточних цінах станом на « ___ » _______________ 20__ р. Подані учасником у складі тендерної пропозиції локальні кошториси (№02-02-01,№02-01-02,№02-01-01) не відповідають в цій частині вимогам Додатку 1 до Настанови і вимогам ТД; Додаток 2 (ФОРМА локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю) що містить реквізити Складений в поточних цінах станом на « ___ » _______________ 20__ р. Поданий учасником у складі тендерної пропозиції локальний кошторис кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю№02-01-03 не відповідає в цій частині вимогам Додатку2 до Настанови і вимогам ТД; Додаток 4 (ФОРМА відомості ресурсів до локального кошторису), що містить реквізити Поточні ціни матеріальних ресурсів прийняті станом на ______________, Подані учасником у складі тендерної пропозиції відомості ресурсів до локальних кошторисів (№02-02-01,№02-01-02,№02-01-01 не відповідають в цій частині вимогам Додатку4 до Настанови і вимогам ТД; Додаток 5 (ФОРМА об’єктного кошторису) що містить реквізити Складений в поточних цінах станом на « ___ » _______________ 20__ р. Подані учасником у складі тендерної пропозиції Об'єктний кошторис №02-01 та Об'єктний кошторис №02-02 не відповідають в цій частині вимогам Додатку 5до Настанови і вимогам ТД.
Настанова у п.п5.10 визначає, що 5.10. Поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні . Натомість ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації.Вимоги до оформлення документів» затвердженого Наказом ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ" від 01.07.2020 № 144 визначає як повинна зазначатись дата у документах юридичних осіб будь-якої форми власності і що під датою конкретне розуміється число, місяць і рік , а відповідно до реквізититів наведених вище Додатку 1, Додатку 2, Додатку 2 Додатку 4 та Додатку 5 до Настанови учасник повинен у них зазначати саме ДАТУ визначення поточної ціни і обов'язково зазначити число і місяць а не тільки рік.
- Зведений кошторисний розрахунок;- Об’єктний кошторис;- Локальний кошторис на будівельні роботи;- Локальний кошторис на придбання устаткування;- Договірна ціна;- Пояснювальна записка;- Розрахунок 1-4 до договірної ціни;- відомість ресурсів до локальних кошторисів;- Підсумкова відомість ресурсів (загальна) до договірної ціни;- Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису.відповідно до умов ТД є Інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі і учасник повинен був скласти і надати ці документи відовідно вимог ТД.
Тому тендерна пропозиція учасника відповідно до положень Особливостей підлягала відхиленню без надання можливості учаснику виправлення невідповідності в інформації так як ним допущені невідповідності у документах, що підтверджують відповідність технічній специфікації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Про скасування рішення про визначення переможця процедури закупівлі

Номер: 7dd29a0518534ddd85152bce2a31558b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-24-011749-a.c1
Назва: Про скасування рішення про визначення переможця процедури закупівлі
Вимога:
Протокольним рішенням№47/3 від 25 квітня 2025 року Замовник визначив переможцем закупівлі ТОВ "БУДЖАКСТРОЙСЕРВІС". При цьому замовник зазначив у вищезазначеному протокольному рішенні, що цей учасник виправив невідповідності виявлені замовником під час розгляду тендерної пропозиції шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, визначених у повідомленні про виправлення невідповідностей. Замовник 24.04.25, о 15:57 год.оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення наступного змісту: Опис: 1. перелік виявлених невідповідностей: - Учасником надано документ “ Кошторис.pdf”. В Пояснювальній записці не зазначено інформацію в полі “Будівництво розташоване на території … області”. Договірна ціна не мітить повної дати в полі “Складена в поточних цінах станом на …”. 2. посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: - Відповідно до додатку №4 тендерної документації Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі: “Кошторисна документація повинна бути складена відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва ”. 3. перелік інформації та / або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: - Надати оновлену Пояснювальну записку та Договірну ціну. Відповідно до положень пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 року №1179 43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Відповідно до положень тендерної документації даної закупівлі, Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до тендерної документації. Відповідно до положень п.8 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Додатку№1 до ТД Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 4. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку № 4 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. Згідно з положеннями додатку№4 до ТД Учасник повинен сформувати та надати в складі пропозиції технічну частину (кошторисна документація) пропозиції, яка повинна бути складена відповідно до нижченаведених форм: - Зведений кошторисний розрахунок; - Об’єктний кошторис; - Локальний кошторис на будівельні роботи; - Локальний кошторис на придбання устаткування; - Договірна ціна; - Пояснювальна записка; - Розрахунок 1-4 до договірної ціни; - відомість ресурсів до локальних кошторисів; - Підсумкова відомість ресурсів (загальна) до договірної ціни; - Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису. 2) Договірна ціна подана у складі тендерної пропозиції учасника містить зазначення: « Складена в поточних цінах станом на 2025 р. (скан копія додається) Згідно з пунктом 5.2 Настанови договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено в додатку 30 до цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 до цієї Настанови.Формою договірної ціни, згідно з додатком 30 до Настанови, передбачена інформація для заповнення такого змісту Складена в поточних цінах станом на «___» ____________ 20__ р. , Відповідно до положень Настанови 5.10. Поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні. Відповідно до положень ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації.Вимоги до оформлення документів» 5.10. Дата документа — це, відповідно, дата його підписання, затвердження,прийняття, реєстрації або складення. Крім того, датують усі службові відмітки,проставлені на документі, а саме: візу, резолюцію, відмітку про засвідчення копіїдокумента, відмітку про надходження документа до юридичної особи, відмітку про виконання документа, відмітку про ознайомлення з документом. Дату оформлюють цифровим або словесно-цифровим способом. У разі оформлення дати цифровим способом її елементи зазначають арабськими цифрами в один рядок у такій послідовності: день місяця, місяць, рік. У цьому разі день місяця і місяць проставляють двома парами цифр, розділеними крапкою; рік — чотирма цифрами, крапку наприкінці не ставлять. Приклад 07.12.2019 Допустимо оформлювати дату у зворотній послідовності: рік, місяць, день місяця. Такий спосіб найчастіше використовують під час службового листування з іноземними партнерами, оскільки він відповідає міжнародній системі датування документів. Приклад 2019.05.25 У текстах нормативно-правових актів та посиланнях на них і в документах, що містять відомості фінансового характеру, застосовують словесно-цифровий спосіб зазначення дат із проставлянням нуля в позначенні дня місяця, якщо він містить одну цифру. Приклад 07 грудня 2019 року Допустимо вживати слово «рік» у скороченому варіанті «р.». Приклад 25 травня 2019 р. У різних реквізитах одного документа дата може бути оформлена як словесноцифровим способом, так і цифровим. Відповідно до вищенаведеного Договірна ціна учасника не містить дати станом на яку визначені поточні ціни на матеріали Аналогічні недоліки в тендерній пропозиції привели до припинення зобов'язань за вимоглю держаудитслужби Моніторинг UA-M-2024-08-20-000041, оголошення UA-2024-06-25-004383-a Відповідно до пункту 5.2 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі — Настанова), договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено в Додатку 30 цієї Настанови. У разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в Додатку 31 цієї Настанови. Згідно з Додатком 30 до Настанови договірна ціна має містити, зокрема, примітку «Складена в поточних цінах станом на «__» ________ 20__р.». Однак під час моніторингу встановлено, що надана учасником ТОВ «А» в складі тендерної пропозиції договірна ціна на капітальний ремонт частини покрівлі, що здійснюється у 2024 році, не відповідає Додатку 30 Настанови, оскільки не зазначено примітки «Складена в поточних цінах станом на «__» ________ 20__р.». Враховуючи зазначене, кошторисна документація має бути розрахована з огляду на види та обсяги послуг з поточного ремонту та відповідати Додатку 30 Настанови. Таким чином, надана у складі тендерної пропозиції ТОВ «А» договірна ціна не відповідає Додатку 30 до Настанови в частині незазначення відомостей «Складена в поточних цінах станом на «__» ________ 20__р.», а отже замовник, на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «А» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, та проколом щодо прийняття рішенням уповноваженою особою від 04.07.2024 № 5 визнав його переможцем торгів та уклав з ним договір від 15.07.2024 № 118. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України. Також слід зазначити, що всі документи подання яких вимагалося умовами ТД згідно положень додатку№4 до ТД для підтвердження Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі , що містять графи для зазначення інформації «Поточні ціни на меріальні ресурси прийняті станом на_____» або «Складений за поточними цінами станом на_____» які надав учасник ТОВ "БУДЖАКСТРОЙСЕРВІС" містять зазначення станом на 2025 р. Відповідними додатками до Настанови визначені наступні форми документів: Додаток 1 (ФОРМА локального кошторису на будівельні роботи), що містить реквізити Складений в поточних цінах станом на « ___ » _______________ 20__ р. Подані учасником у складі тендерної пропозиції локальні кошториси (№02-02-01,№02-01-02,№02-01-01) не відповідають в цій частині вимогам Додатку 1 до Настанови і вимогам ТД; Додаток 2 (ФОРМА локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю) що містить реквізити Складений в поточних цінах станом на « ___ » _______________ 20__ р. Поданий учасником у складі тендерної пропозиції локальний кошторис кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю№02-01-03 не відповідає в цій частині вимогам Додатку2 до Настанови і вимогам ТД; Додаток 4 (ФОРМА відомості ресурсів до локального кошторису), що містить реквізити Поточні ціни матеріальних ресурсів прийняті станом на ______________, Подані учасником у складі тендерної пропозиції відомості ресурсів до локальних кошторисів (№02-02-01,№02-01-02,№02-01-01 не відповідають в цій частині вимогам Додатку4 до Настанови і вимогам ТД; Додаток 5 (ФОРМА об’єктного кошторису) що містить реквізити Складений в поточних цінах станом на « ___ » _______________ 20__ р. Подані учасником у складі тендерної пропозиції Об'єктний кошторис №02-01 та Об'єктний кошторис №02-02 не відповідають в цій частині вимогам Додатку 5до Настанови і вимогам ТД. - Зведений кошторисний розрахунок;- Об’єктний кошторис;- Локальний кошторис на будівельні роботи;- Локальний кошторис на придбання устаткування;- Договірна ціна;- Пояснювальна записка; - Розрахунок 1-4 до договірної ціни;- відомість ресурсів до локальних кошторисів;- Підсумкова відомість ресурсів (загальна) до договірної ціни;- Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису.відповідно до умов ТД є Інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі і учасник повинен був скласти і надати ці документи відовідно вимог ТД. Враховуючи положення п.43 Особливостей(постанова 1178 КМУ) замовник немав права надавати повідомлення про виправлення невідповідностей учаснику в частині виправлення невідповідностей, що стосуються цих вищезазначених документів. Тому тендерна пропозиція учасника відповідно до положень Особливостей підлягала відхиленню без надання можливості учаснику виправлення невідповідності в інформації так як ним допущені невідповідності у документах, що підтверджують відповідність технічній специфікації. Підтвердженням цього є Узагальнена практика розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що міститься у відкритому доступі за посиланням https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/komisia-z-rozglyadu-skarg/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-komisii-amku-za-2025/uzahalnena-praktyka-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zastosuvannia-zamovnykamy-polozhen-punktiv-43-ta-44 А саме такі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: № 16895-р/пк-пз від 15.10.2024, оголошення UA-2024-09-13-011492-a; № 15906-р/пк-пз від 26.09.2024, оголошення UA-2024-07-22-004271-a; № 9029-р/пк-пз від 22.05.2024, оголошення UA-2024-04-16-001515-a; № 13855-р/пк-пз від 15.08.2024, оголошення UA-2024-07-05-002695-a. №16260-р/пк-пз (UA-2024-07-26-008796-a): Також це підтверджується практикою проведення моніторингів процедур публічних закупівель ДАСУ. Враховуючи все вище наведене Вимагаємо: 1. Скасувати Протокольне рішення№47/3 від 25 квітня 2025 року про визначення переможцем закупівлі ТОВ "БУДЖАКСТРОЙСЕРВІС"". 2. Розглянути пропозицію цього учасника та відхилити її відповідно до вимог законодавства
Вирішення: Шановний Учаснику, перш за все повідомляємо наступне: 1. Відповідно до положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених ПКМУ від 12.10.2022 №1178, а саме абзацу другого пункту 46, право подавати вимогу після розгляду пропозицій має учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена. Інших підстав подання вимоги на даному етапі закупівлі Особливостями не визначено. 2. Відповідно до положень пункту 4 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено наступне: «Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.». Звертаємо Вашу увагу на відсутність норм законодавства, що надають Вам право ВИМАГАТИ СКАСУВАТИ протокольне рішення уповноваженої особи або ВІДХИЛИТИ та ДИСКВАЛІФІКУВАТИ учасника, пропозицію якого прийнято.
Статус вимоги: Не задоволено