-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з технічного обслуговування і ремонту ліфтів
Торги не відбулися
152 438.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 762.19 UAH
мін. крок: 0.5% або 762.19 UAH
Період оскарження:
19.03.2025 10:19 - 19.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга, що стосується тендерної документації, прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Номер:
1aa24f826f9546e5ac0975053cc5fcfa
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-19-001995-a.a1
Назва:
Скарга, що стосується тендерної документації, прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1.4 Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності».pdf 23.03.2025 18:08
- 2. Скарга, що стосується...Замовника (для копіювання Комісією).doc.asice 23.03.2025 18:08
- 1. Скарга, що стосується тендерної документації, прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника.pdf.asice 23.03.2025 18:08
- 2. Скарга, що стосується...Замовника (для копіювання Комісією).doc 23.03.2025 18:08
- 1.3 Тендерна документація.doc 23.03.2025 18:08
- 1.1 Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-03-19-001995-a.pdf 23.03.2025 18:08
- 1.5 Положення про систему технічного обслуговування та ремонту ліфтів в Україні.pdf 23.03.2025 18:08
- 1.2 Оголошення про проведення відкритих торгів.docx 23.03.2025 18:08
- 1. Скарга, що стосується тендерної документації, прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника.pdf 23.03.2025 18:08
- 1.6 Проект договору про закупівлю, Додаток 4 до ТД.docx 23.03.2025 18:08
- sign.p7s 23.03.2025 18:08
- рішення від 25.03.2025 № 4556.pdf 25.03.2025 15:43
- Інформація про перенесення розгляду скарги та запит Замовнику про надання інформації від 01.04.2025 № 798.pdf 01.04.2025 18:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.04.2025 № 5319.pdf 07.04.2025 11:24
- рішення від 04.04.2025 № 5319.pdf 09.04.2025 14:18
- Лист щодо надання документів до скарги.docx 03.04.2025 11:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.03.2025 18:49
Дата розгляду скарги:
01.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.03.2025 15:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.04.2025 14:19
Дата виконання рішення Замовником:
14.04.2025 12:15
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ДРУЦКРДІ "Мрія" згідно з рішенням Комісії Антимонопольного комітету України №5319-р/пк-пз від 04.04.2025р. внесла зміни до тендерної документації публічної закупівлі за номером UA-2025-03-19-001995-а відповідно до скарги UA-2025-03-19-001995-а.а1
Нова редакція оголошення, тендерної документації та додатків до неї опубліковані 14.04.2025р. на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-19-001995-а
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0667a98ff5e54a2b978523a1f96612b4
Заголовок пункту скарги:
Предмет закупівлі та технічна специфікація предмета закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 3.1 розділу 3 тендерної документації, враховуючи абзаци перший та другий пункту 31 Особливостей, зазначено, що «…Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частини 1, 4, 6 та 7 статті 26 Закону.
…
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним/ ому критеріям/ю, наявність/відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей і цією тендерною документацією з НАКЛАДЕННЯМ кваліфікованого електронного підпису (КЕП)1 уповноваженої особи учасника, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації та завантаження файлів у форматі PDF (Portable Document Format), а саме:
…
- інформації про підтвердження відповідності пропозиції Учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі згідно із Додатком 2 до цієї тендерної документації, у тому числі відповідній технічній специфікації (у разі потреби – планам, кресленням, малюнкам чи опису предмета закупівлі);
…
- письмової згоди Учасника з проєктом договору, який наведений у Додатку 4 до цієї тендерної документації (форма листа-згоди наведена у Додатку 5 цієї документації);
- тендерної пропозиції Учасника щодо участі у відкритих торгах за формою, наведеною у Додатку 3;
- іншої інформацією та документами, передбаченими вимогами цієї тендерної документації та Додатком 6;…».
Відповідно до пункту 3.5 розділу 3 тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні характеристики) згідно з частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку № 3 до цієї тендерної документації.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам чинного законодавства із захисту довкілля, відповідати основним вимогам держаної політики України в галузі захисту довкілля та вимогам чинного природоохоронного законодавства під час його належної експлуатації та щодо встановлених рівнів шкідливого фізичного впливу та навколишнє природне середовище і здоров’я людини.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Додатком 5 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
1. Інформація про учасника за формою згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації
4. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у вигляді підписаної Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі (Додаток 3), а також інформацію та документи на підтвердження відповідності пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі
5. Тендерна пропозиція згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації
9. Лист-підтвердження щодо «Згоди з умовами договору» згідно з Додатком 4 до цієї тендерної документації
В першу чергу слід зазначити наступне.
Аналізуючи предмет закупівлі в розрізі з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно Додатку 3 до тендерної документації незрозумілим є те, що саме, у розумінні замовника, підлягає наданню послуг: технічне обслуговування і ремонт ліфтів, чи технічне обслуговування і ремонт ліфта, чи ремонт ліфта, чи поточний ремонт ліфту OTIS зав. №D2NA2104, чи технічне обслуговування і ремонт ліфту рег. №12782, чи ліфт пасажирський та вантажний, чи поточний ремонт та технічного обслуговування обладнання (далі - Послуги), а саме - ліфту, ліфта(ів), (далі - Обладнання) OTIS зав.№ D2NA2104 із заміною частотного перетворювача, чи ліфт пасажирський та вантажний (обліковий номер 3737, вантажопідйомність 630).
Відповідно до Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-03-19-001995-a, розміщеного на веб-порталі Уповноваженого органу за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-03-19-001995-a, визначено, зокрема:
Назва предмета закупівлі: Послуги з технічного обслуговування і ремонту ліфтів
Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі Послуга з поточного ремонту ліфту OTIS зав. №D2NA2104
Відповідно до Оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованого Замовником разом із тендерною документацією визначено, зокрема:
6. Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): поточний ремонт ліфту OTIS зав. №D2NA2104 ДК 021:2015 – 50750000-7 – Послуги з технічного обслуговування ліфтів
7. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг:
Найменування послуги Послуги з технічного обслуговування і ремонта ліфту рег. №12782
Відповідно до підпункту 1.4.1 пункту 1.4 розділу 1 тендерної документації назва предмета закупівлі Послуги з технічного обслуговування і ремонту ліфтів (ДК 021:2015 – 50750000-7 - Послуги з технічного обслуговування ліфтів).
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації визначено, зокрема:
«…Ми, (назва Учасника), надаємо свою пропозицію щодо участі у торгах на закупівлю за предметом: Послуги з технічного обслуговування і ремонту ліфтів
(Код за ЄЗС : ДК 021:2015 – 50750000-7 - Послуги з технічного обслуговування ліфтів), згідно з технічними, якісними та кількісними характеристиками та іншими вимогами Замовника торгів».
Найменування послуги Послуги з технічного обслуговування і ремонта ліфта рег. №12782.
Додатком 3 до тендерної документації визначено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, де зокрема, Замовник зазначає наступне.
Вид предмета закупівлі зазначено в оголошені проведення відкритих торгів з особливостями, розміщується та відображається в електронній системі закупівель:
Кількість виду предмету закупівлі (товару/кількість(обсяг) наданих послуг/робіт): передбачено оголошенням проведення відкритих торгів з особливостями, розміщується та відображається в електронній системі закупівель:
Виходячи зі специфікації про ліфт, який підлягає технічному обслуговуванню та/або ремонту (поки що точно незрозуміло), відомо тільки наступну інформацію:
№ Адреса Тип ліфта Обліковий номер Швидкість ліфта (м/с) Вантажо підйомність К-сть
зупинок Рік встановлен
ня
1 Миколаївська обл.,
м. Миколаїв, вул. Нікольська, 37 Пасажирський та вантажний 3737 1,0 630 3 2004
Замовник учасникам процедури закупівлі виставляє наступні вимоги:
1) «…Умови виконання послуг: Електромеханіки Виконавця мають керуватися технічною документацією заводів-виробників ліфтів, вимогами "Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів" (ПББЕЛ), "Правил устройства электроустановок” (ПУЭ), "Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів" (ПБЕЕС), "Правил технической эксплуатации электроустановок потребителей” (ПТЭЭП), технологічними процесами і інструкціями на окремі види робіт»;
2) В складі тендерної пропозиції учасники процедури закупівлі мають надати:
- Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки:
- на технічне обслуговування ліфта.
При цьому, якщо все ж предметом закупівлі є саме ремонт ліфта…, а не його технічне обслуговування, тоді з якою метою Замовник вимагає надання вищезазначеного дозволу..?
- Ліцензію на даний вид робіт.
Відразу постає питання, на який саме вид робіт необхідно надати запитувану вище ліцензію, якщо предметом закупівлі є надання послуг..?
Частиною 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 2 березня 2015 року № 222-VIII визначено чіткий перелік видів господарської діяльності, які підлягають ліцензуванню. При цьому, ані технічне обслуговування ліфтів, ані ремонт ліфтів до зазначеного переліку не включено.
- Протокол погодження договірної ціни технічного обслуговування ліфта.
Постає питання, що це за протокол має бути?, і з якою саме договірною ціною технічного обслуговування ліфта…? З якої інформації згідно тендерної документації та додатків до неї Скаржник має її формувати, адже у Додатку 3 до тендерної документації не визначено чіткого переліку послуг на технічне обслуговування ліфта/ліфтів. Що саме має Скаржник обслуговувати в запитуваному/запитуваних ліфті/ліфтах?
Слід зазначити, що надання послуг з технічного обслуговування ліфтів та надання послуг з ремонту ліфтів мають різну специфіку.
Так, ремонт ліфта – це засіб, за допомогою якого повертають ліфтам втрачені в процесі експлуатації технічні дані. Ремонт ліфта полягає в приведенні його або його окремих конструктивних частин з несправного стану в робочий технічний стан. Тобто це разова послуга.
Технічне обслуговування ліфта полягає в щомісячному та/або щоквартальному (в залежності від характеру надаваних послуг) обслуговуванні ліфта та догляді за його безперебійною роботою. Це комплекс робіт, спрямованих на забезпечення справності ліфтового обладнання під час його експлуатації, зберігання та/або транспортування. Так, наприклад, це може бути:
- перевірка роботи та технічного стану ліфта, забезпечення безпечної його роботи (наприклад, перевірка та регулювання всіх вузлів та ланцюгів безпеки; перевірка та регулювання всіх вузлів, що не мають відношення до вузлів безпеки; виявлення та заміна вузлів деталей, що зносились та не можуть забезпечувати надійну роботу ліфтів; усунення дрібних пошкоджень; роботи, пов’язані з обслуговування лебідки; роботи, пов’язані з обслуговування станції керування; роботи, пов’язані з обмежувачем швидкості, натяжним пристроєм, уловлювальною системою; роботи, пов’язані з вузлами та деталями шахти ліфта, напрямними кабіни та противагами тощо);
- чищення обладнання ліфта від пилу та бруду;
- змащувальні роботи;
- підтягнення нарізних сполучень;
- аварійне обслуговування ліфтів (звільнення пасажирів, що застрягли в ньому);
- перевірка проходження всіх сигналів диспетчеризації на пульт, справності виклику та якості гучномовного зв'язку з кабін і машинних приміщень;
- перевірка працездатності апаратів дистанційного ввімкнення/вимкнення на всіх ліфтах, заміна сигнальних ламп;
- огляд кабелів диспетчеризації ліфтів, визначення ресурсу кабельних мереж;
- випробування працездатності при максимальних навантаженнях тощо.
Порядок та умови організації роботи з технічного обслуговування та ремонту ліфтів регламентуються на підставі Положення про систему технічного обслуговування та ремонту ліфтів в Україні, затвердженого Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 10.04.2000 р. № 73.
Замовник жодним чином не роз’яснив у технічній специфікації згідно Додатку 3 до тендерної документації, в чому ж саме полягає ремонт ліфта та в чому саме полягає його технічне обслуговування.
Стаття 23 Закону № 922-VIII містить чіткі вимоги щодо технічних специфікацій, маркувань, сертифікатів, протоколів випробувань та інших засобів підтвердження відповідності. Зокрема:
1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
2. У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Особливу увагу хочеться звернути на частину 2 статті 23 Закону № 922-VIII, адже предметом закупівлі є ремонт та/або технічне обслуговування ліфта/ліфтів, який/які знаходиться/знаходяться в центрі комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю. Але чомусь Замовник, готуючи та публікуючи дану закупівлю, нехтує тим, для кого призначений той ліфт/ліфти, та не намагається деталізувати та викласти весь необхідний перелік послуг, що підлягає наданню.
При цьому, спростовуючи собі роботу, у вимогах Додатку 3 до тендерної документації зобов’язує учасників процедур закупівлі, у тому числі Скаржника, «…З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору … в період уточнень обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи, та подати в складі пропозиції довідку про огляд об`єктів, за підписом та печаткою представника Замовника, датою відвідування об`єкта. Витрати, пов’язані з такими відвідуваннями та отриманням інформації, покладаються на учасника. (Довідка про попередній огляд Учасником ліфтового обладнання на об'єкті Замовника.)
Зразок:
Довідка
про попередній огляд Учасником ліфтового обладнання
Довідка про попередній огляд Учасником ліфтового обладнання на об'єкті Замовника
______________________________ (Учасник) торгів (ДК 021:2015 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів) (ідентифікатор закупівлі ____________________ ) повідомляє про те, що на виконання умов оголошення до відкритих торгів з особливостями та з метою одержання всієї інформації необхідної для підготовки пропозиції та подальшого виконання робіт (надання послуг), ___________ 2025 року здійснили виїзд для огляду та обстеження місць, де плануються виконуватися роботи, що підтверджує представник замовника.
Від Замовника _______________________
Від Учасника _________________________________________».
Зазначена вимога тендерної документації є незаконною та такою, що порушує права учасників, у тому числі Скаржника, порушує такі принципи закупівель як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням, а також несе у собі корупційні ризики, адже для участі у закупівлі потенційним учасникам, у тому числі Скаржнику, необхідно зустрітись з представником Замовника та відвідати його об’єкт.
Крім цього, встановлення Замовником зазначеної вище дискримінаційної вимоги є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, адже з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, Замовник може маніпулювати ситуацією та не надати можливості відвідати об’єкт Замовника, що в подальшому може стати з незалежних від суб'єкта господарювання підстав причиною відхилення його тендерної пропозиції.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників.
Наразі існує усталена практика з розгляду скарг такого або подібного характеру Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які 100% розглядаються на користь скаржників, тобто на користь потенційних учасників процедури закупівлі (наприклад, Рішення № 13433-р/пк-пз від 07.08.2024 р., Рішення № 20243-р/пк-пз від 30.10.2020 р., Рішення № 19212-р/пк-пз від 13.10.2020 р., Рішення № 4448-р/пк-пз від 05.05.2022 р., Рішення № 5702 від 06.09.2022 р. та ще багато інших...).
В продовження того, що все ж таки є предметом даної закупівлі, також звертаємо увагу на те, що проектом договору згідно Додатку 4 до тендерної документації визначено, зокрема:
1.1. Замовник доручає, а Підрядник зобов’язується виконати послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування обладнання (далі - Послуги), а саме - ліфту, ліфта(ів), (далі - Обладнання), а Замовник зобов’язується прийняти та оплатити Послуги відповідно до умов Договору.
1.2. Послуги виконуються щодо наступного Обладнання: ліфт OTIS зав.№ D2NA2104, встановлений за адресою: м. Миколаїв, вул. Нікольська, 37.
1.3. Послуги включають Заміну частотного перетворювача.
Відповідно до Специфікації Додатку 1 до договору № ______ від «____» ______________ 2025 року проекту договору згідно Додатку 4 до тендерної документації визначено, зокрема:
Найменування Ліфт пасажирський та вантажний (обліковий номер 3737, вантажопідйомність 630).
Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги тендерної документації
не узгоджуються з чинним законодавством України, у тому числі в сфері публічних закупівель, та призводять до повного заплутування та нерозуміння того, що ж саме є предметом закупівлі, які саме послуги підлягають наданню та на що посилатись, готуючи тендерну пропозицію та розраховуючи її вартість.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.
…
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним/ ому критеріям/ю, наявність/відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей і цією тендерною документацією з НАКЛАДЕННЯМ кваліфікованого електронного підпису (КЕП)1 уповноваженої особи учасника, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації та завантаження файлів у форматі PDF (Portable Document Format), а саме:
…
- інформації про підтвердження відповідності пропозиції Учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі згідно із Додатком 2 до цієї тендерної документації, у тому числі відповідній технічній специфікації (у разі потреби – планам, кресленням, малюнкам чи опису предмета закупівлі);
…
- письмової згоди Учасника з проєктом договору, який наведений у Додатку 4 до цієї тендерної документації (форма листа-згоди наведена у Додатку 5 цієї документації);
- тендерної пропозиції Учасника щодо участі у відкритих торгах за формою, наведеною у Додатку 3;
- іншої інформацією та документами, передбаченими вимогами цієї тендерної документації та Додатком 6;…».
Відповідно до пункту 3.5 розділу 3 тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні характеристики) згідно з частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку № 3 до цієї тендерної документації.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам чинного законодавства із захисту довкілля, відповідати основним вимогам держаної політики України в галузі захисту довкілля та вимогам чинного природоохоронного законодавства під час його належної експлуатації та щодо встановлених рівнів шкідливого фізичного впливу та навколишнє природне середовище і здоров’я людини.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Додатком 5 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
1. Інформація про учасника за формою згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації
4. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у вигляді підписаної Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі (Додаток 3), а також інформацію та документи на підтвердження відповідності пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі
5. Тендерна пропозиція згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації
9. Лист-підтвердження щодо «Згоди з умовами договору» згідно з Додатком 4 до цієї тендерної документації
В першу чергу слід зазначити наступне.
Аналізуючи предмет закупівлі в розрізі з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно Додатку 3 до тендерної документації незрозумілим є те, що саме, у розумінні замовника, підлягає наданню послуг: технічне обслуговування і ремонт ліфтів, чи технічне обслуговування і ремонт ліфта, чи ремонт ліфта, чи поточний ремонт ліфту OTIS зав. №D2NA2104, чи технічне обслуговування і ремонт ліфту рег. №12782, чи ліфт пасажирський та вантажний, чи поточний ремонт та технічного обслуговування обладнання (далі - Послуги), а саме - ліфту, ліфта(ів), (далі - Обладнання) OTIS зав.№ D2NA2104 із заміною частотного перетворювача, чи ліфт пасажирський та вантажний (обліковий номер 3737, вантажопідйомність 630).
Відповідно до Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-03-19-001995-a, розміщеного на веб-порталі Уповноваженого органу за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-03-19-001995-a, визначено, зокрема:
Назва предмета закупівлі: Послуги з технічного обслуговування і ремонту ліфтів
Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі Послуга з поточного ремонту ліфту OTIS зав. №D2NA2104
Відповідно до Оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованого Замовником разом із тендерною документацією визначено, зокрема:
6. Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): поточний ремонт ліфту OTIS зав. №D2NA2104 ДК 021:2015 – 50750000-7 – Послуги з технічного обслуговування ліфтів
7. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг:
Найменування послуги Послуги з технічного обслуговування і ремонта ліфту рег. №12782
Відповідно до підпункту 1.4.1 пункту 1.4 розділу 1 тендерної документації назва предмета закупівлі Послуги з технічного обслуговування і ремонту ліфтів (ДК 021:2015 – 50750000-7 - Послуги з технічного обслуговування ліфтів).
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації визначено, зокрема:
«…Ми, (назва Учасника), надаємо свою пропозицію щодо участі у торгах на закупівлю за предметом: Послуги з технічного обслуговування і ремонту ліфтів
(Код за ЄЗС : ДК 021:2015 – 50750000-7 - Послуги з технічного обслуговування ліфтів), згідно з технічними, якісними та кількісними характеристиками та іншими вимогами Замовника торгів».
Найменування послуги Послуги з технічного обслуговування і ремонта ліфта рег. №12782.
Додатком 3 до тендерної документації визначено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, де зокрема, Замовник зазначає наступне.
Вид предмета закупівлі зазначено в оголошені проведення відкритих торгів з особливостями, розміщується та відображається в електронній системі закупівель:
Кількість виду предмету закупівлі (товару/кількість(обсяг) наданих послуг/робіт): передбачено оголошенням проведення відкритих торгів з особливостями, розміщується та відображається в електронній системі закупівель:
Виходячи зі специфікації про ліфт, який підлягає технічному обслуговуванню та/або ремонту (поки що точно незрозуміло), відомо тільки наступну інформацію:
№ Адреса Тип ліфта Обліковий номер Швидкість ліфта (м/с) Вантажо підйомність К-сть
зупинок Рік встановлен
ня
1 Миколаївська обл.,
м. Миколаїв, вул. Нікольська, 37 Пасажирський та вантажний 3737 1,0 630 3 2004
Замовник учасникам процедури закупівлі виставляє наступні вимоги:
1) «…Умови виконання послуг: Електромеханіки Виконавця мають керуватися технічною документацією заводів-виробників ліфтів, вимогами "Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів" (ПББЕЛ), "Правил устройства электроустановок” (ПУЭ), "Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів" (ПБЕЕС), "Правил технической эксплуатации электроустановок потребителей” (ПТЭЭП), технологічними процесами і інструкціями на окремі види робіт»;
2) В складі тендерної пропозиції учасники процедури закупівлі мають надати:
- Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки:
- на технічне обслуговування ліфта.
При цьому, якщо все ж предметом закупівлі є саме ремонт ліфта…, а не його технічне обслуговування, тоді з якою метою Замовник вимагає надання вищезазначеного дозволу..?
- Ліцензію на даний вид робіт.
Відразу постає питання, на який саме вид робіт необхідно надати запитувану вище ліцензію, якщо предметом закупівлі є надання послуг..?
Частиною 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 2 березня 2015 року № 222-VIII визначено чіткий перелік видів господарської діяльності, які підлягають ліцензуванню. При цьому, ані технічне обслуговування ліфтів, ані ремонт ліфтів до зазначеного переліку не включено.
- Протокол погодження договірної ціни технічного обслуговування ліфта.
Постає питання, що це за протокол має бути?, і з якою саме договірною ціною технічного обслуговування ліфта…? З якої інформації згідно тендерної документації та додатків до неї Скаржник має її формувати, адже у Додатку 3 до тендерної документації не визначено чіткого переліку послуг на технічне обслуговування ліфта/ліфтів. Що саме має Скаржник обслуговувати в запитуваному/запитуваних ліфті/ліфтах?
Слід зазначити, що надання послуг з технічного обслуговування ліфтів та надання послуг з ремонту ліфтів мають різну специфіку.
Так, ремонт ліфта – це засіб, за допомогою якого повертають ліфтам втрачені в процесі експлуатації технічні дані. Ремонт ліфта полягає в приведенні його або його окремих конструктивних частин з несправного стану в робочий технічний стан. Тобто це разова послуга.
Технічне обслуговування ліфта полягає в щомісячному та/або щоквартальному (в залежності від характеру надаваних послуг) обслуговуванні ліфта та догляді за його безперебійною роботою. Це комплекс робіт, спрямованих на забезпечення справності ліфтового обладнання під час його експлуатації, зберігання та/або транспортування. Так, наприклад, це може бути:
- перевірка роботи та технічного стану ліфта, забезпечення безпечної його роботи (наприклад, перевірка та регулювання всіх вузлів та ланцюгів безпеки; перевірка та регулювання всіх вузлів, що не мають відношення до вузлів безпеки; виявлення та заміна вузлів деталей, що зносились та не можуть забезпечувати надійну роботу ліфтів; усунення дрібних пошкоджень; роботи, пов’язані з обслуговування лебідки; роботи, пов’язані з обслуговування станції керування; роботи, пов’язані з обмежувачем швидкості, натяжним пристроєм, уловлювальною системою; роботи, пов’язані з вузлами та деталями шахти ліфта, напрямними кабіни та противагами тощо);
- чищення обладнання ліфта від пилу та бруду;
- змащувальні роботи;
- підтягнення нарізних сполучень;
- аварійне обслуговування ліфтів (звільнення пасажирів, що застрягли в ньому);
- перевірка проходження всіх сигналів диспетчеризації на пульт, справності виклику та якості гучномовного зв'язку з кабін і машинних приміщень;
- перевірка працездатності апаратів дистанційного ввімкнення/вимкнення на всіх ліфтах, заміна сигнальних ламп;
- огляд кабелів диспетчеризації ліфтів, визначення ресурсу кабельних мереж;
- випробування працездатності при максимальних навантаженнях тощо.
Порядок та умови організації роботи з технічного обслуговування та ремонту ліфтів регламентуються на підставі Положення про систему технічного обслуговування та ремонту ліфтів в Україні, затвердженого Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 10.04.2000 р. № 73.
Замовник жодним чином не роз’яснив у технічній специфікації згідно Додатку 3 до тендерної документації, в чому ж саме полягає ремонт ліфта та в чому саме полягає його технічне обслуговування.
Стаття 23 Закону № 922-VIII містить чіткі вимоги щодо технічних специфікацій, маркувань, сертифікатів, протоколів випробувань та інших засобів підтвердження відповідності. Зокрема:
1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
2. У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Особливу увагу хочеться звернути на частину 2 статті 23 Закону № 922-VIII, адже предметом закупівлі є ремонт та/або технічне обслуговування ліфта/ліфтів, який/які знаходиться/знаходяться в центрі комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю. Але чомусь Замовник, готуючи та публікуючи дану закупівлю, нехтує тим, для кого призначений той ліфт/ліфти, та не намагається деталізувати та викласти весь необхідний перелік послуг, що підлягає наданню.
При цьому, спростовуючи собі роботу, у вимогах Додатку 3 до тендерної документації зобов’язує учасників процедур закупівлі, у тому числі Скаржника, «…З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору … в період уточнень обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи, та подати в складі пропозиції довідку про огляд об`єктів, за підписом та печаткою представника Замовника, датою відвідування об`єкта. Витрати, пов’язані з такими відвідуваннями та отриманням інформації, покладаються на учасника. (Довідка про попередній огляд Учасником ліфтового обладнання на об'єкті Замовника.)
Зразок:
Довідка
про попередній огляд Учасником ліфтового обладнання
Довідка про попередній огляд Учасником ліфтового обладнання на об'єкті Замовника
______________________________ (Учасник) торгів (ДК 021:2015 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів) (ідентифікатор закупівлі ____________________ ) повідомляє про те, що на виконання умов оголошення до відкритих торгів з особливостями та з метою одержання всієї інформації необхідної для підготовки пропозиції та подальшого виконання робіт (надання послуг), ___________ 2025 року здійснили виїзд для огляду та обстеження місць, де плануються виконуватися роботи, що підтверджує представник замовника.
Від Замовника _______________________
Від Учасника _________________________________________».
Зазначена вимога тендерної документації є незаконною та такою, що порушує права учасників, у тому числі Скаржника, порушує такі принципи закупівель як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням, а також несе у собі корупційні ризики, адже для участі у закупівлі потенційним учасникам, у тому числі Скаржнику, необхідно зустрітись з представником Замовника та відвідати його об’єкт.
Крім цього, встановлення Замовником зазначеної вище дискримінаційної вимоги є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, адже з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, Замовник може маніпулювати ситуацією та не надати можливості відвідати об’єкт Замовника, що в подальшому може стати з незалежних від суб'єкта господарювання підстав причиною відхилення його тендерної пропозиції.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників.
Наразі існує усталена практика з розгляду скарг такого або подібного характеру Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які 100% розглядаються на користь скаржників, тобто на користь потенційних учасників процедури закупівлі (наприклад, Рішення № 13433-р/пк-пз від 07.08.2024 р., Рішення № 20243-р/пк-пз від 30.10.2020 р., Рішення № 19212-р/пк-пз від 13.10.2020 р., Рішення № 4448-р/пк-пз від 05.05.2022 р., Рішення № 5702 від 06.09.2022 р. та ще багато інших...).
В продовження того, що все ж таки є предметом даної закупівлі, також звертаємо увагу на те, що проектом договору згідно Додатку 4 до тендерної документації визначено, зокрема:
1.1. Замовник доручає, а Підрядник зобов’язується виконати послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування обладнання (далі - Послуги), а саме - ліфту, ліфта(ів), (далі - Обладнання), а Замовник зобов’язується прийняти та оплатити Послуги відповідно до умов Договору.
1.2. Послуги виконуються щодо наступного Обладнання: ліфт OTIS зав.№ D2NA2104, встановлений за адресою: м. Миколаїв, вул. Нікольська, 37.
1.3. Послуги включають Заміну частотного перетворювача.
Відповідно до Специфікації Додатку 1 до договору № ______ від «____» ______________ 2025 року проекту договору згідно Додатку 4 до тендерної документації визначено, зокрема:
Найменування Ліфт пасажирський та вантажний (обліковий номер 3737, вантажопідйомність 630).
Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги тендерної документації
не узгоджуються з чинним законодавством України, у тому числі в сфері публічних закупівель, та призводять до повного заплутування та нерозуміння того, що ж саме є предметом закупівлі, які саме послуги підлягають наданню та на що посилатись, готуючи тендерну пропозицію та розраховуючи її вартість.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Проект договору про закупівлю, Додаток 4 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
1.6 Проект договору про закупівлю, Додаток 4 до ТД.docx
-
-
Назва доказу:
Положення про систему технічного обслуговування та ремонту ліфтів в Україні, затверджене Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 10.04.2000 р. № 73
-
Повʼязаний документ:
1.5 Положення про систему технічного обслуговування та ремонту ліфтів в Україні.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 2 березня 2015 року № 222-VIII
-
Повʼязаний документ:
1.4 Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності».pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від «19» березня 2025 року № 1
-
Повʼязаний документ:
1.3 Тендерна документація.doc
-
-
Назва доказу:
Оголошення про проведення відкритих торгів, опубліковане Замовником разом з тендерною документацією
-
Повʼязаний документ:
1.2 Оголошення про проведення відкритих торгів.docx
-
-
Назва доказу:
Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-03-19-001995-a, опубліковане на веб-порталі Уповноваженого органу
-
Повʼязаний документ:
1.1 Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-03-19-001995-a.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Державну реабілітаційну установу «ЦЕНТР КОМПЛЕКСНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ДЛЯ ДІТЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ «МРІЯ» внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - Послуги з технічного обслуговування і ремонту ліфтів (ДК 021:2015 – 50750000-7 - Послуги з технічного обслуговування ліфтів), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-19-001995-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цієї Скарги.