-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Проведення попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду особового складу, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин
Мова - українська
Торги не відбулися
166 698.32
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 833.49 UAH
мін. крок: 0.5% або 833.49 UAH
Період оскарження:
13.03.2025 18:14 - 18.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
дискримінаційні вимоги Замовника
Номер:
7b3fd24694fb40d087c662edd14624ed
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-13-014267-a.a1
Назва:
дискримінаційні вимоги Замовника
Скарга:
13.03.2025 року Львівський державний університет безпеки життєдіяльност (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило процедуру закупівлі відкриті торги з особливостями (Проведення попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду особового складу, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» по коду ДК 021:2015:85110000-3 «Послуги лікувальних закладів та супутні послуги»). ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-13-014267-a - Проведення попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду особового складу, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин.
Уважно ознайомившись із умовами та вимогами, викладеними у тендерній документації на закупівлю товарів, затвердженої рішенням Замовника, переконані у тому, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Товариство з обмеженою відповідальністю «СУМСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР «СІМЕЙНА ПОЛІКЛІНІКА» (надалі - Скаржник) на рівну конкуренцію.
Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що Замовники забезпечують вільний доступ всіх Учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону.
Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції Учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до Учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних Учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні.
Відповідно до Закону тендерна документація — це обов’язковий документ, який розробляє та затверджує Замовник з подальшим оприлюдненням на вебпорталі Уповноваженого органу. Саме відповідно до вимог тендерної документації Учасники готують тендерну пропозицію, тобто головне правило є таким: тендерна пропозиція = тендерна документація.
Дискримінаційна вимога на основі форми власності юридичної особи:
Відповідно до Додатку №1 Розділ 3. Документи та/або інформація, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника до предмета закупівлі «Проведення обов’язкового попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду особового складу, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» по коду ДК 021:2015: «85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги»
Медичні послуги мають проводитись лікарем-психіатром закладу охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України державного або комунального закладу охорони здоров’я, оскільки проведення нарко- та психіатричного огляду особового складу ДСНС приватними установами не допускається, відповідно вимог пункту 7, розділу 3 Наказу МВС України № 831 від 18.08.2014 р. (зі змінами та доповненнями):
Пункт 7 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 681 від 24.10.2022:
«У разі відсутності за місцем проходження служби чи проживання прикріпленого контингенту закладів охорони здоров’я ДСНС, а також у разі відсутності в таких закладах (підрозділах) необхідних відділень, фахівців, спеціального обладнання безоплатна медична допомога зазначеним особам, крім працівників, надається в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС».
Скаржник вважає вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційною в силу наступного:
Замовник посилається до наказу Міністерства Внутрішніх справ України від 18.08.2014 №831, але він є старішим та не враховує норми Наказу Міністерства Охорони Здоров’я України від 18.04.2022 № 651, що не містить обмежень щодо організаційно-правової форми. Учасників закупівлі.
Тобто предмет закупівлі «Послуги у сфері охорони здоров'я різні. Код ДК 021:2015 - 85140000-2.», а саме «Щорічні медичні психіатричні огляди у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» Замовнику можуть надати учасники будь-якої організаційно-правової форми. Скаржник має діючу ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики на проведення послуг, що є предметом закупівлі даних торгів (додатки Ліцензія, Витяг з ліцензії)
Відповідно до ст. 66 Закону України «Про правотворчу діяльність» встановлено, у разі виявлення колізії між нормативно-правовими актами різної юридичної сили пріоритет у застосуванні мають норми, що містяться у нормативно-правовому акті вищої юридичної сили. У разі виявлення колізії між нормативно-правовими актами рівної юридичної сили пріоритет у застосуванні мають:
1) норми, що містяться в нормативно-правових актах спеціального законодавства України (крім випадку, визначеного частиною другою цієї статті);
2) норми, що містяться у нормативно-правових актах, що вступили в дію пізніше.
Тобто під час проведення закупівлі, Замовник повинен використовувати норми, що є більш пізніми.
Замовник не врахував вимоги законодавства України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотриманням встановлених принципів проведення закупівель та недискримінації учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Потенційний учасник має діючу ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики на проведення послуг, що є предметом закупівлі даних торгів (на підтвердження даної вимоги Учасник надає у складі додатків до скарги якому буде зазначена інформація про наявність діючої ліцензії з медичної практики) в якому зазначена інформація про наявність діючої ліцензії з медичної практики, а також надано ліцензію. (додатки Ліцензія, Витяг з ліцензії), практику з проведення попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду особового складу, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (додатки Договір аналогічні послуги та Акт) та кваліфікаційний медичний персонал (додаток Документи на підтвердження кваліфікації лікаря-психіатра).
Враховуючи вищенаведене, Скаржник вимагає видалити з Додатку 1 Документації вимогу як таку, що є дискримінаційною: «закладу охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України державного або комунального закладу охорони здоров’я, оскільки проведення нарко- та психіатричного огляду особового складу ДСНС приватними установами не допускається, відповідно вимог пункту 7, розділу 3 Наказу МВС України № 831 від 18.08.2014 р. (зі змінами та доповненнями):
Пункт 7 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 681 від 24.10.2022:
«У разі відсутності за місцем проходження служби чи проживання прикріпленого контингенту закладів охорони здоров’я ДСНС, а також у разі відсутності в таких закладах (підрозділах) необхідних відділень, фахівців, спеціального обладнання безоплатна медична допомога зазначеним особам, крім працівників, надається в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС».
- бо не враховує приватні медичні заклади, що можуть надати послуги відповідно до предмету закупівлі, а також зекономити кошти Замовника.
Відповідно до частини другої статті 18 Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.
Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Пункт 6 частини п’ятої статті 18 Закону до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
Відповідно до пункту 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази..
Окремо звертаємо увагу, що наступне твердження Замовника у відповіді на вимогу є НЕ об'єктивним і НЕ стосується предмету закупівлі:
"Також, ч. 3 ст. 117 Кодексу цивільного захисту України, передбачено, що у разі відсутності за місцем служби чи проживання осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту закладів охорони здоров’я центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, а також у разі відсутності в таких закладах (підрозділах) необхідних відділень, фахівців, спеціального обладнання безоплатна медична допомога зазначеним особам надається в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту."
Отже вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містить дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Вважаю, що в цілому, ці вимоги Замовника є абсолютно необґрунтованими.
Скаржник переконаний, що зміна у тендерної документації цих вимог надасть можливість брати участь у процедурі Закупівлі всім потенційним Учасникам, в тому числі суб’єктам господарювання, що належать до приватної форми власності, але при цьому мають відповідно дозвільні документи для надання медичних послуг, що є предметом закупівлі.
З урахуванням запропонованих змін, Замовником не будуть порушуватись права та законні інтереси Учасників та законодавчо встановлені принципи здійснення публічних закупівель.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей та відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи,
А тому на підставі наявних роз'яснень, Скаржник просить усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства для забезпечення участі повного кола учасників.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 23.08.2024 № 14238.pdf 17.03.2025 10:47
- Скарга.pdf 17.03.2025 10:47
- договір аналогічні послуги.pdf 17.03.2025 10:47
- Акт.pdf 17.03.2025 10:47
- Витяг з ліцензії.pdf 17.03.2025 10:47
- ЛІЦЕНЗИЯ.pdf 17.03.2025 10:47
- Додаток 1 до ТД.odt 17.03.2025 10:47
- Документи на підтвердження кваліфікації лікаря-психіатра.pdf 17.03.2025 10:47
- sign.p7s 17.03.2025 10:49
- рішення від 19.03.2025 №4254.pdf 19.03.2025 15:02
- інформація про перенесення дати розгляду скарги від 26.03.2025 № 767.pdf 26.03.2025 18:01
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.04.2025 № 5242.pdf 04.04.2025 11:28
- рішення від 03.04.2025 № 5242.pdf 07.04.2025 18:38
- Зміни від 15.10.2024 у Наказ МОЗ № 651.pdf 21.03.2025 17:29
- Наказ МОЗ № 1759 від 15.10.2024.pdf 21.03.2025 17:29
- Пояснення Замовника по суті Скарги.docx 21.03.2025 17:29
- Пояснення Замовника по суті Скарги.pdf 21.03.2025 17:29
- рішення від 09.05.2024 № 8299.pdf 21.03.2025 17:30
- Сканкопії окремих сторінок наказу МВС від 14.02.2025 № 103.pdf 21.03.2025 17:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.03.2025 11:42
Дата розгляду скарги:
26.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.03.2025 15:02
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
07.04.2025 18:41
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
cdd01672a2794985a42fae374fda1539
Заголовок пункту скарги:
на дискримінаційні вимоги Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
13.03.2025 року Львівський державний університет безпеки життєдіяльност (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило процедуру закупівлі відкриті торги з особливостями (Проведення попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду особового складу, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» по коду ДК 021:2015:85110000-3 «Послуги лікувальних закладів та супутні послуги»). ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-13-014267-a - Проведення попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду особового складу, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин.
Уважно ознайомившись із умовами та вимогами, викладеними у тендерній документації на закупівлю товарів, затвердженої рішенням Замовника, переконані у тому, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Товариство з обмеженою відповідальністю «СУМСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР «СІМЕЙНА ПОЛІКЛІНІКА» (надалі - Скаржник) на рівну конкуренцію.
Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що Замовники забезпечують вільний доступ всіх Учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону.
Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції Учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до Учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних Учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні.
Відповідно до Закону тендерна документація — це обов’язковий документ, який розробляє та затверджує Замовник з подальшим оприлюдненням на вебпорталі Уповноваженого органу. Саме відповідно до вимог тендерної документації Учасники готують тендерну пропозицію, тобто головне правило є таким: тендерна пропозиція = тендерна документація.
Дискримінаційна вимога на основі форми власності юридичної особи:
Відповідно до Додатку №1 Розділ 3. Документи та/або інформація, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника до предмета закупівлі «Проведення обов’язкового попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду особового складу, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» по коду ДК 021:2015: «85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги»
Медичні послуги мають проводитись лікарем-психіатром закладу охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України державного або комунального закладу охорони здоров’я, оскільки проведення нарко- та психіатричного огляду особового складу ДСНС приватними установами не допускається, відповідно вимог пункту 7, розділу 3 Наказу МВС України № 831 від 18.08.2014 р. (зі змінами та доповненнями):
Пункт 7 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 681 від 24.10.2022:
«У разі відсутності за місцем проходження служби чи проживання прикріпленого контингенту закладів охорони здоров’я ДСНС, а також у разі відсутності в таких закладах (підрозділах) необхідних відділень, фахівців, спеціального обладнання безоплатна медична допомога зазначеним особам, крім працівників, надається в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС».
Скаржник вважає вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційною в силу наступного:
Замовник посилається до наказу Міністерства Внутрішніх справ України від 18.08.2014 №831, але він є старішим та не враховує норми Наказу Міністерства Охорони Здоров’я України від 18.04.2022 № 651, що не містить обмежень щодо організаційно-правової форми. Учасників закупівлі.
Тобто предмет закупівлі «Послуги у сфері охорони здоров'я різні. Код ДК 021:2015 - 85140000-2.», а саме «Щорічні медичні психіатричні огляди у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» Замовнику можуть надати учасники будь-якої організаційно-правової форми. Скаржник має діючу ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики на проведення послуг, що є предметом закупівлі даних торгів (додатки Ліцензія, Витяг з ліцензії)
Відповідно до ст. 66 Закону України «Про правотворчу діяльність» встановлено, у разі виявлення колізії між нормативно-правовими актами різної юридичної сили пріоритет у застосуванні мають норми, що містяться у нормативно-правовому акті вищої юридичної сили. У разі виявлення колізії між нормативно-правовими актами рівної юридичної сили пріоритет у застосуванні мають:
1) норми, що містяться в нормативно-правових актах спеціального законодавства України (крім випадку, визначеного частиною другою цієї статті);
2) норми, що містяться у нормативно-правових актах, що вступили в дію пізніше.
Тобто під час проведення закупівлі, Замовник повинен використовувати норми, що є більш пізніми.
Замовник не врахував вимоги законодавства України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотриманням встановлених принципів проведення закупівель та недискримінації учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Потенційний учасник має діючу ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики на проведення послуг, що є предметом закупівлі даних торгів (на підтвердження даної вимоги Учасник надає у складі додатків до скарги якому буде зазначена інформація про наявність діючої ліцензії з медичної практики) в якому зазначена інформація про наявність діючої ліцензії з медичної практики, а також надано ліцензію. (додатки Ліцензія, Витяг з ліцензії), практику з проведення попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду особового складу, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (додатки Договір аналогічні послуги та Акт) та кваліфікаційний медичний персонал (додаток Документи на підтвердження кваліфікації лікаря-психіатра).
Враховуючи вищенаведене, Скаржник вимагає видалити з Додатку 1 Документації вимогу як таку, що є дискримінаційною: «закладу охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України державного або комунального закладу охорони здоров’я, оскільки проведення нарко- та психіатричного огляду особового складу ДСНС приватними установами не допускається, відповідно вимог пункту 7, розділу 3 Наказу МВС України № 831 від 18.08.2014 р. (зі змінами та доповненнями):
Пункт 7 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 681 від 24.10.2022:
«У разі відсутності за місцем проходження служби чи проживання прикріпленого контингенту закладів охорони здоров’я ДСНС, а також у разі відсутності в таких закладах (підрозділах) необхідних відділень, фахівців, спеціального обладнання безоплатна медична допомога зазначеним особам, крім працівників, надається в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС».
- бо не враховує приватні медичні заклади, що можуть надати послуги відповідно до предмету закупівлі, а також зекономити кошти Замовника.
Відповідно до частини другої статті 18 Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.
Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Пункт 6 частини п’ятої статті 18 Закону до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
Відповідно до пункту 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази..
Окремо звертаємо увагу, що наступне твердження Замовника у відповіді на вимогу є НЕ об'єктивним і НЕ стосується предмету закупівлі:
"Також, ч. 3 ст. 117 Кодексу цивільного захисту України, передбачено, що у разі відсутності за місцем служби чи проживання осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту закладів охорони здоров’я центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, а також у разі відсутності в таких закладах (підрозділах) необхідних відділень, фахівців, спеціального обладнання безоплатна медична допомога зазначеним особам надається в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту."
Отже вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містить дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Вважаю, що в цілому, ці вимоги Замовника є абсолютно необґрунтованими.
Скаржник переконаний, що зміна у тендерної документації цих вимог надасть можливість брати участь у процедурі Закупівлі всім потенційним Учасникам, в тому числі суб’єктам господарювання, що належать до приватної форми власності, але при цьому мають відповідно дозвільні документи для надання медичних послуг, що є предметом закупівлі.
З урахуванням запропонованих змін, Замовником не будуть порушуватись права та законні інтереси Учасників та законодавчо встановлені принципи здійснення публічних закупівель.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей та відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи,
А тому на підставі наявних роз'яснень, Скаржник просить усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства для забезпечення участі повного кола учасників.
Уважно ознайомившись із умовами та вимогами, викладеними у тендерній документації на закупівлю товарів, затвердженої рішенням Замовника, переконані у тому, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Товариство з обмеженою відповідальністю «СУМСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР «СІМЕЙНА ПОЛІКЛІНІКА» (надалі - Скаржник) на рівну конкуренцію.
Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що Замовники забезпечують вільний доступ всіх Учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону.
Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції Учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до Учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних Учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні.
Відповідно до Закону тендерна документація — це обов’язковий документ, який розробляє та затверджує Замовник з подальшим оприлюдненням на вебпорталі Уповноваженого органу. Саме відповідно до вимог тендерної документації Учасники готують тендерну пропозицію, тобто головне правило є таким: тендерна пропозиція = тендерна документація.
Дискримінаційна вимога на основі форми власності юридичної особи:
Відповідно до Додатку №1 Розділ 3. Документи та/або інформація, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника до предмета закупівлі «Проведення обов’язкового попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду особового складу, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» по коду ДК 021:2015: «85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги»
Медичні послуги мають проводитись лікарем-психіатром закладу охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України державного або комунального закладу охорони здоров’я, оскільки проведення нарко- та психіатричного огляду особового складу ДСНС приватними установами не допускається, відповідно вимог пункту 7, розділу 3 Наказу МВС України № 831 від 18.08.2014 р. (зі змінами та доповненнями):
Пункт 7 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 681 від 24.10.2022:
«У разі відсутності за місцем проходження служби чи проживання прикріпленого контингенту закладів охорони здоров’я ДСНС, а також у разі відсутності в таких закладах (підрозділах) необхідних відділень, фахівців, спеціального обладнання безоплатна медична допомога зазначеним особам, крім працівників, надається в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС».
Скаржник вважає вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційною в силу наступного:
Замовник посилається до наказу Міністерства Внутрішніх справ України від 18.08.2014 №831, але він є старішим та не враховує норми Наказу Міністерства Охорони Здоров’я України від 18.04.2022 № 651, що не містить обмежень щодо організаційно-правової форми. Учасників закупівлі.
Тобто предмет закупівлі «Послуги у сфері охорони здоров'я різні. Код ДК 021:2015 - 85140000-2.», а саме «Щорічні медичні психіатричні огляди у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» Замовнику можуть надати учасники будь-якої організаційно-правової форми. Скаржник має діючу ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики на проведення послуг, що є предметом закупівлі даних торгів (додатки Ліцензія, Витяг з ліцензії)
Відповідно до ст. 66 Закону України «Про правотворчу діяльність» встановлено, у разі виявлення колізії між нормативно-правовими актами різної юридичної сили пріоритет у застосуванні мають норми, що містяться у нормативно-правовому акті вищої юридичної сили. У разі виявлення колізії між нормативно-правовими актами рівної юридичної сили пріоритет у застосуванні мають:
1) норми, що містяться в нормативно-правових актах спеціального законодавства України (крім випадку, визначеного частиною другою цієї статті);
2) норми, що містяться у нормативно-правових актах, що вступили в дію пізніше.
Тобто під час проведення закупівлі, Замовник повинен використовувати норми, що є більш пізніми.
Замовник не врахував вимоги законодавства України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотриманням встановлених принципів проведення закупівель та недискримінації учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Потенційний учасник має діючу ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики на проведення послуг, що є предметом закупівлі даних торгів (на підтвердження даної вимоги Учасник надає у складі додатків до скарги якому буде зазначена інформація про наявність діючої ліцензії з медичної практики) в якому зазначена інформація про наявність діючої ліцензії з медичної практики, а також надано ліцензію. (додатки Ліцензія, Витяг з ліцензії), практику з проведення попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду особового складу, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (додатки Договір аналогічні послуги та Акт) та кваліфікаційний медичний персонал (додаток Документи на підтвердження кваліфікації лікаря-психіатра).
Враховуючи вищенаведене, Скаржник вимагає видалити з Додатку 1 Документації вимогу як таку, що є дискримінаційною: «закладу охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України державного або комунального закладу охорони здоров’я, оскільки проведення нарко- та психіатричного огляду особового складу ДСНС приватними установами не допускається, відповідно вимог пункту 7, розділу 3 Наказу МВС України № 831 від 18.08.2014 р. (зі змінами та доповненнями):
Пункт 7 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 681 від 24.10.2022:
«У разі відсутності за місцем проходження служби чи проживання прикріпленого контингенту закладів охорони здоров’я ДСНС, а також у разі відсутності в таких закладах (підрозділах) необхідних відділень, фахівців, спеціального обладнання безоплатна медична допомога зазначеним особам, крім працівників, надається в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС».
- бо не враховує приватні медичні заклади, що можуть надати послуги відповідно до предмету закупівлі, а також зекономити кошти Замовника.
Відповідно до частини другої статті 18 Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.
Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Пункт 6 частини п’ятої статті 18 Закону до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
Відповідно до пункту 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази..
Окремо звертаємо увагу, що наступне твердження Замовника у відповіді на вимогу є НЕ об'єктивним і НЕ стосується предмету закупівлі:
"Також, ч. 3 ст. 117 Кодексу цивільного захисту України, передбачено, що у разі відсутності за місцем служби чи проживання осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту закладів охорони здоров’я центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, а також у разі відсутності в таких закладах (підрозділах) необхідних відділень, фахівців, спеціального обладнання безоплатна медична допомога зазначеним особам надається в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту."
Отже вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містить дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Вважаю, що в цілому, ці вимоги Замовника є абсолютно необґрунтованими.
Скаржник переконаний, що зміна у тендерної документації цих вимог надасть можливість брати участь у процедурі Закупівлі всім потенційним Учасникам, в тому числі суб’єктам господарювання, що належать до приватної форми власності, але при цьому мають відповідно дозвільні документи для надання медичних послуг, що є предметом закупівлі.
З урахуванням запропонованих змін, Замовником не будуть порушуватись права та законні інтереси Учасників та законодавчо встановлені принципи здійснення публічних закупівель.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей та відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи,
А тому на підставі наявних роз'яснень, Скаржник просить усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства для забезпечення участі повного кола учасників.
×
-
Назва доказу:
Ліцензія
-
Повʼязаний документ:
ЛІЦЕНЗИЯ.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи підтвердження кваліфікації лікаря-психіатра
-
Повʼязаний документ:
Документи на підтвердження кваліфікації лікаря-психіатра.pdf
-
-
Назва доказу:
додаток 1 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до ТД.odt
-
-
Назва доказу:
договір аналогічних послуг
-
Повʼязаний документ:
договір аналогічні послуги.pdf
-
-
Назва доказу:
витяг з ліцензії
-
Повʼязаний документ:
Витяг з ліцензії.pdf
-
-
Назва доказу:
акт
-
Повʼязаний документ:
Акт.pdf
-
-
Назва доказу:
рішення
-
Повʼязаний документ:
рішення від 23.08.2024 № 14238.pdf
-
-
Назва доказу:
скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
13.03.2025 року Львівський державний університет безпеки життєдіяльност (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило процедуру закупівлі відкриті торги з особливостями (Проведення попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду особового складу, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» по коду ДК 021:2015:85110000-3 «Послуги лікувальних закладів та супутні послуги»). ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-13-014267-a - Проведення попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду особового складу, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин. Уважно ознайомившись із умовами та вимогами, викладеними у тендерній документації на закупівлю товарів, затвердженої рішенням Замовника, переконані у тому, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Товариство з обмеженою відповідальністю «СУМСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР «СІМЕЙНА ПОЛІКЛІНІКА» (надалі - Скаржник) на рівну конкуренцію. Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що Замовники забезпечують вільний доступ всіх Учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції Учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до Учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних Учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні. Відповідно до Закону тендерна документація — це обов’язковий документ, який розробляє та затверджує Замовник з подальшим оприлюдненням на вебпорталі Уповноваженого органу. Саме відповідно до вимог тендерної документації Учасники готують тендерну пропозицію, тобто головне правило є таким: тендерна пропозиція = тендерна документація. Дискримінаційна вимога на основі форми власності юридичної особи: Відповідно до Додатку №1 Розділ 3. Документи та/або інформація, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника до предмета закупівлі «Проведення обов’язкового попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду особового складу, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» по коду ДК 021:2015: «85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги» Медичні послуги мають проводитись лікарем-психіатром закладу охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України державного або комунального закладу охорони здоров’я, оскільки проведення нарко- та психіатричного огляду особового складу ДСНС приватними установами не допускається, відповідно вимог пункту 7, розділу 3 Наказу МВС України № 831 від 18.08.2014 р. (зі змінами та доповненнями): Пункт 7 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 681 від 24.10.2022: «У разі відсутності за місцем проходження служби чи проживання прикріпленого контингенту закладів охорони здоров’я ДСНС, а також у разі відсутності в таких закладах (підрозділах) необхідних відділень, фахівців, спеціального обладнання безоплатна медична допомога зазначеним особам, крім працівників, надається в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС». Скаржник вважає вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційною в силу наступного: Замовник посилається до наказу Міністерства Внутрішніх справ України від 18.08.2014 №831, але він є старішим та не враховує норми Наказу Міністерства Охорони Здоров’я України від 18.04.2022 № 651, що не містить обмежень щодо організаційно-правової форми. Учасників закупівлі. Тобто предмет закупівлі «Послуги у сфері охорони здоров'я різні. Код ДК 021:2015 - 85140000-2.», а саме «Щорічні медичні психіатричні огляди у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» Замовнику можуть надати учасники будь-якої організаційно-правової форми. Скаржник має діючу ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики на проведення послуг, що є предметом закупівлі даних торгів (додатки Ліцензія, Витяг з ліцензії) Відповідно до ст. 66 Закону України «Про правотворчу діяльність» встановлено, у разі виявлення колізії між нормативно-правовими актами різної юридичної сили пріоритет у застосуванні мають норми, що містяться у нормативно-правовому акті вищої юридичної сили. У разі виявлення колізії між нормативно-правовими актами рівної юридичної сили пріоритет у застосуванні мають: 1) норми, що містяться в нормативно-правових актах спеціального законодавства України (крім випадку, визначеного частиною другою цієї статті); 2) норми, що містяться у нормативно-правових актах, що вступили в дію пізніше. Тобто під час проведення закупівлі, Замовник повинен використовувати норми, що є більш пізніми. Замовник не врахував вимоги законодавства України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотриманням встановлених принципів проведення закупівель та недискримінації учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Потенційний учасник має діючу ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики на проведення послуг, що є предметом закупівлі даних торгів (на підтвердження даної вимоги Учасник надає у складі додатків до скарги якому буде зазначена інформація про наявність діючої ліцензії з медичної практики) в якому зазначена інформація про наявність діючої ліцензії з медичної практики, а також надано ліцензію. (додатки Ліцензія, Витяг з ліцензії), практику з проведення попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду особового складу, в тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (додатки Договір аналогічні послуги та Акт) та кваліфікаційний медичний персонал (додаток Документи на підтвердження кваліфікації лікаря-психіатра). Враховуючи вищенаведене, Скаржник вимагає видалити з Додатку 1 Документації вимогу як таку, що є дискримінаційною: «закладу охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України державного або комунального закладу охорони здоров’я, оскільки проведення нарко- та психіатричного огляду особового складу ДСНС приватними установами не допускається, відповідно вимог пункту 7, розділу 3 Наказу МВС України № 831 від 18.08.2014 р. (зі змінами та доповненнями): Пункт 7 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 681 від 24.10.2022: «У разі відсутності за місцем проходження служби чи проживання прикріпленого контингенту закладів охорони здоров’я ДСНС, а також у разі відсутності в таких закладах (підрозділах) необхідних відділень, фахівців, спеціального обладнання безоплатна медична допомога зазначеним особам, крім працівників, надається в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС». - бо не враховує приватні медичні заклади, що можуть надати послуги відповідно до предмету закупівлі, а також зекономити кошти Замовника. Відповідно до частини другої статті 18 Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази. Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Пункт 6 частини п’ятої статті 18 Закону до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника. Відповідно до пункту 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.. Окремо звертаємо увагу, що наступне твердження Замовника у відповіді на вимогу є НЕ об'єктивним і НЕ стосується предмету закупівлі: "Також, ч. 3 ст. 117 Кодексу цивільного захисту України, передбачено, що у разі відсутності за місцем служби чи проживання осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту закладів охорони здоров’я центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, а також у разі відсутності в таких закладах (підрозділах) необхідних відділень, фахівців, спеціального обладнання безоплатна медична допомога зазначеним особам надається в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту." Отже вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містить дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Вважаю, що в цілому, ці вимоги Замовника є абсолютно необґрунтованими. Скаржник переконаний, що зміна у тендерної документації цих вимог надасть можливість брати участь у процедурі Закупівлі всім потенційним Учасникам, в тому числі суб’єктам господарювання, що належать до приватної форми власності, але при цьому мають відповідно дозвільні документи для надання медичних послуг, що є предметом закупівлі. З урахуванням запропонованих змін, Замовником не будуть порушуватись права та законні інтереси Учасників та законодавчо встановлені принципи здійснення публічних закупівель. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей та відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, А тому на підставі наявних роз'яснень, Скаржник просить усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства для забезпечення участі повного кола учасників.