-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з заправки та відновлення картриджів
Строк надання послуг: з дати підписання договору по 31.12.2025 року, відповідно до заявок Замовника, строк виконання яких не перевищує 3 (три) робочих дні.
Торги відмінено
350 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 500.00 UAH
Період оскарження:
18.03.2025 15:51 - 23.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
4edbb25b8e214ab59cbdf69628873a4a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-18-011708-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога 24 години.pdf 08.04.2025 11:00
- 20 Довідка про сертифікати походження витратних матеріалів.pdf 08.04.2025 11:00
- 1 Цінова пропозиція.pdf 08.04.2025 11:00
- Протокол розгляду.pdf 08.04.2025 11:00
- Службова записка 1.pdf 08.04.2025 11:00
- Тендерна_документація.docx 08.04.2025 11:00
- митні декларації Учасника.pdf 08.04.2025 11:00
- Сертифікати походження (витратні).pdf 08.04.2025 11:00
- СКАРГА 08.04.2025р.docx 08.04.2025 12:27
- СКАРГА.pdf 08.04.2025 12:27
- документи на право підпису.pdf 08.04.2025 12:27
- sign.p7s 08.04.2025 12:52
- відзив на відповідь замовника 2025.docx 16.04.2025 11:37
- відзив на відповідь замовника.pdf 16.04.2025 11:37
- рішення від 10.04.2025 № 5663.pdf 10.04.2025 14:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.04.2025 № 6176.pdf 21.04.2025 11:01
- рішення від 18.04.2025 № 6176.pdf 23.04.2025 14:57
- Відповідь на скаргу.pdf 14.04.2025 16:14
- Відповідь на скаргу.docx 14.04.2025 16:14
- Протокол на рішення АМКУ.pdf 28.04.2025 11:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.04.2025 13:41
Дата розгляду скарги:
18.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.04.2025 14:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.04.2025 14:57
Дата виконання рішення Замовником:
28.04.2025 11:02
Коментар замовника щодо усунення порушень:
За результатами розгляду скарги 23.04.2025 року Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ) оприлюднила в електронній системі закупівель рішення від 18.04.2025р. № 6176-р/пк-пз.
Відповідно до рішення Комісія АМКУ постановила зобов'язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ" (код ЄДРПОУ:23152907) скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ" (код ЄДРПОУ:43675253) переможцем процедури закупівлі — "Послуги з заправки та відновлення картриджів", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-18-011708-a.
На виконання рішення Комісії АМКУ замовник зобов’язаний скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ "ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ" від 03.04.2025р. Після виконання рішення замовником відкриті торги відновлюються на етапі розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0a080a6b661a42d79b8277d8aaeb0632
Заголовок пункту скарги:
неправомірне визначення переможця процедури
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовник, Протокольним рішенням від 03.04.2025р (файл «Протокол розгляду») (надалі – Протокол), вирішив визначити Учасника ТОВ «ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ» переможцем Закупівлі.
Однак, ми не погоджуємось із Протоколом Замовника, вважаємо, що він прийнятий з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» Додатком 2 до тендерної документації передбачено, що «всі витратні матеріали, такі як тонери, фото-циліндри, очищувальні та дозуючі леза, вали магнітні та первинного заряду, чіпи для картриджів та інші основні та другорядні комплектуючі, які будуть використовуватися під час надання послуг, повинні бути новими і не перебувати під забороною відчуженням чи арештом.
Також вони не повинні бути предметом застави чи будь-якого іншого обтяження чи обмеження відповідно до чинного законодавства України, зокрема щодо товарів з країн, на які поширюється Закон України "Про санкції" від 14.08.2014 № 1644-VII, а також стосовно тимчасово окупованих територій.
Для підтвердження цього Учасник у складі тендерної пропозиції повинен представити необхідні документи та інформацію про їх походження, а саме: сертифікати походження товарів для витратних матеріалів (таких як тонери, фото-циліндри, очищувальні та дозуючі леза, вали магнітні та первинного заряду, чіпи для картриджів), або для сировини, яка використовується у виробництві витратних матеріалів, повинні бути видані уповноваженою установою виробника.»
Зауважуємо, що згідно з пунктом 54 Особливостей фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
При цьому, виходячи зі змісту пункту 30 частини першої статті 1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження (далі - суб’єкт оскарження) - фізична чи юридична особа, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право звернутись до органу оскарження. Порядок оскарження відкритих торгів встановлений пунктами 55-67 Особливостей та відбувається відповідно до статті 18 Закону.
Звертаємо увагу, що в період уточнень, що тривав з 18.03.2025 по 23.03.2025, по даній закупівлі не надходило звернень від потенційних учасників про надання з боку Замовника роз’яснень щодо вищевказаної вимоги тендерної документації. В тому числі Учасник ТОВ «ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ» не оскаржував умови закупівлі, і більше того, поданням цінової пропозиції Учасник підтвердив згоду з умовами тендерної документації (файл «1 Цінова пропозиція»).
27.03.2025р пропозиція Учасника ТОВ «ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ» потрапила на кваліфікацію. 02.04.2025р Замовником на сайті закупівлі було оприлюднено Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (файл «вимога 24 години»): «Перелік виявлених невідповідностей: у складі пропозиції відсутні сертифікати походження товарів для витратних матеріалів, або для сировини, яка використовується у виробництві витратних матеріалів, які повинні бути видані уповноваженою установою виробника. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: пункт «Вимоги до Учасника» Додатку № 2 до тендерної документації. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 1. сертифікати походження товарів для витратних матеріалів (таких як тонери, фото-циліндри, очищувальні та дозуючі леза, вали магнітні та первинного заряду, чіпи для картриджів), або для сировини, яка використовується у виробництві витратних матеріалів, які повинні бути видані уповноваженою установою виробника.
Кінцева дата та час усунення невідповідностей: 02-04-25, 15:38:58»
02.02.2025р ТОВ «ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ» опублікував документи (файл «митні декларації Учасника» та «20 Довідка про сертифікати походження витратних матеріалів»), в яких вказано нібито що для підтвердження країни походження товару (зокрема витратних матеріалів, що будуть використовуватись для надання послуг, що є предметом закупівлі) необхідна наявність одного з документів, що підтверджують країну походження товарів, про які йдеться у статті 41 Митного кодексу, або інших документів про походження товарів, визначених міжнародними угодами про вільну торгівлю.
Проте Замовником в тендерній пропозиції було чітко визначено перелік документів, які Учасники мають надати для підтвердження відповідності пропозиції технічним умовам. ТОВ «ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ» по-своєму трактував формулювання тендерних вимог, надав документи, які не мають жодного відношення до вказаних в тендерній документації сертифікатів походження товарів для витратних матеріалів. Отже, ТОВ «ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ» не виправив, вказані у повідомленні невідповідності.
Проте 03.04.2025р Замовником прийнято рішення про визначення Учасника ТОВ «ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ» переможцем Закупівлі.
Зауважуємо, що питання документального підтвердження країни походження товару досить актуальне для Замовників. Адже саме цю інформацію замовник зазначає під час оприлюднення звіту про виконання договору про закупівлю. Також на законодавчому рівні закріплено обмеження щодо закупівель за бюджетні кошти товарів з певних країн – російської федерації, республіки білорусь, ісламської республіки іран. Замовник має бути впевненим, що не отримає товари, походженням саме із вищевказаних країн. Крім того, для закупівлі товарів з певних країн не потрібно підтвердження ступеню локалізації. Це означає, що замовникам вкрай необхідно орієнтуватися, за допомогою яких документів перевірити країну походження товару.
Країні походження товару присвячений цілий Розділ ІІ Митного кодексу України (далі – МКУ). Відповідно до частин 2 та 3 статті 36 МКУ країною походження товару вважається країна, в якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених МКУ. Під країною походження товару можуть розумітися група країн, митні союзи країн, регіон чи частина країни, якщо є необхідність їх виділення з метою визначення походження товару.
Стаття 43 МКУ встановлює перелік документів, які підтверджують країну походження товару. До них відносяться зокрема і Сертифікат про походження товару — це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом даної країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару.
Роботи з визначення країни походження товарів/послуг, а також оформлення та засвідчення сертифікатів походження на товари/послуги виконуються Торгово-промисловою палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами згідно із Законом України «Про торгово-промислові палати в Україні» (№671/97-ВР від 02.12.97).
Інформація про країну походження товару потрібна замовникам, зокрема, для:
1) дотримання норм законодавства щодо заборони ввезення на територію України товарів з певних країн (наприклад, росії та білорусі);
2) підтвердження якості, надійності, законності торгових марок/виробників, запчастин які використовуватиме при наданні послуг Замовнику
3) оприлюднення звіту про виконання договору про закупівлю;
4) використання винятків щодо застосування норми щодо локалізації виробництва.
Отже, для того, щоб визначити країну походження товару, замовник може встановити в документації закупівлі відповідні вимоги до учасника. Чим Замовник і скористався в даній закупівлі, посилаючись на ч.3 ст.22 Закону, де вказано що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Учасником ТОВ «В.М.» у складі тендерної пропозиції надано сертифікати походження витратних матеріалів, додаємо файл «Сертифікати походження (витратні)» для ознайомлення і порівняння комітетом як повинен виглядати вказаний у вимогах тендерної документації документ.
Учасник ТОВ «ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ» порушив вимоги тендерної документації, не надавши вказаний в тендерній документації сертифікат, для підтвердження країни походження витратних матеріалів, які Учасник планував використовувати під час надання послуг.
Замовником неправомірно було визначено переможцем Учасника, адже його пропозиція не відповідає технічним вимогам предмета закупівлі.
Однак, ми не погоджуємось із Протоколом Замовника, вважаємо, що він прийнятий з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» Додатком 2 до тендерної документації передбачено, що «всі витратні матеріали, такі як тонери, фото-циліндри, очищувальні та дозуючі леза, вали магнітні та первинного заряду, чіпи для картриджів та інші основні та другорядні комплектуючі, які будуть використовуватися під час надання послуг, повинні бути новими і не перебувати під забороною відчуженням чи арештом.
Також вони не повинні бути предметом застави чи будь-якого іншого обтяження чи обмеження відповідно до чинного законодавства України, зокрема щодо товарів з країн, на які поширюється Закон України "Про санкції" від 14.08.2014 № 1644-VII, а також стосовно тимчасово окупованих територій.
Для підтвердження цього Учасник у складі тендерної пропозиції повинен представити необхідні документи та інформацію про їх походження, а саме: сертифікати походження товарів для витратних матеріалів (таких як тонери, фото-циліндри, очищувальні та дозуючі леза, вали магнітні та первинного заряду, чіпи для картриджів), або для сировини, яка використовується у виробництві витратних матеріалів, повинні бути видані уповноваженою установою виробника.»
Зауважуємо, що згідно з пунктом 54 Особливостей фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
При цьому, виходячи зі змісту пункту 30 частини першої статті 1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження (далі - суб’єкт оскарження) - фізична чи юридична особа, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право звернутись до органу оскарження. Порядок оскарження відкритих торгів встановлений пунктами 55-67 Особливостей та відбувається відповідно до статті 18 Закону.
Звертаємо увагу, що в період уточнень, що тривав з 18.03.2025 по 23.03.2025, по даній закупівлі не надходило звернень від потенційних учасників про надання з боку Замовника роз’яснень щодо вищевказаної вимоги тендерної документації. В тому числі Учасник ТОВ «ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ» не оскаржував умови закупівлі, і більше того, поданням цінової пропозиції Учасник підтвердив згоду з умовами тендерної документації (файл «1 Цінова пропозиція»).
27.03.2025р пропозиція Учасника ТОВ «ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ» потрапила на кваліфікацію. 02.04.2025р Замовником на сайті закупівлі було оприлюднено Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (файл «вимога 24 години»): «Перелік виявлених невідповідностей: у складі пропозиції відсутні сертифікати походження товарів для витратних матеріалів, або для сировини, яка використовується у виробництві витратних матеріалів, які повинні бути видані уповноваженою установою виробника. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: пункт «Вимоги до Учасника» Додатку № 2 до тендерної документації. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 1. сертифікати походження товарів для витратних матеріалів (таких як тонери, фото-циліндри, очищувальні та дозуючі леза, вали магнітні та первинного заряду, чіпи для картриджів), або для сировини, яка використовується у виробництві витратних матеріалів, які повинні бути видані уповноваженою установою виробника.
Кінцева дата та час усунення невідповідностей: 02-04-25, 15:38:58»
02.02.2025р ТОВ «ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ» опублікував документи (файл «митні декларації Учасника» та «20 Довідка про сертифікати походження витратних матеріалів»), в яких вказано нібито що для підтвердження країни походження товару (зокрема витратних матеріалів, що будуть використовуватись для надання послуг, що є предметом закупівлі) необхідна наявність одного з документів, що підтверджують країну походження товарів, про які йдеться у статті 41 Митного кодексу, або інших документів про походження товарів, визначених міжнародними угодами про вільну торгівлю.
Проте Замовником в тендерній пропозиції було чітко визначено перелік документів, які Учасники мають надати для підтвердження відповідності пропозиції технічним умовам. ТОВ «ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ» по-своєму трактував формулювання тендерних вимог, надав документи, які не мають жодного відношення до вказаних в тендерній документації сертифікатів походження товарів для витратних матеріалів. Отже, ТОВ «ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ» не виправив, вказані у повідомленні невідповідності.
Проте 03.04.2025р Замовником прийнято рішення про визначення Учасника ТОВ «ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ» переможцем Закупівлі.
Зауважуємо, що питання документального підтвердження країни походження товару досить актуальне для Замовників. Адже саме цю інформацію замовник зазначає під час оприлюднення звіту про виконання договору про закупівлю. Також на законодавчому рівні закріплено обмеження щодо закупівель за бюджетні кошти товарів з певних країн – російської федерації, республіки білорусь, ісламської республіки іран. Замовник має бути впевненим, що не отримає товари, походженням саме із вищевказаних країн. Крім того, для закупівлі товарів з певних країн не потрібно підтвердження ступеню локалізації. Це означає, що замовникам вкрай необхідно орієнтуватися, за допомогою яких документів перевірити країну походження товару.
Країні походження товару присвячений цілий Розділ ІІ Митного кодексу України (далі – МКУ). Відповідно до частин 2 та 3 статті 36 МКУ країною походження товару вважається країна, в якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених МКУ. Під країною походження товару можуть розумітися група країн, митні союзи країн, регіон чи частина країни, якщо є необхідність їх виділення з метою визначення походження товару.
Стаття 43 МКУ встановлює перелік документів, які підтверджують країну походження товару. До них відносяться зокрема і Сертифікат про походження товару — це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом даної країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару.
Роботи з визначення країни походження товарів/послуг, а також оформлення та засвідчення сертифікатів походження на товари/послуги виконуються Торгово-промисловою палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами згідно із Законом України «Про торгово-промислові палати в Україні» (№671/97-ВР від 02.12.97).
Інформація про країну походження товару потрібна замовникам, зокрема, для:
1) дотримання норм законодавства щодо заборони ввезення на територію України товарів з певних країн (наприклад, росії та білорусі);
2) підтвердження якості, надійності, законності торгових марок/виробників, запчастин які використовуватиме при наданні послуг Замовнику
3) оприлюднення звіту про виконання договору про закупівлю;
4) використання винятків щодо застосування норми щодо локалізації виробництва.
Отже, для того, щоб визначити країну походження товару, замовник може встановити в документації закупівлі відповідні вимоги до учасника. Чим Замовник і скористався в даній закупівлі, посилаючись на ч.3 ст.22 Закону, де вказано що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Учасником ТОВ «В.М.» у складі тендерної пропозиції надано сертифікати походження витратних матеріалів, додаємо файл «Сертифікати походження (витратні)» для ознайомлення і порівняння комітетом як повинен виглядати вказаний у вимогах тендерної документації документ.
Учасник ТОВ «ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ» порушив вимоги тендерної документації, не надавши вказаний в тендерній документації сертифікат, для підтвердження країни походження витратних матеріалів, які Учасник планував використовувати під час надання послуг.
Замовником неправомірно було визначено переможцем Учасника, адже його пропозиція не відповідає технічним вимогам предмета закупівлі.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року, - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов'язати Замовника скасувати рішення, оформлене Протокольним рішенням від 03.04.2025р, яким Учасника ТОВ «ТЕХПРАЙМ ДІДЖИТАЛ» визначено переможцем Закупівлі.