• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Заходи (зокрема ремонтні роботи) з усунення аварій в житловому фонді (послуги з технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту багатоквартирних будинків) (ДК 021:2015: 71520000-9 – Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт)

Заходи (зокрема ремонтні роботи) з усунення аварій в житловому фонді (послуги з технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту багатоквартирних будинків) (ДК 021:2015: 71520000-9 – Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт)

Завершена

412 309.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 061.55 UAH
Період оскарження: 17.03.2025 12:03 - 22.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дії замовника в рамках закупівлі UA-2025-03-17-005045-a (на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» та визнання ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДОМІНІОН ХАРКІВ» переможцем процедури закупівлі)

Номер: cee8e4f5f7cd49feb7278d1cb47dc86d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-17-005045-a.a1
Назва: СКАРГА на дії замовника в рамках закупівлі UA-2025-03-17-005045-a (на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» та визнання ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДОМІНІОН ХАРКІВ» переможцем процедури закупівлі)
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.04.2025 15:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.04.2025 14:31
Дата виконання рішення Замовником: 17.04.2025 16:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5877-р/пк-пз від 14.04.2025 зобов’язано Департамент житлово-комунального господарства Харківської міської ради скасувати рішення про рішення про визначення приватного підприємства "ДОМІНІОН ХАРКІВ" (код ЄДРПОУ: 35246861) переможцем за процедурою закупівлі — "Заходи (зокрема ремонтні роботи) з усунення аварій в житловому фонді (послуги з технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту багатоквартирних будинків) (ДК 021:2015: 71520000-9 – Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-17-005045-a.
Автор: ДП "УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА", Віолетта Бажан +380442816061 atevka@i.ua http://ukrbudex.org.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fd8634ae04604cbdb359a561c5942923
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішеннями замовника, Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради, з огляду на наступне. 1. Стосовно необхідності надання договору страхування відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності Учасника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовником, Департаментом житлово-комунального господарства Харківської міської ради, у абзаці шостому додатку 3 до тендерної документації зазначено: «Технічний нагляд на об'єкті здійснюється протягом всього терміну надання підрядником/-ами, який/-і надає/-ють послуги з проведення поточного ремонту. У зв’язку з чим, Учасник під час надання послуг має забезпечити дотримання трудового законодавства, законодавства з питань охорони праці (додержання правил і норм техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці, протипожежної охорони та безпеки інше). На підтвердження чого Учасник має надати в складі пропозиції відповідний гарантійний лист. Учасник несе відповідальність за поведінку своїх працівників на території замовника, вживає заходів, спрямованих на попередження порушень його працівниками технологічної і виробничої дисципліни, громадського порядку, недопущення протизаконної поведінки, аварійних ситуацій на об’єкті або пошкодження майна замовника. Також учасник несе відповідальність за неякісне та несвоєчасне надання послуг, що призвело до травмування людей на об’єкті, згідно з чинним законодавством. Та надає в складі пропозиції договір страхування відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності, що визначені предметом закупівлі. Такий договір має мати строк дії 2025 року, а сума відповідальності за настання страхового випадку має становити не менше 500 000,00 грн. (у разі якщо договір страхування вступає в дію після надходження страхового платежу (страхової премії), надати документ що підтверджує сплату такого платежу (премії)).»
Водночас, інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі (додаток 3 до тендерної документації) передбачено, що «Здійснення технічного нагляду за виконанням поточних ремонтів на об’єктах (зазначених в Таблиці 1) виконується у відповідності із Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядком здійснення технічного нагляду під час будівництва об’єкта архітектури, затвердженим постановою Кабінету міністрів України від 11 липня 2007 року за № 903 (із змінами) …».
Пунктом 3 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903, визначено, що технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.
Аналогічні положення містяться у проект договору про закупівлю (додаток 4 до тендерної документації), а саме у пункті 1.5 проекту договору зазначено, що виконавець здійснює технічний нагляд через відповідального виконавця – інженера з технічного нагляду, який має діючий на весь час надання послуг за цим Договором відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Таким чином страхуванню підлягає професійна діяльність саме особи, яка відповідно до Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903, здійснює технічний нагляд – інженера з технічного нагляду – особи, яка має виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.

Підтвердженням вище викладеного також є наступне.
Варто зауважити, що відповідно до частини третьої статті 16-1 Закону України «Про архітектурну діяльність» саморегулівні організації у сфері архітектурної діяльності визначають правила і стандарти підприємницької та професійної діяльності, обов'язкові для виконання всіма членами таких організацій, а також передбачають механізм відшкодування збитків, завданих споживачам унаслідок надання членами саморегулівної організації товарів, виконання робіт (послуг) неналежної якості.
Громадська організація «Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об’єктів архітектури» наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 06.08.2014 № 218 зареєстрована як саморегулівна організація у сфері архітектурної діяльності за напрямом професійної діяльності інженерів технічного нагляду.
Рішенням правління саморегулівної організації у сфері архітектурної діяльності Всеукраїнської громадської організації «Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об’єктів архітектури» (протокол від 22.12.2022 № 12/1/22) було прийнято Стандарт професійної діяльності 3 «Відшкодування збитків, завданих споживачам внаслідок виконання (надання) інженерами з технічного нагляду членами саморегулівної організації у сфері архітектурної діяльності Всеукраїнської громадської організації «Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об’єктів архітектури» робіт (послуг) неналежної якості» (нова редакція) (далі – Стандарт ГІТН № 3), який розміщено на веб-сайті саморегулівної організації за посиланням https://www.gitn.org.ua/images/%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%9D%D0%94%D0%90%D0%A0%D0%A2%203_%D0%BF%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BE%20%D0%9C%D1%96%D0%BD%D1%80%D0%B5%D0%B3%D1%96%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%2009.01.2023.pdf.
Відповідно до пункту 1 статті 3 Стандарту ГІТН № 3 Страхування цивільно-правової відповідальності члена СРО ГІТН інженера з технічного нагляду перед споживачем здійснюється згідно з умовами Договору страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійснені професійної діяльності (далі – Договір страхування), укладеного з урахуванням вимог цього Стандарту та рішень органів управління СРО ГІТН.
Зважаючи на викладені вимоги тендерної документації та Стандарт ГІТН № 3, ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» у складі тендерної пропозиції було надано файл «Поліс Шамрай.PDF», розміщений 21.03.2025 о 10:41, у якому міститься страховий поліс до Договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності № 18529510-05-05-00, який разом із Додатковою угодою (АДЕНДУМ) № 1 також міститься у файлі «Поліс Шамрай.PDF», розміщений 21.03.2025 о 10:41.
Відповідно до умов вказаного вище Договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності № 18529510-05-05-00 від 24.12.2021 Приватне акціонерне товариство «Страхова компанія «ВУСО (далі – Страховик), Шамрай Віра Григорівна (далі – Страхувальник), який є членом Всеукраїнської громадської організації «Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об'єктів архітектури», від імені та в інтересах якої на підставі Статуту діє Президент Прав Юрій Григорович (далі – ГІТН) уклали цей Договір добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності № 18529510-05-05-00 від 24.12.2021.
Також, на виконання вимог абзацу шостого додатку 3 до тендерної документації було у файлі «Поліс Шамрай.PDF», розміщеному 21.03.2025 о 10:41, надано платіжну інструкцію № 646 від 07.01.2025, яка підтверджує сплату Шамрай Вірою Григорівною страхового платежу у повному розмірі на поточний рахунок Страховика відповідно до умов Договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності № 18529510-05-05-00 від 24.12.2021.

Підсумовуючи зазначене, жодне положення тендерної документації, у тому числі абзацу шостого додатку 3 до тендерної документації не вимагало страхування діяльності ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА», а вимагалось надання лише договору страхування відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності, предметом якого, згідно з частиною третьою статті 16-1 Закону України «Про архітектурну діяльність» та пунктом 1 статті 3 Стандарту ГІТН № 3, мало бути страхування цивільно-правової відповідальності члена СРО ГІТН інженера з технічного нагляду, як особи, яка здійснюватиме технічний нагляд для замовника за результатами публічної закупівлі відповідно до пункту 3 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903, та пункту 1.5 проекту договору.

Таким чином, ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» у повній мірі, з дотриманням частини третьої статті 16-1 Закону України «Про архітектурну діяльність» та пункту 1 статті 3 Стандарту ГІТН № 3 було виконано вимоги тендерної документації, зокрема вимоги абзацу шостого додатку 3 до тендерної документації, шляхом розміщення у складі тендерної пропозиції файлу «Поліс Шамрай.PDF», 21.03.2025 о 10:41.

Натомість замовником, Департаментом житлово-комунального господарства Харківської міської ради, протоколом від 28.03.2025 № 4 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» тендерну пропозицію ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» було неправомірно відхилено відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 особливостей.
Висновок 1. Ураховуючи вищевикладене, скаржником повністю підтверджено необґрунтованість і неправомірність дій замовника, Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради, пов’язаних із відхиленням тендерної пропозиції з мотивів невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відхиливши тендерну пропозицію ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА», замовник порушив вимоги особливостей та тендерної документації.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерної пропозиції ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА замовник порушив право ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» на об'єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції, що не відповідає принципами здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Крім того, замовник неправомірно відхиливши протоколом від 28.03.2025 № 4 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» тендерну пропозицію ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» приступив розгляду наступної тендерної пропозиції у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, а саме – тендерної пропозиції ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДОМІНІОН ХАРКІВ», та визнав переможцем процедури закупівлі ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДОМІНІОН ХАРКІВ» (протокол від 02.04.2025 № 5 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою») чим порушив права та законні інтереси ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» огляду на таке.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Кожен з учасників має право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, з дотриманням принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників та запобігання зловживанням, що гарантується статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
При цьому уповноважена особа відповідно до пункту 4 частину десятої статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Однак під час закупівлі UA-2025-03-17-005045-a не було дотримано ані принципів, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», ані рівних умов для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі чим порушено законні права та інтереси ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА», зокрема, на перемогу в закупівлі, на подальше отримання замовлення, виконання замовлення, отримання прибутку та досвіду роботи.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника