• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нове будівництво системи опалення приміщень 10 Державної пожежно-рятувальної частини 5 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Рівннській області, за адресою: селище Рокитне, вул. Міцкевича, 46а

Торги не відбулися

2 157 940.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 579.40 UAH
Період оскарження: 20.03.2025 10:42 - 31.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів

Номер: 7df1929f776e47ff9bdd4baeee6d7713
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-20-003014-a.c3
Назва: СКАРГА щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
Дата розгляду скарги: 23.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.05.2025 16:07
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 27.05.2025 18:53
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю-фірма "Кортакоз", Дашкель Олександр Володимирович 380976591003 kortakoz_bud@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d21735682a1041f39d8c7dc87f2a6dda
Заголовок пункту скарги: 1. ЩОДО ОБСТАВИН ПРОВЕДЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТА РАНІШЕ ПРИЙНЯТИХ РІШЕНЬ ЗАМОВНИКА.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. ЩОДО ОБСТАВИН ПРОВЕДЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТА РАНІШЕ ПРИЙНЯТИХ РІШЕНЬ ЗАМОВНИКА.
Товариство з обмеженою відповідальністю-фірма «Кортакоз», будучи учасником процедури закупівлі, оголошеної 5 державним пожежно-рятувальний загоном Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області (код ЄДРПОУ 38791081) (надалі – Замовник) щодо «Нове будівництво системи опалення приміщень 10 Державної пожежно-рятувальної частини 5 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Рівннській області, за адресою: селище Рокитне, вул. Міцкевича, 46а» (ДК 021:2015: 45330000-9 — Водопровідні та санітарно-технічні роботи), ідентифікатор (номер) закупівлі: UA-2025-03-20-003014-a (посилання в інформаційному порталі Prozorro: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-03-20-003014-a) звертається із скаргою на рішення Замовника.
Так, за результатами проведеної закупівлі згідно протоколу розкриття тендерних пропозицій від 04.04.205 р. для участі у закупівлі було подано позиції від двох учасників:
 ФОП "БАСИЧ ВОЛОДИМИР ГРИГОРОВИЧ" (код ЄДРПОУ 2472305454, первісна цінова пропозиція 1 847 144,00грн з ПДВ, остаточна цінова пропозиція 1 847 144,00грн з ПДВ);
 ТОВ-фірма «Кортакоз» (код ЄДРПОУ 13993936, первісна цінова пропозиція 1 932 780,00 грн з ПДВ, остаточна цінова пропозиція 1 932 780,00 грн з ПДВ);
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника ФОП "БАСИЧ ВОЛОДИМИР ГРИГОРОВИЧ", уповноваженою особою Замовника було прийнято протокольне рішення №38 від 11.04.2025 р., яким відхилено тендерну пропозицію такого учасника, у зв’язку із виявленням відповідних недоліків, які свідчили про її не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам шодо предмета закупівлі тендерної документації. А саме такий учасник у складі тендерної пропозиції не надав:
⁻ електронний варіант розрахунку ціни тендерної пропозиції (договірної ціни), виконаний в програмному комплексі АВК-5, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін у форматі ids/idc.
⁻ розрахунок загальновиробничих витрат до локальних кошторисів, а надав у складі пропозиції «розрахунок загальновиробничих витрат на будівлю» файл пропозиції (Розрахунок ЗВВ. PDF), а не до локальних кошторисів.
Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель має аналогічну думку щодо необхідності надання учасниками вище перелічених документів, що підтверджується Рішенням № 9205-р/пк-пз від 22.06.2023 року. Рішенням № 13733-р/пк-пз від 30.08.2023 року.
В подальшому, за результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника ТОВ-фірма «Кортакоз» уповноваженою особою Замовника було прийнято протокольне рішення №41 від 18.04.2025 р. про оголошення Учасника ТОВ-фірма «Кортакоз» переможцем Закупівлі.
Не погоджуючись із вищевказаними рішеннями Уповноваженої особи Замовника, ФОП "БАСИЧ ВОЛОДИМИР ГРИГОРОВИЧ" звернувся зі скаргою до Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Згідно доводів такої скарги, ФОП "БАСИЧ ВОЛОДИМИР ГРИГОРОВИЧ" стверджував, що:
- учасником ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» не надано довідку або ліцензію на надання послуг та виконання робіт протипожежного призначення;
- серед видів робіт учасника ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» не передбачена можливість надавати послуги і виконувати роботи протипожежного призначення;
- Договірна ціна надана учасником ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» не містить підпису інженера-кошторисника із зазначенням імені, прізвища, підпису, відбитки власної печатки інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, оскільки вимога випливає з необхідності забезпечення достовірності, відповідальності та професійного підтвердження розрахунків вартості робіт, що свідчить про не виконання таким учасником вимог п. 4.1. Додатку 1 до тендерної документації;
- Учасником ТОВ - фірма «Кортакоз» запропоновано у складі тендерної пропозиції улаштування Котла з потужністю 50 КВт., що не відповідає вимогам замовника;
- Учасником ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» надано «Довідку про наявне обладнання, устаткування, матеріально-технічну базу №312 від 01 квітня 2025 р.», в якій відсутня інформація про наявність автомобіля бортового (вантажного самоскида):
- Учасником ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» надано «Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 на архітектурно-будівельна частина» в Розділі 8. «Кроквяна система та покрівля», який суперечить нормативним вимогам обрахунку матеріалів, оскільки на 100 м² покрівлі згідно з розцінками КБ12-12-1 потрібно 104 м² металочерепиці з урахуванням коефіцієнта списання матеріалів 1,04. натомість у наданій документації обсяг використаного матеріалу значно відрізняється, що призводить до невідповідності технічному завданню Замовника.
В подальшому за результатами розгляду скарги ФОП "БАСИЧ ВОЛОДИМИР ГРИГОРОВИЧ" Постійно діючою адміністративною колегією АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято рішення № 7140-р/пк-пз від 05.05.2025 р., яким зобов'язано 5 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області (код ЄДРПОУ: 38791081) скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «Кортакоз» (код ЄДРПОУ: 13993936) переможцем за процедурою закупівлі — «Нове будівництво системи опалення приміщень 10 Державної пожежно-рятувальної частини 5 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Рівннській області, за адресою: селище Рокитне, вул. Міцкевича, 46а», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-20-003014-a.
Приймаючи вищевказане рішення, Постійна діюча адміністративна колегія АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, виходила із того що Документацією Замовника передбачено, що договірна ціна повинна бути, зокрема, підписана інженером-кошторисником із зазначенням імені, прізвища, підпису, відбитки власної печатки інженера-проектувальника в частині кошторисної документації.
Разом з тим, надана в складі Пропозиції Переможця ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» договірна ціна не підписана інженером-кошторисником із зазначенням імені, прізвища, підпису, відбитки власної печатки інженера-проектувальника в частині кошторисної документації.
У зв’язку із чим, Постійна діюча адміністративна колегія АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель дійшла до висновку, що така пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації. 7
Існування інших порушень, про які міститься згадка у скарзі ФОП "БАСИЧ ВОЛОДИМИР ГРИГОРОВИЧ", Постійно діючою адміністративною колегією АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель підтверджено не було.
В подальшому, Уповноваженою особою Замовника, в ході виконання вищевказаного рішення Постійно діючої адміністративною колегією АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було прийнято протокольне рішення №55 від 13.05.2025 р., яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» у зв’язку поданням таким учасником в складі тендерної пропозиції договірної ціни, яка не підписана інженером-кошторисником із зазначенням імені, прізвища, підпису, відбитки власної печатки інженера-проектувальника в частині кошторисної документації.
Однак, ТОВ-фірма «Кортакоз», як Учасник, не погоджується із таким рішенням уповноваженої особи Замовника про безальтернативне відхилення його тендерної пропозиції з огляду на наступні доводи.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: e4059666a8a5444fab4fa90e29149690
Заголовок пункту скарги: ІІ. ЩОДО НЕ НАДАННЯ ЗАМОВНИКОМ СТРОКУ НА ВИПРАВЛЕННЯ ВИЯВЛЕНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ (ПОРУШЕННЯ П. 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: ІІ. ЩОДО НЕ НАДАННЯ ЗАМОВНИКОМ СТРОКУ НА ВИПРАВЛЕННЯ ВИЯВЛЕНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ (ПОРУШЕННЯ П. 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ).
Однак, ТОВ-фірма «Кортакоз», як учасник, не погоджується із таким рішеннями уповноваженої особи Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, оскільки рахує, що заявлені у протокольному рішенні Уповноваженої особи Замовника №55 від 13.05.2025 р. недоліки в тендерній пропозиції Учасника (не зазначення на Договірній ціні на будівництво імені, прізвища, підпису, відбитки власної печатки інженера-проектувальника в частині кошторисної документації) могли бути усуненні таким учасником в порядку передбаченому п. 43 Особливостей, затверджених Постанови КМУ №1178, за умови, що Уповноважена особа повідомила визначеному порядку щодо наявності у неї відповідних зауважень з приводу таких документів.
Відповідно до п.43 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу першого пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Згідно з розглядом тендерної пропозиції відповідно до пункту 41 Особливостей, з урахуванням норм пункту 43 Особливостей та статті 26 Закону є необхідність затвердити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих у складі тендерної пропозиції Учасника та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, такого змісту:
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей:
1) Перелік виявлених невідповідностей;
2) Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Так, ТОВ – фірма "Кортакоз" звертає увагу, що згідно з пунктом 5.2 кошторисних норм України “Настанова з визначення вартості будівництва”, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі — Настанова), договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено в додатку 30 до цієї Настанови.
Учасник ТОВ – фірма "Кортакоз" надав у складі тендерної пропозиції Форму договірної ціни яка повністю відповідає формі наведеній у додатку 30 до цієї Настанови (Файл 4.1. ДЦ_1.pdf та 4.1. ДЦ_2.pdf). Жодних порушень або невідповідностей щодо змістового наповнення договірної ціни, які б мали вплив на істотні умови договору, (виправлення яких призвело саме до зміни предмета закупівлі) у надій Учасником Договірній ціні виявлено не було.
Однак, Уповноваженою особою Замовника торгів не надано можливість Учаснику усунути на протязі 24 годин заявлені невідповідності в інформації та/або документах Учасника.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, Уповноваженою особою Замовника було порушено вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі».
Разом із тим, ТОВ-фірма «Кортакоз» звертає увагу, що вимогами тендерної документації не передбачено, що інформація про ім’я прізвище, підпис, відбитки власної печатки інженера-проектувальника в частині кошторисної документації на Договірній ціні, відносяться до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а навпаки, з огляду на зміст тендерної документації Замовника, дані відомості відносяться до кваліфікації учасника та його спроможність на надання певного виду робіт/послуг. А відтак, усунення таких невідповідностей, можливе через використання механізму передбаченого п. 43 Особливостей.
Як наслідок, у разі наявності зауважень в уповноваженої особи Замовника до оформлення Договірної ціни на будівництво в частині що стосується відсутності імені, прізвища, підпису, відбитки власної печатки інженера-проектувальника, то такі недоліки могли бути усунені ТОВ-фірма «Кортакоз» в порядку передбаченому п. 43 Особливостей, затверджених Постанови КМУ №1178. Проте, уповноваженою особою Замовника такий механізм усунення невідповідностей в документах не було застосовано належним чином, що свідчить про передчасність прийнятого рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ-фірма «Кортакоз».
За таких умов, ТОВ-фірма «Кортакоз» констатує, що уповноваженою особою Замовника було протиправно відхилено пропозицію ТОВ-фірма «Кортакоз» без надання можливості усунути такі невідповідності в порядку передбаченому п. 43 Особливостей.
Згідно п. 55 та п. 56 Особливостей, затверджених постановою КМУ №117 від 12.10.2022 р. Оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.. Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Частиною 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Суб’єкт оскарження подає скаргу в електронному вигляді з накладенням кваліфікованого електронного підпису, що вважається таким відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги", шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, в яких зазначається у повному обсязі інформація, передбачена частиною п’ятою цієї статті.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на незаконне рішення Замовника про визначення переможцем закупівлі ТОВ-фірма "Кортакоз".

Номер: 5c0c68ac84264e1b92ef23093b500f76
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-20-003014-a.b2
Назва: Скарга на незаконне рішення Замовника про визначення переможцем закупівлі ТОВ-фірма "Кортакоз".
Скарга:
Дата розгляду скарги: 05.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.04.2025 15:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.05.2025 18:05
Дата виконання рішення Замовником: 09.05.2025 12:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник зобов'язується виконати рішення органу оскарження
Автор: ФОП "БАСИЧ ВОЛОДИМИР ГРИГОРОВИЧ", Володимир Басич +380667775832, +380664448467 basuch09@i.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5e38ba222feb449db5ac1d4360e37f70
Заголовок пункту скарги: Невідповідність тендерної пропозиції ТОВ-фірма "Кортакоз" технічним вимогам щодо наявності ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Рішення викладене у Протокольному рішенні уповноваженої особи №41 від «18» квітня 2025 р. про визначення переможцем закупівлі учасника - Товариство з обмеженою відповідальністю-фірма "Кортакоз" є незаконним та таким, що повинно бути скасоване, адже Товариство з обмеженою відповідальністю-фірма "Кортакоз" у складі своєї тендерної пропозиції надало документи, що не відповідають технічним вимогам тендерної документації.

I. Згідно вимог технічного завдання встановленого у Додатку 4 до тендерної документації учасник повинен виконати роботи з «Влаштування комплексу систем протипожежного захисту». Відповідно до п. 7 Додатку 1 до ТД учасник повинен надати:

«довідку довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.»

Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ - фірма «КОРТАКОЗ» міститься документ «Довідка про наявність чинної ліцензії №311 від «31» березня 2025 р.» на впровадження господарської діяльності з будівництва об’єктів із середніми та значними наслідками.
Надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення здійснюється за наявності відповідної ліцензії. Рішення про її видачу приймає Державна служба України з надзвичайних ситуацій у разі відповідності заявника ліцензійним вимогам.

Отже, учасник ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» НЕ НАДАЛО ДОВІДКУ АБО ЛІЦЕНЗІЮ НА НАДАННЯ ПОСЛУГ ТА ВИКОНАННЯ РОБІТ ПРОТИПОЖЕЖНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ, чим порушив вимоги Замовника.

Окрім того, звернувшись до відкритих реєстрів було виявлено, що ТОВ «КОРТАКОЗ» серед даних видів робіт не передбачена можливість надавати послуги і виконувати роботи протипожежного призначення.
В той же час учасник надає «Довідку про незалучення субпідрядника №302 від «31» березня 2025 р.» в якій повідомляє, що не планує залучати до виконання робіт субпідрядників. Таким чином, учасник пропонує виконати роботи на які відповідно до відомостей з державних реєстрів не має права, а також у ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» відсутня ліцензія на надання послуг та виконання робіт протипожежного призначення, а це суперечить законодавству.

У тендерній документації (технічному завданні) передбачено виконання робіт з «Влаштування комплексу систем протипожежного захисту», що відноситься до виду господарської діяльності, яка підлягає ліцензуванню.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2015 № 609 «Про затвердження Переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню», а також Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими наказом МВС України від 11.01.2016 № 6 (у редакції, чинній на момент подання пропозицій), роботи з монтажу, технічного обслуговування та ремонту систем протипожежного захисту є видами господарської діяльності, що потребують наявності ліцензії.

Відсутність у учасника відповідної ліцензії свідчить про нездатність належним чином виконати предмет закупівлі, оскільки така діяльність заборонена без відповідного дозволу. Тобто, учасник не відповідає вимогам, визначеним у тендерній документації, що є підставою для відхилення його тендерної пропозиції.


Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f3cd6d18dc4c42cbb6e2ef5b4c44f927
Заголовок пункту скарги: Невідповідність тендерної пропозиції ТОВ-фірма "Кортакоз" вимогам тендерної документації щодо Договірної ціни.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: II. Відповідно до вимоги п. 4.1. Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати Договірну ціну, дотримуючись наступних вимог:

«Договірна ціна повинна бути надана у форматі pdf, підписана інженером-кошторисником із зазначенням імені, прізвища, підпису, відбитки власної печатки інженера-проектувальника в частині кошторисної документації.»

ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» надає документ «4.1. ДЦ_1» де міститься Договірна ціна на будівництво, яка підписана тільки керівником ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ».

Отже, надана Договірна ціна не містить підпису інженера-кошторисника із зазначенням імені, прізвища, підпису, відбитки власної печатки інженера-проектувальника в частині кошторисної документації. Така вимога випливає з необхідності забезпечення достовірності, відповідальності та професійного підтвердження розрахунків вартості робіт. Отже, ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» не виконала вимогу п. 4.1. Додатку 1 до тендерної документації, а тому повинна була бути відхилена Замовником.

Відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», розрахункова документація, зокрема зведений кошторисний розрахунок та договірна ціна, повинні бути підготовлені та завірені особою, що має відповідну кваліфікацію, а саме — інженером-кошторисником. Підпис і печатка такого спеціаліста підтверджують його відповідальність за достовірність наданої інформації.

Ненадання підпису інженера-кошторисника та його печатки є порушенням вимог тендерної документації та свідчить про неналежне оформлення тендерної пропозиції ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ».

Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей :

«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:

не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»

Отже, Замовник повинен був застосувати пп. 2 п. 44 Особливостей та відхилити тендерну пропозицію ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» через невідповідність вимогам технічної специфікації тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: fd310ddce73d4c809e969f0d4aa63765
Заголовок пункту скарги: Невідповідність тендерної пропозиції ТОВ-фірма "Кортакоз" вимогам технічного завдання в частині наданого "Локального кошторису на будівельні роботи №02-01-02 на тепломеханічні рішення"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: III. У наданому документі «Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02 на тепломеханічні рішення» в Розділі 1. «Монтаж обладнання» в першому пункті вказано: «1. Установлення котлів стальних жаротрубних пароводонагрійних на твердому паливі теплопродуктивністю до 0, 21 МВт (0,18 Гкал/год).»
А також, у пункті 2 ТОВ - фірма «Кортакоз» зазначає : «Котел опалювальний твердопаливний, теплової потужності 50 квт».

Таким чином, Замовник вимагає, що потужність котлів стальних повинна бути 0,21 МВт, що дорівнює 210 КВт.

ТОВ - фірма «Кортакоз» пропонує Котел з потужністю 50 КВт., що не відповідає вимогам замовника. Таким чином, учасник пропонує товар із гіршими технічними характеристиками, адже його потужність набагато менша від заявленої. Отже, учасник пропонує котел, який за своїми технічними характеристиками є набагато гіршим від запитуваного замовником у вимогах тендерної документації.

Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей :

«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:

не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»

Отже, Замовник повинен був застосувати пп. 2 п. 44 Особливостей та відхилити тендерну пропозицію ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» через невідповідність вимогам технічної специфікації тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: cfe9dac205db4cb0a8ff1716a5d53f19
Заголовок пункту скарги: Невідповідність тендерної пропозиції ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» вимогам матеріально-технічної бази.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: IV. Відповідно до вимоги п. 1.1. Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати:
«Довідку в довільній формі про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання умов договору. Обов’язковою є наявність екскаватора та автомобіля бортового (вантажного самоскида).»

На підтвердження даної вимоги ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» надає «Довідку про наявне обладнання, устаткування, матеріально-технічну базу №312 від 01 квітня 2025 р.», де відсутня інформація про наявність автомобіля бортового (вантажного самоскида).
ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» вказує:
«1. Автомобіль бортовий, вантажопідйомність 5 т, Ford Cargo 4142D ;
2. Автомобіль бортовий, вантажопідйомність 8 т, Ford Cargo 4142D ;
3. Автомобіль бортовий, вантажопідйомність 3 т, PEUGEOT BOXER.»

Учасник вказує про наявність тільки автомобілів бортових, але без технічних характеристик вантажного самоскида.

Існують суттєві відмінності між цими автомобілями, а саме:
• Бортовий автомобіль не має можливості самостійно вивантажувати вантаж.
• Бортовий вантажний самоскид обладнаний гідравлічною системою, яка дозволяє піднімати і нахиляти вантажну платформу для самостійного вивантаження.
Обидва типи автомобілів використовуються для вантажних перевезень, але самоскид набагато зручніший для специфічних видів робіт в будівництві, де потрібен процес скидання вантажу.

Відповідно до частини першої статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації.

Згідно з тендерною документацією, учасники повинні підтвердити наявність необхідної матеріально-технічної бази, у тому числі — вантажного самоскида, що є критично важливим для належного виконання робіт, передбачених предметом закупівлі (наприклад, вивезення ґрунту, завантаження сипучих матеріалів тощо).

ТОВ-фірма «КОРТАКОЗ» у складі своєї тендерної пропозиції вказує лише наявність автомобілів бортових, однак не надає технічних характеристик, які б підтверджували, що хоча б один із них є вантажним самоскидом, здатним виконувати функції, визначені в тендерній документації.

Відсутність такого підтвердження:

- не забезпечує відповідність вимогам технічного завдання Замовника;

- є порушенням кваліфікаційного критерію, передбаченого частиною першою статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме — щодо наявності необхідного обладнання та матеріально-технічної бази для надання послуг;

- унеможливлює здійснення якісного та вчасного виконання договору.

Таким чином, надання учасником неповної або неконкретизованої інформації про транспортні засоби, без підтвердження, що вони відповідають вимогам щодо типу (самоскид), фактично свідчить про відсутність необхідного ресурсу.

Отже, ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» не зміг підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції наявність автомобіля бортового (вантажного самоскида), а тому тендерна пропозиція не відповідає вимогам замовника в частині наявності матеріально-технічної бази.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 2a4658a711d4450f9fc4ce439fc4eee1
Заголовок пункту скарги: Невідповідність тендерної пропозиції ТОВ-фірма "Кортакоз" вимогам технічного завдання в частині наданого "Локального кошторису на будівельні роботи №02-01-01 на архітектурно-будівельна частина".
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: V. ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» у складі тендерної пропозиції надає документ «Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 на архітектурно-будівельна частина» в Розділі 8. «Кроквяна система та покрівля» - учасник вказує пунктом 34: «Монтаж покрівельного покриття з профільованого листа при висоті будівлі до 25 м. – обсяг 0,15 (100 м.кв.)». При цьому кількість матеріалу, що використовується для даного виду робіт зазначено в п. 35: «Металочерепиця – обсяг 17,25 м. кв.».

Отже, кількість товару, що використовуватиметься не відповідає обсягу проведення робіт з монтажу покрівельного покриття з профільованого листа, а це свідчить про невідповідність технічним вимогам замовника.

Відповідно до кошторисних положень - витрата матеріалів на влаштування покрівлі з металопрофілю використовується з розцінки КБ12-12-1 "Улаштування покрівлі з металочерепиці ". Коефіцієнт на списання матеріалів -1,04. У нашому випадку учасник порушив норму коефіцієнту на списання матеріалів, адже в перерахунку в ТОВ - фірма «Кортакоз» цей коефіцієнт становить – 1, 15.

У тендерній документації Замовника передбачено, що розрахунки вартості робіт мають бути виконані відповідно до чинних державних будівельних норм, стандартів та правил, зокрема:

- ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»

- Кошторисні нормативи ДСТУ Б Д.2.2-1-2008, розцінка КБ12-12-1 «Улаштування покрівлі з металочерепиці»

У наданому учасником локальному кошторисі (№02-01-01) зазначено:

• П. 34: Обсяг монтажу покрівельного покриття з профільованого листа — 0,15 (100 м²).

• П. 35: Металочерепиця — лише 17,25 м².

Це прямо суперечить нормативним вимогам обрахунку матеріалів, оскільки на 100 м² покрівлі згідно з розцінками КБ12-12-1 потрібно 104 м² металочерепиці з урахуванням коефіцієнта списання матеріалів 1,04. Натомість у наданій документації обсяг використаного матеріалу значно відрізняється, що призводить до невідповідності технічному завданню Замовника.

Більше того, використання учасником коефіцієнта списання 1,15, як вказано у перерахунку від ТОВ- фірма «Кортакоз», є невиправданим завищенням, що свідчить про потенційне спотворення вартості матеріалів і бюджету закупівлі. Це також суперечить вимогам до економічної обґрунтованості кошторису згідно з ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, де зазначено, що ціни і кількість матеріалів повинні бути підтверджені діючими нормативами та базуватись на достовірних даних.

Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей :

«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:

не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»

Отже, Замовник повинен був застосувати пп. 2 п. 44 Особливостей та відхилити тендерну пропозицію ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» через невідповідність вимогам технічного завдання тендерної документації.

Саме з метою усунути виявлені порушення та відновити порушені права - Фізична особа-підприємець Басич Володимир Григорович звертається до Органу оскарження з цією Скаргою і просить зобов’язати Замовника скасувати незаконне рішення про визначення переможцем ТОВ - фірма «КОРТАКОЗ» із зазначених вище підстав.

Виходячи із вищезазначеного, Скаржник - Фізична особа-підприємець Басич Володимир Григорович вважає рішення Замовника викладене в Протокольному рішенні уповноваженої особи №41 від 18.04.2025 р. про визначення переможцем ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» є неправомірним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, адже тендерна пропозиція переможця процедури закупівлі не відповідає вимогам технічної специфікації (технічного завдання).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Вимога про скасування Протокольного рішення уповноваженої особи №41 від «18» квітня 2025 р. про визнання переможцем ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ»

Номер: 9c952156fc454bfd8385a07abed9ebb3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-20-003014-a.b1
Назва: Вимога про скасування Протокольного рішення уповноваженої особи №41 від «18» квітня 2025 р. про визнання переможцем ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ»
Вимога:
Шановний Замовник! Просимо скасувати рішення викладене у Протокольному рішенні уповноваженої особи №41 від «18» квітня 2025 р. про визначення переможцем закупівлі учасника - Товариство з обмеженою відповідальністю-фірма "Кортакоз". Вважаємо таке рішення незаконним та таким, що повинно бути скасоване, адже Товариство з обмеженою відповідальністю-фірма "Кортакоз" у складі своєї тендерної пропозиції надало документи, що не відповідають технічним вимогам тендерної документації, а саме: 1. Згідно вимог технічного завдання встановленого у Додатку 4 до тендерної документації учасник повинен виконати роботи з «Влаштування комплексу систем протипожежного захисту». Відповідно до п. 7 Додатку 1 до ТД учасник повинен надати: «довідку довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.» Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ - фірма «КОРТАКОЗ» міститься довідка про наявність чинної ліцензії №311 від 31 березня 2025 р. на впровадження господарської діяльності з будівництва об’єктів із середніми та значними наслідками. Надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення здійснюється за наявності відповідної ліцензії. Рішення про її видачу приймає Державна служба України з надзвичайних ситуацій у разі відповідності заявника ліцензійним вимогам. Отже, учасник ТОВ – фірма «КОРТАКОЗ» НЕ НАДАВ ДОВІДКУ АБО ЛІЦЕНЗІЮ НА НАДАННЯ ПОСЛУГ ТА ВИКОНАННЯ РОБІТ ПРОТИПОЖЕЖНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ, чим порушив вимоги Замовника. Окрім того, звернувшись до відомостей відкритих реєстрів було виявлено, що ТОВ «КОРТАКОЗ» НЕ має право здійснювати такий вид діяльності, як надання послуг або виконання робіт протипожежного призначення, а тому учасник пропонуючи у складі своєї тендерної пропозиції виконати такі роботи грубо порушує законодавство. В той же час учасник надає довідку в якій повідомляє, що не планує залучати до виконання робіт субпідрядників. Таким чином, учасник пропонує виконати роботи на які відповідно до відомостей з державних реєстрів не має права, а це суперечить законодавству. 2. У наданому документі «Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02 на тепломеханічні рішення» в Розділі 1. «Монтаж обладнання» у пункті1 учасник вказує: «1. Установлення котлів стальних жаротрубних пароводонагрійних на твердому паливі теплопродуктивністю до 0, 21 МВт (0,18 Гкал/год).» А також, у пункті 2 зазначає : «Котел опалювальний твердопаливний, теплової потужності 50 квт». Таким чином, Замовник вимагає, що потужність котлів стальних повинна бути 0,21 МВт, що дорівнює 210 КВт. ТОВ - фірма «Кортакоз» пропонує Котел з потужністю 50 КВт., що не відповідає вимогам замовника. Таким чином, учасник пропонує товар із гіршими технічними характеристиками, адже його потужність набагато менша від заявленої. Отже, учасник пропонує котел, який за своїми технічними характеристиками є набагато гіршим від запитуваного замовником у вимогах тендерної документації. 3. У наданому документі «Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 на архітектурно-будівельна частина» в Розділі 8. «Кроквяна система та покрівля» - учасник вказує пунктом 34: «Монтаж покрівельного покриття з профільованого листа при висоті будівлі до 25 м. – обсяг 0,15 (100 м.кв.)». При цьому кількість матеріалу, що використовується для даного виду робіт зазначено в п. 35: «Металочерепиця – обсяг 17,25 м. кв.». Отже, кількість товару, що використовуватиметься не відповідає обсягу проведення робіт з монтажу покрівельного покриття з профільованого листа, а це свідчить про невідповідність технічним вимогам замовника. Відповідно до кошторисних положень - витрата матеріалів на влаштування покрівлі з металопрофілю використовується з розцінки КБ12-12-1 "Улаштування покрівлі з металочерепиці ". Коефіцієнт на списання матеріалів -1,04. У нашому випадку учасник порушив норму коефіцієнту на списання матеріалів, адже в перерахунку в ТОВ - фірма «Кортакоз» цей коефіцієнт становить – 1, 15. Отже, відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли «тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей». Просимо, скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи №41 від «18» квітня 2025 р. про визначення переможцем закупівлі учасника - Товариство з обмеженою відповідальністю-фірма "Кортакоз", адже їх тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації, а також прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ – фірма «Кортакоз». У випадку не задоволення нашої вимоги ми звернемось із скаргою до АМКУ з метою визнання неправомірності дій замовника, а також задля усунення виявлених порушень шляхом зобов’язання замовника скасувати протокольне рішення про визначення переможцем Товариство з обмеженою відповідальністю-фірма "Кортакоз".
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Басич Володимир Григорович! Розглянувши Ваше звернення щодо вимоги про скасування Протокольного рішення уповноваженої особи №41 від 18 квітня 2025 року про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ – фірма "Кортакоз" було розглянуто замовником у встановленому порядку відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (в редакції, чинній на момент проведення закупівлі). Під час проведення процедури закупівлі, Замовником було здійснено перевірку поданих тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації, зокрема щодо: • наявності дозвільних документів; • відповідності технічним характеристикам предмета закупівлі; • відповідності кошторисної документації встановленим нормативам. За результатами розгляду повідомляємо наступне: 1. Щодо ліцензії на протипожежні роботи. ТОВ – фірма "Кортакоз" надало у складі тендерної пропозиції довідку про наявність чинної ліцензії на провадження господарської діяльності у сфері будівництва об’єктів із середніми та значними наслідками (Довідка про наявність чинної ліцензії №311 від 31.03.2025 р.). На підставі аналізу наданої інформації та чинного законодавства, зазначена ліцензія охоплює виконання комплексу будівельно-монтажних робіт, у тому числі монтаж систем протипожежного захисту в межах будівництва. У складі пропозиції також було надано інформацію про відсутність субпідрядників, що не суперечить вимогам тендерної документації. Наявність окремої ліцензії від ДСНС на виконання вказаних робіт у даному випадку не є обов’язковою відповідно до технічного завдання, яке сформульоване у межах загальнобудівельних робіт та не вимагалася в складі тендерної документації. 2. Щодо теплової потужності котла. Документація, що була розроблена ТОВ –фірмою «Кортакоз» , у кошторисі ЛК 02-01-02 поз.1 містить кошторисну норму КБ 18-2-1 «Установлення котлів стальних жаротрубних пароводогрійних на твердому паливі теплопродуктивністю до 0,21 МВт [0,18 Гкал/год] , яка повністю відповідає назві роботи, що наведена у Технічному завданні. Судячи із назви, наведена вище кошторисна норма застосовується для монтажу котлів теплопродуктивністю в діапазоні від мінімальної до 0,21 МВт. Котел , що наведений у поз.2 ЛК 02-01002 кошторисної документації ТОВ – фірма «Кортакоз», має теплову потужність 50 кВт, тобто повністю відповідає зазначеному вище діапазону потужностей котлів, для монтажу яких застосовується кошторисна норма КБ18-2-1. В тендерній документації відсутня відомість матеріалів, тому учасником ТОВ-фірма «Кортакоз» запропоновано котел відповідної теплової потужності. 3. Щодо кошторисної документації. Робота «Монтаж покрівельного покриття з профільованого листа при висоті будівлі до 25 м» Технічного завдання повністю збігається з назвою кошторисної норми КБ 9-42-1 . Серед переліку ресурсів в означеній нормі КБ 9-42-1, витрата покрівельного матеріалу позначена літерою «П» тобто, вона не нормується, а уточнюється за проектними даними. В тендерній документації не надавалася відомість матеріальних ресурсів, отже конкретна кількість матеріалу тендерною документацією не визначалася. Враховуючи вищезазначене, повідомляємо, що рішення щодо визначення переможцем ТОВ-фірма «Кортакоз» було прийнято відповідно до вимог чинного законодавства та на підставі всебічного розгляду тендерної пропозиції ТОВ-фірми «Кортакоз».
Статус вимоги: Не задоволено