• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт покрівлі будівлі 21 державної пожежно-рятувальної частини 2 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області, розташованої за адресою: Миколаївська область, Миколаївський район м. Нова Одеса, вул. Бузька, 42

Торги не відбулися

5 000 194.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 000.97 UAH
Період оскарження: 19.03.2025 17:27 - 01.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: ec99e508d3cc45d883a5bcad83b851fb
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-19-013457-a.c3
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.05.2025 15:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.06.2025 16:12
Дата виконання рішення Замовником: 08.06.2025 15:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.06.2025 №8930-р/пк-пз виконано. Скасовано рішення про визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ "БУДЖАКСТРОЙСЕРВІС" (40156270). Учасника ТОВ "БУДЖАКСТРОЙСЕРВІС" (40156270) повернуто на кваліфікацію.
Автор: ФОП "Яцко Ярослав Васильович", Ярослав Яцко +380673036760 yatsko82@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9dc0ef2e771b4a108621220c6b054b5a
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 19.05.2025 найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Переможця. Рішенням уповноваженої особи Замовника, висвітленого зокрема в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 20.05.2025 № 42/8, (далі – Рішення від 20.05.2025), що оприлюднено 20.05.2025, Переможця визначено переможцем Процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Вважаю Рішення від 20.05.2025 безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.

Відповідно до абзацу 1 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до тендерної документації

1. Згідно абзацу 1 пункту 7 Додатку 1 до Тендерної документації Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження викладені у Додатку № 2 до Тендерної документації.
За пунктом 2 Додатку 2 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію - наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Так відповідно до підпункту 2.3. пункту 2 Додатку 2 до Тендерної документації учасник підтверджує наявність на підприємстві інженера з охорони праці з наданням посвідчення та протоколу на підтвердження перевірки знань з питань охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки.
У складі пропозиції Переможця відсутні документи, що підтверджують наявність на підприємстві інженера з охорони праці, в тому числі з наданням посвідчення та протоколу на підтвердження перевірки знань з питань охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки.
У складі своєї тендерної пропозиції Переможець надав:
- Протокол комісії з перевірки знань з питань охорони праці у гр. № 73 від 23.06.2023 № 73-02/2023 (далі – Протокол 73-02/2023), згідно з яким перевірено знання, зокрема законодавства України з охорони праці, основ електробезпеки і пожежної безпеки у директора Переможця – Доценка Г.В.;
- Посвідчення МО 73-14/23, видане у відповідності до Протокол 73-02/2023 на ім’я директора Переможця – Доценка Г.В. про те, що він пройшов перевірку знань, зокрема законодавства України з охорони праці, основ електробезпеки і пожежної безпеки;
- Наказ від 28.03.2025 № 28 (далі – Наказ 28), згідно з яким повноваження щодо перевірки знань та дотримання правил охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки, під час виконання робіт на об’єкті за предметом закупівлі Процедури закупівлі директор залишив за собою.
Поряд з цим наведені документи не підтверджують наявність на підприємстві інженера з охорони праці. Зокрема за наказом 28 директор не покладав на себе обов’язків інженера з охорони праці та призначав себе наприклад за сумісництвом на таку посаду. Протокол 73-02/2023 та Посвідчення МО 73-14/23 стосуються саме директора Переможця, а не інженера з охорони праці.
Тобто Переможець не виконав вимог підпункту 2.3. пункту 2 Додатку 2 до Тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Таким чином Замовник, не виявивши таку невідповідність та не надавши Переможцю можливості її виправити, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.

2. Відповідно до абзаців 1 і 2 пункту 8 Додатку 1 до Тендерної документації інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 4 до Тендерної документації.
Учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку № 4 до Тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі
За умовами Додатку 4 до Тендерної документації учасник повинен сформувати та надати в складі пропозиції технічну частину (кошторисна документація) пропозиції, яка повинна бути складена відповідно до наведених форм, зокрема локальний кошторис на будівельні роботи.
Також додатком 4 до Тендерної документації визначено відомості обсягів робіт за найменуванням робіт та витрат, одиниці виміру і кількості.
Так, наприклад за першими трьома позиціями відомостей обсягів робіт, що стосуються локального кошторису 02-01-01 на ремонтно-будівельні роботи, визначено наступні види робіт:

№ п/п Найменування робіт та витрати Одиниця виміру Кількість
1 Розбирання поясків, сандриків, жолобів, відливів, звисів тощо з листової сталі м 98,1
2 Розбирання водостічних труб з листової сталі з землі та помостів м 57,8
3 Розбирання покриттів покрівлі з хвилястих азбестоцементних листів м2 1105,56

У складі своєї пропозиції Переможець надав:
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-03;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-02.
Виходячи зі змісту Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 щодо тих ж видів робіт Переможець визначив наступні їх обсяги:

№ п/п Найменування робіт та витрати Одиниця виміру Кількість
1 Розбирання поясків, сандриків, жолобів, відливів, звисів тощо з листової сталі 100м 0,981
2 Розбирання водостічних труб з листової сталі з землі та помостів 100м 0,578
3 Розбирання покриттів покрівлі з хвилястих азбестоцементних листів 100м2 11,0556

Тим самим вбачається розбіжність в частині визначення одиниці виміру та кількості щодо наведених та інших найменувань робіт. Такі розбіжності наявні в усіх локальних кошторисах, що надав Переможець у складі своєї пропозиції. Тобто пропозиція Переможця в цій частині не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Схожа позиція (в частині питання розбіжності в одиницях виміру та кількості, а у підсумку у невідповідності пропозиції учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації), викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 25.08.2023 № 13483-р/пк-пз.
Варто зазначити, що в електронній системі закупівель разом із Тендерною документацією завантажено примірники Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01, Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-02 та Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-03. Своєю чергою Тендерна документація не містила жодних посилань на наведені примірники, в тому числі що ці примірники є невід’ємною частиною Тендерної документації, а також, що локальні кошториси, які готуються учасниками за вимогами Додатку 4 до Тендерної документації, повинні складатися саме з врахуванням цих примірників.
Абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Таким чином тендерна пропозиція Переможця підлягає відхиленню з наведеної підстави.

3. За умовами Додатку 4 до Тендерної документації учасник повинен сформувати та надати в складі пропозиції технічну частину (кошторисна документація) пропозиції, яка повинна бути складена відповідно до наведених форм, зокрема локальний кошторис на придбання устаткування.
У складі пропозиції Переможця відсутній такий локальний кошторис. Натомість Переможець надав довідку від 28.03.2025 № 40, у якій повідомив, що локальний кошторис на придбання устаткування не надається, так як не передбачений в кошторисній документації.
Водночас, як вже наведено вище, такий локальний кошторис прямо вимагається умовами Додатку 4 до Тендерної документації. Тобто пропозиція Переможця в цій частині не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином тендерна пропозиція Переможця підлягає відхиленню з підстави абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

4. За умовами Додатку 4 до Тендерної документації кошторисна документація повинна бути складена відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва із застосуванням програмного комплексу АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації, завірена підписом інженера-проектувальника.
Учасник в складі пропозиції повинен надати документальне підтвердження, а саме Ліцензію (завірену копію) та довідку, про наявність сертифікованого програмного забезпечення для розробки кошторисної документації та актів виконаних робіт за формами КБ-2в та КБ-3.
У складі своєї пропозиції Переможець надав:
- Довідку від 28.03.2025 № 31, у якій зазначив, що надає ліцензію та договір, про наявність сертифікованого програмного забезпечення для розробки кошторисної документації та актів виконаних робіт за формами КБ-2в та КБ-3;
- Ліцензія № 9/10194 на програмний комплекс АВК-5 із супроводом, дійсним до 28.02.2026;
- Договір про надання послуг № 9/10194 від 04.02.2025 (далі – Договір 9/10194), за предметом якого Переможець одержує послуги з питань автоматизованого визначення вартості будівельних робіт при застосуванні ПК АВК-5 «Автоматизований випуск на ПЕОМ кошторисно-ресурсної документації». Тобто на підставі якого видана Ліцензія № 9/10194.
Інших документів на виконання згаданої вище вимоги Додатку 4 до Тендерної документації Переможець не надав.
За умовами Договору 9/10194 програмне забезпечення стосується автоматизованого випуску кошторисно-ресурсної документації. Проте не визначає можливості розробки в тому числі актів виконаних робіт за формами КБ-2в та КБ-3.
Тим самим і за Ліцензією № 9/10194 не передбачається можливості розробки в тому числі актів виконаних робіт за формами КБ-2в та КБ-3. Тобто Переможець не виконав наведених вимог Додатку 4 до Тендерної документації щодо підтвердження наявності сертифікованого програмного забезпечення для розробки актів виконаних робіт за формами КБ-2в та КБ-3, зокрема за ліцензією.
Таким чином, виходячи з приписів пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922, Замовник, не виявивши таку невідповідність та не надавши Переможцю можливості її виправити, порушив вимоги згаданих положень.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки Переможця неправомірно визначено переможцем Процедури закупівлі Рішення від 20.05.2025 порушує мої право та законні інтереси на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції учасників Процедури закупівлі; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене Рішення від 20.05.2025 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Захист моїх прав та законних інтересів можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: c84ea979f2f2419b992fbeb25b4f049d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-19-013457-a.c2
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 09.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.05.2025 16:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.05.2025 11:22
Дата виконання рішення Замовником: 19.05.2025 09:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.05.2025 №7484-р/пк-пз виконано. Скасовано рішення про визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ "ВИРОБНИЧЕ ОБ’ЄДНАННЯ "КАСКАД" (код ЄДРПОУ: 13847146). Учасника ТОВ "ВИРОБНИЧЕ ОБ’ЄДНАННЯ "КАСКАД" (код ЄДРПОУ: 13847146) повернуто на кваліфікацію.
Автор: ФОП "Яцко Ярослав Васильович", Ярослав Яцко +380673036760 yatsko82@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b9cd2c61c7e646f0976296c3c3eed441
Заголовок пункту скарги: Неправомірне Повідомлення з вимогою про усунення виявлених під час розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВИРОБНИЧЕ ОБ"ЄДНАННЯ "КАСКАД" (13847146) невідповідностей в електронній системі закупівель з порушенням п.43 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник 21.04.2025 р., о 11:12 год оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення наступного змісту: Опис:
1. перелік виявлених невідповідностей:
- Учасником не надано документ щодо ліцензії на виконання робіт: Вогнезахист дерев'яних конструкцій ферм, арок, балок, крокв, мауеpлатів в три шари, вогнезахист дерев'яних конструкцій лат під покрівлю, покриттів та настилів по фермах в три шари (лати, контрлати та лобова дошка). Замовником було перевірено наявність ліцензії ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВИРОБНИЧЕ ОБ"ЄДНАННЯ "КАСКАД" (13847146) на офіційному сайті https://e-services.dsns.gov.ua/site/licensee-register та виявлено її наявність.
- Учасником надано документ “Довідки .pdf” в якому не зазначено Документ про прийняття на роботу Виконроба Семанішина Олександра Омеляновича.
- Учасником надано документ “Кошторис.pdf” в якому відсутні підписи інженера-проектувальника на Договірній ціні та Розрахунках № 1 – 4.
- Учасником не надано довідку в довільній формі або порожній бланк Локального кошторису на придбання устаткування.
2. посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності:
- Відповідно до додатку №4 тендерної документації Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі: “Учасник надає оригінали або завірені належним чином копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством України (субпідрядника(ів)/ співвиконавця(ів) у разі їх залучення).”
- Відповідно до п.п. 2.1. п.2. додатку №2 тендерної документації
- Відповідно до додатку №4 тендерної документації Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі: “ Кошторисна документація повинна бути складена відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва із застосуванням програмного комплексу АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації, завірена підписом інженера-проектувальника. ”
- Відповідно до додатку №4 тендерної документації Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі: Учасник повинен сформувати та надати в складі пропозиції технічну частину (кошторисна документація) пропозиції, яка повинна бути складена відповідно до нижченаведених форм: …Локальний кошторис на придбання устаткування.
3. перелік інформації та / або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей:
- надати ліцензію на Вогнезахист;
- надати оновлену довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, що є предметом закупівлі , в якому зазначити Документ про прийняття на роботу Виконроба Семанішина Олександра Омеляновича;
- надати оновлений документ “Кошторис.pdf” з усіма підписами інженера-проектувальника.
- надати довідку в довільній формі про відсутність інформації або порожній бланк Локального кошторису на придбання устаткування.
Відповідно до положень пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 року №1179 43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Текст Постанови КМУ знаходиться у відкритому доступі за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text
Відповідно до положень тендерної документації закупівлі UA-2025-03-19-013457-a, що додається разом з додатками до неї, які Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель(далі за текстом-ТД або тендерна документація), Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до тендерної документації.
Відповідно до положень п.8 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Додатку№1 до ТД Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 4. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку № 4 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Згідно з положеннями додатку№4 до ТД Учасник повинен сформувати та надати в складі пропозиції технічну частину (кошторисна документація) пропозиції, яка повинна бути складена відповідно до нижченаведених форм:

- Зведений кошторисний розрахунок;

- Об’єктний кошторис;

- Локальний кошторис на будівельні роботи;

- Локальний кошторис на придбання устаткування;

- Договірна ціна;

- Пояснювальна записка;

- Розрахунок 1-4 до договірної ціни;

- відомість ресурсів до локальних кошторисів;

- Підсумкова відомість ресурсів (загальна) до договірної ціни;

- Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису.

Кошторисна документація повинна бути складена відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва із застосуванням програмного комплексу АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації, завірена підписом інженера-проектувальника.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВИРОБНИЧЕ ОБ"ЄДНАННЯ "КАСКАД" (далі за текстом-Учасник) у складі тендерної пропозиції надав файли Кошторис.pdf таКошторис.pdf.p7s(файлКошторис.pdf з накладанням удосконаленого еклектронного підпису директора учасника), що додається, в якому містилася: 1) Пояснювальну записку в якій не зазначено область в якій розташовано будівництво(скан копія документу Учасника, який був поданий ним у складі тендерної пропозиції у файлах Кошторис.pdf таКошторис.pdf.p7s додається)
2) Договірна ціна яка не містить підпису інженера-проектувальника, (скан копія документу Учасника, який був поданий ним у складі тендерної пропозиції у файлах Кошторис.pdf таКошторис.pdf.p7s додається) учасник надав у складі тендерної пропозиції кошторис у вигляді електронного документу Кошторис.pdf.p7s,який містить удосконалений електронний підпис ЄЛАНЦЕВ ВОЛОДИМИР ВОЛОДИМИРОВИЧ директора Учасника (ПРОТОКОЛ створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису(файл Кошторис_Validation_Report.pdf) додається) , однак на сторінках документу Договірна ціна подання якого обов'язкове відповідно до умов Додатку№4 ТД відсутній ЖОДЕН підпис, який можна було б ідентифікувати як підпис інженера-проектувальник з яким у учасника є договірні відносини або який працює у учасника. Також не накладено на кошторис і жоден електронний підпис який би можна було ідентифікувати як підпис інженера-проектувальник з яким у учасника є договірні відносини або який працює у учасника.
Окрім того відповідно до поданої у тендерній пропозиції учасника Вих. № 24-03 від 31 березня 2025р. ДОВІДКА про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, що є предметом закупівлі(яка додається у файлі Довідки .pdf.p7s) відсутні жодні відомості про наявність у учасника інженера-проектувальника або інженера з проектно-кошторисної роботи, немає у складі тендерної пропозиції(на момент розкриття тендерних пропозицій) жодного документа, який би свідчив, що інженер-проектувальник Вікторія Валеріївна Кошик (Марченко) чий кваліфікаційний сертифікат був поданий у складі тендерної пропозиції працює в учасника, або між ними є якісь договірні відносини
3) Розрахунок 1-4 до договірної ціни, , (скан копія документу Учасника, який був поданий ним у складі тендерної пропозиції у файлах Кошторис.pdf таКошторис.pdf.p7s додається), на якому також відсутній Підпис інженера-проектувальника Також на нього не накладено і жоден електронний підпис який би можна було ідентифікувати як підпис інженера-проектувальник з яким у учасника є договірні відносини або який працює у учасника. Подання цього розрахунку з підписом інженера-проектувальника вимагалося умовами ТД як підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі .
4)Також учасник не надав у складі тендерної пропозиції або не надав пояснення причин неподання Локальний кошторис на придбання устаткування (відповідно до вимог ТД надання цього документу вимагалося як підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі )
Відповідно до переліку формальних помилок, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710, що міститься у публічному доступі за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0715-20#Text та аналогічного за змістом п.6 Опис та приклади формальних помилок Додатку№1 до ТД до формальних помилок відноситься зокрема: 4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання). 5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації.
6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис.
У вищенаведених випадках невиконання умов ТД (відсутність документу Локальний кошторис на придбання устаткування в пропозиції учасника та відсутність на документах учасника, які підтверджують інформацію про технічні і якісні характеристики предмета закупівлі, подання яких вимагалося умовамиТД завіреними підписом інженера-проектувальника (Розрахунок 1-4 до договірної ціни, Договірна ціна) не підпадає під визначення формальної помилки так як зазначені вище документи не є копіями, не підписані не окрема сторінка, а цілий документ (всі сторінки документу), підпис інженера-проектувальника не підпадає під визначення підпису учасника процедури, кваліфікований підпис інженера-проектувальника на документи не накладався, а надання учасником процедури закупівлі Локального кошторису на придбання устаткування прямо вимагалося умовами ТД, як обов'якова умова і ТД не містить додаткових застережень чи умов в якому випадку учасник може не надавати цей документ не надаючи при чому замовнику будь-яких пояснень такого неподання документу.
- Договірна ціна; Пояснювальна записка; Розрахунок 1-4 до договірної ціни; Локальний кошторис на придбання устаткування відповідно до умов ТД є Інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі і учасник повинен був скласти і надати ці документи відовідно вимог ТД. Враховуючи положення п.43 Особливостей(постанова 1178 КМУ) ці документи не підлягають виправленню учасником і повідомлення замовника про таке виправлення є незаконним
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 2516c39878384e259a8e48c8e699291e
Заголовок пункту скарги: Направомірне визнання замовником переможцем процедури закупівл ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВИРОБНИЧЕ ОБ"ЄДНАННЯ "КАСКАД" чия пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливо
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник немав права надавати повідомлення про виправлення невідповідностей учаснику в частині виправлення невідповідностей, що стосуються цих вищезазначених документів та грубо порушив положення чинного законодавства. Замовник був зобов'язаний відхилити таку тендерну пропозицію учасника позаяк вона пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації через: відсутність документу Локальний кошторис на придбання устаткування в складі тендерної пропозиції учасника та відсутність підпису інженера-проектувальника на документах учасника, які підтверджують інформацію про технічні і якісні характеристики предмета закупівлі(Розрахунок 1-4 до договірної ціни, Договірна ціна), подання яких вимагалося умовами додатку№4 до ТД завіреними підписом інженера-проектувальника Натомість замовник в порушення законодавства надав учаснику можливість виправити невідповідності в документах ,які підтверджували відповідність пропозиції учасника технічній специфікації предмета закупівлі та оголосив його переможцем закупівлі.
Підтвердженням цього є Узагальнена практика розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що міститься у відкритому доступі за посиланням https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/komisia-z-rozglyadu-skarg/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-komisii-amku-za-2025/uzahalnena-praktyka-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zastosuvannia-zamovnykamy-polozhen-punktiv-43-ta-44
А саме такі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - щодо надання та або оформлення кошторисної документації (відсутність документів; помилки в розрахунках; надання кошторисної документації в іншому форматі; відсутність підписів інженера-кошторисника тощо), приклади рішень Комісії: № 14656-р/пк-пз (UA-2024-06-10-011735-a);
№ 16260-р/пк-пз (UA-2024-07-26-008796-a); № 15093-р/пк-пз (UA-2024-06-06003259-a);
- щодо надання документів на підтвердження технічних, якісних, кількісних характеристик предмета закупівлі (відсутність документів; надання документів інших, ніж вимагались тендерною документацією; надання документів, якими не підтверджена вся інформація про необхідні характеристики предмета закупівлі, тощо), приклади рішень Комісії: № 17719-р/пк-пз (UA-2024-09-11-013627-a);
№ 13379-р/пк-пз (UA-2024-07-10-004914-a); № 14677-р/пк-пз (UA-2024-07-05-
006418-a); № 16630-р/пк-пз (UA-2024-09-11-003688-a);
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

про скасування рішення про оголошення переможця

Номер: ac1f9182740443ecb7d186f1690cc19a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-19-013457-a.a1
Назва: про скасування рішення про оголошення переможця
Вимога:
Протокольним рішенням№42/3 від 24 квітня 2025 року Замовник визначив переможцем закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВИРОБНИЧЕ ОБ"ЄДНАННЯ "КАСКАД". При цьому замовник зазначив у вищезазначеному протокольному рішенні, що цей учасник виправив невідповідності виявлені замовником під час розгляду тендерної пропозиції шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, визначених у повідомленні про виправлення невідповідностей. Замовник 21.04.25, о 11:12 год оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення наступного змісту: Опис: 1. перелік виявлених невідповідностей: - Учасником не надано документ щодо ліцензії на виконання робіт: Вогнезахист дерев'яних конструкцій ферм, арок, балок, крокв, мауеpлатів в три шари, вогнезахист дерев'яних конструкцій лат під покрівлю, покриттів та настилів по фермах в три шари (лати, контрлати та лобова дошка). Замовником було перевірено наявність ліцензії ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВИРОБНИЧЕ ОБ"ЄДНАННЯ "КАСКАД" (13847146) на офіційному сайті https://e-services.dsns.gov.ua/site/licensee-register та виявлено її наявність. - Учасником надано документ “Довідки .pdf” в якому не зазначено Документ про прийняття на роботу Виконроба Семанішина Олександра Омеляновича. - Учасником надано документ “Кошторис.pdf” в якому відсутні підписи інженера-проектувальника на Договірній ціні та Розрахунках № 1 – 4. - Учасником не надано довідку в довільній формі або порожній бланк Локального кошторису на придбання устаткування. 2. посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: - Відповідно до додатку №4 тендерної документації Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі: “Учасник надає оригінали або завірені належним чином копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством України (субпідрядника(ів)/ співвиконавця(ів) у разі їх залучення).” - Відповідно до п.п. 2.1. п.2. додатку №2 тендерної документації - Відповідно до додатку №4 тендерної документації Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі: “ Кошторисна документація повинна бути складена відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва із застосуванням програмного комплексу АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації, завірена підписом інженера-проектувальника. ” - Відповідно до додатку №4 тендерної документації Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі: Учасник повинен сформувати та надати в складі пропозиції технічну частину (кошторисна документація) пропозиції, яка повинна бути складена відповідно до нижченаведених форм: …Локальний кошторис на придбання устаткування. 3. перелік інформації та / або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: - надати ліцензію на Вогнезахист; - надати оновлену довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, що є предметом закупівлі , в якому зазначити Документ про прийняття на роботу Виконроба Семанішина Олександра Омеляновича; - надати оновлений документ “Кошторис.pdf” з усіма підписами інженера-проектувальника. - надати довідку в довільній формі про відсутність інформації або порожній бланк Локального кошторису на придбання устаткування. Відповідно до положень пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 року №1179 43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Відповідно до положень тендерної документації даної закупівлі, Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до тендерної документації. Відповідно до положень п.8 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Додатку№1 до ТД Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 4. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку № 4 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. Згідно з положеннями додатку№4 до ТД Учасник повинен сформувати та надати в складі пропозиції технічну частину (кошторисна документація) пропозиції, яка повинна бути складена відповідно до нижченаведених форм: - Зведений кошторисний розрахунок; - Об’єктний кошторис; - Локальний кошторис на будівельні роботи; - Локальний кошторис на придбання устаткування; - Договірна ціна; - Пояснювальна записка; - Розрахунок 1-4 до договірної ціни; - відомість ресурсів до локальних кошторисів; - Підсумкова відомість ресурсів (загальна) до договірної ціни; - Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису. Кошторисна документація повинна бути складена відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва із застосуванням програмного комплексу АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації, завірена підписом інженера-проектувальника. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВИРОБНИЧЕ ОБ"ЄДНАННЯ "КАСКАД"(далі-Учасник) у складі тендерної пропозиції надав файл Кошторис.pdf в якому містилася: 1) Пояснювальну записку в якій не зазначено область в якій розташовано будівництво(скан копія додається) 2) Договірна ціна яка не містить підпису інженера-проектувальника, скан-копія додається (учасник надав у складі тендерної пропозиції кошторис у вигляді електронного документу який містить удосконалений електронний підпис ЄЛАНЦЕВ ВОЛОДИМИР ВОЛОДИМИРОВИЧ директора Учасника, однак на сторінках документу Договірна ціна подання якого обов'язкове відповідно до умов Додатку№4 ТД відсутній ЖОДЕН підпис, який можна було б ідентифікувати як підпис інженера-проектувальник з яким у учасника є договірні відносини або який працює у учасника. Також не накладено на кошторис і електронний підпис який би можна було ідентифікувати як підпис інженера-проектувальник з яким у учасника є договірні відносини або який працює у учасника Окрім того відповідно до поданої у тендерній пропозиції учасника Вих. № 24-03 від 31 березня 2025р. ДОВІДКА про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, що є предметом закупівлі відсутні жодні відомості про наявність у учасника інженера-проектувальника або інженера з проектно-кошторисної роботи, немає у складі тендерної пропозиції жодного документа, який би свідчив, що інженер-проектувальник Вікторія Валеріївна Кошик (Марченко) чий кваліфікаційний сертифікат був поданий у складі тендерної пропозиції працює в учасника, або між ними є якісь договірні відносини 3) Розрахунок 1-4 до договірної ціни, сканкопія додається, на якому також відсутній Підпис інженера-проектувальника. Подання цього розрахунку з підписом інженера-проектувальника вимагалося умовами ТД. 4)Також учасник не надав у складі тендерної пропозиції або не надав пояснення причин неподання Локальний кошторис на придбання устаткування (відповідно до вимог ТД У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях тендерної документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз`яснення/нь державних органів.) Відповідно до переліку формальних помилок, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 до формальних помилок відноситься 4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання). 5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації. 6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис. У вищенаведених випадках невиконання умов ТД не підпадає під визначення формальної помилки так як зазначені вище документи не є копіями, не підписані не окрема сторінка, а цілий документ (всі сторінки документу), підпис інженера-проектувальника не підпадає під визначення підпису учасника процедури, кваліфікований підпис інженера-проектувальника на документи не накладався, а надання учасником Локальний кошторис на придбання устаткування прямо вимагалося умовами ТД - Договірна ціна; Пояснювальна записка; Розрахунок 1-4 до договірної ціни; Локальний кошторис на придбання устаткування відповідно до умов ТД є Інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі і учасник повинен був скласти і надати ці документи відовідно вимог ТД. Враховуючи положення п.43 Особливостей(постанова 1178 КМУ) замовник немав права надавати повідомлення про виправлення невідповідностей учаснику в частині виправлення невідповідностей, що стосуються цих вищезазначених документів. Тому тендерна пропозиція учасника відповідно до положень Особливостей підлягала відхиленню без надання можливості учаснику виправлення невідповідності в інформації так як ним допущені невідповідності у документах, що підтверджують відповідність технічній специфікації. Підтвердженням цього є Узагальнена практика розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що міститься у відкритому доступі за посиланням https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/komisia-z-rozglyadu-skarg/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-komisii-amku-za-2025/uzahalnena-praktyka-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zastosuvannia-zamovnykamy-polozhen-punktiv-43-ta-44 А саме такі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: № 16895-р/пк-пз від 15.10.2024, оголошення UA-2024-09-13-011492-a; № 15906-р/пк-пз від 26.09.2024, оголошення UA-2024-07-22-004271-a; № 9029-р/пк-пз від 22.05.2024, оголошення UA-2024-04-16-001515-a; № 13855-р/пк-пз від 15.08.2024, оголошення UA-2024-07-05-002695-a. №16260-р/пк-пз (UA-2024-07-26-008796-a): Також це підтверджується практикою проведення моніторингів процедур публічних закупівель ДАСУ. Враховуючи все вище наведене Вимагаємо: 1. Скасувати Протокольне рішення№42/3 від 24 квітня 2025 року про визначення переможцем закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВИРОБНИЧЕ ОБ"ЄДНАННЯ "КАСКАД". 2. Розглянути пропозицію цього учасника та відхилити її відповідно до вимог законодавства
Вирішення: Шановний Учаснику, перш за все повідомляємо наступне: 1. Відповідно до положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених ПКМУ від 12.10.2022 №1178, а саме абзацу другого пункту 46, право подавати вимогу після розгляду пропозицій має учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена. Інших підстав подання вимоги на даному етапі закупівлі Особливостями не визначено. 2. Відповідно до положень пункту 4 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено наступне: «Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.». Звертаємо Вашу увагу на відсутність норм законодавства, що надають Вам право ВИМАГАТИ СКАСУВАТИ протокольне рішення уповноваженої особи або ВІДХИЛИТИ та ДИСКВАЛІФІКУВАТИ учасника, пропозицію якого прийнято.
Статус вимоги: Не задоволено