-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Управління небезпечними відходами згідно ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Завершена
700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 7 000.00 UAH
Період оскарження:
24.03.2025 16:24 - 05.04.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга
Номер:
370ae6a406e544ff8973d1f15a55001e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-24-011229-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 4 Проєкт Договору.docx 27.03.2025 15:09
- Перелік документів та_або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.docx 27.03.2025 15:09
- Перелік документів та_або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі.docx 27.03.2025 15:09
- Докази.pdf 27.03.2025 15:09
- Скарга.docx 27.03.2025 15:09
- Тендерна документація.doc 27.03.2025 15:09
- Скарга.pdf.p7s 27.03.2025 15:09
- Скарга.pdf 27.03.2025 15:09
- sign.p7s 27.03.2025 15:09
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
29.03.2025 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2a02e37de08d4ecab13a96affc454712
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
24.03.2025 року Комунальне некомерційне підприємство "Тернопільська обласна клінічна психоневрологічна лікарня" Тернопільської обласної ради (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Управління небезпечними відходами згідно ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» з очікуваною вартістю 700 000 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-24-011229-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 ДОДАТОК №2 № Найменування відходів та код операції Код відповідно до Національного переліку відходів Од. вим. Кіл-ть відходів
1 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D10, D13, D15) 18 01 03* кг 12 000 Згідно цієї вимоги тендерної документації технічні вимоги (Додаток 2) містять зокрема операції, які обмежують та дискримінують Скаржника в участі в Процедурі закупівлі, оскільки ліцензія Скаржника не містить всіх операцій які Замовник не обґрунтовано передбачив в технічних вимогах (наказ з додатком про видачу ліцензії надаються як доказ).
Зокрема Скаржник буде надавати послуги за кодами відходів 18 01 03*, але ліцензія Скаржника не містить щодо цих відходів операції D13.
Щоб надати послуги що передбачені предметом закупівлі Скаржник не зобов'язаний застосовувати до відходів 18 01 03 таку операцію як D13, а саме здійснювати попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.
Замовник в той час не закуповує послуги з попередніх операцій з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону України "Про управління відходами" утворювачі відходів, крім утворювачів відходів домогосподарств, зобов’язані, зокрема, класифікувати свої відходи відповідно до Національного переліку відходів та Порядку класифікації відходів.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102 затверджено Порядок класифікації відходів, зокрема:
3. Класифікація відходів проводиться:
1) утворювачами відходів, крім утворювачів відходів домогосподарств;
2) суб’єктами господарювання у сфері управління відходами.
У разі коли утворювач відходів невідомий, класифікація відходів проводиться
власником відходів.
5. Класифікація здійснюється відповідно до Національного переліку відходів з
урахуванням додатка 3 до Закону.
6. Кожна позиція Національного переліку відходів складається з коду відходів і
назви відходів українською мовою.
7. Код відходів складається з шести цифр:
1) перші дві цифри визначають групу відходів (XX 00 00);
2) другі дві цифри визначають підгрупу відходів (XX XХ 00);
3) останні дві цифри визначають вид відходів у межах підгрупи (XX ХX XX).
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2023 № 1102 затверджено
порядок класифікації відходів та Національний перелік відходів.
Національний перелік відходів, зокрема, містить наступні найменування групи,
підгрупи, виду відходів, зокрема:
- 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними
вимогами для запобігання виникненню інфекції.
Здійснювати попередні операції (D13) з відходами 18 01 03* заборонено", що підтверджується рішенням АМКУ № 1955-р/пк-пз від 10.02.2025 року, згідно якого Комісією листом від 16.01.2025 № 20-29.1/11-11ПЗе було направлено запит Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів України про надання інформації (додається як доказ).
Таким чином, стає незрозуміло навіщо майбутньому виконавцю здійснювати попередні операції з відходами перед операціями з видалення. І чому майбутній виконавець не може здійснювати лише операції із відновлення без застосування операцій видалення.
З огляду на це, Замовник не обґрунтував і не довів необхідність встановлення зазначеної дискримінаційної умови в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2 ДОДАТОК №2 4. Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату ISO 9001-2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001-2015 IDT) з відповідним щорічним підтвердженням (якщо воно передбачено);
5.Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника системи екологічного управління ISO 14001:2015 IDT), «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
6. Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Замовник передбачає можливість надання лише сертифікатів ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимог та настанови щодо застосування»; * ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги»; ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування».при цьому не передбачає можливості надання еквівалентних сертифікатів.
У Скаржника наявний сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018, сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (додаються в якості доказів).
Разом з цим, маючи еквівалентні сертифікат Скаржник позбавлений права взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки не має сертифікатів, які вимагає Замовник в умовах тендерної документації, а можливість надання еквівалентних сертифікатів не передбачена.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації і неможливість надання еквівалентних сертифікатів.
Крім цього, щодо даних сертифікатів відповідності варто зазначити, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації.
Перелiк товарів і послуг, які пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов’язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В резулътатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги, які є предметом закупiвлi, не входять в Перелiк та не пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому законодавством не передбачено надання сертифiкатів вiдповiдностi вiд органу обов’язкової сертифiкацiї.
Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації. Таким чином, у суб’єкта господарювання, який отримав ліцензію на провадження господарської
діяльності з управління небезпечними відходами та провадить господарську діяльність по даному виду діяльності, діючим законодавством не передбачено. Вимога щодо надання вищезазначеного сертифікату порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Дискримінаційність такої вимоги підтверджується також рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-24-011229-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 ДОДАТОК №2 № Найменування відходів та код операції Код відповідно до Національного переліку відходів Од. вим. Кіл-ть відходів
1 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D10, D13, D15) 18 01 03* кг 12 000 Згідно цієї вимоги тендерної документації технічні вимоги (Додаток 2) містять зокрема операції, які обмежують та дискримінують Скаржника в участі в Процедурі закупівлі, оскільки ліцензія Скаржника не містить всіх операцій які Замовник не обґрунтовано передбачив в технічних вимогах (наказ з додатком про видачу ліцензії надаються як доказ).
Зокрема Скаржник буде надавати послуги за кодами відходів 18 01 03*, але ліцензія Скаржника не містить щодо цих відходів операції D13.
Щоб надати послуги що передбачені предметом закупівлі Скаржник не зобов'язаний застосовувати до відходів 18 01 03 таку операцію як D13, а саме здійснювати попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.
Замовник в той час не закуповує послуги з попередніх операцій з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону України "Про управління відходами" утворювачі відходів, крім утворювачів відходів домогосподарств, зобов’язані, зокрема, класифікувати свої відходи відповідно до Національного переліку відходів та Порядку класифікації відходів.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102 затверджено Порядок класифікації відходів, зокрема:
3. Класифікація відходів проводиться:
1) утворювачами відходів, крім утворювачів відходів домогосподарств;
2) суб’єктами господарювання у сфері управління відходами.
У разі коли утворювач відходів невідомий, класифікація відходів проводиться
власником відходів.
5. Класифікація здійснюється відповідно до Національного переліку відходів з
урахуванням додатка 3 до Закону.
6. Кожна позиція Національного переліку відходів складається з коду відходів і
назви відходів українською мовою.
7. Код відходів складається з шести цифр:
1) перші дві цифри визначають групу відходів (XX 00 00);
2) другі дві цифри визначають підгрупу відходів (XX XХ 00);
3) останні дві цифри визначають вид відходів у межах підгрупи (XX ХX XX).
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2023 № 1102 затверджено
порядок класифікації відходів та Національний перелік відходів.
Національний перелік відходів, зокрема, містить наступні найменування групи,
підгрупи, виду відходів, зокрема:
- 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними
вимогами для запобігання виникненню інфекції.
Здійснювати попередні операції (D13) з відходами 18 01 03* заборонено", що підтверджується рішенням АМКУ № 1955-р/пк-пз від 10.02.2025 року, згідно якого Комісією листом від 16.01.2025 № 20-29.1/11-11ПЗе було направлено запит Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів України про надання інформації (додається як доказ).
Таким чином, стає незрозуміло навіщо майбутньому виконавцю здійснювати попередні операції з відходами перед операціями з видалення. І чому майбутній виконавець не може здійснювати лише операції із відновлення без застосування операцій видалення.
З огляду на це, Замовник не обґрунтував і не довів необхідність встановлення зазначеної дискримінаційної умови в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2 ДОДАТОК №2 4. Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату ISO 9001-2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001-2015 IDT) з відповідним щорічним підтвердженням (якщо воно передбачено);
5.Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника системи екологічного управління ISO 14001:2015 IDT), «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
6. Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Замовник передбачає можливість надання лише сертифікатів ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимог та настанови щодо застосування»; * ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги»; ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування».при цьому не передбачає можливості надання еквівалентних сертифікатів.
У Скаржника наявний сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018, сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (додаються в якості доказів).
Разом з цим, маючи еквівалентні сертифікат Скаржник позбавлений права взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки не має сертифікатів, які вимагає Замовник в умовах тендерної документації, а можливість надання еквівалентних сертифікатів не передбачена.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації і неможливість надання еквівалентних сертифікатів.
Крім цього, щодо даних сертифікатів відповідності варто зазначити, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації.
Перелiк товарів і послуг, які пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов’язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В резулътатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги, які є предметом закупiвлi, не входять в Перелiк та не пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому законодавством не передбачено надання сертифiкатів вiдповiдностi вiд органу обов’язкової сертифiкацiї.
Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації. Таким чином, у суб’єкта господарювання, який отримав ліцензію на провадження господарської
діяльності з управління небезпечними відходами та провадить господарську діяльність по даному виду діяльності, діючим законодавством не передбачено. Вимога щодо надання вищезазначеного сертифікату порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Дискримінаційність такої вимоги підтверджується також рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Докази за скаргою
-
Повʼязаний документ:
Докази.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації