• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків (код НК: 024:2023 «Класифікатор медичних виробів»: 35958 - Ендоскоп-відеокамера)

Завершена

231 332.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 313.32 UAH
Період оскарження: 13.03.2025 13:43 - 18.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення про відміну торгів

Номер: 8624fe489a2d40589a58b0724428d272
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-13-007862-a.c1
Назва: Скарга на рішення про відміну торгів
Скарга:
За результатами аукціону, найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією було визнано пропозицію ФОП Сахно Ярослава Андрійовича (далі – ФОП Сахно Я.А., Скаржник). У зв’язку з тим, що в електроннiй системi закупiвель цiнова пропозицiя ФОП Сахно Ярослава Андрiйовича щодо предмету закупiвлi ДК 021:2015 - 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків (код НК: 024:2023 «Класифікатор медичних виробів»: 35958 - Ендоскоп-відеокамера) була автоматично визначена аномально низькою, у відповідності до норм ч.14 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі», 25.03.2025 Скаржник надав Замовнику відповідне обґрунтування цiни, а саме, визначив, що Запропонована ціна на продукцію не є низькою щодо цін, за якими зазвичай реалізується продукція, крім того, додатково Скаржником було отримано спеціальну знижку від представника виробника товару задля підвищення конкурентної спроможності учасника, згідно чого Скаржник здатен запропонувати Замовнику найвигідніші умови, що в свою чергу може призвести до економії коштів, яка виникає завдяки проведенню електронного аукціону, за результатами якого ціна переможця може бути меншою, ніж очікувана вартість закупівлі. Проте, наступного дня після отримання обґрунтування від Скаржника щодо аномально низької ціни, відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи від 26.03.2025 №22/01/05.01-07 прийнято рішення про відміну процедури закупівлі на підставі пп.1 п.50 Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Зі змісту опублікованого протоколу вбачається, що Замовником чітко не зазначено підставу відміни процедури закупівлі та відповідно підставу відсутності подальшої потреби у закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Дата розгляду скарги: 15.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.04.2025 14:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.04.2025 10:57
Дата виконання рішення Замовником: 05.05.2025 09:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: Комунальним некомерційним підприємством «Миколаївський обласний центр онкології» Миколаївської обласної ради (далі- Замовник) –було прийнято рішення про відміну скасування процедури закупівлі UA-2025-03-13-007862-a на підставі РІШЕННЯ № 5973-р/пк-пз від 15.04.2025.
Автор: ФОП САХНО ЯРОСЛАВ АНДРІЙОВИЧ, Ярослав Сахно 380937466951 fopsakhno@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 97ca99f74cde4484a1018c0ea11832a2
Заголовок пункту скарги: Обгрунтування неправомірності рішення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скаржник не погоджується із прийнятим рішенням Замовника, вважає його безпідставним та прийнятим із порушенням прав Скаржника та норм законодавства України в сфері публічних закупівель, у т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та вважає, що Замовником належним чином документально не підтверджено та не аргументовано причин відміни закупівлі з наведених нижче підстав.
У разі якщо Замовник встановив наявність підстав для відміни тендеру, виходячи з «відсутності подальшої потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг» Замовник повинен документально підтвердити відсутність такої потреби, навести детальне, аргументоване та правомірне обґрунтування відповідно до чинних норм та вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей.
Варто зазначити, що Замовник у протокольному рішенні посилається на відсутність подальшої потреби в закупівлі товару, натомість 13.03.2025 року публікує річний план закупівлі та оголошує відкриті торги з особливостями, але вже 26.03.2025 (протягом 9 робочих днів) Замовник відміняє дану закупівлю без належного документального обґрунтування причин виникнення обставин, які призвели до відсутності потреби у закупівлі протягом короткого терміну після її оголошення та саме на етапі кваліфікації Скаржника.
Також, звертаємо увагу, що на момент прийняття Замовником рішення про відміну відкритих торгів, не був скасований вищезазначений план закупівлі або внесені зміни до річного плану, що ставить під сумнів обґрунтованість такої відміни, у зв’язку з чим можна зробити припущення, що така потреба досі зберігається.
Можливість внесення змін до річного плану закупівель передбачено частиною першою статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі». При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель (зміна розміру бюджетного призначення та/або очікуваної вартості предмету закупівлі; виду закупівлі; орієнтовного початку проведення закупівлі), а також періодичність і характер таких змін законодавством не обмежені.
Зважаючи на вище зазначене, вважаємо, що Замовник формально виніс даний протокол з метою відміни процедури закупівлі. Рішення Замовника є безпідставним, надуманим, суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям.
Скаржник повторно наголошує, що зазначене обґрунтування (а точніше його відсутність) в Протоколі від 26.03.2025 №22/01/05.01-07 не можуть бути підставою для відміни цієї закупівлі.
Неправомірне рішення Замовника щодо відміни тендерної закупівлі тягне за собою як наслідок відсутність розгляду тендерної пропозиції Скаржника.
Таким чином, у Скаржника є всі підстави вважати, що через неможливість визначити Переможцем бажаного Учасника та небажання Замовника співпрацювати з ФОП Сахно Я.В. і відповідно визнати Переможцем Скаржника, яким було надано та аргументовано найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що в свою чергу позитивно впливає на значну економію бюджетних коштів Замовника та мінімізує заплановані Замовником витрати на даний товар з можливістю спрямувати значний залишок коштів на інші нагальні потреби медичного закладу, Замовник скасував процедуру відкритих торгів.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)