• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Реконструкція електричних мереж в частині монтажу обладнання для СЕ за адресою: вул. Миру, буд. 203, м. Дубровиця, Сарненський район, Рівненська область»

Закупівля здійснюється за кредитні кошти. Кошти надаються банківською установою на пару років

Торги не відбулися

3 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 500.00 UAH
Період оскарження: 13.03.2025 11:52 - 27.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника щодо незаконного визнання Переможцем ТОВ "Компанія Енерго-Буд"

Номер: 51e56fe41fd74aedb802fecc63fe57fc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-13-005320-a.c3
Назва: Скарга на рішення Замовника щодо незаконного визнання Переможцем ТОВ "Компанія Енерго-Буд"
Скарга:
Дата розгляду скарги: 12.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.05.2025 16:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.05.2025 12:47
Дата виконання рішення Замовником: 19.05.2025 16:37
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник зобов'язується виконати рішення органу оскарження АМКУ
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e86fc3c778734acdacb5f4a37b8ef098
Заголовок пункту скарги: Договірна ціна учасника не відповідає умам технічного завдання, а саме розрахована без урахування Наказу Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (Настанови з визначення вартості будівництва).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додатком 2 Тендерної документації, передбачено, що: «Вимоги до кошторисної документації, що обов’язково додається Учасником до пропозиції:
Учасник має здійснити розрахунок ціни своєї пропозиції з урахуванням Наказу Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (Настанови з визначення вартості будівництва).»

Отже, Замовник торгів встановив вимогу щодо надання документів для підтвердження технічних, якісних характеристик предмету закупівлі, а саме: надати кошторисну документацію, що повинна бути складена відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджена наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021р № 281 (Настанови з визначення вартості будівництва).

Учасником на виконання даної вимоги було надано кошторисну документацію файл: u_1092_ДЦ_ДЦ_3, який НЕ ВІДПОВІДАЄ зазначеним вимогам, а саме в кошторисному розрахунку Договірна ціна не зазначено, згідно якого нормативного документу він був виконаний, що підтверджується наступним скрін-шотом.

Таким чином, кошторисна документація ТОВ «Компанія Енерго-Буд» НЕ підтверджує вiдповiднiсть пропозиції технічним, якісним та інших характеристикам предмета закупівлі згідно вимог Додатку 2 до тендерної документації Замовника, не містить інформацію про те, що Договірна складена згідно з вимогами «Кошторисні норми України. Настанова з визначення вартості будівництва», а також не складена за формою відповідно до Настанови (як вимагається в тендерній документації).
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «Компанія Енерго-Буд» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 745369fa6c6545438bd57a2050980b9e
Заголовок пункту скарги: Кошторисний розрахунок, а саме Підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису містить розбіжності із Технічним завданням
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додатком 2 Тендерної документації, передбачено, що: «Учасник процедури закупівлі повинен виконати розрахунок ціни тендерної пропозиції у програмному комплексі АВК останньої версії (або в інших програмних комплексах, які розроблено на підставі державних і галузевих нормативів (норм) у відповідності до кошторисних норм України) та надати в складі тендерної пропозиції:
- Відомість обсягів робіт;
- Пояснювальна записка;
- Договірна ціна;
- Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису;
- Локальний кошторис;
- Об’єктний кошторис;
- Підсумкова відомість ресурсів;
- Розрахунки. Прямі витрати і загальновиробничі витрати».

У складі тендерної документації Замовник завантажив перелік найменування робіт та витрат, що є технічним завданням та на підставі якого необхідно було надати кошторисні розрахунки, зокрема і Підсумкову відомість ресурсів.
Проте, Підсумкова відомість ресурсів ТОВ «Компанія Енерго-Буд» не відповідає умовам технічного завдання тендерної документації.
Наводимо наявні невідповідності у Підсумковій відомості ресурсів до Локального кошторису № 02-01-01 монтажні роботи та Технічному завданні ТД:
1) У Підсумковій відомості ресурсів до Локального кошторису № 02-01-01 монтажні роботи Переможця п.32 передбачено: Суміші бетонні готові важкі, клас бетону В22,5 [М300], крупність заповнювача більше 40 мм. Проте, вказаний матеріал відсутній у технічній специфікації «Найменування робіт і витрат».


Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «Компанія Енерго-Буд» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Не відхиливши Пропозицію ТОВ «Компанія Енерго-Буд», Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, відповідно до якого замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: b7cafc9569e543c2883afa4cdbc2e89e
Заголовок пункту скарги: У складі пропозиції Переможця відсутній розрахунок, який вимагався умовами Технічного завдання. Переможець не надав Підсумкову відомість ресурсів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Додатком 2 Тендерної документації, передбачено, що: «Учасник процедури закупівлі повинен виконати розрахунок ціни тендерної пропозиції у програмному комплексі АВК останньої версії (або в інших програмних комплексах, які розроблено на підставі державних і галузевих нормативів (норм) у відповідності до кошторисних норм України) та надати в складі тендерної пропозиції:
- Відомість обсягів робіт;
- Пояснювальна записка;
- Договірна ціна;
- Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису;
- Локальний кошторис;
- Об’єктний кошторис;
- Підсумкова відомість ресурсів;
- Розрахунки. Прямі витрати і загальновиробничі витрати».


Учасником ТОВ «Компанія Енерго-Буд» у складі тендерної пропозиції надано: Договірну ціну, пояснювальну записку до договірної ціни, локальний кошторис та Підсумкову відомість ресурсів до Локального кошторису №02-01-01. Проте, ТОВ «Компанія Енерго-Буд» не надано Підсумкову відомість ресурсів.
Оскільки тендерна пропозиція ТОВ «Компанія Енерго-Буд» взагалі не містить такого розрахунку як Підсумкова відомість ресурсів, таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "Компанія Енерго-Буд" НЕ узгоджується із технічним завданням (Додаток 2 до тендерної документації), НЕ відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Аналогічна позиція міститься у Рішенні АМКУ:
- № 4208-р/пк-пз від 18.05.2023 р. (п. 2)
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга незаконні дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТОП ФАЄР"

Номер: 5c2093b2a86c48d0a899487ebb88cabd
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-13-005320-a.b2
Назва: Скарга незаконні дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТОП ФАЄР"
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.04.2025 14:25
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 25.04.2025 09:55
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bd2d38533e574cb8a956b520ada0136c
Заголовок пункту скарги: Причиною відхилення Замовник вказує про відсутність Ліцензії (оригінал або належним чином завірена копія), видана учаснику закупівлі, на' „ право займатися відповідною господарською діяльністю
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Причиною відхилення Замовник вказує: «В складі пропозиції, з урахуванням виправлений невідповідностей, відсутні наступні документи:
Ліцензія (оригінал або належним чином завірена копія), видана учаснику закупівлі, на' „ право займатися відповідною господарською діяльністю з переліком видів робіт та/або копія витягу з наказу рішення органу ліцензування про прийняття рішення щодо видачі ліцензії (з номером та датою) та/або довідка, яка містить посилання на розміщення ліцензїї/рішення про видачу ліцензії в електронному вигляді на офіційному веб-сайті органу ліцензування»

Незгоду з даним протоколом аргументуємо наступим:

У складі пропозиції ТОВ «ТОП ФАЄР» було надано Декларацію №014032/22 Про провадження господарської діяльності від 04.12.2022 р.

По-перше:
18 березня 2022 року, Кабінетом Міністрів України була прийнята Постанова № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану»
В вище зазначеній постанові вказано:
«у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі – декларація), без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг).
Органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи – організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи – підприємця – прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці)».

Тобто під час ВОЄННОГО СТАНУ, підприємства отримують декларацію, згідно якої надається Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, дана ліцензія надає право виконувати підприємствам під час воєнного стану усі види робіт, як це було до ВІЙНИ.
Таким чином, ТОВ «ТОП ФАЄР» отримали декларацію Декларацію №014032/22 про провадження господарської діяльності від 04.12.2022 р.
Згідно даної Декларації №014032/22 про провадження господарської діяльності від 04.12.2022 р. (а саме згідно інформації вказаній на сторінці 2 декларації) ТОВ «ТОП ФАЄР», отримав такі дозвільні документи:
- Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками.
- Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з значними (СС3) наслідками.
Дана Ліцензія надає право нам під час ВОЄНОГО СТАНУ виконувати види робіт з будівництва за класом наслідків СС2 та СС3, в тому числі саме будівельні та монтажні роботи.

Аналізуючи вище викладене та враховуючи п.5 Вимоги, вбачається що Замовник відмовляючись визнавати легітимність Декларації про провадження господарської діяльності та легітимність Ліцензії, отриманої в порядку ПКМУ № 314 від 18 березня 2022 р. та на підставі Указу Президента України 24 лютого 2022 року № 64/2022, Замовник цим ставить під сумнів та не виконує Указ Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» та не визнає легітимність ПКМУ № 314 від 18 березня 2022 р, тобто ставить власне рішення вище ніж Указ Президента та Постанова КМУ.
Враховуючи, що у складі пропозиції надана Декларація, яка має статус Ліцензії під час дії Воєнного стану, відповідно до Постанови КМУ №314 від 18.03.2022 р., тому нами не порушено умови документації та вважаємо відхилення нашої пропозиції із вказаної причини є незаконною.


По друге:
Надані нам Декларація зареєстрована у реєстрі дозвільних документів Державної інспекції архітектури та містобудування України (далі – ДАБІ). Згідно вказаного реєстру чітко вбачається, що ТОВ «ТОП ФАЄР» на підставі Декларації №014032/22 про провадження господарської діяльності отримано Ліцензії. У цьому Реєстрі, на стор. 3560 відображена наступна інформація
• номер Декларації №014032/22, на підставі якої видано дозвільні документи;
• Отримувач ТОВ «ТОП ФАЄР» (ЄДРПОУ 42082117);
• Дозвільні документи: Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками та Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з значними (СС3) наслідками;
• Перелік видів робіт: будівництво житлових і нежитлових будівель, організація будівництва будівель, установлення машин і устаткування, інша професійна, наукова та технічна діяльність, н.в.і.у., діяльність посередників, що спеціалізується в торгівлі іншими товарами, електромонтажні роботи, будівництво інших споруд, оброблення матеріалів та нанесення покриття металами, будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій та ні…..







Надаємо скрін. з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (зазначено: реєстраційний номер, статус документа, перелік видів робіт….)






Зазначаємо, що тендерна документація не містила окремої вимоги щодо оформлення ліцензії, не містила окремих вимог яким органом має бути видана ліцензія та який мав бути порядок видачі ліцензії.

Відповідно до пункту 42 Особливостей замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником / переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.

Декларація №014032/22, яка має статус Ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (СС2, СС3) мітиться у відкритому державному реєстрі ДАБІ. Також, Замовник може самостійно звернутися за підтвердженням інформації до Державної інспекції архітектури та містобудування України. Разом з тим, у складі пропозиції ТОВ «ТОП ФАЄР» було надано Декларацію №014032/22 про провадження господарської діяльності від 04.12.2022 р. (а саме згідно інформації вказаній на сторінці 2 декларації) ТОВ «ТОП ФАЄР», отримав такі дозвільні документи: Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками та Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з значними (СС3) наслідками. Зазначаємо, якшо Уповноважена особа Замовника не має достатніх знань у сфері чинного законодавства України щодо порядку отримання дозвільних документів, це не дає права Замовнику незаконно відхиляти пропозицію учасника. Та не може бути підставою для відхилення пропозиції, так як у ТОВ «ТОП ФАЄР» наявна Ліцензія на провадження господарської діяльності.

Вищезазначене про наявність у ТОВ «ТОП ФАЄР» Ліцензії підтверджується численною практикою органу оскарження: Рішення №7738-р/пк-пз від 26.12.2022; Рішення № 7739-р/пк-пз від 26.12.2022; Рішення № 17035-р/пк-пз від 24.10.2023; Рішення № 3666-р/пк-пз від 27.02.2024 та ін.. У даних закупівлях, Замовники відхилили ТОВ «ТОП ФАЄР» через відсутність Ліцензії, але рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язано Замовників скасувати такі відхилення.

Отже, огляду на вищевказане, ТОВ «ТОП ФАЄР» виконано умови тендерної документації та надано Ліцензію, видану учаснику закупівлі на право займатися відповідною господарською діяльністю з переліком видів робіт.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1bf6cf81ba264735b20f567a573ebc7e
Заголовок пункту скарги: Причиною відхилення Замовник вказує про відсутність Договору про надання послуг поводження з побутовими відходами, укладений у відповідності до нормативно-правових актів України.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Другою причиною відхилення Замовник вказує «В складі пропозиції, з урахуванням виправлений невідповідностей, відсутні наступні документи:
Оригінал (або належним чином завірену копію) договору про надання послуг поводження з побутовими відходами, укладений у відповідності до нормативно-правових актів України.»

Незгоду з даним протоколом аргументуємо наступим:
На виконання умови тендерної документації ТОВ «ТОП ФАЄР» надано Договір від 15.03.2023р. №15/03 щодо надання послуг із збирання, перевезення, зберігання, оброблення та утилізації відходів (далі – Договір).
Із твердженням Замовника, щодо невідповідності даного Договору відповідно до ЗУ «Про управління відходами». Адже тендерна документація не містила конкретної вимоги, що Договір має бути укладений у відповідності до ЗУ «Про управління відходами». Зазначаємо, що Договір від 15.03.2023р. №15/03 щодо надання послуг із збирання, перевезення, зберігання, оброблення та утилізації відходів укладений у відповідності до нормативно-правових актів України.

Зазначаємо, що Тендерна документація не містила окремих вимог щодо порядку умов укладання Договору, не містила окремих вимог щодо оформлення Договору. Тендерна документація не містила окремої вимоги щодо суб’єкта господарювання, з яким укладено Договір.

Тендерна документація містила вимогу, що Договір має бути укладений у відповідності до нормативно-правових актів України. Але документацією не було конкретизовано відповідно до яких саме нормативно-правових актів України. Тендерна документація не містила окремої вимоги, що Договір має бути укладений у відповідності до ЗУ «Про управління відходами».

Укладений Договір від 15.03.2023р. №15/03 щодо надання послуг із збирання, перевезення, зберігання, оброблення та утилізації відходів, укладений у відповідності нормативно-правових актів, які враховують як загальні принципи договірного права України, загальні положення про договори ЦК України, а також у відповідності до порядку укладення господарських договорів.
Відповідно до ст. 180 Господарського кодексу України (далі ГК України), господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.

Відповідно до ГКУ ст. 181. Загальний порядок укладання господарських договорів: Господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів.
Відповідно до ст. 626 Цивільного кодексу України, Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Договір є одностороннім, якщо одна сторона бере на себе обов'язок перед другою стороною вчинити певні дії або утриматися від них, а друга сторона наділяється лише правом вимоги, без виникнення зустрічного обов'язку щодо першої сторони.

Відповідно до ст. 627 ЦК України, Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Наданий Договір від 15.03.2023р. №15/03 щодо надання послуг із збирання, перевезення, зберігання, оброблення та утилізації відходів укладений у відповідності до нормативно-правових актів України, дотримані особливості форми договору, істотних умов договору, предмету, ціни, строку договору.
Замовник не довів та не підтвердив, що наш Договір не відповідає вимогам тендерної документації та укладений не у відповідності нормативно-правових актів України.

ТОВ «ТОП ФАЄР» не порушив умов документації, і у Замовника не було підстав надавати 24 години на усунення невідповідностей. У п.6 Вимоги, Замовник зазначав про необхідність надати рішення про визначення субʼєкта господарювання, що здійснює відновлення та видалення побутових відходів на території міської територіальної громади, з яким учасник уклав договір. У зв’язку з чим повідомляємо, Замовник не може вимагати тих документів, які не вимагалися тендерною документацією.

У Протоколі відхилення Замовник робить посилання на норми Закону України « Про управління відходами». Проте, тендерна документація не містила вимоги, що наданий Договір, має бути укладений у відповідності із Законом України «Про управління відходами».
Замовник не уповноважений змінювати вимоги тендерної документації після розкриття пропозицій учасників, Уповноважена особа не може перевищувати свої службові права та обов’язки.
Учасники готують та подають свої пропозиції у відповідності до вимог тендерної документації та у відповідності до вимог закону «Про публічні закупівлі». Учасник не зобов’язаний надавати документи – інший Договір про надання послуг поводження з побутовими відходами, який не передбачений тендерною закупівлею.

* Звертаємо увагу, що укладання Договору є виключно господарськими відносинами між контрагентами та Замовник не може втручатися у їхні відносини чи навіть встановлювати правомірність, чинність укладених документів.
Повідомляємо, відповідно до статті 19 Конституції, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.1.6. Примірного положення про уповноважену особу, затвердженого Наказом Міністерства економіки України від 08.06.2021 р. №40 «Про затвердження Примірного положення про уповноважену особу» встановлено: Уповноважена особа у своїй діяльності керується Законом, принципами здійснення публічних закупівель, визначених Законом, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням.

Згідно функцій наданих Замовникам, КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" не уповноважені встановлювати правомочність, не правомочність чи нікчемність Договорів.

Отже, враховуючи вищевказане, вважаємо що ТОВ «ТОП ФАЄР» було виконано вимогу тендерної документації та очевидно що відхилення пропозиції на підставі вищевказаної причини є неправомірним та безпідставним.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ (дискриминаційні вимоги)

Номер: d3034df3e4364fd9b11c2a35ab6d9376
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-13-005320-a.b1
Назва: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ (дискриминаційні вимоги)
Скарга:
04210, м. Київ, проспект В. Івасюка ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34892518 (Героїв Сталінграда), 12 Г, оф. 1 п/р UA263052990000026004016700478 в АТ КБ «ПриватБанк» тел/факс: +38 044 537 28 38 ІПН 348925126546 свідоцтво №100040919 вих. №19 від 26.03.2025 Найменування органу оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, ЄДРПОУ: 00032767 вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35,03680; тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ», ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34892518 04210, м. Київ, проспект В. Івасюка, 12 Г, оф. 1 тел/факс: +38 044 537 28 38 е-мейл: saf-inmed@ukr.net Замовник торгів: Комунальне підприємство «Міськводоканал» Дубровицької міської ради 34100, Рівненська обл., Сарненський р-н, м. Дубровиця, вул. Комунальна, буд. 7 телефон: +380956638826, +380971878225 е-mail: kp.miskvodokanal@ukr.net, dubrvodokanal@meta.ua Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-13-005320-a СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ 13 березня 2025 року замовник торгів) в електронній системі закупівель «prozorro.gov.ua» було розміщено оголошення про проведення процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі - UA-2023-08-04-008330-a) з предметом закупівлі: «Реконструкція електричних мереж в частині монтажу обладнання для СЕ за адресою: вул. Миру, буд. 203, м. Дубровиця, Сарненський район, Рівненська область». Тендерна документація по вказаній закупівлі складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, містить незаконні дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження (далі – скаржник), на підставі чого тендерна документація потребує внесення змін в частині видалення дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, допущених Замовником у Тендерній документації. Окремі умови Тендерної документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Обґрунтування незаконності Тендерної документації, внаслідок наявності у ній дискримінаційних вимог, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель та порушує права і інтереси Скаржника. підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі І. ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ ЩОДО НАДАННЯ АКТУ ОГЛЯДУ ОБ’ЄКТУ Дискримінаційна умова, що оскаржується є наступною: Відповідно до вимог п. 2 додатку 2 тендерної документації: «2. В складі пропозиції учасник повинен підтвердити здійснення ним протягом періоду уточнення інформації про закупівлю огляду об’єкту для визначення обсягу виконання робіт та етапів виконання робіт (у складі пропозиції надається акт огляду об’єкту за підписом представника Замовника та учасника та скріплені печатками Замовника та учасника). Аналогічна вимога міститься у п. 4.9. додатку 1 до тендерної документації: 4.9 В складі пропозиції учасник повинен підтвердити здійснення ним протягом періоду уточнення інформації про закупівлю огляду об’єкту для визначення обсягу виконання робіт та етапів виконання робіт (у складі пропозиції надається акт огляду об’єкту за підписом представника Замовника та учасника та скріплені печатками Замовника та учасника). Скаржник вважає зазначену вимогу Тендерної документації дискримінаційною та такою, що порушує принципи здійснення публічних закупівель загалом та законні права та інтереси Скаржника, зокрема, з огляду на наступне. Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Ч. 4 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. 1. Вважаємо, що зазначена вимога не містить в собі жодної необхідності та створена виключно для зменшення кількості потенційних учасників. Ніщо не перешкоджає замовнику зазначити необхідні технічні вимоги щодо особливостей розташування, кріплення, таке інші у додатку до тендерної документації, що визначає технічні вимоги до зазначеної закупівлі, додати необхідні зображення, ескізи, таке інше. 2. Скаржник повністю залежить від волі Замовника щодо можливості участі в закупівлі, оскільки вимагається наявність підпису замовника на зазначеному акті огляду, тобто підписання такого акту здійснюється виключно на розсуд замовника, який може підписати його чи не підписати виключно в залежності від власного розсуду; необхідним є обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт огляду, що має бути підтверджено підписом посадової особи замовника на такому акті. 3. Відсутня інформація щодо того, що вважається оглядом, чи є обов’язок у посадової особи підписувати такий акт, за якими критеріями посадова особа може не підписати акт та інші критерії, які б уберегли від зловживання з боку посадових осіб Замовника. Тобто, скаржник потрапляє в повну залежність від замовника щодо можливості доступу його до участі в закупівлі. Так, як тільки замовник вирішує, чи допускати такого учасника, надавши йому такий акт огляду чи ні. В замовника відсутній обов’язок щодо підписання такого акту. Таким чином порушується право скаржника на участь. 4. Таким чином зменшується коло потенційних учасників, зокрема участь Скаржника в даній закупівлі. Потенційні учасники знаходяться по всій Україні, саме тому запланувати таку поїздку щодо потенційної можливості отримання акту створює додаткові труднощі, ризики, фінансові навантаження. Тобто, Скаржник не буде здійснювати додаткові витрати щодо поїздки в інше місто, не знаючи чи надасть Замовник такий акт огляду. Скаржник знаходиться в місті Києві та враховуючи необгрунтовані додаткові фінансові витрати, обмеженні часові проміжки та залучення додаткових співробітників до поїздки, у Скаржника не буде можливості взяти участь у закупівлі. Дана вимога є абсолютно дискримінаційною та такою, що звужує коло потенційних учасників. 5. Наявність такої норми надає змогу Замовнику знати потенційних учасників. Порядок звернення до Замовника стосовно роз’яснень щодо тендерної документації процедури відкритих торгів, визначено у статті 24 Закону. Так, Закон зокрема визначає, що усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника процедури відкритих торгів. Звернутися до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру є можливим виключно через електронну систему закупівель. Є очевидним, що вимога підписання документу, що підтверджує здійснення учасником огляду/обстеження/відвідування об’єкта щодо підтвердження виїзду учасника на місце проведення робіт, за закупівлею, для обстеження об’єкту, на якому мають бути виконані роботи, за підписом представника Замовника, дозволяє встановити особу учасника та є такою, що порушує положення даної статті. Дана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує принципи та норми Закону, адже відвідування об'єкту потенційним учасником та підписання уповноваженою особою замовника документа, що підтверджує здійснення учасником огляду об’єкта до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням вищевказаного документа. Аналогічна практика АМКУ. В своєму рішенні № 3526-р/пк-пз від 21.03.2023 Колегія висловила наступну позицію: замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги тендерної документації у вказаній редакції. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт огляду об'єкта, підписаний саме представником замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, скаржника. З незалежних від учасника підстав представник замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта та не підписати акт огляду об'єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій таких учасників. Аналогічну позицію Колегія займала в наступних рішеннях: №1307 від 06.02.2023; №1089 від 31.01.2023. ЩОДО НАДАННЯ ДОГОВОРУ ПРО НАДАННЯ ПОСЛУГ ПОВОДЖЕННЯ З ПОБУТОВИМИ ВІДХОДАМИ В СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА Дискримінаційна умова, що оскаржується є наступною: Відповідно до вимог п.п. 16.6 п. 16. додатку 2 тендерної документації: 16.6. Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати оригінал (або належним чином завірену копію) договору про надання послуг поводження з побутовими відходами. Скаржник вважає зазначену вимогу Тендерної документації дискримінаційною та такою, що порушує принципи здійснення публічних закупівель та законні права та інтереси скаржника, зокрема, з огляду на наступне: Зазначений договір обмежує коло учасників лише особами, що на час подання тендерних пропозицій вже мають укладеним такий договір. Відповідно для укладення такого договору потенційний учасник вже повинен витратити час, ресурси та понести певні витрати для його укладення. При цьому невідомо, чи буде учасник визнаний переможцем зазначеної закупівлі та чи буде з ним укладений договір закупівлі, тобто учасник повинен укладати договір, який не буде виконуватися внаслідок того, що учасник не буде визнаний переможцем зазначеної закупівлі. Відповідно, інтереси замовника щодо поводження з відходами можуть бути захищені шляхом надання йому в складі тендерної пропозиції учасника відповідного гарантійного листа з зобов’язанням укласти такий договір при визнанні його переможцем закупівлі та укладення з ним договору закупівлі. ЩОДО НАДАННЯ КВАЛІФІКАЦІЙНОГО СЕРТИФІКАТУ ІНЖЕНЕРА-ПРОЕКТУВАЛЬНИКА В ЧАСТИНІ КОШТОРИСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ В СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА Дискримінаційна умова, що оскаржується є наступною: П. п. 1.1.1 п. 1.1. кваліфікаційних критеріїв, зазначених у додатку 1 до тендерної документації замовника вимагається наявність сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації, який має дійсний кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника, який учасник повинен в складі тендерної пропозиції надати оригінал (або належним чином завірену копію) дійсного кваліфікаційного сертифікату інженера-проектувальника в частині кошторисної документації. Скаржник вважає зазначену вимогу тендерної документації дискримінаційною та такою, що порушує принципи здійснення публічних закупівель та законні права та інтереси скаржника, зокрема, з огляду на наступне: Зазначена вимога обмежує коло учасників лише особами, що на час подання тендерних пропозицій вже мають сертифікату інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, у той час, як предмет закупівлі: - не є об’єктом значної складності, що вимагає від інженера-проектувальника спеціальної кваліфікації саме в частині кошторисної документації, об’єкт не складний, відповідно до чого кошторисна документація не є складною та її зможе скласти будь-який інженер проектувальник у галузі будівництва; Згідно ч. 4 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, а тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. ЩОДО НАДАННЯ РОЗРАХУНКУ ЦІНИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ У ПРОГАМНОМУ КОМПЛЕКСІ АВК ОСТАННЬОЇ ВЕРСІЇ В СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА Дискримінаційна умова, що оскаржується є наступною: «Вимогамии до кошторисної документації, що обов’язково додається Учасником до пропозиції» встановлена вимога :«Учасник процедури закупівлі повинен виконати розрахунок ціни тендерної пропозиції у програмному комплексі АВК останньої версії (або в інших програмних комплексах, які розроблено на підставі державних і галузевих нормативів (норм) у відповідності до кошторисних норм України». Скаржник вважає зазначену вимогу тендерної документації дискримінаційною та такою, що порушує принципи здійснення публічних закупівель та законні права та інтереси скаржника, оскільки зазначена вимога обмежує коло учасників лише особами, що на час подання тендерних пропозицій мають програмному комплексі АВК останньої версії, але при цьому щодо інших програмних комплексів така вимога відсутня. Згідно ч. 4 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, а тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Відповідно до ч. 15 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»: За попереднім письмовим бажанням однієї із сторін, зазначеним у скарзі (для скаржника) або поясненні (для замовника), на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель запрошуються сторони (суб’єкт оскарження та замовник) для надання додаткових пояснень тощо. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з участю у закупівлі, тощо. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести відповідні зміни в тендерну документацію. Також, звертаємо увагу, що замовником відмовлено в усуненні такої вимоги, шляхом надання відповіді на вимогу одного із потенційних учасників. Повідомляємо, що Скаржник бажає скористатися зазначеним правом та письмово заявляє про необхідність запрошення Скаржника на засідання, під час якого відбуватиметься розгляд скарги, зокрема, для надання додаткових пояснень. У зв’язку з вищевикладеним, просимо: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення законодавства замовником закупівлі UA-2025-03-13-005320-a Предмет закупівлі: «Реконструкція електричних мереж в частині монтажу обладнання для СЕ за адресою: вул. Миру, буд. 203, м. Дубровиця, Сарненський район, Рівненська область» . 3. Зобов’язати замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути незаконну дискримінаційні вимоги: - щодо надання акту огляду об'єкту; - ЩОДО НАДАННЯ ДОГОВОРУ ПРО НАДАННЯ ПОСЛУГ ПОВОДЖЕННЯ З ПОБУТОВИМИ ВІДХОДАМИ; ЩОДО НАДАННЯ КВАЛІФІКАЦІЙНОГО СЕРТИФІКАТУ ІНЖЕНЕРА-ПРОЕКТУВАЛЬНИКА В ЧАСТИНІ КОШТОРИСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ; ЩОДО НАДАННЯ РОЗРАХУНКУ ЦІНИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ У ПРОГАМНОМУ КОМПЛЕКСІ АВК ОСТАННЬОЇ ВЕРСІЇ. Додаток: 1. Витяг ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ". Директор Євген СКОБЧЕНКО
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 26.03.2025 21:11
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ", Скобченко Є.В. 380445372838 SAF-INMED@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 38c1d05c8901483492e0f603a7df9550
Заголовок пункту скарги: ЩОДО НАДАННЯ АКТУ ОГЛЯДУ ОБ’ЄКТУ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: вимога щодо складення і надання спільного з замовником акту огляду об'єкту є дискримінаційною та такою, що порушує принципи та норми Закону
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації