• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Дизельне паливо «Ventus» або еквівалент

Завершена

1 108 068.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 080.69 UAH
Період оскарження: 18.03.2025 16:12 - 10.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА дискримінаційні умови

Номер: cc4e78d4f2994dd8a238a6792178cc6b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-18-012349-a.b1
Назва: СКАРГА дискримінаційні умови
Скарга:
Дата розгляду скарги: 02.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.03.2025 15:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.04.2025 13:16
Дата виконання рішення Замовником: 08.04.2025 09:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконанння рішення Антимонопольного комітету України №5194-р/пк-пз від 02.04.2025р.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ", Фінченко Андрій Олександрович +380970701136 45880693devoninvest@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 328a1f49febd405cb65094bb28fce76f
Заголовок пункту скарги: Умову в частині наявності: документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якості» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, згідно з ДСТУ 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці» підтверджує впровадження системи охорони здоров’я та безпеки ... далі - за текстом скарги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ДЕВОН-ІНВЕСТ» (СУБ'ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ) планує взяти участь у процедурі, але позбавлений такого права з огляду на наявність дискримінаційних вимог у тендерній документації, що в свою чергу свідчить про наявність порушення прав та законних інтересів Суб'єкта оскарження.


№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 1 до тендерної документації 5) Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якості» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб'єкта господарювання - юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації, чинний на дату подання пропозиції.
6). Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці» підтверджує впровадження системи охорони здоров’я та безпеки праці в Учасника, як суб'єкта господарювання - юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації, чинний на дату подання пропозиції.
7) Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Система екологічного управління» підтверджує впровадження системи екологічного управління в Учасника, як суб'єкта господарювання - юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації, чинний на дату подання пропозиції.
8) Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 28001:2009 (ISO 28001:2007, IDT) «Система управління безпекою ланцюга постачання» підтверджує впровадження управління безпекою ланцюга постачання в Учасника, як суб'єкта господарювання - юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий уповноваженим органом у сфері сертифікації.
9) Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо) згідно ДСТУ 27001:2023 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Система керування інформаційною безпекою» в Учасника, як суб'єкта господарювання - юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий уповноваженим органом у сфері сертифікації.

Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності у учасника та надання останнім у складі пропозиції:
- Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якості» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника
- Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці» підтверджує впровадження системи охорони здоров’я та безпеки праці в Учасника;
- Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Система екологічного управління» підтверджує впровадження системи екологічного управління в Учасника;
- Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 28001:2009 (ISO 28001:2007, IDT) «Система управління безпекою ланцюга постачання» підтверджує впровадження управління безпекою ланцюга постачання в Учасника;
- Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо) згідно ДСТУ 27001:2023 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Система керування інформаційною безпекою» в Учасника.

1. Щодо документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якості» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника:
Стандарт ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якості» сприяє прийняттю процесного підходу під час розробляння, запровадження та поліпшування результативності системи управління якістю для підвищення задоволеності замовника виконанням його вимог, зокрема при здійсненні господарської діяльності підприємства.
За своєю суттю відповідний стандарт підтверджує систему управління якістю надання послуг при здійсненні господарської діяльності підприємства, зокрема встановлює системи та процеси, а також ресурси, потрібні для отримання результатів відповідно до вимог замовників і політик організації, а також ідентифікації ризиків та можливостей підприємства.
2. Щодо документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці» підтверджує впровадження системи охорони здоров’я та безпеки праці в Учасника:

Стандарт ДСТУ 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці» підтверджує наявність на підприємстві розробленої системи застосування системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП) спрямоване на те, щоб дати змогу організації забезпечити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігти виробничим травмам і погіршенню стану здоров’я, а також постійно удосконалювати показники у сфері ОЗіБП.
Відповідний стандарт містить вимоги, які організація може використати для впровадження системи управління ОЗіБП та оцінки відповідності цим вимогам. Організація, яка прагне продемонструвати відповідність цьому стандарту, може зробити це за допомогою:
— проведення самооцінки і самодекларації, або
— підтвердження своєї відповідності з боку сторін, зацікавлених в організації, наприклад, споживачів, або
— підтвердження результатів самодекларації від зовнішніх сторін, або
— сертифікації/реєстрації своєї системи управління ОЗіПБ зовнішньою організацією.
Цей стандарт установлює вимоги до системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП), а також містить настанови щодо їх застосування, щоб дати змогу організації створити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігаючи травмам і погіршенню стану здоров’я, що пов’язані з виробництвом, та активно вдосконалюючи свої показники діяльності у сфері ОЗіБП.
Цей стандарт можна застосовувати до будь-якої організації, незалежно від її розмірів, типу та видів діяльності. Він застосовний до ризиків у сфері ОЗіБП , пов’язаних з охороною здоров’я, під контролем організації, що перебувають під управлінням організації, з урахуванням таких чинників, як середовище, у якому функціонує організація, а також потреб і очікувань її працівників та інших зацікавлених сторін.

3. Щодо документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Система екологічного управління» підтверджує впровадження системи екологічного управління в Учасника:

Стандарт ДСТУ 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Система екологічного управління» - це стандарт, який встановлює вимоги до системи екологічного менеджменту. Даний стандарт розроблено насамперед для зменшення впливу від діяльності підприємств на навколишнє середовище.
Призначеність цього стандарту — надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні з соціально-економічними потребами. Він установлює вимоги, виконання яких дає змогу організації досягти запланованих результатів, що їх вона визначила для своєї системи екологічного управління.
Системний підхід до екологічного управління може забезпечити найвище керівництво інформацією, яка буде корисною для досягнення довгострокового успіху та набуття можливостей, що сприятимуть сталому розвитку, завдяки:
— збереженню стану довкілля запобіганням або послабленням несприятливих впливів на нього;
— послабленню потенційного несприятливого впливу умов довкілля на організацію;
— сприянню організації у виконанні обов’язкових для дотримання відповідності вимог;
— підвищенню екологічної дієвості;
— контролюванню (або впливанню на них) способів розроблення продукції та послуг організації, їх виготовлення, розподілення, споживання та видалення з урахуванням аспектів передбачуваного жит¬тєвого циклу, що сприятиме запобіганню впливу на довкілля від непередбачуваного переходу з однієї стадії життєвого циклу в іншу протягом усього життєвого циклу;
— досягненню фінансових переваг і переваг у функціюванні, що можуть бути наслідком запровадження екологічно обґрунтованих альтернативних підходів, які зміцнюють позиції організації на ринку;
— обмінюванню екологічною інформацією з відповідними зацікавленими сторонами.

4. Щодо документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 28001:2009 (ISO 28001:2007, IDT) «Система управління безпекою ланцюга постачання» підтверджує впровадження управління безпекою ланцюга постачання в Учасника:
Стандарт ДСТУ 28001:2009 (ISO 28001:2007, IDT) «Система управління безпекою ланцюга постачання» підтверджує впровадження підприємстві системи, за якою кожна окрема організація у ланцюзі постачання могла застосувати його вимоги відповідно до конкретної бізнес-моделі цієї організації, її ролі та функції у міжнародному ланцюзі постачання.
Цей стандарт надає можливість організації встановити та задокументувати прийнятні рівні безпеки в міжнародних ланцюгах постачання та їхніх складниках. Це дасть змогу таким організаціям приймати з урахуванням ризиків більш виважені рішення щодо безпеки в цих міжнародних ланцюгах постачання.
Цей стандарт є комплексним, його узгоджено з Рамковими стандартами щодо убезпечення та сприяння глобальній торгівлі Всесвітньої митної організації (Рамкові стандарти), і він доповнює їх. Стандарт не охоплює, не заміняє та не відміняє окремі програми убезпечення ланцюгів постачання митних служб і їхні вимоги щодо сертифікування та підтвердження.
Використання цього стандарту допоможе організації встановити адекватні рівні безпеки в тій/тих частині(-ах) міжнародного ланцюга постачання, яку(-і) вона контролює. Стандарт також є основою для визначення чи підтвердження рівня наявної безпеки в межах ланцюга(-ів) постачання організації внутрішніми чи зовнішніми аудиторами, чи тими державними службами, які вирішують застосовувати відповідність цьому стандарту як основу для прийняття у свої програми убезпечення ланцюгів постачання.
Тобто, такий стандарт підтверджує впровадження на підприємстві системи безпеки ланцюга поставки.


5. Щодо документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 27001:2023 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Система керування інформаційною безпекою» в Учасника:
Стандарт ДСТУ 27001:2023 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Система керування інформаційною безпекою» підтверджує впровадження на підприємстві системи декількох рівнів безпеки в міжнародних ланцюгах постачання та їхніх складниках. Це дасть змогу підприємству приймати з урахуванням ризиків більш виважені рішення щодо безпеки в цих міжнародних ланцюгах постачання.
Використання цього стандарту допоможе організації встановити адекватні рівні безпеки в тій/тих частині(-ах) міжнародного ланцюга постачання, яку(-і) вона контролює. Стандарт також є основою для визначення чи підтвердження рівня наявної безпеки в межах ланцюга(-ів) постачання організації внутрішніми чи зовнішніми аудиторами, чи тими державними службами, які вирішують застосовувати відповідність цьому стандарту як основу для прийняття у свої програми убезпечення ланцюгів постачання. Замовники, бізнес-партнери, державні служби та інші сторони можуть вимагати від організацій, які заявляють про відповідність цьому стандарту, пройти аудит чи підтвердження, щоб довести цю відповідність. Державні служби можуть вирішити взаємно прийнятним визнавати результати підтвердження, проведені іншими державними службами. Якщо аудит провадитиме третя сторона, тоді організація має розглянути залучення послуг органу сертифікації, акредитованого уповноваженим органом, який є членом Міжнародного Форуму акредитації.
Результати впровадження цього стандарту:
— заява про охоплення, у якій визначають межі ланцюга постачання, охоплені планом убезпечення;
— оцінка безпеки, у якій задокументовано уразливість ланцюга постачання до визначених сценаріїв порушення безпеки. У ній також має бути описано наслідки, які можна практично очікувати від кожного з потенційних сценаріїв порушення безпеки;
— план убезпечення, у якому описано заходи убезпечення, упроваджені для керування сценарієм порушення безпеки, визначеним в оцінці безпеки;
— програма навчання, що визначає, як персонал служби безпеки навчатимуть виконувати свої встановлені обов’язки, пов’язані з безпекою.
Щоб провести оцінювання безпеки, необхідне для розроблення плану убезпечення, організації, що використовує цей стандарт, треба
— визначити загрози, які можуть виникнути (сценарії порушення безпеки);
— визначити, наскільки можливе те, що хтось розвине кожний сценарій порушення безпеки, визначений у оцінці безпеки, в разі порушення безпеки.
Це визначення виконують, проаналізувавши поточний стан безпеки у ланцюзі постачання. На основі результатів цього аналізування з професійного погляду визначають, наскільки вразливим є ланцюг постачання за кожним із сценаріїв порушення безпеки.

Відповідна процедура закупівлі оголошена Замовником на закупівлю ТОВАРУ, а саме за предметом: код 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо «Ventus» або еквівалент).
П. 34 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає визначення поняття ТОВАР - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Жоден з вищезазначених Сертифікатів на системи ДСТУ (9001, 14001, 45001, 28001, 27001) не визначає технічні та якісні характеристики на Дизельне паливо, не забезпечує умови щодо поставки такого палива Замовнику.
Згідно Проєкту договору Замовника, предмет договору за результатом проведеної процедури закупівлі: 1.1. Постачальник зобов’язується передати Покупцеві, а Покупець оплачує й приймає паливо рідинне (за кодом CPV за ДК 021:2015: 09130000-9 (Нафта і дистиляти (Дизельне паливо «Ventus» або еквівалент)) в подальшому іменовані Товар по бланках внутрішнього обігу (надалі - Талони) Постачальника, в асортименті, кількості і за цінами, у рахунку-фактурі та видатковій накладній, та Специфікації.

Суб’єкт оскарження не має необхідності отримувати Сертифікату на відповідні системи для виконання зобов’язань з поставки Товару (Дизельного палива) Замовнику. Підприємство, яке створене та зареєстроване у відповідному до вимог законодавства порядку, яке має профільну діяльність згідно КВЕД: 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, - НЕ МАЄ законодавчої необхідності отрминня “додаткових курсів” з покращення діяльності підприємства.
Предметом відповідної процедри закупівлі є Товар, який Суб’єкт оскарження планує поставити через партнерську мережу АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 2 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 1 до Скарги).
Вимога Замовника до учасників надати у складі Пропозиції вищезазначені документи (сертифікати, тощо), встановлює дискримінаційні умови у зв'язку з чим Суб’єкт оскарження вимагає виключити зазначені вимоги.
ч. 5 статті 23 Закону України “Про публічні закупівлі” визначає, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик ТОВАРУ, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Товаром за відповідною процедурою закупівлі є - Дизельне паливо, а не послуги з систем менедженту на підтприємстві учасника.
Отже, Замовник має право вимагати лише наявність документів, що підтверджують якість пропонуємого товару, а не системи провадження управління якістю.
Фактично Замовником з незрозумілих причин без жодного обґрунтування вимагається документ, який не має жодного відношення до предмету закупівлі (ТОВАРУ) і Суб’єкт оскарження позбавлений будь-якої можливості виконати дану дискримінаційну вимогу, оскільки не має відповідних документів.
На виконання ст. 23 Закону щодо підтвердження того, що пропоновані учасниками товари за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації, Суб’єкт оскарження може надати паспорт якості, оскільки саме такий документи підтверджує відповідність вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та/або ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» для Дизельного палива (згідно вимог Додатку 1 до тендерної документації щодо встановлення Технічних та якісних характеристик Товару).

Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якості» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника
- Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці» підтверджує впровадження системи охорони здоров’я та безпеки праці в Учасника;
- Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Система екологічного управління» підтверджує впровадження системи екологічного управління в Учасника;
- Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 28001:2009 (ISO 28001:2007, IDT) «Система управління безпекою ланцюга постачання» підтверджує впровадження управління безпекою ланцюга постачання в Учасника;
- Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо) згідно ДСТУ 27001:2023 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Система керування інформаційною безпекою» в Учасника.
ДОКУМЕНТИ ТА МАТЕРІАЛИ В ЕЛЕКТРОННІЙ ФОРМІ, ЩО
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: dc86ea294818417caf828fd3be31823c
Заголовок пункту скарги: Умову в частині наявності: САМЕ “СЕРТИФІКАТУ» внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги».( EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ EN ISO 14001:2022 «Системи управління навколишнім середовищем. Вимоги та посібник із застосування (EN ISO
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 1 до тендерної документації 10) Учасники також повинні мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту. У якості підтвердження, надати у складі пропозиції сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги».( EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ EN ISO 14001:2022 «Системи управління навколишнім середовищем. Вимоги та посібник із застосування (EN ISO 14001:2015, IDT; ISO 14001:2015, IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT); ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT).

Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності:
- САМЕ “СЕРТИФІКАТУ» внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги».( EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ EN ISO 14001:2022 «Системи управління навколишнім середовищем. Вимоги та посібник із застосування (EN ISO 14001:2015, IDT; ISO 14001:2015, IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT); ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT).
- САМЕ на відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 14001:2022 «Системи управління навколишнім середовищем. Вимоги та посібник із застосування.

Суб’єкт оскарження має в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту. У якості підтвердження, Суб’єкт оскарження отримав «СВІДОЦТВО» внутрішнього аудитора системи управління відповідно до ДСТУ ISO 19011:2019 стосовно вимог ДСТУ EN ISO 10012:2022 (EN ISO 10012:2003, IDT; ISO 10012:2003, IDT), ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 10012:2005 (ІSO 10012:2003, ІDT), ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT).
СЕРТИФІКАТ - це офіційний документ, який особа отримує після закінчення курсу навчання.
СВІДОЦТВО - Офіційний документ, який підтверджує, свідчить якийсь факт або містить відомості про кого-небудь.
Тобто, відповідна різниця НАЗВ ДОКУМЕНТА, який підтверджує закінчення курсу навчання та видається відповідній особі на підтвердження цього факту, - НЕ ЗМІНЮЄ його тлумачення.
З урахуванням наявності у Скаржника СВІДОЦТВО внутрішнього аудитора системи управління відповідно до ДСТУ, які визначені умовами тендерної документації, свідчить про наявність дискримінаційної вимоги до Суб’єкта оскарження, оскільки останній не має СЕРТИФІКАТУ на відповідність таким системам.

Також, наявна дискримінаційна умова до суб’єкта оскарження, який отримав Свідоцтво внутрішнього аудитора системи управління, в тому числі відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT).
ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT) – має завданням надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні з соціально-економічними потребами. Він установлює вимоги, виконання яких дає змогу організації досягти запланованих результатів, що їх вона визначила для своєї системи екологічного управління.
ДСТУ EN ISO 14001:2022 Системи управління навколишнім середовищем. Вимоги та посібник із застосування (EN ISO 14001:2015, IDT; ISO 14001:2015, IDT) – має завданням застосування до будь-якої організації, незалежно від її розміру, типу та особливостей, і поширюється на визначені організацією екологічні аспекти її діяльності, продукції та послуг, які вона може контролювати чи на які вона може впливати протягом передбачуваного життєвого циклу. Стандарт не встановлює конкретних критеріїв екологічної дієвості.
Отже, відповідні ДСТУ мають однакові завдання – систему екологічного управління та екологічної дієвості.
Оскільки Свідоцтво внутрішнього аудитора системи управління, зокрема щодо ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT), отримане Суб’єктом оскарження, може фактично виконати зміст умов тендерної документації, АЛЕ ОСКІЛЬКИ Замовник визначає наявність у учасників сертифікату внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги».( EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); САМЕ щодо ДСТУ EN ISO 14001:2022 «Системи управління навколишнім середовищем. Вимоги та посібник із застосування (EN ISO 14001:2015, IDT; ISO 14001:2015, IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT); ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT), - наявні дискримінаційні умови до Суб’єкта оскарження.

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- САМЕ “СЕРТИФІКАТУ» внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги».( EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ EN ISO 14001:2022 «Системи управління навколишнім середовищем. Вимоги та посібник із застосування (EN ISO 14001:2015, IDT; ISO 14001:2015, IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT); ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT).
- Сертифікату внутрішнього пудитора САМЕ на відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 14001:2022 «Системи управління навколишнім середовищем. Вимоги та посібник із застосування.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 4b4e809d962d4edeb9b214bfa977ca21
Заголовок пункту скарги: ІІІ. Умову в частині наявності: Дизельне паливо «Ventus» або еквівалент повинно бути САМЕ підвищеної якості (Дизельне паливо «Ventus» або еквівалент має містити додаткові спеціальні добавки (присадки), які підвищують його якісні характеристики).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
3 Додаток 1 до тендерної документації Дизельне паливо «Ventus» або еквівалент повинно бути підвищеної якості – відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015 або вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, підвищеної якості преміум класу затвердженому Постановою КМУ від 01.08.2013 № 927.
Дизельне паливо «Ventus» або еквівалент має містити додаткові спеціальні добавки (присадки), які підвищують його якісні характеристики (надати діючі сертифікат відповідності та/або декларацію про відповідність та/або копію паспорту якості), де вказана дана інформація).

Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну та дискримінаційну умову щодо визначення предмету закупівлі Дизельне паливо «Ventus» або еквівалент повинно бути САМЕ підвищеної якості (Дизельне паливо «Ventus» або еквівалент має містити додаткові спеціальні добавки (присадки), які підвищують його якісні характеристики).

Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 2 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 1 до Скарги).
Відповідна мережа АЗС пропонує Дизельне паливо у відповідності до вимог, встановленим ДСТУ 7688:2015 та вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, підвищеної якості преміум класу затвердженому Постановою КМУ від 01.08.2013 № 927 (підтвердженням надаємо паспорт якості у Додатку 6 до Скарги).
Відповідно до назви предмету закупівлі, Замовник оголосив закупівлю на придбання Товару: ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Дизельне паливо «Ventus» або еквівалент).
Місце поставки: на всій території України, але у будь-якому випадку – як мінімум 1 (одна) АЗС (АГЗП) Постачальника на відстані не більше 5 км по асфальтованій дорозі від місця знаходження Замовника (Україна, 08141, Київська обл., Бучанський р-н., с. Святопетрівське, вул. Володимирська, 2Г).

Оскільки Замовник визначає, що Дизельне паливо повинно бути саме «підвищеної якості» (Дизельне паливо «Ventus» або еквівалент має містити додаткові спеціальні добавки (присадки), які підвищують його якісні характеристики), - наявні дискримінаційні умови до Суб’єкта оскарження.
Згідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".

Всупереч статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» - Замовником встановлено посилання вимогами Технічної специфікації до торгову марку та тип Товару.
Скаржник може запропонувати постачання Дизельного палива, який відповідає ДСТУ 7688:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927, при цьому таке Дизельне паливо не містить показника «підвищеної якості» та яке НЕ містить додаткових спеціальних добавок (присадок), але при цьому ВІДПОВІДАЄ якісним характеристикам, які застосовуються до Дизельного палива у відповідності до ДСТУ 7688:2015 та Технічному регламенті.
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- Дизельне паливо «Ventus» або еквівалент повинно бути САМЕ підвищеної якості (Дизельне паливо «Ventus» або еквівалент має містити додаткові спеціальні добавки (присадки), які підвищують його якісні характеристики).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації