-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Виготовлення проектної документації (стадія ескізний проект) по об’єкту: «Реконструкція будівель поліклініки (будівля В-4) та лікувально-оздоровчого корпусу (будівля Г-2) комунального підприємства «Ковельський центр медичної реабілітації та паліативної допомоги» Волинської обласної ради за адресою: місто Ковель, вулиця Богдана Хмельницького, будинок, 17» ( за кодом ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування)
На базі комунального підприємства «Волинська обласна лікарня «Хоспіс» м.Ковель» Волинської обласної ради планується створити КП «Ковельський центр медичної реабілітації та паліативної допомоги» Волинської обласної ради (далі – Центр медичної реабілітації) за адресою: вул. Богдана Хмельницького, буд. 17 м. Ковель Волинської області, Україна, 45002. Для надання комплексу послуг для відновлення працездатності осіб з обмеженими фізичними можливостями та психологічними травмами, що спрямовані на реабілітацію та адаптацію людей до повноцінного життя, їх соціалізацію та професійний розвиток. А також можливість здійснити реконструкцію / нове будівництво будівель, оновлення матеріально-технічної бази, оновлення медичного, лабораторного обладнання та меблів, модернізації з оптимізацією обсягів високоспеціалізованої та високоякісної медичної допомоги населенню
мін. крок: 0.5% або 8 125.00 UAH
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (дискримінаційні вимоги тендерної документації)
- Реєстр Оберіг.pdf 28.03.2025 12:26
- Додаток 1 до тендерної документації.docx 28.03.2025 12:26
- Про інформацію - Закон № 2657-XII від 02.10.1992 - d22308-20230727.pdf 28.03.2025 12:26
- Про захист персональних даних - Закон № 2297-VI від 01.06.2010 - d325478-20240427.pdf 28.03.2025 12:26
- Резерв+ - Повідомлення про обробку персональних даних.pdf 28.03.2025 12:26
- Кримінальний кодекс України - Кодекс України № 2341-III від 05.04.2001 - d82054-20241101.pdf 28.03.2025 12:26
- Тендерна документація проектування.docx 28.03.2025 12:26
- Лист (1).pdf 28.03.2025 16:20
- sign.p7s 28.03.2025 16:23
- рішення від 01.04.2025 № 5030.pdf 01.04.2025 17:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.04.2025 № 5544.pdf 09.04.2025 12:34
- рішення від 08.04.2025 № 5544.pdf 10.04.2025 16:04
- Пояснення по суті скарги (pdf).pdf 02.04.2025 16:12
- Пояснення по суті скарги (doc).docx 02.04.2025 16:12
Пункт скарги
на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі за предметом: Виготовлення проектної документації (стадія ескізний проект) по об’єкту: «Реконструкція будівель поліклініки (будівля В-4) та лікувально-оздоровчого корпусу (будівля Г-2) комунального підприємства «Ковельський центр медичної реабілітації та паліативної допомоги» Волинської обласної ради за адресою: місто Ковель, вулиця Богдана Хмельницького, будинок, 17» ( за кодом ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування)
Комунальне підприємство "Ковельський центр медичної реабілітації та паліативної допомоги" Волинської обласної ради (надалі – Замовник) 17 березня 2025 року було оголошено закупівлю на Виготовлення проектної документації (стадія ескізний проект) по об’єкту: «Реконструкція будівель поліклініки (будівля В-4) та лікувально-оздоровчого корпусу (будівля Г-2) комунального підприємства «Ковельський центр медичної реабілітації та паліативної допомоги» Волинської обласної ради за адресою: місто Ковель, вулиця Богдана Хмельницького, будинок, 17» ( за кодом ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування).
Керуючись пунктами 55 та 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - надалі Постанова, Товариство з обмеженою відповідальністю
«ПРОЄКТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «АРКОН» (далі – ТОВ «ПП «АРКОН», Учасник, Скаржник) реалізує своє право на подання скарги.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, ТОВ «ПП «АРКОН», виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації Учасників, що обмежує, порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «ПП «АРКОН» на участь в цій закупівлі, а саме:
1. Огляд об’єкту:
1. Відповідно до п.п. 5.3, п.5 Додатку 1 до тендерної документації передбачено:
Для коректного розрахунку ціни за врахування можливих ризиків замовник дає потенційним учасникам процедури закупівлі можливість відвідати та оглянути об’єкт будівництва, де планується проводити роботи, прилеглу територію.
Обстеження проводиться у порядку, визначеному п.5.32. Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві".
Учасник в складі своєї пропозиції надає Акт огляду об’єкту підписаний Замовником та представником Учасника (без ідентифікації назви учасника). Витрати на відвідування об’єкту Учасники несуть за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою.
Згідно з п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно відсутня обґрунтована необхідність у відвідуванні об’єкту. Всі необхідні характеристики об’єкту мають бути вказані в технічному завданні. Тендерна документація також не містить додаткової аргументації необхідності здійснення огляду та підписання акту.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним."
Вищезазначена вимога для нас, як для потенційного учасника процедури закупівлі є дискримінаційною з огляду на те, що встановлення такої вимоги несе у собі ризики узгоджених дій, адже за для участі в закупівлі необхідно надати у складі пропозиції акт огляду об’єкту, який може бути не наданий за бажанням Замовника. При цьому інформації щодо конкретної особи, що уповноважена на підписання акту огляду документація не містить.
За таких умов Замовник може:
- не допустити потенційного учасника до об'єкту огляду;
- Замовник може не погодити огляд об'єкту;
- Уповноваженої особи може не бути на робочому місці;
- Замовник може не погодитися підписати акт огляду об'єкта або уникати його підписання, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення нашої пропозиції.
Окрім цього відповідно до інформації зазначеній на майданчику потенційним Учасником було задано питання «Шановний Замовник, Ви вимагаєте надання акту огляду, проте вказаний номер в ТД не є дійсним, та на решту дзвінків Ви не відповідаєте. Тобто яким чином цей акт у Вас підписати? Вкажіть хто має його підписувати? Діючі контакти.»
Проте замовник надав інформацію лише, щодо номеру контактної особи, який зазначений в оголошенні про проведення процедури закупівлі.
Контактна особа Катерина Луцик не уповноважена на підписання акту огляду і не може надати інформацію, щодо узгодження огляду об’єкта.
Контактна особа та уповноважена є зовсім різними поняттями, що не є тотожними, таким чином, Учасник не може бути впевненим що під час огляду його акт буде підписаний особою, що уповноважена на вчинення таких дій і що в подальшому це не стане причиною для відхилення.
Звертаємо Вашу увагу, що вищеозначена вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне: встановлюючи відповідну вимогу, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та наступні принципи проведення закупівлі – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
Більш того, Замовник може орієнтовно розуміти кількість учасників закупівлі та що за підприємства планують взяти участь оскільки для здійснення огляду необхідно контактувати з представниками Замовника.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту огляду об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечать вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може не надати або не підписати вищезазначений документ, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «ПП «АРКОН» та інших суб’єктів господарювання.
Зазначена вимога формує неконкурентне середовище, адже Замовник штучно може обмежити конкуренцію шляхом відмови у підписанні акту або униканні його підписання, навіть при проставленні підпису на відповідному документі немає гарантії, що Замовник в подальшому не скаже, що особа яка підписала акт від Замовника була уповноважена підписувати такий документ. Тобто встановлюючи дану вимогу Замовник залишає собі велике поле можливостей у проведені контрольованої процедури закупівлі та відсіюванні «непотрібних» учасників.
Для нас, як для учасника дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який в свою чергу має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Адже взяти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише той учасник, який:
- Отримав попередню згоду щодо огляду;
- Підпише Акт в уповноваженої особи Замовника;
- Надасть в складі своєї пропозиції акт огляду об’єкту.
Додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкових оглядів об’єктів та документального оформлення таких оглядів, неодноразово була визнана як дискримінаційна рядом рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема:
-рішення від 02.07.2024 № 11475;
-рішення від 27.03.2024 №5544;
-рішення від 10.01.2024 № 574;
-рішення від 14.09.2023 № 14696;
Враховуючи вищезазначене просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації дискримінаційну вимогу: «Для коректного розрахунку ціни за врахування можливих ризиків замовник дає потенційним учасникам процедури закупівлі можливість відвідати та оглянути об’єкт будівництва, де планується проводити роботи, прилеглу територію.
Обстеження проводиться у порядку, визначеному п.5.32. Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві".
Учасник в складі своєї пропозиції надає Акт огляду об’єкту підписаний Замовником та представником Учасника (без ідентифікації назви учасника)».
2. Витяги з «Резерв+»:
1. Відповідно до п.п. 1.2.4, п.1.2 Додатку 1 до тендерної документації передбачено:
Інформація щодо забезпечення доступності персоналу та безперервності робіт на випадок, якщо персонал Виконавця підлягатиме мобілізації. Учасник повинен підтвердити, що ключовий персонал виконавця (чоловічої статі) необхідний для виконання замовлення має бронювання чи відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації відповідно до Постанови КМУ від 27 січня 2023р. № 76 (підтверджується витягами з "Резерв+).
Дані з Резерв+ можуть вимагати лише уповноважені державні органи або посадові особи в межах їхніх повноважень, які передбачені чинним законодавством України. Це можуть бути, працівники ТЦК та СП, органи правоохоронної системи (МВС, СБУ, ДПСУ, ДБР, НАБУ), судові інстанції, а також податкові чи антикорупційні органи за наявності відповідних підстав і в межах встановлених процедур. Для отримання доступу до інформації в системі Резерв+ потрібна офіційна постанова суду або інший правовий документ, який дозволяє провести таку перевірку відповідно до законів про захист персональних даних та конфіденційність інформації. Дана вимога суперечить законодавству України, просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації дискримінаційну вимогу.
Витяг із системи «Резерв+» має статус конфіденційної інформації. Це пояснюється тим, що «Резерв+» містить персональні дані працівників, їхній військовий облік, а також дані про бронювання, які підпадають під захист законодавства про персональні дані.
Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» та «Про інформацію», персональні дані, які обробляються в реєстрі, можуть використовуватися лише уповноваженими державними органами та не можуть розголошуватися або передаватися третім особам без законних підстав.
Замовник не надав інформацію про законні підстави у відповіді на питання Скаржника, щодо Витягу з «Резерв+».
Розголошення персональних даних в Україні регулюється рядом нормативних актів, серед яких основними є:
Закон України «Про захист персональних даних» – згідно зі статтею 14, розголошення персональних даних допускається лише за згодою особи або на підставі законних підстав. Персональні дані можна обробляти, якщо це необхідно для виконання державних або службових обов'язків, а також для реалізації прав та обов’язків особи, що володіє даними.
Закон України «Про інформацію» – визначає обмеження доступу до інформації, що містить персональні дані, та забезпечує захист таких даних від незаконного доступу.
Кримінальний кодекс України (стаття 182 ККУ) передбачає відповідальність за незаконне збирання, зберігання, використання або поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди.
Законодавство України регулює доступ до таких реєстрів і захищає персональні дані, що стосуються бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації, передбачаючи особливі вимоги до зберігання та використання таких даних.
Отже, витяг із «Резерв+» надається виключно на вимогу відповідних державних органів та організацій, які мають відповідні повноваження і можуть забезпечити збереження конфіденційності інформації. Витяг із системи «Резерв+», який підтверджує бронювання військовозобов'язаних працівників, є конфіденційною інформацією і не може бути запитаний або наданий Замовнику без законних підстав. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 194 від 3 березня 2022 року, а також іншими нормативними актами, витяг можна запитати лише уповноваженим державним органам, які залучені до мобілізаційного процесу. Це Міністерство економіки, Міністерство оборони, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки (ТЦК), а також обласні та міські військові адміністрації для
здійснення їхніх повноважень з контролю за бронюванням.
Завдяки такому обмеженню інформація залишається конфіденційною і доступною виключно для органів та підприємств, що мають право забезпечувати захист національної безпеки та здійснюють функції в інтересах держави під час мобілізації.
Міністерство оборони України передбачає в повідомленні про обробку персональних даних згідно п. 6. Третіми особами, яким можуть передаватися персональні дані, що обробляються, є:
уповноважені представники органів адміністрування Реєстру відповідно до Закону України“Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних і резервістів”;
особи, що звертаються до Міністерства оборони України та мають право отримати персональні дані виключно на підставах, визначених Законом.
Відсутні законні підстави для надання Замовнику такої інформації. Скаржник не проти надати Замовнику наприклад гарантійний лист, без витягу з «Резерв +».
Також повідомляємо, що відсутність бронювання жодним чином не впливає на безперервність виконання робіт. Працівники можуть звільнитися чи захворіти і це лише відповідальність Учасника стосовно забезпечення вчасного виконання робіт. А дана вимога свідчить про умисне та штучне обмеження Учасників, оскільки в такому випадку Замовник має просити листи гарантії, що ніхто не буде звільнятися чи хворіти, чи йти в декретні відпустки.
Учасник повідомляє про наявність працівників профільної спеціалізації, а саме:
- інженерів-проектувальників (інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення механічного опору і стійкості СС 3);
- інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування у частині сертифікація енергетичної ефективності будівель);
- інженер-проектувальник (інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації;
- інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення безпеки експлуатації, забезпечення захисту від шуму СС2);
- інженера -геодезиста;
- експерт з технічного обстеження будівель і споруд;
- інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування в частині дотримання вимог пожежної безпеки на об’єктах будівництва класу наслідків СС2);
- інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього середовища);
- архітектор (архітектурне об’ємне проектування);
- архітектор (розроблення містобудівної документації);
- енергетичний аудитор будівель.
Однак Учасник не зможе прийняти участь у закупівлі, через відсутність витягу з «Резерв +» та бронювання.
Статтею 5 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (надалі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Згідно з ч. 4 ст. 22 Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
З метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, керуючись ст. ст. 3, 5, ст. 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28, 55, 56, 59 Особливостей, Законом України «Про антимонопольний комітет України», законами України "Про захист економічної конкуренції", "Про захист від недобросовісної конкуренції",
Відповідно до положень п. 59 Постанови скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Таким чином дана скарга подана у відповідний строк та підлягає розгляду органом оскарження.
Дискримінаційні умови, що містяться в умовах тендерної документації, порушують права та законні інтереси ТОВ «ПП «АРКОН», як потенційного Учасника відповідної процедури та як потенційного претендента на укладання договору з Замовником у майбутньому.
Крім того, ми є реальними учасником ринку відповідних послуг, проте через порушення Замовником частини 1 статті 5 та інших положень Закону України «Про публічні закупівлі» ми не можемо прийняти участь у закупівлі.
На підставі вищевикладеного та керуючись пунктом 55 та 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. З метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язати Замовника усунути з умов тендерної документації дискримінаційні умови: «Для коректного розрахунку ціни за врахування можливих ризиків замовник дає потенційним учасникам процедури закупівлі можливість відвідати та оглянути об’єкт будівництва, де планується проводити роботи, прилеглу територію. Обстеження проводиться у порядку, визначеному п.5.32. Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві".
Учасник в складі своєї пропозиції надає Акт огляду об’єкту підписаний Замовником та представником Учасника (без ідентифікації назви учасника)».
3. З метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язати Замовника усунути з умов тендерної документації дискримінаційні умови: «1.2.4. . Інформація щодо забезпечення доступності персоналу та безперервності робіт на випадок, якщо персонал Виконавця підлягатиме мобілізації. Учасник повинен підтвердити, що ключовий персонал виконавця (чоловічої статі) необхідний для виконання замовлення має бронювання чи відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації відповідно до Постанови КМУ від 27 січня 2023р. № 76 (підтверджується витягами з "Резерв+)».
Додатки:
1. Тендерна документація по процедурі відкриті торги з особливостями на закупівлю робіт: Виготовлення проектної документації (стадія ескізний проект) по об’єкту: «Реконструкція будівель поліклініки (будівля В-4) та лікувально-оздоровчого корпусу (будівля Г-2) комунального підприємства «Ковельський центр медичної реабілітації та паліативної допомоги» Волинської обласної ради за адресою: місто Ковель, вулиця Богдана Хмельницького, будинок, 17» ( за кодом ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування) затверджено рішення уповноваженої особи від 17.03.2025 р. №37 Луцик Катерина.
2. Додаток 1 до тендерної документації.
3. Кримінальний кодекс України - Кодекс України № 2341-III від 05.04.2001 - d82054-20241101
4. Про захист персональних даних - Закон № 2297-VI від 01.06.2010 - d325478-20240427
5. Про інформацію - Закон № 2657-XII від 02.10.1992 - d22308-20230727
6. Реєстр Оберіг
7. Резерв+ - Повідомлення про обробку персональних даних
-
Ознайомившись з умовами тендерної документації, ТОВ «ПП «АРКОН», виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації Учасників, що обмежує, порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «ПП «АРКОН» на участь в цій закупівлі, а саме: 1. Огляд об’єкту: 1. Відповідно до п.п. 5.3, п.5 Додатку 1 до тендерної документації передбачено: Для коректного розрахунку ціни за врахування можливих ризиків замовник дає потенційним учасникам процедури закупівлі можливість відвідати та оглянути об’єкт будівництва, де планується проводити роботи, прилеглу територію. Обстеження проводиться у порядку, визначеному п.5.32. Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві". Учасник в складі своєї пропозиції надає Акт огляду об’єкту підписаний Замовником та представником Учасника (без ідентифікації назви учасника). Витрати на відвідування об’єкту Учасники несуть за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою. Згідно з п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно відсутня обґрунтована необхідність у відвідуванні об’єкту. Всі необхідні характеристики об’єкту мають бути вказані в технічному завданні. Тендерна документація також не містить додаткової аргументації необхідності здійснення огляду та підписання акту. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним." Вищезазначена вимога для нас, як для потенційного учасника процедури закупівлі є дискримінаційною з огляду на те, що встановлення такої вимоги несе у собі ризики узгоджених дій, адже за для участі в закупівлі необхідно надати у складі пропозиції акт огляду об’єкту, який може бути не наданий за бажанням Замовника. При цьому інформації щодо конкретної особи, що уповноважена на підписання акту огляду документація не містить. За таких умов Замовник може: - не допустити потенційного учасника до об'єкту огляду; - Замовник може не погодити огляд об'єкту; - Уповноваженої особи може не бути на робочому місці; - Замовник може не погодитися підписати акт огляду об'єкта або уникати його підписання, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення нашої пропозиції. Окрім цього відповідно до інформації зазначеній на майданчику потенційним Учасником було задано питання «Шановний Замовник, Ви вимагаєте надання акту огляду, проте вказаний номер в ТД не є дійсним, та на решту дзвінків Ви не відповідаєте. Тобто яким чином цей акт у Вас підписати? Вкажіть хто має його підписувати? Діючі контакти.» Проте замовник надав інформацію лише, щодо номеру контактної особи, який зазначений в оголошенні про проведення процедури закупівлі. Контактна особа Катерина Луцик не уповноважена на підписання акту огляду і не може надати інформацію, щодо узгодження огляду об’єкта. Контактна особа та уповноважена є зовсім різними поняттями, що не є тотожними, таким чином, Учасник не може бути впевненим що під час огляду його акт буде підписаний особою, що уповноважена на вчинення таких дій і що в подальшому це не стане причиною для відхилення. Звертаємо Вашу увагу, що вищеозначена вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне: встановлюючи відповідну вимогу, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та наступні принципи проведення закупівлі – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Більш того, Замовник може орієнтовно розуміти кількість учасників закупівлі та що за підприємства планують взяти участь оскільки для здійснення огляду необхідно контактувати з представниками Замовника. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту огляду об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечать вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може не надати або не підписати вищезазначений документ, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «ПП «АРКОН» та інших суб’єктів господарювання. Зазначена вимога формує неконкурентне середовище, адже Замовник штучно може обмежити конкуренцію шляхом відмови у підписанні акту або униканні його підписання, навіть при проставленні підпису на відповідному документі немає гарантії, що Замовник в подальшому не скаже, що особа яка підписала акт від Замовника була уповноважена підписувати такий документ. Тобто встановлюючи дану вимогу Замовник залишає собі велике поле можливостей у проведені контрольованої процедури закупівлі та відсіюванні «непотрібних» учасників. Для нас, як для учасника дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який в свою чергу має бажання взяти участь у процедурі закупівлі. Адже взяти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише той учасник, який: - Отримав попередню згоду щодо огляду; - Підпише Акт в уповноваженої особи Замовника; - Надасть в складі своєї пропозиції акт огляду об’єкту. Додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкових оглядів об’єктів та документального оформлення таких оглядів, неодноразово була визнана як дискримінаційна рядом рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема: -рішення від 02.07.2024 № 11475; -рішення від 27.03.2024 №5544; -рішення від 10.01.2024 № 574; -рішення від 14.09.2023 № 14696; Враховуючи вищезазначене просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації дискримінаційну вимогу: «Для коректного розрахунку ціни за врахування можливих ризиків замовник дає потенційним учасникам процедури закупівлі можливість відвідати та оглянути об’єкт будівництва, де планується проводити роботи, прилеглу територію. Обстеження проводиться у порядку, визначеному п.5.32. Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві". Учасник в складі своєї пропозиції надає Акт огляду об’єкту підписаний Замовником та представником Учасника (без ідентифікації назви учасника)». 2. Витяги з «Резерв+»: 1. Відповідно до п.п. 1.2.4, п.1.2 Додатку 1 до тендерної документації передбачено: Інформація щодо забезпечення доступності персоналу та безперервності робіт на випадок, якщо персонал Виконавця підлягатиме мобілізації. Учасник повинен підтвердити, що ключовий персонал виконавця (чоловічої статі) необхідний для виконання замовлення має бронювання чи відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації відповідно до Постанови КМУ від 27 січня 2023р. № 76 (підтверджується витягами з "Резерв+). Дані з Резерв+ можуть вимагати лише уповноважені державні органи або посадові особи в межах їхніх повноважень, які передбачені чинним законодавством України. Це можуть бути, працівники ТЦК та СП, органи правоохоронної системи (МВС, СБУ, ДПСУ, ДБР, НАБУ), судові інстанції, а також податкові чи антикорупційні органи за наявності відповідних підстав і в межах встановлених процедур. Для отримання доступу до інформації в системі Резерв+ потрібна офіційна постанова суду або інший правовий документ, який дозволяє провести таку перевірку відповідно до законів про захист персональних даних та конфіденційність інформації. Дана вимога суперечить законодавству України, просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації дискримінаційну вимогу. Витяг із системи «Резерв+» має статус конфіденційної інформації. Це пояснюється тим, що «Резерв+» містить персональні дані працівників, їхній військовий облік, а також дані про бронювання, які підпадають під захист законодавства про персональні дані. Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» та «Про інформацію», персональні дані, які обробляються в реєстрі, можуть використовуватися лише уповноваженими державними органами та не можуть розголошуватися або передаватися третім особам без законних підстав. Замовник не надав інформацію про законні підстави у відповіді на питання Скаржника, щодо Витягу з «Резерв+». Розголошення персональних даних в Україні регулюється рядом нормативних актів, серед яких основними є: Закон України «Про захист персональних даних» – згідно зі статтею 14, розголошення персональних даних допускається лише за згодою особи або на підставі законних підстав. Персональні дані можна обробляти, якщо це необхідно для виконання державних або службових обов'язків, а також для реалізації прав та обов’язків особи, що володіє даними. Закон України «Про інформацію» – визначає обмеження доступу до інформації, що містить персональні дані, та забезпечує захист таких даних від незаконного доступу. Кримінальний кодекс України (стаття 182 ККУ) передбачає відповідальність за незаконне збирання, зберігання, використання або поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди. Законодавство України регулює доступ до таких реєстрів і захищає персональні дані, що стосуються бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації, передбачаючи особливі вимоги до зберігання та використання таких даних. Отже, витяг із «Резерв+» надається виключно на вимогу відповідних державних органів та організацій, які мають відповідні повноваження і можуть забезпечити збереження конфіденційності інформації. Витяг із системи «Резерв+», який підтверджує бронювання військовозобов'язаних працівників, є конфіденційною інформацією і не може бути запитаний або наданий Замовнику без законних підстав. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 194 від 3 березня 2022 року, а також іншими нормативними актами, витяг можна запитати лише уповноваженим державним органам, які залучені до мобілізаційного процесу. Це Міністерство економіки, Міністерство оборони, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки (ТЦК), а також обласні та міські військові адміністрації для здійснення їхніх повноважень з контролю за бронюванням. Завдяки такому обмеженню інформація залишається конфіденційною і доступною виключно для органів та підприємств, що мають право забезпечувати захист національної безпеки та здійснюють функції в інтересах держави під час мобілізації. Міністерство оборони України передбачає в повідомленні про обробку персональних даних згідно п. 6. Третіми особами, яким можуть передаватися персональні дані, що обробляються, є: уповноважені представники органів адміністрування Реєстру відповідно до Закону України“Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних і резервістів”; особи, що звертаються до Міністерства оборони України та мають право отримати персональні дані виключно на підставах, визначених Законом. Відсутні законні підстави для надання Замовнику такої інформації. Скаржник не проти надати Замовнику наприклад гарантійний лист, без витягу з «Резерв +». Також повідомляємо, що відсутність бронювання жодним чином не впливає на безперервність виконання робіт. Працівники можуть звільнитися чи захворіти і це лише відповідальність Учасника стосовно забезпечення вчасного виконання робіт. А дана вимога свідчить про умисне та штучне обмеження Учасників, оскільки в такому випадку Замовник має просити листи гарантії, що ніхто не буде звільнятися чи хворіти, чи йти в декретні відпустки. Учасник повідомляє про наявність працівників профільної спеціалізації, а саме: - інженерів-проектувальників (інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення механічного опору і стійкості СС 3); - інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування у частині сертифікація енергетичної ефективності будівель); - інженер-проектувальник (інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації; - інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення безпеки експлуатації, забезпечення захисту від шуму СС2); - інженера -геодезиста; - експерт з технічного обстеження будівель і споруд; - інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування в частині дотримання вимог пожежної безпеки на об’єктах будівництва класу наслідків СС2); - інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього середовища); - архітектор (архітектурне об’ємне проектування); - архітектор (розроблення містобудівної документації); - енергетичний аудитор будівель. Однак Учасник не зможе прийняти участь у закупівлі, через відсутність витягу з «Резерв +» та бронювання. Статтею 5 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (надалі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з ч. 4 ст. 22 Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. З метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, керуючись ст. ст. 3, 5, ст. 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28, 55, 56, 59 Особливостей, Законом України «Про антимонопольний комітет України», законами України "Про захист економічної конкуренції", "Про захист від недобросовісної конкуренції", Відповідно до положень п. 59 Постанови скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Таким чином дана скарга подана у відповідний строк та підлягає розгляду органом оскарження. Дискримінаційні умови, що містяться в умовах тендерної документації, порушують права та законні інтереси ТОВ «ПП «АРКОН», як потенційного Учасника відповідної процедури та як потенційного претендента на укладання договору з Замовником у майбутньому. Крім того, ми є реальними учасником ринку відповідних послуг, проте через порушення Замовником частини 1 статті 5 та інших положень Закону України «Про публічні закупівлі» ми не можемо прийняти участь у закупівлі. На підставі вищевикладеного та керуючись пунктом 55 та 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,