-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Екологічні вимоги
С_25П -146_71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань (Послуги з експертного обстеження та технічного огляду вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання)
Завершена
379 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 5 687.00 UAH
мін. крок: 1.5% або 5 687.00 UAH
Період оскарження:
17.03.2025 14:36 - 23.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
ecc7cd6601f04375b8c89a0aa504e604
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-17-008369-a.c2
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
АКЦРОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» ПРОВОДИТЬ ВІДКРИТІ ТОРГИ НА ЗАКУПІВЛЮ 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань (Послуги з експертного обстеження та технічного огляду вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання), С_25П-146, Ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-17-008369-a.
Витягом із протоколу №248 від 08.04.2025 засіданням тендерного комітету Східного закупівельно-логістичного центру апарату управління АТ «Укргазвидобування» (далі – Замовник) було проінформовано щодо рішення замовника відхилити тендерну пропозицію учасника ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» (далі - ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» / Учасник) на підставі пункту 44 Особливостей, а саме:
- підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих Особливостей (пп.7 п.47 - тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником Замовника).
Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма їхніми активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу або результати голосування, а також можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Учасник процедури закупівлі ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» (ЄДРПОУ 31223828) та
ДП «ПОЛТАВСЬКИЙ ЕТЦ» (ЄДРПОУ 40872122) знаходяться під управлінням Фонду державного майна України, його регіональних відділень.
Відповідно до частини 7 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», пп. 7 пункту 47 Особливостей, Замовник зобов’язаний відмовити Учаснику в участі у процедурі закупівлі, оскільки експертно-технічні центри, що належить до сфери управління Фонду державного майна України, його регіональних відділень є пов’язаними особами.
ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» вважає, що рішення тендерного комітету прийнято Замовником з порушенням п. 20 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», виходячи з наступного.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги, торги з обмеженою участю, конкурентний діалог.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, встановленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов`язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника.
Пункт 20 ч. 1 ст. 1 Закон України «Про публічні закупівлі» визначає, що пов`язана особа - це особа, яка відповідає будь-якій з таких ознак: юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з учасником процедури закупівлі; фізична особа або члени її сім`ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі; службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин, а також члени сім`ї такої службової (посадової) особи; фізична особа - уповноважена особа замовника, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно- правових відносин.
Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма їхніми активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу або результати голосування, а також можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов`язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Таким чином, під час проведення процедур закупівель замовник перевіряє наявність підстав, зазначених у п. 7 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», в частині пов`язаності учасників з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами) замовника/керівником замовника.
Акціонерним товариством «Укргазвидобування» пороводиться процедура закупівлі UA-2025-03-17-008369-a, а саме відкриті торги: послуги з технічного огляду та випробовувань (Послуги з експертного обстеження та технічного огляду вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання), С_25П-146 (ДК 021:2015 71630000-3 - послуги з технічного огляду та випробовувань).
Згідно протоколу розгляду тендерних пропозицій № 248 від 08.04.2025 пропозицію учасника - ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» відхилено.
Відповідно до відомостей є Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» є самостійною юридичною особою.
Згідно з п. 1.1 статуту ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» Учасник є державним унітарним підприємством, що діє як державне комерційне підприємство, засноване на державній власності, та належить до сфери управління Фонду державного майна України.
Разом з тим, відповідно до пунктів 4.7 та 4.8 статуту ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» підприємство як юридична особа має самостійний баланс, поточний рахунок, валютний і інші рахунки в установах банків, торгову марку, фірмовий бланк, печатку, штамп зі своєю назвою.
Підприємство не відповідає по зобов`язаннях ДП «ПОЛТАВСЬКИЙ ЕТЦ» та Фонду державного майна України, в сферу управління якого входить, а останні не відповідають по зобов`язаннях підприємства. З положень статуту ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» випливає, що Фонд державного майна України не має право втручатись в оперативну та господарську діяльність ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ», а також не має право втручатись та не має можливості здійснювати вирішальний вплив на господарську діяльність ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» (п. 4.11, 4.12 статуту ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ»).
Таким чином, Замовником не доведено пов`язаності ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» (учасник) з ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ПОЛТАВСЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» у розумінні п. 20 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», а отже і необхідності застосування наслідків, передбачених п. 7 ч. 1 ст. 17 та ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи викладене, на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ»
ПРОСИТЬ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ», ЄДРПОУ 31223828, зазначене в протоколі тендерного комітету №248 від 08.04.2025 Східного закупівельно-логістичного центру апарату управління АТ «Укргазвидобування» та визнати учасника ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» переможцем закупівлі 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань (Послуги з експертного обстеження та технічного огляду вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання), С_25П-146, Ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-17-008369-a.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ДП КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ.pdf 11.04.2025 15:31
- Статут ДП КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ рік.pdf 11.04.2025 15:31
- Витяг ЄДРЮОФОПГФ.pdf 11.04.2025 15:31
- sign.p7s 11.04.2025 15:31
- рішення від 14.04.2025 № 5834.pdf 14.04.2025 17:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.04.2025 № 6386.pdf 23.04.2025 11:15
- рішення від 22.04.2025 № 6386.pdf 24.04.2025 17:14
- Пояснення по суті Скарги.pdf 16.04.2025 12:56
- Пояснення по суті Скарги.docx 16.04.2025 12:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.04.2025 16:36
Дата розгляду скарги:
22.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.04.2025 17:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
24.04.2025 17:14
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
01c10201db6d4ec7af076d48a479401c
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Витягом із протоколу №248 від 08.04.2025 засіданням тендерного комітету Східного закупівельно-логістичного центру апарату управління АТ «Укргазвидобування» (далі – Замовник) було проінформовано щодо рішення замовника відхилити тендерну пропозицію учасника ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» (далі - ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» / Учасник) на підставі пункту 44 Особливостей, а саме:
- підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих Особливостей (пп.7 п.47 - тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником Замовника).
Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма їхніми активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу або результати голосування, а також можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Учасник процедури закупівлі ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» (ЄДРПОУ 31223828) та
ДП «ПОЛТАВСЬКИЙ ЕТЦ» (ЄДРПОУ 40872122) знаходяться під управлінням Фонду державного майна України, його регіональних відділень.
Відповідно до частини 7 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», пп. 7 пункту 47 Особливостей, Замовник зобов’язаний відмовити Учаснику в участі у процедурі закупівлі, оскільки експертно-технічні центри, що належить до сфери управління Фонду державного майна України, його регіональних відділень є пов’язаними особами.
ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» вважає, що рішення тендерного комітету прийнято Замовником з порушенням п. 20 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», виходячи з наступного.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги, торги з обмеженою участю, конкурентний діалог.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, встановленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов`язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника.
Пункт 20 ч. 1 ст. 1 Закон України «Про публічні закупівлі» визначає, що пов`язана особа - це особа, яка відповідає будь-якій з таких ознак: юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з учасником процедури закупівлі; фізична особа або члени її сім`ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі; службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин, а також члени сім`ї такої службової (посадової) особи; фізична особа - уповноважена особа замовника, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно- правових відносин.
Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма їхніми активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу або результати голосування, а також можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов`язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Таким чином, під час проведення процедур закупівель замовник перевіряє наявність підстав, зазначених у п. 7 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», в частині пов`язаності учасників з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами) замовника/керівником замовника.
Акціонерним товариством «Укргазвидобування» пороводиться процедура закупівлі UA-2025-03-17-008369-a, а саме відкриті торги: послуги з технічного огляду та випробовувань (Послуги з експертного обстеження та технічного огляду вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання), С_25П-146 (ДК 021:2015 71630000-3 - послуги з технічного огляду та випробовувань).
Згідно протоколу розгляду тендерних пропозицій № 248 від 08.04.2025 пропозицію учасника - ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» відхилено.
Відповідно до відомостей є Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» є самостійною юридичною особою.
Згідно з п. 1.1 статуту ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» Учасник є державним унітарним підприємством, що діє як державне комерційне підприємство, засноване на державній власності, та належить до сфери управління Фонду державного майна України.
Разом з тим, відповідно до пунктів 4.7 та 4.8 статуту ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» підприємство як юридична особа має самостійний баланс, поточний рахунок, валютний і інші рахунки в установах банків, торгову марку, фірмовий бланк, печатку, штамп зі своєю назвою.
Підприємство не відповідає по зобов`язаннях ДП «ПОЛТАВСЬКИЙ ЕТЦ» та Фонду державного майна України, в сферу управління якого входить, а останні не відповідають по зобов`язаннях підприємства. З положень статуту ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» випливає, що Фонд державного майна України не має право втручатись в оперативну та господарську діяльність ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ», а також не має право втручатись та не має можливості здійснювати вирішальний вплив на господарську діяльність ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» (п. 4.11, 4.12 статуту ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ»).
Таким чином, Замовником не доведено пов`язаності ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» (учасник) з ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ПОЛТАВСЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» у розумінні п. 20 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», а отже і необхідності застосування наслідків, передбачених п. 7 ч. 1 ст. 17 та ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
- підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих Особливостей (пп.7 п.47 - тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником Замовника).
Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма їхніми активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу або результати голосування, а також можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Учасник процедури закупівлі ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» (ЄДРПОУ 31223828) та
ДП «ПОЛТАВСЬКИЙ ЕТЦ» (ЄДРПОУ 40872122) знаходяться під управлінням Фонду державного майна України, його регіональних відділень.
Відповідно до частини 7 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», пп. 7 пункту 47 Особливостей, Замовник зобов’язаний відмовити Учаснику в участі у процедурі закупівлі, оскільки експертно-технічні центри, що належить до сфери управління Фонду державного майна України, його регіональних відділень є пов’язаними особами.
ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» вважає, що рішення тендерного комітету прийнято Замовником з порушенням п. 20 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», виходячи з наступного.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги, торги з обмеженою участю, конкурентний діалог.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, встановленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов`язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника.
Пункт 20 ч. 1 ст. 1 Закон України «Про публічні закупівлі» визначає, що пов`язана особа - це особа, яка відповідає будь-якій з таких ознак: юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з учасником процедури закупівлі; фізична особа або члени її сім`ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі; службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин, а також члени сім`ї такої службової (посадової) особи; фізична особа - уповноважена особа замовника, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно- правових відносин.
Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма їхніми активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу або результати голосування, а також можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов`язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Таким чином, під час проведення процедур закупівель замовник перевіряє наявність підстав, зазначених у п. 7 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», в частині пов`язаності учасників з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами) замовника/керівником замовника.
Акціонерним товариством «Укргазвидобування» пороводиться процедура закупівлі UA-2025-03-17-008369-a, а саме відкриті торги: послуги з технічного огляду та випробовувань (Послуги з експертного обстеження та технічного огляду вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання), С_25П-146 (ДК 021:2015 71630000-3 - послуги з технічного огляду та випробовувань).
Згідно протоколу розгляду тендерних пропозицій № 248 від 08.04.2025 пропозицію учасника - ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» відхилено.
Відповідно до відомостей є Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» є самостійною юридичною особою.
Згідно з п. 1.1 статуту ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» Учасник є державним унітарним підприємством, що діє як державне комерційне підприємство, засноване на державній власності, та належить до сфери управління Фонду державного майна України.
Разом з тим, відповідно до пунктів 4.7 та 4.8 статуту ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» підприємство як юридична особа має самостійний баланс, поточний рахунок, валютний і інші рахунки в установах банків, торгову марку, фірмовий бланк, печатку, штамп зі своєю назвою.
Підприємство не відповідає по зобов`язаннях ДП «ПОЛТАВСЬКИЙ ЕТЦ» та Фонду державного майна України, в сферу управління якого входить, а останні не відповідають по зобов`язаннях підприємства. З положень статуту ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» випливає, що Фонд державного майна України не має право втручатись в оперативну та господарську діяльність ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ», а також не має право втручатись та не має можливості здійснювати вирішальний вплив на господарську діяльність ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ» (п. 4.11, 4.12 статуту ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ»).
Таким чином, Замовником не доведено пов`язаності ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» (учасник) з ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ПОЛТАВСЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» у розумінні п. 20 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», а отже і необхідності застосування наслідків, передбачених п. 7 ч. 1 ст. 17 та ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ», ЄДРПОУ 31223828, зазначене в протоколі тендерного комітету №248 від 08.04.2025 Східного закупівельно-логістичного центру апарату управління АТ «Укргазвидобування» та визнати учасника ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» переможцем закупівлі 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань (Послуги з експертного обстеження та технічного огляду вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання), С_25П-146, Ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-17-008369-a.
Вимога
Є відповідь
Щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Номер:
71d2f0ee0d15406c87109bffab8a5dff
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-17-008369-a.a1
Назва:
Щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Державне підприємство "Криворізький експертно-технічний центр Держпраці" розглянуло Протокол №248 від 08.04.2025 р. щодо відхилення нашої тендерної пропозиції по закупівлі UA-2025-03-17-008369-a (С_25П-146) та вважає таке рішення безпідставним та таким, що суперечить вимогам чинного законодавства.
У рішенні зазначено, що наше підприємство є пов’язаною особою з іншим учасником — ДП "ПОЛТАВСЬКИЙ ЕТЦ", оскільки обидва підприємства належать до сфери управління Фонду державного майна України.
Проте, відповідно до чинного законодавства та роз’яснень уповноважених органів:
1. Державні підприємства, які лише перебувають у сфері управління одного органу державної влади, не вважаються пов’язаними особами автоматично без додаткових ознак, визначених у п. 20 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» .
2. Факт підпорядкування обом учасникам одного органу управління — Фонду державного майна України — не є підставою для кваліфікації їх як пов’язаних осіб у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» .
3. ДП "Криворізький ЕТЦ" є окремою юридичною особою, яка здійснює свою господарську діяльність самостійно та не має жодного впливу на діяльність ДП "Полтавський ЕТЦ".
4. У протоколі не наведено жодного фактичного або документального підтвердження, яке б вказувало на існування між нашими підприємствами реального контролю або спільного управління, як це вимагається вищевказаною нормою Закону.
Таким чином, твердження про наявність підстав, передбачених пп. 7 п. 47 Особливостей, є необґрунтованим. На підставі викладеного, вимагаємо:
1. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції
ДП "КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ", оформлене Протоколом №248 від 08.04.2025 р.;
2. Поновити участь ДП "КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ" у процедурі закупівлі UA-2025-03-17-008369-a та перейти до розгляду нашої пропозиції;
3. Повідомити нас про результати розгляду цієї вимоги у строки, передбачені законом.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА.pdf 09.04.2025 14:46
- Пояснення по суті вимоги.docx 10.04.2025 14:34
Дата подачі:
09.04.2025 14:46
Вирішення:
Доброго дня! Шановний Учасник, ознайомившись з Вашою вимогою, дійшли висновку в необхідності її незадоволення. У своїй діяльності під час проведення публічних закупівель Замовник насамперед сумлінно дотримуємося норм діючого законодавства, нащо зокрема повідомляємо:
Тендерну документацію розроблено відповідно до порядку та умов, установлених Законом України «Про публічні закупівлі» (зі змінами, далі – Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами, далі – Особливості), та інших нормативних документів чинного законодавства України.
Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі. Терміни «резидент» та «нерезидент» вживаються у значенні резидент України та нерезидент України у відповідності до норм Податкового кодексу України.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами ЗУ «Про публічні закупівлі»:
• добросовісна конкуренція серед учасників;
• об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів;
• недискримінація учасників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У тендерній документації зазначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
За результатами перевірки встановлено, що окрім Учасника участь у процедурі закупівлі також приймає ДП "ПОЛТАВСЬКИЙ ЕТЦ"(ЄДРПОУ 40872122). Слід зауважити, що Учасник процедури закупівлі ДП "КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ" (ЄДРПОУ 31223828) та ДП "ПОЛТАВСЬКИЙ ЕТЦ" (ЄДРПОУ 40872122) знаходяться під управлінням Фонду державного майна України (ЄДРПОУ 00032945), його регіональних відділень. Факт спільного контролю підтверджується даними з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Скріншот ДП "КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ
Скріншот ДП "ПОЛТАВСЬКИЙ ЕТЦ"
Згідно пункту 20 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», пов’язана особа – особа, яка для цілей Закону відповідає будь-якій із таких ознак:
- юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з учасником процедури закупівлі;
- фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі;
- службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин, а також члени сім’ї такої службової (посадової) особи;
- фізична особа - уповноважена особа замовника, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин.
Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма їхніми активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу або результати голосування, а також можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Зважаючи на вищезазначене, Замовником прийнято рішення щодо відхилення пропозиції Учасника на підставі пункту 44 Особливостей, а саме:
- підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих Особливостей (пп.7 п.47 - тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника).
Статус вимоги:
Відхилено