-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт внутрішніх мереж електропостачання зі встановленням джерел резервного живлення відділень (кисневої станції, корпусів літ. "И", літ. "А", літ. "З", літ. "Д") КНП "Міська клінічна лікарня № 11"Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, вул. Академіка Воробйова, 5-Г»
Завершена
2 320 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 603.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 603.00 UAH
Період оскарження:
19.03.2025 16:33 - 23.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
f1bce499ce2445a2ab6b90eb611ecf93
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-19-012358-a.b2
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_на_відхилення_та_переможця ред2.doc 07.05.2025 22:05
- 7Т Протокол відхилення.docx 07.05.2025 22:05
- Намір про укл.. договору.docx 07.05.2025 22:05
- sign.p7s 07.05.2025 22:06
- АМК щодо участі в засідані.docx 08.05.2025 16:32
- АМК щодо участі в засідані.pdf 08.05.2025 16:32
- АМК 13.05.docx 13.05.2025 17:04
- АМК 13.05.pdf 13.05.2025 17:05
- рішення від 09.05.2025 №7455.pdf 09.05.2025 14:58
- рішення від 16.05.2025 №7891.pdf 16.05.2025 15:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.05.2025 №7960.pdf 20.05.2025 15:50
- рішення від 19.05.2025 №7960.pdf 22.05.2025 15:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.05.2025 22:17
Дата розгляду скарги:
19.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.05.2025 14:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.05.2025 15:10
Дата виконання рішення Замовником:
27.05.2025 17:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасовано рішення
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6910f405383e430ca1fccb47c896524e
Заголовок пункту скарги:
Щодо відхилення ТОВ "УКРСЕРВІСГРУП". до пункту 46 Особливостей: Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Стосовно підстави відхилення зазначаємо наступне.
Відповідно до пункту 46 Особливостей: Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
По-перше, Замовник не описує в протоколі відхилення, які саме документи відповідно до вимог тендерної документації не надано, а використовує поняття «та інше».
По-друге, протокол не містить посилання на конкретний пункт, на підставі якого відхилено пропозицію.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Відповідно до пункту 46 Особливостей: Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
По-перше, Замовник не описує в протоколі відхилення, які саме документи відповідно до вимог тендерної документації не надано, а використовує поняття «та інше».
По-друге, протокол не містить посилання на конкретний пункт, на підставі якого відхилено пропозицію.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
×
-
Назва доказу:
Протокол відхилення
-
Повʼязаний документ:
7Т Протокол відхилення.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРСЕРВІСГРУП".
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
61459ffbf79b4c1aa1833cf59153e599
Заголовок пункту скарги:
Щодо визначення Переможця - до пункту 2 розділу оцінка тендерної пропозиції тендерної документації: учасник, тендерна пропозиція якого рішенням Замовника визначена переможцем процедури закупівлі, зобов’язаний протягом чотирьох днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір надати Замовнику скановані копії заповнених та підписаних тендерних форм «Пропозиція»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Документи, які надаються переможцем
Тип порушення:
Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до пункту 2 розділу оцінка тендерної пропозиції тендерної документації: учасник, тендерна пропозиція якого рішенням Замовника визначена переможцем процедури закупівлі, зобов’язаний протягом чотирьох днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір надати Замовнику через особистий кабінет електронного майданчика в Системі «Prozorro» скановані копії заповнених та підписаних тендерних форм «Пропозиція» (Додаток № 4 до тендерної документації), договірну ціну у форматі, який наведений у додатку 30 (п. 5.2.) КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва».
Несвоєчасне надання вищезазначених документів або їх невідповідність вимогам визначеним тендерною документацією буде розглянута Замовником, як відмова від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та така пропозиція буде відхилена.
Відповідно до пункту 2 додатку 8 до тендерної документації: учасник, тендерна пропозиція якого рішенням Замовника визначена переможцем процедури закупівлі, зобов’язаний протягом чотирьох днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір надати Замовнику через особистий кабінет електронного майданчика в Системі «Prozorro» скановані копії заповнених та підписаних тендерних форм «Пропозиція» (Додаток № 4 до тендерної документації), договірну ціну у форматі, який наведений у додатку 30 (п. 5.2.) КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва».
02 травня 2025 11:33 ТОВ "ПРОМБУДКІМ" було визначено переможцем. 05 травня 2025 17:54 переможцем було додано договірну ціну, яка не відповідає формату, який наведений у додатку 30 (п. 5.2.) КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва».
Додатком 30 до Настанови (пункт 5.2) передбачено, зокрема:
ФОРМА договірної ціни
Вид договірної ціни ________
Визначена згідно з.
У складі Пропозиції Переможця міститься договірна ціна (архівна папка Документи переможця, файл «Договірна ціна»), у якій зазначено, зокрема: "Визначена згідно з", що не відповідає вимогам Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.
Таким чином, пропозиція ТОВ "ПРОМБУДКІМ" повинна бути відхилена через те, що переможець відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Несвоєчасне надання вищезазначених документів або їх невідповідність вимогам визначеним тендерною документацією буде розглянута Замовником, як відмова від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та така пропозиція буде відхилена.
Відповідно до пункту 2 додатку 8 до тендерної документації: учасник, тендерна пропозиція якого рішенням Замовника визначена переможцем процедури закупівлі, зобов’язаний протягом чотирьох днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір надати Замовнику через особистий кабінет електронного майданчика в Системі «Prozorro» скановані копії заповнених та підписаних тендерних форм «Пропозиція» (Додаток № 4 до тендерної документації), договірну ціну у форматі, який наведений у додатку 30 (п. 5.2.) КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва».
02 травня 2025 11:33 ТОВ "ПРОМБУДКІМ" було визначено переможцем. 05 травня 2025 17:54 переможцем було додано договірну ціну, яка не відповідає формату, який наведений у додатку 30 (п. 5.2.) КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва».
Додатком 30 до Настанови (пункт 5.2) передбачено, зокрема:
ФОРМА договірної ціни
Вид договірної ціни ________
Визначена згідно з.
У складі Пропозиції Переможця міститься договірна ціна (архівна папка Документи переможця, файл «Договірна ціна»), у якій зазначено, зокрема: "Визначена згідно з", що не відповідає вимогам Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.
Таким чином, пропозиція ТОВ "ПРОМБУДКІМ" повинна бути відхилена через те, що переможець відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
×
-
Назва доказу:
Копія повідомлення про намір укласти договір.
-
Повʼязаний документ:
Намір про укл.. договору.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ "ПРОМБУДКІМ" та повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "ПРОМБУДКІМ".
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
593ba9126cba468c8b45c2bfc1af178e
Заголовок пункту скарги:
до пункту 1 додатку 1 до тендерної документації встановлено ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКОМ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА ВСТАНОВЛЕНИМ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
3. Відповідно до пункту 1 додатку 1 до тендерної документації встановлено ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКОМ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА ВСТАНОВЛЕНИМ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ, зокрема:
1. Документи, що підтверджують наявність в учасника: обладнання та матеріально - технічної бази:
Довідка про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть безпосередньо залученні при виконанні даних робіт згідно таблиці № 1.
1. До довідки надаються:
- у разі, якщо техніка є власною, надаються скановані копії, виготовлені з оригіналів свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів;
- у разі залучення – скановані копії, виготовлені з оригіналів нотаріально посвідчених договорів оренди, у яких повинно бути визначено перелік технічної бази, яка залучається;
- у разі залучення - скановані копії, виготовлені з оригіналів договорів про надання послуг, у яких повинно бути визначено перелік технічної бази, яка залучається;
- інші документи (виготовлені з оригіналів документів), які учасник вважає за необхідне надати.
Таблиця 1
Подається у наведеному нижче вигляді на фірмовому бланку, Учасник може відступити від даної форми в частині доповнення інформації
Довідка про наявність необхідного обладнання та матеріально - технічної бази ____________________________________________
(повне найменування підприємства-учасника)
№
з/п Назва машини, механізму або обладнання Марка, модель Рік випуску Наявна кількість Зазначення приналежності (Власна, орендується, лізинг, послуги) Якщо техніка, не є власною, зазначається найменування організації з якою укладено договір (найменування та код за ЄДРПОУ)
Уповноважена особа учасника торгів ______________ _______________
(посада) (підпис) (ПІБ)
М.П.
По-перше, в складі пропозиції переможця міститься Довідка №25/04-01 від 25.04.2025 (файл: 1. Довідка про наявність мтб), в якій за позиціями 33-80 не вказано рік випуску, за позиціями 7,8-11,13,14, 24, 26, 35, 42, 58, 60, 64,65, 69, 74-76, 79,80 не вказано марку і модель.
По-друге, на підтвердження позицій 1-27 було надано договір №10/01 від 10.01.2025 року (файл: 1.1 Договір надання послуг ФОП Касперович 2025 рік). Відповідно до пункту 1.2 договору вказано, що вартість однієї машино/години зазначаються в додатках до договору, які є його невідʼємними частинами.
Відповідно до пункту 3.1. договору вказано, що розрахунки між сторонами здійснюються за узгодженими договірними цінами згідно додатків до договору.
Відповідно до пункту 3.3. договору вказано, що сума оплати за послуги техніки визначається в рахунках виконавця, складених на підставі підписаних сторонами актів приймання-передачі наданих послуг, виходячи з вартості послуг, визначеної у додатках до цього договору, які є його невідʼємною частиною.
Отже, вартість однієї машино/години вказується в додатках до договору, які є його невідʼємною частиною.
Наголошуємо, що в договорі та наданому додатку не вказано ні ціну договору, ні вартість однієї машино/години. Враховуючи вимоги договору, він має містити інші додатки, де зафіксовані ціни. Разом з тим, якщо такі додатки з цінами не складалися, то договір є нікчемним, оскільки ціна договору є істотною умовою договору оренди.
По-третє, на підтвердження власної техніки за позиціями 33-80 не надано документів.
Таким чином, пропозиція ТОВ "ПРОМБУДКІМ" містить невідповідності передбачені пунктом 43 Особливостей.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №7/Т-4 від 02.06.2025 року.
2. Повідомлення про намір укласти договір.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Окрім цього, Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ "ПРОМБУДКІМ", не звернув увагу на відсутність необхідних документів та, в супереч власних вимог, визначив переможцем ТОВ "ПРОМБУДКІМ", хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції та неправомірного визначення переможцем ТОВ "ПРОМБУДКІМ", що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
1. Документи, що підтверджують наявність в учасника: обладнання та матеріально - технічної бази:
Довідка про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть безпосередньо залученні при виконанні даних робіт згідно таблиці № 1.
1. До довідки надаються:
- у разі, якщо техніка є власною, надаються скановані копії, виготовлені з оригіналів свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів;
- у разі залучення – скановані копії, виготовлені з оригіналів нотаріально посвідчених договорів оренди, у яких повинно бути визначено перелік технічної бази, яка залучається;
- у разі залучення - скановані копії, виготовлені з оригіналів договорів про надання послуг, у яких повинно бути визначено перелік технічної бази, яка залучається;
- інші документи (виготовлені з оригіналів документів), які учасник вважає за необхідне надати.
Таблиця 1
Подається у наведеному нижче вигляді на фірмовому бланку, Учасник може відступити від даної форми в частині доповнення інформації
Довідка про наявність необхідного обладнання та матеріально - технічної бази ____________________________________________
(повне найменування підприємства-учасника)
№
з/п Назва машини, механізму або обладнання Марка, модель Рік випуску Наявна кількість Зазначення приналежності (Власна, орендується, лізинг, послуги) Якщо техніка, не є власною, зазначається найменування організації з якою укладено договір (найменування та код за ЄДРПОУ)
Уповноважена особа учасника торгів ______________ _______________
(посада) (підпис) (ПІБ)
М.П.
По-перше, в складі пропозиції переможця міститься Довідка №25/04-01 від 25.04.2025 (файл: 1. Довідка про наявність мтб), в якій за позиціями 33-80 не вказано рік випуску, за позиціями 7,8-11,13,14, 24, 26, 35, 42, 58, 60, 64,65, 69, 74-76, 79,80 не вказано марку і модель.
По-друге, на підтвердження позицій 1-27 було надано договір №10/01 від 10.01.2025 року (файл: 1.1 Договір надання послуг ФОП Касперович 2025 рік). Відповідно до пункту 1.2 договору вказано, що вартість однієї машино/години зазначаються в додатках до договору, які є його невідʼємними частинами.
Відповідно до пункту 3.1. договору вказано, що розрахунки між сторонами здійснюються за узгодженими договірними цінами згідно додатків до договору.
Відповідно до пункту 3.3. договору вказано, що сума оплати за послуги техніки визначається в рахунках виконавця, складених на підставі підписаних сторонами актів приймання-передачі наданих послуг, виходячи з вартості послуг, визначеної у додатках до цього договору, які є його невідʼємною частиною.
Отже, вартість однієї машино/години вказується в додатках до договору, які є його невідʼємною частиною.
Наголошуємо, що в договорі та наданому додатку не вказано ні ціну договору, ні вартість однієї машино/години. Враховуючи вимоги договору, він має містити інші додатки, де зафіксовані ціни. Разом з тим, якщо такі додатки з цінами не складалися, то договір є нікчемним, оскільки ціна договору є істотною умовою договору оренди.
По-третє, на підтвердження власної техніки за позиціями 33-80 не надано документів.
Таким чином, пропозиція ТОВ "ПРОМБУДКІМ" містить невідповідності передбачені пунктом 43 Особливостей.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №7/Т-4 від 02.06.2025 року.
2. Повідомлення про намір укласти договір.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Окрім цього, Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ "ПРОМБУДКІМ", не звернув увагу на відсутність необхідних документів та, в супереч власних вимог, визначив переможцем ТОВ "ПРОМБУДКІМ", хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції та неправомірного визначення переможцем ТОВ "ПРОМБУДКІМ", що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
×
-
Назва доказу:
Копія повідомлення про намір укласти договір
-
Повʼязаний документ:
Намір про укл.. договору.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ "ПРОМБУДКІМ" та повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "ПРОМБУДКІМ".
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
910cbe34a758472891f77da54a414741
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-19-012358-a.b1
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 3 ЗУ Про публічні закупівлі.docx 31.03.2025 20:07
- 3 Постанова.docx 31.03.2025 20:07
- Скарга до АМКУ ред 4.doc 31.03.2025 20:07
- sign.p7s 31.03.2025 20:09
- Рішення від 02.04.2025 №5128.pdf 02.04.2025 17:15
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.04.2025 №5629.pdf 10.04.2025 11:32
- Рішення від 09.04.2025 №5629.pdf 11.04.2025 19:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.03.2025 20:51
Дата розгляду скарги:
09.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.04.2025 17:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.04.2025 19:01
Дата виконання рішення Замовником:
16.04.2025 11:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bbd3aaa593c341cb9bfbceafab799821
Заголовок пункту скарги:
п. 6 розділу 3 тендерної документації: з метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору, Учасникам необхідно в період уточнень обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції довідку про огляд об`єкта
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п. 6 розділу 3 тендерної документації: з метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору, Учасникам необхідно в період уточнень обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції довідку про огляд об`єкта, за підписом представника Замовника та датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта. Витрати, пов’язані з оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника.
Відповідно до додатку 9 до тендерної документації перелік документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі: з метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору, Учасникам необхідно в період уточнень обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції довідку про огляд об`єкта, за підписом представника Замовника та датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта. Витрати, пов’язані з оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника.
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Більше того, нічого не заважає Замовнику «не отримати» запит на проведення огляду, не надати відповіді на запит, не надати довідку про огляд об`єкта або "уникнути" огляду об’єкту потенційним учасником.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати довідку про огляд об`єкта Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Законом Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова) не встановленому жодних норм, які передбачали би обов’язкове надання довідку про огляд об`єкта у складі тендерних пропозицій учасників торгів.
З незалежних від учасника підстав представник Замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта та не підписати довідку про огляд об`єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників.
Крім того, вимога про відвідування об’єктів з метою проведення огляду порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже для участі у закупівлі учаснику необхідно провести огляд, тобто ще до відкриття пропозицій учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже відомі потенційні учасники закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Доказами порушення наших прав є Закон (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) (додається) та Постанова (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text) (додається).
Вищевказана умова Документації є дискримінаційною і порушує права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від Замовника, а не від Скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Відповідно до додатку 9 до тендерної документації перелік документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі: з метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору, Учасникам необхідно в період уточнень обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції довідку про огляд об`єкта, за підписом представника Замовника та датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта. Витрати, пов’язані з оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника.
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Більше того, нічого не заважає Замовнику «не отримати» запит на проведення огляду, не надати відповіді на запит, не надати довідку про огляд об`єкта або "уникнути" огляду об’єкту потенційним учасником.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати довідку про огляд об`єкта Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Законом Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова) не встановленому жодних норм, які передбачали би обов’язкове надання довідку про огляд об`єкта у складі тендерних пропозицій учасників торгів.
З незалежних від учасника підстав представник Замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта та не підписати довідку про огляд об`єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників.
Крім того, вимога про відвідування об’єктів з метою проведення огляду порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже для участі у закупівлі учаснику необхідно провести огляд, тобто ще до відкриття пропозицій учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже відомі потенційні учасники закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Доказами порушення наших прав є Закон (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) (додається) та Постанова (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text) (додається).
Вищевказана умова Документації є дискримінаційною і порушує права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від Замовника, а не від Скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Постанова
-
Повʼязаний документ:
3 Постанова.docx
-
-
Назва доказу:
Закон про публічні закупівлі
-
Повʼязаний документ:
3 ЗУ Про публічні закупівлі.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства