-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А-95 та Дизельне паливо Євро5 (талони)
відповідний код – 09132000-3, 09134200-9. Замовник підтверджує, що є суб’єктом, на якого поширюється дія Постанови Кабінету Міністрів України № 178 від 02 березня 2022 року «Про деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» (надалі - Постанова) та підтверджує, що постачання товарів за цим Договором необхідне Покупцю з метою виконання ним відповідних мобілізаційних завдань в умовах воєнного стану, а також те, що до припинення чи скасування воєнного стану операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту Покупця нафтопродуктами у рамках виконання умов цього Договору обкладаються податком на додану вартість за нульовою ставкою.
Завершена
3 000 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Період оскарження:
18.03.2025 15:42 - 11.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Номер:
5a47623aab9f409fa1097c4dc1fc55b5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-18-011394-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-03-18-011394-a, затвердженій Рішенням уповноваженої особи замовника (Головного управління Національної поліції в Рівненській області), (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними.
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 4 до тендерної документації учасник.docx 19.03.2025 16:11
- Договір з ПАТ УКРНАФТА.pdf 19.03.2025 16:11
- Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі).docx 19.03.2025 16:11
- Документи якості А-95.pdf 19.03.2025 16:11
- Документи якості ДП.pdf 19.03.2025 16:11
- Тендерна документація.docx 19.03.2025 16:11
- sign.p7s 19.03.2025 16:12
- рішення від 24.03.2025 № 4482.pdf 24.03.2025 14:38
- Інформація про резолютивну частину рішення від 31.03.2025 №4978.pdf 01.04.2025 12:17
- рішення від 31.03.2025 № 4978.pdf 03.04.2025 11:16
- Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі) (UA-2023-11-24-015627-a).docx 26.03.2025 16:18
- 15. Сертифікати, паспорти, декларації ДП (UA-2023-11-24-015627-a).pdf 26.03.2025 16:18
- Додаток 4 до тендерної документації учасник.docx 26.03.2025 16:18
- Інформація на АМКУ.pdf 26.03.2025 16:18
- Інформація на АМКУ.docx 26.03.2025 16:18
- Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі) зі змінами.docx 03.04.2025 14:53
- протокол внесення змін за рішенням АМКУ.pdf 03.04.2025 14:53
- Тендерна документація зі змінами.docx 09.04.2025 09:47
- протокол внесення змін АМКУ.pdf 09.04.2025 09:47
- Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі) зі змінами.docx 09.04.2025 09:47
- Оголошення зі змінами.docx 09.04.2025 09:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.03.2025 16:34
Дата розгляду скарги:
31.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.03.2025 14:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.04.2025 11:16
Дата виконання рішення Замовником:
09.04.2025 09:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення виконано.
Внесені зміни в документи та такі зміни опубліковані з описом змін:
Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі) зі змінами – на 2 арк. в 1 прим.;
Оголошення зі змінами – на 2 арк. в 1 прим.;
Тендерна документація зі змінами - на 22 арк. в 1 прим.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
dcb067fa92f9485ba5eb8c5dccbff32a
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-03-18-011394-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-03-18-011394-a, оголошеній Головним управлінням Національної поліції в Рівненській області (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-03-18-011394-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено вимоги до документів якості товару, які обмежують конкуренцію.
2. Встановлено вимоги до якості товару, які неможливо виконати.
3. Встановлено вимоги до партнерських договорів.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зазначити наступне.
1. Щодо вимог до документів якості товару.
Відповідно до умов Додатку № 2 до Тендерної документації, «Якість товару повинна відповідати діючим в Україні Держстандартам та ТУ підприємства виробника і підтверджуватись відповідними документами».
Зі змісту зазначеної умови вбачається, що Замовник вимагає, щоб якість товару відповідала не лише діючим в Україні Держстандартам, а одночасно і ТУ (технічним умовам) підприємства виробника, що має бути підтверджено відповідними документами.
Однак, відповідно до вимог пункту 4.1. Стандарту організації України «Технічні умови України. Настанови щодо типової побудови, викладення, оформлення, позначення, прийняття та надання чинності» (СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016), затвердженого Наказом Державного підприємства «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації і захисту прав споживачів» (ДП «Укрметртестстандарт») від 13.01.2016 № 003, технічні умови — нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги.
При цьому, згідно з вимогами пункту 4.3. СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, технічні умови розробляються:
- якщо їх розроблення передбачено законодавством або вони необхідні для забезпечення виконання вимог законодавства;
- за відсутності національних та (або) міждержавних стандартів на розроблювану продукцію або за необхідності конкретизації їхніх вимог;
- за необхідності доповнення та (або) посилення вимог чинних національних та (або) міждержавних стандартів на цю продукцію.
Вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), а також розробленими з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні євро. Технічні умови», ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне євро. Технічні умови».
Законодавство, в т.ч., зазначені Технічний регламент та ДСТУ, не передбачають та не встановлюють необхідності розроблення технічних умов підприємства виробника на бензин та дизельне паливо, які є предметом закупівлі.
Зазначені Технічний регламент та ДСТУ формують національні стандарти на бензин та дизельне паливо, які є предметом закупівлі, та встановлюють чіткі та обов’язкові вимоги до них.
Враховуючи наведене, а також згідно з вимогами СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, потреба у розробленні технічних умов підприємства виробника бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, відсутня.
Під час участі у закупівлі UA-2025-03-18-011394-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати бензин та дизельне паливо виробництва АТ «УКРТАТНАФТА». Якість зазначених товарів підтверджена відповідними документами якості, передбаченими Технічним регламентом (паспортами якості та деклараціями про відповідність). Крім того, зазначені товари пройшли процедуру оцінки відповідності вимогам Технічного регламенту та отримали сертифікати відповідності, передбачені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Разом з цим, підприємство виробник зазначеного бензину та дизельного палива (АТ «УКРТАТНАФТА») не здійснювало розроблення технічних умов на зазначені товари, оскільки відповідно до вимог чинного законодавства, не зобов’язане робити це.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не можуть бути надані документи, які підтверджують відповідність якості запропонованого товару саме ТУ підприємства виробника.
За таких умов, тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що відповідає умовам Тендерної документації.
2. Щодо вимог до якості товару.
Відповідно до умов Додатку № 2 до Тендерної документації, «Дизельне паливо повинно відповідати ДСТУ 7688:2015 “Паливо дизельне Євро.” […]».
Аналогічна умова міститься у пункті 13 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 4 до Тендерної документації.
З цього приводу слід зауважити, що вказаного Замовником ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро» - не існує. Отже, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не зможе надати документи, які підтверджують відповідність запропонованого дизельного палива зазначеному ДСТУ.
Натомість, наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 28.05.2015 № 45 «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, національних стандартів України, скасування нормативних документів України та міждержавних стандартів в Україні» затверджено інший ДСТУ, який встановлює вимоги до дизельного палива, яке є предметом закупівлі, а саме: ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має передбачені законодавством документи, які підтверджують відповідність якості дизельного палива вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Однак, за таких умов, тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що відповідає умовам Тендерної документації.
3. Щодо вимог до партнерських договорів.
Відповідно до умов пункту 10 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 4 до Тендерної документації, «Якщо Учасник пропонує партнерські АЗС то надати скановану копію партнерського договору/договорів. Копії документів мають бути складені відповідно правил діловодства. Партнерський договір/договори за своїм змістом МАЄ ПЕРЕДБАЧАТИ ОТОВАРЮВАННЯ ТАЛОНІВ УЧАСНИКА В НЕЗАЛЕЖНОСТІ ВІД СТАНУ ВЗАЄМОРОЗРАХУНКІВ СТОРІН ПАРТНЕРСЬКОГО ДОГОВОРУ/ДОГОВОРІВ, ПРОТЯГОМ НЕ МЕНШЕ 3 МІСЯЦІВ ВІД ДАТИ ВИДАЧІ ТАЛОНІВ НА ПАЛЬНЕ ПАРТНЕРОМ-УЧАСНИКОМ ТОРГІВ».
Зі змісту зазначеної умови вбачається, що тендерні пропозиції, подані учасниками, які пропонуватимуть партнерські АЗС, та відповідні партнерські договори яких НЕ передбачатимуть «отоварювання талонів учасника в незалежності від стану взаєморозрахунків сторін партнерського договору/договорів, протягом не менше 3 місяців від дати видачі талонів на пальне партнером-учасником торгів», будуть відхилені Замовником як такі, що не відповідають умовам Тендерної документації.
З цього приводу слід зауважити, що встановлення Замовником такої умови є протиправним. Так, відповідно до вимог статті 42 Конституції України, кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.
Статтею 43 Господарського Кодексу України встановлено, що підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом.
Згідно з положеннями статті 3 Цивільного Кодексу України, до загальних засад цивільного законодавства належить, зокрема, свобода підприємницької діяльності, яка не заборонена законом.
Статтею 6 Господарського Кодексу України встановлена заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини.
Згідно з вимогами частини 4 статті 179 Господарського Кодексу України, при укладенні господарських договорів СТОРОНИ можуть визначати зміст договору на основі вільного волевиявлення, коли СТОРОНИ мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству.
Під час участі у закупівлі UA-2025-03-18-011394-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати, зокрема, партнерські АЗС «UKRNAFTA». Використання таких АЗС здійснюється на підставі Договору від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР, укладеного з ПАТ «УКРНАФТА».
Відповідно до умов пункту 1.3. зазначеного Договору, «Бланк-дозволу (талон) – паперовий бланки, який є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, містять обов’язкові реквізити та мають визначені ступені захисту, вказані в Додатку №2, що посвідчують право ПОКУПЦЯ та/або пред’явника бланку-дозволу на одержання певної кількості та певної марки товару на АЗС […]».
Згідно з умовами пункту 4.1.1. зазначеного Договору, Постачальник зобов’язаний «Поставляти Товари через АЗС по факту пред’явлення ПОКУПЦЕМ (фактичним держателем) бланків-дозволу в разі виконання ПОКУПЦЕМ зобов’язань, визначених даним Договором».
Відповідно до пункту 11.1. зазначеного Договору, «Договір набуває чинності з 01 лютого 2025 року та діє до 31 грудня 2025 року включно, а в частині розрахунків – до повного виконання».
Зазначений Договір складений з урахуванням вимог чинного законодавства та регулює відносини ПАТ «УКРНАФТА» (як постачальника) з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (як покупця). Дія зазначеного Договору не поширюється на господарські відносини, які виникають між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та третіми особами (замовниками), які регулюються іншими договорами, які укладаються між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та такими третіми особами.
Разом з цим, зазначений Договір не містить умов, які передбачають «отоварювання талонів учасника в незалежності від стану взаєморозрахунків сторін партнерського договору/договорів, протягом не менше 3 місяців від дати видачі талонів на пальне партнером-учасником торгів».
Звертаємо увагу, що Замовник НЕ Є СТОРОНОЮ партнерського договору від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР, укладеного між ПАТ «УКРНАФТА» та ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ». Відтак, з урахуванням наведених вище положень Цивільного та Господарського кодексів України, Замовник не має права впливати на зміст та умови такого Договору.
Відносини щодо постачання палива, які виникатимуть між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та Замовником (в т.ч., щодо ціни та строку постачання товарів, прав, обов’язків та відповідальності сторін), будуть регулюватися відповідними договором, який буде укладено за результатами здійснення закупівлі UA-2025-03-18-011394-a.
При цьому, Закон України «Про публічні закупівлі», як і Цивільний та Господарський кодекси України, не дає Замовнику повноважень встановлювати умови, на яких учасник процедури закупівлі (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») має здійснювати відносини з третіми особами.
Однак, за таких умов, тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що відповідає умовам Тендерної документації.
Отже, зазначені умови тендерної документації суперечать принципам здійснення закупівель, встановленим частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частина 4 Закону забороняє замовнику встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Такі вимоги є безпідставними та протиправними.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-03-18-011394-a.
2. Додаток 2 до тендерної документації.
3. Додаток 4 до тендерної документації.
4. Документи якості на бензин автомобільний А-95.
5. Документи якості на дизельне паливо.
6. Договір з ПАТ «УКРНАФТА».
1. Встановлено вимоги до документів якості товару, які обмежують конкуренцію.
2. Встановлено вимоги до якості товару, які неможливо виконати.
3. Встановлено вимоги до партнерських договорів.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зазначити наступне.
1. Щодо вимог до документів якості товару.
Відповідно до умов Додатку № 2 до Тендерної документації, «Якість товару повинна відповідати діючим в Україні Держстандартам та ТУ підприємства виробника і підтверджуватись відповідними документами».
Зі змісту зазначеної умови вбачається, що Замовник вимагає, щоб якість товару відповідала не лише діючим в Україні Держстандартам, а одночасно і ТУ (технічним умовам) підприємства виробника, що має бути підтверджено відповідними документами.
Однак, відповідно до вимог пункту 4.1. Стандарту організації України «Технічні умови України. Настанови щодо типової побудови, викладення, оформлення, позначення, прийняття та надання чинності» (СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016), затвердженого Наказом Державного підприємства «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації і захисту прав споживачів» (ДП «Укрметртестстандарт») від 13.01.2016 № 003, технічні умови — нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги.
При цьому, згідно з вимогами пункту 4.3. СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, технічні умови розробляються:
- якщо їх розроблення передбачено законодавством або вони необхідні для забезпечення виконання вимог законодавства;
- за відсутності національних та (або) міждержавних стандартів на розроблювану продукцію або за необхідності конкретизації їхніх вимог;
- за необхідності доповнення та (або) посилення вимог чинних національних та (або) міждержавних стандартів на цю продукцію.
Вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), а також розробленими з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні євро. Технічні умови», ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне євро. Технічні умови».
Законодавство, в т.ч., зазначені Технічний регламент та ДСТУ, не передбачають та не встановлюють необхідності розроблення технічних умов підприємства виробника на бензин та дизельне паливо, які є предметом закупівлі.
Зазначені Технічний регламент та ДСТУ формують національні стандарти на бензин та дизельне паливо, які є предметом закупівлі, та встановлюють чіткі та обов’язкові вимоги до них.
Враховуючи наведене, а також згідно з вимогами СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, потреба у розробленні технічних умов підприємства виробника бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, відсутня.
Під час участі у закупівлі UA-2025-03-18-011394-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати бензин та дизельне паливо виробництва АТ «УКРТАТНАФТА». Якість зазначених товарів підтверджена відповідними документами якості, передбаченими Технічним регламентом (паспортами якості та деклараціями про відповідність). Крім того, зазначені товари пройшли процедуру оцінки відповідності вимогам Технічного регламенту та отримали сертифікати відповідності, передбачені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Разом з цим, підприємство виробник зазначеного бензину та дизельного палива (АТ «УКРТАТНАФТА») не здійснювало розроблення технічних умов на зазначені товари, оскільки відповідно до вимог чинного законодавства, не зобов’язане робити це.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не можуть бути надані документи, які підтверджують відповідність якості запропонованого товару саме ТУ підприємства виробника.
За таких умов, тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що відповідає умовам Тендерної документації.
2. Щодо вимог до якості товару.
Відповідно до умов Додатку № 2 до Тендерної документації, «Дизельне паливо повинно відповідати ДСТУ 7688:2015 “Паливо дизельне Євро.” […]».
Аналогічна умова міститься у пункті 13 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 4 до Тендерної документації.
З цього приводу слід зауважити, що вказаного Замовником ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро» - не існує. Отже, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не зможе надати документи, які підтверджують відповідність запропонованого дизельного палива зазначеному ДСТУ.
Натомість, наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 28.05.2015 № 45 «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, національних стандартів України, скасування нормативних документів України та міждержавних стандартів в Україні» затверджено інший ДСТУ, який встановлює вимоги до дизельного палива, яке є предметом закупівлі, а саме: ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має передбачені законодавством документи, які підтверджують відповідність якості дизельного палива вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Однак, за таких умов, тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що відповідає умовам Тендерної документації.
3. Щодо вимог до партнерських договорів.
Відповідно до умов пункту 10 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 4 до Тендерної документації, «Якщо Учасник пропонує партнерські АЗС то надати скановану копію партнерського договору/договорів. Копії документів мають бути складені відповідно правил діловодства. Партнерський договір/договори за своїм змістом МАЄ ПЕРЕДБАЧАТИ ОТОВАРЮВАННЯ ТАЛОНІВ УЧАСНИКА В НЕЗАЛЕЖНОСТІ ВІД СТАНУ ВЗАЄМОРОЗРАХУНКІВ СТОРІН ПАРТНЕРСЬКОГО ДОГОВОРУ/ДОГОВОРІВ, ПРОТЯГОМ НЕ МЕНШЕ 3 МІСЯЦІВ ВІД ДАТИ ВИДАЧІ ТАЛОНІВ НА ПАЛЬНЕ ПАРТНЕРОМ-УЧАСНИКОМ ТОРГІВ».
Зі змісту зазначеної умови вбачається, що тендерні пропозиції, подані учасниками, які пропонуватимуть партнерські АЗС, та відповідні партнерські договори яких НЕ передбачатимуть «отоварювання талонів учасника в незалежності від стану взаєморозрахунків сторін партнерського договору/договорів, протягом не менше 3 місяців від дати видачі талонів на пальне партнером-учасником торгів», будуть відхилені Замовником як такі, що не відповідають умовам Тендерної документації.
З цього приводу слід зауважити, що встановлення Замовником такої умови є протиправним. Так, відповідно до вимог статті 42 Конституції України, кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.
Статтею 43 Господарського Кодексу України встановлено, що підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом.
Згідно з положеннями статті 3 Цивільного Кодексу України, до загальних засад цивільного законодавства належить, зокрема, свобода підприємницької діяльності, яка не заборонена законом.
Статтею 6 Господарського Кодексу України встановлена заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини.
Згідно з вимогами частини 4 статті 179 Господарського Кодексу України, при укладенні господарських договорів СТОРОНИ можуть визначати зміст договору на основі вільного волевиявлення, коли СТОРОНИ мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству.
Під час участі у закупівлі UA-2025-03-18-011394-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати, зокрема, партнерські АЗС «UKRNAFTA». Використання таких АЗС здійснюється на підставі Договору від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР, укладеного з ПАТ «УКРНАФТА».
Відповідно до умов пункту 1.3. зазначеного Договору, «Бланк-дозволу (талон) – паперовий бланки, який є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, містять обов’язкові реквізити та мають визначені ступені захисту, вказані в Додатку №2, що посвідчують право ПОКУПЦЯ та/або пред’явника бланку-дозволу на одержання певної кількості та певної марки товару на АЗС […]».
Згідно з умовами пункту 4.1.1. зазначеного Договору, Постачальник зобов’язаний «Поставляти Товари через АЗС по факту пред’явлення ПОКУПЦЕМ (фактичним держателем) бланків-дозволу в разі виконання ПОКУПЦЕМ зобов’язань, визначених даним Договором».
Відповідно до пункту 11.1. зазначеного Договору, «Договір набуває чинності з 01 лютого 2025 року та діє до 31 грудня 2025 року включно, а в частині розрахунків – до повного виконання».
Зазначений Договір складений з урахуванням вимог чинного законодавства та регулює відносини ПАТ «УКРНАФТА» (як постачальника) з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (як покупця). Дія зазначеного Договору не поширюється на господарські відносини, які виникають між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та третіми особами (замовниками), які регулюються іншими договорами, які укладаються між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та такими третіми особами.
Разом з цим, зазначений Договір не містить умов, які передбачають «отоварювання талонів учасника в незалежності від стану взаєморозрахунків сторін партнерського договору/договорів, протягом не менше 3 місяців від дати видачі талонів на пальне партнером-учасником торгів».
Звертаємо увагу, що Замовник НЕ Є СТОРОНОЮ партнерського договору від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР, укладеного між ПАТ «УКРНАФТА» та ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ». Відтак, з урахуванням наведених вище положень Цивільного та Господарського кодексів України, Замовник не має права впливати на зміст та умови такого Договору.
Відносини щодо постачання палива, які виникатимуть між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та Замовником (в т.ч., щодо ціни та строку постачання товарів, прав, обов’язків та відповідальності сторін), будуть регулюватися відповідними договором, який буде укладено за результатами здійснення закупівлі UA-2025-03-18-011394-a.
При цьому, Закон України «Про публічні закупівлі», як і Цивільний та Господарський кодекси України, не дає Замовнику повноважень встановлювати умови, на яких учасник процедури закупівлі (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») має здійснювати відносини з третіми особами.
Однак, за таких умов, тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що відповідає умовам Тендерної документації.
Отже, зазначені умови тендерної документації суперечать принципам здійснення закупівель, встановленим частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частина 4 Закону забороняє замовнику встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Такі вимоги є безпідставними та протиправними.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-03-18-011394-a.
2. Додаток 2 до тендерної документації.
3. Додаток 4 до тендерної документації.
4. Документи якості на бензин автомобільний А-95.
5. Документи якості на дизельне паливо.
6. Договір з ПАТ «УКРНАФТА».
×
-
Назва доказу:
Договір з ПАТ «УКРНАФТА».
-
Повʼязаний документ:
Договір з ПАТ УКРНАФТА.pdf
-
-
Назва доказу:
Назва доказу: Документи якості на дизельне паливо.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості ДП.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на бензин автомобільний А-95.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості А-95.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 4 до тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 до тендерної документації учасник.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі).docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-03-18-011394-a.
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-03-18-011394-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.