• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дослідницькі послуги

Торги відмінено

299 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 495.00 UAH
Період оскарження: 13.03.2025 16:56 - 28.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: e19a4a68db6d480091a0fe023d1f84ef
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-13-012621-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 26.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.03.2025 15:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 31.03.2025 11:19
Дата виконання рішення Замовником: 25.04.2025 15:59
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення АМКУ №4760-р/пк-пз від 26.03.2025 р. з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель було внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «Дослідницькі послуги», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2025-03-13-012621-а.
Автор: ТОВ "АГРОСЕРТ", Кокоулін Михайло Валентинович +380443328348 office@agrosert.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cf04a9ef319fbbb322f88e82af03337f
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 1, 2, 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з інформацією, розміщеною в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником – Національним науковим центром "Інститут землеробства Національної академії аграрних наук України" (ідентифікаційний код 00496834) оголошено закупівлю ID UA-2025-03-13-012621-a за ДК 021:2015 73110000-6: Дослідницькі послуги, а саме: Закупівля Дослідницькі послуги від Національний науковий центр "Інститут землеробства Національної академії аграрних наук України" з очікуваною вартістю 299000 грн.
Проаналізувавши документацію, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах.
Замовником було об’єднано у одній закупівлі зокрема послуги з визначення посівних якостей насіння і послуги з визначення посівних якостей насіння та сертифікація за правилами ISTA (у кількості дві послуги).
Відповідно до п.7 ПОРЯДКУ проведення сертифікації насіння, видачі та скасування сертифікатів на насіння, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2023 р. №1210: Суб’єктами видачі сертифікатів, що засвідчують посівні якості насіння, є Мінагрополітики або органи з оцінки відповідності будь-якої форми власності. Законодавцем надано право приватним компаніям, які мають відповідні уповноваження, надавати послуги із визначення посівних якостей насіння.
На сьогоднішній день послуги із визначення посівних якостей насіння в Україні надають:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРОСЕРТ" (Ідентифікаційний код юридичної особи 40992450);
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Новасерт" (Ідентифікаційний код юридичної особи 42625526);
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Велес-сідс" (Ідентифікаційний код юридичної особи 43340230);
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Агролабтест" (Ідентифікаційний код юридичної особи 41015940);
- Державне підприємство "Державний центр сертифікації і експертизи сільськогосподарської продукції" (Ідентифікаційний код юридичної особи 39394238).
Усі результати діяльності із визначення посівних якостей насіння та товарних якостей садивного матеріалу відображені у офіційному Реєстрі Мінагрополітики за посиланням: https://minagro.gov.ua/file-storage/reyestr-sertifikativ-na-nasinnya-taabo-sadivnij-material?page=2
Таким чином, ринок із надання послуг по визначенню посівних якостей насіння є відкритим та конкурентним.
В той же час послуги з визначення посівних якостей за правилами ISTA в Україні, відповідно до інформації на офіційній веб-сторінці асоціації ISTA https://www.seedtest.org/en/membership/member-search.html?memberType=Accredited+Laboratory+Member&country=Ukraine&testType=&testMethod= надає лише одне підприємство – Державне підприємство "Державний центр сертифікації і експертизи сільськогосподарської продукції".
Таким чином, внесення Замовником до тендерної документації закупівлі UA-2025-03-13-012621-a запиту на надання послуг з сертифікації насіння за правилами ISTA (яка не є обов'язковою в Україні) у кількості 2 (двох) послуг разом з іншими послугами порушує фундаментальні принципи проведення закупівель – добросовісна конкуренція, економія і недискримінація. Складення тендерної документації подібного характеру з зазначеними послугами має ознаки узгоджених дій суб’єктів господарювання, або вчинення тиску.
Об’єднання Замовником в одній закупівлі послуг, що пов’язані між собою опосередковано, де в одному випадку існує конкурентний ринок, а в іншому – монополія державного підприємства, є порушенням принципу добросовісної конкуренції, оскільки обмежує інших учасників ринку у праві на участь у таких торгах. Крім того, таке об’єднання не призведе до максимальної економії та ефективності використання бюджетних коштів, так як учасники ринку з визначення посівних якостей насіння можуть і готові запропонувати нижчі ціни, а очікувана вартість окремо двох послуг із сертифікації за правилами ISTA, очевидно, становить неспівмірно малий відсоток від загальної вартості закупівлі і така закупівля ефективніше і простіше може бути проведена за переговорною процедурою.
На наше звернення з вимогою щодо розділення закупівлі UA-2025-03-13-012621-a на окремі лоти Замовник надав відповідь (відмову), яка по тексту майже повністю ідентична відповідям на наші звернення по аналогічним закупівлям, що також може свідчити про узгоджені і дискримінаційні дії. Приклади таких закупівель:
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-02-21-009168-a
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-12-30-008484-a
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації