• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 код 77220000-8 «Послуги з просочування деревини» (Проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій).

Завершена

1 192 115.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 960.58 UAH
Період оскарження: 21.03.2025 13:20 - 12.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації, прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника

Номер: 76baf8c2b8d64347b046798cc591fcb6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-21-006934-a.c1
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації, прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.03.2025 15:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.04.2025 18:26
Дата виконання рішення Замовником: 10.04.2025 09:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення АМКУ №5348-р/пк-пз від 04.04.2025 Протоколом № 858 від 10.04.2025 р. внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі "ДК 021:2015 код 77220000-8 «Послуги з просочування деревини» (Проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій) , оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-21-006934-a.
Автор: ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л", Сергій Орестович ЛИТВИНЮК +380673747022 pojz_l@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2d85cbad8eb246b390e4de81e30724a8
Заголовок пункту скарги: Додаток № 1 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, з урахуванням абзаців першого та другого пункту 31 Особливостей, зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження, зокрема, файлів з:
1.1.1. - інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Додаток 1 до цієї тендерної документації).

Підпунктом 5.1. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації визначено, зокрема, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
- наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (відповідно до Додатку 1 до тендерної документації);
- наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (відповідно до Додатку 1 до тендерної документації);
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (відповідно до Додатку 1 до тендерної документації).

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Додатком № 8 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (відповідно до вимог Додатку 1 до цієї тендерної документації). Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
- наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (відповідно до Додатку 1 до тендерної документації);
- наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (відповідно до Додатку 1 до тендерної документації);
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору(договорів) (відповідно до Додатку 1 до тендерної документації).
- наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю(відповідно до Додатку 1 до тендерної документації).

Додатком № 1 до тендерної документації визначено інформацію про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, зокрема:

Критерії Документ, який підтверджує відповідність
1 2
1. Наявність обладнання та матеріально-технічної бази 1.1. Заповнена довідка у нижченаведеній формі, що містить інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника необхідних для надання послуг (із зазначенням їх найменування, наявної кількості, технічного стану, а також із зазначенням підстави користування (власне, орендоване та ін). Підтвердити, що матеріально-технічна база відповідає умовам, визначеним в Постанові Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852.
Довідка
про наявність обладнання та матеріально-технічної бази
№ з/п Найменування обладнання
та матеріально-технічна база Кількість Примітка
1 2 3 4
1.

Уповноважена особа _______________ _________________
(посада) (підпис, М.П.) (ініціали та прізвище)
1.2. Кольорові скан-копії документів, що підтверджують наявність матеріально-технічної бази (свідоцтва на право власності або договір оренди приміщень/будівлі/складу, користування/ залучення усього обладнання та матеріально-технічної бази (оборотно-сальдова відомість та/або інвентаризаційний опис та/або акт контрольної перевірки інвентаризації цінностей та/або договір оренди та/або договір купівлі – продажу, договір про співпрацю та/або договір користування чи надання послуг або видаткова накладна тощо).
1.3. Надати скан-копію дозволу або декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт на висоті понад 1,3 метра; нанесення лакофарбових покриттів на основі нітрофарб, полімерних композицій; рухоме обладнання, що працює під тиском, зареєстровану відповідно до чинного законодавства, цей документ повинен підтверджувати можливість учасника виконувати роботи підвищеної небезпеки.
1.4. Надати скан-копію декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки або декларації про провадження господарської діяльності, у якій повинна міститися інформація про наявність дозвільного документа, а саме: декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки або інший дозвільний документ, виданий уповноваженим органом.
1.5. Надати скан-копію чинного страхового полісу або договору щодо добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності відповідно до предмету закупівлі.
1.6. Надати копію протоколу (акту) повірок/огляду на драбину(-ни)/стрем’янку(-ки), що будуть використані при наданні послуг.

Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу І тендерної документації назва предмета закупівлі ДК 021:2015 код 77220000-8 «Послуги з просочування деревини» (Проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій).

Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 р. № 222-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон № 222-VIII) визначено, що ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) входить до пункту 6 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852 (далі – Перелік).

Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852 (далі – Ліцензійні умови), передбачено вимоги щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення).

Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази
31. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
виробничого та/або складського приміщення для використання та зберігання вогнезахисних засобів;
ваг товарних для зважування до 100 кілограмів;
приладів для визначення вологості деревини (електронний вологомір), показників концентрації водневих іонів (pH-метр), густини (ареометр), температури (термометр);
приладів для визначення товщини покриву (електронний товщиномір, мікрометр, штангенциркуль);
обладнання, устатковання та приладів відповідно до регламентів робіт з вогнезахисту для вогнезахисних засобів у частині їх застосування;
необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.

Ліцензійними умовами, передбачено, зокрема, і загальні вимоги щодо провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, де пунктом 6 визначено, що Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність адміністративного приміщення на правах власності (оренди), матеріально-технічної бази згідно з видом робіт (послуг), на який отримано ліцензію, разом з даними, що дають можливість її ідентифікувати, мінімальної кількості працівників (керівників та виконавців робіт (послуг) відповідного рівня підготовки, що підтверджується відповідним ступенем вищої освіти, визначеним цими Ліцензійними умовами.

Ліцензійні умови не передбачають наявність у суб’єкта господарювання, у тому числі Скаржника, який здійснює господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, наступного:
- приміщень/будівлі/складу. Навпроти, пунктом 31 Ліцензійних умов визначено, що Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність виробничого та/або складського приміщення для використання та зберігання вогнезахисних засобів;
- рухомого обладнання, що працює під тиском, зареєстроване відповідно до чинного законодавства;
- страхового полісу або договору щодо добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності відповідно до предмету закупівлі;
- протоколу (акту) повірок/огляду на драбину(-ни)/стрем’янку(-ки), що будуть використані при наданні послуг.

Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги тендерної документації
не узгоджуються з Ліцензійними умовами.

На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність в сфері надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.

Відсутність у суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення):
- приміщень/будівлі/складу;
- рухомого обладнання, що працює під тиском, зареєстроване відповідно до чинного законодавства;
- страхового полісу або договору щодо добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності відповідно до предмету закупівлі;
- протоколу (акту) повірок/огляду на драбину(-ни)/стрем’янку(-ки), що будуть використані при наданні послуг,
обмежує їх право на участь у даній Процедурі закупівлі. При цьому, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити наявність перелічених вище інформації та документів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і по відношенню до Скаржника.

Аналогічне рішення було розглянуто Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на користь Скаржника за № 18898-р/пк-пз від 26.11.2024 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-17-014298-a).

Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.

Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації шляхом зобов’язання Замовника привести вимоги зазначеного пункту у відповідність до чинного законодавства України, зокрема Ліцензійних умов.

Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
від 02 березня 2015 року № 222-VIII;
- Постанову Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7bf365ee296c492f97a19aa94bcbde60
Заголовок пункту скарги: Додаток № 1 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, з урахуванням абзаців першого та другого пункту 31 Особливостей, зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження, зокрема, файлів з:
1.1.1. - інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Додаток 1 до цієї тендерної документації).

Підпунктом 5.1. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації визначено, зокрема, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
- наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (відповідно до Додатку 1 до тендерної документації);
- наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (відповідно до Додатку 1 до тендерної документації);
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (відповідно до Додатку 1 до тендерної документації).

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Додатком № 8 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (відповідно до вимог Додатку 1 до цієї тендерної документації). Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
- наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (відповідно до Додатку 1 до тендерної документації);
- наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (відповідно до Додатку 1 до тендерної документації);
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору(договорів) (відповідно до Додатку 1 до тендерної документації).
- наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю(відповідно до Додатку 1 до тендерної документації).

Додатком № 1 до тендерної документації визначено інформацію про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, зокрема:

Критерії Документ, який підтверджує відповідність
1 2
2. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід 2.1. Заповнена довідка у нижченаведеній формі, що містить інформацію про наявність необхідних працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та будуть залучені учасником до надання послуг:
Довідка про працівників відповідної кваліфікації,
які мають необхідні знання та досвід
№ з/п Посада (робоча професія) Прізвище
та ініціали Освіта або спеціальність, розряд (в разі наявності) Загальний стаж роботи (років) Досвід роботи на аналогічній посаді (років)
1 2 3 4 5 6
1
2
Кількість та кваліфікація працівників має відповідати умовам визначеним в Постанові Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852.
Уповноважена особа _______________ _________________
(посада) (підпис, М.П.) (ініціали та прізвище)
2.2. Скан-копії документів, які підтверджують, що особи, вказані в довідці п. 2.1 дійсно працюють в Учасника (скан-копії наказів про призначення та скан-копії трудових книжок працівників, або скан-копії цивільно-правових договорів).
2.3.У довідці обов’язково має бути підтверджено наявність в Учасника наступних фахівців:
- маляр(штукатур) - не менше 3-ох осіб;
- керівник робіт;
2.3. На кожного працівника, який буде залучений до надання послуг, зазначених в довідці надати копію документу про одержання кваліфікації (витяг з протоколу про навчання та посвідчення щодо отримання спеціалізації маляра не нижче 3-го розряду).
Керівник робіт повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”); стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років, що підтверджується копією диплому та копією послужного списку або трудової книжки.
2.4. У складі пропозиції надати завірені скан-копії чинних посвідчень та витягів з протоколів засідання комісії з перевірки знань, до складу комісії обов’язково мають входити представники управління Держпраці України або представники управління Держенергонагляду України, що засвідчують проходження працівниками навчань з питань пожежної безпеки (або пожежно-технічного мінімуму) та охорони праці (Загальний курс ОП, НПАОП 0.00-1.71-13, НПАОП 0.00-1.81-18, НПАОП 0.00-1.15-07), проведення робіт на висоті, виконання робіт з інструментами і пристроями та експлуатація обладнанння , що працює під тиском та проходження працівниками навчань з питань пожежної безпеки (або пожежно-технічного мінімуму).
2.5. Надати на керівника робіт та виконавців чинні документи про проходження попереднього(періодичного) медичного огляду працівників відповідно до Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій та довідку про проходження психіатричних оглядів, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин.
2.6. Додатково, для керівника робіт, надати чинний висновок психофізіологічної експертизи про відповідність працівника професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки (роботи на висоті); документи, що підтверджують проходження навчання з охорони праці (протокол/витяг з протоколу) та чинні посвідчення): загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (НПАОП 0.00-7.11-12).
2.7. Надати документи щодо проведення матеріалів атестації робочих місць Учасника за умовами праці, а саме: протокол дослідження важкості та напруженості праці щодо робочого місця; протокол проведення досліджень мікроклімату щодо робочого місця; протокол проведення дослiджень шумового навантажешня та iнфразвуку щодо робочого місця; документ про оцінку фактичного стану умов праці щодо робочого місця; карта умов праці щодо робочого місця інженера з пожежної безпеки, маляра (штукатура). Зазначені протоколи повинні бути видані атестованою лабораторією на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, про що у пропозиції повинно міститися письмове підтвердження від Державної служби України з питань праці. Надати Інформаційну довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць з інформацією про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях.
2.8. Надати копію сертифікату кваліфікованого інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки.
2.9. Надати копію сертифікату кваліфікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації.
2.10.Скан-копію звіту з праці (форма № 1-ПВ) за останній звітній період або офіційний лист (довідка/інформація тощо) від органу статистики про те, що учасника не було охоплено державним статистичним спостереженням за формою №1-ПВ.

Слід також зазначити, що в пункті 5 Додатку № 3 до тендерної документації зазначено «…Замовник просить учасників у пропозиції надати підтверджуючі розрахунки …, які повинні містити підпис та печатку інженера проектувальника в частині кошторисної документації».

Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу І тендерної документації назва предмета закупівлі ДК 021:2015 код 77220000-8 «Послуги з просочування деревини» (Проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій).

Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Закону № 222-VIII визначено, що ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) входить до пункту 6 Переліку.

Ліцензійними умовами передбачено вимоги щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення).

Кадрові вимоги
29. Керівник робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”);
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
30. Виконавці робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинні мати:
для виконання робіт з вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення) - маляра (штукатура) не нижче 3-го розряду;
для виконання робіт з вогнезахисного обробляння (обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення - робітника не нижче 3-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт визначається згідно з відповідним регламентом робіт з вогнезахисту і повинна становити не менше двох осіб.

Ліцензійними умовами, передбачено, зокрема, і загальні вимоги щодо провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, де пунктом 6 визначено, що Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність адміністративного приміщення на правах власності (оренди), матеріально-технічної бази згідно з видом робіт (послуг), на який отримано ліцензію, разом з даними, що дають можливість її ідентифікувати, мінімальної кількості працівників (керівників та виконавців робіт (послуг) відповідного рівня підготовки, що підтверджується відповідним ступенем вищої освіти, визначеним цими Ліцензійними умовами, що також підтверджується абзацом першим пункту 7 Ліцензійних умов.

Ліцензійні умови не передбачають наявність у суб’єкта господарювання, у тому числі Скаржника, який здійснює господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, наступного:
- маляра (штукатура) у кількості не менше 3-ох осіб. Навпроти, пунктом 30 визначено, що кількість виконавців, а саме маляра (штукатура) не нижче 3-го розряду, для виконання робіт з вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення) визначається згідно з відповідним регламентом робіт з вогнезахисту і повинна становити не менше двох осіб;
- посвідчень та витягів з протоколів засідання комісії з перевірки знань, до складу комісії яких обов’язково мають входити представники управління Держпраці України або представники управління Держенергонагляду України, що засвідчують проходження працівниками навчань з питань пожежної безпеки (або пожежно-технічного мінімуму) та охорони праці (Загальний курс ОП, НПАОП 0.00-1.71-13, НПАОП 0.00-1.81-18, НПАОП 0.00-1.15-07), проведення робіт на висоті, виконання робіт з інструментами і пристроями та експлуатація обладнання, що працює під тиском та проходження працівниками навчань з питань пожежної безпеки (або пожежно-технічного мінімуму);
- документів про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівників, а саме керівником робіт та виконавцями, відповідно до Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій та довідку про проходження психіатричних оглядів, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин;
- висновку психофізіологічної експертизи про відповідність працівника професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки (роботи на висоті); документів, що підтверджують проходження навчання з охорони праці (протокол/витяг з протоколу) та чинні посвідчення): загальних вимог стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (НПАОП 0.00-7.11-12) – для керівника робіт;
- документів щодо проведення матеріалів атестації робочих місць Учасника за умовами праці, а саме: протоколу дослідження важкості та напруженості праці щодо робочого місця; протоколу проведення досліджень мікроклімату щодо робочого місця; протоколу проведення досліджень шумового навантаження та інфразвуку щодо робочого місця; документу про оцінку фактичного стану умов праці щодо робочого місця; карти умов праці щодо робочого місця інженера з пожежної безпеки, маляра (штукатура), де зазначені протоколи повинні бути видані атестованою лабораторією на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, про що у пропозиції повинно міститися письмове підтвердження від Державної служби України з питань праці. Також Ліцензійні умови не передбачають наявність інформаційної довідки щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць з інформацією про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях;
- сертифікату кваліфікованого інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки;
- сертифікату кваліфікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації;
- звіту з праці (форма № 1-ПВ) за останній звітній період або офіційного листа (довідка/інформація тощо) від органу статистики про те, що учасника не було охоплено державним статистичним спостереженням за формою №1-ПВ;
- інженера проектувальника в частині кошторисної документації з його печаткою.

Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги тендерної документації
не узгоджуються з Ліцензійними умовами.

На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність в сфері надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.

Відсутність у суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення):
- маляра (штукатура) у кількості не менше 3-ох осіб;
- посвідчень та витягів з протоколів засідання комісії з перевірки знань, до складу комісії яких обов’язково мають входити представники управління Держпраці України або представники управління Держенергонагляду України, що засвідчують проходження працівниками навчань з питань пожежної безпеки (або пожежно-технічного мінімуму) та охорони праці (Загальний курс ОП, НПАОП 0.00-1.71-13, НПАОП 0.00-1.81-18, НПАОП 0.00-1.15-07), проведення робіт на висоті, виконання робіт з інструментами і пристроями та експлуатація обладнання, що працює під тиском та проходження працівниками навчань з питань пожежної безпеки (або пожежно-технічного мінімуму);
- документів про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівників, а саме керівником робіт та виконавцями, відповідно до Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій та довідку про проходження психіатричних оглядів, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин;
- висновку психофізіологічної експертизи про відповідність працівника професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки (роботи на висоті); документів, що підтверджують проходження навчання з охорони праці (протокол/витяг з протоколу) та чинні посвідчення): загальних вимог стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (НПАОП 0.00-7.11-12) – для керівника робіт;
- документів щодо проведення матеріалів атестації робочих місць Учасника за умовами праці, а саме: протоколу дослідження важкості та напруженості праці щодо робочого місця; протоколу проведення досліджень мікроклімату щодо робочого місця; протоколу проведення досліджень шумового навантаження та інфразвуку щодо робочого місця; документу про оцінку фактичного стану умов праці щодо робочого місця; карти умов праці щодо робочого місця інженера з пожежної безпеки, маляра (штукатура), де зазначені протоколи повинні бути видані атестованою лабораторією на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, про що у пропозиції повинно міститися письмове підтвердження від Державної служби України з питань праці. Також відсутність інформаційної довідки щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць з інформацією про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях;
- сертифікату кваліфікованого інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки;
- сертифікату кваліфікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації;
- звіту з праці (форма № 1-ПВ) за останній звітній період або офіційного листа (довідка/інформація тощо) від органу статистики про те, що учасника не було охоплено державним статистичним спостереженням за формою №1-ПВ;
- інженера проектувальника в частині кошторисної документації з його печаткою,
обмежує їх право на участь у даній Процедурі закупівлі. При цьому, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити наявність перелічених вище інформації та документів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і по відношенню до Скаржника.

Аналогічне рішення розглянуто Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на користь Скаржника за № 2209-р/пк-пз від 13.02.2025 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-01-30-007390-a).

Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.

Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до пункту 2 Додатку № 1 та до пункту 5 Додатку № 3 до тендерної документації шляхом зобов’язання Замовника привести вимоги зазначеного пункту у відповідність до чинного законодавства України, зокрема Ліцензійних умов.

Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
від 02 березня 2015 року № 222-VIII;
- Постанову Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: f6af8bf9920948a3b4390ab99ed3b7e4
Заголовок пункту скарги: Додаток № 3 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, з урахуванням абзаців першого та другого пункту 31 Особливостей, зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження, зокрема, файлів з:
1.1.3. - інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (Додаток 3 до цієї тендерної документації)).

Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
6.1. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (Додаток 3);
6.2. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону;
6.3. У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».
6.4. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Додатком № 8 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
3. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у відповідності до вимог Додатку 3 до тендерної документації та розрахункові кошторисні документи, зазначені в Додатку № 4.
18. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (відповідно до вимог Додатку 3), в тому числі, кошторисні розрахунки, сертифікати , дозвільні документи, гарантійні листи , довідки та інші документи, надання яких вимагається у складі пропозиції.).

Додатком № 3 до тендерної документації передбачено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики (технічні вимоги) ДК 021:2015 код 77220000-8 «Послуги з просочування деревини» (Проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій), зокрема:
5. Надання послуг повинно відповідати вимогам нормативно-правових актів та нормативних документів технічного характеру:
…Під час надання послуг Учасник має застосовувати вогнезахисну речовину, що створює високий захист від вогню, тому у складі пропозиції надає документ, що містить посилання про відповідність речовини вимогам згідно пп.3.4.1., 3.4.2, 3.4.4, 3.4.5, 3.5.9, 3.5.10 ГОСТУ 30219-95; згідно ГОСТ 20022.6-93 «Захист деревини. Способи просочування», а саме: сертифікат відповідності Державного центру сертифікації ДСНС України або протоколи випробування (видані уповноваженим випробувальним центром (додатково надати на такий випробувальний центр атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025).

У складі своєї пропозиції Учасники надають лист від виробника про те, що запропонована вогнезахисна суміш відповідає … пп. 3.4.1, 3.4.2, 3.4.4, 3.4.5, 3.5.9, 3.5.10 ГОСТ 30219-95, … за умови обробляння дерев’яних елементів згідно з ГОСТ 20022.6-93 способом нанесення на поверхню (поверхневого просочення).

Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу І тендерної документації назва предмета закупівлі Послуги з просочування деревини, код ДК 021:2015 – 77220000-8 (Обробляння вогнезахисною речовиною дерев’яних конструкцій будівель та споруд).

Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Закону № 222-VIII визначено, що ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) входить до пункту 6 Переліку.

Ліцензійними умовами, передбачено, зокрема загальні вимоги щодо провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, де абзацом другим пункту 8 визначено, що під час провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ліцензіат зобов’язаний використовувати системи та засоби протипожежного призначення, а також вироби та продукцію, яка має сертифікат відповідності, якщо вони підлягають обов’язковій сертифікації.

Ліцензійні умови не передбачають наявність у суб’єкта господарювання, у тому числі Скаржника, який здійснює господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, документу, що містить посилання про відповідність речовини вимогам згідно пп.3.4.1., 3.4.2, 3.4.4, 3.4.5, 3.5.9, 3.5.10 ГОСТУ 30219-95; згідно ГОСТ 20022.6-93 «Захист деревини. Способи просочування», а саме: сертифікат відповідності Державного центру сертифікації ДСНС України або протоколи випробування (видані уповноваженим випробувальним центром (додатково надати на такий випробувальний центр атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025).

Скаржник пропонуватиме надання послуг за предметом Процедури закупівлі сумішшю просочувальною для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» та, відповідно, в складі тендерної пропозиції має можливість надати:
 протокол випробувань з визначення вогнезахисної ефективності згідно ГОСТ 16363-98 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: І (перша) група ефективності вогнезахисту деревини № 3/ЕВ-24 від 19.08.2024 р., підтверджує інформацію про те, що суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» забезпечує
І (першу) групу вогнезахисної ефективності, а також визначає, що за результатами випробувань згідно з ГОСТ 16363-98 середнє значення втрати маси зразків вогнезахищеної деревини, округлене до цілого числа, становить 5%. В свою чергу, зазначений протокол підтверджує відповідність умовам тендерної документації в частині підтвердження вимог по пп.пп. 3.4.1-3.4.2 ГОСТу 30219-95;
 сертифікат відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р. (дійсний до 22.08.2026 р.), виданий органом з сертифікації ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» (атестат акредитації № 1О229), на суміші просочувальні для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-1», «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2», який, в свою чергу, підтверджує відповідність умовам тендерної документації в частині підтвердження вимог по пп.пп. 3.4.2 та 3.4.5 ГОСТу 30219-95. Зокрема, в наведеному сертифікаті як додаткову інформацію зазначено, що суміші просочувальні для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-1» та «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» забезпечують І групу (підгрупа 1А) вогнезахисної ефективності та індекс поширення полум’я дорівнює 0 (оброблена деревина не поширює полум’я по поверхні), за умови нанесення «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-1» на зразки деревини з середнім значенням витрати робочого розчину 293,2 г/м2, за умови нанесення «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» на зразки деревини з середнім значенням витрати робочого розчину 243,4 г/м2, що виготовляється серійно за ТУ У 20.5-42441853-001:2020 «Суміші просочувальні для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-1» та «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2». Технічні умови» з 23.08.2024р. до 24.08.2026р. Періодичність проведення технагляду один раз за період дії сертифіката;
 протокол випробувань з визначення індексу поширення полум’я згідно
ДСТУ 8829:2019 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: не поширюють полум’я по поверхні (група І1) № 4/ІПП-24 від 19.08.2024 р., підтверджує інформацію щодо індексу поширення полум’я, який дорівнює 0 (оброблена деревина не поширює полум’я по поверхні). В свою чергу, зазначений протокол підтверджує відповідність умовам тендерної документації в частині підтвердження вимог по пп.пп. 3.4.4-3.4.5 ГОСТу 30219-95;
 протокол випробувань № УПС 21/787-8-24 від 22.10.2024 р., який підтверджує проведення випробувань з токсичності продуктів горіння. В свою чергу, зазначений протокол підтверджує відповідність умовам тендерної документації в частині підтвердження вимог по пп.пп. 3.5.9 ГОСТу 30219-95;
 протокол сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20 від 31.07.2020 р., який підтверджує проведення випробувань на відповідність вимогам за показником корозійної дії вогнезахищеної деревини. В свою чергу, зазначений протокол підтверджує відповідність умовам тендерної документації в частині підтвердження вимог по пп.3.5.10 ГОСТу 30219-95;
 додаток до протоколу сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20 від 31.07.2020 р., який підтверджує проведення випробувань на відповідність вимогам за показником корозійної дії вогнезахищеної деревини. В свою чергу, зазначений протокол підтверджує відповідність умовам тендерної документації в частині підтвердження вимог по пп.3.5.10 ГОСТу 30219-95.

Окремо слід зазначити, що підтвердити відповідність вогнезахисної речовини саме пп.пп. 3.4.4 та 3.5.9 ГОСТу 30219-95, як то вимагається умовами тендерної документації, неможливо, оскільки зазначені норми містять посилання на ГОСТ 12.1.044, який скасовано з 01.01.2017 р. згідно з наказом ДП УкрНДНЦ від 21.12.2015 р. № 199. При цьому дата скасування була перенесена на 01.01.2019 р. згідно з наказом ДП УкрНДНЦ від 10.08.2016 р. № 23. Однак, фактично ГОСТ 12.1.044 скасовано 01.01.2020 р.

Стосовно того, що при наданні послуг має застосовуватись вогнезахисна речовина, що створює високий захист від вогню шляхом обробляння дерев’яних елементів згідно ГОСТ 20022.6-93 «Захист деревини. Способи просочування» зазначаємо наступне.
Зазначений стандарт поширюється на деревину та встановлює способи просочення виробів з деревини (далі - вироби) захисними засобами.
Зокрема:
 в протоколі випробувань з визначення вогнезахисної ефективності згідно ГОСТ 16363-98 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: І (перша) група ефективності вогнезахисту деревини № 3/ЕВ-24 від 19.08.2024 р. зазначено, що підготовка зразків проводилась згідно з 16363-98 способом «поверхневого просочення» шляхом нанесення просочувальною вогнебіозахисною речовиною «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини пензлем в 2 шари та просушуванням тривалістю 4 години перед наступним нанесенням;
 в протоколі випробувань з визначення індексу поширення полум’я згідно
ДСТУ 8829:2019 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: не поширюють полум’я по поверхні (група І1) № 4/ІПП-24 від 19.08.2024 р. зазначено, що підготовка зразків проводилась згідно з 16363-98 способом «поверхневого просочення» шляхом нанесення просочувальною вогнебіозахисною речовиною «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини пензлем в 2 шари та просушуванням тривалістю 4 години перед наступним нанесенням;
 в протоколі випробувань № УПС 21/787-8-24 від 22.10.2024 р. зазначено, що на 10 зразків деревини речовину просочувальну для вогнебіозахисної обробки нанесено в 1 (один) шар;
 в додатку до протоколу сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20 від 31.07.2020 р. зазначено, що дерев’яні брусочки просочені вогнезахисними сумішами для вогнезахисної обробки деревини в 1 (один) шар.
З викладеного вище можна зробити висновок, що нормативно-правовими актами
не встановлено єдиної процедури щодо способів просочення деревини, оскільки все залежить від цілі дослідження просочувальної речовини. Так, для визначення групи ефективності та індексу поширення полум’я достатньо просочувальну речовину нанести пензлем в 2 (два) шари, а для визначення рівня токсичності та корозійності – в 1 (один) шар.

ГОСТ 16363-98 визначено, зокрема:
«…5 ПРОВЕДЕНИЕ ИСПЫТАНИЙ
5.1 Внутренние стенки керамического короба выкладывают алюминиевой фольгой блестящей стороной вовнутрь. Из фольги вырезают полосы шириной, равной внутренней ширине стенки короба. Затем полосы поочередно в 3 слоя закладывают внутрь керамического короба, разглаживают по внутренним стенкам и загибают их по торцам на наружную поверхность керамического короба. Фольгу необходимо менять после сжигания каждых трех образцов.
5.2 Керамический короб переводят в горизонтальное положение и зажигают газовую горелку. Устанавливают высоту пламени 15-25 см. После этого керамический короб устанавливают вертикально на подставку, переводят зонт в рабочее положение над коробом и регулируют расход газа так, чтобы температура в течение 5 мин была равна (200±5)°С, после чего фиксируют значение расхода газа по показаниям ротаметра. Дополнительное регулирование можно осуществлять путем регулирования подачи воздуха в зону горения материала с помощью створок металлической подставки.
5.3 Испытания проводят в вытяжном шкафу с принудительной вентиляцией.
5.4 Керамический короб устанавливают на подставку и переводят зонт в рабочее положение над коробом. При достижении температуры (200±5)°С зонт отводят и испытываемый образец, закрепленный в держателе, опускают в керамический короб и одновременно включают секундомер. Затем зонт возвращают в рабочее положение.
Образец держат в пламени горелки в течение 2 мин. В ходе испытаний контролируют по показаниям ротаметра расход газа, который должен быть равным ранее фиксированному. Через 2 мин подачу газа в горелку прекращают и оставляют образец в приборе для остывания до комнатной температуры.
5.5 Остывший образец древесины извлекают из керамического короба и взвешивают».
Слід зазначити, що Додатком А ГОСТу 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств» передбачено вимоги до складання протоколу визначення вогнезахисних властивостей захисного засобу над яким проводились випробування у відповідності до ГОСТу 16363-98, ГОСТу 30219-95, тощо.


Звертаємо увагу на те, що в Додатку А ГОСТу 16363-98 не зазначено, що протокол визначення вогнезахисних властивостей захисного засобу повинен містити значення відповідно до вимог пп.3.4.1., 3.4.2, 3.4.4, 3.4.5, 3.5.9, 3.5.10 ГОСТУ 30219-95 та вимог ГОСТу 20022.6-93 «Захист деревини. Способи просочування».

ДСТУ 4479:2005 «Речовини вогнезахисні водорозчинні для деревини. Загальні технічні вимоги та методи випробування» визначено, зокрема:
«…4. ЗАГАЛЬНІ ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
4.1 Основні показники і характеристики
Водні розчини захисних речовин готують відповідно до вимог чинних нормативних документів (НД), а також згідно з технологічним регламентом, які затверджено в установленому порядку.
Водні розчини захисних речовин можна готувати на місці застосовування.
Показники якості водних розчинів захисних речовин повинні відповідати вимогам, які наведе¬но у таблиці 1, а захищеної деревини — у таблиці 2.
Таблиця 1 — Показники якості водних розчинів захисних речовин
Назва показника якості Норма Метод визначання
1. Зовнішній вигляд Однорідна рідина без розшаровування, допустима наявність шару осаду, висота якого не перевищує 5 % висоти шару рідини згідно з 9.3
2. Водневий показник водного розчину (pH), не менше ніж Встановлюють згідно з нормативними документами (НД) на конкретну захисну речовину згідно з 9 4
3. Густина, г/дм3 Встановлюють згідно з нормативними документами (НД) на конкретну захисну речовину згідно з 9.5
4. Масова частка, %*1: — загального бору, — карбонату натрію, — фосфатів амонію в перераховуванні на Р2О5, — сульфату амонію, — сечовини Встановлюють згідно з нормативними документами (НД) на конкретну захисну речовину згідно з 9.6 згідно з 9.7 згідно з 9.8 згідно з 9.9 згідно з 9.10
Під час розробляння нових захисних речовин, які містять інші компоненти, масову частку компонентів визначають згідно з нормативною документацією на ці речовини.

Таблиця 2 — Показники якості деревини, обробленої водними розчинами захисних речовин
Назва показника якості Норма Метод визначання
1. Корозійна активність, г/(м2-с), не більше ніж 2,8- 10 s згідно з 9.11
2. Вогнезахисна ефективність (втрата маси зразка під час випробовування), % Не більше 9 — І група вогнезахисної ефективності Від 9 до 25 —II група вогнезахисної ефективності згідно з 9.12
3. Індекс поширювання полум'я, % Не більше 20 — І група вогнезахисної ефективності Не більше 25 — II група вогнезахисної ефективності згідно з 9.13
4. Строк експлуатування, роки, не менше ніж 1 згідно з 9.14

4.2 Вимоги до сировини, матеріалів, купованих виробів
4.2.1 Куповані вироби, матеріали, які застосовують у захисних речовинах для деревини, потрібно супроводжувати документами, які засвідчують їх якість, і вони повинні відповідати умовам зберігання.
4.2.2 В захисних речовинах для деревини дозволено використовувати хімічні речовини згідно з чинними нормативними документами, які потрібно супроводжувати сертифікатом відповідності.
4.3 Комплектність
Комплектність компонентів захисних речовин для деревини встановлюють відповідно до нор¬мативної документації на конкретну речовину.»;
«…9.14 Визначання строку експлуатування захищеної деревини
9.14.1 Строк експлуатування захищеної деревини декларують у нормативній документації на кон¬кретну захисну речовину.
Випробовування проводять витримуванням зразків вогнезахищеної деревини у природних умовах упродовж 1, 3, 5, 8 і 10 років. Кількість зразків і періодичність випробовування зразків, які зберіга¬ються в природних умовах, встановлено у нормативному документі на конкретну речовину, з ураху¬ванням гарантійного строку експлуатування до 10 років.
Суть методу полягає у закладанні зразків у неопалюване приміщення на строк, який регламентовано нормативною документацією на дані засоби вогнезахисту, і періодичному перевірянні оцінкових показників вогнезахищеної деревини.
9.14.2 Зразки деревини виготовляють із прямошарової сухої деревини сосни вологістю не більше 15 % і щільністю від 400 кг/м3 до 550 кг/м3 розмірами 150 мм х 60 мм х ЗО мм. Бокові поверхні по¬винні бути обстругані, торцеві поверхні обпиляні і оброблені наждаком.
9.14.3 Зразки деревини перед просочуванням захисною речовиною висушують у сушильній шафі за температури (50 ± 3) °С до постійної маси (втрата маси повинна бути не більша ніж 0,2 г протягом 24 год).
9.14.4 Висушені зразки деревини просочують розчином захисної речовини і висушують. Витрата, умови нанесення і висушування повинні відповідати чинній нормативній документації на захисну речовину. Витрату захисної речовини, нанесеної на зразок, визначають ваговим методом за різницею мас зразка до і після одноразового нанесення. Загальну витрату захисної речовини визначають під¬сумовуванням витрат після кожного обробляння (нанесення просочувального засобу) і відносять до об'єму прямокутного бруска деревини.
9.14.5 Перед випробовуваннями оброблені зразки деревини висушують в умовах, зазначених у 9.14.3, і зважують. Загальну кількість поглинутих солей із захисної речовини (Я) у кг/м3 визначають за формулою: де ту — маса зразка після просочування, кг;
т2 — маса зразка до просочування, кг;
V — об'єм зразка, м3.
9.14.6 Для випробовування необхідно використати щонайменше три зразки деревини.
9.14.7 Для випробовувань готують таку кількість зразків, яка залежить від строку природного зберігання, з яких на кожне випробовування відбирають три контрольні зразки.
9.14.8 На трьох контрольних зразках визначають вогнезахисні властивості захисної речовини згідно з ГОСТ 16363.
9.14.9 Випробовування проводять після 1. З, 5. 8, 10 реальних років зберігання.
9.14.10 Вогнезахищена деревина, яка просочена захисною речовиною, витримала випробову¬вання щодо визначання здатності зберігати свої властивості упродовж гарантійного строку експлу¬атування, якщо втрата маси зразка не більша значень, регламентованих ГОСТ 16363.
9.14.11 Правила обробляння результатів випробовування — згідно з ГОСТ 8.207.
9.14.12 Оформлюють протокол випробовування — згідно з розділом 10.»;
«…10 ПРОТОКОЛ ВИПРОБОВУВАННЯ
Протокол випробовування повинен містити:
— назву та адресу випробовувальної лабораторії, місце і дату проведення випробовування;
— познаку протоколу і нумерацію кожної сторінки протоколу;
— назву та адресу замовника (за наявності);
— характеристику і познаку випробовуваного зразка;
— процедуру відбирання зразків;
— дані, що стосуються використовування застандартизованих і незастандартизованих методів випробовувань або процедур;
— вимоги нормативних документів до показників (характеристик) продукції, що визначено під час випробовування;
— фактичні значення показників;
— допустимі відхили показників, точність вимірювань;
— підпис і посаду особи (осіб), відповідальної (відповідальних) за складання протоколу випро¬бовування, і дату складання протоколу.».

Звертаємо увагу на те, що не тільки норми пп.3.4.1., 3.4.2, 3.4.4, 3.4.5, 3.5.9, 3.5.10 ГОСТу 30219-95 та норми ГОСТу 20022.6-93 «Захист деревини. Способи просочування» визначають методи та способи дослідження просочувальної речовини, а й норми ДСТУ 4479:2005 та норми ГОСТ 16363-98 відповідно.

Замовник, встановлюючи зазначені вище вимоги у тендерній документації, значно звужує коло потенційних учасників на участь у даній Процедурі закупівлі.
Зокрема, відповідатимуть зазначеним вище вимогам тендерної документації ті учасники процедури закупівлі, які надаватимуть послуги за предметом даної Процедури закупівлі за допомогою вогнезахисного засобу марки «АРГУСПРОФІ» (відповідні сертифікати додаються), оскільки саме в сертифікаті даної марки міститься посилання на пп 3.4.1, 3.4.2, 3.4.4, 3.4.5, 3.5.9, 3.5.10 ГОСТу 30219-95 та на ГОСТ 20022.6-93 «Захист деревини. Способи просочування». При цьому, Скаржник, пропонуючи вогнезахисний засіб марки «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» не має можливості надати саме той сертифікат відповідності або протокол та саме з тими вимогами, які встановлені Замовником в тендерній документації.

Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги тендерної документації
не узгоджуються як з Ліцензійними умовами, так із нормами чинного законодавства України в цілому.

На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.

Відсутність у суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) документу, що містить посилання про відповідність речовини вимогам згідно пп.3.4.1., 3.4.2, 3.4.4, 3.4.5, 3.5.9, 3.5.10 ГОСТУ 30219-95; згідно ГОСТ 20022.6-93 «Захист деревини. Способи просочування», а саме: сертифікат відповідності Державного центру сертифікації ДСНС України або протоколи випробування (видані уповноваженим випробувальним центром (додатково надати на такий випробувальний центр атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025), передбачених пунктом 5 Додатку № 3 до тендерної документації, обмежує їх право на участь у даній Процедурі закупівлі. При цьому, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити зазначені вище вимоги, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і по відношенню до Скаржника.

Аналогічне рішення розглянуто Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на користь Скаржника за № 2209-р/пк-пз від 13.02.2025 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-01-30-007390-a).

Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.

Просимо Комісію розглянути питання щодо зобов’язання Замовника внести змін до пункту 5 Додатку № 3 до тендерної документації, які узгоджуватимуться з нормами чинного законодавства України.

Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
від 02 березня 2015 року № 222-VIII;
- Постанову Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення»;
- Протокол випробувань з визначення вогнезахисної ефективності згідно ГОСТ 16363-98 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: І (перша) група ефективності вогнезахисту деревини № 3/ЕВ-24 від 19.08.2024 р.;
- Сертифікат відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р.;
- Протокол випробувань з визначення індексу поширення полум’я згідно ДСТУ 8829:2019 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: не поширюють полум’я по поверхні (група І1) № 4/ІПП-24 від 19.08.2024 р.;
- Протокол випробувань № УПС 21/787-8-24 від 22.10.2024 р.;
- Протокол сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20 від 31.07.2020 р.;
- Додаток до Протоколу сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20 від 31.07.2020 р.;
- ГОСТ 30219-95 «Древесина огнезащищенная. Общие технические требования. Методы испытаний. Транспортирование и хранение»;
- ГОСТ 20022.6-93 «Захист деревини. Способи просочування»;
- ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств»;
- ДСТУ 4479:2005 «Речовини вогнезахисні водорозчинні для деревини. Загальні технічні вимоги та методи випробування»;
- Сертифікат відповідності № DCS.0001947-24 від 18.09.2024р. щодо просочувальної вогнебіозахисної речовини для деревини марки «АРГУСПРОФІ».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: a25c3215f28d40fda4dd2c974a38a0ef
Заголовок пункту скарги: Додаток № 3 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, з урахуванням абзаців першого та другого пункту 31 Особливостей, зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження, зокрема, файлів з:
1.1.3. - інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (Додаток 3 до цієї тендерної документації)).

Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
6.1. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (Додаток 3);
6.2. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону;
6.3. У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».
6.4. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Додатком № 8 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
3. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у відповідності до вимог Додатку 3 до тендерної документації та розрахункові кошторисні документи, зазначені в Додатку № 4.
18. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (відповідно до вимог Додатку 3), в тому числі, кошторисні розрахунки, сертифікати , дозвільні документи, гарантійні листи , довідки та інші документи, надання яких вимагається у складі пропозиції.).

Додатком № 3 до тендерної документації передбачено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики (технічні вимоги) ДК 021:2015 код 77220000-8 «Послуги з просочування деревини» (Проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій), зокрема:
5. Надання послуг повинно відповідати вимогам нормативно-правових актів та нормативних документів технічного характеру:
…Для підтвердження якості послуг Учасник повинен надати завірені належним чином копії наступних документів, видані стосовно виконання штукатурних та малярних робіт:
- чинний Сертифікат ISO 45001:2018 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
- чинний Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги на настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації, чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
- чинний Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги») виданий акредитованим органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий акредитованим органом сертифікації, а також копію, в повному обсязі, атестату про акредитацію органу, який видав даний сертифікат;
- чинний Сертифікат на інжиніринг пожежної безпеки виданий згідно з чинними в Україні нормативними документами і відповідає вимогам ДСТУ ISO 16732-1:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- чинний Сертифікат на систему управління пожежною безпекою ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- чинний Сертифікат на систему управління пожежною безпекою ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- чинний сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ДСТУ ISO 23932:2009, IDT) «Інжиниринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом сертифікації.

Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу І тендерної документації назва предмета закупівлі Послуги з просочування деревини, код ДК 021:2015 – 77220000-8 (Обробляння вогнезахисною речовиною дерев’яних конструкцій будівель та споруд).

Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Закону № 222-VIII визначено, що ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) входить до пункту 6 Переліку.

Ліцензійними умовами, передбачено, зокрема загальні вимоги щодо провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, де абзацом другим пункту 8 визначено, що під час провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ліцензіат зобов’язаний використовувати системи та засоби протипожежного призначення, а також вироби та продукцію, яка має сертифікат відповідності, якщо вони підлягають обов’язковій сертифікації.

Ліцензійні умови не передбачають наявність у суб’єкта господарювання, у тому числі Скаржника, який здійснює господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, наступного:
- Сертифікату ISO 45001:2018 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
- Сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги на настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації, чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
- Сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги») виданий акредитованим органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий акредитованим органом сертифікації, а також копію, в повному обсязі, атестату про акредитацію органу, який видав даний сертифікат;
- Сертифікату на інжиніринг пожежної безпеки виданий згідно з чинними в Україні нормативними документами і відповідає вимогам ДСТУ ISO 16732-1:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- Сертифікату на систему управління пожежною безпекою ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- Сертифікату на систему управління пожежною безпекою ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- сертифікату ДСТУ ISO 23932:2018 (ДСТУ ISO 23932:2009, IDT) «Інжиниринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом сертифікації,
оскільки перелічені вище сертифікати не підтверджують відповідність/якість саме засобів протипожежного призначення та продукції, як то визначено пунктом 8 Ліцензійних умов.

Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги тендерної документації
не узгоджуються з Ліцензійними умовами.

На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність в сфері надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.

Відсутність у суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення):
- Сертифікату ISO 45001:2018 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
- Сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги на настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації, чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
- Сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги») виданий акредитованим органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий акредитованим органом сертифікації, а також копію, в повному обсязі, атестату про акредитацію органу, який видав даний сертифікат;
- Сертифікату на інжиніринг пожежної безпеки виданий згідно з чинними в Україні нормативними документами і відповідає вимогам ДСТУ ISO 16732-1:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- Сертифікату на систему управління пожежною безпекою ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- Сертифікату на систему управління пожежною безпекою ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- сертифікату ДСТУ ISO 23932:2018 (ДСТУ ISO 23932:2009, IDT) «Інжиниринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом сертифікації,
обмежує їх право на участь у даній Процедурі закупівлі. При цьому, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити наявність перелічених вище документів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і по відношенню до Скаржника.

Аналогічне рішення розглянуто Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на користь Скаржника за № 326-р/пк-пз від 08.01.2025 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-26-014311-a).

Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.

Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до пункту 5 Додатку № 3 до тендерної документації шляхом зобов’язання Замовника привести вимоги зазначеного пункту у відповідність до чинного законодавства України, зокрема Ліцензійних умов.

Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
від 02 березня 2015 року № 222-VIII;
- Постанову Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації