• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів

Послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту (автоматичних систем пожежогасіння) на об’єктах ДП «МТП «Південний»

Торги відмінено

671 541.70 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 6 715.42 UAH
Період оскарження: 21.03.2025 16:05 - 04.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі

Номер: d602bffd46674dbabfe7268fb84a2f64
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-21-011577-a.b2
Назва: Скарга про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 02.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.04.2025 14:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.05.2025 13:53
Дата виконання рішення Замовником: 15.05.2025 08:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано Рішення №7065-р/пк-пз від 02.05.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Автор: ТОВ "ВБ СТРАЖ", В'ячеслав Максимович +380972767827 strag_vb@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ac3c1226e4994fb98cbfd97d930c3bb7
Заголовок пункту скарги: Наказ про призначення відповідальної особи
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Протоколу 117-01УО прийняття рішення Уповноваженою особою щодо відхилення тендерної пропозиції підставою для відхилення пропозиції Скаржника визначено:
Замовником під час розгляду тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані цим Учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, зокрема:
«Відповідно до вимог пункту 2 Розділу І Додатку 4 до тендерної документації (далі – Додаток 4) для підтвердження відповідності учасника процедури закупівлі кваліфікаційному критерію згідно статті 16 Закону: «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасник процедури закупівлі повинен надати, зокрема, копію наказу про призначення відповідальної особи за надання послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту та охорону праці.
ТОВ «ВБ СТРАЖ» у складі тендерної пропозиції не надано копію наказу про призначення відповідальної особи за надання послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту та охорону праці, що призвело до невиконання останнім вимог пункту 2 Розділу І Додатку 4».
Керуючись нормами пункту 43 Особливостей Замовником розміщено у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій Повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей від 16.04.20025 (далі – Повідомлення). Для усунення вищезазначених невідповідностей у порядку, визначеному частиною дев’ятою статті 26 Закону та пункту 43 Особливостей, Учаснику процедури закупівлі необхідно було надати шляхом завантаження в електронну систему закупівель:
«Копію наказу про призначення відповідальної особи за надання послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту та охорону праці».
ТОВ «ВБ СТРАЖ» надано шляхом завантаження в електронну систему закупівель Наказ № 23 від 08 вересня 2024р. Згідно тексту цього Наказу на заступника директора з технічних питань Науменка Віталія Анатолійовича покладено виконання обов’язків за надання послуг з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту та охорону праці, проте Повідомленням та в свою чергу пунктом 2 Розділу І Додатку 4 встановлено вимогу щодо надання Учасником процедури закупівлі наказу про призначення відповідальної особи за надання послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту та охорону праці, а не про покладення виконання обов’язків за надання відповідних послуг, як це зазначено в наданому Наказі № 23 від 08 вересня 2024р.
Крім того, згідно Наказу № 23 від 08 вересня 2024р. Науменко Віталій Анатолійович приступає до виконання обов’язків надання послуг з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту та охорону праці з 08.09.2025р., проте згідно умов Технічної специфікації, що є Додатком 1 до тендерної документації послуги мають надаватись, зокрема, у квітні, травні, червні, липні, серпні поточного року. Тобто з вищевикладеного вбачається, що на вище перелічені місяці на Науменка Віталія Анатолійовича не покладено виконання обов’язків за надання послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту та охорону праці.
Будь яких інших документів які б відповідали вищенаведеним вимогам у складі тендерної пропозиції Учасником процедури закупівлі не надано.
Таким чином, відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей учасник процедури закупівлі ТОВ «ВБ СТРАЖ» має бути відхилений у зв’язку з тим, що останній не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Вважаємо таку підставу для відхилення пропозиції Скаржника надуманою та незаконною.
Відповідно до п. 2 Розділу І Додатку 4 до тендерної документації вимагалось надати:
« - копію наказу про призначення відповідальної особи за надання послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту та охорону праці;»
Скаржник надав у складі пропозиції НАКАЗ № 23 від 08 вересня 2024 р. Про призначення відповідальної особи за надання послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту та охорону праці (файл «2. Наказ №23 Про призначення відпов. особи.pdf»), що повністю відповідає вимозі, що зазначена в п. 2 Розділу І Додатку 4 до тендерної документації.
15.04.2025 р. Замовником було опубліковано Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей де, серед іншого, зазначено:
«Перелік виявлених невідповідностей: 1. Відповідно до вимог пункту 2 Розділу І Додатку 4 до тендерної документації (далі – Додаток 4) для підтвердження відповідності учасника процедури закупівлі кваліфікаційному критерію згідно статті 16 Закону: «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасник процедури закупівлі повинен надати, зокрема, копію наказу про призначення відповідальної особи за надання послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту та охорону праці. ТОВ «ВБ СТРАЖ» у складі тендерної пропозиції не надано копію наказу про призначення відповідальної особи за надання послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту та охорону праці, що призвело до невиконання останнім вимог пункту 2 Розділу І Додатку 4. ТОВ «ВБ СТРАЖ» для усунення вище виявлених невідповідностей повинен надати шляхом розміщення в електронній системі: копію наказу про призначення відповідальної особи за надання послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту та охорону праці...»
Таким чином, у повідомленні про усунення невідповідностей замовник зазначив, що у складі пропозиції ТОВ «ВБ СТРАЖ» не надано копію наказу про призначення відповідальної особи, що є некоректним, оскільки Скаржник надав відповідний наказ № 23 від 08 вересня 2024 року, який повністю відповідає вимогам пункту 2 Розділу І Додатку 4 до тендерної документації. Вказаний наказ містить всю необхідну інформацію, а саме – призначення відповідальної особи за надання послуги з технічного обслуговування систем протипожежного захисту та охорони праці.
Отже, зазначене повідомлення замовника не враховує факт наявності документа, що був наданий в пропозиції, та фактично містить помилку в оцінці тендерної пропозиції. Тому вимога щодо усунення невідповідностей є безпідставною та не відповідає умовам тендерної документації, що може призвести до необґрунтованого обмеження прав учасника на участь у процедурі закупівлі.

Разом з тим, на виконання вимоги про усунення невідповідностей Скаржником було надано НАКАЗ № 23 від 08 вересня 2024 р. Про призначення відповідальної особи за надання послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту та охорону праці (файл «1. Наказ №23 Про призначення відпов. особи.pdf»), що повністю відповідає вимозі, що зазначена в п. 2 Розділу І Додатку 4 до тендерної документації.
У наданому нами наказі дійсно використано формулювання «покласти виконання обов’язків», що не суперечить чинному законодавству України, оскільки в Україні не встановлено єдиного законодавчо затвердженого уніфікованого зразка наказу про призначення відповідальної особи, в тому числі для випадків, коли йдеться про виконання послуг, передбачених умовами закупівлі.
Також повідомляємо, що зміст наказу № 23 однозначно вказує, що Науменко Віталій Анатолійович визначений відповідальним за надання послуг з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту та охорону праці, що повністю відповідає вимогам пункту 2 розділу І Додатку 4 тендерної документації.
Крім того, зазначаємо, що тендерною документацією чи додатками до неї не було встановлено жодних додаткових вимог до змісту чи формулювань наказу про призначення відповідальної особи, а також не передбачено уніфікованої форми такого наказу.
Щодо дати початку виконання обов’язків — зазначаємо, що тендерна документація не містить вимоги, що наданий наказ про призначення відповідальної особи за надання послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту та охорону праці повинен бути складеним на конкретну дату, вступати в силу конкретною датою чи стосуватись предмету, щодо якого здійснюється закупівля. Наданий документ повністю відповідає вимогам тендерної документації згідно їх формулювання.
Окрім того повідомляємо, що тендерною документацією не встановлено вимог щодо кількості місяців протягом яких відповідальна особа повинна бути відповідальною за надання послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту та охорони праці.
Крім того, в тендерній пропозиції міститься документ вих. № 4 від 31.03.2025 року «7. Тендерна пропозиція.pdf», відповідно до якого ТОВ «ВБ СТРАЖ» повідомляє про можливість та погоджується виконати вимоги Замовника, зазначені в комерційній частині цієї пропозиції та надає ціни на весь період обслуговування, зокрема, з січня по грудень 2025 року, що свідчить про надання послуг, які є предметом закупівлі в повному обсязі згідно вимог Замовника.
У зв’язку з викладеним вважаємо рішення Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ «ВБ СТРАЖ» з підстав, пов’язаних із формулюванням та датою в наказі про призначення відповідальної особи, необґрунтованим та таким, що не відповідає принципам добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості закупівель, передбаченим Законом України «Про публічні закупівлі».
Відхилення нашої пропозиції на вищезазначеній підставі є порушенням принципу пропорційності, адже відсутність регламентованої форми документу не може бути підставою для дискваліфікації, якщо Учасник підтвердив наявність відповідної особи та її повноважень.

Виходячи із вищенаведеного, пропозиція Скаржника повністю відповідає вимогам тендерної документації, встановленим Замовником та надано документи в повному обсязі, але неправомірно була відхилена Замовником.
Підсумовуючи все зазначене вище, уповноважена особа Замовника грубо порушила порядок розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі, а також наші права на об’єктивну та неупереджену оцінку.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги

Номер: 5956b77830254dc7bb952833205d69ac
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-21-011577-a.b1
Назва: Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 07.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.04.2025 16:13
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 09.04.2025 17:03
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 09.04.2025 17:03
Автор: ТОВ "ВБ СТРАЖ", В'ячеслав Максимович +380972767827 strag_vb@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3add2cf0c1d2447193ffda343553fd1a
Заголовок пункту скарги: Сертифікат ДСТУ ISO
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 4 розділу ІІІ Додатку 4 до тендерної документації Учасник повинен надати:
«4. Для підтвердження якості надання послуг надати чинні сертифікати відповідності, видані на ім’я Учасника органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності):
- сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT);
- сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT);
- сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT);
- сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT);
- сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT);
- сертифікат ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT);
- сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT);
- сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT);
- сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007);
- сертифікат ДСТУ EN ISO/IEC 27001:2022 (EN ISO/IEC 27001:2017, IDT; ISO/IEC 27001:2013);
- сертифікат ДСТУ EN ISO 22301:2021 (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT);
- сертифікат ДСТУ 8965:2019.
На підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим Замовником вимогам, для виконання усіх вимог до предмету закупівлі, учасник має надати відповідні копії/оригінали сертифікатів (або інших аналогічних документів) виданих органом/-ами сертифікації (органом/-ами з оцінки відповідності), що мають на те відповідні повноваження, а також відповідні документи, що підтверджують дійсність наданих сертифікатів (звіт про (сертифікаційний/періодичний) аудит тощо)»

Вимога про надання у складі пропозиції чинні сертифікати відповідності:
- сертифікат ДСТУ EN ISO/IEC 27001:2022 (EN ISO/IEC 27001:2017, IDT; ISO/IEC 27001:2013);
- сертифікат ДСТУ EN ISO 22301:2021 (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT);
є дискримінаційною для нас, як потенційного учасника закупівлі, з огляду на наступне:

Повідомляємо, що предметом даної закупівлі є: "50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів Примітки: Послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту (автоматичних систем пожежогасіння) на об’єктах ДП «МТП «Південний».
Дані послуги виконуються на підставі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення на такий вид робіт як: монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень та монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних), отриманої відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (далі – Ліцензійні умови).
Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкової наявності у суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення сертифікатів:
- сертифікат ДСТУ EN ISO/IEC 27001:2022 (EN ISO/IEC 27001:2017, IDT; ISO/IEC 27001:2013);
- сертифікат ДСТУ EN ISO 22301:2021 (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT);
На підтвердження надаємо копію ліцензійних умов.
Дана вимога розрахована на учасників торгів, в яких вже наявні вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства та не узгоджуються з вимогами Ліцензійних умов.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0a5f6e20b41743b488f04340f2d79059
Заголовок пункту скарги: Декларація
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 3 Розділу ІІІ Додатку 4 до тендерної документації Учасник повинен надати:
«3. Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на роботи, що виконуються в колодязях, замкнутому просторі та обслуговування акумуляторних батарей промислового призначення зареєстровану відповідно до чинного законодавства, в декларації відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки повинна зазначатися адреса, де будуть виконуватися роботи за даною закупівлею, або повинно бути зазначено – Одеська область, або по всій території України. Документ може надаватися від Учасника процедури закупівлі або субпідрядника.»

Додаток 1 до тендерної документації та Додатки (1, 2) до технічної специфікації не передбачають будь-яких робіт, що виконуються в колодязях, замкнутому просторі. На підтвердження надаємо копію Додатку 1 до тендерної документації та Додатки (1, 2) до технічної специфікації.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких наявні вищенаведені документи, які дозволяють виконувати роботи в колодязях, замкнутому просторі, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги тендерної документації в цій частині не узгоджуються з вимогами Ліцензійних умов.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Як доказ надаємо Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852, Додаток 1 до тендерної документації та Додатки (1, 2) до технічної специфікації.

Дискримінаційні вимоги, які містяться в тендерній документації порушують права та законні інтереси Скаржника як Учасника даної процедури та як потенційного претендента на укладання договору з Замовником у майбутньому. Проте, через порушення Замовником частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Скаржник не може прийняти участь у даній закупівлі.
На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 59 Особливостей,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації