-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія ( Електрична енергія)
Торги відмінено
4 250 797.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 254.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 254.00 UAH
Період оскарження:
24.03.2025 10:19 - 29.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга
Номер:
598049aca553489ea7e05bd53e7b17da
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-24-002084-a.a2
Назва:
скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- заява на участь в розгляді.pdf 15.04.2025 11:36
- лист-пояснення.pdf 15.04.2025 11:36
- цос КИЇВ.pdf 15.04.2025 11:36
- Протокол №44 від 10.04.2025 (1).pdf 15.04.2025 11:36
- скарга.doc 15.04.2025 11:36
- Постанова ВСУ.pdf 15.04.2025 11:36
- скарга.pdf 15.04.2025 11:36
- договір оренди_Київ.pdf 15.04.2025 11:36
- цос КИЇВ1.pdf 15.04.2025 11:36
- sign.p7s 15.04.2025 11:40
- скарга.doc 15.04.2025 16:56
- скарга.pdf 15.04.2025 16:56
- 5229096200567911949.jpg 30.04.2025 15:28
- відео 2.mp4 30.04.2025 15:28
- 5229096200567911950.jpg 30.04.2025 15:28
- відео 3.mp4 30.04.2025 15:28
- 5229096200567911945.jpg 30.04.2025 15:28
- відео 1.mp4 30.04.2025 15:28
- Положення ЦОС КИЇВ.pdf 30.04.2025 15:28
- наказ про призначення ЦОС КИЇВ.pdf 30.04.2025 15:28
- цос КИЇВ.pdf 30.04.2025 15:28
- наказ створення ЦОС КИЇВ.pdf 30.04.2025 15:28
- договір оренди_Київ.pdf 30.04.2025 15:28
- Новий запис.rar 30.04.2025 15:31
- скрін шот зі сайту.pdf 30.04.2025 15:45
- рішення від 17.04.2025 № 6078.pdf 17.04.2025 17:20
- Про перенесення дати розгляду скарги та надання інформації від 25.04.2025 № 1041.pdf 25.04.2025 16:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.05.2025 №6969.pdf 02.05.2025 15:02
- рішення від 01.05.2025 №6969.pdf 06.05.2025 16:36
- Вимога Замовника.pdf 22.04.2025 15:53
- довідки про розташування.pdf 22.04.2025 15:53
- пояснення в АМК.docx 22.04.2025 15:53
- Інформація Замовника.pdf 22.04.2025 15:53
- Довідка ТОВ.pdf 22.04.2025 15:53
- довідка УО щодо розташування.pdf 22.04.2025 15:53
- Протокол відхилення №44 від 10.04.25.pdf 22.04.2025 15:53
- Протокол від 07.05.2025.pdf 07.05.2025 11:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.04.2025 12:33
Дата розгляду скарги:
25.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.04.2025 17:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.05.2025 16:36
Дата виконання рішення Замовником:
07.05.2025 11:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Зважаючи на викладене у Рішенні Комісії від 01.05.2025 № 6969-р/пк-пз та з метою виконання його, а також керуючись статтями Закону України «Про публічні закупівлі» і Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості), уповноважена особа вирішила: скасувати рішення про відхилення пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» у процедурі закупівлі Електрична енергія (Електрична енергія).
2.Забезпечити повідомлення у встановленому порядку Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про прийняте даним протоколом рішення.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
fda815512f6f493b8c726d1d723254d7
Заголовок пункту скарги:
незаконне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД"
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Скаржник перш за все звертає увагу, що в п. 2.3. Додатку № 3 ТД вказано лише, що Прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить 6,04208 за 1 кВт*год без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН за лютий місяць 2025 року за даними ДП «Оператор ринку» розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua). Замовник ні в цьому, ні в жодному іншому пункті тендерної документації не зазначає і не дає тлумачення, з якою метою ним надано в п. 2.3. Додатку № 3 таку інформацію, а також не вказано, як Учасники процедури закупівлі повинні були її використати.
Повідомленням про усунення невідповідностей від 04 квітня 2025 року Замовник просив Скаржника аргументувати значення Впост як складової ціни Вашої тендерної пропозиції та надати підтвердження у вигляді гарантійного листа щодо згоди поставляти електроенергію Київській міській прокуратурі щомісячно (мінус) 0,66831 грн. 1 кВт * год без ПДВ. І як наслідок, відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» нібито з підстави не усунення невідповідностей, оскільки учасник не надав підтвердження вартості постачання ним товару.
Ми однозначно не погоджуємось з такою підставою для відхилення нашої тендерної пропозиції з декількох причин.
По-перше, вже своїм повідомленням про усунення невідповідностей від 04.04.2025 Замовник вийшов за межі пункту 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості), відповідно до якого: Замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих Особливостей (далі - найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція), щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Зі зазначеного вище законодавчого положення однозначно випливає те, що Замовник перевіряє документи тендерної пропозиції учасників процедури закупівлі саме в межах вимог, які встановлені ним в тендерній документації.
П. 2.3. та п. 2.5. Додатку 3 Тендерної документації, на які посилається Замовник в протоколі про відхилення нашої тендерної документації, вказуючи про невиконання їх учасником, не містили вимоги аргументувати значення Впост як складової ціни тендерної пропозиції та надати підтвердження у вигляді гарантійного листа щодо згоди поставляти електроенергію Київській міській прокуратурі щомісячно (мінус) 0,66831 грн. 1 кВт * год без ПДВ.
Відповідно ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», як учасник процедури закупівлі, не зобов’язаний був надавати жодні документи, подання яких не передбачалось тендерною документацією, а Замовник не вправі був вимагати додатково те, що не передбачалось самою тендерною документацією.
По-друге, в тому ж таки повідомленні про усунення невідповідностей для аргументації від’ємного значення Впост (вартість послуг Постачальника) ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» Замовник використав формулу: 3 859 182,07 грн/ Wплан = (Цпрог.рдн + Тосп + Тоср+ Впост ) ‧ 1,2, - і надав роз’яснення її складових. Знову ж таки, на якій підставі Замовником було здійснено подібний перерахунок, якщо тендерна документація в жодному своєму пункті не містила згаданої формули?!!! – Невідомо.
Однак це знову ж таки пряме порушення п. 37 та п. 43 Особливостей, оскільки відповідно до п. 43 Особливостей: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
З цього випливає, що для того, щоб можна було оприлюднювати повідомлення з вимогою про усунення певної невідповідності в документі (-ах) або з вимогою про надання певного документу, потрібно, щоб надання такого документу було передбачене тендерною документацією Замовника. Натомість Замовник вимагав надання додаткових документів, підтверджень, що суперечить чинному законодавству.
Тому повідомлення про усунення невідповідностей ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» від 04.04.2025 було абсолютно неправомірним, Замовник вийшов за межі прав, наданих йому законодавством у сфері публічних закупівель, а відповідно і відхилення нашої тендерної пропозиції з підстави ненадання документів, які не передбачались вимогами тендерної документації, є абсурдним та незаконним. Тому Замовник повинен скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» з цієї підстави.
До того ж, у відповідь на повідомлення про усунення невідповідностей нами було надано Замовнику лист-пояснення Вих. №5 від 04.04.2025 р., яким ми також на основі чинного законодавства обґрунтовували відсутність факту порушень та невідповідностей у поданих нами документах тендерної пропозиції. Однак Замовник проігнорував це.
Додатково зазначаємо, що учасники процедури закупівлі, в цьому випадку ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» за процедурою закупівлі №UA-2025-03-24-002084-a мало право вільно формувати ціну своєї тендерної пропозиції, в тому числі свою торговельну надбавку, що не обмежувалось тендерною документацією Замовника та відповідає вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Також звертаємо увагу, що процедура закупівлі була оголошена 24 березня 2025 року, аукціон відбувся 02 квітня 2025 року. В п.2.3. Додатку №3 Замовником було надано лише інформацію про середньозважену ціну РДН за лютий 2025 року і не надано жодного обґрунтування щодо такого обраного періоду і роз’яснення, де і яким чином і чи взагалі потрібно учасникам процедури закупівлі застосовувати цю ціну.
У зв’язку з цим, ми були вправі зробити єдиний висновок з цього, а саме, що Замовник на основі середньозваженої ціни РДН за лютий 2025 року сформував очікувану вартість електричної енергії за 1 кВт*год. по закупівлі №UA-2025-03-24-002084-a. Це відповідало б і чинному законодавству, і позиції Верховного Суду України щодо того, що для визначення вартості електричної енергії не може братися період, що передує моменту укладення договору. У Постанові від 16.02.2021 №910/6790/18 Верховний Суд вказав, що «…коливання ціни товару на ринку передбачає динаміку ціни товару, зокрема в бік збільшення, за період з моменту укладення договору та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін, зумовлених таким коливанням». А отже дав визначення періоду, що має братися для визначення коливань, а саме: з моменту укладення договору про закупівлю (чи чергової додаткової угоди) та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін.
Отже для визначення очікуваної вартості електричної енергії Замовником середньозважена ціна РДН за лютий 2025 року має логічне пояснення, однак вона ніяк не може братися за основу для визначення вартості електричної енергії учасниками процедури закупівлі при поданні тендерної пропозиції, а відтак в подальшому при укладенні договору з Переможцем такої процедури.
До того ж, Замовник використав формулювання «Прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить 6,04208 за 1 кВт*год без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН за лютий місяць 2025 року». Це є абсолютно абсурдним і з огляду на те, що саме поняття «прогнозована ціна РДН» вказує на майбутній період застосування такої ціни. То яким чином Замовник формує ціну електричної енергії на майбутній період (так звану «прогнозовану ціну РДН») на основі середньозваженої ціни РДН за лютий 2025 року? – Невідомо, жодної аргументації з цього приводу тендерна документація не містила.
А тому знову ж таки наголошуємо, що Замовник грубо порушив чинне законодавство у сфері публічних закупівель, відхиливши нашу тендерну пропозицію з абсолютно надуманих підстав. Як наслідок, рішення про таке відхилення має бути скасоване.
Що ж до ще однієї підстави для відхилення нашої тендерної пропозиції, а саме ненадання достовірної інформації щодо наявності в нас окремого структурного підрозділу на території м. Києва, то хочемо зазначити наступне.
Щодо Центру обслуговування споживачів (клієнтів) вимогами Додатку № 3 тендерної документації було встановлено наступне:
«У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати:• інформацію (довідку, складену у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника) про наявність в учасника на території м. Києва власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Києва або посадової особи, з робочим місцем на території м. Києва, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів».
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» надало у складі тендерної пропозиції довідку Вих. № 21 від 31.03.2025 р., з наступним змістом:
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» підтверджує наявність в учасника на території м. Києва власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів».
А отже повністю виконало вимоги тендерної документації, оскільки у згаданій вище вимозі чітко зазначено, що інформація про наявність в учасника на території м. Києва власного структурного підрозділу повинна бути надана в довільній формі. Вимога тендерної документації не містила жодної вказівки, яка саме інформація повинна бути зазначена в такій довідці.
У своєму повідомленні про усунення невідповідностей Замовник знову вийшов за межі вимог тендерної документації, вимагаючи надати конкретну інформацію (адрес, телефон) щодо наявності у ТОВ власного окремого структурного підрозділу на території міста Києва. Як наслідок, Замовник знову порушив п. 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості), відповідно до якого: Замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих Особливостей (далі - найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція), щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Зі зазначеного вище законодавчого положення однозначно випливає те, що Замовник перевіряє документи тендерної пропозиції учасників процедури закупівлі саме в межах вимог, які встановлені ним в тендерній документації.
А також відповідно до п. 43 Особливостей: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
Для того, щоб можна було оприлюднювати повідомлення з вимогою про усунення певної невідповідності в документі (-ах) або з вимогою про надання певного документу, потрібно, щоб надання такого документу було передбачене тендерною документацією Замовника!!!
Не зважаючи на це, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» у відповідь на повідомлення надало довідку Вих. № 8 від 04.04.2025 р. з наступним змістом:
«ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» підтверджує наявність в учасника на території м. Києва власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів:
01133, м. Київ, вул. Євгена Коновальця, 32б, кВ. 5; посада, ПІБ та контактний телефон керівника/відповідального працівника учасника – Директор Жук Роман Євстахійович, тел. +38067-538-04-54».
На підтвердження вище зазначеного повідомляємо також про наявність укладеного Договору оренди приміщення №01/12 від 01 грудня 2023 року за зазначеною вище адресою, який є чинним до кінця 2025 року і тим самим також підтверджує факт наявності в нас на території м. Києва власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312. Договір також додається до скарги.
Знову ж таки, відхилення нашої тендерної пропозиції Замовником з такої підстави є незаконним, необґрунтованим, а тому відповідне рішення щодо тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» повинно бути скасоване.
Повідомленням про усунення невідповідностей від 04 квітня 2025 року Замовник просив Скаржника аргументувати значення Впост як складової ціни Вашої тендерної пропозиції та надати підтвердження у вигляді гарантійного листа щодо згоди поставляти електроенергію Київській міській прокуратурі щомісячно (мінус) 0,66831 грн. 1 кВт * год без ПДВ. І як наслідок, відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» нібито з підстави не усунення невідповідностей, оскільки учасник не надав підтвердження вартості постачання ним товару.
Ми однозначно не погоджуємось з такою підставою для відхилення нашої тендерної пропозиції з декількох причин.
По-перше, вже своїм повідомленням про усунення невідповідностей від 04.04.2025 Замовник вийшов за межі пункту 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості), відповідно до якого: Замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих Особливостей (далі - найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція), щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Зі зазначеного вище законодавчого положення однозначно випливає те, що Замовник перевіряє документи тендерної пропозиції учасників процедури закупівлі саме в межах вимог, які встановлені ним в тендерній документації.
П. 2.3. та п. 2.5. Додатку 3 Тендерної документації, на які посилається Замовник в протоколі про відхилення нашої тендерної документації, вказуючи про невиконання їх учасником, не містили вимоги аргументувати значення Впост як складової ціни тендерної пропозиції та надати підтвердження у вигляді гарантійного листа щодо згоди поставляти електроенергію Київській міській прокуратурі щомісячно (мінус) 0,66831 грн. 1 кВт * год без ПДВ.
Відповідно ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», як учасник процедури закупівлі, не зобов’язаний був надавати жодні документи, подання яких не передбачалось тендерною документацією, а Замовник не вправі був вимагати додатково те, що не передбачалось самою тендерною документацією.
По-друге, в тому ж таки повідомленні про усунення невідповідностей для аргументації від’ємного значення Впост (вартість послуг Постачальника) ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» Замовник використав формулу: 3 859 182,07 грн/ Wплан = (Цпрог.рдн + Тосп + Тоср+ Впост ) ‧ 1,2, - і надав роз’яснення її складових. Знову ж таки, на якій підставі Замовником було здійснено подібний перерахунок, якщо тендерна документація в жодному своєму пункті не містила згаданої формули?!!! – Невідомо.
Однак це знову ж таки пряме порушення п. 37 та п. 43 Особливостей, оскільки відповідно до п. 43 Особливостей: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
З цього випливає, що для того, щоб можна було оприлюднювати повідомлення з вимогою про усунення певної невідповідності в документі (-ах) або з вимогою про надання певного документу, потрібно, щоб надання такого документу було передбачене тендерною документацією Замовника. Натомість Замовник вимагав надання додаткових документів, підтверджень, що суперечить чинному законодавству.
Тому повідомлення про усунення невідповідностей ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» від 04.04.2025 було абсолютно неправомірним, Замовник вийшов за межі прав, наданих йому законодавством у сфері публічних закупівель, а відповідно і відхилення нашої тендерної пропозиції з підстави ненадання документів, які не передбачались вимогами тендерної документації, є абсурдним та незаконним. Тому Замовник повинен скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» з цієї підстави.
До того ж, у відповідь на повідомлення про усунення невідповідностей нами було надано Замовнику лист-пояснення Вих. №5 від 04.04.2025 р., яким ми також на основі чинного законодавства обґрунтовували відсутність факту порушень та невідповідностей у поданих нами документах тендерної пропозиції. Однак Замовник проігнорував це.
Додатково зазначаємо, що учасники процедури закупівлі, в цьому випадку ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» за процедурою закупівлі №UA-2025-03-24-002084-a мало право вільно формувати ціну своєї тендерної пропозиції, в тому числі свою торговельну надбавку, що не обмежувалось тендерною документацією Замовника та відповідає вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Також звертаємо увагу, що процедура закупівлі була оголошена 24 березня 2025 року, аукціон відбувся 02 квітня 2025 року. В п.2.3. Додатку №3 Замовником було надано лише інформацію про середньозважену ціну РДН за лютий 2025 року і не надано жодного обґрунтування щодо такого обраного періоду і роз’яснення, де і яким чином і чи взагалі потрібно учасникам процедури закупівлі застосовувати цю ціну.
У зв’язку з цим, ми були вправі зробити єдиний висновок з цього, а саме, що Замовник на основі середньозваженої ціни РДН за лютий 2025 року сформував очікувану вартість електричної енергії за 1 кВт*год. по закупівлі №UA-2025-03-24-002084-a. Це відповідало б і чинному законодавству, і позиції Верховного Суду України щодо того, що для визначення вартості електричної енергії не може братися період, що передує моменту укладення договору. У Постанові від 16.02.2021 №910/6790/18 Верховний Суд вказав, що «…коливання ціни товару на ринку передбачає динаміку ціни товару, зокрема в бік збільшення, за період з моменту укладення договору та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін, зумовлених таким коливанням». А отже дав визначення періоду, що має братися для визначення коливань, а саме: з моменту укладення договору про закупівлю (чи чергової додаткової угоди) та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін.
Отже для визначення очікуваної вартості електричної енергії Замовником середньозважена ціна РДН за лютий 2025 року має логічне пояснення, однак вона ніяк не може братися за основу для визначення вартості електричної енергії учасниками процедури закупівлі при поданні тендерної пропозиції, а відтак в подальшому при укладенні договору з Переможцем такої процедури.
До того ж, Замовник використав формулювання «Прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить 6,04208 за 1 кВт*год без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН за лютий місяць 2025 року». Це є абсолютно абсурдним і з огляду на те, що саме поняття «прогнозована ціна РДН» вказує на майбутній період застосування такої ціни. То яким чином Замовник формує ціну електричної енергії на майбутній період (так звану «прогнозовану ціну РДН») на основі середньозваженої ціни РДН за лютий 2025 року? – Невідомо, жодної аргументації з цього приводу тендерна документація не містила.
А тому знову ж таки наголошуємо, що Замовник грубо порушив чинне законодавство у сфері публічних закупівель, відхиливши нашу тендерну пропозицію з абсолютно надуманих підстав. Як наслідок, рішення про таке відхилення має бути скасоване.
Що ж до ще однієї підстави для відхилення нашої тендерної пропозиції, а саме ненадання достовірної інформації щодо наявності в нас окремого структурного підрозділу на території м. Києва, то хочемо зазначити наступне.
Щодо Центру обслуговування споживачів (клієнтів) вимогами Додатку № 3 тендерної документації було встановлено наступне:
«У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати:• інформацію (довідку, складену у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника) про наявність в учасника на території м. Києва власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Києва або посадової особи, з робочим місцем на території м. Києва, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів».
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» надало у складі тендерної пропозиції довідку Вих. № 21 від 31.03.2025 р., з наступним змістом:
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» підтверджує наявність в учасника на території м. Києва власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів».
А отже повністю виконало вимоги тендерної документації, оскільки у згаданій вище вимозі чітко зазначено, що інформація про наявність в учасника на території м. Києва власного структурного підрозділу повинна бути надана в довільній формі. Вимога тендерної документації не містила жодної вказівки, яка саме інформація повинна бути зазначена в такій довідці.
У своєму повідомленні про усунення невідповідностей Замовник знову вийшов за межі вимог тендерної документації, вимагаючи надати конкретну інформацію (адрес, телефон) щодо наявності у ТОВ власного окремого структурного підрозділу на території міста Києва. Як наслідок, Замовник знову порушив п. 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості), відповідно до якого: Замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих Особливостей (далі - найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція), щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Зі зазначеного вище законодавчого положення однозначно випливає те, що Замовник перевіряє документи тендерної пропозиції учасників процедури закупівлі саме в межах вимог, які встановлені ним в тендерній документації.
А також відповідно до п. 43 Особливостей: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
Для того, щоб можна було оприлюднювати повідомлення з вимогою про усунення певної невідповідності в документі (-ах) або з вимогою про надання певного документу, потрібно, щоб надання такого документу було передбачене тендерною документацією Замовника!!!
Не зважаючи на це, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» у відповідь на повідомлення надало довідку Вих. № 8 від 04.04.2025 р. з наступним змістом:
«ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» підтверджує наявність в учасника на території м. Києва власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів:
01133, м. Київ, вул. Євгена Коновальця, 32б, кВ. 5; посада, ПІБ та контактний телефон керівника/відповідального працівника учасника – Директор Жук Роман Євстахійович, тел. +38067-538-04-54».
На підтвердження вище зазначеного повідомляємо також про наявність укладеного Договору оренди приміщення №01/12 від 01 грудня 2023 року за зазначеною вище адресою, який є чинним до кінця 2025 року і тим самим також підтверджує факт наявності в нас на території м. Києва власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312. Договір також додається до скарги.
Знову ж таки, відхилення нашої тендерної пропозиції Замовником з такої підстави є незаконним, необґрунтованим, а тому відповідне рішення щодо тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» повинно бути скасоване.
×
-
Назва доказу:
заява на участь в розгляді
-
Повʼязаний документ:
заява на участь в розгляді.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол про відхилення
-
Повʼязаний документ:
Протокол №44 від 10.04.2025 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
лист-пояснення
-
Повʼязаний документ:
лист-пояснення.pdf
-
-
Назва доказу:
довідка про ЦОС
-
Повʼязаний документ:
цос КИЇВ.pdf
-
-
Назва доказу:
довідка про ЦОС
-
Повʼязаний документ:
цос КИЇВ1.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір оренди
-
Повʼязаний документ:
договір оренди_Київ.pdf
-
-
Назва доказу:
Постанова ВСУ
-
Повʼязаний документ:
Постанова ВСУ.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД». 3. Зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі у вставленому законодавством порядку.
Вимога
Є відповідь
щодо оприлюднення протоколу про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
8bf25a7b256044769537caab7cbf9b1c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-24-002084-a.c1
Назва:
щодо оприлюднення протоколу про відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
Добрий день! Вами, мабуть, помилково завантажено Протокол № 43 від 08.04.2025, який не має жодного відношення до цієї процедури закупівлі. Просимо оприлюднити протокол про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", щоб ми могли звернутись за захистом своїх прав до Антимонопольного комітету України. Чекаємо на відповідь!
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол №44 від 10.04.2025.pdf 11.04.2025 12:43
Дата подачі:
11.04.2025 08:44
Вирішення:
Вибачте, технічну помилку буде виправлено
Статус вимоги:
Задоволено