-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт дорожнього покриття вулиці Садова (від вул. І. Франка до вул. Львівська) в с. Давидів Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
Під кількістю 1 робота слід розуміти обсяг визначений Технічною специфікацією.
Завершена
7 887 435.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 39 437.18 UAH
мін. крок: 0.5% або 39 437.18 UAH
Період оскарження:
17.03.2025 17:05 - 16.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
28f22e6875f448d7aa103fc8ee4702f5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-17-012700-a.c1
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА АМКУ від 28.03.2025 №537,вул. Садова.pdf 28.03.2025 23:03
- СКАРГА АМКУ від 28.03.2025 №537,вул. Садова.pdf.p7s 28.03.2025 23:03
- Запит_Давидів_СР_–_огляд_об'єктів.pdf 28.03.2025 23:03
- Акт обстеження.pdf 28.03.2025 23:03
- Рішення від 10.07.2024 №11933.pdf 28.03.2025 23:03
- Рішення від 30.04.2024 № 7695.pdf 28.03.2025 23:03
- Додаток №1 Перелік документів та_або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції зі змінами від 19.03.2025 р..pdf 28.03.2025 23:03
- Лист Замовника.pdf 28.03.2025 23:03
- Скріншот ел. пошти.jpg 28.03.2025 23:03
- Тендерна документація зі змінами від 19.03.2025 р..pdf 28.03.2025 23:03
- sign.p7s 28.03.2025 23:08
- ПОЯСНЕННЯ СКАРЖНИКА....docx 08.04.2025 09:25
- ПОЯСНЕННЯ СКАРЖНИКА....docx.p7s 08.04.2025 09:25
- рішення від 01.04.2025 № 5062.pdf 01.04.2025 18:07
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.04.2025 №5560.pdf 09.04.2025 13:39
- рішення від 08.04.2025 №5560.pdf 10.04.2025 16:21
- Лист 2.docx 03.04.2025 15:40
- Лист 3.docx 03.04.2025 15:40
- Відповідь Садова акт огляду.docx 03.04.2025 15:40
- Лист 1.docx 03.04.2025 15:40
- УКРАЇНА.pdf 03.04.2025 15:40
- Відповідь на скаргу до АМКУ Капітальний ремонт вул. Садова с. Давидів.pdf 03.04.2025 15:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.03.2025 23:22
Дата розгляду скарги:
08.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.04.2025 18:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.04.2025 16:23
Дата виконання рішення Замовником:
14.04.2025 16:26
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником внесено відповідні зміни в тендерну документацію та додатки до неї згідно рішення Антимонопольного комітету України.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
14fb2b92bb9341409466a4afb67ff906
Заголовок пункту скарги:
Порушення законодавства у сфері публічних закупівель - встановлення дискримінаційних вимог
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Підставою для подання скарги є:
Порушення Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області (далі-Замовник) вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості).
17.03.2025 Замовник, на вебпорталі Уповноваженого органу «PROZORRO» оприлюднив оголошення №UA-2025-03-17-012700-a про проведення процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: Капітальний ремонт дорожнього покриття вулиці Садова (від вул. І. Франка до вул. Львівська) в с. Давидів Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація).
Період звернення за роз’ясненнями за процедурою закупівлі – до 00:00 год. 29.03.2025. Період оскарження умов закупівлі – до 00:00 год. 29.03.2025
Тендерна документація замовника містить вимоги дискримінаційного характеру, що штучно обмежують коло суб’єктів господарювання, які можуть взяти участь в процедурі закупівлі та суперечать вимогам чинного законодавства України, в тому числі ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 Закону, які забороняють Замовникам встановлювати у тендерній документації вимоги, які обмежують конкуренцію.
Метою Закону, Особливостей є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Наявність дискримінаційних вимог, та дії Замовника, в порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст.5 Закону перешкоджає ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» реалізації гарантованого Законом права на участь у цій закупівлі.
Обгрунтування порушення Замовником вимог законодавства в сфері публічних закупівель.
Пунктом 3.7 Розділу 3 тендерної документації визначено, що «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Розділі 4 Додатку №1.»
Відповідно до розділу 4. «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №1 до тендерної документації: «Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об'єкт капітального ремонту і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника (надати в складі тендерної пропозиції).»
За приписами ч.2 ст.22 Закону, яка визначає зміст тендерної документації, не передбачено право Замовника вимагати від учасників акт обстеження об’єкта, та ще й засвідченого Замовником.
Відповідно до приписів ч.3 ст.22 Закону Замовник може включити до тендерної документації іншу інформацію, однак не будь яку, а виключно ту інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. Проте, законодавством не передбачено обов’язок учасників проводити обстеження об’єктів для участі в процедурі закупівлі.
З огляду на викладене, наведена вище вимога Замовника не відповідає вимогам ч.2, ч.3 ст.22 Закону та суперечить приписам ч.4 ст.5 Закону, відповідно до якої Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників; суперечить приписам ч.4 ст.22 Закону, відповідно до якої Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимога про відвідування об’єкта і складання акту обстеження, який має бути завірений представником Замовника штучно обмежує коло учасників, які можуть взяти участь в закупівлі, оскільки за наявності такої вимоги участь в закупівлі ставиться в залежність від волі Замовника – підпише Замовник акт обстеження чи не підпише. При цьому звертаю увагу Комісії, що не підписати акт обстеження Замовник може як з суб’єктивних міркувань так і за наявності об’єктивних обставин (відрядження, лікарняне, тощо), що безумовно вказує на дискримінаційний характер цієї вимоги Замовника.
Окрім цього, отримання такого акту обстеження обмежено періодом «звернення за роз’ясненнями» процедури закупівлі, тобто до 29.03.2025, і це при тому, що період подання тендерних пропозицій спливає в 01:00 год. 01.04.2025.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише суб’єкти господарювання, яким Замовник підпише такий акт обстеження, що суперечить вимогам Закону.
Аналогічною у цьому питанні є правова позиція Органу оскарження (Рішення від 30.04.2024 № 7695-р/пк-пз; від 10.07.2024 №11933-р/пк-пз, та інші.)
Окремо звертаю увагу Комісії на те, що представник ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» 27.03.2025 відвідав об’єкт будівництва за цією процедурою закупівлі та склав відповідний Акт обстеження (копія додається). Проте, при зверненні до Замовника останній відмовився підписати (завірити) такий Акт обстеження, і зажадав надання йому письмового звернення щодо відвідування і обстеження об’єкту будівництва, хоча такий порядок тендерною документацією не передбачений.
Цього ж дня, ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» скерувало на електронну пошту Замовника davudiv.sr@ukr.net письмове звернення (копія додається). Проте, і за таких обставин Замовник складений представником ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» Акт обстеження не підписав.
Натомість, у відповідь на звернення ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» Замовник, 28.03.2025 о 16:43 год. надіслав на електронну пошту Товариства лист, відповідно до якого запрошує прибути представника ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» до Замовника на 15:30 год. 31.03.2025 для складання Акту обстеження. Тобто, Замовник свідомо запрошує для складання Акту обстеження на дату і час після закінчення періоду «звернення за роз’ясненнями», який спливає в 00:00 год. 29.03.2025.
Надання в складі тендерної пропозиції акту обстеження складеного і завіреного замовником 31.03.2025 неминуче призведе до відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ШЛХОВИК-Т», оскільки такий акт надається на підтвердження технічних вимог і відповідно до тендерної документації має бути оформлений в «період звернення за роз’ясненнями», тобто до 00:00 год. 29.03.2025.
Тож, Замовник дискримінаційними вимогами тендерної документації та своїми упередженими до ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» діями штучно створює перешкоди в участі ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» у процедурі закупівлі.
З огляду на викладене, вимога тендерної документації про те, що «Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об'єкт капітального ремонту і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника (надати в складі тендерної пропозиції)» суперечить вимогам ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 Закону, оскільки штучно обмежує коло учасників, які можуть взяти участь в закупівлі, в тому числі перешкоджає участі ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» в процедурі закупівлі, є дискримінаційною, а тому повинна бути виключена із тендерної документації.
Своїми діями Замовник грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель, і як наслідок порушує основоположні права і охоронювані законом інтереси ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т», які випливають із принципів здійснення публічних закупівель, а тому є незаконними.
Єдиним ефективним способом захисту прав і законних інтересів ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» є звернення із скаргою до Органу оскарження з вимогою про виключення дискримінаційної вимоги замовника з тендерної документації.
Порушення Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області (далі-Замовник) вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості).
17.03.2025 Замовник, на вебпорталі Уповноваженого органу «PROZORRO» оприлюднив оголошення №UA-2025-03-17-012700-a про проведення процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: Капітальний ремонт дорожнього покриття вулиці Садова (від вул. І. Франка до вул. Львівська) в с. Давидів Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація).
Період звернення за роз’ясненнями за процедурою закупівлі – до 00:00 год. 29.03.2025. Період оскарження умов закупівлі – до 00:00 год. 29.03.2025
Тендерна документація замовника містить вимоги дискримінаційного характеру, що штучно обмежують коло суб’єктів господарювання, які можуть взяти участь в процедурі закупівлі та суперечать вимогам чинного законодавства України, в тому числі ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 Закону, які забороняють Замовникам встановлювати у тендерній документації вимоги, які обмежують конкуренцію.
Метою Закону, Особливостей є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Наявність дискримінаційних вимог, та дії Замовника, в порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст.5 Закону перешкоджає ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» реалізації гарантованого Законом права на участь у цій закупівлі.
Обгрунтування порушення Замовником вимог законодавства в сфері публічних закупівель.
Пунктом 3.7 Розділу 3 тендерної документації визначено, що «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Розділі 4 Додатку №1.»
Відповідно до розділу 4. «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №1 до тендерної документації: «Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об'єкт капітального ремонту і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника (надати в складі тендерної пропозиції).»
За приписами ч.2 ст.22 Закону, яка визначає зміст тендерної документації, не передбачено право Замовника вимагати від учасників акт обстеження об’єкта, та ще й засвідченого Замовником.
Відповідно до приписів ч.3 ст.22 Закону Замовник може включити до тендерної документації іншу інформацію, однак не будь яку, а виключно ту інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. Проте, законодавством не передбачено обов’язок учасників проводити обстеження об’єктів для участі в процедурі закупівлі.
З огляду на викладене, наведена вище вимога Замовника не відповідає вимогам ч.2, ч.3 ст.22 Закону та суперечить приписам ч.4 ст.5 Закону, відповідно до якої Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників; суперечить приписам ч.4 ст.22 Закону, відповідно до якої Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимога про відвідування об’єкта і складання акту обстеження, який має бути завірений представником Замовника штучно обмежує коло учасників, які можуть взяти участь в закупівлі, оскільки за наявності такої вимоги участь в закупівлі ставиться в залежність від волі Замовника – підпише Замовник акт обстеження чи не підпише. При цьому звертаю увагу Комісії, що не підписати акт обстеження Замовник може як з суб’єктивних міркувань так і за наявності об’єктивних обставин (відрядження, лікарняне, тощо), що безумовно вказує на дискримінаційний характер цієї вимоги Замовника.
Окрім цього, отримання такого акту обстеження обмежено періодом «звернення за роз’ясненнями» процедури закупівлі, тобто до 29.03.2025, і це при тому, що період подання тендерних пропозицій спливає в 01:00 год. 01.04.2025.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише суб’єкти господарювання, яким Замовник підпише такий акт обстеження, що суперечить вимогам Закону.
Аналогічною у цьому питанні є правова позиція Органу оскарження (Рішення від 30.04.2024 № 7695-р/пк-пз; від 10.07.2024 №11933-р/пк-пз, та інші.)
Окремо звертаю увагу Комісії на те, що представник ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» 27.03.2025 відвідав об’єкт будівництва за цією процедурою закупівлі та склав відповідний Акт обстеження (копія додається). Проте, при зверненні до Замовника останній відмовився підписати (завірити) такий Акт обстеження, і зажадав надання йому письмового звернення щодо відвідування і обстеження об’єкту будівництва, хоча такий порядок тендерною документацією не передбачений.
Цього ж дня, ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» скерувало на електронну пошту Замовника davudiv.sr@ukr.net письмове звернення (копія додається). Проте, і за таких обставин Замовник складений представником ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» Акт обстеження не підписав.
Натомість, у відповідь на звернення ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» Замовник, 28.03.2025 о 16:43 год. надіслав на електронну пошту Товариства лист, відповідно до якого запрошує прибути представника ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» до Замовника на 15:30 год. 31.03.2025 для складання Акту обстеження. Тобто, Замовник свідомо запрошує для складання Акту обстеження на дату і час після закінчення періоду «звернення за роз’ясненнями», який спливає в 00:00 год. 29.03.2025.
Надання в складі тендерної пропозиції акту обстеження складеного і завіреного замовником 31.03.2025 неминуче призведе до відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ШЛХОВИК-Т», оскільки такий акт надається на підтвердження технічних вимог і відповідно до тендерної документації має бути оформлений в «період звернення за роз’ясненнями», тобто до 00:00 год. 29.03.2025.
Тож, Замовник дискримінаційними вимогами тендерної документації та своїми упередженими до ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» діями штучно створює перешкоди в участі ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» у процедурі закупівлі.
З огляду на викладене, вимога тендерної документації про те, що «Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об'єкт капітального ремонту і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника (надати в складі тендерної пропозиції)» суперечить вимогам ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 Закону, оскільки штучно обмежує коло учасників, які можуть взяти участь в закупівлі, в тому числі перешкоджає участі ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» в процедурі закупівлі, є дискримінаційною, а тому повинна бути виключена із тендерної документації.
Своїми діями Замовник грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель, і як наслідок порушує основоположні права і охоронювані законом інтереси ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т», які випливають із принципів здійснення публічних закупівель, а тому є незаконними.
Єдиним ефективним способом захисту прав і законних інтересів ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» є звернення із скаргою до Органу оскарження з вимогою про виключення дискримінаційної вимоги замовника з тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Лист замовника щодо обстеження об'єкта
-
Повʼязаний документ:
Лист Замовника.pdf
-
-
Назва доказу:
Запит щодо огляду об'єкта
-
Повʼязаний документ:
Запит_Давидів_СР_–_огляд_об'єктів.pdf
-
-
Назва доказу:
Скріншот електронної пошти ТОВ "ШЛЯХОВИК-Т"
-
Повʼязаний документ:
Скріншот ел. пошти.jpg
-
-
Назва доказу:
Акт обстеження
-
Повʼязаний документ:
Акт обстеження.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток №1 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток №1 Перелік документів та_або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції зі змінами від 19.03.2025 р..pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області за процедурою закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднено на вебпорталі Уповноваженого органу за №: UA-2025-03-17-012700-a. 3. Зобов’язати Давидівську сільську раду Львівського району Львівської області внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом закупівлі: Капітальний ремонт дорожнього покриття вулиці Садова (від вул. І. Франка до вул. Львівська) в с. Давидів Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація). оголошення про проведення якої оприлюднено на вебпорталі Уповноваженого органу за №: UA-2025-03-17-012700-a, а саме: - Виключити із тендерної документації вимогу про те, що «Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об'єкт капітального ремонту і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника (надати в складі тендерної пропозиції).»