• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

бензин А-95 євро

Торги відмінено

199 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 999.00 UAH
Період оскарження: 17.03.2025 11:50 - 30.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА дискримінаційні умови

Номер: 0efda2a1e84a49c6aaf9c90f921a4801
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-17-004689-a.c1
Назва: СКАРГА дискримінаційні умови
Скарга:
Дата розгляду скарги: 02.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.03.2025 16:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.04.2025 13:34
Дата виконання рішення Замовником: 28.04.2025 11:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення АМКУ від 02.04.2025 № 5183
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ", Фінченко Андрій Олександрович +380970701136 45880693devoninvest@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 75dcecc7cd0b4958bd639b7264242ea6
Заголовок пункту скарги: Умову в частині наявності: - Учасник у складі пропозиції надає сканований оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника; Документ що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління впровадженої Учасником з метою забезпечення захисту від техногенни
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ДЕВОН-ІНВЕСТ» (СУБ'ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ) планує взяти участь у процедурі, але позбавлений такого права з огляду на наявність дискримінаційних вимог у тендерній документації, що в свою чергу свідчить про наявність порушення прав та законних інтересів Суб'єкта оскарження.


№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 2 до тендерної документації 6. Учасник у складі пропозиції надає сканований оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання — юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації.
7. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати заходам із захисту довкілля. Документ що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління впровадженої Учасником з метою забезпечення захисту від техногенних ризиків при поставці товару, виданого акредитованим органом відповідно. до чинного законодавства України.
8. У зв’язку із використанням інформаційних систем Учасника щодо адміністрування, відпуску зі зберігання палива Учасник, у складі пропозиції надає документ щодо впровадження системи менеджменту захисту інформації засвідчену компетентним органом відповідно до міжнародних стандартів або аналогічний документ що підтверджує впровадження відповідних заходів впровадження системи менеджментузахисту інформації виданий компетентним органом.

Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності у учасника та надання останнім у складі пропозиції:
- Учасник у складі пропозиції надає сканований оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника;
- Документ що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління впровадженої Учасником з метою забезпечення захисту від техногенних ризиків при поставці товару, виданого акредитованим органом відповідно. до чинного законодавства України;
- у складі пропозиції надає документ щодо впровадження системи менеджменту захисту інформації засвідчену компетентним органом відповідно до міжнародних стандартів або аналогічний документ що підтверджує впровадження відповідних заходів впровадження системи менеджментузахисту інформації виданий компетентним органом.


1. Щодо документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника:
Стандарт ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якості» сприяє прийняттю процесного підходу під час розробляння, запровадження та поліпшування результативності системи управління якістю для підвищення задоволеності замовника виконанням його вимог, зокрема при здійсненні господарської діяльності підприємства.
За своєю суттю відповідний стандарт підтверджує систему управління якістю надання послуг при здійсненні господарської діяльності підприємства, зокрема встановлює системи та процеси, а також ресурси, потрібні для отримання результатів відповідно до вимог замовників і політик організації, а також ідентифікації ризиків та можливостей підприємства.


2. Щодо документу, що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління впровадженої Учасником з метою забезпечення захисту від техногенних ризиків при поставці товару, виданого акредитованим органом відповідно. до чинного законодавства України:

Документом, що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління впровадженої Учасником з метою забезпечення захисту від техногенних ризиків при поставці товару, виданого акредитованим органом відповідно. до чинного законодавства України – є Сертифікат на відповідність підприємства вимогам ДСТУ 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Система екологічного управління», що видається акредитованим органом відповідно до чинного законодавства України.

Стандарт ДСТУ 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Система екологічного управління» - це стандарт, який встановлює вимоги до системи екологічного менеджменту. Даний стандарт розроблено насамперед для зменшення впливу від діяльності підприємств на навколишнє середовище.
Призначеність цього стандарту — надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні з соціально-економічними потребами. Він установлює вимоги, виконання яких дає змогу організації досягти запланованих результатів, що їх вона визначила для своєї системи екологічного управління.
Системний підхід до екологічного управління може забезпечити найвище керівництво інформацією, яка буде корисною для досягнення довгострокового успіху та набуття можливостей, що сприятимуть сталому розвитку, завдяки:
— збереженню стану довкілля запобіганням або послабленням несприятливих впливів на нього;
— послабленню потенційного несприятливого впливу умов довкілля на організацію;
— сприянню організації у виконанні обов’язкових для дотримання відповідності вимог;
— підвищенню екологічної дієвості;
— контролюванню (або впливанню на них) способів розроблення продукції та послуг організації, їх виготовлення, розподілення, споживання та видалення з урахуванням аспектів передбачуваного жит¬тєвого циклу, що сприятиме запобіганню впливу на довкілля від непередбачуваного переходу з однієї стадії життєвого циклу в іншу протягом усього життєвого циклу;
— досягненню фінансових переваг і переваг у функціюванні, що можуть бути наслідком запровадження екологічно обґрунтованих альтернативних підходів, які зміцнюють позиції організації на ринку;
— обмінюванню екологічною інформацією з відповідними зацікавленими сторонами.


3. Щодо документу, на підтвердження впровадження системи менеджменту захисту інформації засвідчену компетентним органом відповідно до міжнародних стандартів або аналогічний документ що підтверджує впровадження відповідних заходів впровадження системи менеджменту захисту інформації виданий компетентним органом
Документом, що підтверджує впровадження на підтприємстві системи менеджменту захисту інформації, - є Сертифікат на відповідність підприємства вимогам ДСТУ 27001:2023 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Система керування інформаційною безпекою», що видається акредитованим органом відповідно до чинного законодавства України.

Стандарт ДСТУ 27001:2023 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Система керування інформаційною безпекою» підтверджує впровадження на підприємстві системи декількох рівнів безпеки в міжнародних ланцюгах постачання та їхніх складниках. Це дасть змогу підприємству приймати з урахуванням ризиків більш виважені рішення щодо безпеки в цих міжнародних ланцюгах постачання.
Використання цього стандарту допоможе організації встановити адекватні рівні безпеки в тій/тих частині(-ах) міжнародного ланцюга постачання, яку(-і) вона контролює. Стандарт також є основою для визначення чи підтвердження рівня наявної безпеки в межах ланцюга(-ів) постачання організації внутрішніми чи зовнішніми аудиторами, чи тими державними службами, які вирішують застосовувати відповідність цьому стандарту як основу для прийняття у свої програми убезпечення ланцюгів постачання. Замовники, бізнес-партнери, державні служби та інші сторони можуть вимагати від організацій, які заявляють про відповідність цьому стандарту, пройти аудит чи підтвердження, щоб довести цю відповідність. Державні служби можуть вирішити взаємно прийнятним визнавати результати підтвердження, проведені іншими державними службами. Якщо аудит провадитиме третя сторона, тоді організація має розглянути залучення послуг органу сертифікації, акредитованого уповноваженим органом, який є членом Міжнародного Форуму акредитації.
Результати впровадження цього стандарту:
— заява про охоплення, у якій визначають межі ланцюга постачання, охоплені планом убезпечення;
— оцінка безпеки, у якій задокументовано уразливість ланцюга постачання до визначених сценаріїв порушення безпеки. У ній також має бути описано наслідки, які можна практично очікувати від кожного з потенційних сценаріїв порушення безпеки;
— план убезпечення, у якому описано заходи убезпечення, упроваджені для керування сценарієм порушення безпеки, визначеним в оцінці безпеки;
— програма навчання, що визначає, як персонал служби безпеки навчатимуть виконувати свої встановлені обов’язки, пов’язані з безпекою.
Щоб провести оцінювання безпеки, необхідне для розроблення плану убезпечення, організації, що використовує цей стандарт, треба
— визначити загрози, які можуть виникнути (сценарії порушення безпеки);
— визначити, наскільки можливе те, що хтось розвине кожний сценарій порушення безпеки, визначений у оцінці безпеки, в разі порушення безпеки.
Це визначення виконують, проаналізувавши поточний стан безпеки у ланцюзі постачання. На основі результатів цього аналізування з професійного погляду визначають, наскільки вразливим є ланцюг постачання за кожним із сценаріїв порушення безпеки.


Відповідна процедура закупівлі оголошена Замовником на закупівлю ТОВАРУ, а саме за предметом: Код ДК 021:2015 09132000-3 бензин.
П. 34 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає визначення поняття ТОВАР - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Жоден з вищезазначених Сертифікатів на системи ДСТУ (9001, 14001, 27001) не визначає технічні та якісні характеристики на Бензини, не забезпечує умови щодо поставки такого палива Замовнику.
Згідно Проєкту договору Замовника, предмет договору: 1 1.1. Продавець зобов’язується передавати у власність (поставляти) Покупцеві Товари, а Покупець зобов’язується приймати Товари та повністю оплачувати їх вартість, в порядку та на умовах, вказаних у цьому Договорі та додатках (додаткових угодах) до нього. Відповідно до умов цього Договору Продавець зобов’язується забезпечити збереження придбаного Покупцем у Продавця Товару а Покупець зобов’язується своєчасно отримати Товар зі зберігання з використанням паливних талонів згідно умов вказаних у цьому Договорі та додатках (додаткових угодах) до нього. Отримання Товарів Покупцем зі зберігання здійснюється з використанням паливних талонів через Пред’явників паливних талонів.

Суб’єкт оскарження не має необхідності отримувати Сертифікату на відповідні системи для виконання зобов’язань з поставки Товару (Бензину) Замовнику. Підприємство, яке створене та зареєстроване у відповідному до вимог законодавства порядку, яке має профільну діяльність згідно КВЕД: 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, - НЕ МАЄ законодавчої необхідності отрминня “додаткових курсів” з покращення діяльності підприємства.
Предметом відповідної процедри закупівлі є Товар, який Суб’єкт оскарження планує поставити через партнерську мережу АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 2 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 1 до Скарги).
Вимога Замовника до учасників надати у складі Пропозиції вищезазначені документи (сертифікати, тощо), встановлює дискримінаційні умови у зв'язку з чим Суб’єкт оскарження вимагає виключити зазначені вимоги.
ч. 5 статті 23 Закону України “Про публічні закупівлі” визначає, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик ТОВАРУ, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Товаром за відповідною процедурою закупівлі є - Бензин, а не послуги з систем менедженту на підтприємстві учасника, які свідчать про впровадження додаткових систем керування, управління та покращення діяльності підприємства, але при цьому жодним чином не впливають на якість Товару та спроможність Суб’єкта оскарження поставити відповідний Товар Замовнику.
Отже, Замовник має право вимагати наявність документів, що підтверджують якість пропонуємого товару, а не системи впровадження управління на підприємстві учасника, оскільки такі документи встановлюють надмірні додаткові умови для суб’єктів підприємницької діяльності, але при цьому – не забезпечують виконання такими суб’єктами умов з поставки Товару.
Фактично Замовником з незрозумілих причин без жодного обґрунтування вимагає документ, який не має жодного відношення до предмету закупівлі (ТОВАРУ) і Суб’єкт оскарження позбавлений будь-якої можливості виконати дану дискримінаційну вимогу, оскільки не має відповідних документів.
На виконання ст. 23 Закону щодо підтвердження того, що пропоновані учасниками товари за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації, Суб’єкт оскарження може надати сертифіка відповідності, паспорт якості та декларацію про відповідність виробника, оскільки саме такий документи підтверджує відповідність вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та/або ДСТУ 7687:2015 для Бензина (згідно вимог Додатку 2 до тендерної документації щодо встановлення Технічних та якісних характеристик Товару).

Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації