-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Металопластикові двері, вікно (ДК 021:2015: 44210000-5 Конструкції та їх частини)
Завершена
80 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 800.00 UAH
мін. крок: 1% або 800.00 UAH
Період оскарження:
21.03.2025 16:53 - 26.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга
Номер:
7f5b196ac2b3487287135ea759e82355
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-21-012172-a.a3
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ-05.04.2025 .pdf 04.04.2025 15:08
- Скарга до АМКУ-05.04.2025.docx.p7s 04.04.2025 15:08
- Скарга до АМКУ-05.04.2025 .docx 04.04.2025 15:08
- DSTU-EN-14351-1-2020_распознан.pdf 04.04.2025 15:08
- sign.p7s 04.04.2025 15:11
- рішення від 08.04.2025 №5482.pdf 08.04.2025 16:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.04.2025 №6052.pdf 17.04.2025 12:27
- рішення від 16.04.2025 №6052.pdf 18.04.2025 16:59
- ТД_металопластикові_двері,_вікно.pdf 10.04.2025 15:50
- Пояснення на скаргу до АМКУ.pdf 10.04.2025 15:50
- Протокол_металопластикові_двері,_вікно.pdf 10.04.2025 15:50
- Пояснення на скаргу до АМКУ.docx 10.04.2025 15:50
- ТД_металопластикові_двері,_вікно.docx 10.04.2025 15:50
- Протокол_металопластикові_двері,_вікно.docx 10.04.2025 15:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.04.2025 15:14
Дата розгляду скарги:
16.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.04.2025 16:21
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
18.04.2025 17:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a2e9e84aa7f4499d8cf8fd978a51914f
Заголовок пункту скарги:
докази підтверджують що в діях замовника вбачаються порушення вимог Закону і Особливостей, а саме зловживання своїми правами і обов’язками
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
21.03.2025 року військова частина А2788 (далі - Замовник) в системі електронних торгів оприлюднив оголошення № UA-2025-03-21-012172-a про проведення процедури відкриті торги з особливостями на закупівлю: «Металопластикові двері, вікно (ДК 021:2015: 44210000-5 Конструкції та їх частини) » з очікуваною вартістю 80 000 грн з ПДВ
У вказаній процедурі закупівлі прийняли участь і за результатами торгів були
ФОП "Сухарь Андрій Іванович" (код ЄДРПОУ 2712700132) з ціновою пропозицією 69 999 грн з ПДВ;
товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Пірамід Корп» (код ЄДРПОУ 39484237) (далі - Скаржник) 70 000 грн з ПДВ
01.04.2025 року Замовник визнав ФОП "Сухарь Андрій Іванович" переможцем.
Розглянувши тендерну пропозицію ФОП "Сухарь Андрій Іванович", Скаржник написав 2 вимоги щодо перегляду тендерної пропозиції переможця через те що переможець не завантажив у складі своєї тендерної пропозиції сертифікати на товар.
Скаржник відмовив у задоволені вимоги і відповів. що В додатку 1 тендерної документації вказано: - якщо товар підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, надається(ються) відповідний(і) сертифікат(и) якості. Законом «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» не визначено норм щодо здійснення сертифікації в обов’язковому порядку. Загалом сертифікація в Україні не є обов’язковою ще з 1 січня 2018 року. Також відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93↗ про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації. Відповідно до вищезазначеного товар металопластикові вікна та двері не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні відповідно і ненадання сертифікату не є підставою для відхилення пропозиції учасника. Також учасником в складі тендерної пропозиції надано довідку щодо відсутності металопластикових вікон та дверей в переліку товарів які підлягають обов'язковій сертифікації.
Вважаємо вказане рішення Замовника передчасним та таким, що порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав.
1. Замовник зазначив у додатку 1 до тендерної документації що:
2 Якість товару повинна відповідати вимогам відповідних діючих нормативних документів (ДСТУ, ТУ) та чинному законодавству щодо показників якості даного виду товару.
Для підтвердження якості товару, що є предметом закупівлі, Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції належним чином завірені копії та/або скановані оригінали наступних документів:
- якщо товар підлягає обов’язковій державній санітарно-епідеміологічній експертизі в Україні, надається чинний Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи згідно чинного законодавства України;
- якщо товар підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, надається(ються) відповідний(і) сертифікат(и) якості.
В Україні вимоги до експлуатаційних показників предмета закупівлі визначаються ДСТУ EN 14351-1:2020. Так, відповідно до п. 1 «сфера застосування» ДСТУ EN 14351-1:2020, цей Європейський стандарт визначає експлуатаційні показники матеріалів, крім показників вогнестійкості та захисту від диму, які застосовуються у вікнах (включаючи мансардні вікна, мансардні вікна із зовнішньою вогнестійкістю та балконні двері), вхідні двері (та їх зборки, у тому числі безрамні скляні двері, двері аварійного виходу) та сітки.
Показники вогнестійкості та/або захисту від диму для вхідних дверей та вікон зі стулками визначені в EN 16034.
Цей Європейський стандарт використовується для:
а) глухих вікон або глухих світлових люків, вікон та балконних дверей з ручним або електричним приводом, а також сіток для монтажу у вертикальних прорізах стін та мансардних вікон для монтажу на дахах разом з:
1) відповідним обладнанням, якщо таке є;
2) герметичною ізоляцією, якщо така є;
3) заскленими прорізами, якщо вони мають бути засклені;
4) з/без вбудованими(их) віконницями(ць) та/або віконницями в коробах та/або жалюзі;
а також вікон з ручним або електричним приводом, мансардних вікон, балконних дверей та сіток, які:
5) повністю або частково заскленими, включаючи будь-яке непрозоре заповнення;
6) повністю або частково глухими, або такі, що відчиняються з однією або декількома стулками (наприклад, шарнірні, виступаючі, поворотні, розсувні);
б) вхідні двері з ручним відчиненням із суцільними або фільончастими полотнами, доповнені:
1) убудованими ліхтарями, якщо такі є;
2) прилеглими частинами, які містяться в межах однієї рами для включення в один проліт, якщо такі є.
Вікна, які підлягають під цей стандарт, не оцінюються з точки зору їх пропускної можливості (відчинення).
Вироби, які підлягають під цей стандарт, не оцінюються як несучі конструктивні елементи.
Згідно з п. 4.1 ДСТУ EN 14351-1:2020 , Експлуатаційні характеристики вікон та вхідних дверей визначаються і вказуються відповідно до 4.2-4.23.
При цьому у Примітках до пункту 4.1. ДСТУ EN 14351-1:2020 зазначено:
Не всі ці характеристики застосовуються до кожного виробу або до кожної ймовірної ситуації кінцевого використання. Для обов’язкових вимог цей стандарт визначає способи визначення та обробки результатів, а також оцінку відповідності.
Порядок, у якому визначаються експлуатаційні характеристики, не передбачає черговість або послідовність випробувань.
Отже на підставі вищевикладеного пункту визначаються і вказуються нижче вказані експлуатаційні характеристики і наведемо основні тези вказаних пунктів:
п. 4.2 - Опір вітровому навантаженню
Прогини елементів рами повинні визначатися розрахунками або випробуваннями (стандартний метод). Виробник повинен надати достатню інформацію про матеріали, щоб забезпечити визначення несучої здатності заповнення, наприклад, інформацію про товщину й тип скла.
п. 4.3 - Стійкість до снігового і статичного навантаження
Виробник повинен надати достатню інформацію про матеріали, щоб забезпечити визначення несучої здатності заповнення, наприклад, інформацію про товщину і тип скла.
п. 4.5 - Водонепроникність
Випробування на водонепроникність проводяться на конструкції або на окремих її частинах.
п. 4.6. Небезпечні речовини
Якщо дозволяє сучасний технічний рівень, виробник повинен встановити речовини у виробі, схильні під час звичайного використання до викидів або розповсюдження й у випадку яких викиди або розповсюдження в навколишнє середовище є потенційно небезпечними для санітарних умов, здоров'я або навколишнього середовища. Виробник повинен визначити та зробити відповідну заяву про вміст речовин відповідно до вимог законодавства в країні призначення.
Примітка. Інформаційна база даних європейських та національних положень про небезпечні речовини визначена в додатку ZA.
п. 4.7. - Стійкість до ударних навантажень
Вікна та вхідні двері, обладнані склом або іншим осколковими матеріалами, повинні випробовуватися, а результати необхідно вказувати згідно з EN 13049. За необхідності випробування проводять з обох сторін виробу.
п. 4.8 - Несуча здатність пристроїв безпеки
порогова міцність повинна бути продемонстрована за допомогою випробувань, проведених з гідно з EN 14609 або EN 948 (контрольний метод) або через розрахунок.
п. 4.9 - Висота та ширина дверей і французьких вікон
п. 4.11 - Акустичні показники
Звукоізоляція визначається згідно з EN IS0140-3 (контрольний метод) або для спеціальних типів вікон згідно з додатком В. Результати випробувань оцінюються відповідно до EN ISO 717-1.
п. 4.12 - Коефіцієнт теплопередачі
Коефіцієнт теплопередачі для вікон та вхідних визначають згідно з EN ISO 10077-1:2006
п. 4.14 - Повітропроникність
Згідно з EN 1026 (контрольний метод) має бути проведено два випробування на повітропроникність: один з позитивними випробувальними тисками й один з негативними випробувальними тисками. Випробування на повітропроникність конструкцій проводиться для конструкцій або для окремих її елементів, включаючи з'єднання між окремими елементами.
п. 4.16 - Діюче навантаження
Вікна з ручним відчиненням випробовуються згідно з EN 12046-1. Результати повинні бути наведені згідно з EN 13115. Вхідні двері з ручним відчиненням випробовуються згідно з EN 12046-2. Результати повинні бути наведені згідно з EN 12217.
4.17 Механічна міцність
Вікна випробовуються відповідно до EN 14608 та EN 14609. Перед та після цих випробувань вікна, що відчиняються вручну, випробовуються згідно з EN 12046-1. Результати повинні бути наведені згідно з EN 13115.
Вхідні двері випробовуються згідно з EN 947, EN 948, EN 949 і EN 950. Результати повинні бути наведені згідно з EN 1192.
п. 4.21 - Стійкість до багатократного відчинення та зачинення
Випробування на багатократне відчинення та зачинення проводиться згідно з EN 1191. Результати вказуються згідно з EN 12400.
Як бачимо, ДСТУ EN 14351-1:2020 встановлено, що визначення експлуатаційних характеристик вікон і дверей проводяться шляхом випробування.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», на який посилався Замовник у відповідях на вимоги:
випробування - визначення однієї чи кількох характеристик об’єкта оцінки відповідності згідно з процедурою.
документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності;
орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування;
оцінка відповідності - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані;
підтвердження відповідності - видача документа про відповідність, яка ґрунтується на прийнятому після критичного огляду рішенні про те, що виконання заданих вимог було доведене;
сертифікація - підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу;
технічний регламент - нормативно-правовий акт, в якому визначено характеристики продукції або пов’язані з ними процеси та методи виробництва, включаючи відповідні адміністративні положення, додержання яких є обов’язковим. Він може також включати або виключно стосуватися вимог до термінології, позначень, пакування, маркування чи етикетування в тій мірі, в якій вони застосовуються до продукції, процесу або методу виробництва;
Відповідно до ст. 25 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», Оцінка відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках і шляхом застосування процедур оцінки відповідності, які визначені в таких технічних регламентах. Процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються виробниками, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами. Як виняток з положень абзацу першого цієї частини, частин першої і сьомої статті 28, частин першої і третьої статті 30 цього Закону, технічним регламентом, розробленим на основі акта законодавства Європейського Союзу, може бути передбачено, що інші суб’єкти господарювання, ніж ті, що визначені у зазначених положеннях цього Закону, та/або інші, ніж суб’єкти господарювання чи органи з оцінки відповідності, особи також повинні застосовувати процедури оцінки відповідності вимогам зазначеного технічного регламенту, складати декларацію про відповідність та наносити знак відповідності технічним регламентам у таких самих випадках, визначених відповідним актом законодавства Європейського Союзу.
В свою чергу, як ми бачили вище, ДСТУ EN 14351-1:2020, розроблений на основі акта законодавства Європейського Союзу та містить вимоги щодо оцінки відповідностівікон і дверей вимогам технічних регламентів.
Розділ ZA.2 ДСТУ EN 14351-1:2020, передбачає, що підтвердження відповідності вікон (у тому числі дахових вікон) та вхідних дверей повинне засновуватися на оцінці процедур відповідності, зазначених у таблиці ZA.3a, таблиці ZA.3b та таблиці ZA.3c, що випливає із застосування зазначених в цьому документі підпунктів цього стандарту.
Визначення показників, що знаходяться під контролем органу з сертифікації виробів або виконується уповноваженою випробувальною лабораторією під відповідальність виробника, як показано в таблиці ZA.3a і таблиці ZA.3b, за допомогою табличних значень або розрахунків, може бути проведено виробником, але підстава, на якій проводиться визначення, перевіряється тим самим органом, який зазначено для цього показника в таблиці ZA.3a і таблиці ZA.3b.
Так, відповідно до Таблиці ZA.3b — Розподіл завдань оцінки відповідності для виробів, за системою 3 (стор. 69 Додатку до Скарги), для завдання під відповідальність виробника (включаючи відбір), а саме, початкового типового випробування виробу уповноваженим органом згідно з 7.2, обов’язковим випробуванням (завдання) має бути п.п. 4.2 (опір вітровому навантаженню), 4.5 (водонепроникність), 4.6 (небезпечні речовини), 4.11 (акустичні показники), 4.12 (коефіцієнт теплопередачі), 4.14 (повітропроникність) ДСТУ EN 14351-1:2020. Решта завдань (випробувань) передбачених пунктами 4.3, 4.7, 4.9, 4.17 ДСТУ EN 14351-1:2020 або не виконується або не застосовується для такого типу металоконструкцій.
Термін «уповноважений орган» використовується тільки для організацій, уповноважених згідно зі статтею 18 CPD (органи сертифікації, інспекційні органи та випробувальні лабораторії)
Випробування зразків товару на відповідність пунктам 4.2 (опір вітровому навантаженню), 4.5 (водонепроникність), 4.6 (небезпечні речовини), 4.11 (акустичні показники), 4.12 (коефіцієнт теплопередачі), 4.14 (повітропроникність) ДСТУ EN 14351-1:2020 здійснюють органи сертифікації.
А випробування зразків товару на відповідність пункту 4.6 (небезпечні речовини), ДСТУ EN 14351-1:2020 здійснюють органи державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Іншими словами, самим ДСТУ EN 14351-1:2020 передбачена визначення експлуатаційних показників органами сертифікації, з видачею відповідних сертифікатів та органами державної санітарно-епідеміологічної експертизи з видачею відповідних висновків.
Додатково зазначимо, що визначення небезпечних речовин здійснює орган державної санітарно-епідеміологічної експертизи, який видає відповідний висновок.
При цьому ДСТУ EN 14351-1:2020 не надає право вибору виробнику проходити чи не проходити сертифікацію і отримувати сертифікати. Норми ДСТУ є імперативними, покладаються на норми законодавства Європейського Союзу і зобов’язують проходити випробування, отримувати документи про відповідність, підтверджувати відповідність в уповноважених органах з оцінки відповідності.
Таким чином, як бачимо, законодавство України та Європейського Союзу що предмет закупівлі товар підлягає обов’язковій сертифікації в Україні за окремими експлуатаційними показниками.
І нагадаємо, що відповідно до умов тендерної документації Замовника:
- якщо товар підлягає обов’язковій державній санітарно-епідеміологічній експертизі в Україні, надається чинний Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи згідно чинного законодавства України;
- якщо товар підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, надається(ються) відповідний(і) сертифікат(и) якості.
В свою чергу Переможець обмежився листом з помилковим твердженням, в якому зазначив, що Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи та сертифікат(и) якості. тому що металопластикові вікна та двері не входять до переліку товарів які підлягають обов’язковій сертифікації та обов’язковій державній санітарно-епідеміологічній експертизі в Україні.
З урахуванням вищевикладеного, Переможець в супереч нормативно правових актів Європейського Союзу, технічних регламентів та законодавства України, в порушення вимог тендерної документації не надав у складі тендерної пропозиції висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи та відповідний(і) сертифікат(и) якості на товар.
За таких обставин тендерна пропозиція Переможця повинна бути відхилена Замовником, як така що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
Вважаємо що Замовник порушив Конституцію України, а також вищевказані принципи здійснення публічних закупівель, визначених в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Таким чином, визнавши переможцем учасника ФОП "Сухарь Андрій Іванович" Замовник порушив права та охоронювані законом інтереси суб’єкта оскарження, зокрема право бути визнаним переможцем вказаної закупівлі і укласти договір, право як суб’єкт господарювання отримати замовлення за бюджетні кошти і надати послуги, право отримання прибутку, доходів, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене, право на підприємницьку діяльність, передбачене ст. 42 Конституції України, право на працю, передбачене ст. 43 Конституції України (кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.)
Скаржник є потенційним продавцем товару, що є предметом закупівлі. Відомості щодо участі і перемог ТОВ «Будівельна компанія «Пірамід Корп» у закупівлях містяться в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі UA-2025-03-21-012172-a відмінити рішення оформлені протоколом від 01.04.2025 №79.
Керуючись статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Порядком оскарження відкритих торгів Особливостей,
У вказаній процедурі закупівлі прийняли участь і за результатами торгів були
ФОП "Сухарь Андрій Іванович" (код ЄДРПОУ 2712700132) з ціновою пропозицією 69 999 грн з ПДВ;
товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Пірамід Корп» (код ЄДРПОУ 39484237) (далі - Скаржник) 70 000 грн з ПДВ
01.04.2025 року Замовник визнав ФОП "Сухарь Андрій Іванович" переможцем.
Розглянувши тендерну пропозицію ФОП "Сухарь Андрій Іванович", Скаржник написав 2 вимоги щодо перегляду тендерної пропозиції переможця через те що переможець не завантажив у складі своєї тендерної пропозиції сертифікати на товар.
Скаржник відмовив у задоволені вимоги і відповів. що В додатку 1 тендерної документації вказано: - якщо товар підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, надається(ються) відповідний(і) сертифікат(и) якості. Законом «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» не визначено норм щодо здійснення сертифікації в обов’язковому порядку. Загалом сертифікація в Україні не є обов’язковою ще з 1 січня 2018 року. Також відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93↗ про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації. Відповідно до вищезазначеного товар металопластикові вікна та двері не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні відповідно і ненадання сертифікату не є підставою для відхилення пропозиції учасника. Також учасником в складі тендерної пропозиції надано довідку щодо відсутності металопластикових вікон та дверей в переліку товарів які підлягають обов'язковій сертифікації.
Вважаємо вказане рішення Замовника передчасним та таким, що порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав.
1. Замовник зазначив у додатку 1 до тендерної документації що:
2 Якість товару повинна відповідати вимогам відповідних діючих нормативних документів (ДСТУ, ТУ) та чинному законодавству щодо показників якості даного виду товару.
Для підтвердження якості товару, що є предметом закупівлі, Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції належним чином завірені копії та/або скановані оригінали наступних документів:
- якщо товар підлягає обов’язковій державній санітарно-епідеміологічній експертизі в Україні, надається чинний Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи згідно чинного законодавства України;
- якщо товар підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, надається(ються) відповідний(і) сертифікат(и) якості.
В Україні вимоги до експлуатаційних показників предмета закупівлі визначаються ДСТУ EN 14351-1:2020. Так, відповідно до п. 1 «сфера застосування» ДСТУ EN 14351-1:2020, цей Європейський стандарт визначає експлуатаційні показники матеріалів, крім показників вогнестійкості та захисту від диму, які застосовуються у вікнах (включаючи мансардні вікна, мансардні вікна із зовнішньою вогнестійкістю та балконні двері), вхідні двері (та їх зборки, у тому числі безрамні скляні двері, двері аварійного виходу) та сітки.
Показники вогнестійкості та/або захисту від диму для вхідних дверей та вікон зі стулками визначені в EN 16034.
Цей Європейський стандарт використовується для:
а) глухих вікон або глухих світлових люків, вікон та балконних дверей з ручним або електричним приводом, а також сіток для монтажу у вертикальних прорізах стін та мансардних вікон для монтажу на дахах разом з:
1) відповідним обладнанням, якщо таке є;
2) герметичною ізоляцією, якщо така є;
3) заскленими прорізами, якщо вони мають бути засклені;
4) з/без вбудованими(их) віконницями(ць) та/або віконницями в коробах та/або жалюзі;
а також вікон з ручним або електричним приводом, мансардних вікон, балконних дверей та сіток, які:
5) повністю або частково заскленими, включаючи будь-яке непрозоре заповнення;
6) повністю або частково глухими, або такі, що відчиняються з однією або декількома стулками (наприклад, шарнірні, виступаючі, поворотні, розсувні);
б) вхідні двері з ручним відчиненням із суцільними або фільончастими полотнами, доповнені:
1) убудованими ліхтарями, якщо такі є;
2) прилеглими частинами, які містяться в межах однієї рами для включення в один проліт, якщо такі є.
Вікна, які підлягають під цей стандарт, не оцінюються з точки зору їх пропускної можливості (відчинення).
Вироби, які підлягають під цей стандарт, не оцінюються як несучі конструктивні елементи.
Згідно з п. 4.1 ДСТУ EN 14351-1:2020 , Експлуатаційні характеристики вікон та вхідних дверей визначаються і вказуються відповідно до 4.2-4.23.
При цьому у Примітках до пункту 4.1. ДСТУ EN 14351-1:2020 зазначено:
Не всі ці характеристики застосовуються до кожного виробу або до кожної ймовірної ситуації кінцевого використання. Для обов’язкових вимог цей стандарт визначає способи визначення та обробки результатів, а також оцінку відповідності.
Порядок, у якому визначаються експлуатаційні характеристики, не передбачає черговість або послідовність випробувань.
Отже на підставі вищевикладеного пункту визначаються і вказуються нижче вказані експлуатаційні характеристики і наведемо основні тези вказаних пунктів:
п. 4.2 - Опір вітровому навантаженню
Прогини елементів рами повинні визначатися розрахунками або випробуваннями (стандартний метод). Виробник повинен надати достатню інформацію про матеріали, щоб забезпечити визначення несучої здатності заповнення, наприклад, інформацію про товщину й тип скла.
п. 4.3 - Стійкість до снігового і статичного навантаження
Виробник повинен надати достатню інформацію про матеріали, щоб забезпечити визначення несучої здатності заповнення, наприклад, інформацію про товщину і тип скла.
п. 4.5 - Водонепроникність
Випробування на водонепроникність проводяться на конструкції або на окремих її частинах.
п. 4.6. Небезпечні речовини
Якщо дозволяє сучасний технічний рівень, виробник повинен встановити речовини у виробі, схильні під час звичайного використання до викидів або розповсюдження й у випадку яких викиди або розповсюдження в навколишнє середовище є потенційно небезпечними для санітарних умов, здоров'я або навколишнього середовища. Виробник повинен визначити та зробити відповідну заяву про вміст речовин відповідно до вимог законодавства в країні призначення.
Примітка. Інформаційна база даних європейських та національних положень про небезпечні речовини визначена в додатку ZA.
п. 4.7. - Стійкість до ударних навантажень
Вікна та вхідні двері, обладнані склом або іншим осколковими матеріалами, повинні випробовуватися, а результати необхідно вказувати згідно з EN 13049. За необхідності випробування проводять з обох сторін виробу.
п. 4.8 - Несуча здатність пристроїв безпеки
порогова міцність повинна бути продемонстрована за допомогою випробувань, проведених з гідно з EN 14609 або EN 948 (контрольний метод) або через розрахунок.
п. 4.9 - Висота та ширина дверей і французьких вікон
п. 4.11 - Акустичні показники
Звукоізоляція визначається згідно з EN IS0140-3 (контрольний метод) або для спеціальних типів вікон згідно з додатком В. Результати випробувань оцінюються відповідно до EN ISO 717-1.
п. 4.12 - Коефіцієнт теплопередачі
Коефіцієнт теплопередачі для вікон та вхідних визначають згідно з EN ISO 10077-1:2006
п. 4.14 - Повітропроникність
Згідно з EN 1026 (контрольний метод) має бути проведено два випробування на повітропроникність: один з позитивними випробувальними тисками й один з негативними випробувальними тисками. Випробування на повітропроникність конструкцій проводиться для конструкцій або для окремих її елементів, включаючи з'єднання між окремими елементами.
п. 4.16 - Діюче навантаження
Вікна з ручним відчиненням випробовуються згідно з EN 12046-1. Результати повинні бути наведені згідно з EN 13115. Вхідні двері з ручним відчиненням випробовуються згідно з EN 12046-2. Результати повинні бути наведені згідно з EN 12217.
4.17 Механічна міцність
Вікна випробовуються відповідно до EN 14608 та EN 14609. Перед та після цих випробувань вікна, що відчиняються вручну, випробовуються згідно з EN 12046-1. Результати повинні бути наведені згідно з EN 13115.
Вхідні двері випробовуються згідно з EN 947, EN 948, EN 949 і EN 950. Результати повинні бути наведені згідно з EN 1192.
п. 4.21 - Стійкість до багатократного відчинення та зачинення
Випробування на багатократне відчинення та зачинення проводиться згідно з EN 1191. Результати вказуються згідно з EN 12400.
Як бачимо, ДСТУ EN 14351-1:2020 встановлено, що визначення експлуатаційних характеристик вікон і дверей проводяться шляхом випробування.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», на який посилався Замовник у відповідях на вимоги:
випробування - визначення однієї чи кількох характеристик об’єкта оцінки відповідності згідно з процедурою.
документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності;
орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування;
оцінка відповідності - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані;
підтвердження відповідності - видача документа про відповідність, яка ґрунтується на прийнятому після критичного огляду рішенні про те, що виконання заданих вимог було доведене;
сертифікація - підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу;
технічний регламент - нормативно-правовий акт, в якому визначено характеристики продукції або пов’язані з ними процеси та методи виробництва, включаючи відповідні адміністративні положення, додержання яких є обов’язковим. Він може також включати або виключно стосуватися вимог до термінології, позначень, пакування, маркування чи етикетування в тій мірі, в якій вони застосовуються до продукції, процесу або методу виробництва;
Відповідно до ст. 25 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», Оцінка відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках і шляхом застосування процедур оцінки відповідності, які визначені в таких технічних регламентах. Процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються виробниками, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами. Як виняток з положень абзацу першого цієї частини, частин першої і сьомої статті 28, частин першої і третьої статті 30 цього Закону, технічним регламентом, розробленим на основі акта законодавства Європейського Союзу, може бути передбачено, що інші суб’єкти господарювання, ніж ті, що визначені у зазначених положеннях цього Закону, та/або інші, ніж суб’єкти господарювання чи органи з оцінки відповідності, особи також повинні застосовувати процедури оцінки відповідності вимогам зазначеного технічного регламенту, складати декларацію про відповідність та наносити знак відповідності технічним регламентам у таких самих випадках, визначених відповідним актом законодавства Європейського Союзу.
В свою чергу, як ми бачили вище, ДСТУ EN 14351-1:2020, розроблений на основі акта законодавства Європейського Союзу та містить вимоги щодо оцінки відповідностівікон і дверей вимогам технічних регламентів.
Розділ ZA.2 ДСТУ EN 14351-1:2020, передбачає, що підтвердження відповідності вікон (у тому числі дахових вікон) та вхідних дверей повинне засновуватися на оцінці процедур відповідності, зазначених у таблиці ZA.3a, таблиці ZA.3b та таблиці ZA.3c, що випливає із застосування зазначених в цьому документі підпунктів цього стандарту.
Визначення показників, що знаходяться під контролем органу з сертифікації виробів або виконується уповноваженою випробувальною лабораторією під відповідальність виробника, як показано в таблиці ZA.3a і таблиці ZA.3b, за допомогою табличних значень або розрахунків, може бути проведено виробником, але підстава, на якій проводиться визначення, перевіряється тим самим органом, який зазначено для цього показника в таблиці ZA.3a і таблиці ZA.3b.
Так, відповідно до Таблиці ZA.3b — Розподіл завдань оцінки відповідності для виробів, за системою 3 (стор. 69 Додатку до Скарги), для завдання під відповідальність виробника (включаючи відбір), а саме, початкового типового випробування виробу уповноваженим органом згідно з 7.2, обов’язковим випробуванням (завдання) має бути п.п. 4.2 (опір вітровому навантаженню), 4.5 (водонепроникність), 4.6 (небезпечні речовини), 4.11 (акустичні показники), 4.12 (коефіцієнт теплопередачі), 4.14 (повітропроникність) ДСТУ EN 14351-1:2020. Решта завдань (випробувань) передбачених пунктами 4.3, 4.7, 4.9, 4.17 ДСТУ EN 14351-1:2020 або не виконується або не застосовується для такого типу металоконструкцій.
Термін «уповноважений орган» використовується тільки для організацій, уповноважених згідно зі статтею 18 CPD (органи сертифікації, інспекційні органи та випробувальні лабораторії)
Випробування зразків товару на відповідність пунктам 4.2 (опір вітровому навантаженню), 4.5 (водонепроникність), 4.6 (небезпечні речовини), 4.11 (акустичні показники), 4.12 (коефіцієнт теплопередачі), 4.14 (повітропроникність) ДСТУ EN 14351-1:2020 здійснюють органи сертифікації.
А випробування зразків товару на відповідність пункту 4.6 (небезпечні речовини), ДСТУ EN 14351-1:2020 здійснюють органи державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Іншими словами, самим ДСТУ EN 14351-1:2020 передбачена визначення експлуатаційних показників органами сертифікації, з видачею відповідних сертифікатів та органами державної санітарно-епідеміологічної експертизи з видачею відповідних висновків.
Додатково зазначимо, що визначення небезпечних речовин здійснює орган державної санітарно-епідеміологічної експертизи, який видає відповідний висновок.
При цьому ДСТУ EN 14351-1:2020 не надає право вибору виробнику проходити чи не проходити сертифікацію і отримувати сертифікати. Норми ДСТУ є імперативними, покладаються на норми законодавства Європейського Союзу і зобов’язують проходити випробування, отримувати документи про відповідність, підтверджувати відповідність в уповноважених органах з оцінки відповідності.
Таким чином, як бачимо, законодавство України та Європейського Союзу що предмет закупівлі товар підлягає обов’язковій сертифікації в Україні за окремими експлуатаційними показниками.
І нагадаємо, що відповідно до умов тендерної документації Замовника:
- якщо товар підлягає обов’язковій державній санітарно-епідеміологічній експертизі в Україні, надається чинний Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи згідно чинного законодавства України;
- якщо товар підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, надається(ються) відповідний(і) сертифікат(и) якості.
В свою чергу Переможець обмежився листом з помилковим твердженням, в якому зазначив, що Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи та сертифікат(и) якості. тому що металопластикові вікна та двері не входять до переліку товарів які підлягають обов’язковій сертифікації та обов’язковій державній санітарно-епідеміологічній експертизі в Україні.
З урахуванням вищевикладеного, Переможець в супереч нормативно правових актів Європейського Союзу, технічних регламентів та законодавства України, в порушення вимог тендерної документації не надав у складі тендерної пропозиції висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи та відповідний(і) сертифікат(и) якості на товар.
За таких обставин тендерна пропозиція Переможця повинна бути відхилена Замовником, як така що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
Вважаємо що Замовник порушив Конституцію України, а також вищевказані принципи здійснення публічних закупівель, визначених в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Таким чином, визнавши переможцем учасника ФОП "Сухарь Андрій Іванович" Замовник порушив права та охоронювані законом інтереси суб’єкта оскарження, зокрема право бути визнаним переможцем вказаної закупівлі і укласти договір, право як суб’єкт господарювання отримати замовлення за бюджетні кошти і надати послуги, право отримання прибутку, доходів, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене, право на підприємницьку діяльність, передбачене ст. 42 Конституції України, право на працю, передбачене ст. 43 Конституції України (кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.)
Скаржник є потенційним продавцем товару, що є предметом закупівлі. Відомості щодо участі і перемог ТОВ «Будівельна компанія «Пірамід Корп» у закупівлях містяться в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі UA-2025-03-21-012172-a відмінити рішення оформлені протоколом від 01.04.2025 №79.
Керуючись статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Порядком оскарження відкритих торгів Особливостей,
×
-
Назва доказу:
DSTU-EN-14351-1-2020_распознан.pdf
-
Повʼязаний документ:
DSTU-EN-14351-1-2020_распознан.pdf
-
-
Назва доказу:
Скарга до АМКУ-05.04.2025 .pdf
-
Повʼязаний документ:
Скарга до АМКУ-05.04.2025 .pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
2. Визнати рішення військової частини А2788 у процедурі закупівлі UA-2025-03-21-012172-a «Металопластикові двері, вікно (ДК 021:2015: 44210000-5 Конструкції та їх частини)», оформлене протоколом №79 від 01.04.2025 року щодо визначення переможцем ФОП "Сухарь Андрій Іванович", неправомірним, тобто прийнятими з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати військову частини А2788 у закупівлі UA-2025-03-21-012172-a «Металопластикові двері, вікно (ДК 021:2015: 44210000-5 Конструкції та їх частини)», скасувати рішення про визнання учасника ФОП "Сухарь Андрій Іванович" переможцем у процедурі закупівлі UA-2025-03-21-012172-a «Металопластикові двері, вікно (ДК 021:2015: 44210000-5 Конструкції та їх частини)», оформлене протоколом №79 від 01.04.2025 року
Вимога
Є відповідь
Дискваліфікувати
Номер:
0f1b39ac802a4c528521e56f3f8e327a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-21-012172-a.b2
Назва:
Дискваліфікувати
Вимога:
ТОВ "ЗАВОД СТЕКО" видає сертифікати всім учасникам які з ним співпрацюють
В такому сертифікати ТОВ "ЗАВОД СТЕКО" надаються ФОП "СУХАРЬ АНДРІЙ ІВАНОВИЧ
Вимагаємо дискваліфікувати ФОП "СУХАРЬ АНДРІЙ ІВАНОВИЧ
На підтвердження не надано ні сертифікатів ні паспорту на виріб
Якщо виробник ТОВ "ЗАВОД СТЕКО" в якого він Учасник закупляє товар надає нам сертифікати виробника як Учасника
То в чому проблема завантажити УЧАСНИКУ такі сертифікати
Пов'язані документи:
Замовник
- сертифікації не підлягає.pdf 03.04.2025 13:02
Дата подачі:
03.04.2025 11:31
Вирішення:
Вітаю! Дякую за увагу до нашої закупівлі.
Шановний учасник, переглянувши ще раз документи переможця порушень виявлено не було. В додатку 1 тендерної документації вказано:
- якщо товар підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, надається(ються) відповідний(і) сертифікат(и) якості.
Законом «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» не визначено норм щодо здійснення сертифікації в обов’язковому порядку. Загалом сертифікація в Україні не є обов’язковою ще з 1 січня 2018 року. Також відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93↗ про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації. Відповідно до вищезазначеного товар металопластикові вікна та двері не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні відповідно і ненадання сертифікату не є підставою для відхилення пропозиції учасника.Також учасником в складі тендерної пропозиції надано довідку щодо відсутності металопластикових вікон та дверей в переліку товарів які підлягають обов'язковій сертифікації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Вимагаємо дискваліфікувати Учасника
Номер:
50c498b171dc42b69102bdccbd1099d6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-21-012172-a.a1
Назва:
Вимагаємо дискваліфікувати Учасника
Вимога:
Дискваліфікувати
Сертифікати надаються заводом виробником Учасник зобов'язаний надати сертифікати заводу виробника або паспорт виробу
учасник не є виробником товару ФОП "СУХАРЬ АНДРІЙ ІВАНОВИЧ"
Тому він закупляє товар у заводів виробників
На підтвердження не надано ні сертифікатів ні паспорту на виріб
Питання до Замовника а що ви в нього купляєте по факту "кота в мішку"
Вимагаємо дискваліфікувати Учасника
Пов'язані документи:
Замовник
- сертифікації не підлягає.pdf 03.04.2025 11:16
Дата подачі:
02.04.2025 13:37
Вирішення:
Вітаю! Дякую за увагу до нашої закупівлі.
Шановний учасник, переглянувши ще раз документи переможця порушень виявлено не було. В додатку 1 тендерної документації вказано:
- якщо товар підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, надається(ються) відповідний(і) сертифікат(и) якості.
Законом «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» не визначено норм щодо здійснення сертифікації в обов’язковому порядку. Загалом сертифікація в Україні не є обов’язковою ще з 1 січня 2018 року. Також відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93↗ про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації. Відповідно до вищезазначеного товар металопластикові вікна та двері не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні відповідно і ненадання сертифікату не є підставою для відхилення пропозиції учасника.Також учасником в складі тендерної пропозиції надано довідку щодо відсутності металопластикових вікон та дверей в переліку товарів які підлягають обов'язковій сертифікації.
Статус вимоги:
Не задоволено