• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Автомобільні запчастини та комплектуючі

Закупівля здійснюється на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями).

Завершена

110 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 550.00 UAH
Період оскарження: 14.03.2025 13:59 - 04.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження умов тендеру

Номер: e2a243af9bfe41abb4714bf81e6d6a65
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-14-008131-a.a1
Назва: Оскарження умов тендеру
Скарга:
Дата розгляду скарги: 28.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.03.2025 16:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.04.2025 15:33
Дата виконання рішення Замовником: 02.04.2025 16:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації на виконання рішення АКМУ.
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА - ПІДПРИЄМЕЦЬ ФЕЛЬЧИН СЕРГІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ, Фельчин Сергій 380978288966 felchyn.business.email@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d78141667eca43e8a85bcd872c7cf4da
Заголовок пункту скарги: Оскарження умов тендеру
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовник, який проводить закупівлю (далі - Замовник) – КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВБАСВОДОКАНАЛ" оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-03-14-008131-a, за предметом закупівлі згідно коду ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 34330000-9 «Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів» (Автомобільні запчастини та комплектуючі).
Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – Фізична-особа підприємець Фельчин Сергій Олександрович (далі – Скаржник), виявив умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), зокрема:
1. Відповідно до п. 1.1. Додатку 1 до тендерної документації:
«1.1. Умови та місце поставки: постачання товару буде здійснюватись партіями на умовах EXW згідно з правилами «Інкотермс 2020», до 01.05.2025р. Замовник самостійно здійснює поставку товару зі складу/магазину Учасника.»

Відповідно до п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації:
«1.3. З метою мінімізації логістичних витрат - обов’язкове розміщення магазину претендента в межах міста Кривий Ріг. Хоча б один магазин повинен працювати цілодобово та бути у відкритому доступі.»
Відповідно до п. 3.4. Додатку 2 до тендерної документації:
«3.4. Довідка в довільній формі з вказаною адресою магазина (необхідно зазначити місто, вулицю та конкретний номер будинку) з цілодобовим відкритим доступом. На підтвердження інформації Учаснику необхідно надати:
- малюнок/ (print screen) з вказаною геолокацією магазина;
- Для підтвердження інформації, визначеної у довідці відповідно п. 3.4. цього додатку надаються оригінали/копії документів (технічні паспорти/ свідоцтва про реєстрацію/бухгалтерські довідки про балансову належність тощо), що підтверджують право власності/знаходження у володінні/користуванні чинні на дату подання тендерної пропозиції або договір оренди приміщення/будівлі дійсний на дату подання тендерних пропозицій*.
*Замовник має право здійснити виїзд в магазин Учасника-переможця до дати укладання договору для перевірки достовірності інформації. У разі надання недостовірної інформації щодо місцезнаходження магазину/складу, тендерна пропозиція буде відхилена.
Вимагаючи від учасників наявність магазину на території міста Кривий Ріг – Замовник обмежує учасників, які здійснюють свою діяльність по всій території України, проте не мають в наявності магазину на території міста Кривий Ріг, що жодним чином не заважає таким учасникам здійснювати поставку запасних частин для потреб Замовника. Вказана вимога суттєво обмежує та унеможливлює участь значного кола учасників, які, незважаючи на те, що здатні виконати умови ТД по якості товару та мають великий досвід виконання аналогічних договорів у різних містах України – не зможуть взяти участь у торгах.
Скаржник має складське приміщення у м. Вінниця та може самостійно забезпечити оперативну доставку необхідного Замовнику товару. Жодного разу за історію діяльності Скаржника такий спосіб доставки не був перепоною в якості, кількості та термінах доставки.
Такий спосіб доставки товару зі складу у м. Вінниця до Замовника цілком виконує вимогам Замовника щодо строків поставки. Вважаю, що встановлена вимога щодо наявності магазину саме у м. Кривий Ріг зумовлює для Учасників виникнення додаткових витрат на його утримання, а отже і збільшення ціни на поставку товару, що є нераціональним використанням коштів зі сторони, як Замовника, так і Учасника. Тому вказана вимога суперечить, насамперед, принципу максимальної економії здійснення публічних закупівель (ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» , далі – «Закон»)

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у ТД наведеної вище вимоги у вказаній редакції. Разом з тим, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, які мають саме магазин на території м. Кривий Ріг.

Скаржник вважає за необхідне зазначити про розгляд подібних умов Колегією АМКУ та визнання їх дискримінаційними, що для прикладу міститься в РІШЕННЯ № 2152-р/пк-пз від 12.02.2025, що надається в додатках до скарги.

На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю документ:
- Копію договору оренди складського приміщення у м. Вінниця (файл - Договір склад зберігання товару м. Вінниця.pdf).
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації обмеження щодо наявності магазину в м. Кривий Ріг.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – Фізична особа-підприємець Фельчин Сергій Олександрович бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ФОП Фельчин Сергій Олександрович не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про надання послуг, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити постачання Товару у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаю, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників» та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами),-
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації