• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт підвального приміщення будівлі Запорізької гімназії №49 Запорізької міської ради, з метою використання як укриття закладу освіти, розташованого за адресою: м. Запоріжжя, вул. Світла, 16а».Коригування 2. Відповідно до настанови з визначення вартості будівництва № 281 від 01.11.2021 (код ДК 021:2015 – 45200000-9 - Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва)

Завершена

9 056 481.41 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 45 282.41 UAH
Період оскарження: 17.03.2025 18:22 - 03.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 874a8172de194919b139ec0db3d80129
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-17-013268-a.c1
Назва: Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Дата розгляду скарги: 28.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.04.2025 16:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.04.2025 18:36
Дата виконання рішення Замовником: 05.05.2025 17:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконано
Автор: ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ.", Володимир Лихіцький +380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5f18d618d81e478f91a1cbd2ac7cfd49
Заголовок пункту скарги: Заперечення на відхилення 1.1. Щодо включення до договірної ціни коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Департамент освіти і науки Запорізької міської ради (надалі за текстом Замовник) оприлюднив закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-17-013268-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт підвального приміщення будівлі Запорізької гімназії №49 Запорізької міської ради, з метою використання як укриття закладу освіти, розташованого за адресою: м. Запоріжжя, вул. Світла, 16а». Коригування 2. Відповідно до настанови з визначення вартості будівництва № 281 від 01.11.2021. ДК 021:2015: 45200000-9 — Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва.
Участь в процедурі закупівлі прийняли:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП-Кепітал.» (надалі Скаржник).
2. Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «БУДІНФРАСТРУКТУРА»
12 квітня 2025 року Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника.
Вважаємо рішення про відхилення Тендернорї пропозиції Скаржника прийнято з порушенням вимог Тендерної документації і законодавства України.
Витяг з протоколу відхилення
8. Підстави відхилення тендерної пропозиції згідно з пунктом 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 (надалі - Постанова 1178):
Тендерна пропозиція ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ." підлягає відхиленню на підставах: абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови 1178, у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, а саме:
У складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності технічним вимогам встановленим замовником у додатках 1,3 до тендерної документації учасником надані договірна ціна, пояснювальна записка, локальні кошториси, підсумкова відомість ресурсів, проект календарного графіку виконання робіт, проте, під час розгляду зазначених документів встановлені такі невідповідності:
1. Учасник включив в ціну пропозиції кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, які відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва» включаються, якщо Замовник враховує їх в очікуваній вартості та встановлює вимоги щодо обов’язковості їх передбачення у складі договірної ціни, оскільки Замовник не передбачав це в проекті Договору, то порушено пункт 5.33 «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року №281 (зі змінами та доповненнями);
2. Учасником в складі пропозиції подано розрахунок показників адміністративних витрат розрахунково-аналітичним способом (однак достовірність даних піддається сумніву), зокрема:
- витрати на основну, додаткову заробітну плату, заохочувальні, компенсаційні та інші грошові виплати, обчислені згідно з формами та системами оплати труда, встановленими у будівельній організації:
- працівників апарату управління будівельної організації, яка має статус юридичної особи (керівників, професіоналів, фахівців, технічних службовців);
- робітників, які здійснюють загальногосподарське обслуговування будівельної організації (операторів зв'язку, операторів електронно-обчислювальних машин, двірників, прибиральників тощо) та іншого загальногосподарського персоналу учасника, відповідно до поданої тендерної пропозиції складають 10800 грн.
Відповідно до Страхових внесків та відрахування на загальнообов'язкове державне пенсійне та соціальне страхування від заробітної плати працівників, зазначених у цьому додатку, за встановленими законодавством нормами повинно складати 4482 грн. Тобто витрати у сумі 10800грн. не відповідають вимогам податкового законодавства.
3. Відповідно до пункту 5.8 «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року №281 (зі змінами та доповненнями) «Вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні.» Відповідно до наданого Учасником Договору оренди машини та обладнання №10/01-24 від 10 січня 2024 року ціна маш.години "Котків дорожніх самохідних на пневмоколісному ходу, маса 16 т складає 619,12 грн без ПДВ, а в договірній ціні 1202,43 грн., ціна маш. години "Екскаватор одноковшевий дизельний на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25 м3 в Договорі складає 512,85 грн без ПДВ, а в договірній ціні 610,94 грн., що свідчить про необґрунтоване завищення ціни роботи машин і механізмів.
Заперечення на відхилення
Умови Тендерної документації
Відповідно до пункту 1 Додатку 3 до Тендерної документації Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію та засвідчені підписом уповноваженої особи документи, які підтверджують відповідність розрахунків ціни тендерної пропозиції згідно з обсягами робіт, визначених замовником, з урахуванням нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту замовлення та поточних цін на них, усіх витрат та ризиків учасника, а саме:
1. Договірна ціна тендерної пропозиції та документи, які входять до її складу:
- Пояснювальна записка;
- Локальні кошториси;
- Підсумкова відомість ресурсів* (обов’язково зазначається така інформація: найменування
матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції);
- Розрахунок загальновиробничих витрат;
- Розрахунок адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій;
- Розрахунок додаткових витрат при виконанні будівельних робіт у літній період (у разі їх включення до договірної ціни);
- Розрахунок коштів на відрядження працівників будівельних організацій на об’єкт будівництва (у разі їх включення до договірної ціни);
- Розрахунки «Інших витрат» (у разі включення витрат до складу договірної ціни);
- Розрахунку покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами та ризиків (у разі включення витрат до складу договірної ціни);
- Календарний графік виконання робіт;
- Розрахунок до договірної ціни (за нижченаведеною формою).
Таблиця 1
Розрахунок до договірної ціни
Об’єкт
Учасник
ЄДРПОУ учасника
Адреса учасника
Керівник
Телефон для контактів E-mail
З обсягами та умовами виробництва робіт ознайомлені Так
Типова редакція договору та умови вивчені, на укладання договору згодні Так
Параметри Договірної ціни пропозиції Застосовані
1 Рівень середньомісячної заробітної плати для розрахунку пропозиції
2 Показник для розрахунку прибутку на кошторисну трудомісткість
3 Показник для розрахунку адміністративних витрат
4 Коефіцієнт для урахування впливу умов виробництва
5 Кошторисна трудомісткість, люд.-год.
6 Договірна ціна предмету тендеру з вартістю матеріалів, виробів, конструкцій та обладнання [без урахування ПДВ та вартості енергоресурсів Замовника (стиснутого повітря, електроенергії, води та інше)] (X рядків 7+8+9) 0,00
7 Кошторисна вартість матеріалів, виробів, конструкцій, грн. (без ПДВ) [з транспортною складовою та заготівельно-складськими витратами]
8 Кошторисна вартість обладнання, грн. (без ПДВ) [з транспортною складовою та заготівельно-складськими витратами]
9 Вартість підрядних робіт, (без ПДВ) грн. (X рядків 10+11+12+13+14+15) 0,00
10 Заробітна плата робітників, грн.
11 Вартість експлуатації машин та механізмів, грн.
12 Загальновиробничі витрати, грн.
13 Прибуток, грн.
14 Адміністративні витрати, грн.
15 Інші витрати, грн.
16 Бензин, грн./кг
17 Дизельне паливо, грн./кг
18 Кількість персоналу, яку планується залучити для виконання робіт, осіб
19 Залучення субпідрядників (ні / так - зазначити)
20 Строк виконання робіт, календарних днів, без урахування святкових та вихідних днів
21 Гарантійний строк після дати підписання кінцевого акту приймання виконаних будівельних робіт (об’єкту будівництва), місяців:
- стосовно якості будівельно-монтажних робіт 120
- стосовно якості на будівельні матеріали Строк, визначений виробником будівельних матеріалів
Посада, прізвище, ініціали, підпис уповноваженої особи учасника
Договірна ціна є твердою і складається учасником на основі затвердженої проектної документації, визначається відповідно до вимог Настанови визначення вартості будівництва Наказу Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021р. «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та інших вимог чинного законодавства.
Учасник визначає вартість робіт, які він пропонує виконати за Договором, з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені (витрати на страхування та інші витрати), та вимог замовника до предмету закупівлі, визначених у Додатку 1 до тендерної документації. До розрахунку ціни входять усі види робіт, у тому числі й ті, які доручатимуться для виконання третім особам. Не врахована учасником вартість окремих робіт не сплачуються замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній його ціні тендерної пропозиції.
Договірна ціна встановлюється в національній валюті - гривні - та може уточнюватися під час виконання робіт на об’єкті з урахуванням реальних умов будівництва у порядку, визначеному чинним законодавством України.
Задля запобігання демпінгу цін учасниками тендеру, ціни на будівельні матеріали та обладнання, зазначені у тендерній пропозиції учасника, не повинні бути збільшені під час виконання робіт більше ніж індекс зміни вартості продукції підприємств будівельних матеріалів, виробів та конструкцій, обладнання, що підтверджує Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (Мінрегіон України).
У разі необхідності ціни на матеріальні ресурси, зокрема на будівельні матеріали та/або обладнання іноземного виробництва під час виконання робіт можуть бути змінені. При цьому зміна ціни не повинна бути більше ніж рівень зміни курсу іноземної валюти, визначеного на дату
укладення договору та на дату внесення змін до договору, встановленого відповідно до курсу Національного банку України.
У ціні тендерної пропозиції учасник визначає вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням робіт, що виконуються субпідрядними організаціями.
Будь-які невраховані у ціні тендерної пропозиції витрати додатково сплачуватись не будуть.
Ціну тендерної пропозиції слід визначати відповідно до технічного завдання, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання робіт, технічною експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці.
Вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені. Замовник має право звернутися до учасника торгів для підтвердження вартісних характеристик, задля запобігання демпінгу учасником торгів.
Учасник відповідає за одержання всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів на роботи, запропоновані на торги, та інших документів, пов’язаних із поданням тендерної пропозиції, та самостійно несе всі витрати за їх отримання.
Ціну тендерної пропозиції слід визначати відповідно до умов тендерної документації щодо термінів закінчення робіт та проекту, щодо технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічної експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці. До ціни тендерної пропозиції не включаються будь-які витрати, понесені учасником у процесі здійснення процедури закупівлі, та витрати, пов’язані з укладанням договору, у тому числі й ті, що пов’язані з оформленням забезпечення тендерної пропозиції.
Загальна ціна тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко та остаточно визначені без будь-яких посилань, обмежень або застережень, та за будь-яких обставин не підлягають зміні або коригуванню, у тому числі, шляхом знижок/надбавок, під час дії пропозиції.
Розрахунок ціни тендерної пропозиції учасника (договірна ціна, локальні кошториси, підсумкова відомість ресурсів, розрахунок до договірної ціни) щодо виконання робіт, що не відповідає вимогам тендерної документації, не буде розглядатися, а тендерна пропозиція буде відхилена замовником.
1. Щодо включення до договірної ціни коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами
Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації Учасник повинен в складі кошторисної документації надати, зокрема:
- Розрахунку покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами та ризиків (у разі включення витрат до складу договірної ціни).
Таким чином Замовник передбачив можливість включення до договірної ціни покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами та ризиків у зв’язку з чим твердження про порушення вимог Тендерної документації не витримує критики.
Настановою з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (з урахуванням зміни № 4) передбачено, зокрема:
5.33. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
У разі якщо затвердженою проектною документацією передбачені кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, замовник може враховувати їх в очікуваній вартості та встановлювати вимоги щодо обов’язковості їх передбачення у складі договірної ціни. Порядок використання таких коштів має бути передбачений в проекті договору про закупівлю. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, а в разі відсутності, під час дії воєнного стану на підставі індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі.
Слід зазначити, що Настанова та Документація не містить заборони щодо можливості включення учасником, зокрема, додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами до договірної ціни. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 9ead86d5f3274aa48d68dee3eba9d8dc
Заголовок пункту скарги: Заперечення на відхилення 2. Щодо наданого Учасником розрахунку показників адміністративних витрат
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до протоколу відхилення Замовник зазначає, що Учасником в складі пропозиції подано розрахунок показників адміністративних витрат здійсненим розрахунково-аналітичним способом.
При цьому, на думку Замовника, достовірність даних піддається сумніву.
Разом з тим сумнів не грунтується на вимогах Тендерної документації і є оціночним судженням, який не базується на документарній базі.
Підстави відхилення тендерної пропозиції закріплено пунктом 44 Особливостей. При цьому не передбачено такої підстави відхилення, як наявність сумніву.
Відповідно до пункту 46 Особливостей Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Протокол відхилення не містить інформацію про умови Тендерної документації, яким не відповідає розрахунок показників адміністративних витрат.
Відповідно до пункту 4.39 Настанови з визначення вартості будівництва кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій призначені на відшкодування адміністративних витрат, пов’язаних з виконанням будівельних робіт.
В інвесторській кошторисній документації кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій визначаються на підставі рекомендованих показників, виражених у гривнях в розрахунку на одну людино-годину загальної кошторисної трудомісткості, які наведені в додатку 27 цієї Настанови, виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 таблиці додатку 27 цієї Настанови, для яких адміністративні витрати визначаються на підставі відповідних показників). У разі коли об’єктом будівництва є комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), а також комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з одним класом наслідків (відповідальності), що за сукупними показниками перевищують рівень, встановлений для об’єктів з відповідним класом наслідків (відповідальності), розмір адміністративних витрат визначається на підставі показників, передбачених для відповідного класу наслідків, який відповідає сукупним показникам всіх об’єктів, що входять до складу комплексу (будови) (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4 та 5 таблиці додатку 27 цієї Настанови).
Додаток 27 до Настанови з визначення вартості будівництва містить показники для визначення в інвесторській кошторисній документації розміру адміністративних витрат будівельних організацій в розрахунку на 1 люд.год загальної кошторисної трудомісткості будівельних робіт, зокрема:
1. Об’єкти, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із значними наслідками (СС3) - 5,66.
2. Об’єкти, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) - 5,06.
3. Об’єкти, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1) - 4,37.
4. Ремонт житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, реставраційно-відновлювальні роботи на пам’ятках архітектури та містобудування - 3,89.
5. Пусконалагоджувальні роботи - 3,26.
Документація не містить окремих вимог до показників для визначення розміру адміністративних витрат, які необхідно застосовувати учасникам при складанні кошторисної документації, а також порядку розрахунків коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з iнфляцiйними процесами.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0cec5aa45ec84c3daf0f9be20ca15933
Заголовок пункту скарги: Заперечення на відхилення 3.Щодо застосування вартості експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовник зазначає про необгрунтоване завищення ціни роботи машин і механізмів
Відповідно до пункту 5.8 «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року №281, вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні.
Скаржником застосовано вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, за ціною, яка визначена договором оренди машини та обладнання №10/01-24 від 10 січня 2024 року.
При цьому Замовником не встановлено вимогу про надання документів, на підставі, яких здійснено розрахунок вартості експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, і тому Скаржник не був зобов’язаний їх надавати в складі Тендерної пропозиції.
Розрахунок вартості експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються здійснено відповідно до договору оренди машини та обладнання №10/01-24 від 10 січня 2024 року з урахуванням додаткової угоди №1 від 06.01.2025 р.
Документація не містить окремих вимог до розрахунку вартості експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, які необхідно застосовувати учасникам при складанні кошторисної документації.
Протокол відхилення не містить посилання на умови Тендерної документації, які були порушені Скаржником.
Таким чином відхилення Тендерної пропозиції Скаржника базується на припущеннях, які не підкріплюються вимогами Тендерної документації, а при відхиленні за включення до договірної ціни коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, позиція Замовника протирічить умовам тендерної документації, що свідчить про безпідставність відхилення Тендерної пропозиції Скаржника. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення Тендерної пропозиції.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відхиливши Пропозицію Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Порушення прав та інтересів Скаржника полягає також в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства, Замовник повинен був укласти договір з ним, за результатами якого Скаржник мав би змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене вище, на підставі статей 5 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника