-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 - 32580000-2 — Інформаційне обладнання (засіб криптографічного захисту інформації «Ключ електронний «Алмаз-1К» або еквівалент)
Завершена
493 695.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 936.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 936.00 UAH
Період оскарження:
21.03.2025 15:10 - 26.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга
Номер:
0b52a69dd1bd4a6bb261e290157eddb7
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-21-010388-a.a1
Назва:
скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Повноваження посадової особи.pdf 08.04.2025 15:52
- Протокол про відхилення ключ Алмаз -1К № 479.docx 08.04.2025 15:52
- Скарга_UA-2025-03-21-010388-a_ТОВ_АВЕСТ_УКРАЇНА.doc 08.04.2025 15:52
- Скарга_UA-2025-03-21-010388-a_ТОВ_АВЕСТ_УКРАЇНА.pdf 08.04.2025 15:52
- sign.p7s 08.04.2025 15:52
- рішення від 10.04.2025 № 5672.pdf 10.04.2025 14:49
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.04.2025 № 6180.pdf 21.04.2025 11:02
- рішення від 18.04.2025 № 6180.pdf 23.04.2025 14:17
- 6548.pdf 14.04.2025 18:31
- Заперечення Скарги Алмаз 1-К.docx 14.04.2025 18:31
- Погодження ДІ МВС.pdf 14.04.2025 18:31
- Протокол про скасування рішення Алмаз-1К № 841.docx 02.05.2025 16:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.04.2025 15:58
Дата розгляду скарги:
18.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.04.2025 14:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.04.2025 14:18
Дата виконання рішення Замовником:
02.05.2025 16:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ВИРІШИВ:
1. Скасувати Рішення від 04.04.2025 № 479
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
618738e2bbd448e7b1e9b7a8a988be1a
Заголовок пункту скарги:
оскарження рішення про відхилення
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Стосовно підстави відхилення зазначаємо наступне.
Відповідно до п.4 додатку 2 до тендерної документації: електронний ключ повинен реалізує наступні криптографічні алгоритми та протоколи:
- шифрування за ДСТУ ГОСТ 28147:2009 (режим простої заміни та режим вироблення імітовставки);
- електронний підпис за ДСТУ 4145-2002 (всі довжини передбачені стандартом);
- гешування за ГОСТ 34.311-95;
- протокол розподілу ключових даних Діффі-Гелмана в групі точок еліптичної кривої (довжина ключа до 431 біт включно чи більше).
Відповідно до п.9 додатку 2 до тендерної документації для підтвердження відповідності засобів криптографічного захисту вимогам (технічним та якісним характеристикам) предмета закупівлі у складі своєї пропозиції Учасник повинен надати: 9.1. Діючий позитивний експертний висновок (або експертні висновки) за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації, який підтверджує:
- можливість використання електронного ключа в якості складової частини при побудові засобів криптографічного захисту інформації призначених для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом (крім службової інформації та інформації, що становить державну таємницю) та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом;
- можливість використання електронного ключа в якості засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки для надання електронних довірчих послуг.
У складі тендерної пропозиції надано довідку про відповідність запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі UA-2025-03-21-010388-a №42 від 27.03.2025 року (файл: Довідка про відповідність запропонованого товару.pdf), в якій підтверджено реалізацію криптографічного алгоритму гешування за ГОСТ 34.311-95.
Також в складі тендерної пропозиції надано експертні висновки №04/05/02-384 від 10.02.2022 року, №04/05/02-383 від 10.02.2022 року, №04/03/02-750 від 18.03.2019 року (файл: Експертні висновки ДССЗІ.pdf), які підтверджують:
- можливість використання електронного ключа в якості складової частини при побудові засобів криптографічного захисту інформації призначених для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом (крім службової інформації та інформації, що становить державну таємницю) та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом;
- можливість використання електронного ключа в якості засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки для надання електронних довірчих послуг.
По-перше, тендерна документація не містила окремих вимог стосовно підтвердження інформації про наявність реалізації криптографічного алгоритму гешування за ГОСТ 34.311-95 саме експертним висновком.
По-друге, запропонований Скаржником товар містить вбудоване програмне забезпечення, яке реалізовує криптографічного алгоритму програмного гешування за ГОСТ 34.311-95, що підтверджено експертним висновком №04/03/02-750 від 18.03.2019 року (файл: Експертні висновки ДССЗІ.pdf).
По-третє, геш-функція за ДСТУ 34.311-95 - це національний стандарт, що описує геш-функцію, яка широко використовується у криптографічному захисті інформації, зокрема для підпису згідно з ДСТУ 4145-2002. Цей стандарт не обмежує засоби реалізації функції, а лише описує математичний алгоритм. Відповідно до специфікації PKCS#11 та чинних криптографічних стандартів, функція гешування, що визначена у ДСТУ 34.311-95, може бути реалізована через механізм CKM_GOSTR3411, який підтримується вендорськими бібліотеками, сертифікованими в Україні. Використання PKCS#11 не є реалізацією геш-функції, та/або як зазначає Замовник, програмне забезпечення, а інтерфейсом виклику функцій криптографічного модуля. Отже, вимога про обов'язковість реалізації геш-функції за ДСТУ 34.311-95 без PKCS#11 не вимагалась Замовником і є технічно необґрунтованою. У випадку, якби тендерна документація містила вимогу про обов'язковість реалізації геш-функції без PKCS#11 що містяться у додатку 2 до тендерної документації, Скаржник би оскаржував вказану вимогу як дискримінаційна, тобто штучно обмежує коло учасників, до Органу Оскарження.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №479 від 04.04.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Відповідно до п.4 додатку 2 до тендерної документації: електронний ключ повинен реалізує наступні криптографічні алгоритми та протоколи:
- шифрування за ДСТУ ГОСТ 28147:2009 (режим простої заміни та режим вироблення імітовставки);
- електронний підпис за ДСТУ 4145-2002 (всі довжини передбачені стандартом);
- гешування за ГОСТ 34.311-95;
- протокол розподілу ключових даних Діффі-Гелмана в групі точок еліптичної кривої (довжина ключа до 431 біт включно чи більше).
Відповідно до п.9 додатку 2 до тендерної документації для підтвердження відповідності засобів криптографічного захисту вимогам (технічним та якісним характеристикам) предмета закупівлі у складі своєї пропозиції Учасник повинен надати: 9.1. Діючий позитивний експертний висновок (або експертні висновки) за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації, який підтверджує:
- можливість використання електронного ключа в якості складової частини при побудові засобів криптографічного захисту інформації призначених для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом (крім службової інформації та інформації, що становить державну таємницю) та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом;
- можливість використання електронного ключа в якості засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки для надання електронних довірчих послуг.
У складі тендерної пропозиції надано довідку про відповідність запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі UA-2025-03-21-010388-a №42 від 27.03.2025 року (файл: Довідка про відповідність запропонованого товару.pdf), в якій підтверджено реалізацію криптографічного алгоритму гешування за ГОСТ 34.311-95.
Також в складі тендерної пропозиції надано експертні висновки №04/05/02-384 від 10.02.2022 року, №04/05/02-383 від 10.02.2022 року, №04/03/02-750 від 18.03.2019 року (файл: Експертні висновки ДССЗІ.pdf), які підтверджують:
- можливість використання електронного ключа в якості складової частини при побудові засобів криптографічного захисту інформації призначених для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом (крім службової інформації та інформації, що становить державну таємницю) та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом;
- можливість використання електронного ключа в якості засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки для надання електронних довірчих послуг.
По-перше, тендерна документація не містила окремих вимог стосовно підтвердження інформації про наявність реалізації криптографічного алгоритму гешування за ГОСТ 34.311-95 саме експертним висновком.
По-друге, запропонований Скаржником товар містить вбудоване програмне забезпечення, яке реалізовує криптографічного алгоритму програмного гешування за ГОСТ 34.311-95, що підтверджено експертним висновком №04/03/02-750 від 18.03.2019 року (файл: Експертні висновки ДССЗІ.pdf).
По-третє, геш-функція за ДСТУ 34.311-95 - це національний стандарт, що описує геш-функцію, яка широко використовується у криптографічному захисті інформації, зокрема для підпису згідно з ДСТУ 4145-2002. Цей стандарт не обмежує засоби реалізації функції, а лише описує математичний алгоритм. Відповідно до специфікації PKCS#11 та чинних криптографічних стандартів, функція гешування, що визначена у ДСТУ 34.311-95, може бути реалізована через механізм CKM_GOSTR3411, який підтримується вендорськими бібліотеками, сертифікованими в Україні. Використання PKCS#11 не є реалізацією геш-функції, та/або як зазначає Замовник, програмне забезпечення, а інтерфейсом виклику функцій криптографічного модуля. Отже, вимога про обов'язковість реалізації геш-функції за ДСТУ 34.311-95 без PKCS#11 не вимагалась Замовником і є технічно необґрунтованою. У випадку, якби тендерна документація містила вимогу про обов'язковість реалізації геш-функції без PKCS#11 що містяться у додатку 2 до тендерної документації, Скаржник би оскаржував вказану вимогу як дискримінаційна, тобто штучно обмежує коло учасників, до Органу Оскарження.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №479 від 04.04.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
×
-
Назва доказу:
протокол
-
Повʼязаний документ:
Протокол про відхилення ключ Алмаз -1К № 479.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " АВЕСТ-УКРАЇНА " та всі наступні рішення