-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з управління медичними відходами
Завершена
450 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
Період оскарження:
12.03.2025 14:38 - 02.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
e2a338d59bdd41669588baa1dc59ea0a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-12-009009-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга тарком UA-2025-03-12-009009-a .docx 15.03.2025 12:28
- Докази за скаргою.pdf 15.03.2025 12:28
- Обгрунтування_управління відходами_2025.pdf 15.03.2025 12:28
- ТД_управління відходами_2025.pdf 15.03.2025 12:28
- скарга тарком UA-2025-03-12-009009-a .pdf.p7s 15.03.2025 12:28
- скарга тарком UA-2025-03-12-009009-a .pdf 15.03.2025 12:28
- sign.p7s 15.03.2025 12:28
- рішення від 18.03.2025 № 4160.pdf 18.03.2025 15:08
- інформація про резолютивну частину рішення від 25.03.2025 № 4665.pdf 26.03.2025 13:34
- рішення від 25.03.2025 № 4665.pdf 28.03.2025 14:18
- Пояснення щодо UA-2025-03-12-009009-a.b1.pdf 19.03.2025 16:43
- Пояснення щодо UA-2025-03-12-009009-a.b1.doc 19.03.2025 16:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.03.2025 20:15
Дата розгляду скарги:
25.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.03.2025 15:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.03.2025 14:19
Дата виконання рішення Замовником:
31.03.2025 17:09
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення органу оскарження виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
114d8acdd57f4e37a83224d6d86f7d45
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
12.03.2025 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗОЛОТОНІСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ" ЗОЛОТОНІСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі-Замовник) опублікував оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з управління медичними відходами» з очікуваною вартістю 450 000,00 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації зі змінами по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-12-009009-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 П.6 додатку 3 до тендерної документації Учасник повинен мати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів зазначені в Додатку 3) від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи (надати у складі пропозиції, документ має містити дату початку дії дозволу). Інформація про Дозвіл учасника повинна міститися в реєстрі дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів і перевіряється замовником в екосистемі (eco.gov.ua) Відповідно до статті 30 Закону України «Про управління відходами», суб’єкти господарювання, що здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами, зобов’язані мати:
Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Реєстр дозволів та ліцензій, розміщений на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/), підтверджує наявність відповідного дозволу у Скаржника.
На підтвердження наявності Дозволу в якості доказу надається Декларація, яка містить Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Крім цього, зазначаємо, що Декларація формується автоматично, а суб’єкти господарювання не мають змоги впливати на зміст такої Декларації, як і на зміст інформації, що відображена у вищезазначеному реєстрі дозволів та ліцензій. Оскільки у зазначеному реєстрі та декларації не міститься деталізації щодо конкретних видів відходів, що підлягають обробленню, що свідчить про відсутність вимоги щодо обов’язкового зазначення саме небезпечних відходів з Додатку 3 у дозвільному документі.
Відповідно до п.3 Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 р. № 1328 (додається як доказ) суб’єкти господарювання, які мають намір або здійснюють операції з оброблення відходів відповідно до Закону України “Про управління відходами” (далі - суб’єкт господарювання), зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (далі - дозвіл) до початку своєї діяльності.
Тобто відповідно до статті 30 Закону України "Про управління відходами" та Постанови КМУ від 19 грудня 2023 р. № 1328, суб’єкти господарювання, які здійснюють операції з оброблення відходів, зобов’язані отримати відповідний дозвіл до початку своєї діяльності. Однак, здійснення господарської діяльності у сфері управління небезпечними відходами як ліцензійної діяльності без ліцензії неможливе. Таким чином, отримання ліцензії є фактичним початком діяльності підприємства у сфері управління небезпечними відходами.
Відповідно до постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 (додається як доказ) та постанови КМУ від 31 жовтня 2023 р. № 1137 (додається як доказ) подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року.
У строк до 15 червня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”.
Тобто Постанова КМУ 18 березня 2022 р. № 314 та Постанова КМУ від 31 жовтня 2023 р. № 1137 встановлюють, що суб’єкти господарювання, які вже здійснюють діяльність, повинні отримати відповідні дозвільні документи для її подальшого провадження до 15 червня 2025 року.
Отже, вимога замовника щодо наявності дозволу до початку діяльності суперечить законодавству, оскільки вона може застосовуватися лише до суб’єктів, які ще не розпочали діяльність (в силу постанови Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 р. № 1328).
Вимога про включення небезпечних відходів з Додатку 3 до дозволу не має нормативного обґрунтування, оскільки чинне законодавство не передбачає такої деталізації у дозвільному документі для суб’єктів господарювання, які розпочали відповідну діяльність, про що зазначалося вище. Такої деталізації не містять також реєстр дозволів та дозвільні документи.
Це призводить до необґрунтованого обмеження конкуренції та штучного звуження кола потенційних учасників закупівлі.
Крім цього, лист Міндовкілля №36/36-02/69-25 від 12.03.2025 року (додається як доказ) чітко свідчить про те, що суб’єкти господарювання, що здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами можуть здійснювати свою діяльність на підстав Декларації, а у змісті Декларації не відображаються коди чи види небезпечних відходів і зміст Декларації є встановленої форми.
Крім цього, зазначений лист засвідчує те, що Декларація не є дозволом, однак суб’єкти господарювання, що здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами мають право здійснювати свою діяльність до 15 червня 2025 року на підставі Декларації, а не обов’язково дозволу.
Тому Замовник повинен був передбачити можливість надання Дозволу або Декларації.
Також зазначена вимога є дискримінаційною щодо учасників, які не мають права здійснювати діяльність з надання послуг з управління відходами які містять ртуть за кодами 20 01 21* та 06 04 04* і планують для надання цих послуг залучати субпідрядника. Зокрема, Скаржник не має права здійснювати діяльність з надання послуг з управління відходами які містять ртуть за кодами 20 01 21* та 06 04 04* і планує для надання цих послуг залучати субпідрядника. Разом з цим в оскаржуваній умові тендерної документації вимагається наявність саме в учасника Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів (всіх небезпечних відходів зазначені в Додатку 3).
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
2 П.11 додатку 5 до тендерної документації
П.7 розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації У разі залучення субпідрядника/співвиконавця, учасник у складі тендерної пропозиції надає документи субпідрядника/співвиконавця, які підтверджують його відповідність кваліфікаційним (п.1 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції), технічним та іншим вимогам закупівлі, що зазначені в тендерній документації, завірені належним чином, дійсні на момент подачі і чинні на весь період надання послуг, на кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг за Договором Відповідно до ч.3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Тобто виходячи зі змісту цієї норми Учасник повинен підтвердити відповідність субпідрядника/співвиконавця лише кваліфікаційному критерію/критеріям, який відсутній в самого учасника і у зв’язку з відсутністю якого він і залучає субпідрядника/співвиконавця.
Чинне законодавство не встановлює обов’язку щодо відповідності субпідрядника/співвиконавця всім кваліфікаційним, технічним та іншим вимогам закупівлі.
Скаржник має намір залучити субпідрядників/співвиконавців до надання послуг за даною закупівлею, і залучає їх з метою підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, які відсутні в Скаржника. Але ці субпідрядники/співвиконавці як і сам Скаржник не відповідають всім кваліфікаційним, технічним та іншим вимогам закупівлі, що зазначені в тендерній документації.
Замовник повинен був передбачити, що учасник у складі тендерної пропозиції надає документи субпідрядника/співвиконавця, які підтверджують його відповідність кваліфікаційним (п.1 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції), технічним та іншим вимогам закупівлі, у зв’язку з необхідністю підтвердження яких такий субпідрядник/співвиконавець залучається.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
3 П.5 додатку 3 до тендерної документації
Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника первинним та вторинним пакуванням. Вимоги до пакування: контейнери, стійкі до проколів, для збирання медичних відходів категорії В,С із маркуванням. Контейнери повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 № 289; спеціальні міцні непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети для збирання медичних відходів категорії В, С з маркуванням. Мішки/пакети повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 № 289 (надати: декларації постачальника з інформацією про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, згідно Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289 (зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами)) з підтвердженням вищезазначених вимог до пакування, видаткову(і) накладну(і) на пакування (тару), зазначену в Деклараціях постачальника про відповідність. Предметом закупівлі є Послуги з управління медичними відходами.
Предметом закупівлі не є закупівля тари для пакування.
Скаржник може забезпечити Замовника первинним та вторинним пакуванням (контейнери та мішки/пакети), що призначене для збирання медичних відходів категорії В та С і відповідає вимогам визначеним у Наказі МОЗ України №325 (зі змінами) та Технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 № 289.
Разом з цим Скаржник має видаткові накладні на зазначене пакування та декларацію відповідності (додаються як докази). Але ці Декларації відповідності не складені згідно з Додатком 2 до пункту 7.1.1 Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів пакування (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289. Однак цей факт жодним чином не свідчить про неможливість надати послуги за даною закупівлею.
Крім цього, сфера дії Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів пакування (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289 не поширюється на сферу послуг у сфері поводження з відходами.
Відповідно до п.1.1 цього Технічного регламенту (додається як доказ) дія Технічного регламенту поширюється на:
виробників паковання;
уповноважених виробниками осіб - резидентів України;
осіб, що відповідають за введення паковання в обіг та поводження з відходами паковання (у разі якщо виробник або уповноважена ним особа не проводить діяльності на території України);
центральний орган виконавчої влади, на який покладені функції технічного регулювання в сфері паковання (далі - ЦОВВ);
організації будь-якої форми власності, на які покладені функції з координації та реалізації заходів щодо системи переробки та утилізації паковання та відходів паковання (далі - уповноважені організації);
уповноважені органи із сертифікації, вимоги до яких визначені постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері" (далі - уповноважені органи);
спеціалізовані підприємства, що мають ліцензії на збирання й заготівлю відходів як вторинної сировини та умови для надання
послуг із збирання, сортування, перевезення, переробки та утилізації використаної тари (паковання) (далі - спеціалізовані підприємства).
Тобто дія цього Технічного регламенту не поширюється на надавачів послуг з поводження з медичними відходами, що є предметом закупівлі.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги або відмінити процедуру закупівлі у разі неможливості внесення таких змін. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
В умовах тендерної документації зі змінами по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-12-009009-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 П.6 додатку 3 до тендерної документації Учасник повинен мати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів зазначені в Додатку 3) від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи (надати у складі пропозиції, документ має містити дату початку дії дозволу). Інформація про Дозвіл учасника повинна міститися в реєстрі дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів і перевіряється замовником в екосистемі (eco.gov.ua) Відповідно до статті 30 Закону України «Про управління відходами», суб’єкти господарювання, що здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами, зобов’язані мати:
Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Реєстр дозволів та ліцензій, розміщений на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/), підтверджує наявність відповідного дозволу у Скаржника.
На підтвердження наявності Дозволу в якості доказу надається Декларація, яка містить Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Крім цього, зазначаємо, що Декларація формується автоматично, а суб’єкти господарювання не мають змоги впливати на зміст такої Декларації, як і на зміст інформації, що відображена у вищезазначеному реєстрі дозволів та ліцензій. Оскільки у зазначеному реєстрі та декларації не міститься деталізації щодо конкретних видів відходів, що підлягають обробленню, що свідчить про відсутність вимоги щодо обов’язкового зазначення саме небезпечних відходів з Додатку 3 у дозвільному документі.
Відповідно до п.3 Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 р. № 1328 (додається як доказ) суб’єкти господарювання, які мають намір або здійснюють операції з оброблення відходів відповідно до Закону України “Про управління відходами” (далі - суб’єкт господарювання), зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (далі - дозвіл) до початку своєї діяльності.
Тобто відповідно до статті 30 Закону України "Про управління відходами" та Постанови КМУ від 19 грудня 2023 р. № 1328, суб’єкти господарювання, які здійснюють операції з оброблення відходів, зобов’язані отримати відповідний дозвіл до початку своєї діяльності. Однак, здійснення господарської діяльності у сфері управління небезпечними відходами як ліцензійної діяльності без ліцензії неможливе. Таким чином, отримання ліцензії є фактичним початком діяльності підприємства у сфері управління небезпечними відходами.
Відповідно до постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 (додається як доказ) та постанови КМУ від 31 жовтня 2023 р. № 1137 (додається як доказ) подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року.
У строк до 15 червня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”.
Тобто Постанова КМУ 18 березня 2022 р. № 314 та Постанова КМУ від 31 жовтня 2023 р. № 1137 встановлюють, що суб’єкти господарювання, які вже здійснюють діяльність, повинні отримати відповідні дозвільні документи для її подальшого провадження до 15 червня 2025 року.
Отже, вимога замовника щодо наявності дозволу до початку діяльності суперечить законодавству, оскільки вона може застосовуватися лише до суб’єктів, які ще не розпочали діяльність (в силу постанови Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 р. № 1328).
Вимога про включення небезпечних відходів з Додатку 3 до дозволу не має нормативного обґрунтування, оскільки чинне законодавство не передбачає такої деталізації у дозвільному документі для суб’єктів господарювання, які розпочали відповідну діяльність, про що зазначалося вище. Такої деталізації не містять також реєстр дозволів та дозвільні документи.
Це призводить до необґрунтованого обмеження конкуренції та штучного звуження кола потенційних учасників закупівлі.
Крім цього, лист Міндовкілля №36/36-02/69-25 від 12.03.2025 року (додається як доказ) чітко свідчить про те, що суб’єкти господарювання, що здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами можуть здійснювати свою діяльність на підстав Декларації, а у змісті Декларації не відображаються коди чи види небезпечних відходів і зміст Декларації є встановленої форми.
Крім цього, зазначений лист засвідчує те, що Декларація не є дозволом, однак суб’єкти господарювання, що здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами мають право здійснювати свою діяльність до 15 червня 2025 року на підставі Декларації, а не обов’язково дозволу.
Тому Замовник повинен був передбачити можливість надання Дозволу або Декларації.
Також зазначена вимога є дискримінаційною щодо учасників, які не мають права здійснювати діяльність з надання послуг з управління відходами які містять ртуть за кодами 20 01 21* та 06 04 04* і планують для надання цих послуг залучати субпідрядника. Зокрема, Скаржник не має права здійснювати діяльність з надання послуг з управління відходами які містять ртуть за кодами 20 01 21* та 06 04 04* і планує для надання цих послуг залучати субпідрядника. Разом з цим в оскаржуваній умові тендерної документації вимагається наявність саме в учасника Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів (всіх небезпечних відходів зазначені в Додатку 3).
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
2 П.11 додатку 5 до тендерної документації
П.7 розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації У разі залучення субпідрядника/співвиконавця, учасник у складі тендерної пропозиції надає документи субпідрядника/співвиконавця, які підтверджують його відповідність кваліфікаційним (п.1 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції), технічним та іншим вимогам закупівлі, що зазначені в тендерній документації, завірені належним чином, дійсні на момент подачі і чинні на весь період надання послуг, на кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг за Договором Відповідно до ч.3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Тобто виходячи зі змісту цієї норми Учасник повинен підтвердити відповідність субпідрядника/співвиконавця лише кваліфікаційному критерію/критеріям, який відсутній в самого учасника і у зв’язку з відсутністю якого він і залучає субпідрядника/співвиконавця.
Чинне законодавство не встановлює обов’язку щодо відповідності субпідрядника/співвиконавця всім кваліфікаційним, технічним та іншим вимогам закупівлі.
Скаржник має намір залучити субпідрядників/співвиконавців до надання послуг за даною закупівлею, і залучає їх з метою підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, які відсутні в Скаржника. Але ці субпідрядники/співвиконавці як і сам Скаржник не відповідають всім кваліфікаційним, технічним та іншим вимогам закупівлі, що зазначені в тендерній документації.
Замовник повинен був передбачити, що учасник у складі тендерної пропозиції надає документи субпідрядника/співвиконавця, які підтверджують його відповідність кваліфікаційним (п.1 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції), технічним та іншим вимогам закупівлі, у зв’язку з необхідністю підтвердження яких такий субпідрядник/співвиконавець залучається.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
3 П.5 додатку 3 до тендерної документації
Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника первинним та вторинним пакуванням. Вимоги до пакування: контейнери, стійкі до проколів, для збирання медичних відходів категорії В,С із маркуванням. Контейнери повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 № 289; спеціальні міцні непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети для збирання медичних відходів категорії В, С з маркуванням. Мішки/пакети повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 № 289 (надати: декларації постачальника з інформацією про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, згідно Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289 (зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами)) з підтвердженням вищезазначених вимог до пакування, видаткову(і) накладну(і) на пакування (тару), зазначену в Деклараціях постачальника про відповідність. Предметом закупівлі є Послуги з управління медичними відходами.
Предметом закупівлі не є закупівля тари для пакування.
Скаржник може забезпечити Замовника первинним та вторинним пакуванням (контейнери та мішки/пакети), що призначене для збирання медичних відходів категорії В та С і відповідає вимогам визначеним у Наказі МОЗ України №325 (зі змінами) та Технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 № 289.
Разом з цим Скаржник має видаткові накладні на зазначене пакування та декларацію відповідності (додаються як докази). Але ці Декларації відповідності не складені згідно з Додатком 2 до пункту 7.1.1 Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів пакування (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289. Однак цей факт жодним чином не свідчить про неможливість надати послуги за даною закупівлею.
Крім цього, сфера дії Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів пакування (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289 не поширюється на сферу послуг у сфері поводження з відходами.
Відповідно до п.1.1 цього Технічного регламенту (додається як доказ) дія Технічного регламенту поширюється на:
виробників паковання;
уповноважених виробниками осіб - резидентів України;
осіб, що відповідають за введення паковання в обіг та поводження з відходами паковання (у разі якщо виробник або уповноважена ним особа не проводить діяльності на території України);
центральний орган виконавчої влади, на який покладені функції технічного регулювання в сфері паковання (далі - ЦОВВ);
організації будь-якої форми власності, на які покладені функції з координації та реалізації заходів щодо системи переробки та утилізації паковання та відходів паковання (далі - уповноважені організації);
уповноважені органи із сертифікації, вимоги до яких визначені постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері" (далі - уповноважені органи);
спеціалізовані підприємства, що мають ліцензії на збирання й заготівлю відходів як вторинної сировини та умови для надання
послуг із збирання, сортування, перевезення, переробки та утилізації використаної тари (паковання) (далі - спеціалізовані підприємства).
Тобто дія цього Технічного регламенту не поширюється на надавачів послуг з поводження з медичними відходами, що є предметом закупівлі.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги або відмінити процедуру закупівлі у разі неможливості внесення таких змін. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Докази за скаргою
-
Повʼязаний документ:
Докази за скаргою.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації