• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія, без розподілу

Електрична енергія та супутні послуги, зокрема послуг з постачання та передачі електричної енергії та без врахування послуг з розподілу

Завершена

888 136.92 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 440.68 UAH
Період оскарження: 19.03.2025 01:36 - 20.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на незаконні вимоги тендерної документакції

Номер: c85bc5aa9a8745ebb1ae399d97ed1da1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-19-000032-a.b1
Назва: Скарга на незаконні вимоги тендерної документакції
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 01.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.03.2025 16:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.04.2025 13:26
Дата виконання рішення Замовником: 18.04.2025 18:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: Усі виявлені порушення усунені шляхом внесення змін до тендерної документації та додатків до тендерної документації і опублікування внесених змін.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ", Ковальчук Євгеній 380981832088 yevhenii.kovalchuk@ez.rv.ua http://www.ez.rv.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 49cf93f1da3c405aadac3e07f45bc9ab
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо аналогічних договорів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовник вимагає, відповідно до п. 1 Додатку 1 до тендерної документації:
1 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) На підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати:
- Довідку* (складену у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі її наявності)), що містить інформацію про виконання не менше 2-х аналогічних договорів** виконаних в повному обсязі в період з 2022р.-2024р.***
- Копії аналогічних договорів зазначених у вищевказаній довідці.
- Акти приймання-передачі електричної енергії (або інші аналогічні документи, складені у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують приймання-передачу електричної енергії – видаткові накладні, акти звірки взаєморозрахунків, тощо) та зміст яких містить інформацію щодо реквізитів договорів на підтвердження виконання яких надаються такі документи.
- Листи-відгуки про виконання аналогічних договорів (або хід виконання аналогічних договорів які виконується), які повинні обов’язково містити: дату і номеру договору (на який надано відгук), ціни (вартості) договору, обсяг товару згідно умов договору.
*Довідка має містити наступну інформацію: повну назву Замовника та номер ЄДРПОУ, номер та дату договору, суму аналогічного договору, стан виконання, контактна осо4ба замовника та засоби зв’язку.
**Під аналогічним договором слід розуміти виконаний договір (або договір який виконується), предмет якого відповідає предмету цієї закупівлі за ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія та укладання якого здійснено в порядку передбаченому Законом або Особливостями.
*** У разі якщо учасник є новоствореним в період 2024р., він може надати інформацію про не менше 2-х аналогічних договорів, які виконуються, але виконання такого договору, на момент подання пропозиції, повинно складати не менше 50% від загальної суми договору.
А також п.11-14 Додатку 6:
11 Довідку* (складену у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі її наявності)), що містить інформацію про виконання не менше 2-х аналогічних договорів** виконаних в повному обсязі в період з 2022 р.-2024 р.***
*Довідка має містити наступну інформацію: повну назву Замовника та номер ЄДРПОУ, номер та дату договору, суму аналогічного договору, стан виконання, контактна особа замовника та засоби зв’язку.
**Під аналогічним договором слід розуміти виконаний договір (або договір який виконується), предмет якого відповідає предмету цієї закупівлі за ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія та укладання якого здійснено в порядку передбаченому Законом або Особливостями.
*** У разі якщо учасник є новоствореним в період 2024 р., він може надати інформацію про не менше 2-х аналогічних договорів, які виконуються, але виконання такого договору, на момент подання пропозиції, повинно складати не менше 50% від загальної суми договору.
12 Копії аналогічних договорів зазначених у вищевказаній довідці.
13 Акти приймання-передачі електричної енергії (або інші аналогічні документи, складені у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують приймання-передачу електричної енергії – видаткові накладні, акти звірки взаєморозрахунків, тощо) та зміст яких містить інформацію щодо реквізитів договорів на підтвердження виконання яких надаються такі документи.
14 Листи-відгуки про виконання аналогічних договорів (або хід виконання аналогічних договорів які виконується), які повинні обов’язково містити: дату і номеру договору (на який надано відгук), ціни (вартості) договору, обсяг товару згідно умов договору.

Відповідно до п.3 ч.2 Статті 16.ЗУ «Про публічні закупівлі» Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
В законі не зазначено жодних умов до аналогічних договорів чи до листів відкгуків, зокрема те, що вони повиннні бути виконаних в повному обсязі в період з 2022р.-2024р. в кількості не менше 2-х аналогічних договорів, а листи відгуки до них повинні обов’язково містити: дату і номеру договору (на який надано відгук), ціни (вартості) договору, обсяг товару згідно умов договору.
. Замовником не було обгрунтовано необхідність надання аналогічних договорів саме за даними критеріями.
Відповідно до п. 29 Особливостей:
- у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
- у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
ТОВ «РОЕК» є постачальником електричної енергії, має відповідну ліцензію, видану згідно з Постановою НРКЕКП № 429 від 14.06.2018, а також має досвід виконня аналогічних договорів, за 2019, 2020, 2021, та 2022 роки, закон жодним чином не обмежує скаржника для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору надавати наявні в нього, з позитивними листами- відгуками та листами-рекомендаціями.
ТОВ «РОЕК» має досвід виконання аналогічних договорів, та готовий надати договори з відгуками за попередні роки, але вимогу замовника виконати не зможе у зв’язку необгрунтованістю даної вимоги, та відсутністю достатнього часу для підготовки даних документів які вимагає Замовник.
Також, варто зазначити, що Скаржник не може та не має права вказувати споживачам, що за результатами виконання аналогічного договору надсилають листи-відгуки та листи- рекомендації, конкретний текст цих листів, чи будь яку інформацію, зокрема і ту, що зазначена замовником в тендерній документації.
А тому оскаржувана вище вимога, є незаконною, дискримінаційною та такою, що значно звужує коло потенційних учасників, зокрема і має бути вилучена з тексту тендерної документації Замовника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 2b0178b71b474b69914555fd552cb06a
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо протокол перевірки показників якості
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовник вимагає, відповідно до Додатку 3 до тендерної документації:
« З метою підтвердження відповідності параметрів якості електричної енергії в точках приєднання споживачів, Учасник процедури закупівлі обов’язково повинен надати в складі тендерної пропозиції протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2023, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства разом із копією чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом.»
А також п.21 Додатку 6:
21 Протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2023, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства разом із копією чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом.


Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом(за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)».
Відповідно до п. 29 Особливостей:
- у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
- у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Тобто, Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати:
1) підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
2) будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)», який також не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника електричної енергії протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2023, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства разом із копією чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувану вимогу, яку скаржник не зможе виконати, зокрема у ТОВ «РОЕК» відсутній протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2023, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства разом із копією чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом, що обмежує право ТОВ «РОЕК» взяти участь, та можливість бути визнаним переможцем процедури закупівлі.
А тому оскаржувана вище вимога, яка не має жодного відношення до постачання електроенергії, є незаконною, дискримінаційною та такою, що значно звужує коло потенційних учасників, зокрема і має бути вилучена з тексту тендерної документації Замовника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 64e975edc91d451681e85c4d6a5c111f
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо документів, що підтверджують запровадження на підприємстві учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовник вимагає, відповідно до п.8 Додатку 3 до тендерної документації:
«Учасники повинні підтвердити відповідність вимогам щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель відповідно до Настанов, що є Додатком до листа Мінекономрозвитку № 3304-04/13647-06 від 01.04.2019 року. або листа Мінекономрозвитку № 3301-04/47784-06 від 15.11.2019р.»
А також п.24 Додатку 6:
24 Документи, що підтверджують запровадження на підприємстві учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції. Серед таких документів повинен міститись наказ підприємства-учасника щодо призначення уповноваженого працівника з контролю та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель, а також настанови (інструкція або програма) підприємства щодо виконання вказаної політики.

Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом(за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)».
Відповідно до п. 29 Особливостей:
- у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
- у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Тобто, Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати:
1) підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
2) будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)», який також не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника наказу підприємства-учасника щодо призначення уповноваженого працівника з контролю та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель, а також настанови (інструкція або програма) підприємства щодо виконання вказаної політики..
У ТОВ «РОЕК» є особа уповноважена на догляд за дотриманням етичності публічних закупівель, але назва в наказі не відповідає вимогам замовника, який вимагає наказ про «працівника з контролю та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель», а також настанови підриємоства, що Скаржник не зможе надати. Отже дана незаконна оскаржувана вимога створює ризики про відхилення пропозиції скаржника внаслідок наявності її в тендерній документації.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувану вимогу, яку скаржник не зможе виконати, та яка не має жодного відношення до постачання електроенергії, є незаконною, дискримінаційною та такою, що значно звужує коло потенційних учасників, зокрема і має бути вилучена з тексту тендерної документації Замовника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 6d3bc574af78413c8f5e6f84798e3b60
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо сертифікатів якості ISO
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовник вимагає, відповідно до п.9 Додатку 3 до тендерної документації:
«Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності.
Замовник встановлює вимоги до якості та належного забезпечення виконання надання необхідних послуг, що у даному випадку стосується послуг постачання електричної енергії, а тому від учасників відкритих торгів вимагається підтвердити успішне проходження сертифікації їхньої діяльності відповідно до вимог міжнародних стандартів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 37001:2018, ISO 50001:2020, ISO 28000:2008, шляхом надання у складі тендерної пропозиції наступних документів:
Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією.
Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі, чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією.
Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі, чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією.
Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», виданого на ім‘я учасника закупівлі, чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією.
Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», виданого на ім‘я учасника закупівлі, чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією.
Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 22301:2021 «Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю бізнесу. Вимоги» (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT), чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією.»

Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом(за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)».
Відповідно до п. 29 Особливостей:
- у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
- у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Тобто, Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати:
1) підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
2) будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)», який також не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника електричної енергії зазначених вище сертифікатів ISO.
Скаржник знову ж таки наголошує, що жодним нормативно-правововим актом не передбачено необхідності отримання електропостачальником Сертифікатів ISO, така сертифікація може здійснюватись ним лише на добровільній основі.
Скаржник не зобов’язаний витрачати зайві кошти на отримання таких сертифікатів, щоб лише взяти участь в оголошеній Замовником процедурі закупівлі. А тому взяти участь в такій закупівлі зможуть тільки ті учасники, які вже мають в наявності такий сертифікат або мають зайві кошти на його отримання.
Підсумовуючи вищенаведене, Скаржник наголошує, що оскаржувана вимога є не тільки незаконною, а й абсолютно незрозумілою, нелогічною, та такою, що жодним чином не підтверджує і не впливає на якість надання послуг з постачання електричної енергії ТОВ «РОЕК» Замовнику в разі перемоги в публічній закупівлі.
Навіть при наявності даних сертифікатів у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, ТОВ «РОЕК» не може претендувати на перемогу, так як вимоги Документації сформовані таким чином, що виконати таку вимогу Замовника зможуть лише ті учасники, які отримали дані сертифікати у акредитованих компаній, (статтею 5. Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17.05.2001 № 2407III встановлена добровільність акредитації. Поряд із акредитацією, є Нотифікація – незалежне оцінювання компетентності органу сертифікації відповідно до вимог стандартів CASCO (Комітету з оцінки відповідності ISO) з видачою офіційного дозволу виконання робіт в системі за встановленими правилами.).
ТОВ «РОЕК» не зможе виконати оскаржувану вище вимогу, яка є незаконною, дискримінаційною та такою, що значно звужує коло потенційних учасників, зокрема створює умови за якими ТОВ «РОЕК», не зможе взяти участь та потенційно бути визнаним переможцем процедури закупівлі. через дискримінаційні та незаконні вимоги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації