• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Папір офсетний формату 64*90см білий

Завершена

222 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 110.00 UAH
Період оскарження: 18.03.2025 15:32 - 23.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.) Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей). Київський національний університет імені Тараса Шевченка (код ЄДРПОУ 02070944) (далі – Замовник) від 14 березня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Папір офсетний формату 64*90см білий» за кодом ДК 021:2015:22990000-6: Газетний папір, папір ручного виготовлення та інший некрейдований папір або картон для графічних цілей. Фактичні обставини ТОВ «НАШ ПАПІР ПЛЮС» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції. Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 26 березня 2025 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники: Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція ТОВ “НАШ ПАПІР ПЛЮС” (далі - Скаржник) 167 559,00 UAH з ПДВ 167 559,00 UAH з ПДВ Товариство з обмеженою відповідальністю «БУМВЕСТ» 194 400,00 UAH з ПДВ 194 400,00 UAH з ПДВ Учасник - Скаржник запропонував ціну «167 559,00 грн. з пдв.» під час аукціону для послуг за ДК 021:2015:22990000-6: Газетний папір, папір ручного виготовлення та інший некрейдований папір або картон для графічних цілей, чим його пропозиція зберігає більше 25% кошторису Замовника. 31 березня 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 1) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення відсутністю «про усунення таких невідповідностей відсутній документ:- Аналогічний договір по коду ДК предмета даної закупівлі; -Довідка "Захист довкілля"Аналогічний договір по коду ДК предмета даної закупівлі -Довідка "Захист довкілля".» - Скаржник не погоджується із даними твердженнями протоколу, про що детально в пункті 1 скарги. Також Замовник надав незаконну вимогу про усунення невідповідностей в порядку 24 годин до Скаржника (із вимог, що належно виконані тендерної пропозиції, а також із вимогою про надання документів, що не вимагались тендерною документацією) про що детально в пункті 2 Скарги. Скаржник, ТОВ«НАШ ПАПІР ПЛЮС», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке: 1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:

Номер: 2ea3c4e939ef4b259b18808f35e61561
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-18-011041-a.c1
Назва: СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.) Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей). Київський національний університет імені Тараса Шевченка (код ЄДРПОУ 02070944) (далі – Замовник) від 14 березня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Папір офсетний формату 64*90см білий» за кодом ДК 021:2015:22990000-6: Газетний папір, папір ручного виготовлення та інший некрейдований папір або картон для графічних цілей. Фактичні обставини ТОВ «НАШ ПАПІР ПЛЮС» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції. Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 26 березня 2025 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники: Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція ТОВ “НАШ ПАПІР ПЛЮС” (далі - Скаржник) 167 559,00 UAH з ПДВ 167 559,00 UAH з ПДВ Товариство з обмеженою відповідальністю «БУМВЕСТ» 194 400,00 UAH з ПДВ 194 400,00 UAH з ПДВ Учасник - Скаржник запропонував ціну «167 559,00 грн. з пдв.» під час аукціону для послуг за ДК 021:2015:22990000-6: Газетний папір, папір ручного виготовлення та інший некрейдований папір або картон для графічних цілей, чим його пропозиція зберігає більше 25% кошторису Замовника. 31 березня 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 1) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення відсутністю «про усунення таких невідповідностей відсутній документ:- Аналогічний договір по коду ДК предмета даної закупівлі; -Довідка "Захист довкілля"Аналогічний договір по коду ДК предмета даної закупівлі -Довідка "Захист довкілля".» - Скаржник не погоджується із даними твердженнями протоколу, про що детально в пункті 1 скарги. Також Замовник надав незаконну вимогу про усунення невідповідностей в порядку 24 годин до Скаржника (із вимог, що належно виконані тендерної пропозиції, а також із вимогою про надання документів, що не вимагались тендерною документацією) про що детально в пункті 2 Скарги. Скаржник, ТОВ«НАШ ПАПІР ПЛЮС», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке: 1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Скарга:
Дата розгляду скарги: 14.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.04.2025 15:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.04.2025 17:02
Дата виконання рішення Замовником: 21.04.2025 12:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ замовником виконане
Автор: ТОВ "НАШ ПАПІР ПЛЮС", Андрій Торбенко +380952680669, +380443628252, +380445246699, +380445937540 andriy@nashpapir.com.ua http://nashpapir.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5ebf57468dba4d328fab0ff50fc45f39
Заголовок пункту скарги: Щодо виконання вимог тендерної документації в частині наявності аналогічно досвіду:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).

Київський національний університет імені Тараса Шевченка (код ЄДРПОУ 02070944) (далі – Замовник) від 14 березня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Папір офсетний формату 64*90см білий» за кодом ДК 021:2015:22990000-6: Газетний папір, папір ручного виготовлення та інший некрейдований папір або картон для графічних цілей.

Фактичні обставини
ТОВ «НАШ ПАПІР ПЛЮС» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 26 березня 2025 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ “НАШ ПАПІР ПЛЮС” (далі - Скаржник) 167 559,00 UAH з ПДВ 167 559,00 UAH з ПДВ
Товариство з обмеженою відповідальністю «БУМВЕСТ» 194 400,00 UAH з ПДВ 194 400,00 UAH з ПДВ
Учасник - Скаржник запропонував ціну «167 559,00 грн. з пдв.» під час аукціону для послуг за ДК 021:2015:22990000-6: Газетний папір, папір ручного виготовлення та інший некрейдований папір або картон для графічних цілей, чим його пропозиція зберігає більше 25% кошторису Замовника.
31 березня 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 1) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення відсутністю «про усунення таких невідповідностей відсутній документ:- Аналогічний договір по коду ДК предмета даної закупівлі; -Довідка "Захист довкілля"Аналогічний договір по коду ДК предмета даної закупівлі -Довідка "Захист довкілля".» - Скаржник не погоджується із даними твердженнями протоколу, про що детально в пункті 1 скарги.
Також Замовник надав незаконну вимогу про усунення невідповідностей в порядку 24 годин до Скаржника (із вимог, що належно виконані тендерної пропозиції, а також із вимогою про надання документів, що не вимагались тендерною документацією) про що детально в пункті 2 Скарги.
Скаржник, ТОВ«НАШ ПАПІР ПЛЮС», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:

1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:

Протокол № 1 від 31 березня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин 2, 12, 16 абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону визначено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації шляхом застосування електронного аукціону.
Відповідно до частини 9 статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Згідно з частиною 10 статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
В ході розгляду замовником тендерної пропозиції Учасника №1 Товариство з обмеженою відповідальністю «НАШ ПАПІР ПЛЮС » код за ЄДРПОУ 40828948,сума пропозиції 167 559 грн з ПДВ ( Сто шістдесят сім тисяч п'ятсот п'ятдесят дев'ять гривень 00 копійок ), у відкритих торгах з особливостями на закупівлю за кодом ДК 021:2015 CPV 22990000-6 Газетний папір, папір ручного виготовлення та інший некрейдований папір або картон для графічних цілей (ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-18-011041-a ) на відповідність вимогам тендерної документації були встановлені невідповідності та підстави для відхилення тендерної пропозиції, а саме :
1. У складі тендерної пропозиції Учасника №1 після надання 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції не виправив не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей відсутній документ:
- Аналогічний договір по коду ДК предмета даної закупівлі
-Довідка "Захист довкілля".

Тендерна пропозиція учасника №1 не відповідає умовам та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 та ст 31 Закону за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник відхиляє тендерну пропозицію Учасника №1 Товариство з обмеженою відповідальністю «НАШ ПАПІР ПЛЮС » код за ЄДРПОУ 40828948,сума пропозиції 167 559 грн з ПДВ ( Сто шістдесят сім тисяч п'ятсот п'ятдесят дев'ять гривень 00 копійок )
Щодо другого питання:
На виконання вимог Закону з урахуванням Особливостей необхідно оприлюднити в електронній системі закупівель рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції Учасника №1 Товариство з обмеженою відповідальністю «НАШ ПАПІР ПЛЮС»"
ВИРІШИВ:
1. Відхилити тендерну пропозицію Учасника №1 Товариство з обмеженою відповідальністю «НАШ ПАПІР ПЛЮС » код за ЄДРПОУ 40828948,сума пропозиції 167 559 грн з ПДВ ( Сто шістдесят сім тисяч п'ятсот п'ятдесят дев'ять гривень 00 копійок ) відповідно до чинного законодавства України у сфері здійснення публічних закупівель.

2. Оприлюднити в електронній системі закупівель рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника та перейти до розгляду тендерної пропозиції наступного учасника, пропозиція, якого визнана електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною ..»

Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:

1.1 Щодо неналежного оформлення протоколу про відхилення Скаржника:
Відповідно до пункту 46 Особливостей встановлено, що Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Тобто Замовник зобов’язаний протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднити в електронній системі закупівель інформацію про відхилення тендерної пропозиції. В цій інформації має бути чітко зазначено підстави відхилення з посиланням на відповідні положення Особливостей здійснення закупівель та конкретні вимоги тендерної документації, яким не відповідає тендерна пропозиція або учасник. При цьому необхідно детально пояснити, у чому саме полягає така невідповідність. Оприлюднена інформація автоматично надсилається учаснику або переможцю, тендерна пропозиція якого була відхилена, через електронну систему закупівель, що Замовником не було виконано.

Замовник у протоколі не зазначив посилання на вимогу тендерної документації яка не виконана або виконана неналежним чином.
-Твердження протоколу про те, що Скаржник не надав аналогічний договір відповідно до коду ДК предмета закупівлі, не відповідає дійсності. Скаржник у складі своєї тендерної пропозиції надав належний договір, який підтверджує наявність аналогічного досвіду у відповідності до предмета закупівлі.
Згідно з вимогами тендерної документації, Скаржник повністю виконав вимогу щодо надання документа, що підтверджує наявність аналогічного досвіду. Договір, наданий Скаржником, відповідає умовам тендерної документації та містить всі необхідні дані, що підтверджують виконання аналогічних закупівельних зобов'язань, зокрема в рамках закупівлі товару, що відповідає коду ДК предмета закупівлі.
Протокол про відхилення тендерної пропозиції є незаконним з низки причин, зокрема через те, що вимога надання довідки "Захист довкілля" в повідомленні про усунення невідповідностей в порядку 24 годин, яка стала підставою для відхилення, не була передбачена тендерною документацією. Відповідно до пункту 46 Особливостей здійснення публічних закупівель, замовник має право вимагати тільки ті документи, які чітко зазначені в тендерній документації, і не може додавати нові вимоги під час розгляду тендерних пропозицій.
-Тендерна документація, на основі якої учасник подавав свою пропозицію, не включала вимогу про надання довідки «Захист довкілля». Ця вимога була штучно створена замовником на етапі перевірки тендерних пропозицій і була зазначена тільки в повідомленні, яке замовник направив учаснику про необхідність усунення невідповідностей у складі його тендерної пропозиції. Це свідчить про порушення принципів законності та справедливості, оскільки учасник не міг передбачити таку вимогу на етапі подачі тендерної пропозиції.

Крім того, замовник не надав Скаржнику чітке посилання на відповідні положення тендерної документації або законодавства, яке б обґрунтовувало необхідність надання саме цієї довідки. Це порушує вимоги пункту 46 Особливостей, який зобов'язує замовника чітко зазначати в протоколі відхилення конкретні документи або вимоги, які не були виконані, а також детально пояснювати, у чому полягає така невідповідність. Відсутність таких пояснень у протоколі та зазначення вимоги, яка не була передбачена документацією, робить рішення про відхилення тендерної пропозиції неправомірним.

Таким чином, надана вимога про «Довідку захисту довкілля», як умова для виправлення невідповідностей, є штучно створеною замовником і не має законної підстави, оскільки вона не була включена в тендерну документацію, що робить протокол про відхилення незаконним, а також суперечить останньому абзацу пункту 44 Особливостей, який забороняє відхиляти пропозиції за відсутність документів, що НЕ передбачені Додатком «переліком документів учасника».

Відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАШ ПАПІР ПЛЮС» у процедурі закупівлі № UA-2025-03-18-011041-a є незаконним через порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України..
Формальне або безпідставне відхилення пропозиції учасника, який подав найбільш економічно вигідну пропозицію, також порушує принципи закупівель, зокрема щодо забезпечення добросовісної конкуренції. Такий підхід може свідчити про намір обмежити конкуренцію або неправомірно віддати перевагу іншому учаснику.
З огляду на зазначене, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАШ ПАПІР ПЛЮС» є незаконним та може бути оскарженим в відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник має право подати скаргу на дії замовника та вимагати скасування неправомірного рішення про відхилення його тендерної пропозиції.


1.2 Щодо виконання вимог тендерної документації в частині наявності аналогічно досвіду:

Умови документації закупівлі:
Відповідно Додатку 1 Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено, що учасник надає:
Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження
№ Вид кваліфікаційного критерію Документ (документи) на підтвердження відповідності
1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору*
*аналогічним договором є договір про закупівлю за будь-який період протягом останніх трьох років щодо постачання продукції, що відповідає коду ДК 021:2015 предмета даної закупівлі 22990000-6 - Газетний папір, папір ручного виготовлення та інший некрейдований папір або картон для графічних цілей Учасник повинен надати інформаційну довідку (форма довільна) про наявність досвіду виконання аналогічного договору (-ів).
Учасник повинен підтвердити інформацію, зазначену у довідці, надавши у складі тендерної пропозиції документи, що засвідчують виконання, указаного ним договору(-ів), а саме надати повну копію цього договору(-ів), документи, що підтверджують виконання договору(-ів) згідно його умов.
Скаржник – ТОВ «НАШ ПАПІР ПЛЮС» – у складі своєї тендерної пропозиції надав усі документи, передбачені Додатка 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Відповідно, відхилення його тендерної пропозиції є незаконним, оскільки відсутні обґрунтовані підстави для такого рішення на підставі пункту 44 Особливостей.
Зокрема, Скаржник у складі тендерної пропозиції подав ряд документів на підтвердження наявності аналогічного досвіду (додаються):
1. «Довідка про аналогічнтй договір.pdf»;

2. «Аналогічний договір + видаткова накладна.pdf».

Специфікація аналогічного договору із аналогічному предметом закупівлі.

Також у складі файлу «Аналогічний договір + видаткова накладна.pdf». надано видатку накладну підписану сторона договору для підтвердження виконання договору.
Скаржник, ТОВ «НАШ ПАПІР ПЛЮС», належним чином надав усі документи, які підтверджують наявність аналогічного досвіду виконання договору, відповідно до вимог тендерної документації. Зокрема, у складі його тендерної пропозиції були подані такі документи:
«Довідка про аналогічний договір.pdf» — документ, що містить підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору.
«Аналогічний договір + видаткова накладна.pdf» — договір, що підтверджує виконання поставок, а також видаткова накладна, підписана стороною договору, що підтверджує факт виконання зобов’язань.
Ці документи підтверджують виконання договору, що стосується постачання товару, аналогічного предмету закупівлі — офсетного паперу 70 г/м² формату 6490 см, що є папером офсетним білим, що відповідає предмету закупівлі, зазначеному в тендерній документації, а саме — **«Папір офсетний формату 6490 см білий»**. Цей товар також відповідає коду ДК 021:2015 — 22990000-6 (Газетний папір, папір ручного виготовлення та інший некрейдований папір або картон для графічних цілей).

Таким чином, Скаржник подав усі необхідні документи для підтвердження виконання аналогічного договору, які відповідають вимогам тендерної документації. Папір, зазначений в наданому договорі, має відповідність із предметом закупівлі за кодом ДК 021:2015, що робить надані документи абсолютно законними та відповідними вимогам документації.
Також варто зазначити, що тендерна документація не містила вимоги щодо вказівки прямо коду ДК в договорі. Зазначення коду ДК в самому договорі не є обов’язковим для підтвердження відповідності предмету закупівлі. В договорах між суб’єктами господарювання зазвичай не зазначаються коди ДК, оскільки вони використовуються в системах для класифікації товарів і послуг, але не є звичною практикою для контрактів між компаніями.
Таким чином, вимога замовника щодо того, що договір повинен містити саме код ДК, є дискримінаційною, оскільки вона надмірно обмежує коло учасників, які можуть надати відповідні документи, і суперечить практиці укладення договорів у бізнес-середовищі. Така вимога не передбачена тендерною документацією і створює штучні бар’єри для учасників, які виконали умови контракту, але не зазначили код ДК в договорі, що є абсолютно непотрібним і надмірним.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним, оскільки він належним чином надав усі документи для підтвердження наявності аналогічного досвіду, що відповідає вимогам тендерної документації. Відсутність коду ДК у договорі не може бути підставою для відхилення, оскільки це не є вимогою тендерної документації.
Відхилення із підстав документу, що не передбачений Додатком «із переліком документів учасника» є незаконним і суперечить вимогам останнього абзацу пункту 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 31 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Замовник, створюючи додаткові умови та вимоги на стадії перевірки тендерної документації, порушує основні принципи публічних закупівель, зокрема принципи відкритості, прозорості та недискримінації. Замість того, щоб чітко визначити всі вимоги на етапі публікації тендерної документації, замовник ставить додаткові вимоги після подання тендерних пропозицій, що створює дискримінаційний підхід до учасників. Учасники не могли передбачити ці вимоги, оскільки вони не були зазначені в початковій документації, що порушує принцип рівності всіх учасників. Такі дії призводять до ситуації, коли учасники закупівлі не мали можливості підготувати свої пропозиції відповідно до нових, несподіваних вимог, що є порушенням принципів добросовісної конкуренції та прозорості, що в свою чергу ставить під сумнів законність та справедливість самого процесу закупівлі.
Відповідно останнього абзацу пункту 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 31 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

Таким чином, у складі тендерної пропозиції Скаржника були надані всі документи, передбачені тендерною документацією, в тому числі договір на підтвердження наявності аналогічного досвіду за предметом закупівлі. Крім того, відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей, відсутність будь-яких інших документів, що не передбачені додатками до тендерної документації, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції, а тому вимога Замовника надати «Довідку захисту довкілля» в період 24 годин для усунення невідповідностей є безпідставною.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню, а його пропозиція має бути повторно розглянута відповідно до вимог законодавства.

2. Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі – Замовник надав 24 години усунення невідповідностей без наявний підстав та із повідомленням, що не відповідає вимогам законодавства:

Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження

Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в документах, які стосуються відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (у тому числі матеріально-технічної бази), він зобов’язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей.
Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником, замовник має зобов'язання розмістити повідомлення про усунення таких невідповідностей у електронній системі закупівель не пізніше ніж за два робочі дні до завершення строку розгляду тендерних пропозицій. Водночас, згідно з цією нормою, невідповідності в інформації та/або документах, що не призводять до зміни суті пропозиції, а саме — предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо, можуть бути усунені без внесення змін до змісту самої пропозиції.
Замовнику опублікував повідомлення для усунення невідповідностей Скаржника наступного змісту «Доброго дня! Прошу загрузити аналогічний договір по коду ДК предмета даної закупівлі . Також "Довідку захисту довкілля"».
Замовник опублікував повідомлення для усунення невідповідностей Скаржника наступного змісту: «Доброго дня! Прошу загрузити аналогічний договір по коду ДК предмета даної закупівлі. Також "Довідку захисту довкілля"». Це повідомлення не містить посилань на конкретні вимоги тендерної документації, що є порушенням норм законодавства.
Згідно з вимогами пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити перелік виявлених невідповідностей, посилання на вимоги тендерної документації, щодо яких виявлені ці невідповідності, а також перелік документів або інформації, які учасник повинен подати для усунення виявлених невідповідностей. Проте в даному повідомленні замовника відсутнє чітке посилання на конкретні вимоги тендерної документації, а також замовник не пояснив, в чому саме полягає невідповідність наданого аналогічного досвіду.
Першою помилкою є вимога щодо подачі «аналогічного договору», що нібито не було надано. Однак Скаржник у складі своєї тендерної пропозиції вже подав належний аналогічний договір, який підтверджує наявність необхідного досвіду для участі в даній закупівлі. Відсутність чіткої аргументації з боку замовника щодо невідповідності цього договору вимогам тендерної документації ставить під сумнів правомірність такої вимоги.
Другою помилкою є вимога щодо надання «Довідки захисту довкілля», що не є частиною вимог тендерної документації. Усі документи, що повинні бути подані учасником згідно з тендерною документацією, були чітко визначені, і жодна вимога щодо довідки про захист довкілля не була включена до списку документів у тендерній документації або в додатках до неї. Тому вимога подати такий документ є безпідставною і суперечить умовам тендерної документації.
Таким чином, постановка вимоги про виправлення наданого аналогічного договору та вимога про надання «Довідки захисту довкілля» є незаконними, оскільки не передбачені тендерною документацією. Вони порушують вимоги законодавства та принципи публічних закупівель, зокрема принципи законності, відкритості та рівності учасників. В результаті, оприлюднене повідомлення про усунення невідповідностей є незаконним і повинно бути скасоване.
Тому Дії замовника є незаконними, оскільки вони суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також обмежують право учасника на добросовісну конкуренцію.

3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував ціну «167 559,00грн. з ПДВ» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 22990000-6 — Газетний папір, папір ручного виготовлення та інший некрейдований папір або картон для графічних цілей, чим його пропозиція зберігає більше 25% кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)