-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95 (по талонах/скетч-карткам); Дизельне паливо (по талонах/скетч-карткам))
Закупівля здійснюється у відповідності до положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями). Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська, згідно тендерної документації.
Торги не відбулися
2 388 082.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 940.41 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 940.41 UAH
Період оскарження:
17.03.2025 18:27 - 27.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
5c26181bdb3b4b2e9f9abd5b473c3e22
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-17-013288-a.b1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ДП-Л-Євро5-В0 Паспорт 97 від 24.07.2024.pdf 21.03.2025 18:21
- ДП-Л-Євро5-В0 Декларація від 27.03.2024.pdf 21.03.2025 18:21
- ДП-З-Євро5-В0 Декларація від 24.09.2024.pdf 21.03.2025 18:21
- Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0.pdf 21.03.2025 18:21
- СКАРГА.docx 21.03.2025 18:21
- ДП-З-Євро5-В0 Паспорт 66 від 11.12.2024.pdf 21.03.2025 18:21
- ДОГОВІР поставки нафтопродуктів (партнерства).pdf 21.03.2025 18:21
- ДП-Л-Євро5-В0 Сертифікат 075-24 від 23.04.2024.pdf 21.03.2025 18:21
- Ліцензія ТОВ БРЕНТ ПЕТРОЛ ОПТ.pdf 21.03.2025 18:21
- СКАРГА.pdf 21.03.2025 18:21
- ДП-З-Євро5-В0 Сертифікат 206-24 від 18.09.2024.pdf 21.03.2025 18:21
- sign.p7s 21.03.2025 18:22
- рішення від 25.03.2025 № 4567.pdf 25.03.2025 15:27
- інформація про резолютивну частину рішення від 01.04.2025 № 5093.pdf 02.04.2025 12:17
- рішення від 01.04.2025 № 5093.pdf 04.04.2025 16:48
- АМК_пояснення_UA-2025-03-17-013288-a.b1.PDF 27.03.2025 12:54
- АМК_пояснення_UA-2025-03-17-013288-a.b1.doc 27.03.2025 12:54
- Додаток_1_до_тендерної_документації_кваліфікаційні_критерії,_вимоги БЕНЗИН_редакція від 23.04.25.docx 23.04.2025 17:00
- Перелік змін_23.04.25.PDF 23.04.2025 17:00
- Перелік змін_23.04.25.docx 23.04.2025 17:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.03.2025 18:27
Дата розгляду скарги:
01.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.03.2025 15:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.04.2025 16:49
Дата виконання рішення Замовником:
23.04.2025 17:00
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 01.04.2025 року № 5093-р/пк-пз та вимог статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», було внесено відповідні зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
846f4da6eeb041ef8f2501d62850b117
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо забезпечення заправки Замовника через діючі автозаправні станції по місту Харкову, Києву та мати АЗС на трасі Київ-Харків, в м. Хорол та м. Пирятин
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Уважно вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена щодо зазначеної процедури закупівлі – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ПЕТРОЛ» (далі – Скаржник), виявило умови, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), які полягають у наступному.
Відповідно до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника - «Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією та/або документами, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією та/або документами, що підтверджує відповідність учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією та/або документами щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з пунктом 5 цього розділу та Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей, — згідно з пунктом 5 цього розділу та Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією та/або документами про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам — згідно з Додатком 1 до тендерної документації;
− у разі, якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання — згідно з Додатком 1 до тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.».
Додаток 1 до тендерної документації Замовника містить перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Зокрема, підпунктом 1.2.1. додатку 1 встановлено, що «Учасник (постачальник) повинен забезпечити заправку Замовника через діючі автозаправні станції по місту Харкову, Києву та мати АЗС на трасі Київ-Харків, в м. Хорол та м. Пирятин.».
Підпунктом 1.2.5 додатку 1 встановлено, що «Учасник повинен надати документи, що підтверджують контроль якості на запропонованих АЗС в тому числі перевірки безпосередньо на АЗС точності роботи дозаторів паливно-роздавальних колонок (ПРК) та якості нафтопродуктів. Документ повинен бути укладений між запропонованими АЗС (власником/орендарем тощо) та мобільною лабораторією.».
Підпунктом 3.3.2 додатку 1 встановлено, що на виконання умов тендерної документації, Учасник надає «Декларацію Учасника про відповідність дизельного палива Технічному регламенту та ДСТУ 7688:2015.».
Підпунктом 3.3.3 додатку 1 встановлено, що на виконання умов тендерної документації, Учасник надає «Декларацію Учасника про відповідність бензину Технічному регламенту та ДСТУ 7687:2015.».
Підпунктом 4.1.1 додатку 1 встановлено, що на виконання умов тендерної документації, Учасник надає «Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.».
Підпунктом 4.1.2 додатку 1 встановлено, що на виконання умов тендерної документації, Учасник надає «Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» на бензин, виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.».
Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до пункту 2.2 Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації Замовника та інформації яка міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та доступна шляхом безкоштовного запиту за кодом ЄДРПОУ 02003563, місцезнаходженням Замовника є проспект Незалежності, будинок 13, Харків, Харківська область, 61058, Україна.
Тендерна документація Змовника не містить підтвердження необхідності наявності АЗС учасника, зокрема по місту Києву та на трасі Київ-Харків, в м. Хорол та м. Пирятин.
Предметом закупівлі є Бензин А-95 (по талонах/скетч-карткам); Дизельне паливо (по талонах/скетч-карткам) а не послуги конкретних АЗС. Скаржник бажає взяти участь у процедурі закупівлі та планує запропонувати Замовнику здійснювати отримання пального за предметом закупівлі на АЗС мережі Brent Oil по м. Харкову та Харківській області (за необхідності в Полтавській, Київській та Одеській областях), проте позбавлений такої можливості через вищезазначену необґрунтовану дискримінаційну вимогу додатку 1 до тендерної документації Замовника, щодо наявності АЗС по місту Києву, в м. Хорол та м. Пирятин. Факт встановлення вимоги щодо розташування АЗС не за місцем дислокації Замовника та його автотранспортної техніки значно звужує коло потенційних учасників та є дискримінаційними по відношенню до Скаржника.
Таким чином, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників оскільки не довів та не підтвердив необхідність встановлення зазначеної вимоги у такій редакції.
Відповідно до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника - «Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією та/або документами, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією та/або документами, що підтверджує відповідність учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією та/або документами щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з пунктом 5 цього розділу та Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей, — згідно з пунктом 5 цього розділу та Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією та/або документами про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам — згідно з Додатком 1 до тендерної документації;
− у разі, якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання — згідно з Додатком 1 до тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.».
Додаток 1 до тендерної документації Замовника містить перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Зокрема, підпунктом 1.2.1. додатку 1 встановлено, що «Учасник (постачальник) повинен забезпечити заправку Замовника через діючі автозаправні станції по місту Харкову, Києву та мати АЗС на трасі Київ-Харків, в м. Хорол та м. Пирятин.».
Підпунктом 1.2.5 додатку 1 встановлено, що «Учасник повинен надати документи, що підтверджують контроль якості на запропонованих АЗС в тому числі перевірки безпосередньо на АЗС точності роботи дозаторів паливно-роздавальних колонок (ПРК) та якості нафтопродуктів. Документ повинен бути укладений між запропонованими АЗС (власником/орендарем тощо) та мобільною лабораторією.».
Підпунктом 3.3.2 додатку 1 встановлено, що на виконання умов тендерної документації, Учасник надає «Декларацію Учасника про відповідність дизельного палива Технічному регламенту та ДСТУ 7688:2015.».
Підпунктом 3.3.3 додатку 1 встановлено, що на виконання умов тендерної документації, Учасник надає «Декларацію Учасника про відповідність бензину Технічному регламенту та ДСТУ 7687:2015.».
Підпунктом 4.1.1 додатку 1 встановлено, що на виконання умов тендерної документації, Учасник надає «Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.».
Підпунктом 4.1.2 додатку 1 встановлено, що на виконання умов тендерної документації, Учасник надає «Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» на бензин, виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.».
Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до пункту 2.2 Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації Замовника та інформації яка міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та доступна шляхом безкоштовного запиту за кодом ЄДРПОУ 02003563, місцезнаходженням Замовника є проспект Незалежності, будинок 13, Харків, Харківська область, 61058, Україна.
Тендерна документація Змовника не містить підтвердження необхідності наявності АЗС учасника, зокрема по місту Києву та на трасі Київ-Харків, в м. Хорол та м. Пирятин.
Предметом закупівлі є Бензин А-95 (по талонах/скетч-карткам); Дизельне паливо (по талонах/скетч-карткам) а не послуги конкретних АЗС. Скаржник бажає взяти участь у процедурі закупівлі та планує запропонувати Замовнику здійснювати отримання пального за предметом закупівлі на АЗС мережі Brent Oil по м. Харкову та Харківській області (за необхідності в Полтавській, Київській та Одеській областях), проте позбавлений такої можливості через вищезазначену необґрунтовану дискримінаційну вимогу додатку 1 до тендерної документації Замовника, щодо наявності АЗС по місту Києву, в м. Хорол та м. Пирятин. Факт встановлення вимоги щодо розташування АЗС не за місцем дислокації Замовника та його автотранспортної техніки значно звужує коло потенційних учасників та є дискримінаційними по відношенню до Скаржника.
Таким чином, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників оскільки не довів та не підтвердив необхідність встановлення зазначеної вимоги у такій редакції.
×
-
Назва доказу:
Ліцензія
-
Повʼязаний документ:
Ліцензія ТОВ БРЕНТ ПЕТРОЛ ОПТ.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
ДОГОВІР поставки нафтопродуктів (партнерства).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов’язати Замовника, КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ", код за ЄДРПОУ 02003563, внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог з тендерної документації (та додатків до неї) у процедурі закупівлі за ідентифікатором UA-2025-03-17-013288-a за предметом закупівлі: «ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95 (по талонах/скетч-карткам); Дизельне паливо (по талонах/скетч-карткам))».
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
814221a20f6649b69ef66edf6013f9c8
Заголовок пункту скарги:
2. Щодо надання документів, що підтверджують контроль якості на запропонованих АЗС в тому числі перевірки безпосередньо на АЗС точності роботи дозаторів паливно-роздавальних колонок (ПРК) та якості нафтопродуктів. Документ повинен бути укладений між запропонованими АЗС (власником/орендарем тощо) та мобільною лабораторією.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Предметом оскаржуваної процедури закупівлі є Бензин А-95 (по талонах/скетч-карткам); Дизельне паливо (по талонах/скетч-карткам) мережі заправних станцій, а не послуги конкретних АЗС. Обов'язком учасника у випадку укладення договору з Замовником буде поставка саме палива шляхом відпуску талонів (карток), що дають право отримати ПММ, а не продаж безпосередньо паливно-мастильних матеріалів. На підставі отриманих талонів Замовник набуває право на отримання фактичного обсягу пального, зазначеного в тендерній документації.
Скаржник має партнерський договір з ТОВ «БРЕНТ РІТЕЙЛ» та не є власником, безпосередньо, АЗС, а отже не може надати документи перевірки АЗС, що підтверджують контроль якості на запропонованих АЗС в тому числі перевірки безпосередньо на АЗС точності роботи дозаторів паливно-роздавальних колонок (ПРК) та якості нафтопродуктів. Скаржник не може витребувати юридичні документи у третіх сторін.
Таким чином, учасники, які не мають власних АЗС та здійснюють діяльність на підставі партнерських договорів - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Також, встановивши вимогу щодо надання документів, укладеними АЗС з мобільною лабораторією контролю якості пального на АЗС – Замовник обмежив у праві на участь у процедурі закупівлі учасників, які мають договір зі стаціонарною лабораторією, що жодним чином не може заважати виконувати учаснику (постачальнику) свої зобов’язання за укладеним за результатом процедури закупівлі договором.
Разом із тим, пунктом 2.4 проєкту договору, що розміщений Замовником в електронній системі закупівель до процедури закупівлі UA-2025-03-17-013288-a за предметом ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95 (по талонах/скетч-карткам); Дизельне паливо (по талонах/скетч-карткам)), та який буде укладатися між Замовником та учасником-переможцем процедури закупівлі (постачальником), встановлено, що «Постачальник забезпечує контроль якості пального. Не якісне пальне не приймається і не підлягає оплаті. Всі фінансові питання, пов’язані з поверненням неякісного пального, в т.ч. лабораторні дослідження, забезпечує Постачальник.». Таким чином, умовами договору (проєкту) передбачено проведення лабораторних досліджень, у разі необхідності, за рахунок постачальника. Крім того, Замовник не обмежений у праві вибору конкретної лабораторії, якою будуть здійснюватися дослідження (випробування) пального, безпосередньо, при виконанні сторонами своїх зобов’язань за договором.
Встановлена вимога значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, які працюють на умовах партнерства, в тому числі Скаржник, та носить дискримінаційний характер.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть документи, що підтверджують контроль якості на запропонованих АЗС в тому числі перевірки безпосередньо на АЗС точності роботи дозаторів паливно-роздавальних колонок (ПРК) та якості нафтопродуктів, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, зокрема Скаржника, та є порушенням зі сторони Замовника принципів здійснення публічних закупівель, встановлених статтею 5 Закону, таких як недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Скаржник має партнерський договір з ТОВ «БРЕНТ РІТЕЙЛ» та не є власником, безпосередньо, АЗС, а отже не може надати документи перевірки АЗС, що підтверджують контроль якості на запропонованих АЗС в тому числі перевірки безпосередньо на АЗС точності роботи дозаторів паливно-роздавальних колонок (ПРК) та якості нафтопродуктів. Скаржник не може витребувати юридичні документи у третіх сторін.
Таким чином, учасники, які не мають власних АЗС та здійснюють діяльність на підставі партнерських договорів - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Також, встановивши вимогу щодо надання документів, укладеними АЗС з мобільною лабораторією контролю якості пального на АЗС – Замовник обмежив у праві на участь у процедурі закупівлі учасників, які мають договір зі стаціонарною лабораторією, що жодним чином не може заважати виконувати учаснику (постачальнику) свої зобов’язання за укладеним за результатом процедури закупівлі договором.
Разом із тим, пунктом 2.4 проєкту договору, що розміщений Замовником в електронній системі закупівель до процедури закупівлі UA-2025-03-17-013288-a за предметом ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95 (по талонах/скетч-карткам); Дизельне паливо (по талонах/скетч-карткам)), та який буде укладатися між Замовником та учасником-переможцем процедури закупівлі (постачальником), встановлено, що «Постачальник забезпечує контроль якості пального. Не якісне пальне не приймається і не підлягає оплаті. Всі фінансові питання, пов’язані з поверненням неякісного пального, в т.ч. лабораторні дослідження, забезпечує Постачальник.». Таким чином, умовами договору (проєкту) передбачено проведення лабораторних досліджень, у разі необхідності, за рахунок постачальника. Крім того, Замовник не обмежений у праві вибору конкретної лабораторії, якою будуть здійснюватися дослідження (випробування) пального, безпосередньо, при виконанні сторонами своїх зобов’язань за договором.
Встановлена вимога значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, які працюють на умовах партнерства, в тому числі Скаржник, та носить дискримінаційний характер.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть документи, що підтверджують контроль якості на запропонованих АЗС в тому числі перевірки безпосередньо на АЗС точності роботи дозаторів паливно-роздавальних колонок (ПРК) та якості нафтопродуктів, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, зокрема Скаржника, та є порушенням зі сторони Замовника принципів здійснення публічних закупівель, встановлених статтею 5 Закону, таких як недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
×
-
Назва доказу:
Ліцензія
-
Повʼязаний документ:
Ліцензія ТОВ БРЕНТ ПЕТРОЛ ОПТ.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
ДОГОВІР поставки нафтопродуктів (партнерства).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов’язати Замовника, КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ", код за ЄДРПОУ 02003563, внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог з тендерної документації (та додатків до неї) у процедурі закупівлі за ідентифікатором UA-2025-03-17-013288-a за предметом закупівлі: «ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95 (по талонах/скетч-карткам); Дизельне паливо (по талонах/скетч-карткам))».
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
2d6c71e2e53d421f8a2237812b3d56a2
Заголовок пункту скарги:
3. Щодо надання Декларацій Учасника про відповідність дизельного палива та бензину Технічному регламенту та ДСТУ 7687:2015, та Сертифікатів відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне та бензин, виданих Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 17 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927 «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» (далі – Технічний регламент) для проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 95 “Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 16, ст. 625) для:
палив, що виробляють або імпортують партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють дослідними партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють серійно, - за модулем A1.
Відповідно до пункту 19 Технічного регламенту за результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту.
Таким чином, процедура оцінки здійснюється(застосовується) виробником або уповноваженим представником та, відповідно, підтвердження відповідності як видача документа про відповідність надається виробнику або уповноваженому представнику.
Скаржник не є виробником пального або уповноваженим представником, а отже не є особою, яка застосовує процедуру оцінки відповідності відповідно до Технічного регламенту. Скаржник, згідно з чинним законодавством, на підставі чинної ліцензії на право оптової торгівлі пальним, здійснює діяльність з реалізації пального яке закуповує, безпосередньо, у виробників або інших суб’єктів господарювання та, відповідно, не має змоги надати декларації саме Учасника (Скаржника) про відповідність дизельного палива Технічному регламенту та ДСТУ 7687:2015, декларації Учасника (Скаржника) про відповідність бензину Технічному регламенту та ДСТУ 7687:2015, та Сертифікатів відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне та бензин, виданих, безпосередньо, Учаснику (Скаржнику) уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Скаржник пропонує до постачання пальне виробника АТ «Укртатнафта», у зв’язку із чим, може підтвердити відповідність пального, що пропонується, шляхом надання документів про відповідність (сертифікатів відповідності та декларацій про відповідність) виробника АТ «Укртатнафта» (ПАТ «Укртатнафта») на кожен вид пального яке закуповується Замовником.
Законне право Скаржника на участь у оскаржуваній процедурі закупівлі обмежене встановленням Замовником у тендерній документації вищенаведених вимог, оскільки за таких умов у зазначеній процедурі закупівлі мають змогу взяти участь лише виробники пального або їх уповноважені представники.
Вважаємо, що Замовником, застосовано дискримінаційний підхід у умовах тендерної документації (та додатках до неї) шляхом встановлення вимог, що обмежують право на участь у процедур закупівлі, зокрема Скаржника. У зв’язку із чим, вищенаведені вимоги Замовника (в такій редакції) є необґрунтованими та такими, що значно звужують коло потенційних учасників, які спроможні забезпечити поставку пального за предметом закупівлі у спосіб і строки передбачені Замовником у тендерній документації та належним чином виконати умови договору про закупівлю у разі його укладення.
Скаржник бажає взяти участь у процедурі закупівлі та претендує на укладення договору із Замовником, а також має змогу виконувати зобов’язання з відпуску пального, що є предметом закупівлі, Замовнику у разі перемоги у процедурі закупівлі та у разі укладення договору про закупівлю. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника Скаржник позбавлений можливості прийняти участь у процедурі закупівлі. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника права на участь у даній процедурі закупівлі, а й інших учасників, які бажають взяти участь у процедурі закупівлі та спроможні належним чином виконувати зобов’язання у разі укладення договору про закупівлю. Вищенаведене підтверджує наявність дискримінаційних положень (вимог) тендерної документації та порушення законних прав та інтересів учасників, зокрема Скаржника.
Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одними з основних принципів здійснення публічних закупівель є максимальна економія, ефективність та пропорційність, а також недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Дотримання принципів здійснення публічних закупівель означає, зокрема, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Як це встановлено статтею 5 та частиною четвертою статті 22 Закону. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З урахуванням всього вищевикладеного, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Закону та Особливостей, а також право учасників та, зокрема, Скаржника на недискримінацію та рівне ставлення.
палив, що виробляють або імпортують партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють дослідними партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють серійно, - за модулем A1.
Відповідно до пункту 19 Технічного регламенту за результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту.
Таким чином, процедура оцінки здійснюється(застосовується) виробником або уповноваженим представником та, відповідно, підтвердження відповідності як видача документа про відповідність надається виробнику або уповноваженому представнику.
Скаржник не є виробником пального або уповноваженим представником, а отже не є особою, яка застосовує процедуру оцінки відповідності відповідно до Технічного регламенту. Скаржник, згідно з чинним законодавством, на підставі чинної ліцензії на право оптової торгівлі пальним, здійснює діяльність з реалізації пального яке закуповує, безпосередньо, у виробників або інших суб’єктів господарювання та, відповідно, не має змоги надати декларації саме Учасника (Скаржника) про відповідність дизельного палива Технічному регламенту та ДСТУ 7687:2015, декларації Учасника (Скаржника) про відповідність бензину Технічному регламенту та ДСТУ 7687:2015, та Сертифікатів відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне та бензин, виданих, безпосередньо, Учаснику (Скаржнику) уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Скаржник пропонує до постачання пальне виробника АТ «Укртатнафта», у зв’язку із чим, може підтвердити відповідність пального, що пропонується, шляхом надання документів про відповідність (сертифікатів відповідності та декларацій про відповідність) виробника АТ «Укртатнафта» (ПАТ «Укртатнафта») на кожен вид пального яке закуповується Замовником.
Законне право Скаржника на участь у оскаржуваній процедурі закупівлі обмежене встановленням Замовником у тендерній документації вищенаведених вимог, оскільки за таких умов у зазначеній процедурі закупівлі мають змогу взяти участь лише виробники пального або їх уповноважені представники.
Вважаємо, що Замовником, застосовано дискримінаційний підхід у умовах тендерної документації (та додатках до неї) шляхом встановлення вимог, що обмежують право на участь у процедур закупівлі, зокрема Скаржника. У зв’язку із чим, вищенаведені вимоги Замовника (в такій редакції) є необґрунтованими та такими, що значно звужують коло потенційних учасників, які спроможні забезпечити поставку пального за предметом закупівлі у спосіб і строки передбачені Замовником у тендерній документації та належним чином виконати умови договору про закупівлю у разі його укладення.
Скаржник бажає взяти участь у процедурі закупівлі та претендує на укладення договору із Замовником, а також має змогу виконувати зобов’язання з відпуску пального, що є предметом закупівлі, Замовнику у разі перемоги у процедурі закупівлі та у разі укладення договору про закупівлю. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника Скаржник позбавлений можливості прийняти участь у процедурі закупівлі. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника права на участь у даній процедурі закупівлі, а й інших учасників, які бажають взяти участь у процедурі закупівлі та спроможні належним чином виконувати зобов’язання у разі укладення договору про закупівлю. Вищенаведене підтверджує наявність дискримінаційних положень (вимог) тендерної документації та порушення законних прав та інтересів учасників, зокрема Скаржника.
Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одними з основних принципів здійснення публічних закупівель є максимальна економія, ефективність та пропорційність, а також недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Дотримання принципів здійснення публічних закупівель означає, зокрема, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Як це встановлено статтею 5 та частиною четвертою статті 22 Закону. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З урахуванням всього вищевикладеного, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Закону та Особливостей, а також право учасників та, зокрема, Скаржника на недискримінацію та рівне ставлення.
×
-
Назва доказу:
Декларація про відповідність на дизельне паливо (зимове)
-
Повʼязаний документ:
ДП-З-Євро5-В0 Декларація від 24.09.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
Декларація про відповідність на дизельне паливо (літнє)
-
Повʼязаний документ:
ДП-Л-Євро5-В0 Декларація від 27.03.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності на дизельне паливо (зимове)
-
Повʼязаний документ:
ДП-З-Євро5-В0 Сертифікат 206-24 від 18.09.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності на дизельне паливо (літнє)
-
Повʼязаний документ:
ДП-Л-Євро5-В0 Сертифікат 075-24 від 23.04.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності, паспорт якості та декларація відповідності на бензин
-
Повʼязаний документ:
Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов’язати Замовника, КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ", код за ЄДРПОУ 02003563, внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог з тендерної документації (та додатків до неї) у процедурі закупівлі за ідентифікатором UA-2025-03-17-013288-a за предметом закупівлі: «ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95 (по талонах/скетч-карткам); Дизельне паливо (по талонах/скетч-карткам))».