-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з технічного обслуговування системи пожежної сигналізації в будівлі за адресою: будівля Палацу культури студентів, м. Одеса, вул. Маразліївська, 34-А» згідно ДК 021:2015 код 50410000-2 (Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів)
Завершена
139 998.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 699.99 UAH
мін. крок: 0.5% або 699.99 UAH
Період оскарження:
14.03.2025 11:09 - 05.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови
Номер:
f62d3c7477864b61bd1091a460b5db07
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-14-004115-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.docx 18.03.2025 14:14
- Наказ № 246 від 21.05.2007 - d238576-20250129.docx 18.03.2025 14:14
- рішення від 26.03.2024 № 5459.pdf 18.03.2025 14:14
- рішення від 26.03.2024 №5443.pdf 18.03.2025 14:14
- Скарга.pdf 18.03.2025 14:14
- рішення від 18.10.2023 № 16676.pdf 18.03.2025 14:14
- Ліцензійні умови.pdf 18.03.2025 14:14
- рішення від 21.01.2025 №912.pdf 18.03.2025 14:14
- рішення від 07.01.2025 №253.pdf 18.03.2025 14:14
- sign.p7s 18.03.2025 14:14
- рішення від 20.03.2025 №4338.pdf 20.03.2025 16:21
- інформація про резолютивну частину рішення від 27.03.2025 № 4844.pdf 28.03.2025 10:37
- рішення від 27.03.2025 № 4844.pdf 01.04.2025 16:50
- Пояснення по скарзі ТОВ_ГЕПАРД_УКРАЇНА_від_18_03_2025.pdf 24.03.2025 14:44
- Ліцензійні умови.pdf 24.03.2025 14:44
- Заперечення та пояснення по скарзі ТОВ ГЕПАРД_УКРАЇНА_від_18_03_2025.docx 24.03.2025 14:44
- ПЕРЕЛІК ЗМІН.docx 24.03.2025 14:44
- Протокол УО № 37.04-25 від 02.04.2025 року.docx 02.04.2025 16:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.03.2025 14:59
Дата розгляду скарги:
27.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.03.2025 16:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.04.2025 16:50
Дата виконання рішення Замовником:
02.04.2025 16:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником-ЦЗО внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Послуги з технічного обслуговування системи пожежної сигналізації в будівлі за адресою: будівля Палацу культури студентів, м. Одеса, вул. Маразліївська, 34-А" згідно ДК 021:2015 код 50410000-2 (Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-14-004115-a.
Рішення № 4844-р/пк-пз від 27.03.2025 року Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в електронній системі закупівель виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f6cb155bfe09460882458aaa61cce6d1
Заголовок пункту скарги:
.У Додатку № 1 п. 1.2 та Додатку № 5 п. 1.2 (2) Тендерній документації від учасників вимагаються аналогічні вимоги, а саме:
«На підтвердження відповідності офісного приміщення нормативним вимогам надати висновок або технічний звіт або протокол щодо забезпечення безперешкодного доступу до офісного приміщення Учасника, засвідчений підписом та печаткою сертифікованого експерта або експерта з техн
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
.У Додатку № 1 п. 1.2 та Додатку № 5 п. 1.2 (2) Тендерній документації від учасників вимагаються аналогічні вимоги, а саме:
«На підтвердження відповідності офісного приміщення нормативним вимогам надати висновок або технічний звіт або протокол щодо забезпечення безперешкодного доступу до офісного приміщення Учасника, засвідчений підписом та печаткою сертифікованого експерта або експерта з технічного обстеження будівель і споруд або експерта більш широкої сфери повноважень, який має право здійснювати експертне обстеження будівель і споруд»
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі.
Дана вимога є надмірною та не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Згідно предмету закупівлі, а саме «ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів»
Учасник закупівлі повинен відповідати критеріям встановлених в розділі «Вимоги, щодо виконання робіт з монтажу,підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень», у вказаному розділі наявність документів зазначених Замовником як вимоги для підтвердження кваліфікації відсутня.
Виходячи з зазначеного, Замовником здійснено зловживання своїми правами, при встановлені кваліфікаційних критеріїв які є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
«На підтвердження відповідності офісного приміщення нормативним вимогам надати висновок або технічний звіт або протокол щодо забезпечення безперешкодного доступу до офісного приміщення Учасника, засвідчений підписом та печаткою сертифікованого експерта або експерта з технічного обстеження будівель і споруд або експерта більш широкої сфери повноважень, який має право здійснювати експертне обстеження будівель і споруд»
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі.
Дана вимога є надмірною та не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Згідно предмету закупівлі, а саме «ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів»
Учасник закупівлі повинен відповідати критеріям встановлених в розділі «Вимоги, щодо виконання робіт з монтажу,підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень», у вказаному розділі наявність документів зазначених Замовником як вимоги для підтвердження кваліфікації відсутня.
Виходячи з зазначеного, Замовником здійснено зловживання своїми правами, при встановлені кваліфікаційних критеріїв які є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
34f1eed853a34fe2a7a868c37cc3eb2b
Заголовок пункту скарги:
2. У Додатку № 1 п. 1.3 та Додатку № 5 п. 1.3 (3) Тендерній документації від учасників вимагаються аналогічні вимоги, а саме:
Учасники повинні документально підтвердити наявність власної або орендованої електротехнічної лабораторії для надання послуг, які передбачені технічним завданням, з наданням свідоцтва або сертифікату про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, дій
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. У Додатку № 1 п. 1.3 та Додатку № 5 п. 1.3 (3) Тендерній документації від учасників вимагаються аналогічні вимоги, а саме:
Учасники повинні документально підтвердити наявність власної або орендованої електротехнічної лабораторії для надання послуг, які передбачені технічним завданням, з наданням свідоцтва або сертифікату про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, дійсним на весь період надання послуг. В додатку до сертифікату або свідоцтва повинно бути зазначено можливість вимірювання значення опору ізоляції кабельних ліній, заземлювального пристрою та електроустановок, апаратів, вторинних кіл та електропроводки на напругу до 1 кВ.
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі.
Дана вимога є надмірною та не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Згідно предмету закупівлі, а саме «ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів»
Учасник закупівлі повинен відповідати критеріям встановлених в розділі «Вимоги, щодо виконання робіт з монтажу,підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень», у вказаному розділі наявність документів зазначених Замовником як вимоги для підтвердження кваліфікації відсутня.
Виходячи з зазначеного, Замовником здійснено зловживання своїми правами, при встановлені кваліфікаційних критеріїв які є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Учасники повинні документально підтвердити наявність власної або орендованої електротехнічної лабораторії для надання послуг, які передбачені технічним завданням, з наданням свідоцтва або сертифікату про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, дійсним на весь період надання послуг. В додатку до сертифікату або свідоцтва повинно бути зазначено можливість вимірювання значення опору ізоляції кабельних ліній, заземлювального пристрою та електроустановок, апаратів, вторинних кіл та електропроводки на напругу до 1 кВ.
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі.
Дана вимога є надмірною та не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Згідно предмету закупівлі, а саме «ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів»
Учасник закупівлі повинен відповідати критеріям встановлених в розділі «Вимоги, щодо виконання робіт з монтажу,підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень», у вказаному розділі наявність документів зазначених Замовником як вимоги для підтвердження кваліфікації відсутня.
Виходячи з зазначеного, Замовником здійснено зловживання своїми правами, при встановлені кваліфікаційних критеріїв які є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
5c9048841dc649c3b23e303f3e546886
Заголовок пункту скарги:
3. У Додатку № 1 п. 1.4 та Додатку № 5 п. 1.4 (4) Тендерній документації від учасників вимагаються аналогічні вимоги, а саме:
«1.4. Декларація відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки на офісні приміщення, видану Учаснику відповідно до чинного законодавства».
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відпо
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
3. У Додатку № 1 п. 1.4 та Додатку № 5 п. 1.4 (4) Тендерній документації від учасників вимагаються аналогічні вимоги, а саме:
«1.4. Декларація відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки на офісні приміщення, видану Учаснику відповідно до чинного законодавства».
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі.
Дана вимога є надмірною та не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Згідно предмету закупівлі, а саме «ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів»
Учасник закупівлі повинен відповідати критеріям встановлених в розділі «Вимоги, щодо виконання робіт з монтажу,підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень», у вказаному розділі наявність документів зазначених Замовником як вимоги для підтвердження кваліфікації учасника процедури закупівлі відсутня.
Виходячи з зазначеного, Замовником здійснено зловживання своїми правами, при встановлені кваліфікаційних критеріїв які є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
«1.4. Декларація відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки на офісні приміщення, видану Учаснику відповідно до чинного законодавства».
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі.
Дана вимога є надмірною та не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Згідно предмету закупівлі, а саме «ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів»
Учасник закупівлі повинен відповідати критеріям встановлених в розділі «Вимоги, щодо виконання робіт з монтажу,підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень», у вказаному розділі наявність документів зазначених Замовником як вимоги для підтвердження кваліфікації учасника процедури закупівлі відсутня.
Виходячи з зазначеного, Замовником здійснено зловживання своїми правами, при встановлені кваліфікаційних критеріїв які є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
30407e182c74443bb8e56a37dc9787d9
Заголовок пункту скарги:
4. У Додатку № 1 п. 1.5 та Додатку № 5 п. 1.5 (4) Тендерній документації від учасників вимагаються аналогічні вимоги, а саме:
«Декларація відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та/або дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, видану(-і) Учаснику на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, верхолазні роботи та роботи в діючих елек
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
4. У Додатку № 1 п. 1.5 та Додатку № 5 п. 1.5 (4) Тендерній документації від учасників вимагаються аналогічні вимоги, а саме:
«Декларація відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та/або дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, видану(-і) Учаснику на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, верхолазні роботи та роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В, в зонах дії струму високої частоти»
Вказана вимога в частині «роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В, в зонах дії струму високої частоти» являється надмірною та дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідної декларації, дана вимога не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Згідно предмету закупівлі, а саме «ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів»
Учасник закупівлі повинен відповідати критеріям встановлених в розділі «Вимоги, щодо виконання робіт з монтажу,підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень», у вказаному розділі наявність документів зазначених Замовником як вимоги для підтвердження кваліфікації учасника процедури закупівлі відсутня.
Також Замовником жодним чином не доведено, що під час проведення послуг за предметом закупівлі Скаржник та інші учасники будуть проводити роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В, в зонах дії струму високої частоти.
Також вказана вимога є дискримінаційною з причин того, що систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень мають стандартні параметри підключення до електричних мереж, а саме напруг 220В та 12В.
«Декларація відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та/або дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, видану(-і) Учаснику на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, верхолазні роботи та роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В, в зонах дії струму високої частоти»
Вказана вимога в частині «роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В, в зонах дії струму високої частоти» являється надмірною та дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідної декларації, дана вимога не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Згідно предмету закупівлі, а саме «ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів»
Учасник закупівлі повинен відповідати критеріям встановлених в розділі «Вимоги, щодо виконання робіт з монтажу,підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень», у вказаному розділі наявність документів зазначених Замовником як вимоги для підтвердження кваліфікації учасника процедури закупівлі відсутня.
Також Замовником жодним чином не доведено, що під час проведення послуг за предметом закупівлі Скаржник та інші учасники будуть проводити роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В, в зонах дії струму високої частоти.
Також вказана вимога є дискримінаційною з причин того, що систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень мають стандартні параметри підключення до електричних мереж, а саме напруг 220В та 12В.
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
36c88da2d32f4df28b5fd52098a2da02
Заголовок пункту скарги:
5. У Додатку № 1 п. 2.2 та Додатку № 5 п. 2.2 (7) Тендерній документації від учасників вимагаються аналогічні вимоги, а саме:
«На підтвердження освіти та стажу роботи керівника робіт в складі пропозиції надати диплом та послужний список/витяг з трудової книжки/біографічна довідка»
Вказана вимога в частині «послужний список/витяг з трудової книжки/біографічна довідка»» являється а дискри
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
5. У Додатку № 1 п. 2.2 та Додатку № 5 п. 2.2 (7) Тендерній документації від учасників вимагаються аналогічні вимоги, а саме:
«На підтвердження освіти та стажу роботи керівника робіт в складі пропозиції надати диплом та послужний список/витяг з трудової книжки/біографічна довідка»
Вказана вимога в частині «послужний список/витяг з трудової книжки/біографічна довідка»» являється а дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник у скаржника керівником робіт є Карпенко Олександр Олександрович, який проходив службу в підрозділах МНС України, трудовий стаж може підтвердити відповідними записами в трудовій книжці,оскільки працівники МНС України проходячи службу являються суб’єктами спеціального пенсійного забезпечення у відповідності до
Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», співробітники які працювали в МНС України та інших органах підрозділах, на яких поширювалась дія вказаного закону, до 2015 року не можуть підтвердити свій робочий стаж через сервіси Пенсійного фонду, а саме зробити витяг трудової книжки, в зв’язку з тим, що Державні підрозділи вели свій облік трудового стажу та в Пенсійний фонд України данні про відрахування не надавались. Інших доказів про підтвердження відповідного стажу окрім як заповненої у відповідності до законодавства трудової книжки на ім’я Карпенко Олександр Олександрович скаржники надати не може, тому вимоги зазначені у вказану пункті відносно Скаржника є дискримінаційними.
Вказані дискримінаційні вимоги можуть бути усунуті шляхом розширення переліку документів, які підтверджують наявність трудового стажу (досвіду), а саме додавання до переліку «наявність трудової книжки».
«На підтвердження освіти та стажу роботи керівника робіт в складі пропозиції надати диплом та послужний список/витяг з трудової книжки/біографічна довідка»
Вказана вимога в частині «послужний список/витяг з трудової книжки/біографічна довідка»» являється а дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник у скаржника керівником робіт є Карпенко Олександр Олександрович, який проходив службу в підрозділах МНС України, трудовий стаж може підтвердити відповідними записами в трудовій книжці,оскільки працівники МНС України проходячи службу являються суб’єктами спеціального пенсійного забезпечення у відповідності до
Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», співробітники які працювали в МНС України та інших органах підрозділах, на яких поширювалась дія вказаного закону, до 2015 року не можуть підтвердити свій робочий стаж через сервіси Пенсійного фонду, а саме зробити витяг трудової книжки, в зв’язку з тим, що Державні підрозділи вели свій облік трудового стажу та в Пенсійний фонд України данні про відрахування не надавались. Інших доказів про підтвердження відповідного стажу окрім як заповненої у відповідності до законодавства трудової книжки на ім’я Карпенко Олександр Олександрович скаржники надати не може, тому вимоги зазначені у вказану пункті відносно Скаржника є дискримінаційними.
Вказані дискримінаційні вимоги можуть бути усунуті шляхом розширення переліку документів, які підтверджують наявність трудового стажу (досвіду), а саме додавання до переліку «наявність трудової книжки».
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
6
Номер:
bff65c41149c4e3696e5c5754b33bdf2
Заголовок пункту скарги:
6. У Додатку № 1 п. 2.4 та Додатку № 5 п. 2.4 Тендерній документації від учасників вимагаються аналогічні вимоги, а саме:
«Документи про медичний огляд відповідно до форми №1-ОМК, або медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду (Додаток 8 до пункту 2.16 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій) (документи мають бути чинними);»
Дана в
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
6. У Додатку № 1 п. 2.4 та Додатку № 5 п. 2.4 Тендерній документації від учасників вимагаються аналогічні вимоги, а саме:
«Документи про медичний огляд відповідно до форми №1-ОМК, або медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду (Додаток 8 до пункту 2.16 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій) (документи мають бути чинними);»
Дана вимога для нас, як для потенційного учасника є дискримінаційною, та такою, що порушує наші права та законні інтереси під час участі в Закупівлі, з огляду на наступне:
Так, відповідно до Правил проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб (Затверджено Наказом Міністерства охорони здоров'я України 23.07.2002 № 280) передбачено:
• «1. Ці Правила визначають механізм проведення обов'язкових попередніх та періодичних профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб, та видачі їм особистих медичних книжок.»
• «10. Після закінчення лікування у разі відсутності протипоказань для зайняття відповідним видом діяльності заклад охорони здоров'я видає працівнику форму
№ 1-ОМК «Особиста медична книжка» (далі - форма № 1-ОМК), затверджену наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 лютого 2013 року № 150»
Крім того, доводимо до Вашого відома, що отримання особових медичних книжок в першу чергу регламентується постановою Кабінету міністрів України від 23.01.2001 p. №559 «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок» (посилання : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/559-2001-%D0%BF#Text). На основі цієї постанови наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21 лютого 2013 № 150 затверджена сама форма первинної облікової документації №1-ОМК «Особиста медична книжка».
Так, відповідно до Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам (Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2001 р. № 559) закріплено відповідний перелік таких професій за наступними категоріями:
1. Харчова та переробна промисловість;
2. Підприємства продовольчої торгівлі, в тому числі дрібнороздрібної, а також ті, що розташовані на території ринків;
3. Ринки;
4. Підприємства громадського харчування;
5. Навчальні заклади, крім вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації;
6. Вищі навчальні заклади III-IV рівнів акредитації;
7. Притулки для неповнолітніх;
8. Оздоровчі заклади для дітей з цілорічним та сезонним перебуванням;
9. Лікувально-профілактичні заклади для дорослих (санаторії, будинки відпочинку, пансіонати, будинки-інтернати);
10. Пологові будинки (відділення), дитячі лікарні (відділення), відділення патології новонароджених, недоношених;
11. Пральні, приймальні пункти білизни, хімчистки;
12. Перукарні, косметичні та масажні кабінети, кабінети татуажу, салони пірсингу та візажу;
13. Лазні, сауни;
14. Готелі;
15. Гуртожитки;
16. Спортивно-оздоровчі комплекси;
17. Заклади культури (театри, цирки, клуби, будинки культури тощо);
18. Розважальні заклади;
19. Підприємства фармацевтичної промисловості;
20. Аптеки та їх структурні підрозділи;
21. Підприємства та об'єкти водопостачання і каналізації;
22. Метрополітен;
23. Транспортно-дорожній комплекс;
24. Рибне господарство;
25. Суб'єкти господарювання, що займаються розведенням, вирощуванням і реалізацією тварин;
26. Приватні послуги удома;
Отже, не зрозуміло, яким чином ТОВ «Гепард Україна» відноситься до переліку суб’єктів господарювання зазначених вище, якщо відповідно до Правил з пожежного спостерігання (Наказ МВСУ № 349 від 30.03.2015) ми є монтувальною організацією - суб’єктом господарювання, який здійснює роботи з монтажу СПЗ та (або) СПТС (п. 4), а не суб’єктом господарювання, який обслуговує населення.
Повідомляємо, що послуги, які передбачені предметом закупівлі здійснюються на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі-Ліцензійні умови) (додається до скарги як доказ, додаток №6). Дані Ліцензійні умови визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та ВИЧЕРПНИЙ перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Пункт 14,15 Постанови КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 «ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» встановлює наступні кадрові вимоги щодо «Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень»:
«14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.»
Згідно Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2001 р. № 559) НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО отримання медичних книжок за формою № 1-ОМК робітниками таких професій, як: Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень; електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів); налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики)
Таким чином, ТОВ «Гепард Україна» відповідно до норм діючого законодавства НЕ зобов’язане направляти своїх працівників на медичний огляд відповідно до положень Правил проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб (Затверджено Наказом Міністерства охорони здоров'я України 23.07.2002 № 280).
Натомість, щодо недопущення хворих осіб на об’єктах при виконанні робіт та наданні послуг протипожежного призначення ТОВ «Гепард Україна» щодо цього питання керується наступним:
Так, відповідно до ст.17 ЗУ «Про охорону праці»:
«Роботодавець зобов'язаний за свої кошти забезпечити фінансування та організувати проведення попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щорічного обов'язкового медичного огляду осіб віком до 21 року…».
Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій затверджений Наказом МОЗ № 246 від 21.05.2007 року визначає:
«Порядок призначений для: працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, та осіб віком до 21 року підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, виду економічної діяльності та їх філій, інших відокремлених підрозділів…»
На підставі вищевикладеного зазначаємо, що ТОВ «Гепард Україна» не повинно відповідно до норм чинного законодавства зобов’язувати своїх працівників отримувати Особисті медичні книжки за формою № 1-ОМК.
Підсумовуючи вищезазначене, встановлена вимога Замовника надати:
Документи про медичний огляд відповідно до форми №1-ОМК, або медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду (Додаток 8 до пункту 2.16 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій) (документи мають бути чинними
є для нас дискримінаційною, з огляду на те, що ми відповідно до діючих норм законодавства з охорони праці щодо проходження медичних оглядів працівників керуємося Наказом МОЗ № 246 від 21.05.2007, та наші працівники не мають зазначених медичних книжок за формою № 1 - ОМК, наявні в наших працівників наявні Медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду (Додаток 8 до пункту 2.16 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій) повною мірою підтверджують придатність таких осіб до виконання своїх професійних обов’язків та задач.
Отже, ми не можемо розраховувати на перемогу, незважаючи на те, що наші працівники проходять медичний огляд у встановленому законом порядку, але наявні Медичні довідки не відповідають незаконній та необґрунтованій вимозі Замовника, щодо надання Особистої медичної книжки форми №1-ОМК.
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника виключити вимогу п.2.4. Додатку 2 та з пункту 8 Додатку 5 до Тендерної документації
або зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації, таким чином, аби ми, як потенційний учасник закупівлі, перебували в рівних умовах з іншими учасниками, та змогли надати на працівників Медичну довідку про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду (Додаток 8 до пункту 2.16 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій).
6. У Додатку № 1 п. 2.4 та Додатку № 5 п. 2.4 Тендерній документації від учасників вимагаються аналогічні вимоги, а саме:
«Документи про медичний огляд відповідно до форми №1-ОМК, або медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду (Додаток 8 до пункту 2.16 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій) (документи мають бути чинними);»
Дана вимога для нас, як для потенційного учасника є дискримінаційною, та такою, що порушує наші права та законні інтереси під час участі в Закупівлі, з огляду на наступне:
Так, відповідно до Правил проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб (Затверджено Наказом Міністерства охорони здоров'я України 23.07.2002 № 280) передбачено:
• «1. Ці Правила визначають механізм проведення обов'язкових попередніх та періодичних профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб, та видачі їм особистих медичних книжок.»
• «10. Після закінчення лікування у разі відсутності протипоказань для зайняття відповідним видом діяльності заклад охорони здоров'я видає працівнику форму
№ 1-ОМК «Особиста медична книжка» (далі - форма № 1-ОМК), затверджену наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 лютого 2013 року № 150»
Крім того, доводимо до Вашого відома, що отримання особових медичних книжок в першу чергу регламентується постановою Кабінету міністрів України від 23.01.2001 p. №559 «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок» (посилання : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/559-2001-%D0%BF#Text). На основі цієї постанови наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21 лютого 2013 № 150 затверджена сама форма первинної облікової документації №1-ОМК «Особиста медична книжка».
Так, відповідно до Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам (Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2001 р. № 559) закріплено відповідний перелік таких професій за наступними категоріями:
1. Харчова та переробна промисловість;
2. Підприємства продовольчої торгівлі, в тому числі дрібнороздрібної, а також ті, що розташовані на території ринків;
3. Ринки;
4. Підприємства громадського харчування;
5. Навчальні заклади, крім вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації;
6. Вищі навчальні заклади III-IV рівнів акредитації;
7. Притулки для неповнолітніх;
8. Оздоровчі заклади для дітей з цілорічним та сезонним перебуванням;
9. Лікувально-профілактичні заклади для дорослих (санаторії, будинки відпочинку, пансіонати, будинки-інтернати);
10. Пологові будинки (відділення), дитячі лікарні (відділення), відділення патології новонароджених, недоношених;
11. Пральні, приймальні пункти білизни, хімчистки;
12. Перукарні, косметичні та масажні кабінети, кабінети татуажу, салони пірсингу та візажу;
13. Лазні, сауни;
14. Готелі;
15. Гуртожитки;
16. Спортивно-оздоровчі комплекси;
17. Заклади культури (театри, цирки, клуби, будинки культури тощо);
18. Розважальні заклади;
19. Підприємства фармацевтичної промисловості;
20. Аптеки та їх структурні підрозділи;
21. Підприємства та об'єкти водопостачання і каналізації;
22. Метрополітен;
23. Транспортно-дорожній комплекс;
24. Рибне господарство;
25. Суб'єкти господарювання, що займаються розведенням, вирощуванням і реалізацією тварин;
26. Приватні послуги удома;
Отже, не зрозуміло, яким чином ТОВ «Гепард Україна» відноситься до переліку суб’єктів господарювання зазначених вище, якщо відповідно до Правил з пожежного спостерігання (Наказ МВСУ № 349 від 30.03.2015) ми є монтувальною організацією - суб’єктом господарювання, який здійснює роботи з монтажу СПЗ та (або) СПТС (п. 4), а не суб’єктом господарювання, який обслуговує населення.
Повідомляємо, що послуги, які передбачені предметом закупівлі здійснюються на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі-Ліцензійні умови) (додається до скарги як доказ, додаток №6). Дані Ліцензійні умови визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та ВИЧЕРПНИЙ перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Пункт 14,15 Постанови КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 «ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» встановлює наступні кадрові вимоги щодо «Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень»:
«14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.»
Згідно Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2001 р. № 559) НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО отримання медичних книжок за формою № 1-ОМК робітниками таких професій, як: Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень; електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів); налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики)
Таким чином, ТОВ «Гепард Україна» відповідно до норм діючого законодавства НЕ зобов’язане направляти своїх працівників на медичний огляд відповідно до положень Правил проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб (Затверджено Наказом Міністерства охорони здоров'я України 23.07.2002 № 280).
Натомість, щодо недопущення хворих осіб на об’єктах при виконанні робіт та наданні послуг протипожежного призначення ТОВ «Гепард Україна» щодо цього питання керується наступним:
Так, відповідно до ст.17 ЗУ «Про охорону праці»:
«Роботодавець зобов'язаний за свої кошти забезпечити фінансування та організувати проведення попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щорічного обов'язкового медичного огляду осіб віком до 21 року…».
Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій затверджений Наказом МОЗ № 246 від 21.05.2007 року визначає:
«Порядок призначений для: працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, та осіб віком до 21 року підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, виду економічної діяльності та їх філій, інших відокремлених підрозділів…»
На підставі вищевикладеного зазначаємо, що ТОВ «Гепард Україна» не повинно відповідно до норм чинного законодавства зобов’язувати своїх працівників отримувати Особисті медичні книжки за формою № 1-ОМК.
Підсумовуючи вищезазначене, встановлена вимога Замовника надати:
Документи про медичний огляд відповідно до форми №1-ОМК, або медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду (Додаток 8 до пункту 2.16 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій) (документи мають бути чинними
є для нас дискримінаційною, з огляду на те, що ми відповідно до діючих норм законодавства з охорони праці щодо проходження медичних оглядів працівників керуємося Наказом МОЗ № 246 від 21.05.2007, та наші працівники не мають зазначених медичних книжок за формою № 1 - ОМК, наявні в наших працівників наявні Медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду (Додаток 8 до пункту 2.16 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій) повною мірою підтверджують придатність таких осіб до виконання своїх професійних обов’язків та задач.
Отже, ми не можемо розраховувати на перемогу, незважаючи на те, що наші працівники проходять медичний огляд у встановленому законом порядку, але наявні Медичні довідки не відповідають незаконній та необґрунтованій вимозі Замовника, щодо надання Особистої медичної книжки форми №1-ОМК.
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника виключити вимогу п.2.4. Додатку 2 та з пункту 8 Додатку 5 до Тендерної документації
або зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації, таким чином, аби ми, як потенційний учасник закупівлі, перебували в рівних умовах з іншими учасниками, та змогли надати на працівників Медичну довідку про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду (Додаток 8 до пункту 2.16 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій).
×
-
Назва доказу:
рішення від 18.10.2023 № 16676
-
Повʼязаний документ:
рішення від 18.10.2023 № 16676.pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ № 246 від 21.05.2007
-
Повʼязаний документ:
Наказ № 246 від 21.05.2007 - d238576-20250129.docx
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
7
Номер:
a3df19d4ae95491c8e310d4ed047f101
Заголовок пункту скарги:
7. У Додатку № 1 розділ п 2.4 та Додатку № 5 п. 8 Тендерній документації від учасників вимагаються аналогічні вимоги, а саме:
« посвідчення та протокол/витяг з протоколу про перевірку знань з Закону України «Про охорону праці», гігієни праці, надання першої медичної допомоги, електробезпеки, пожежної безпеки, «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охоро
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
7. У Додатку № 1 розділ п 2.4 та Додатку № 5 п. 8 Тендерній документації від учасників вимагаються аналогічні вимоги, а саме:
« посвідчення та протокол/витяг з протоколу про перевірку знань з Закону України «Про охорону праці», гігієни праці, надання першої медичної допомоги, електробезпеки, пожежної безпеки, «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», «Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків», «Типового положення про службу охорони праці» та інших нормативних актів з охорони праці згідно п. 5.1 НПАОП 0.00-4.12-05; - посвідчення та протокол про перевірку знань з НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 0.00-1.15-07, пожежної безпеки або пожежно – технічного мінімуму; - підтверджуючі документи щодо навчання з питань електробезпеки (ПБЕЕС, ПЕЕЗ, ПУЕ) та щодо групи з електробезпеки не нижче ІІІ (надати посвідчення або протокол або витяг з журналу протоколів перевірки знань або довідку тощо);
Згідно з Ліцензійними умовами, учасники мають лише підтвердити наявність персоналу відповідної кваліфікації з наданням відомостей про освіту, досвід роботи та спеціалізацію. Вимога надання додаткових підтверджень порушує право учасників на рівні умови участі в закупівлі. Такі специфічні та надмірні вимоги, як посвідчення та протокол/витяг з протоколу про перевірку знань з Закону України «Про охорону праці», Правил пожежної безпеки, гігієни праці, електробезпеки, «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», «Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві»; - посвідчення та протокол про перевірку знань з НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 0.00-1.15-07; - підтверджуючі документи щодо навчання з питань електробезпеки (ПБЕЕС, ПЕЕЗ, ПТЕЕС, ППБ) та щодо групи з електробезпеки не нижче ІV (надати посвідчення або протокол або витяг з журналу протоколів перевірки знань або довідку тощо) - не передбачені Ліцензійними умовами, створюють переваги для суб'єктів господарювання, які вже мають зазначені документи, та виключають з конкуренції учасників, які можуть якісно виконати предмет закупівлі, але не мають усіх зазначених підтверджень через їх непередбаченість нормативними актами.
Отже, запровадження таких вимог у Тендерній документації створює переваги для учасників, які вже володіють зазначеними документами, що є дискримінаційним щодо інших претендентів, включаючи Скаржника.
Скаржник повністю здатен якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості брати участь у торгах через необґрунтовані вимоги.
Такі положення тендерної документації суперечать нормам чинного законодавства.
У зв’язку з вищезазначеним Замовнику необхідно усунути цю невідповідність, видаливши зазначені вимоги із Тендерної документації.
« посвідчення та протокол/витяг з протоколу про перевірку знань з Закону України «Про охорону праці», гігієни праці, надання першої медичної допомоги, електробезпеки, пожежної безпеки, «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», «Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків», «Типового положення про службу охорони праці» та інших нормативних актів з охорони праці згідно п. 5.1 НПАОП 0.00-4.12-05; - посвідчення та протокол про перевірку знань з НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 0.00-1.15-07, пожежної безпеки або пожежно – технічного мінімуму; - підтверджуючі документи щодо навчання з питань електробезпеки (ПБЕЕС, ПЕЕЗ, ПУЕ) та щодо групи з електробезпеки не нижче ІІІ (надати посвідчення або протокол або витяг з журналу протоколів перевірки знань або довідку тощо);
Згідно з Ліцензійними умовами, учасники мають лише підтвердити наявність персоналу відповідної кваліфікації з наданням відомостей про освіту, досвід роботи та спеціалізацію. Вимога надання додаткових підтверджень порушує право учасників на рівні умови участі в закупівлі. Такі специфічні та надмірні вимоги, як посвідчення та протокол/витяг з протоколу про перевірку знань з Закону України «Про охорону праці», Правил пожежної безпеки, гігієни праці, електробезпеки, «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», «Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві»; - посвідчення та протокол про перевірку знань з НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 0.00-1.15-07; - підтверджуючі документи щодо навчання з питань електробезпеки (ПБЕЕС, ПЕЕЗ, ПТЕЕС, ППБ) та щодо групи з електробезпеки не нижче ІV (надати посвідчення або протокол або витяг з журналу протоколів перевірки знань або довідку тощо) - не передбачені Ліцензійними умовами, створюють переваги для суб'єктів господарювання, які вже мають зазначені документи, та виключають з конкуренції учасників, які можуть якісно виконати предмет закупівлі, але не мають усіх зазначених підтверджень через їх непередбаченість нормативними актами.
Отже, запровадження таких вимог у Тендерній документації створює переваги для учасників, які вже володіють зазначеними документами, що є дискримінаційним щодо інших претендентів, включаючи Скаржника.
Скаржник повністю здатен якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості брати участь у торгах через необґрунтовані вимоги.
Такі положення тендерної документації суперечать нормам чинного законодавства.
У зв’язку з вищезазначеним Замовнику необхідно усунути цю невідповідність, видаливши зазначені вимоги із Тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
рішення від 07.01.2025 №253
-
Повʼязаний документ:
рішення від 07.01.2025 №253.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
8
Номер:
49d37ba1a3de49358d2e8b38241dc9fb
Заголовок пункту скарги:
8. У Додатку № 1 розділ п 6 та Додатку № 5 п. 15 Тендерній документації від учасників вимагаються аналогічні вимоги, а саме:
«Для підтвердження наявності технологій та якості надання послуг Учасники повинні надати чинні сертифікати відповідності, видані на ім’я Учасника органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності):
- сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
8. У Додатку № 1 розділ п 6 та Додатку № 5 п. 15 Тендерній документації від учасників вимагаються аналогічні вимоги, а саме:
«Для підтвердження наявності технологій та якості надання послуг Учасники повинні надати чинні сертифікати відповідності, видані на ім’я Учасника органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності):
- сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»;
- сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування»;
- сертифікат ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення»;
- сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2018, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи»;
- сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) «Система пожежної сигналізації та оповіщування»;
- сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення»;
Ліцензійні умови не встановлюють обов’язкової вимоги щодо наявності у суб’єктів господарювання, які виконують роботи та надають послуги протипожежного призначення, усіх зазначених вище сертифікатів. Це підтверджується копією Ліцензійних умов. Ліцензійними умовами не передбачено наявності даних документів. Тому дані вимоги документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
Вказана вимога в Тендерній документації створює переваги для учасників, які вже мають такі документи, що є дискримінацією стосовно інших учасників, зокрема Скаржника.
Скаржник повністю здатен якісно виконати договір про закупівлю, але через зазначені вимоги позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Такі положення Тендерної документації суперечать чинним нормам законодавства.
У зв’язку з вищезазначеним Замовнику необхідно усунути цю невідповідність, видаливши зазначені вимоги із Тендерної документації.
«Для підтвердження наявності технологій та якості надання послуг Учасники повинні надати чинні сертифікати відповідності, видані на ім’я Учасника органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності):
- сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»;
- сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування»;
- сертифікат ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення»;
- сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2018, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи»;
- сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) «Система пожежної сигналізації та оповіщування»;
- сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення»;
Ліцензійні умови не встановлюють обов’язкової вимоги щодо наявності у суб’єктів господарювання, які виконують роботи та надають послуги протипожежного призначення, усіх зазначених вище сертифікатів. Це підтверджується копією Ліцензійних умов. Ліцензійними умовами не передбачено наявності даних документів. Тому дані вимоги документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
Вказана вимога в Тендерній документації створює переваги для учасників, які вже мають такі документи, що є дискримінацією стосовно інших учасників, зокрема Скаржника.
Скаржник повністю здатен якісно виконати договір про закупівлю, але через зазначені вимоги позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Такі положення Тендерної документації суперечать чинним нормам законодавства.
У зв’язку з вищезазначеним Замовнику необхідно усунути цю невідповідність, видаливши зазначені вимоги із Тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
рішення від 26.03.2024 №5443
-
Повʼязаний документ:
рішення від 26.03.2024 №5443.pdf
-
-
Назва доказу:
рішення від 26.03.2024 № 5459
-
Повʼязаний документ:
рішення від 26.03.2024 № 5459.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації