• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нове будівництво укриття на території Боярського академічного ліцею «Лідер» (нове будівництво) за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, м. Боярка, Боярська територіальна громада, вул. П. Сагайдачного, 62(коригування 2); Код ДК 021:2015 45210000-2 — Будівництво будівель

Торги відмінено

66 613 675.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 333 068.38 UAH
Період оскарження: 21.03.2025 10:14 - 03.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження рішення Замовника щодо відхилення пропозиції Скаржника

Номер: 403ed5855ba4443abbf3357392a1bd77
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-21-002288-a.c1
Назва: Оскарження рішення Замовника щодо відхилення пропозиції Скаржника
Скарга:
Скаржник не погоджується з відхиленням пропозиції Скаржника
Дата розгляду скарги: 29.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.04.2025 16:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.05.2025 13:10
Дата виконання рішення Замовником: 27.05.2025 10:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6805-р/пк-пз від 29.04.2025 УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА БОЯРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ з метою усунення порушень скасовано рішення від 14 квітня 2025 №1/2, згідно з яким відхилено тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП". учасника процедури закупівлі, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-03-21-002288-a
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП", Олена Гаркуша 380933902126 smart.UG.2012@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e21f3e0b5bfc4224a71c2c4e7075a4bc
Заголовок пункту скарги: 1.1. Щодо першої підстави відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Протокольного рішення (Протоколу) уповноваженої особи № 1/2 від 14.04.2025 р, зазначено наступне:
Відповідно Додатку 2 тендерної документації договірна ціна учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації).
Учасником у складі тендерної пропозиції було надано Розрахунки №№1-4 Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / монтажні роботи, тис. грн. (файл «2.2.Кошторис. pdf» стор.5-9) та Договірна ціна ( стор. 1-2 файл «2.2.Кошторис. pdf»)
В «Договірна ціна» розрахунок №3 Вартiсть експлуатацiї будiвельних машин i механiзмiв указано всього 1854,62821 тис.грн. та в «Розрахунки №№ 1 - 4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / монтажні роботи, тис. грн.» в Таблиці розрахунок №3 Експлуатація машин сума разом зазначена 1854,62890 тис. грн., суми не відповідають в примітці вартості експлуатації машин і механізмів об’єктів глав 8-9 = 1842,80521 тис. грн.
Також в «Договірна ціна» графа № 4 та № 5 Iншi супутнi витрати Разом на суму 44009,11590 тис. грн., не відповідають розрахунку № 9. Розрахунку прибутку, тис. грн. «Розрахунки №№ 1 - 4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / монтажні роботи, тис. грн.» 44009,11667 тис. грн.
У наданому Учасником файлі «2.2.Кошторис. pdf» містяться Локальні кошториси в яких виявлено невідповідності, а саме :
- Файл «2.2.Кошторис. pdf» містить документ на стор. 307 Аналіз ринку цін в якому відсутній моніторинг цін на основні матеріали станом на 03.04.25р. варіант №1; №2; №3 з прив’язкою до ціни постачальників та прийнятий до розрахунку ДЦ варіант відпускних цін.


Скаржник не погоджується з вищезазначеним

Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації вимагається:
• Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасника повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна (Додаток 30 до Настанови) до неї; пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів; загальновиробничі витрати на будову; аналіз ринку цін на основні матеріали. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково-аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена динамічна. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання.
Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва Управління капітального будівництва Боярської міської ради.
У разі, якщо інформація про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі містить посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, мається на увазі «або еквівалент».
Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати нормативним документам у галузі будівництва, проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів.

Таким чином, тендерною документацією не встановлено окремих вимог до розрахунку вартості будівельних машин і механізмів, а також до розрахунку інших супутніх витрат, розрахунку прибутку, розрахунку прямих витрат і загальновиробничих витрат: будівельних робіт / монтажних робіт.
Також тендерною документацією не передбачалось форми документу «аналіз ринку цін» та необхідність зазначення в ньому варіантів №1, № 2, № 3 з прив’язкою до ціни постачальників та прийнятий до розрахунку ДЦ варіант відпускних цін.


В складі пропозиції Скаржника надано:
- Договірна ціна (Файл «2.2. Кошторис», стор. 1-2), де зазначено:
Розрахунок № 3. Вартiсть експлуатацiї будiвельних машин i механiзмiв – 1854,62821 тис. грн.;
Розрахунок № 8. Інші супутні витрати –
Разом 44009,11590 тис. грн.
Розрахунок № 9. Прибуток 1005,82966 тис. грн.

Для перевірки значення Разом спробуємо додати між собою усі попередні розрахунки № 1-8.
5318,31696 + 33841,18611 + 1854,62821 + 2962,36213 + 32,62249 = 44009,11590, що повністю відповідає розміру Разом, який зазначений в документі «Договірна ціна».


- Розрахунки №№ 1-4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / монтажні роботи, тис. грн (Файл «2.2. Кошторис», стор. 5-9), де зазначено:

Розрахунок № 3 Експлуатація машин. Всього 1854,62890 тис. грн.
Примітка:
- У вартостi будiвельних робiт врахованi витрати зi складання та розташування устаткування, що не монтується, меблiв та iнвентарю (Настанова з визначення вартості будівництва [3.14]) у сумi: 11,823 тис.грн. та умовно вiднесенi на вартiсть експлуатацiї машин i механiзмiв у складi будiвельних робiт.
- Вартiсть експлуатацiї будiвельних машин i механiзмiв у прямих витратах, тис.грн.: 1847,92811 - 5,1229 = 1842,80521.
Таким чином, 1842,80521 + 11,823 = 1854,62821 тим. грн., що повністю відповідає ціні, зазначеній в документі Договірна ціна.

Також зазначено:
Розрахунок № 9. Розрахунок прибутку, тис. грн. п. 2.10. Сумарний кошторисний прибуток, прийнятий до розрахунку, 1005,82966 тис. грн., що повністю відповідає вартості, зазначеній в документі «Договірна ціна». п. 2.6. сумарна вартість прямих і загальновиробничих витрат, без урахування кошторисної вартості устаткування), яка взята для розрахунку прибутку – 44009,11667 тис. грн.

Відповідно до п. 5.30 Настанови з визначення вартості будівництва:
У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховується економічно обґрунтований прибуток, який планується отримати від виконання робіт на об’єкті будівництва, який не може перевищувати 15 % від суми прямих і загальновиробничих витрат.
На розмір прибутку впливає значна кількість факторів, у тому числі такі:
1) вид будівництва;
2) технічна та технологічна складність об’єкта будівництва, складність виконання будівельних робіт;
3) тривалість будівництва;
4) спосіб фінансування об’єкта будівництва;
5) кон’юнктура ринку трудових ресурсів та будівельних організацій, спроможних виконати роботи по об’єкту будівництва в даному регіоні тощо.

Тендерна документація не містить окремих вимог до розрахунку прибутку.
Наданий у складі пропозиції Скаржника розмір прибутку 1005,82966 не перевищує 15% від суми прямих і загальновиробничих витрат, що повністю відповідає вимогам Настанови та не суперечить вимогам тендерної документації.


Також пропозиція Скаржника містить:
- Аналіз ринку цін (файл «2.2. Кошторис, стор. 307»), де надано аналіз ринку цін на основні матеріали, що повністю відповідає вимогам тендерної документації.

Скаржник вважає, що Замовник неправомірно відхилив пропозицію Скаржника, оскільки тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає вимогам тендерної документації, Настанови з визначення вартості будівництва, а показники договірної ціни не суперечать один одному.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 769d6611e6ec466bb11bb1bda8ee462b
Заголовок пункту скарги: 1.2. Щодо другої підстави відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Протокольного рішення (Протоколу) уповноваженої особи № 1/2 від 14.04.2025 р, зазначено наступне:
Учасником у складі тендерної пропозиції надано файл «2.4. Довідки до технічної частини. pdf» в якому міститься документ на стор.3 «Довідка про локалізацію», відповідно якого Учасник надає підтвердження локалізації Дизельного генератора DG-90 Bd (ступінь локалізації 25,37%).
При розрахунку цінової пропозиції Учасником не зазначено генератор, який вказав у довідці про локалізацію , він вказаний лише окремо у документі «Довідка про локалізацію», без будь – якого зв’язку з розрахунком цінової пропозиції Учасника.
Враховуючи надану у складі тендерної пропозиції Учасника кошторисну документацію, зокрема Підсумкову відомість ресурсів та Локальний кошторис на придбання устаткування ,меблів та інвентарю № 02-01-05 Учасник пропонує Дизельний генератор 50кВт Matari MB 50, проте Учасником не надано підтвердження ступеня локалізації на зазначений Дизельний генератор.
Таким чином, враховуючи вищезазначене, це являється невідповідністю у технічній частині пропозиції щодо запропонованого устаткування, з документами, поданими для підтвердження ступеня локалізації.

Скаржник не погоджується з вищезазначеним

Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації вимагається:
• Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасника повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна (Додаток 30 до Настанови) до неї; пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів; загальновиробничі витрати на будову; аналіз ринку цін на основні матеріали. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково-аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена динамічна. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання.
Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва Управління капітального будівництва Боярської міської ради.
У разі, якщо інформація про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі містить посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, мається на увазі «або еквівалент».
Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати нормативним документам у галузі будівництва, проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів.

Також Додаток 2 до тендерної документації містить перелік видів робіт (розділ «Відомість обсягів робіт») та перелік машин, механізмів, обладнання, устаткування (розділ «Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва»).

Відповідно до п. 755 Розділу «Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва» Додатку 2 до тендерної документації вимагається: Дизельний генератор 50кВт Matari MB 50 – 1 шт.

Тендерною документацією не передбачено вимог до оформлення відомості ресурсів в частині зазначення аналогів устаткування, передбачених технічним завданням Замовника.

На виконання встановленої вимоги у пропозиції Скаржника надано:
- Файл «2.2. Кошторис», який містить серед іншого документ «підсумкова відомість ресурсів», де зазначено «756. Дизельний генератор 50кВт Matari MB 50 – 1 шт.», що повністю відповідає встановленим вимогам Замовника.

Таким чином, кошторис Скаржника відповідає вимогам до найменування, одиниць виміру, кількості устаткування, які визначені в технічному завданні, а пропозиція Скаржника повністю відповідає технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.

Окремо Додатком 2 до тендерної документації передбачено:

Вимоги щодо підтвердження Учасниками ступеню локалізації виробництва товару (обладнання), який(і) замовник набуває у власність під час надання послуг/виконання робіт, що є предметом закупівлі:
У разі здійснення закупівлі робіт, якщо виконання таких робіт передбачає набуття Замовником у власність товару, визначених пунктом 6-1 розділу Х Прикінцеві та перехідні положення Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис.грн, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- Оригінал та/або електронну копію та/або скановану копію довідки в довільній формі про наявність запропонованого учасником товару в Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації* виробництва (далі – Перелік), який формує та веде Уповноважений орган (Мінекономіки) із зазначенням відсотка ступеня локалізації виробництва запропонованого товару. При цьому, відомості, що надаються у складі тендерної пропозиції про виробника запропонованого учасником товару, повинні відповідати інформації з Переліку про виробника запропонованого товару.
* Рівень/ступінь локалізації виробництва товару має дорівнювати чи перевищувати рівень ступеня локалізації виробництва, що зазначений в підпункті 1 пункту 61 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону (у 2025 році - 25 відсотків)
Така довідка супроводжується сканованою копією сертифікату відповідності системи управління якістю (далі - Сертифікат відповідності) у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Та/Або
- Оригінал та/або електронну копію та/або скановану копію довідки в довільній формі про відсутність потреби в локалізації у разі здійснення закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття Замовником у власність товару, визначених пунктом 6-1 розділу Х Прикінцеві та перехідні положення Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис.грн, але країною походження запропонованого учасником товару є країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі та/або країна, з якою Україна уклала інший міжнародний договір, визначений п. 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та/або п. 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861, а вартість закупівлі дорівнює або перевищує суми, зазначені в таких угодах.

Також Додатком 2 до тендерної документації передбачено:
У разі, якщо інформація про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі містить посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, мається на увазі «або еквівалент».


На виконання вимоги тендерної документації Скаржником було надано:
- Довідка про локалізацію (файл «2.4. Довідки до технічної частини» стор. 3), де міститься інформація про те, що технічним завданням передбачено передачу у власність Замовнику окремих товарів, які підлягають локалізації виробництва та запропоновано локалізований еквівалент з надання відповідних посилань. Зокрема замість товару «Дизельний генератор 50 кВт Matari MB 50» запропоновано локалізований еквівалент: Дизельний генератор DG-90Bd (65 кВт).
- Файл «2.5. Документи локалізація», який містить документи для підтвердження локалізації виробництва локалізованих еквівалентів згідно вимог Додатку № 2 до тендерної документації.
Таким чином пропозиція Скаржника відповідає вимогам щодо підтвердження ступеня локалізації товару, зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг, а пропозиція Скаржника повністю відповідає вимогам до інших документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, установленим замовником в Додатку 2 тендерної документації.

Скаржник вважає, що Замовник неправомірно відхилив пропозицію Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 9266f5a9b2904346bca5cc8155bc41b1
Заголовок пункту скарги: 1.3. Щодо третьої підстави відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Протокольного рішення (Протоколу) уповноваженої особи № 1/2 від 14.04.2025 р, зазначено наступне:
Відповідно до Додатку 2 тендерної документації технічного завдання п. 154 для виконання будівельно-монтажних робіт передбачено використання води для виробничих і технологічних процесів в обсязі 414,33551 м3.
В наданій кошторисній документації тендерної пропозиції Учасника відсутнє фактичне використання води для виробничих і технологічних процесів в обсязі 414,33551 м3, а саме:
- в об’єктному кошторисі № 02-01 Загально-будівельні роботи;
- в об’єктному кошторисі № 06-01 Зовнішні інженерні мережі;
- в об’єктному кошторисі № 07-01 Благоустрій і озеленення ;
- в об’єктному кошторисі № 08-01 Будівельний майданчик.

Скаржник не погоджується з вищезазначеним
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації вимагається:
• Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасника повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна (Додаток 30 до Настанови) до неї; пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів; загальновиробничі витрати на будову; аналіз ринку цін на основні матеріали. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково-аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена динамічна. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання.
Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва Управління капітального будівництва Боярської міської ради.
У разі, якщо інформація про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі містить посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, мається на увазі «або еквівалент».
Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати нормативним документам у галузі будівництва, проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів.

Також Додаток 2 до тендерної документації містить перелік видів робіт (розділ «Відомість обсягів робіт») та перелік машин, механізмів, обладнання, устаткування (розділ «Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва»).
Відповідно до розділу «Відомість обсягів робіт» Додатку 2 до тендерної документації не визначено конкретних видів робіт, в яких передбачено використання води в обсязі 414,33551 м3.
Відповідно до п. 154 розділу «Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва» Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу до використання води в обсязі 414,33551 м3 під час виконання робіт.

На виконання вимог тендерної документації у складі пропозиції Скаржника надано:
- Підсумкова відомість ресурсів (файл «2.2. Кошторис»), де на стор. 20 зазначено «154. Вода – 414,33551 м3», що відповідає вимогам тендерної документації до обсягів цього ресурсу.
Також пропозиція містить відомості ресурсів до конкретних локальних кошторисів, де зазначено перелік ресурсів, які використовуються під час виконання робіт, які визначені кожному з таких локальних кошторисів.
- Відомість ресурсів до локального кошторису 02-01-02 (стор. 96 файлу «2.2. Кошторис»);
- Відомість ресурсів до локального кошторису 02-01-03 (стор. 112 файлу «2.2. Кошторис»);
- Відомість ресурсів до локального кошторису 02-01-06 (стор. 145 файлу «2.2. Кошторис»);
- Відомість ресурсів до локального кошторису 02-01-09 (стор. 171 файлу «2.2. Кошторис»);
- Відомість ресурсів до локального кошторису 06-01-01 (стор. 254 файлу «2.2. Кошторис»);
- Відомість ресурсів до локального кошторису 06-01-03 (стор. 263 файлу «2.2. Кошторис»);
- Відомість ресурсів до локального кошторису 07-01-01 (стор. 278 файлу «.2.2 Кошторис»);
- Відомість ресурсів до локального кошторису 07-01-02 (стор. 285 файлу «.2.2 Кошторис»);
- Відомість ресурсів до локального кошторису 08-01-01 (стор. 296 файлу «.2.2 Кошторис»);
Таким чином, пропозиція Скаржника містить інформацію про використання ресурсу «вода» для необхідних виробничих і технологічних процесів під час виконання робіт, які відображені у локальних кошторисах, щодо яких надано відповідні відомості ресурсів до локальних кошторисів.
Також пропозиція Скаржника містить:
- Об’єктний кошторис № 02-01 (стор. 69 файлу «2.2 Кошторис»);
- Об’єктний кошторис № 06-01 (стор. 242 файлу «2.2 Кошторис»);
- Об’єктний кошторис № 07-01 (стор. 272 файлу «2.2 Кошторис»);
- Об’єктний кошторис № 08-01 (стор. 290 файлу «2.2 Кошторис»);

Тендерна документація не містить вимоги зазначати інформацію про фактичне використання води для виробничих і технологічних процесів саме в об’єктних кошторисах.
Форма об’єктного кошторису встановлена в Додатку 5 до Настанови з визначення вартості будівництва. Форма об’єктного кошторису не містить вимоги зазначати інформацію про фактичне використання води для виробничих і технологічних процесів саме в об’єктних кошторисах.

Скаржник вважає, що Замовник неправомірно відхилив пропозицію Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника