-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Лампи, прожектори
ш/з ВТ-48-Т-25
Торги не відбулися
145 349.70
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 726.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 726.75 UAH
Період оскарження:
24.03.2025 15:02 - 29.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на рішення Замовника щодо неправомірної дискваліфікації Учасника
Номер:
23ea0024f4b044c795940d5bdd79a525
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-24-009662-a.c1
Назва:
Скарга на рішення Замовника щодо неправомірної дискваліфікації Учасника
Скарга:
Товариством з обмеженою відповідальністю «Науково виробниче підприємство «ВІАН» було прийнято участь, а саме подано тендерну пропозицію, по закупівлі UA-2025-03-24-009662-a, предмет закупівлі: за кодом ДК 021:2015 - 31510000-4 Електричні лампи розжарення, яка була оголошена Замовником ФІЛІЯ «ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ «АТОМРЕМОНТСЕРВІС» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ».
За результатами проведення вищевказаної закупівлі, ТОВ «НВП «ВІАН» було запропоновано найнижчу ціну, проте відповідно до Протоколу № 142 від 09 квітня 2025 року, ТОВ «НВП «ВІАН» було дискваліфіковано.
Вважаємо рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ВІАН» незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження та норми законодавства, умови тендерної документації, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «НВП «ВІАН» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Фактичні обставини
Протоколом № 142 від 09 квітня 2025 року прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ВІАН» на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей «тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.»
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення своєї пропозиції через порушення Замовником вимог Закону, Особливостей та умов Тендерної документації.
Скаржник бажає скасування рішення Замовника про відхилення своєї пропозиції через невідповідність цього рішення вимогам ТД та подає цю Скаргу до Постійнодіючої Колегії АМКУ.
Підстава для оскарження
Протоколом № 142 від 09 квітня 2025 року було прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ВІАН», на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей «тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.»
Як підставу дискваліфікації Замовник зазначає наступне: «В документі «Інформація про технічні, якісні, кількісні та інщі характеристики предмета закупівлі» від 31.03.2025 №21 за формою, встановленою в Додатку 4 до тендерної документації, наданому Учасником у складі тендерної пропозиції, виявлені такі невідповідності:
- найменування, запропонованого Учасником до постачання товару не відповідає найменуванню товару, який замовник має намір закупити, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-03-24-009662-a, додатку 5 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі» та додатку 6 до тендерної документації «Технічна специфікація до предмета закупівлі. Лампи, прожектори. ТДПЗ(т).42.094-2024» за позиціями 1, 2, 3, 7, 8, 9.
- за позицією 2 «Прожектор світлодіодний 50W, 12V» максимальна потужність прожектору за вимогами замовника, повинна дорівнювати 50W. Учасником за дaною позицією запропоновано прожектор потужністю 30W.
Враховуючи наведене, Пропозиція ТОВ «HBП «BIAH» не відповідає yмoвам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції ТОВ «HBП «BIAH», визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей ”.
З такими доводами Замовника Учасник не погоджується з наступних підстав:
Щодо першої підстави дискваліфікації: у формі Додаток 4 до ТД (форма) у графі «Роз’яснення учаснику щодо заповнення Додатка 4 до ТД «Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі» зазначено, що у стовпчику 2 зазначається конкретна назва, тип, марка продукції запропонованої Учасником. У стовпчику 4 зазначається повна назва виробника продукції та країна походження продукції.
Стаття 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) визначає відомості, які повинна містити тендерна документація.
Пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації, серед іншого, зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
В свою чергу, частина 4 статті 23 Закону визначає, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Враховуючи вищезазначене, умови Тендерної документації, а також процедуру закупівлі, а саме відкриті торги з особливостями, дана закупівля передбачає можливість надання еквіваленту товару.
Додатково пояснюємо, що аналогічні товари з ідентичними технічними та якісними характеристиками у різних виробників можуть мати різну назву (модель, тощо), на розсуд виробника (законодавство не містить норм, які б зобов’язували виробників надавати однакові назви товару або забороняли змінювати назви моделей товару на власний розсуд, тощо), таким чином зазначення Учасником найменування аналогічного товару конкретного виробника, який пропонує саме Учасник в межах даної закупівлі, яке не є ідентичним найменуванню, яке зазначає Замовник у ТД, не свідчить про невідповідність запропонованого Учасником товару технічним, якісним та іншим вимогам, встановленим Замовником у Тендерній документації.
Щодо другої підстави дискваліфікації:
В Додатку 6 до ТД по позиції 2 в стовпчику «Технічні характеристики та їх значення» Замовник вимагає: «Максимальна потужність 50 W», вважаємо, що слово «максимальна» тотожне поняттю «не більше», а відповідно Замовник не встановив в технічному завданні конкретних показників, а допустив діапазон. Учасник по даній позиції запропонував Прожектор ДО-50 30Вт (низьковольтний) ТМ GLX з потужністю 30 W, що є не більшою ніж 50 W, а тому вважаємо, що товар, запропонований Учасником, повністю відповідає вимогам Замовника.
Враховуючи все вищезазначене, вважаємо що Учасник повністю виконав всі вимоги Замовника, товар, запропонований Учасником повністю відповідає вимогам, встановленим Замовником у ТД, відповідно вважаємо дискваліфікацію Учасника ТОВ НВП «ВІАН» безпідставною та незаконною.
Враховуючи все вищезазначене, вважаємо рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ВІАН» незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження та норми законодавства, умови тендерної документації, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «НВП «ВІАН» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
У відповідності до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), з урахуванням правової норми абзацу першого пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості) скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Пунктом 52 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону передбачено, що «Орган оскарження – це Антимонопольний комітет України».
Відповідно до п. 30 ч.1 ст.1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження – це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
До органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електрону систему закупівель згідно ч. 1 п. 53 Особливостей.
Частиною другою пунктом 52 Особливостей встановлено, що у разі, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Враховуюче вище наведене, що Замовником при проведенні цієї процедури закупівлі Замовник грубо порушив принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до учасників; принцип добросовісної конкуренції серед учасників; принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель; принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовник не мають права встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Водночас, згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити умови, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тому вважаємо, що замовник порушив правові норми статей 5 та 22 Закону та правові норми підпункту 4 пункту 10 статті 11 Закону, який зобов'язує замовника забезпечити рівний, об'єктивний та чесний відбір учасників процедур закупівель, встановивши в цій документації дискримінаційні умови для Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково -виробниче підприємство «ВІАН».
Приймаючи до уваги, що вищевказані порушення установленого порядку проведення процедури закупівлі впливають на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечить законодавству у сфері державних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси, у відповідності до статті 40 Конституції України та абзацу 4 статті 55 Конституції України, п.3 ст. 8, ст. 18 Закону враховуючи вищезазначене
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ТОВ «НВП «ВІАН» просить:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІАН» в межах закупівлі UA-2025-03-24-009662-a.
Додатки:
1. Протокол відхилення тендерної пропозиції.
2. Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі Додаток 4.
3. Додаток 6 ТСдоПЗ(т).42.094-2024.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ Атомремонтсервіс.pdf.asice.zip 14.04.2025 11:55
- ПЗ_відхилення Віан (2).pdf 14.04.2025 11:55
- Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі Додаток 4.pdf 14.04.2025 11:55
- Додаток 6 ТСдоПЗ(т).42.094-2024.pdf 14.04.2025 11:55
- sign.p7s 14.04.2025 11:55
- рішення від 16.04.2025 № 5988.pdf 16.04.2025 16:08
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.04.2025 № 6556.pdf 25.04.2025 14:12
- рішення від 24.04.2025 № 6556.pdf 29.04.2025 11:17
- Пояснення на скаргу_ВТ-48-Т-25.pdf 18.04.2025 14:00
- Пояснення на скаргу ВТ-48-Т-25.doc 18.04.2025 14:00
- 1. ПЗ_відхилення Віан.pdf 18.04.2025 14:00
- 2. Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі ВІАН.pdf 18.04.2025 14:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.04.2025 12:26
Дата розгляду скарги:
24.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.04.2025 16:08
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
29.04.2025 11:18
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
666e6618860546f5af5469ab02e92174
Заголовок пункту скарги:
Скарга на рішення Замовника щодо неправомірної дискваліфікації Учасника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Щодо першої підстави дискваліфікації: у формі Додаток 4 до ТД (форма) у графі «Роз’яснення учаснику щодо заповнення Додатка 4 до ТД «Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі» зазначено, що у стовпчику 2 зазначається конкретна назва, тип, марка продукції запропонованої Учасником. У стовпчику 4 зазначається повна назва виробника продукції та країна походження продукції.
Стаття 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) визначає відомості, які повинна містити тендерна документація.
Пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації, серед іншого, зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
В свою чергу, частина 4 статті 23 Закону визначає, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Враховуючи вищезазначене, умови Тендерної документації, а також процедуру закупівлі, а саме відкриті торги з особливостями, дана закупівля передбачає можливість надання еквіваленту товару.
Додатково пояснюємо, що аналогічні товари з ідентичними технічними та якісними характеристиками у різних виробників можуть мати різну назву (модель, тощо), на розсуд виробника (законодавство не містить норм, які б зобов’язували виробників надавати однакові назви товару або забороняли змінювати назви моделей товару на власний розсуд, тощо), таким чином зазначення Учасником найменування аналогічного товару конкретного виробника, який пропонує саме Учасник в межах даної закупівлі, яке не є ідентичним найменуванню, яке зазначає Замовник у ТД, не свідчить про невідповідність запропонованого Учасником товару технічним, якісним та іншим вимогам, встановленим Замовником у Тендерній документації.
Щодо другої підстави дискваліфікації:
В Додатку 6 до ТД по позиції 2 в стовпчику «Технічні характеристики та їх значення» Замовник вимагає: «Максимальна потужність 50 W», вважаємо, що слово «максимальна» тотожне поняттю «не більше», а відповідно Замовник не встановив в технічному завданні конкретних показників, а допустив діапазон. Учасник по даній позиції запропонував Прожектор ДО-50 30Вт (низьковольтний) ТМ GLX з потужністю 30 W, що є не більшою ніж 50 W, а тому вважаємо, що товар, запропонований Учасником, повністю відповідає вимогам Замовника.
Враховуючи все вищезазначене, вважаємо що Учасник повністю виконав всі вимоги Замовника, товар, запропонований Учасником повністю відповідає вимогам, встановленим Замовником у ТД, відповідно вважаємо дискваліфікацію Учасника ТОВ НВП «ВІАН» безпідставною та незаконною.
Стаття 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) визначає відомості, які повинна містити тендерна документація.
Пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації, серед іншого, зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
В свою чергу, частина 4 статті 23 Закону визначає, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Враховуючи вищезазначене, умови Тендерної документації, а також процедуру закупівлі, а саме відкриті торги з особливостями, дана закупівля передбачає можливість надання еквіваленту товару.
Додатково пояснюємо, що аналогічні товари з ідентичними технічними та якісними характеристиками у різних виробників можуть мати різну назву (модель, тощо), на розсуд виробника (законодавство не містить норм, які б зобов’язували виробників надавати однакові назви товару або забороняли змінювати назви моделей товару на власний розсуд, тощо), таким чином зазначення Учасником найменування аналогічного товару конкретного виробника, який пропонує саме Учасник в межах даної закупівлі, яке не є ідентичним найменуванню, яке зазначає Замовник у ТД, не свідчить про невідповідність запропонованого Учасником товару технічним, якісним та іншим вимогам, встановленим Замовником у Тендерній документації.
Щодо другої підстави дискваліфікації:
В Додатку 6 до ТД по позиції 2 в стовпчику «Технічні характеристики та їх значення» Замовник вимагає: «Максимальна потужність 50 W», вважаємо, що слово «максимальна» тотожне поняттю «не більше», а відповідно Замовник не встановив в технічному завданні конкретних показників, а допустив діапазон. Учасник по даній позиції запропонував Прожектор ДО-50 30Вт (низьковольтний) ТМ GLX з потужністю 30 W, що є не більшою ніж 50 W, а тому вважаємо, що товар, запропонований Учасником, повністю відповідає вимогам Замовника.
Враховуючи все вищезазначене, вважаємо що Учасник повністю виконав всі вимоги Замовника, товар, запропонований Учасником повністю відповідає вимогам, встановленим Замовником у ТД, відповідно вважаємо дискваліфікацію Учасника ТОВ НВП «ВІАН» безпідставною та незаконною.
×
-
Назва доказу:
Додаток 6 ТСдоПЗ(т).42.094-2024
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6 ТСдоПЗ(т).42.094-2024.pdf
-
-
Назва доказу:
Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі Додаток 4
-
Повʼязаний документ:
Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі Додаток 4.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника ТОВ "НВП "ВІАН"