• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Реконструкція будівлі клубу в с.Оноківці, вул.Головна, 106 для розміщення внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб, Оноківська територіальна громада, Ужгородський район, Закарпатська область» Коригування. код ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи

Завершена

9 437 217.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 94 372.18 UAH
Період оскарження: 13.03.2025 10:58 - 25.03.2025 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога скасувати рішення про визначення переможцем

Номер: 8d4bd46545df49719b850c28d9b4d2fc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-13-003506-a.c1
Назва: Вимога скасувати рішення про визначення переможцем
Вимога:
Шановний Замовник! 13.03.2025 року Оноківська сільська рада (далі – Замовник) оголосила процедуру закупівлі за ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи «Реконструкція будівлі клубу в с.Оноківці, вул.Головна, 106 для розміщення внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб, Оноківська територіальна громада, Ужгородський район, Закарпатська область» Коригування.» (далі – Процедура закупівлі). Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій та за результатами проведення аукціону участь у закупівлі взяли учасники: - ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», код ЄДРПОУ 41964727 - ТОВ «ВАРМ-ХАУС», код ЄДРПОУ 42089149 ТОВ «ВАРМ-ХАУС» виявило, що Замовником було допущено помилки при розгляді тендерної пропозиції ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», код ЄДРПОУ 41964727, що виникли під час проведення процедури закупівлі. Рішення замовника Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою з питань проведення процедур закупівель №10/04 від 11.04.2025 року про: 1. Про визначення Учасника переможцем Закупівлі. 2. Прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем Закупівлі. ТОВ «ВАРМ-ХАУС» вважає, що Замовник під час розгляду пропозиції ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», код ЄДРПОУ 41964727 допустив помилки під час розгляду тендерної пропозиції ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», код ЄДРПОУ 41964727 і зазначене рішення прийняте з порушенням вимог та норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т.ч. Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме не врахував наступні невідповідності пропозиції ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», код ЄДРПОУ 41964727: 1. Відповідно до п.9 Технічного завдання Додатку 3 Тендерної документації та пп.17.2 Додатку 6 Тендерної документації Замовником вимагалось «9. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується згідно «Настанови з визначення вартості будівництва”, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 та на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією» Згідно пп.5.3. Визначення прямих витрат при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) «Настанови з визначення вартості будівництва”, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281: «Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу». Відомо, що законодавчо під час воєнного стану потрібно враховувати Закон України від 15.03.2022 №2136-ІХ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (далі – Закон №2136). Як раз на цьому наголошували й фахівці Держпраці. Варто зазначити, що 8 лютого в Україні продовжено воєнний стан (щонайменше до 9 травня 2025 року), у зв'язку з чим у цей період скасовуються святкові та неробочі дні, передбачені статтею 73 КЗпП. Відповідно, норма тривалості робочого часу розрахована з урахуванням того, що воєнний стан продовжено до 05:30 09.05.2025 (Указ Президента України від 14.01.2025 № 26/2025 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затверджений Законом України від 15.01.2025 № 4220-ІХ). А саме, повинна становити 2035 люд./год. на рік, що в свою чергу при середньомісячному розрахунку норма повинна становити 169,58 люд./год. Учасник закупівлі ПП «Спецбудсервіс-М» надав у своїй тендерній пропозиції застарілу та неправдиву інформацію у документі під номером 17.2 «Договірна ціна та Пояснювальна записка.pdf». У частині Пояснювальна записка у розрахунку середньомісячної заробітної плати на 1 робітника в режимі повної зайнятості (при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 168 люд.год та розряді робіт 3,8), що у свою чергу призводить до невірних розрахунків у всій договірній ціні наданою учасником, адже ці норми діяли до 08 лютого 2025 року а договірна ціна та кошторисні розрахунки надані учасником 25 березня 2025 року. Отже, виходячи з вищезазначених фактів, учасником надані невірні розрахунки цінової пропозиції та кошторисних розрахунків, що в свою чергу прямо впливає на ціну пропозиції. 2. Згідно Додатку 2 Тендерної документації вимагалось надати підтвердження наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Учасник у складі своєї пропозиції надав документ «1.2 Аналогічний досвід таблиця – додаток 2.pdf» у якому зазначив що аналогічним договором №547 від 31.07.2023 р., який був доданий учасником у окремому файлі «1.3 Договір № 547 від 31.07.2025 р. pdf», виходячи з вимог Додатку 2 Тендерної документації вимагалось «На підтвердження досвіду виконання аналогічного договору Учасник надає копію такого договору, довідку (довідки) про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3) та акт (акти) приймання-передачі будівельних робіт (форми – КБ-2в). У випадку, якщо вартість виконаних робіт згідно форми КБ-3 відрізняється від суми укладеного договору (з урахуванням внесених змін до договору), додатково надається пояснення у складі тендерної документації щодо причин невідповідності.». Довідки про вартість будівельних робіт (форма КБ-3) та акти приймання-передачі будівельних робіт (форми – КБ-2в) заповнені неналежним чином, тобто без повних реквізитів, без дати підписання вищенаведених документів. 3. Згідно п.7 Додатку 3 Тендерної документації та п. 16 Додатку 6 Тендерної документації Замовником вимагалось «Підрядник повинен виконувати роботи, що передбачені в технічному завданні, з матеріалів, які повинні бути якісними та відповідати вимогам діючих КНУ, ДСТУ, ГОСТ, настанов та чинному законодавству. Матеріали та обладнання, які будуть використовуватись учасником для виконання робіт, повинні мати, якщо це передбачено чинним законодавством України, сертифікати якості (відповідності), висновки санітарно-епідеміологічної (санітарно-гігієнічної) експертизи, тощо. Обладнання та матеріали, які будуть застосовані підрядником, повинні бути новими та такими, що не були у використанні. Гарантійний термін на матеріали, конструкції та обладнання, які будуть застосовані при виконанні робіт на об’єкті, встановлюватиметься у відповідності з вимогами чинного законодавства та згідно гарантії заводу-виробника. На підтвердження цього Учасник надає гарантійний лист у складі своєї пропозиції». Учасником даного гарантійного листа не було надано. Підсумовуючи наведене, вважаємо, що Замовником порушено принципи здійснення закупівель встановлені частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Вся вищенаведена інформація стосовно визнання переможцем ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», код ЄДРПОУ 41964727, вказує на те, що пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації , Закону України «Про публічні закупівлі», в т.ч. й Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Враховуючи викладене та з метою: - задля забезпечення об’єктивного підходу під час розгляду пропозицій учасників Процедури закупівлі; - враховуючи підтверджені невідповідності учасника закупівлі ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», код ЄДРПОУ 41964727 кваліфікаційним вимогам та вимогам щодо технічних, якісних та кількісних характеристик, встановлених Замовником в Тендерній документації; - відповідно до принципів здійснення закупівель, викладених в статті 5 Закону, з метою об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі», Постановою №1178 від 12 жовтня 2022 р. та Конституцією України ТОВ «ВАРМ-ХАУС» просить Вас: 1. Прийняти вимогу до розгляду. 2. Скасувати рішення про визначення переможцем та повідомлення про намір підписати договір з ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», код ЄДРПОУ 41964727. 3. Відхилити пропозицію ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», код ЄДРПОУ 41964727 на підставі абз. 1 пп.2 п. 44 Особливостей.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідь на вимогу: - Щодо пункту 1 вимоги: 1. Відповідно до п.9 Технічного завдання Додатку 3 Тендерної документації та пп.17.2 Додатку 6 Тендерної документації Замовником вимагалось «9. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується згідно «Настанови з визначення вартості будівництва”, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 та на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією» Згідно пп.5.3. Визначення прямих витрат при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) «Настанови з визначення вартості будівництва”, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281: «Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу». Відомо, що законодавчо під час воєнного стану потрібно враховувати Закон України від 15.03.2022 №2136-ІХ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (далі – Закон №2136). Як раз на цьому наголошували й фахівці Держпраці. Варто зазначити, що 8 лютого в Україні продовжено воєнний стан (щонайменше до 9 травня 2025 року), у зв'язку з чим у цей період скасовуються святкові та неробочі дні, передбачені статтею 73 КЗпП. Відповідно, норма тривалості робочого часу розрахована з урахуванням того, що воєнний стан продовжено до 05:30 09.05.2025 (Указ Президента України від 14.01.2025 № 26/2025 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затверджений Законом України від 15.01.2025 № 4220-ІХ). А саме, повинна становити 2035 люд./год. на рік, що в свою чергу при середньомісячному розрахунку норма повинна становити 169,58 люд./год. Учасник закупівлі ПП «Спецбудсервіс-М» надав у своїй тендерній пропозиції застарілу та неправдиву інформацію у документі під номером 17.2 «Договірна ціна та Пояснювальна записка.pdf». У частині Пояснювальна записка у розрахунку середньомісячної заробітної плати на 1 робітника в режимі повної зайнятості (при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 168 люд.год та розряді робіт 3,8), що у свою чергу призводить до невірних розрахунків у всій договірній ціні наданою учасником, адже ці норми діяли до 08 лютого 2025 року а договірна ціна та кошторисні розрахунки надані учасником 25 березня 2025 року. Діючим законодавством у сфері закупівель не встановлено жодних вимог для замовників обов’язковості зазначати у тендерній документації певних чітких показників для різних розрахунків ціни пропозиції учасників. Тендерна документація по закупівлі «Реконструкція будівлі клубу в с.Оноківці, вул.Головна, 106 для розміщення внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб, Оноківська територіальна громада, Ужгородський район, Закарпатська область» Коригування. код ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи замовником розроблена і складена у повній чіткій відповідності до вимог Закону України «Про Публічні закупівлі» №922 з урахуванням Особливостей»1178, відповідно замовником у тендерній документації не встановлено прямої чіткої вимоги до застосування конкретного показника середньомісячної норми тривалості робочого часу при розряді робіт 3,8. Також замовником не встановлено жодної вимоги про надання будь-яких розрахунків, що стосуються середньомісячної норми тривалості робочого часу. Також доводимо до відома, що Міністерство економіки України (далі – Мінекономіки) у листі від 29.10.2024 №4701-05/77010-09 надало наступне роз’яснення. У ст. 52 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП) визначено, що для працівників установлюється п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями. На тих підприємствах, в установах, організаціях, де за характером виробництва та умовами роботи запровадження п'ятиденного робочого тижня є недоцільним, встановлюється шестиденний робочий тиждень з одним вихідним днем. Мінекономіки вказало, що чинним законодавством не передбачено встановлювати єдину норму тривалості робочого часу на рік. Ця норма може бути відмінна залежно від того: 1. який робочий тиждень встановлений на підприємстві (п'ятиденний чи шестиденний), 2. яка тривалість щоденної роботи, 3. коли встановлені вихідні дні Тому, на підприємствах, в установах і організаціях рішення щодо встановлення норми тривалості робочого часу на рік приймається самостійно за умови дотримання вимог статей 50, 51, 52, 53, 67 та 73 КЗпП. Мінекономіки також звертає увагу, що при розрахунку робочих днів до закінчення воєнного стану слід врахувати положення Закону України від 15.02.2022 №2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (далі - Закон), якими визначено особливості встановлення та обліку часу роботи і часу відпочинку у період дії воєнного стану. Як встановлено ч. 6 ст. 6 Закону, у період дії воєнного стану не застосовуються норми норми ст. 53, ч. 1 ст. 65, частин третьої - п’ятої ст. 67, статей 71, 73, 781 КЗпП та ч. 2 ст. 5 Закону України від 15.11.1996 №504/96-ВР «Про відпустки». Тобто, на період дії воєнного стану, приписи КЗпП, щодо скорочення роботи на одну годину напередодні святкових і неробочих днів, перенесення вихідного дня на наступний після святкового або неробочого, перенесення вихідних та робочих днів відповідно до рекомендації Кабінету Міністрів України, заборони залучення до робіт у вихідні, святкові і неробочі дні, не застосовуються. Збільшення кількості годин роботи, що мають відпрацювати працівники у період воєнного стану у порівнянні з мирним часом, не призводить до збільшення нормальної тривалості робочого часу на тиждень, встановленого частиною першою ст. 50 КЗпП. Таким чином, законодавством не встановлено єдиної норми тривалості робочого часу на відповідний період, вона може бути різною залежно від графіку роботи роботодавця, тому обраховується ним самостійно. Отже, виходячи із вищенаведеного учасник розраховує свою ціну пропозиції у відповідності із робочим графіком, що діє на підприємстві учасника, обраховується ним самостійно та застосовується у розрахунках ціни пропозиції. - Щодо пункту 2 вимоги: 2. Згідно Додатку 2 Тендерної документації вимагалось надати підтвердження наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Учасник у складі своєї пропозиції надав документ «1.2 Аналогічний досвід таблиця – додаток 2.pdf» у якому зазначив що аналогічним договором №547 від 31.07.2023 р., який був доданий учасником у окремому файлі «1.3 Договір № 547 від 31.07.2025 р. pdf», виходячи з вимог Додатку 2 Тендерної документації вимагалось «На підтвердження досвіду виконання аналогічного договору Учасник надає копію такого договору, довідку (довідки) про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3) та акт (акти) приймання-передачі будівельних робіт (форми – КБ-2в). У випадку, якщо вартість виконаних робіт згідно форми КБ-3 відрізняється від суми укладеного договору (з урахуванням внесених змін до договору), додатково надається пояснення у складі тендерної документації щодо причин невідповідності.». Довідки про вартість будівельних робіт (форма КБ-3) та акти приймання-передачі будівельних робіт (форми – КБ-2в) заповнені неналежним чином, тобто без повних реквізитів, без дати підписання вищенаведених документів. На відповідність зазначеної вимоги учасник надав довідку з інформацією про наявність досвіду виконання аналогічного договору. Також учасник надав на підтвердження зазначеної інформації договір №547 від 31.07.2023 р., на підтвердження виконання зазначеного договору учасником було надано довідки про вартість виконаних робіт за формою КБ-3 та акти виконаних робіт за формою КБ-2в. Підтверджуючі документи містять назву робіт(предмет договору), назву замовника, назву підрядника, підписи уповноважених осіб сторін та печатки та за які періоди складались акти та довідки. Також доводимо до вашого відома, що учасником було надано позитивний лист відгук від замовника робіт, який свідчить про те, що роботи виконані в повному обсязі та строки передбачені договором та відсутність будь-якої претензійної роботи. Отже, враховуючи вищезазначене, учасником підтверджено наявність досвіду виконання аналогічних договорів згідно вимог тендерної документації. - Щодо пункту 3 вимоги: 3. Згідно п.7 Додатку 3 Тендерної документації та п. 16 Додатку 6 Тендерної документації Замовником вимагалось «Підрядник повинен виконувати роботи, що передбачені в технічному завданні, з матеріалів, які повинні бути якісними та відповідати вимогам діючих КНУ, ДСТУ, ГОСТ, настанов та чинному законодавству. Матеріали та обладнання, які будуть використовуватись учасником для виконання робіт, повинні мати, якщо це передбачено чинним законодавством України, сертифікати якості (відповідності), висновки санітарно-епідеміологічної (санітарно-гігієнічної) експертизи, тощо. Обладнання та матеріали, які будуть застосовані підрядником, повинні бути новими та такими, що не були у використанні. Гарантійний термін на матеріали, конструкції та обладнання, які будуть застосовані при виконанні робіт на об’єкті, встановлюватиметься у відповідності з вимогами чинного законодавства та згідно гарантії заводу-виробника. На підтвердження цього Учасник надає гарантійний лист у складі своєї пропозиції». Учасником даного гарантійного листа не було надано. Звертаємо вашу увагу на те, що відповідний документ завантажено у складі документів пропозиції учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» під назвою файла «16.Гарантійний лист щодо виконання робіт передб. В ТЗ», вих.лист № 84-2 від 24.03.2025. Враховуючи вищенаведене, випливає, що подані документи в складі пропозиції учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», цінова пропозиція якого визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною і дає замовнику змогу зекономити бюджетні кошти під час дії військового стану в Україні, повністю відповідають вимогам встановленим тендерною документацією замовника. Зазначені учасником ТОВ «ВАРМ-ХАУС» у вимозі невідповідності є не підтверджені, надумані та не містять жодного обґрунтування і така вимога підлягає відхиленню.
Статус вимоги: Відхилено