• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Ц_25Т-200_42910000-8 Апарати для дистилювання, фільтрування чи ректифікації (Фільтри рідинні)

Завершена

1 958 890.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 2.5% або 49 000.00 UAH
Період оскарження: 24.03.2025 14:30 - 05.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника

Номер: 7bfdc5048129462d886fe2cab936d7dd
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-24-008696-a.b1
Назва: Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.04.2025 15:20
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 08.05.2025 10:38
Автор: ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "РОБІКОН", Анатолій Юрійович Потанін +380445862633, +380445862634 apr@robikon.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a34275f9fee848fba93638168580eb8d
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "РОБІКОН"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 24 березня 2025 року Замовником торгів, АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ", було розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги (з особливостями), ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-24-008696-a, за предметом закупівлі: 42910000-8 Апарати для дистилювання, фільтрування чи ректифікації (Фільтри рідинні) (далі – Процедура закупівлі/Закупівля), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості).
08 квітня 2025 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "РОБІКОН" (далі – Скаржник) виявило бажання взяти участь у Закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції, оформленої відповідно до вимог Тендерної документації Закупівлі, затвердженої Рішенням Уповноваженої особи Центрального закупівельно-логістичного центру АТ «Укргазвидобування» від 24 березня 2025 року, протокол № 114 (далі – Тендерна документація).
Відповідно до даних реєстру пропозицій у Процедурі закупівлі участь приймають чотири особи – Скаржник (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "РОБІКОН"), ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ БУДИНОК «ХАРКІВМАШ», ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОНТАЖНИК-К" і ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРО".


Щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника
18 квітня 2025 року Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель ПРОТОКОЛ №156 Рішення Уповноваженої особи Акціонерного товариства «Укргазвидобування» (код ЄДР*: 30019775) щодо розгляду пропозиції від 18 квітня 2025 року (далі – Протокол від 18.04.2025 №156), в якому зазначено рішення Замовника відхилити тендерну пропозицію Скаржника, яке Замовник обґрунтовує наступним чином:
«Згідно із Службовою запискою відповідального підрозділу № 004.1.45/438 від 14.04.2025 за результатами аналізу тендерної пропозиції Учасника ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "РОБІКОН" виявлено невідповідності в пропозиції: «В паспортах, наданих учасником на підтвердження усіх технічних характеристик Додатку № 3 (І-ша частина), не підтверджено характеристику обробок кромок відповідних фланців п. 9 поз. 1 − 5, п. 8 поз. 6 − 7. Пропозиція Учасника ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "РОБІКОН" не відповідає встановленим вимогам тендерної документації та не допускається до вибору переможця з подальшим укладенням договору».

В Частині ІІ Додатку № 3 до тендерної документації наявні «Вимоги щодо подання документів, що підтверджують відповідність запропонованого учасником товару встановленим вимогам Замовника», а саме − в складі пропозиції Учасник надає:
1. скановану (-ї) копію (-і) (з оригіналу або з копії) сертифіката (-ів) якості, або паспорта (-ів) якості, або технічного (-их) паспорта (-ів), або інструкції (-й) з експлуатації, або іншого (-их) аналогічного (-их) за змістом документа (-ів) від фактичного Виробника запропонованих товарів, в якому (яких) зазначено технічні характеристики запропонованих товарів (предмета закупівлі), що підтверджують відповідність запропонованих товарів (предмета закупівлі) технічним характеристикам, визначеним в Частині І Додатку № 3 цієї тендерної документації.

Примітки:
- враховуючи, що документи про відповідність продукції технічним вимогам замовника оформляються за фактом виготовлення Товару, допускається надання сертифікатів або паспортів або іншого аналогічного за змістом документа на запропоновані Товари (предмет закупівлі), партія якого була виготовлена Виробником раніше.
- наявність в сертифікаті (-ах) та/або паспорті (-ах) та/або іншому (-их) аналогічному (-их) за змістом документом (-ах) від фактичного Виробника на запропонований товар інформації щодо Комплектації та Інших вимог до Товару, зазначених в Частині І Додатку № 3 до тендерної документації, не вимагається і не є обов’язковою.

У заповненій Учасником Частині І Додатку № 3 вихідний документ Вих. № 12/04-25 від 07.04.2025р. (файл пропозиції «4-Додаток №3 ч.1-Технічні характеристики предмету закупівлі.pdf.p7s.», дата завантаження в електронну систему закупівель 08.04.2025) зазначені технічні характеристики запропонованого товару, які не знаходять підтвердження у наданих паспортах, а саме:

1. За позицією № 1 «Фільтр-сепаратор ФС-80-1,6/LC-01» у паспорті і посібнику з експлуатації виробу АЖАЦ.061146.025-01 ПС «ФІЛЬТР-СЕПАРАТОР типу ФС» відсутня технічна характеристика:
- «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5».
2. За позицією № 2 «Фільтр-сепаратор ФС-80-1,6/LC-02» у паспорті і посібнику з експлуатації виробу АЖАЦ.061146.025-02 ПС «ФІЛЬТР-СЕПАРАТОР типу ФС» відсутня технічна характеристика:
- «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5».
3. За позицією № 3 «Фільтр-сепаратор ФС-80-1,6/LC-03» у паспорті і посібнику з експлуатації виробу АЖАЦ.061146.025-03 ПС «ФІЛЬТР-СЕПАРАТОР типу ФС» відсутня технічна характеристика:
- «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5».
4. За позицією № 4 «Фільтр-сепаратор ФС-80-1,6/LC-03» у паспорті і посібнику з експлуатації виробу АЖАЦ.061146.025-03 ПС «ФІЛЬТР-СЕПАРАТОР типу ФС» відсутня технічна характеристика:
- «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5».
5. За позицією № 5 «Фільтр-сепаратор ФС-100-1,6/LC» у паспорті і посібнику з експлуатації виробу АЖАЦ.061146.021 ПС «ФІЛЬТР-СЕПАРАТОР типу ФС» відсутня технічна характеристика:
- «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5».
6. За позицією № 6 «Фільтр-сепаратор ФС-50-1,6/LC-01» у паспорті і посібнику з експлуатації виробу АЖАЦ.061146.024-01 ПС «ФІЛЬТР-СЕПАРАТОР типу ФС» відсутня технічна характеристика:
- «8) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф57х4».
7. За позицією № 7 «Фільтр-сепаратор ФС-20-1,6/LC-01» у паспорті і посібнику з експлуатації виробу АЖАЦ.061146.023-01 ПС «ФІЛЬТР-СЕПАРАТОР типу ФС» відсутня технічна характеристика:
- «8) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф32х4».

РІШЕННЯ:
1. відхилити тендерну пропозицію Учасника ТОВ "НВФ"РОБІКОН" (код ЄДР 32825921) відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей (в редакції згідно із Постановою Кабінету Міністрів України № 471 від 12.05.2023, із змінами, чинними на момент оголошення процедури закупівлі) − тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
Однак, із зазначеним рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Скаржник не може погодитись з огляду на наступне.
Так, згідно Частини І Додатку № 3 до Тендерної документації Замовником встановлені вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, зокрема наступні технічні характеристики за позиціями №№1-7:
1. За позицією № 1: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»;
2. За позицією № 2: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»;
3. За позицією № 3: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»;
4. За позицією № 4: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»;
5. За позицією № 5: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»;
6. За позицією № 6: «8) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф57х4»;
7. За позицією № 7: «8) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф32х4».
Також, відповідно до пункту 1 частини ІІ Додатку № 3 до Тендерної документації:

Вимоги щодо подання документів, що підтверджують відповідність запропонованого учасником товару встановленим вимогам Замовника

В складі пропозиції Учасник надає:

1 скановану (-ї) копію (-і) (з оригіналу або з копії) сертифіката (-ів) якості, або паспорта (-ів) якості, або технічного (-их) паспорта (-ів), або інструкції (-й) з експлуатації, або іншого (-их) аналогічного (-их) за змістом документа (-ів) від фактичного Виробника запропонованих товарів, в якому (яких) зазначено технічні характеристики запропонованих товарів (предмета закупівлі), що підтверджують відповідність запропонованих товарів (предмета закупівлі) технічним характеристикам, визначеним в Частині І Додатку № 3 цієї тендерної документації.

Примітки:
- враховуючи, що документи про відповідність продукції технічним вимогам замовника оформляються за фактом виготовлення Товару, допускається надання сертифікатів або паспортів або іншого аналогічного за змістом документа на запропоновані Товари (предмет закупівлі), партія якого була виготовлена Виробником раніше.
- наявність в сертифікаті (-ах) та/або паспорті (-ах) та/або іншому (-их) аналогічному (-их) за змістом документом (-ах) від фактичного Виробника на запропонований товар інформації щодо Комплектації та Інших вимог до Товару, зазначених в Частині І Додатку № 3 до тендерної документації, не вимагається і не є обов’язковою.

На виконання зазначених вимог Тендерної документації, Скаржник подав у складі тендерної пропозиції:
1) паспорти і посібники з експлуатації на запропоновані Скаржником Товари, а саме:
1. За позицією №1: Паспорт і посібник з експлуатації виробу АЖАЦ.061146.025-01 ПС «ФІЛЬТР-СЕПАРАТОР типу ФС» «Фільтр-сепаратор ФС-80-1,6/LC-01»;
2. За позицією № 2: Паспорт і посібник з експлуатації виробу АЖАЦ.061146.025-02 ПС «ФІЛЬТР-СЕПАРАТОР типу ФС» «Фільтр-сепаратор ФС-80-1,6/LC-02»;
3. За позицією № 3: Паспорт і посібник з експлуатації виробу АЖАЦ.061146.025-03 ПС «ФІЛЬТР-СЕПАРАТОР типу ФС» «Фільтр-сепаратор ФС-80-1,6/LC-03»;
4. За позицією № 4: Паспорт і посібнику з експлуатації виробу АЖАЦ.061146.025-03 ПС «ФІЛЬТР-СЕПАРАТОР типу ФС» «Фільтр-сепаратор ФС-80-1,6/LC-03»;
5. За позицією № 5: Паспорт і посібник з експлуатації виробу АЖАЦ.061146.021 ПС «ФІЛЬТР-СЕПАРАТОР типу ФС» «Фільтр-сепаратор ФС-100-1,6/LC»;
6. За позицією № 6: Паспорт і посібник з експлуатації виробу АЖАЦ.061146.024-01 ПС «ФІЛЬТР-СЕПАРАТОР типу ФС» «Фільтр-сепаратор ФС-50-1,6/LC-01»;
7. За позицією № 7: Паспорт і посібник з експлуатації виробу АЖАЦ.061146.023-01 ПС «ФІЛЬТР-СЕПАРАТОР типу ФС» «Фільтр-сепаратор ФС-20-1,6/LC-01» (далі разом – Паспорти і посібники з експлуатації виробів);
2) кресленики пропонованих Скаржником товарів у файлі «4.1-Додаток №3 ч.2-Технічні характеристики предмету закупівлі.pdf.p7s»;
3) Порівняльну таблицю за вих.№ 12/04-25 від 07.04.2025р., де у правому стовпчику Скаржник виклав інформацію про технічні та якісні характеристики товарів, що пропонуються ним до постачання, зокрема наступні технічні характеристики за позиціями №№1-7:
1. За позицією № 1: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»;
2. За позицією № 2: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»;
3. За позицією № 3: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»;
4. За позицією № 4: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»;
5. За позицією № 5: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»;
6. За позицією № 6: «8) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф57х4»;
7. За позицією № 7: «8) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф32х4».
Крім того, Скаржник є виробником запропонованих товарів, про що неодноразово зазначено у вищенаведених Паспортах і посібниках з експлуатації виробів (Виготовлений на ТОВ «НВФ «Робікон») та Порівняльній таблиці за вих.№ 12/04-25 від 07.04.2025р. (Виробник товару: ТОВ «НВФ «Робікон»), а також у Гарантійному листі за вих.№ 03/04-25 від 03.04.2025р. (Виробник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА «РОБІКОН», код за ЄДРПОУ 32825921).
Відтак, і вищезазначені Паспорти і посібники з експлуатації виробів, і Порівняльна таблиця за вих.№ 12/04-25 від 07.04.2025р. є документами від фактичного Виробника запропонованих товарів, в яких зазначено технічні характеристики запропонованих товарів (предмета закупівлі), що підтверджують відповідність запропонованих товарів (предмета закупівлі) технічним характеристикам, визначеним в Частині І Додатку № 3 цієї тендерної документації.
Таким чином, у тендерній пропозиції Скаржника чітко зазначені технічні характеристики запропонованих товарів (предмета закупівлі), що підтверджують відповідність запропонованих товарів (предмета закупівлі) технічним характеристикам, визначеним в Частині І Додатку № 3 тендерної документації, зокрема за технічними характеристиками «Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби» за позиціями №№1-7, що свідчить про відповідність тендерної пропозиції Скаржника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, згідно із пунктом 19 частиною другою статтею 22 Закону «формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки».
Відповідно до пункту 6 розділу ІV Тендерної документації:
«Наявність у тендерній пропозиції учасника формальних (несуттєвих) помилок не призведе до відхилення його тендерної пропозиції.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції. Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їхніх тендерних пропозицій:
…3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації (наприклад: «Інформація у довільній формі» замість «Інформація», «лист-пояснення» замість «лист», «інформація» замість «довідка»)».

Таким чином, зазначення технічних характеристик «Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби» за позиціями №№1-7 не у Паспортах і посібниках з експлуатації виробів, а у Порівняльній таблиці за вих.№ 12/04-25 від 07.04.2025р. відноситься до помилок, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції. При цьому у Протоколі від 18.04.2025 №156 Замовник не доводить і не пояснює, яким чином незазначення наступних технічних характеристик за позиціями №№1-7: за позицією № 1: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»; за позицією № 2: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»; за позицією № 3: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»; за позицією № 4: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»; за позицією № 5: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»; за позицією № 6: «8) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф57х4»; за позицією № 7: «8) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф32х4», - у відповідних Паспортах і посібниках з експлуатації виробів, а у Порівняльній таблиці за вих.№ 12/04-25 від 07.04.2025р., впливає на зміст тендерної пропозиції.
Крім того, правомірність позиції Скаржника щодо необхідності при розгляді його пропозиції враховувати інформацію про наступні технічні характеристики за позиціями №№1-7: за позицією № 1: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»; за позицією № 2: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»; за позицією № 3: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»; за позицією № 4: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»; за позицією № 5: «9) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф89х3,5»; за позицією № 6: «8) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф57х4»; за позицією № 7: «8) Обробка кромок відповідних фланців: під приварювання до труби Ф32х4», - викладеної у Порівняльній таблиці за вих.№ 12/04-25 від 07.04.2025р., підтверджується практикою Органу оскарження, зокрема рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 19311-р/пк-пз від 04.12.2024 (за скаргою ФОП Зінченка Олега Борисовича №UA-2024-11-06-006057-a.a1), згідно якого інформацію, яку замовник, Національний музей історії України, вимагав надати про країну виробника, та країну реєстрації бренду в складі тендерної пропозиції відповідно до п.5. "Тендерна пропозиція" Додатку 1 до тендерної документації, учасником/скаржником (ФОП Зінченко О.Б.) вказано в іншому документі "Додаток № 1 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Таблиця № 1". Орган оскарження визнав, що пропозиція цього учасника була неправомірно відхилена Замовником; рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6032-р/пк-пз від 16.04.2025 (за скаргою ТОВ "СЗМК" №UA-2025-03-18-005002-a.b1).

Отже, Замовник неправомірно та безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив вимоги пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника